جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
CarGeek | کارگیک

digital multimeter basics

مولتی‌متر دستگاهی است برای مشاهده چندین کمیت الکتریکی از قبیل ولتاژ یا اختلاف پتانسیل و آمپراژ یا جریان و مقاومت الکتریکی که می‌توان با آن سلامت قطعات یا مشخصات یک قطعه را ارزیابی کرد. مولتی‌مترها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال وجود دارند نوع دیجیتال آن برای مصارف گوناگونی طراحی می‌شوند .

که به وسیله یک انتخاب کننده مدور بین کمیت‌های الکتریکی می‌تواند بر حسب نیاز گردش نماید برای استفاده از آن لازم است شما با هر کدام از آن کمیت‌ها آشنا باشید که برای هریک یک واحد مشخص اندازه گیری تعیین می‌شود.

فیلم فارسی معرفی و آموزش کار با مولتی متر

مولتی متر دیجیتال :

مولتی متر دیجیتال کمیت‌های اندازه گیری شده را به صورت رقم و یا ارقامی‌بر روی صفحه نمایش نشان می‌دهد و معمولاً واحد کمیت اندازه گیری شده را نیز به طریق مناسبی نمایش می‌دهد . در شکل زیر یک نمونه مولتی متر دیجیتالی معمولی قابل حمل نمایش داده شده است .

Digital Mutilmeter professional Mutilmeter

How to use a Multimeter
استفاده از مولتی متر برای تست قطعات خودرو

مولتی متر انبری:

نوع دیگری مولتی متر دیجیتالی نیز وجود دارد که در آن علاوه بر امکانات بیان شده ، امبری نیز وجود دارد . توسط این امبر می‌توان بدون نیاز به سری کردن مولتی متر با المان مورد نظر در مدار ، جریان گذرنده از آن المان را اندازه گرفت . اگر سیم حامل جریان متصل به المان مورد نظر را بین امبرهای این مولتی متر قرار دهیم ، مولتی متر مقدار جریان گذرنده از سیم و در نتیجه مقدار جریان گذرنده از المان مورد نظر را نمایش می‌دهد . بنابراین توسط این مولتی متر به راحتی و خیلی سریع می‌توان مقدار جریان را اندازه گرفت . در شکل زیر تصویری از یک مولتی متر دیجیتالی امبری نمایش داده شده است.

Digital Mutilmeter professional Mutilmeter2

طرز کار مولتی متر دیجیتال

الف) اندازه گیری مقاومت:

کلید سلکتور را روی بیشترین پله (Range) مقاومت قرار می‌دهیم، فیش سیاه رنگ را درون ترمینال (-) یا (com) مشترک و فیش قرمز به درون ترمینالی که مربوط به مقاومت یا (+) است قرار می‌دهیم. سر دیگر آنها را به طرز مناسبی به طرفین مقاومت مورد نظر وصل می‌کنیم و مقاومت را می‌خوانیم.

ب) طرز اندازه گیری ولتاژ مستقیم:

سلکتور را برروی Dc آورده و فیش سیاه رنگ را درون ترمینال (com) و فیش قرمز را درون ترمینال (+) یا ترمینالی که مربوط به ولت است قرار می‌دهیم. سر دیگر آنها را به طور مناسب به قطبین مولد یا دو نقطه از مدار وصل می‌کنیم و ولتاژ را اندازه گیری می‌کنیم.

ج) طرز اندازه گیری شدت جریان مستقیم DCm:

یکی از فیشها را به COM و دیگری را به mA وصل و دو سر فیش را هم به قطبین مولد یا دو نقطه از مدار متصل می‌کنیم و شدت جریان را اندازه گیری می‌کنیم. برای اندازه گیری شدت جریان‌های بیش از ۳۰۰mA تا ۱۰A فیش قرمز رنگ را درون ترمینال ۱۰A قرار می‌دهیم.

د) طرز اندازه گیری ولتاژ متناوب ACV:

کلید سلکتور را روی ACV و یکی از فیشها را درون ترمینال COM و دیگری را به ترمینال مربوط به ولت وصل می‌کنیم.

