جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
carworks
samin ba
دنیای خودرو
فن خودرو
CarGeek | کارگیک

فیلر گیری موتور

فیلر گیری یکی از مهمترين و ضروری ترین عملی است که تعمیر کار باید این عمل (فیلرزدن)را انجام دهد.هر جسمی بر اثر حرارت منبسط شده و بر طول و قطر و حجمش افزوده می شود قطعاتی که در موتور بکار رفته اند در مقابل حرارت انبساط پیدا می کنند که در هنگام طراحی موتور با محاسبه این مقدار انبساط را بخوبی جبران می کنند. یکی از سیستمهای که انبساط در انها محسوس بوده و برای کار موتور تاثیر بسزایی دارد سیستم حرکت سوپاپها می باشد که کارخانه سازنده با توجه به جنس و حجم و ضریب انبساط قطعات مقداری فاصله بین انها در نظر گرفته است تا در هنگام انبساط این فاصله پر شود و کار باز و بسته شدن سوپاپها مختل نگردد در صورت عدم وجود این لقی قطعات در برابر گرما منبسط شده و چون میدان حرکتی در جهت طولی ندارند به هم فشار اورده باعث سائیدگی تاب برداشتن و خرابی قطعات می گردند مقدار این لقی توسط کارخانجات سازنده اندازه گیری و اعلام شده و انرا با فیلر اندازه و تنظیم میکنند.

همچنین فیلر سوپاپ ها در آوانس و ریتارد صحیح سوپاپ ها نقش بسزایی دارد.

filergiri

فیلرگیری کار سختی نیست ، ما در اینجا 4 راهنمای از 4 صفحه وب مختلف که درست تر بنظر می رسیدند را نقل قول می کنیم :

توضیح و آموزش فیلرگیری (مهندس علی مکی نیری - استاد فنی و حرفه ای)



شرح و توضیح فیلرگیری موتور (دکتر صیاد نصیری - استاد دانشگاه شریف)

 

انواع مکانیزم های میل سوپاپ و نحوه فیلرگیری و شیم گذاری آن ها

 

راهنمای فیلرگیری موتور 1 :

فيلرگيري اتومبيلهاي پيكان و پژو RD (هر دو يك موتور دارند) كه به شرح زير مي باشد :
ابتدا درب سوپاپ را باز كنيم و بعد با چرخاندن ميل لنگ (بوسيله چرخاندن پروانه) سيلندر 1 را در حالت قيچي قرار داده و سيلندر 4 را فيلرگيري مي كنيم . (فيلر 30 براي سوپاپ دود و فيلر 25 براي سوپاپ هوا)

بعد سيلندر 3 را قيچي كرده سيلندر 2 را فيلرگيري مي كنيم . سپس سيلندر 4 را قيچي كرده 1 را فيلرگيري مي كنيم و در انتها سيلندر 2 را قيچي كرده و 3 را فيلرگيري مي كنيم .

نکته : همیشه فیلر هوا کمتر از فیلر دود است.

راهنمای فیلرگیری موتور 2 :

بهترين وسريعترين روش فيلر گيري بشرح زير است:
سيلندر( 4) در حالت قيچي قرار داده و سيلندر(1) هر(دو سوپاپ دود و هوا) وسيلندر(2) سوپاپ (هوا) وسيلندر(3) سوپاپ(دود) را فيلر گيري كنيد.
سيلندر( 1) در حالت قيچي قرار داده و سيلندر(4)هر(دو سوپاپ دود و هوا) و(سيلندر2) سوپاپ(دود) و(سيلندر 3) سوپاپ (هوا.)را فيلر گيري كنيد.

براي چرخاندن موتور دو راه داريد:
1-با بكس پولی ميل لنگ را بچر خانيد.
2-زير يكی از چرخهای جلو جک زده وخودرو را در( دنده 4 )گذاشته ولاستيک را با دست بچرخانيد تا موتور بچرخد.

حالت قيچي سوپاپ ها :

مثلا(سيلندر 1)دوسوپاپ دارد: هوا ودود.

موتور را انقدر بچرخانيد كه سوپاپ دود تا آخر بالا امده وسوپاپ هوا ميخواهد پايين برود.به محض حركت سوپاپ هوا به پايين .ديگر موتور را نچرخانيد .اين حالت را قيچي سوپاپ مي نامند.

راهنمای فیلرگیری موتور 3 :

تقریبا تمام خودروها به این شکل فیلرگیری می شوند . میل لنگ ماشین را بچرخانید یا بوسیله تسمه پروانه یا در بعضی ماشین ها بوسیله آچاری که به میل سوپاپ میخورد .

باید ببینید سوپاپ های کدوم سیلندر در حالت قیچی قرار گرفته اند .

حالت قیچی چیه ؟ حالتی که سوپاپ دود بالا آمده بسته شده و سوپاپ هوا در حال باز شدن است میگن حالت قیچی سوپاپ ها البته نه اینکه سوپاپ هوا تا آخر باز شود ، به اندازه دو سه میلیمتر که بره پایین کفایت میکند .

میل لنگ رو بچرخونید تا یکی از سیلندرها سوپاپ هاش در حالت قیچی قرار بگیره حالا میرسیم به قانون دور در دور نزدیک در نزدیک . یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلا در موتور چهار سیلندر اگر سیلندر چهار قیچی کرد سیلندر یک رو فیلرگیری می کنید , اگر سیلندر سه قیچی کرده بود سیلندر دو رو فیلرگیری می کنید و برعکس . در موتور های شش سیلندر هم همینطور اگر سیلندر یک قیچی کرد سیلندر شش رو فیلرگیری میکنید اگر سیلندر دو قیچی کرد سیلندر پنج رو فیلرگیری می کنید و برعکس . به این میگن قانون دور در دور نزدیک در نزدیک البته در موتورهای خطی نه موتورهای V شکل . بعد برای سیلندری که نوبت فیلرگیریش هست مهره قفلی روی پیچ تنظیم فیلر ( روی اسبک همونی که سوپاپ رو به طرف پایین فشار میده ) رو شل می کنید البته بعضی ماشین ها اسبک ندارند چون میل سوپاپ رو هستن و مستقیما بادامک میل سوپاپ ، سوپاپ رو به طرف پایین فشار میده خلاصه فرقی نمیکنه همون هم پیچ و مهره تنظیم فیلر دارد .

وقتی مهره شل شد فیلر رو زیر محلی که اسبک به ته سوپاپ برخورد میکنه میزارید ( بسته به نوع ماشین فیلر فرق میکنه ) فرضا فیلر 0/2 برای سوپاپ هوا اگه فیلر مابین فضای اسبک و ته سوپاپ نرفت که باید پیچ رو کمی شل کنید ( همون پیچی که مهره شو قبلا شل کردید ) و دوباره فیلر رو بزارید و امتحان کنید مقدار سفتی فیلر باید طوری باشه که نه اونقدر سفت باشه که وقتی فیلر رو می خوایید از مابین اونها بیرون بیکشید روش خط بیوفته نه اونقدر شل باشه که براحتی از بین اونها عبور کنه ( اصطلاحاً حالت کارد و پنیر ) وقتی به نظرتون اندازه فیلر درست شد پیچ رو در همون حالت نگه میدارید و مهره قفلی رو محکم می کنید و تمام سیلندرها به همین صورت ادامه می دید ( البته با قانون قیچی کردن و دور در دور نزدیک در نزدیک) و هر موتوری هم اندازه فیلر خاصی دارد، در بعضی فیلر سوپاپ دود و هوا یکسان هست و در بعضی دیگر متفاوت . در این مورد به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید . ولی مقدار فیلر سوپاپ های پیکان و آردی : سوپاپ هوا 20 صدم میلیمتر و سوپاپ دود 40 صدم میلیمتر . اگه جایی دید نوشته 2 و 4 دهم میلیمتر هم همان است.

