توضیحی بر پیستون ، شاتون و رینگ پیستون در موتور
استقاده از دو تکه سیم برق برای جازدن رینگهای پیستون
نحوه قرار گیری رینگهای فنری فولادی روغن به روی پیستون
چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جازدن پیستون
آموزش و توضیحات سوار کردن رینگ پیستون
اندازه گیری و سنجش رینگ پیستون در هنگام بستن موتور
مطالب مرتبط :
- آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
- آموزش مکانیک خودرو : تفکیک و بررسی قطعات موتور
- آموزش مکانیک خودرو : آشنایی با اصول کارکرد موتورهای احتراق داخلی و اجزاء آن
دیدگاهها
1- نحوه تولید پیستون خام. به روش ریختهگری ریژهای میباشد. یعنی توسط ملاقه و به صورت ریختهگری تولید میشود.
2 - محل قرار گیری گژن در پیستون دارای افست میباشد و در مرکز پیستون نمیباشد. البته در بعضی از پیستونهای دیزلی نسبت به شکل محفظه احتراق، میتواند در مرکز پیستون نیز باشد.
3- پیستونهای دیزلی و بنزینی به طور معمول از آلیاژهای متفاوتی تولید میشوند که آلیاژ پایه آلومینیوم میباشد. و دیگر آلیاژها عبارتند از .سیلیسیوم، منیزیم، نیکل،کروم،مس،زیلکونیوم،تیتانیوم،منگنز،سرب،آهن،کلسی م و چند فلز دیگرکه میزان ترکیبات این فلزات بسیار مهم میباشد.