هـ) طرز اندازه گیری شدت جریان متناوب ACA:

فیش سیاه رنگ را درون ترمینال (COM) و فیش قرمز را درون ترمینال مربوط به Ma وصل می‌کنیم. یا در صورت لزوم به ترمینال ۱۰A وصل می‌کنیم.

کار با مولتی متر

هنگام کار با دستگاه مولتی متر توجه به نکات زیر ضروری است:
۱-برای اندازه گیری شدت جریان باید دستگاه را به طور سری در مدار قرار داد.
۲-برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل باید دستگاه را به طور موازی بین دو نقطه از مدار قرار داد.
۳-هنگام اندازه گیری مقاومت لازم است جریان برق را قطع کنیم. در غیر این صورت به دستگاه آسیب می‌رسد.
۴-دستگاه را با احتیاط جا به جا می‌کنیم و از وارد آمدن ضربه به آن و یا سقوط دستگاه جلوگیری می‌نماییم.
۵-پیچ تنظیم صفر دستگاه را نباید دستکاری کرد، زیرا این بخش از دستگاه خیلی حساس است و ممکن است فنر مربوط به آن قطع و دستگاه خراب شود.
۶-همیشه هنگام اندازه گیری کمیت‌ها کلید سلکتور را روی بیشترین درجه قرار می‌دهیم و در صورت لزوم به تدریج آن را کاهش می‌دهیم تا به دستگاه لطمه ای وارد نشود.
۷-حتی الامکان کلید سلکتور را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت می‌چرخانیم، به علاوه چرخاندن سریع کلید سلکتور برای دستگاه خالی از ضرر نیست.

ممکن است که ترس از برق گرفتگی و یا هر حادثه ای دیگر سدی برای کنجکاوی شما گردد. اما در واقع چنین نیست. با رعایت کردن کلیه نکات ایمنی بی شک شما نیز می‌توان از لذت کشفیات جدید و یا حتی شنیدن صدای یک بوق ساده که ساخته دست خود شماست برخوردار گردید.

مولتی مترها امروزه در انواع مختلف دیجیتالی با قابلیت‌های متفاوت در بازار یافت می‌شود. برای شروع بد نیست با ساده ترین آن "مولتی متر selector ی" کار خود را آغاز کنیم. در شمایل کلی این دستگاه یک صفحه مدرج به همراه یک selector وجود دارد. همانطور که از اسم آن مشهود است این دستگاه برای اندازگیری کمیت‌هایی مانند اختلاف پتانیسل، مقاومت و جریان طراحی گردیده و برای استفاده از selector دستگاه به ترتیب بر روی واژه‌های volt- ohm – ampere کمک گرفته می‌شود.

لازم به تذکر است روی دسته سلکتور نشانگری موجود است که تعیین کننده دامنه کاری در اندازگیری‌های شما می‌باشد. این دستگاه نیز مانند هر سیستم دیگری دارای دو ترمینال آند و کاتد می‌باشد. برای استفاده صحیح از دستگاه بایستی سیم مشکی را به ترمینال منفی و سیم قرمز را به ترمینال مثبت متصل کنید. حال دکمه power دستگاه را زده و هر نوع اندازگیری را می‌توانید شروع کنید.

حال فرض می‌کنیم که مقاوتی را که می‌خواهیم آزمایش کنیم ۱۰۰ اهم باشد. با تو جه به اینکه سلکتور روی ۱*R ایستاده عقربه عدد ۱۰۰ را نشان میدهد و چنانچه رنگهای روی مقاومت پاک شده باشند در خواهیم یافت که مقاومت ما ۱۰۰ اهمی‌است ولی اگر مقاومت ما از ۵ کیلو اهم بیشتر باشد عقربه تقریبا روی علامت بی نهایت می‌ایستد و ما در این مبنا نمی‌توانیم مقدار مقاومت را بخوانیم. از این رو سلکتور را روی R*10 قرار میدهیم.
R*10 به این معنی است که اگر عقربه هر عددی را نشان دهد آن عدد باید ضربدر ۱۰ شود تا مقدار اصلی مقاوت را بتوانیم بخوانیم.