فیلرگیری خودروهای دیزلی هم به همین صورته تفاوتش در چرخاندن موتور هست در بعضی کامیون ها یک طرف اکسل عقب جک میزنن تا چرخ از زمین کنده شه بعد ماشین رو تو یه دنده سبک میزارن یک نفر چرخ عقب رو میچرخونه تا موتور بچرخه و یک نفر دیگه که مسئول فیلرزدن هست مقدار چرخوندن چرخ عقب رو کنترل میکنه هر موقع سوپاپ سیلندری قیچی کرد به نفری که داره چرخ رو میچرخونه میگه همونجا چرخ رو نگه داره و یا در بعضی کامیون ها جایی که سنسور دور موتور وصل هست سنسور رو باز میکنن و با پیچ گوشتی دندونه های فلایویل رو می چرخونن تا به حالت قیچی برسه. بعضی تعمیرکارها هم اهرم خاموش کن پمپ انژکتور رو در حالت خاموش نگه میدارن و تک استارت میزنن تا به حالت قیچی برسن . به نظر راحتر اینه که یه چرخ عقب رو جک زد و چرخ رو چرخوند.

راهنمای فیلرگیری موتور 4 :

اول اینکه روش قیچی تو پرایدهای انژکتوری غلط بوده وعلت انهم تایم زمان پاشش انژکتورهاست که من خودم تجربه کردم ودر ضمن دوستانی که طبق فیلم اموزشی سایپا فیلر میکنند هم باید بگم اون پراید کاربراتوری هستش نه انژکتوری.

در مرحله اول پراید باید با موتور گرم و دمای نرمال فیلر بشه (طبق گفته شرکت سازنده) منظور از دمای نرمال اینه که موتور در جا کار کنه و تا حدی گرم بشه که فن شروع به کار کنه ( البته اگر ترموستات و فشنگی آب سالم باشند ) که برای پرایدحدود 90 درجه باشه (اگر اشتباه نکنم) . در دمای نرمال اگر فیلر گیری کنید مطمئنا صدای اضافی نخواهید شنید مگر اینکه : فیلر خراب باشه - روغن موتور بیش از حد رقیق باشه - گاید سوپاپ و سیت سوپاپ زخمی و خراب باشند که در این صورت سوپاپ مرتب از تنظیم خارج میشه.

حالا روش فیلرگیری موتور پراید انژکتور  ،
زمانی که سوپاپ دود سیلندر1 کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر3 وسوپاپ دود سیلندر4 رو فیلر میزنید.
زمانی که سوپاپ دود سیلندر 3کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر4وسوپاپ دود سیلندر 2 رو فیلر میزنید.
زمانی که سوپاپ دود سیلندر4کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر2وسوپاپ دود سیلندر 1 رو فیلر میزنید.
زمانی که سوپاپ دود سیلندر 2کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر1وسوپاپ دود سیلندر 3 رو فیلر میزنید.
واسه سردی و داغی موتور هم بگم که شما ماشینو روشن میکنید وقتی فن زد و خاموش شد بعد از حدود 10 دقیقه فیلر گیری کنید راستی فیلر هوا رو25 و فیلر دود رو35 بذارین بهترین روشه البته واسه انژکتور.

مقدار فیلر پراید را معمولاً 25-25 یا 25-30 قرار می دهند،برای اطمینان به راهنمای موتور مورد نظر مراجعه فرمائید ، میزان کارکرد موتور در میزان فیلر کمی موثر است.

توضیح فیلر گیری پراید و سایر 4 سیلندرها (با روش قیچی سیلندر مقابل)

 

آموزش فیلرگیری موتور TU3 پژو 206 تیپ 2و3 (1400 سی سی 8 سوپاپ)

 

 دلایل آوانس و ریتارد سوپاپ ها :

- دليل وجود اوانس سوپاپ هوا (تايمينگ سوپاپ ها ):

1- کمک به خروج دود
2- بالاتر رفتن راندمان حجمي بعلت بيشتر باز بودن سوپاپ هوا

- دليل وجود ريتارد سوپاپ هوا (تايمينگ سوپاپ ها ):

بالاتر رفتن راندمان حجمي – پر شدن بيشتر بخاطر سرعت هوا بعلت فشار منفي خلا که بر اثر پايين رفتن پيستون بوجود امده است.

- دليل وجود اوانس سوپاپ دود (تايمينگ سوپاپ ها ):

براي اينکه زمان بيشتري براي تخليه دود – پايين امدن فشار هوا در اواخر مرحله احتراق و جلوگيري از فشار دود در مرحله تخليه.

- دليل وجود ريتارد سوپاپ دود (تايمينگ سوپاپ ها ):

کمک به تخليه کامل دود بر اثر سردي و گرمي مخلوط و دود –باز بودن بيشتر براي تخليه کاملتر

فیلرگیری چیست

سوپاپ ها در سرسیلندر بصورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط میل سوپاپ (میل بادامک) باز و بسته میشوند. در بعضی از اتومبیل ها روی سوپاپ یک استکانی قرار دارد و میل سوپاپ مستقیما با فشردن استکانی سوپاپ را باز و بسته میکند ، در بعضی از اتومبیل ها نیز میل سوپاپ از طریق انگشتی یا اسبک سوپاپ را باز و بسته میکند . در اتومبیل های قدیمی که میل سوپاپ در بلوک سیلندر قرار داشت نیرو از طریق استکانی به میل تایپیت و از آن به اسبک و سپس به سوپاپ انتقال پیدا میکرد. از آنجایی که سوپاپ ، میل سوپاپ و متعلقات سوپاپ فلزی هستند و در حرارت موتور انبساط پیدا میکنند باید خلاصی معینی بین متعلقات سوپاپ وجود داشته باشد در غیر اینصورت بعد از گرم شدن موتور و انبساط این قطعات سوپاپ ها باز مانده و در کار موتور اختلال ایجاد میکنند . تنظیم مقدار خلاصی بین سوپاپ و متعلقات آن توسط ابزاری به نام فیلر انجام میشود و به این کار فیلر گیری میگویند .

فیلر چیست؟

فیلر نام ابزاری است که برای فیلر گیری استفاده می شود. فیلر از تیغه های فولادی با قطر های مختلف تشکیل شده است. معمولا فیلر دارای بیست تیغه است که از نازکترین تیغه به قطر 0/05 میلی‌متر شروع و به قطور ترین تیغه به قطر 1 میلیمتر ختم می‌شود.

