Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
Dkhodro_nba
samin_ba
nAMEG_7301
carworks_nba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

k4m_timing_Service

برای تعویض تسمه تایم موتور k4m قاب های محافظ تسمه تایم را باز کند سپس موتور را در حالت تایم بگذارید یعنی سیلندر1و4 در نقطه مرگ بالا باشد وفلاویل راقفل کنید ، تایم تندر به این گونه است که سیلندر یک در نقطه مرگ بالا باشد .

در موتور k4m سیلندر یک از سمت جلوموتور است وشمارش سیلندر های تندر مثل گروه پژو نیست(در خانواده پژو سیلندر یک  از سمت فلایویل یا همان انتهای موتور که به گیربکس متصل است می باشد) وقتی سیلندر یک را در نقطه مرگ بالا قرار دادید سیلندرچهار نیز در نقطه مرگ بالاست ومیل سوپاپ هم روی تایم است ابزار مخصوص را ببندید.

بعد از باز کردن تسمه تایم تسمه تایم را تعویض کنید حالا اگر چرخ دنده های میل سوپاپ را باز کردید تعجب نکند هیچ خار یا شاخصی برای بستن ندارد، دو عدد کاسه نمد ته میل سوپاپ را از قسمت پلاستیکی وسط ان سوراخ کنید یا با پیچ گوشتی کاسه نمد را خارج کنید، شاخص میل لنگ را نیز که ابزار مخصوص است قرار دهید ومیل لنگ را تایم کنید.

تایم ته میل سوپاپ به این صورت است که از دو عدد نیم دایره تشکیل شده است ته هر میل سوپاپ نیم دایره های کوچک هر میل سوپاپ به سمت پایین یا سمت کارتر باشد.

تایم جلو میل سوپاپ این است اگر چرخ دنده میل سوپاپ را باز کرده اید سر چرخ دنده میل سوپاپ هوا Aنوشته شده است که نشان گر چرخ دنده میل سوپاپ هوا است وچرخ دنده میل سوپاپ دود هم با حرفEمشخص شده است وقتی که با ابزار مخصوص ته میل سوپاپ را همان طور که گفته شده تایم کردید چرخ دنده میل سوپاپ را روی می سوپاپ خودش قرار دهید بصورتی که ارم شرکت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببندیدو چرخ دنده میل سوپاپ راسفت کنید

چرخ دنده میل سوپاپ را روی میل سوپاپ خودش قرار دهید بصورتی که ارم شرکت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببندیدو چرخ دنده میل سوپاپ راسفت کنید.

4677A

- تسمه دينام در تندر 90 با هيدروليك سايز 1815
- تسمه دينام در تندر 90 بدون هيدروليك سايز 6PK 1199 ميباشد.
- فولي سر ميل لنگ خودروي تندر 90 با پمپ هيدروليك با خودروي بدون پمپ هيدروليك متفاوت است.
- تسمه تايم داراي 132 دندانه و طبق توصيه كارخانه هنگام تعويض تسمه بايد غلطك هرزگرد و غلطك تسمه سفت كن تعويض شود.
- براي بازكردن پولي سرميل لنگ نبايد بوسيله استارت پولي را باز كرد.حتما با استفاده از ابزار مخصوص ميل لنگ قفل شود.
- روي بلوك سيلندر وزير فشنگي روغن يك در پوش نصب شده كه با باز كردن آن مي توان پيچ ابزار مخصوص را جهت قفل كردن ميل لنگ نصب كرد .(خار ميل لنگ در زمان قفل شدن هنگام تايم بودن بايد روي ساعت 11 باشد).
- غلتك(فولی) هرزگرد تايم شيار دار است.
- براي تعويض تسمه تايم ضمن قفل كردن ميل لنگ بايد هر دو ميل سوپاپ با استفاده از ابزار مخصوص قفل شوند.

نمایش تعویض تسمه و سرویس تایم (7دقیقه23ثانیه)

تعویض تسمه و سرویس تایم تندر90(24دقیقه17ثانیه)

تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر/مگان/ساندرو/داستر) (12دقیقه25ثانیه)

تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر/مگان/ساندرو/داستر) (10دقیقه27ثانیه)

فیلم کامل تعویض تسمه و سرویس تایم


PDF آموزشی تعویض تسمه تایم تندر9 :


[فایل در قالب PDF و حجم آن 3.1 کیلوبایت است.بسته به سرعت اینترنت شما ممکن است چند دقیقه تا بارگزاری کامل آن زمان نیاز باشد.]
فایل های روی کارگیک قبل و بعد از بارگزاری چک می شوند،درصورتیکه فایل برای شما بارگزاری نشد یا در هنگام بازکردن از شما پسورد خواسته می شود از یک مرورگر PDF دیگر استفاده بفرمائید تا مشکل حل شود.