به عنوان مثال اگر مقاومت ما ۱۰ کیلو اهم باشد عقربه روی یک کیلو اهم می‌ایستد و اگر یک کیلو را ضربدر ۱۰ کنیم مقدار اصلی مقاومت که همان ۱۰ کیلو اهم است به دست می‌آید. در این ردیف Range یا مبنا نیز بیشتر از ۵۰ کیلو اهم را نمی‌توان خواند. پس اگر مقاومت ما از این مقدار بیشتر باشد باید سلکتور را روی R*100 قرار دهیم و همانطور مانند قبل هر چه عقربه نشان داد باید این دفعه ضربدر ۱۰۰ کنیم. هر وقت ما مبنا و یا رنج را در قسمت آزمایش مقاومتها عوض کنیم باید عقربه را "میزان" یا Adjust کنیم.

طریقه میزان کردن عقربه (calibration)

به این ترتیب است که اگر سلکتور را روی RX قرار دادیم باید دو سیم اهم متر را به هم وصل کنیم. در این صورت عقربه منحرف می‌شود و باید روی عدد صفر بایستد. چون مقاوتی بین دو سیم اهم متر وجود ندارد. ولی اگر اینطور نشد باید عقربه را با ولومی‌که سمت راست اهم متر با علامت اهم نشان داده شده میزان کنیم تا روی عدد صفر بی حرکت بماند و بعد مقاومت مورد نظر را آزمایش می‌کنیم.

قسمت ولتاژها

ابتدا از ولتاژ مستقیم DC.V شروع می‌کنیم. همانطور که میبینید این قسمت دارای شش مبنای اندازگیری است که از ۰٫۲۵ ولت تا ۱۰۰۰ ولت مستقیم را می‌تواند اندازه بگیرد. طرز کار این قسمت نیز تقریبا مانند اهم است یعنی اگر سلکتور را روی ۱۰ ولت قرار دهیم دستگاه ما حداکثر تا ۱۰ ولت را می‌تواند نشان دهد.

این طبقه بندی اعداد را روی صفحه قسمتی که سه طبقه عدد قرار دارد می‌توانید ببینید. سمت چپ مدار نیز با DC.V و میلی آمپر مشخص شده. حال اگر شما خواسته باشید که یک باتری و یا منبع تغذیه جریان مستقیم را آزمایش کنید باید سیم مثبت دستگاه را به مثبت منبع تغذیه و سیم منفی دستگاه را به منفی منبع تغذیه وصل نمایید. اگر چنانچه باتری شما به عنوان مثال شش ولت است باید سلکتور را روی عدد ۱۰ قرار دهید. در این صورت عقربه عدد ۶ را نشان می‌دهد ولی اگر باتری شما از ۱۰ ولت بیشتر و از ۵۰ ولت کمتر بود باید سلکتور را روی عدد ۵۰ قرار داد و چنانچه بیشتر بود روی ۱۰۰۰ ولت.

برای اندازگیری جریان مستقیم نیز مانند ولتاژ عمل میکنیم. یعنی اگر سلکتور را روی عدد ۰٫۵ قرار دهیم دستگاه حداکثر تا ۰٫۵ میلی آمپر میتواند اندازه بگیرد و اگر روی ۱۰ باشد حداکثر ۱۰ میلی آمپر و چنانچه روی ۲۵۰ باشد تا ۲۵۰ میلی آمپر.

اطمینان از اتصال و عدم اتصال سیم

قابلیت دیگر در مولتی متر Beeper است این قابلیت بما این امکان را میدهد که به اتصال به نقاط مختلف مدار و یا سیم از اتصال و یا عدم اتصال به یکدیگر اطلاع یابیم،برای مثال یک سیم در طول مسیر که در هر طرف دو رشته دارد ابتدا دو رسته سیم را بدون اتصال در هر دو طرف تست میکنم در صورتی که مولتی متر صدا پخش نکند این دو سیم در طول مسیر بهم اتصال نکرده اند و در صورت پخش صدا سیم معیوب شده و در قسمتی بیکدیگر بخورد کرده اند، در مواقعی که میخواهیم از ارتباط صحیح آگاه شویم یکطرف سیم را به هم ارتباط میدهیم در این صورت در طرف دیگر با اصال به دو سیم باید صدا از مولتی متر پخش شود ، این تست برای اطمینان از سیم و معبوب نبودن در انواع سیم برق و دیتا و یا سیم دوربین ،آنتن استفاده میگردد.