اهمیت فیلر گیری

در یک موتور چهار زمانه زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپ بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در کارکرد و راندمان موتور دارد . زیاد بودن خلاصی سوپاپ به معنای دیرتر باز شدن سوپاپ و کم بودن خلاصی سوپاپ به معنای بسته شدن دیرتر سوپاپ است . زیاد بودن خلاصی یا شل بودن سوپاپ علاوه بر تاثیر منفی بر کارکرد موتور باعث ایجاد سر و صدای اضافی موتور نیز میگردد. خلاصی سوپاپ باعث میشود سوپاپ هنگام بسته شدن مخصوصا در دور بالا کاملا در جای خود قرار گرفته و از خروج قدرت حاصل از نیروی احتراق به خارج از محفظه احتراق جلوگیری کند . در صورت کم بودن خلاصی یا سفت بودن سوپاپها مقداری از فشار حاصل احتراق به بیرون راه پیدا کرده و موجب داغ کردن موتور در سربالایی ها میشوند

شل بودن فیلر سوپاپ ها

شل بودن خلاصی یا فیلر سوپاپ باعث ایجاد صدای زیاد در موتور می‌شود. سوپاپ شل صدایی بسیار بلند و آزار دهنده شبیه «چیک چیک چیک» می دهد . شل بودن سوپاپ ها علاوه بر ایجاد سر و صدای زیاد باعث کم شدن راندمان موتور و کم شدن عمر متعلقات سوپاپ می‌شود. متعلقاتش سوپاپ در اتومبیل های مختلف متفاوت است. در بعضی از اتومبیل ها استکانی یا تایپیت وجود دارد و در بعضی نیز از انگشتی یا اسبک استفاده شده است.

سفت بودن فیلر سوپاپ

کم بودن خلاصی سوپاپ یا سفت بودن سوپاپ به مراتب بدتر از شل بودن سوپاپ است . هر چند سفت بودن سوپاپ سر و صدا ایجاد نمیکند اما باعث خورده شدن میل سوپاپ و متعلقات سوپاپ، پایین آمدن راندمان موتور، داغ کردن موتور اتومبیل و حتی سوختن سوپاپ می‌شود. سفت بودن سوپاپ میتواند به دلیل تنظیم یا فیلر گیری سوپاپها به دست افراد غیر متخصص و یا خورده شدن سیت یا نشیمنگاه سوپاپ باشد.

در صورت سفت بودن سوپاپ کشش موتور اتومبیل بعد از گرم شدن موتور بسیار کم شده و آمپر آب به سرعت بالا میرود. در اتومبیل هایی که دارای سیستم خنک کننده قوی هستند سفت بودن سوپاپها باعث کار افتادن زود هنگام و طولانی فن رادیاتور میشود.

چه زمانی فیلر گیری لازم است؟

در گذشته به دلیل استفاده از آلیاژهای نه چندان مرغوب در سیت (نشیمنگاه) سوپاپ و دیگر متعلقات سوپاپ مانند انگشتی و میل تایپیت، فیلر گیری بصورت دوره ای انجام میشد. در اتومبیل های امروزی علاوه بر حذف بسیاری از متعلقات سوپاپ، در ساخت قطعات سرسیلندر از آلیاژهای بادوام تری استفاده میشود. بدین ترتیب میتوان گفت بجز در موارد استثنا مانند اتومبیل های گاز سوز اتومبیل در شرایط کارکرد عادی نیازی به فیلرگیری ندارد. در صورت باز شدن سرسیلندر و تعویض سوپاپ ها بهتر است علاوه بر فیلرگیری اولیه که بعد از تعمیر انجام میشود، خلاصی سوپاپ ها یا فیلر گیری مجددا بعد از هزار کیلومتر بدست متخصص انجام شود.

علائم فیلر گیری خوب

با توجه به شرایط کارهای تعمیراتی و یادگیری تجربی امور تعمیرات ممکن است فیلر گیری به درستی انجام نشده باشد. بعضی از تعمیرکاران بدون توجه به استاندارد های کارخانه سازنده برای تنظیم سوپاپ همه اتومبیل ها از یک یا دو فیلر استفاده میکنند. همچنین ممکن است شرایط فیلر گیری مانند دما و تایمینگ بدرستی رعایت نشود. از مشخصه های فیلرگیری خوب صدای نرم و یکدست سوپاپ ها و خروجی نرم و یکنواخت اگزوز است. خلاصی صحیح سوپاپ همواره باعث وجود صدایی (تیک تیک) ریز و منظم میشود. قطع شدن کامل صدای سوپاپها (بجز موتورهای دارای استکانی اتوماتیک و تنظیم دستی) نشانه سفت بودن تنظیم سوپاپ است. در هنگام سفت بودن سوپاپ ها خروجی اگزوز همانند ریتارد دلکو در اتومبیل های کاربراتوری خشن و پس زننده می شود. در صورتی که فیلر گیری بعصی از سوپاپها سفت تر و بعضی شل تر باشد، خروجی اگزوز و صدای سوپاپها نیز بصورت سیکل منظم دچار نوسان می شود.

فیلر تابستانی و زمستانی

از گذشته فیلرگیری فصلی یا باصطلاح تابستانی و زمستانی بین رانندگان و تعمیرکاران رواج داشته است . این عمل اشتباه نیز همانند باز کردن ترموستات در فصل تابستان از مقایسه موتور با انسان در شرایط گرما و سرما سرچشمه گرفته است. موتور اتومبیل بعلت وجود ترموستات در تابستان و زمستان پیوسته در دمای ثابتی کار میکند و تغییر دادن میزان خلاصی سوپاپ در فصول مختلف امری غیر علمی و غلط محسوب میشود.


4.5 1 1 1 1 1 Votes 4.50 (1762 votes)

دیدگاه‌ها  

+20 #1 محتشمی 1394-09-02 16:08
سلام کارتون بیست بیسته
نقل قول کردن
+39 #2 مصطفی 1394-11-13 23:17
با سلام
ببخشید میشه آموزش شیم گیری پژو 405 را قرار دهید؟اگر فیلم آموزشی باشه ممنونتون میشم.
با تشکر
نقل قول کردن
+10 #3 عبدالله وحید 1394-11-16 18:33
اندازه فیلر برای تابستان وزمستان چقدر فرق میکند
نقل قول کردن
+12 #4 عباس 1394-11-21 22:31
به نقل از عبدالله وحید:
اندازه فیلر برای تابستان وزمستان چقدر فرق میکند

فرقی نمی کنه یکیه
نقل قول کردن
+17 #5 فرهاد 1394-11-29 11:03
از زحمات شما بسیار سپاسگزارم .
نقل قول کردن
+12 #6 فرشاد 1394-12-19 00:59
دوستان سلام ببخشید که همه جا اسم من هست و تشکر میکنم چون واقعا لذت مبرم وپاتوق من شده فقط توی اینسایت فقط خیلی ازفیلمها واقعا بردم میخوره ولی نتونستم دانلود کنم از اپارات هم نشد لطفا راهنمای کنید ممنونم
نقل قول کردن
+10 #7 مصطفی 1394-12-25 22:09
با سلام
آیا کسی هست بدونه اندازه فیلر(شیم)پژو 405 چقدره؟
نقل قول کردن
+18 #8 اصغر 1395-01-24 00:31
اندازه شیم 405دود40هوا20
نقل قول کردن
+10 #9 مصطفی 1395-01-24 21:58
به نقل از اصغر:
اندازه شیم 405دود40هوا20