لینک مستقیم PDF آموزشی تعویض تسمه تایم تندر90 برای دانلود

دیدگاه‌ها  

+3 #1 مهران 1395-04-23 22:51
ممنون از مطالب خوبتون.میشه راهنمایم کنین چطوری این فیلم های اموزشی را دانلود کنم.با تشکر
نقل قول کردن
+6 #2 کارگیک 1395-04-23 23:51
به نقل از مهران:
ممنون از مطالب خوبتون.میشه راهنمایم کنین چطوری این فیلم های اموزشی را دانلود کنم.با تشکر

با سلام ،
فیلم ها را از کانال آپارات ما دانلود فرمائید
www.aparat.com/cargeek
نقل قول کردن
+2 #3 کوروش 1395-06-08 15:16
سلام از لطف شما سپاسگزارم
نقل قول کردن
+8 #4 مهدی 1395-09-30 01:00
سلام اگه میشه راهنمای کنید چه طوری پیچ قفل کن میلنگ را داخل شیارش جابزنیم
نقل قول کردن
+6 #5 غریبی 1395-12-04 23:01
سلام بهترین مارک تسمه تایم برای تندر چی میتونه باشه اگه کسی امتحان کرده راهنمایی ام کنه
نقل قول کردن
+2 #6 عرفان 1395-12-05 21:45
سلام
شمارش سیلندر های موتور k4m از سمت فلایویل می باشد.
نقل قول کردن
+3 #7 هوشنگ 1396-12-25 05:58
سلام خودروی من ال۹۰میباشد اخیرا اشکالی برام پیش اومده که توترافیک ماشین جوش میاره وآمپر بیش از حد بالا میره میشه راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست در ضمن خودم مکانیک هستم تشکر میکنم
نقل قول کردن
+1 #8 عارف 1397-06-24 07:39
سلام دوستان ماشین من ال 90 هست با کارکرد 185 هزار ولی چند وقتیه صبح ها که موتور سرد است از قسمت تسمه تایم صدای چق چق میاد گرم که میشه صدا قطع میشه وتسمه تایم را هم بعد از عید عوض کرده ام .راهنماییم می کنید !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
مزایای روغن موتور سنتتیک در مقابل روغن های پایه معدنی مرسوم
چینی ها چگونه تسلا S را هک کردند؟
سمند سورن توربوشارژ
آموزش تعمیر ترک و نشتی بخش های پلاستیکی رادیاتور خودرو
Toyota Builds Open-Source Car-Hacking Tool : PASTA (Portable Automotive Security Testbed)
آسیب پذیری ریموت ها و سیستم Keyless Entry و سرقت خودروهای مدل بالا
راهنمای سیستم ایموبیلایزر ضدسرقت رنو کپچر
راهنمای تعمیرات سیستم کلاچ نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات سیستم فرمان نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات ترمز نیسان پاترول
نقشه ها و تصاویر قطعات یدکی پراید صبا
نقشه های الکتریکی کیا سراتو (2009–2007)
راهنمای سیستم شبکه LAN نیسان مورانو
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور نیسان مورانو
ویدئو معرفی موتور TCe 120 استفاده شده در رنو کپچر و رنو کلیو
تشریح کامل تعاریف و عملکرد چرخ ، رینگ و لاستیک
معرفی و تست سیستم راننده خودکار تسلا
پرونده کامل پژو پارس ، مشخصات فنی ، امکانات و معرفی و مقایسه مدل های مختلف آن
تعمیرات ایسیو زیمنس بایفیول
آشنایی با یاتاقان ، بلبرینگ و رولبرینگ
کوروش منصوری،مهاجری از چالوس ، سلطان دنیای تیونینگ خودرو
چگونه یک خودرو را برقی کنیم؟
راهنمای کامل تعمیرات چری تیگو5
تشریح عملکرد مدار فن خودرو
نقد ، بررسی و مقایسه کیا اپتیما و هیوندایی سوناتا نسل قدیم و جدید از اسب بخار
بررسی و شناخت موتور XU7 و اجزاء، سنسورها و عملگرهای آن (پژو۴۰۵ ،پژوپارس ،سمند ،سورن)
مستند امداد خودرو ایران در نوروز (اسب بخار)
دستورالعمل عیب یابی گیربکس BE
راهنمای تعمیرات موتور زانتیا
نکات و آموزش تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو
زتروس ، چهره خشن مرسدس بنز
معرفی و آزمایش فنی مرسدس بنز E250 + مقایسه با BMW 528
جدول مقایسه فنی و امکانات تیپ های مختلف پژو 206
آموزش استفاده از هیتر و هویه و لحیم کاری در تعمیرات ECU
لحیم کاری برد SMD و نکات آن
شرح عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو
موتور احتراقی بدون پیستون و میل لنگ تویوتا برای تولید انرژی الکتریکی
معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه Bosch MP 7.3 پژوپارس ELX و سمند سریر
تشریح فناوری های موتور دیزل با فیلم ها و انیمیشن های کوتاه
آفرود در کویر مرکزی ایران

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
دیاگ کاترپیلار و پرکینز Cat ET3
دیاگ دوو دوسان Doosan
دیاگ ماشین آلات کشاورزی و موتورهای هیتاچی Hitachi DR-ZX ...
دیاگ ماشین آلات لیبهر Liebherr
دوره تخصصی جامع تقویت و تیونینگ خودرو در آموزشگاه فن خودرو ...
آموزش تخصصی و فوق تخصصی کامل کامیون ها واتوبوس های نسل جدیدد ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...