تست دیود

برای اینکار تنها لازم است که سلکتورِ مولتی متر را برروی قسمتِ تستِ دیود قرار دادیم،سپس دو سرسیمِ مولتی متر را در دو طرف دیود مورد نظر قرار می‌دهیم و اگر از مولتی متر صدایی شنیده نشد،دیود ما سالم است.(به اصطلاح دیود نباید اتصال کوتاه شده باشد.)

مولتی متر آنالوگ :

در ظاهر مولتی متر آنالوگ یا عقربه ای معمولاً از یک صفحه با تعدادی خطوط مدرج ، یک عقربه که می‌تواند روی خطوط مدرج حرکت کند ، یک سلکتور ، تعدادی ترمینال ، یک پتانسیومتر تنظیم صفر و دو سیم رابط تشکیل می‌شود . ( در اینجا کاری به ساختمان داخلی مولتی متر عقربه ای نداریم و هدف فقط آشنایی با این نوع مولتی متر و نحوه استفاده از آن است ) . نمونه ای از این نوع مولتی متر در شکل زیرنمایش داده شده است .

Analog Mutilmeter professional Mutilmeter

طریقه کار قسمت اهم و طرز اندازه گیری مقاومت در اهمتر عقربه ای :

ابتدا کلید سلکتور اهمتر را روی R*1 گذاشته و دو فیش اهمتر را به هم اتصال می دهیم،عقربه باید حرکت کند و روی صفر بایستد.در غیر اینصورت پیچ تنظیم صفر اهمتر باید تنظیم شود.اگر تنظیم نشد،باطری قلمی ۱٫۵ ولتی داخل اهمتر ضعیف است. (باطری ۹ ولت کتابی مربوط به قسمت R*10K است.)یا اهمتر خراب است سپس دو فیش اهمتر را به دو سر مقاومت می زنیم.البته دقت شود که هر دو دست به فیش های اهمتر تماس نداشته باشد.اگر عقربه حرکت نکند کلید را روی R*10 و یا R*100 و یا R*1k قرار می دهیم.

به طور مثال اگر کلید روی R*100 باشد و عقربه روی خط مدرج شده روی عدد ۵۰ ایستاد می گوییم مقدار مقاومت برابر است با (۱۰۰*۵۰=۵۰۰۰) یعنی ۵۰۰۰ اهم می باشد.اگر کلید را روی R*1K قرار دهیم و عقربه روی ۵ بایستد که مقدار مقاومت باز هم برابر است با :۵*۱K=5K

دقت شود هر بار که کلید را روی R*1 یا R*10 یا ...قرار می دهیم باید تنظیم صفر مجددا صورت گیرد.

طریقه کار قسمت AC:

برای اندازه گیری ولتاژ AC(مانند برق شهر) کلید انتخاب کننده (سلکتور) را در قسمت AC-Vباید قرار داد.(برق ACقطب مثبت و منفی ندارد و فیش ها را از هر طرف بزنیم فرقی نمی کند.)

اگر کلید را روی درجه ۱۰ قرار دهیم مقدار ولتاژ را روی خط مدرج بین صفر تا ۱۰ باید بخوانیم،اگر کلید را روی درجه ۵۰ قرار دهیم،مقدار ولتاژ را روی خط مدرج بین صفر تا ۵۰ باید بخوانیم و اگر کلید سلکتور را روی درجه ۲۵۰ قرار دهیم،مقدار ولتاژ را روی خط مدرج ۰ تا ۲۵۰ باید بخوانیم و اگر کلید سلکتوری را روی درجه ۵۰۰ قرار دهیم،چون خط مدرج ۵۰۰ وجود ندارد،مقدار ولتاژ را روی خط ۰ تا ۵۰ می خوانیم و آن را در ۱۰ ضرب می کنیم و اگر کلید را روی ۱ قرار دهیم مقدار ولتاژ را روی خط ۰ تا ۱۰ خوانده و بر ۱۰ تقسیم می کنیم.