سلام.برای پژو 206 این اندازه هایی که ذکر کردید صادقه.من تحقیق کردم برای 405 بهتره فیلر هوا را 25 بگیریم و دود را 40.
اگر سیت سوپاپ عوض شد 5% به هر کدام از اعداد اضافه مکینیم یعنی 30 هوا 45 دود
نقل قول کردن
+6 #10 رسول 1395-01-31 14:25
باسلام و خسته نباشید
شماره فیلر دود و هوای پراید کاربراتوری چنده با اچار فیلر
نقل قول کردن
+9 #11 شکرالهی 1395-03-03 21:51
سلام دوستان فیلر برای پراید گازسوز انزکتوری چقدره من 1جایی خوندم نوشته بود برای هوا ودود 30میخواستم بدونم درسته یا اندازه دیگه ای داره ممنون ومتشکر
نقل قول کردن
+8 #12 علیرضا 1395-03-09 10:10
سلام
من دو روز پیش فیلر گیری کردم، مکانیک برام20/35 گرفت
نقل قول کردن
+8 #13 سا سانdiesel 1395-03-13 11:09
دوستان عزیز روش فیلر‌گیری و سایز فیلر در سرتا سر ایران ی شکل هست جز اهواز بدلیل گرمای شدید و رقیق شدن بیش از حد روغن فیلر‌پراید 30-30 بگیرید و یا 25-30 زمانی فیلر بگیرید که ماشین نه سرد باشد نه داغ که دست بسوزد .تیغ فیلر شما با سفتی از زیر اسبک رد نشود خودرو های ایرانی پژو ۲۰۶ هم فیلرش 20-40 بگیرید پسلام
نقل قول کردن
+15 #14 شایان 1395-03-14 05:21
سلام دوستان..یه مطلبی در مورد فیلرگیری پراید اینجا خوندم که پراید انژکتور باید موتور داغ باشه..من سالها بود فیلر انژکتور رو با موتور سرد میزدم و همیشه به مشکل میخوردم..نود در صد کارهام بعد از روشن شدن و داغ شدن موتور صدای اسبکها در میومد چند وقت پیش که این مطلب رو خوندم ماشین خودم رو با موتور گرم فیلر زدم و نتیجه اینکه عالی در اومد..یه تجربه هایی هست که سالها توی تعمیرگاه نتونی کسب کنی و شانس خوبت بیای تو این سایت و رایگان یاد بگیری..مطالبی اینجا هست که منه تعمیرکار قبلا تجربه نکرده بودم اونم با سالها مغازه داری و کار مستمر...جای خوبی اومدین و باید از دست اندرکاران این سایت ممنون باشیم که این موقعیت رو برامون فراهم کردن...به همه عوامل این سایت خسته نباشید میگم و تشکر میکنم از زحماتشون...از دوستان کسی هست که طریقه روشن کردن ماشینهای ایموبلایزر رو بدون کلید بلد باشه؟قبلا تو یه سایتهایی بود اما مثل اینکه ممنوع کردن..اگه کسی اطلاعات داره ممنون میشم جواب بده
نقل قول کردن
+10 #15 مصطفی 1395-03-15 09:43
با سلام.با تشکر و قدردانی از زحمات شما
دوستان اینجا کسی هست که بدونه چجور میشه پژو 405 را شیم گیری کرد؟آخه کلا سیستمش به بقیه ماشینهای دیگه فرق داره.اول اینکه اسبک نداره و دوم اینکه از کجا باید فهمید سوپاپ دود و هوا کدومه؟آچار فیلر رو باید بین چی قرار داد؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
نقل قول کردن
+16 #16 احمد 1395-03-18 19:36
سایت فوق العاده فقط 405 رو بتونین عکس یا فیلم بزارین عالی میشه
نقل قول کردن
+14 #17 مصطفی 1395-03-20 14:53
با عرض سلام وخداقوت،ببخشید،من برای ۲۰۶ تیپ۲ بارها فیلرگیری کردم،۲۰ هوا،۴۰ دود،هم روش قیچی هم روش خود پژو،ولی توی یک چیزی مشکل دارم،اینه که کدوم روش درسته وموتور ۲۰۶ باید داغ باشه یا کاملا سرد؟در روش پژو باید سوپاپ دود تا اخر باز شده باشه ولی درروش قیچی سوپاپ دود بالا امده وسوپاپ هوا داره پاین میره،درسته؟خواهش میکنم راهنماییم بفرماید،خیلی درگیر این موضوع هستم،مرسی وممنون
راستی خیلی سایت عالی دارید،مرسی
نقل قول کردن
+6 #18 عباس خان 1395-04-09 12:34
موتور پراید حتما نیمه گرم باشه برای فیلرگیری اگرسردباشه صدایی خفیف مثل خرخر رامیشنوید
نقل قول کردن
+12 #19 Mahmood 1395-04-11 11:42
سلام، ببخشید همانطور که بعضی از دوستان هم درخواست شیم گیری 405 را داشتند اگه بتوانید فیلم و آموزش مربوطه را در این سایت قرار دهید متشکر از زحمات شما،
نقل قول کردن
+15 #20 طیب حسینی 1395-05-08 01:40
شیم گیری پژو 405 :
ترتیب سوپاپهااول.،دود،هوا،هوا،دود،دود،هوا،هوا،دود.فرق نمیکند ازدوطرف ترتیب یکی است.،بعدازبازنمودن درب سوپاپ میل سوپاپ راچرخوانده تاسوراخ روی چرخدنده تسمه تایم باسوراخ سرسیلندر هم راستابشه بعد یک پیچ ده را داخل سوراخ نموده تا مطمن بشی که پیستون ها همگی دروسط سیلندر قرار نمودند بعد تسمه تایم راخارج نموده باد حواسمان باشد که موتور ممبعد نچرخد وبغل کوئل راباز نموده تایک پیچ که به کفه یک میل سوپاپ است باز شود بعد میلسوپاپ راچرخوانده به شکلی که یک سوپاپ کامل باز باشد سوپاپ هم سیلندر یش را فیلرزده بعد روکاغذ یاداشت نموده به همین صورت تا اخر بعد میل سوپاپراباز نمودده وبترتیب استکانی رابرداشته وشیم رااندازه نموده بعد ازروی یاد داشت شیم راتغیر داده بعنوان مثال،؛اگر اولی که دود است فیلر بیست خورده ،پانزده صدم ازش کم میکنی مثلا اگه شیم3/15 رودیک عدد شیم 3راجایگزین نموده به این ترتیب تااخر ادامه میدهیم ضمنا باید سوپاپ هوا بین بیست ،تابیست وپنج باشد دودی هاهم بین سی وپنج تا چهل باشند بعدا کامل بسته شود از سالم بودن میل سوپاپ واستکانی ،نی روغن، هم مطمئن باشید
نقل قول کردن
+10 #21 C 4 1395-05-08 20:15
به نقل از مصطفی:
سلام.برای پژو 206 این اندازه هایی که ذکر کردید صادقه.من تحقیق کردم برای 405 بهتره فیلر هوا را 25 بگیریم و دود را 40.
اگر سیت سوپاپ عوض شد 5% به هر کدام از اعداد اضافه مکینیم یعنی 30 هوا 45 دود


سلام.طبق سایت رسمی و دفترچه راهنما پژو 405 مقدار شیم هوا میتونه از 18الی22 و مقدار دود از 38الی42 موفق باشید
نقل قول کردن
+14 #22 محمدرضا 1395-05-17 13:38
سلام
واقعااز مطالب و سایت خوبتون ممنون و متشکر
اگه ممکنه تایم گیری برای EF7وال نود هم توضیح بدید
باتشکر از همه
نقل قول کردن
-1 #23 پیمان 1395-06-17 22:47
به نقل از مصطفی:
سلام.برای پژو 206 این اندازه هایی که ذکر کردید صادقه.من تحقیق کردم برای 405 بهتره فیلر هوا را 25 بگیریم و دود را 40.
اگر سیت سوپاپ عوض شد 5% به هر کدام از اعداد اضافه مکینیم یعنی 30 هوا 45 دود