طریقه کار قسمت ولتاژ DC :

برای اندازه گیری ولتاژ DC(مانند برق باطری یا آداپتور) کلید سلکتور را باید در قسمت DC-V قرار داد.برق DC دارای قطب + و – است و باید فیش سیاه را به منفی و فیش قرمز را به مثبت بزنیم در غیر اینصورت عقربه در جهت مخالف حرکت می کند.برای خواندن ولتاژ DC مانند ولتاژ AC عمل می شود،یعنی اگر کلید روی ۱۰ باشد مقدار ولتاژ روی خط مدرج بین صفر تا ۱۰ و اگر روی ۵۰ باشد روی خط مدرج صفر تا ۵۰ و اگر روی ۲۵۰ باشد روی خط مدرج صفر تا ۲۵۰ خوانده می شود.

برای اندازه گیری جریان DC بایستی مولتی متری که کلید آن روی DC-mA است،به طور سری در مدار قرار گیرد و مقدار جریان روی همان خطوط مدرج بین ۰ تا ۱۰،یا ۰ تا ۵۰ و یا ۰ تا ۲۵۰ خوانده شود.

دکمه فشاری قرمز روی بعضی اهمترها برای تست باطری اهمتر است،اگر فشار دادیم و عقربه تا نیمه حرکت کرد باطری سالم است.همچنین اگر دو سر اهمتر را به هم بزنیم و با تنظیم پیچ اهمتر عقربه روی صفر نیاید یا باطری آن ضعیف است یا اهمتر خراب است.

کلید دو حالته در بعضی اهمترها (+ -) برای اینست که اگر در موقع ولتاژگیری عقربه در جهت مخالف حرکت شود به جای تعویض فیش ها کلید را در حالت دیگر قرار داده ولتاژ را بخوانیم.

برای اندازه گیری ولتاژ باطری ها کلید سلکتور در قسمت ولتاژ روی درجه ۱۰ قرار دارد بنابراین مقدار را روی خط مدرج بین صفر تا ۱۰ باید بخوانیم که در این صورت مشاهده می کنیم،عقربه بین ۴ تا ۶ قرار گرفته است و حدودV 4.5 ولت را نشان می دهد.همچنین در شکل زیر طریق ولتاژگیری برق شهر نشان داده شده است.



4.4967469095641 1 1 1 1 1 Votes 4.50 (1537 votes)

دیدگاه‌ها  

+16 #1 مجتبی فروز 1394-08-22 23:24
بسیار متشکرم
نقل قول کردن
+10 #2 علی مختاری 1394-09-04 12:39
سلام با تشکر از زحمت وتوضیح خوبتون.فقط یک مقدار صدای فیلم کم بود که باعث میشد مفاهیم رو سخت متوجه بشم.باز هم ممنون
نقل قول کردن
+8 #3 کرم اله شاه شمس 1394-10-07 20:49
ممنونم واقعا استفاده کردم موفق باشید جنا ب مهندس
نقل قول کردن
+10 #4 مهدی 1394-10-29 09:01
خیلی خیلی ممنون از سایت شما فیلم های آموزشی خیلی کمکم کرد.
نقل قول کردن
+4 #5 حميدبصيري 1394-11-04 06:42
بسيارممنونم ازمطالب مفيدتون
نقل قول کردن
+9 #6 میثم 1394-11-10 00:24
زکات علم آموزش اون به دیگران است
ممنون..پایدار باشی
نقل قول کردن
+14 #7 معصومه 1394-11-30 22:06
بسیار عالی بود .استفاده کردم . ممنون
نقل قول کردن
+5 #8 مانی 1394-12-03 01:09
. اگر یک ولتمتر DCرا به منبع ACببندیم چه عددی را نشان می دهد؟؟؟؟
نقل قول کردن
+9 #9 ramin 1395-01-17 02:16
سلام ..دوست عزیز من به یه این ۵ قسمت امروزش اهمتر خیلی نیاز دارم اینترنت طرف ما نمیشه انلاین نگاه کرد اگر میشه برام لینک دانلود این فیلم بزاری یا به ایمیل بفرستید ممنون
نقل قول کردن
+9 #10 ایوب تاجیک 1395-01-27 09:07
سلام خسته نباشید ممنون از مطالب وفیلمهای اموزندتون عالی بود مرسی
نقل قول کردن
+7 #11 احسان B 1395-01-27 13:01
دمتون گرم ، چقدر اطلاعات ارزشمندی دراختیار مردم میزارید
خداخیرتون بده
نقل قول کردن
+4 #12 Mohammad 1395-01-27 14:16
با سلام ویدیو ها قابل دانلود هس
اگه هس چطوری میتونم اینکارو بکنم
نقل قول کردن
+6 #13 مجید 1395-01-27 19:49
کارتون برای آموزش رایگان واقعا قابل تحسین اونم توو ایران با فرهنگ غالب مخفی کاری
نقل قول کردن
+5 #14 0151 1395-01-28 05:12
به نقل از Mohammad:
با سلام ویدیو ها قابل دانلود هس
اگه هس چطوری میتونم اینکارو بکنم

درود... روی فیلم چند ثانیه کلیک کنید تا دانلود شود
نقل قول کردن
+9 #15 hooman 1395-01-28 13:19
Vaghean dastetun dard nakone. Bus bus dusetun daram
نقل قول کردن
+10 #16 0151 1395-01-29 02:53
به نقل از Mohammad:
با سلام ویدیو ها قابل دانلود هس
اگه هس چطوری میتونم اینکارو بکنم

درود... روی فیلم چند ثانیه کلیک کنید تا دانلود شود...
نقل قول کردن
+7 #17 شهاب صادقی 1395-01-31 11:04
ضمن سلام خسته نباشیدخدمت همه اساتید زحمت کش بسیار عالی همیشه موفق باشید ممنون از شما
نقل قول کردن
+8 #18 کریمی 1395-02-27 21:14
سلام . صدقه علم نشر آن است . ممنون از زحمات شما .
نقل قول کردن
+9 #19 مجتبی بیاتی 1395-03-08 01:15
خیلی ممنون
نقل قول کردن
+9 #20 حسین رمضانی 1395-03-26 13:48
سلام
خیلی عالی بود
مرسی
نقل قول کردن
+6 #21 س صابری 1395-05-17 02:38
عالی بود.مرسی
نقل قول کردن
0 #22 عباسی 1395-06-09 01:43
سلام واقعادمتون گرم.تشریح خوب وانتقال بسیارخوب وغنی دارید.ازشماخواهش میکنم کنارتوضیحات هرقسمت عکسی هم برای مثال ودرک بهترعکس هم نمایش داده بشه.خیلی مفیدترمیشه.خیلی ممنون ازبیان ساده وکاملتون
نقل قول کردن
+1 #23 ارکین فرهانی 1395-06-21 21:48
خیلی ممنون از زحماتتون مهندس واقعا اموزنده بود :-*
نقل قول کردن
+1 #24 محمد 1395-06-23 08:54
سلام
خیلی خیلی ممنون از زحماتی که میکشید
نقل قول کردن
-1 #25 سیاوش 1395-07-13 00:18
"امبر" ؟؟؟؟ یا "انبر" ؟؟!!!
نقل قول کردن
+7 #26 اكبر 1395-07-17 13:28
باسلام ادب اخترام
باتشكر از سايت خوبتان نحوه دانلود فيلمها چگونه است ممنون راهنمايي فرمائيد.
نقل قول کردن
+1 #27 کارگیک 1395-07-17 13:43
به نقل از اكبر:
باسلام ادب اخترام
باتشكر از سايت خوبتان نحوه دانلود فيلمها چگونه است ممنون راهنمايي فرمائيد.