من شاگرد میکانیکم همیشه تراشکاری که می رم برای هوا 25 و برای دود 35 می زاره البته منطقه ما کوهستانی سرد سیره ،بستگی به منطقه آب و هوایی هم داره
نقل قول کردن
+10 #24 پیمان 1395-06-17 22:52
به نقل از سا سانdiesel:
دوستان عزیز روش فیلر‌گیری و سایز فیلر در سرتا سر ایران ی شکل هست جز اهواز بدلیل گرمای شدید و رقیق شدن بیش از حد روغن فیلر‌پراید 30-30 بگیرید و یا 25-30 زمانی فیلر بگیرید که ماشین نه سرد باشد نه داغ که دست بسوزد .تیغ فیلر شما با سفتی از زیر اسبک رد نشود خودرو های ایرانی پژو ۲۰۶ هم فیلرش 20-40 بگیرید پسلام

با سلام فیلر های اعلام شده با در نظر گرفتن فلز سرد بیان شده با اینکه خیلی از میکانیکا به دلیل اتلاف نشدن وقت ، با موتور گرم اقدام به فیلر گیری می کنن ولی به نظر من سرد باشه بهتره
نقل قول کردن
+17 #25 پیمان 1395-06-17 23:12
من 1 مطلبی در مورد دمای فیلر گیری که شایان هم بهش اشاره کرد می خواستم بگم
آخه فیلر کلا برای جبران انبسات سوپاپ ها و میل بادامک و میل تایپت و استکان تایپت و شیم و.... هستش
- ما از قبل 1 فاصله ای رو بین اینا می خواییم تعریف بکنیم برای جبران این انبسات حالا اگه موتور گرم باشه انبساط به ماکزیممش رسیده دیگه تعریف فاصله معنی نداره که ، ینی موتور بازم می خواد داغتر بشه ؟-وقتی موتور داغه اصولا فیلرش باید صفر باشه -پس فیلر گیری باید با موتور سرد انجام بشه
توجه کنید اعداد فیلر با موتور سرد وقتی موتور کار کنه گرم شده و این فاصله جبران شده
نقل قول کردن
+13 #26 پیمان 1395-06-17 23:25
اگه فیلرتون نامیزون باشه اگزوز پرت پرت می کنه و کشش ماشین هم کم میشه و مطلب بعدی اینکه شیم گیری نیاز نیس سر سیلندر باز بشه
فقط در سوپاپ و تسمه تایمر باید باز بشه و چون اکثر میکانیکا کولیس و شیم و حال و حوصلشو ندارن
اگه برین بگین شیم بزار بهتون می گن کار تراشکاره سر سیلندر باید باز بشه تشریف ببره پیشش .
مطلب بعدی اینکه 1 سری موتورام فیلر گیری خودکار دارن (بی نیاز از فیلر گیری یا شیم گیری) مثل tu5 که امروزه روی خیلی از ماشینا می زارن در این موتورها زمانی که سر سلندر سوار شد معمولا 3-4 بار موتور روشن و خاموش می کنن و فیلر گیری خودکار انجام میشه نحوه کار مربوط میشه به استکان تایپت که وقتی با روغن پر میشه روغن توش به حد فاصله پر کن گیر می کنه و فیلر گرفته میشه البته این سیستم قدیما هم بوده به نظرم روی ماشینای گرون چون یکی از میکانیکای قدیمی تایید کرد
نقل قول کردن
+12 #27 پیمان 1395-06-17 23:27
لطفا در مورد فیلر گیری 6 سیلندر ترجیها v شکل خورجینی هم کسی چیزی بلده مختصرا توضیح بده
نقل قول کردن
+9 #28 پیمان 1395-06-17 23:35
1مطلب به نقل از 1 میکانیک
تو فیلر زیاد موتور تو دور آرام بدون لرزش کار می کنه ولی تودورای بالا دچار افت قدرت میشه
و تو فیلر کیپ برعکس، موتور هرچی دورش بالاتر بره لرزشش کمتر میشه
نقل قول کردن
+7 #29 پیمان 1395-06-25 00:09
اساس کار تو موتور های 4 زمانه (4سیلندر) کلا یکیه
ینی سیلندر1و4 اگه بالا باشن 2و3 پایینند اگه 1 دوچرخه در نظر بگیریم سلندر 1و4 پای راست و 2و3 پای چپ رکاب زنیو انجام می دن به همین سادگی .
حالا ترتیب احتراق 1 پدال پای راست (سیلندر1)بعد 1 پدال پای چپ (3) دوباره پای راست (4) چپ (2)
و این سیکل تکرار میشه وقتی 1و4 بالان 2و3 پاییند
حالا موتور هرچی میخواد باشه اساس کار همینه
1و4 که بالان قطعا یکیشون در حال احتراق و دیگری در حال مکشه برای 1 احتراق 1 پیستون 2 بار بالاو پایین میره (موتور 50 دور زده=25 بار احتراق در هر سیلندر-درکل 25*4=100 احتراق)
برای 1 دور کامل 2 احتراق صورت می گیره
خلاصه کلام اساس کار فیلر گیری همه موتورهابر مبنای قیچی کردنه و پراید انژکتور و کاربراتی نداره
نقل قول کردن
+13 #30 حامد 1395-08-23 22:30
سلام خدمت دوستان عزیزم چند تا سوال داشتم اگر امکان داره به ترتیب بگین ممنون میشم.ماشین روا دوگانه کارخانه 1600. میخوام فیلر بزنم ترتیب سیلندر 1234 اگر درست گفته باشم .فقط هر سیلندر 2 فیلر داره مجموع میشه 8 کدومش هوا هست و بهترین روش کدوم مرسی عزیزان
نقل قول کردن
+8 #31 محمود 1395-08-26 19:24
با سلام ببخشید فیلر دود و اکسیژن نیسان وانت مدل 81 را چقدر بگیرم
نقل قول کردن
+12 #32 محمود 1395-08-26 19:29
به نقل از پیمان:
لطفا در مورد فیلر گیری 6 سیلندر ترجیها v شکل خورجینی هم کسی چیزی بلده مختصرا توضیح بده

سلام وقتی تعداد سیلند بیشتر از 4 عدد میشه دیگه لنگر های میل لنگ با هم جفت نمیشن پس باید یه جک زیر تایر عقب بزنی دنده ماشینو توسبکترین حالت قرار بدی و تایر را با تقه بچرخانی خودت میفهمی چه جوری تقه ای میشه بعد هر کدوم از سیلندر هارو تو قیچی گذاشتی همونو فیلر میگیری
نقل قول کردن
+10 #33 مظفر 1395-09-28 11:41
سلام . برای فیلر گیری پراید انژکتور مطابق آموزش این سایت انجام دادم (گاز 25، دود 35 در دمای نرمال موتور) ولی صدای سوپاپ هام زیاد شده، میشه مجدداً میزان لقی سوپاپ ها و دمای موتور رو برام بگید؟ شاید اشتباه تایپ شده باشه !!!! ضمنا چیزی که هست با گرم شدن و انبساط ی قطعه فلزی طول اون بیشتر میشه پس قاعتاً با گرم شدن موتور این فاصله فیلرها باید کمتر شه ولی همه جا گفته شده فاصله بیشتر میشه؟ چرا؟
نقل قول کردن
+9 #34 مجتبی 1395-09-28 12:30
به نقل از مظفر:
سلام . برای فیلر گیری پراید انژکتور مطابق آموزش این سایت انجام دادم (گاز 25، دود 35 در دمای نرمال موتور) ولی صدای سوپاپ هام زیاد شده، میشه مجدداً میزان لقی سوپاپ ها و دمای موتور رو برام بگید؟ شاید اشتباه تایپ شده باشه !!!! ضمنا چیزی که هست با گرم شدن و انبساط ی قطعه فلزی طول اون بیشتر میشه پس قاعتاً با گرم شدن موتور این فاصله فیلرها باید کمتر شه ولی همه جا گفته شده فاصله بیشتر میشه؟ چرا؟