سلام،
از کانال رسمی کارگیک در آپارات دریافت کنید.
www.aparat.com/cargeek
نقل قول کردن
+2 #28 محسن 1395-07-24 16:34
سلام.مرسی از سایت مفیدتون.من نتونستم سری فیلمهای آموزشی کار با مولتیمتر رو دانلود کنم.پیغام خطا میده.
نقل قول کردن
+4 #29 علیرضا 1395-08-09 22:49
باغرض ادب واحتراموقدردانی ازشماوهمکاران ارجمندتان.بنده چندبارسوالی مبنی عملکردecuماکسیماپرسیدم ولی جواب ندادیدضمنا یک پراید89که سرسیلندران سالم است وواترپمپ وترموستات نوتعویض کردم اما گرم میکند ایرادچیست.خواهشششششا جواببدید.ممنون
نقل قول کردن
+5 #30 نازیتا قدردان 1395-08-17 17:52
با سلام
دستگاه مولتی متر خود با چه باتری کار می کند و تغذیه می شود؟
نقل قول کردن
+3 #31 حسین ارشادی 1395-08-19 01:05
سلام خدمت شما جا دارد از سایت بسیار ارزشمندتان که یکی ز زیباترین و ارزشمندترین سایت ها در کشور است تقدیر و تشکر کنم خداوند شما را توفیق دهد متشکرم
نقل قول کردن
-1 #32 قاسم 1395-10-12 10:38
با سلام و احترام
یه قسمت از پروژه بنده اندازه گیری مقاومت آب تو مخزن پلاستیکی هستش.برا این کار دو تا پیچ استیل رو به فاصله یک سانتی متر از هم به دیواره مخزن پیچ کردم.در دمای ثابت عددی که اهم متر از دو تا پیچ نشون میده اصلاً ثابت نیست و هی تغییر میکنه.علتش این نوسان جنس الکترود یا پیچهایی است که استفاده کردم؟ ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین چیکار کنم.
نقل قول کردن
0 #33 محمد رمضانی 1395-10-15 00:23
قربان کارتون عالیه.لطفا نشانی سایتهای کمک آموزشی الکترونیک وفیلم و مطالب آموزشی الکترونیک رو هم بذارید.سپاس
نقل قول کردن
+6 #34 m 1395-11-22 20:18
با سلام خدمت دوستان
میشه بفرمایید پورت EXT روی اهم مترچه کاری انجام میده؟
نقل قول کردن
+7 #35 پیام 1396-01-21 12:49
[quote name="میثم"]زکات علم آموزش اون به دیگران است
ممنون..پایدار باشی[/
چه تعبیر زیبایی. متاسفانه شاهدیم اکثر افرادی که صنف تعمیرات خودرو را در بازار به قرق درآوردند افرادی بیسواد هستند که ناگزیر وارد این صنف شدند و طبعا به اقتضای سطح پایین شعور اجتماعی نسبت انتقال تجربه به نسل جدید و علاقمند خست به خرج میدهن. بنابراین وجود سایت هایی همچون کارگیک قنیمتی است . ممنون پاینده باشید.
نقل قول کردن
+5 #36 ali 1396-02-03 10:29
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان زحمتکش ای سایت.فقط میتونم بگم گل کاشتین با این کارتون.ممنون ازتون بابات همه اموزش های مفید و رایگانتون.عالیه
نقل قول کردن
+4 #37 غلامرضا. میرزای 1396-02-05 19:37
سلام. واقعا دست تون درد نکنه .بهترین سایتی که دیدم.مرسی
نقل قول کردن
+5 #38 saghar 1396-02-13 01:21
سلام
شبتون بخیر
مطالبتون عالی بود، طراحی وبسایتتون رو هم دوست داشتم
خدا قوت
نقل قول کردن
+4 #39 نوب 1396-02-18 16:12
مرسی
نقل قول کردن
+4 #40 جوانمیر 1396-05-11 01:01
مرسی سپاس ازاموزش شما ،
نقل قول کردن
+4 #41 امیر 1396-08-14 20:10
سلام..واقعاً ممنونم..
یه سئوال..یه مولتی متر دیجیتال تازه خریدم که وقتی روشن میکنی صفحش مدام در حالت چشمک زن قرار داره وهیچ کاری نمیشه کرد..مشکلش چیه؟
ممنون
نقل قول کردن
+4 #42 حسین الوندی 1396-10-19 22:32
باسلام از آموزشها وراهنمای های خوب شماکمال تشکر رادارم
نقل قول کردن
+4 #43 سعید 1397-05-20 02:32
سلام در مولتی متر انبربدر محل پراب ها به غیر از comوV.Ωدرگاه دیگری به نامEXTوجود دارد در کجا ازاین درگاه استفاده میشه
نقل قول کردن
+2 #44 مجید صدف 1397-10-15 21:27
سلام و خسته نباشید
از بابت زحماتی که میکشید نهایت تشکر را دارم.
ارادتمند
مجید صدف
نقل قول کردن
+2 #45 محمد 1397-10-26 18:12
باعرض‌سلام‌ادب‌به‌تمامی‌عزیزان‌زحمت‌کش‌برنامه‌بادر ودوسپاس‌ازبرنامه‌خوبتان‌واقعاخسته‌نباشی‌ازخدای‌متع ال‌ارزوی‌موفقیت‌وپیروزی‌درتمامی‌کارهایتان‌رادارم‌ مهندس‌ضمن‌تشگرازشماعجزانه‌خواهشادرصورت‌امکان‌مختصر ی‌درموردامتحان‌کردن‌دینام‌خودروبااهم‌متررو‌هم‌بفرم اییدمرسی‌موفق‌باشید
نقل قول کردن
+2 #46 E.P.M.I 1398-02-18 21:13
خوب بود ممنون
نقل قول کردن
+2 #47 نوید 1398-05-12 15:03
الله شما راجزای خیردهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