پراید همین 25 - 30 هست ، ولی وقتی هوا خیلی گرم یا سرد باشه باید کمی فیلر رو کم و زیاد کنی.
نقل قول کردن
+15 #35 مهدی 1395-10-09 01:49
سلام به عوامل این سایت خوب وهمه دوستان
کسی ازدوستان میتونه درمورد شیم گیری پژو 2000توضیح وراهنمایی بده،ممنون میشم چون ازموقعی که سرسیلندرعوض کردم ماشین انگارسخت راه میره وشتاب وتیزی قبل رونداره ومیگن شیم گیری نشده برام جالبه که روشش رو یاد بگیرم،ممنون میشم.
نقل قول کردن
+8 #36 اکبر رفیعی 1395-10-11 20:30
سلام خسته نباشید
بعد از تعویض واشر سر سیلندر . دو روز بعد شروع به
صدای چل چل از سر سوپاپ کرده. تعویض روغن و وایر و شمع و..انجام دادم . صداش نیافتاد. ایا هیوندا ورنا هم فیلر گیری میخواد . ممنون از مرحمت جنابعالی
نقل قول کردن
+10 #37 اکبر رفیعی 1395-10-11 20:37
سلام آایا هیوندا ورنااصلا فیلر گیری میشه . ممنون
نقل قول کردن
+13 #38 محسن 1395-10-16 20:39
میشه بفرمایید اندازه فیلر دود وفیلر هوا در نیسان انژکتوری دوگانه سوز باید چندباشه؟
نقل قول کردن
+10 #39 مهدی 1395-10-21 22:53
یه دوستی،مکانیکی،اهل فنی تو سایت پیدا نمیشه شیم پژو 2000 رو توضیح بده! :sad:
نقل قول کردن
+8 #40 محسن نانوا 1395-11-10 16:59
آقا ممنون خیلی بهم کمک شد
نقل قول کردن
+6 #41 ميثم 1395-11-18 07:45
سلام،ميشه طريقه فيلرگيري شمع پژو٢٠٦رو بزارين،وهم موتور،اگه فيلم اموزشي باشه واقعا ممنونتون ميشم
نقل قول کردن
+3 #42 حسین 1395-12-10 17:58
سلام. دوستام من موتور باز کردم بدلیا واشر سرسیلندر که. که عوص شد الان صدای چق چق میاد از موتور و متاسفانه شتاب ماسین کم صدای موتور بالا و مصرف سوختمم زیاد شده و موتور لرزش داره . بردم پیش مکانیک گفت باید شیم گیری بشه که متاسفانه مکانیک یا تراشکار نکرده . حالا دوتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید
اول اینکه ایا شیم گیری میشه درجا باشه توسط خود تراشکار یا باید مکانیک باز کنه و سر سیلندر ببرم پیش تراشکار.
دوم اینکه هزینه اشچقدره الان تهران . وایا میارزه هزینه کنم و مشکلاتم درست میشه
نقل قول کردن
+5 #43 ایوب احسانی 1396-03-05 10:26
به نقل از حسین:
سلام. دوستام من موتور باز کردم بدلیا واشر سرسیلندر که. که عوص شد الان صدای چق چق میاد از موتور و متاسفانه شتاب ماسین کم صدای موتور بالا و مصرف سوختمم زیاد شده و موتور لرزش داره . بردم پیش مکانیک گفت باید شیم گیری بشه که متاسفانه مکانیک یا تراشکار نکرده . حالا دوتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید
اول اینکه ایا شیم گیری میشه درجا باشه توسط خود تراشکار یا باید مکانیک باز کنه و سر سیلندر ببرم پیش تراشکار.
دوم اینکه هزینه اشچقدره الان تهران . وایا میارزه هزینه کنم و مشکلاتم درست میشه

سلام شیم گیری رو کار هم توسط مکانیک میشه انجام کرد ولی اون میکانیکی که قبلا موتور واستون باز کرده بود باید شیم بندی میکرد
نقل قول کردن
+7 #44 مهران 1396-04-10 07:57
سلام
سپاس گذارم
نقل قول کردن
+8 #45 آرش 1396-07-22 15:29
سلام
متآسفانه شیم گیری که توسط مکانیکها و یا تراشکارها انجام میشه به هیچ عنوان دقیق نیست.
چون بیشتر مکانیکها یا ابزارشون دقیق نیست و یا روش خوندن دقیق ابزار اندازه گیری رو بلد نیستن. شیم گیری کار بسیار حساسیه که باید با دقت انجام بشه و کار هر کسی نیست.
عمل شیم گیری باید زمانی انجام بشه که موتور کاملآ سرد باشه که متآسفانه هیچ یک از مکانیکها این رو رعایت نمیکنن.
و موضوع بعدی اینکه حتی نمیتونن اندازه شیم دقیقی رو محاسبه کنن و نتیجه این میشه که صاحب خودرو بعداز انجام شیم گیری هیچ تغییری رو حس نمیکنه و کلآ قید این کار رو میزنه < وگرنه موتور 405 تقریبآ هر 150000 کیلومتر نیاز به شیم گیری داره.
موضوع بعدی اینکه برای شیم گیری موتور 405 برای سوپاپ دود باید 40 گرفته بشه و سوپاپ سوخت 20 . این دو عدد نباید کمتر یا بیشتر بشه. به دمای هوای منطقه هم هیچ ربطی نداره. میخواد توی قطب باشه. کویر لوت باشه. چون موتور خودش گرم میشه و توسط سنسور دما و ترموستات بین یه دمای مشخص نگه داشته میشه.
نقل قول کردن
+9 #46 رضا 1396-10-22 11:37
درود ... من رانا دارم و یک مدتی است که بوی دود خروجی از اگزوزش افتضاح شده ، یکی میگفت درست سوخت رو نمیسوزونه و باید فیلر کشی بشه ... کجا میتونم این مشکل را حل کنم که طرف هم اینکاره باشه و هم منصف ... ممنون
نقل قول کردن
+6 #47 فرزاد 1396-11-10 14:08
با سلام فیلر مناسب برای روآ تک سوز چقدر باید باشه ممنون میشم جوابتون رو به ایمیلم بفرستین ممنون از شما
نقل قول کردن
+11 #48 soheil 1396-11-19 20:15
آقا سلام عرض شد.ما موتور پراید یورو ۴ رو باز کردیم.فنر سوپاپ هاش ۷ لا هستن.ولی الان از هر جایی که میپرسم همه ۶ لا هستن.لطفا راهنماییم کنید الان ۱۶ روزه که توشهرستان بخاطر این ماشین گیر کردم.اگر براتون مقدور هست حتما برام ایمیل کنید چون نمیتونم این تامیک رو دوباره پیدا کنم
متشکرم
نقل قول کردن
+6 #49 استاد مسعود 1396-11-28 02:38
سلام در رابطه با تایم موتور چه تایم انگشتی و چه شیم باید بگم که انتهای زمان تخلیه سوپاپ دود و ابتدای زمان تنفس ومثال موتور چهار سیلندر با هشت سوپاپ سیلندر یک قیچی از اخر چهار سوپاپ تایم یا شیم میگیری ودوباره سیلندر اخر قیچی چهار تای اول یعنی اگر هر چند سیلنر که بود مهم نیست مهم اینه که اخرین روش تایم را بلدی و حرفه ای عمل کنی باباجانی هستم با سی سال تجربه در زمینه مکانیک تعمیرات تقویت و هر انچه که تو فنی وجود داشته باشه درخدمت دوستان هستم.
نقل قول کردن
+7 #50 استاد مسعود 1396-11-28 02:46
ادامه مطالب عمر تسمه تایم برای همه خودروها تعریف شده است مثلا پژو 60هزار هالا ما فکر میکنیم که شصد هزار با کیلومتر در هالی که ما فقط حرکت و شمارشگر کیلومتر را در نظر گرفتیم ولی خودرو برای گرم کردن درجا وایسادن وچراغ قرمز همه اینها تسمه درحال کار کردن است اما کیلومتر نمی اندازد پس باید اینها هم محاسبه و برای کارکرد تسمه تایم یک رنج امپر ودر جا در نظر گرفت ممنونم
نقل قول کردن
+10 #51 همتی 1396-12-09 10:32
سلام ، من پراید ۱۳۱ مدل ۹۳ یورو ۴ دارم ، بعضی مواقع صدای عجیبی از ماشینم میاد که میگن مال سوپاپ ، ولی چون تایم اتوماتیکه نیازی به تایم سوپاپ نداره فقط باید روغنو عوض کنی ، بعضی مواقع مجبورم هر ۲۰۰۰ روغن عوض کنم ، راه حل چیست؟
نقل قول کردن
+9 #52 فرشاد 1396-12-18 00:58
سلام ماشین پراید انژکتور دارم هر بار که فیلر میکنم بازم صدای چک چکه موتور قطع نمیشه مشکل از کجاست میشه راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+8 #53 مجتبی 1397-02-01 07:30
سلام وباتشکر فراوان از مطالب مفید سایتتون
من ی تراکتور گلدونی دارم میخوام فیلرش کنم
روش فیلرش فرقی هم میکنه و اینکه فیلرش چنده
نقل قول کردن
+6 #54 Ava.gh 1397-02-14 23:47
باسلام.لطفا درمورد فیلرگیری ماشین سنگین ایویکو استرالیس توضیح بدید؟؟ممنون میشم
نقل قول کردن
+7 #55 عباس 1397-03-16 02:00
خیلی ممنون از رهنمایی شما سلامت باشید
نقل قول کردن
+8 #56 حسینی 1397-04-23 10:27
سلام از استاد وکار شناس تقاضای طرز فیلر گیری موتورهای 35 7 سیلندر را تشریح کنند ممنون
نقل قول کردن
+7 #57 محمد 1397-05-19 12:31
سلام دوستان . من تا حالا کار مکانیکی انجام ندادم . به نظرتون میتونم خودم فیبر ماشینم رو بگیرم؟ در ضمن منظورتون از قیچی کردن سوپاپ ها چیه؟
نقل قول کردن
+8 #58 بهنام 1397-05-24 23:02
اندازه فیلر بنز خاور 608 پنج رینگ چقدر است هم دود وهم هوا خواهشن راهنمایی بفرمایید با تشکر
نقل قول کردن
+8 #59 محمدرضا 1397-05-30 21:00
من هر وقت فیلر دود رو ۳۰ گرفتم صدا داده بنظرم من فیلتر ۲۰ برای هوا و ۲۵دود از همه بهتره
نقل قول کردن
+9 #60 شهرام 1397-06-07 19:13
به نقل از پیمان:
من 1 مطلبی در مورد دمای فیلر گیری که شایان هم بهش اشاره کرد می خواستم بگم
آخه فیلر کلا برای جبران انبسات سوپاپ ها و میل بادامک و میل تایپت و استکان تایپت و شیم و.... هستش
- ما از قبل 1 فاصله ای رو بین اینا می خواییم تعریف بکنیم برای جبران این انبسات حالا اگه موتور گرم باشه انبساط به ماکزیممش رسیده دیگه تعریف فاصله معنی نداره که ، ینی موتور بازم می خواد داغتر بشه ؟-وقتی موتور داغه اصولا فیلرش باید صفر باشه -پس فیلر گیری باید با موتور سرد انجام بشه
توجه کنید اعداد فیلر با موتور سرد وقتی موتور کار کنه گرم شده و این فاصله جبران شده

سلام..
کاملا حق با پیمان است..
اگر فیلم اموزشی گروه سایپا را مشاهده کنید فیلرگیری رو روی سرسیلندر جدا شده انجام میده و بعد سرسیلندر رو روی بلوک سیلندر نصب میکنه که شکی نیست که کاملا سرده.
نقل قول کردن
+7 #61 امیر جعفری 1397-06-12 09:01
سلام خدمت دوستان
من سر سیلندر اریسان باز کردم حالا میخام فیلر جمع کنم استکان تایبت اتومات داره میخاستم بستنش چه قدر سفت کنم چون می‌کن تو دور بالا 5500 قفل میکنه اگر مقدار کوروس سه دور باشه از نقطه اول برای موتور گرم چقدر سفت کنم
مرسی
نقل قول کردن
+8 #62 مهدی 1397-07-07 09:20
سلام.میشه لطفا سایز فیلر دود و هوا در ماکسیما رو بفرمایید؟
نقل قول کردن
+10 #63 علی 1397-07-12 13:58
اندازه فیلر تویوتا یاریس باید چند باشه؟
نقل قول کردن
+6 #64 سهیل 1397-09-26 07:07
لطفا برای شین بندی موتور۱۸۰۰ سمند بنده رو راهنمایی بفرمایید
با تشکر
نقل قول کردن
+6 #65 محمد 1397-09-26 20:28
سلام استاتید بزرگوار پراید 131یرو چهار 97دارم حدود8000کار کرده صدای موتور خود به خود زیاد شده البته صدای غیر عادی از موتور شنیده نمیشود فقط صدای خود موتور زیاد شده البته چون روی اسبک تاپیت داره نمیشه فیلر گیری کرد دوستان راه حل برای این مشکل دارن با تشکر
نقل قول کردن
+6 #66 سعید میرزازاده 1397-10-14 15:37
دوستان برا نیسان کابراتور ژاپن فیلر چند خوبه
تازه فیلر گزاشتم یکم صدای تق تقش زیاده.
نقل قول کردن
+6 #67 علی گودرزی 1397-10-17 05:29
با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران این سایت
خدایش دمتون گرم خیلی مفیده مطالبتون واقعا عشق میکنم خیلیییی به درد بخوره واقعا ممنون❤
نقل قول کردن
+6 #68 محمد معرفت 1397-11-10 21:20
سلام میشه برام دقیق بگین ک شیم پژو دوگانه هوا و دودش چقدر باید باشه؟
نقل قول کردن
+7 #69 دانیال 1397-11-15 22:50
سلام دوستان کسی اندازه فیلر بنز دانشجویی موتور مشکی روز می دونه؟
نقل قول کردن
+8 #70 Maysam 1397-11-19 20:56
اقا خدا خیرتون بده و دست گلتون درد نکنه
نقل قول کردن
+6 #71 محمد احمدی 1397-12-17 17:34
سلام سعی کنید که خودتون یاد بگیرید شیم گیری و فیلر گیری ماشینتون رو
چون مکانیکا یا سرسیلندر رو باز میکنن و میفرستن پیش تراشکار یا موقعی که ماشین گرمه شیم گیری میکنن که ماشین هیچ تغییری نمیکنه و پولتون رو میریزین تو جوب
نقل قول کردن
+7 #72 مهیار 1398-01-25 03:10
سلام فیلر مناسب برای پراید با پیستون ریو و سرسیلندر b6 چقده.من خودم احساس میکنم هرچی شل تر میشه فیلرش گازخورش بالا میره
نقل قول کردن
+7 #73 محمدحسین 1398-01-26 23:43
سلام.خیلی عالی توضیح دادی.وممنونم
نقل قول کردن
+7 #74 مرتضی 1398-02-07 20:21
سلام کسی میدونه چرا در فیلرگیری سوپاپ دود ازهوا بزرگتره
نقل قول کردن
+8 #75 H 1398-02-09 00:26
به نقل از مرتضی:
سلام کسی میدونه چرا در فیلرگیری سوپاپ دود ازهوا بزرگتره

واضحه، چون سوپاپ دود در معرض گرمای بیشتری نسبت به سوپاپ هواست در نتیجه انبساط بیشتری داره و باید فضای بیشتری(لقی) برای انبساط داشته باشه
نقل قول کردن
+8 #76 علی۱۳۷۱ 1398-02-10 18:17
بخیرخسته نباشید بنده بعد از فیلرگیری که کردم زود موتور ماشینم داغ میشه قبلا اقلا ۵ دقیقه طول میکشید موتور پراید گرم بشه الان سریع گرم میشه و آمپر به خط وسط میرسه فن درگیر میشه و خنک میکنه از این لحاظ مشکلی نیست فقط از ولی اگر بخورم به ترافیک دوباره تا وسط میاد و دوباره فن درگیر میشه و خنک از نظر مکانیک طبیعیه ولی از نظر خودم موتور اول صبح ۲ دقیقه گرم میشه و طبیعی نیست برای تابستان،خودم حدس سفت بودن سوپاپ هست نظر شما؟
نقل قول کردن
+9 #77 محمد 1398-02-24 16:31
سیلندر 1 پیکان میشه سمت پروانه یا سمت گیربکس؟
نقل قول کردن
+8 #78 مهندس جعفری 1398-03-02 10:59
به نقل از پیمان:
من 1 مطلبی در مورد دمای فیلر گیری که شایان هم بهش اشاره کرد می خواستم بگم
آخه فیلر کلا برای جبران انبسات سوپاپ ها و میل بادامک و میل تایپت و استکان تایپت و شیم و.... هستش
- ما از قبل 1 فاصله ای رو بین اینا می خواییم تعریف بکنیم برای جبران این انبسات حالا اگه موتور گرم باشه انبساط به ماکزیممش رسیده دیگه تعریف فاصله معنی نداره که ، ینی موتور بازم می خواد داغتر بشه ؟-وقتی موتور داغه اصولا فیلرش باید صفر باشه -پس فیلر گیری باید با موتور سرد انجام بشه
توجه کنید اعداد فیلر با موتور سرد وقتی موتور کار کنه گرم شده و این فاصله جبران شده

کاملا موافقم
نقل قول کردن
+9 #79 ناصر 1398-03-11 00:34
سلام.شین بندی ام وی ام 315 چگونه هست.آیانیازبه شین بندی داره؟چراآمپرآب آن همیشه وسط هست.ممنون ازراهنماییتون
نقل قول کردن
+7 #80 essi 1398-04-02 01:23
سلام آقا آیا حتما لزوم داره که فیلر دود از هوا بیشتر باشه در ماشین پیکان چون من پیش هر تعمیر کاری که بردم هر دوتا همون ۲۵ میزنن اگر خیلی تاثیر داره خواهش میکنم بهم خبر بدین
نقل قول کردن
+4 #81 علیرضا اشتری 1398-04-20 23:19
با سلام فیلر مناسب برای روآ تک سوز چقدر باید باشه
نقل قول کردن
+2 #82 بابک 1398-05-28 18:26
با سلام و خسته نباشید
اندازه فیلر سوپاپ پیکان انژکتور ، آردی ،روا چند
هستش. ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
نقل قول کردن
+1 #83 بابک 1398-05-28 20:30
به نقل از علیرضا اشتری:
با سلام فیلر مناسب برای روآ تک سوز چقدر باید باشه

۳۰ ۳۵
نقل قول کردن
+1 #84 مجید 1398-05-30 23:33
سلام دوستان علت شل کردن فیلر پیکان طی حرکت تو جاده با گاز دادن چیه پیچ فیلر و استکانی و میل تایپیت عوض کردم اما باز شل میکنه
نقل قول کردن
-1 #85 سیامک 1398-06-03 12:35
سلام.یجا گفتین فیلر توتابستون بایدسفت وزمستون شل باشه ودرتیترآخرگفتین که این عمل اشتباه بزرگیه. ممکنه مطالبتون روبدون خوندن ومرور بارگذاری کنید؟
نقل قول کردن
0 #86 کارگیک 1398-06-03 17:47
به نقل از سیامک:
سلام.یجا گفتین فیلر توتابستون بایدسفت وزمستون شل باشه ودرتیترآخرگفتین که این عمل اشتباه بزرگیه. ممکنه مطالبتون روبدون خوندن ومرور بارگذاری کنید؟

سلام، با دقت مطالعه بفرمایید ذکر شده که اینکار مثل تغییر گرید روغن در تابستان و زمستان بین مکانیک ها متداول است اما از نظر استاندارد صحیح نیست.
نقل قول کردن
0 #87 رضا 1398-06-04 01:56
میرقاسمی
بنده انگشتی های تیبا رو باز کردم دوتا از ۵فیلر اتوماتاشو عوض کردم بعد بستن بدجور صدا میده چیکار ش کنم مرسی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
Cisco Released New Open Source Security Tool to Find Security Vulnerabilities in Modern Cars
Vulnerability in Tesla Model S Let Hackers Clone The Car Key
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
مشکلات متداول کولر خودرو و دلایل آن ها
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری موتور لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم روغنکاری لیفان 820
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور لیفان 820
آخرین مطالب جدید شده
fn bb 0
rahro

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
ریمپ تخصصی - برنامه ریزی و تعمیرات ایسیو - اصلاح محدودیت سرع ...
دوره های آموزشی تخصصی خودرو و دیاگ جی اسکن ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزش تخصصی تعمیرات کلیه ایسیو ها داخلی و خارجی و ماشین سنگی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش حرفه ای بازرَسی وکنترل بدنه اتومبیل ویژه کار ...
مجتمع مهارتهای نو دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای با اراِ ...
فروش و نصب ردیاب خودرو dno برروی تمامی خودروهای ایرانی و ...