پرطرفدارترین مطالب
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو
عیب یابی خودرو از روی پارامترهای سنسورها و عملگرها با دیاگ
معرفی و آموزش عیب یابی ، تمیز کردن ، بازکردن و تعمیر استپر موتور
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
آشنایی با مپ سنسور و نحوه تست و تعویض آن (سنسور فشار هوای منیفولد)
معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید
جزوه راهنمای عیب یابی خودرو امدادخودرو
آشنایی با سنسور اکسیژن خودرو و تشریح عملکرد و نقش آن
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
مسیر و روش تعویض تسمه های دینام،هیدرولیک و کولر در محصولات ایران خودرو
راهنمای کنترل یونیت ها و جعبه فیوزهای محصولات ایران خودرو
پرونده کامل ترموستات + نکات و آموزش تعویض
مجموعه ویدیوهای آموزشی انواع گیربکس اتوماتیک
فیلم آموزشی بستن و مونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
جزوه آموزشی برق خانواده خودروهای 206 ، سمند مالتی پلکس ، رانا ، دنا و پارس مالتی پلکس + نقشه ها
جزوه آموزشی برق 405 ، پارس ، RD ، سمند و سورن ، CEC ، آریسان
عیب یابی کلاچ و فیلم آموزشی تعویض دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دیفرانسیل جلو
کلاچ چیست؟ چرا لازم است؟ چگونه کار می کند؟
راهنمای عیب یابی کلاچ خودرو
آموزش برق خودرو : مبحث کامل دینام و آلترناتور در خودرو
دوره آموزشی کولر خودرو
موتور TU5 :معرفی ، مشخصات و فیلم کامل تشریح اجزاء و باز کردن
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
پارامترهای استاندارد دیاگ انواع خودرو
آموزش و راهنماهای فیلرگیری موتور
آلبوم نقشه های برقی تندر90
شرح و آموزش پولیش رنگ و بدنه خودرو
بررسی و شناخت موتور XU7 و اجزاء، سنسورها و عملگرهای آن (پژو۴۰۵ ،پژوپارس ،سمند ،سورن)
آموزش مکانیک خودرو : تایم گیری چرخ دنده میل لنگ و میل سوپاپ موتور با علامت و بدون علامت
معرفی رله دوبل و دیاگرام داخلی و عملکرد
جدول عیب یابی موتورسیکلت
معرفی و آموزش کامل کار با مولتی متر
آموزش سرویس روغن و فیلتر پژو 405 ، پژو پارس و سمند و ...
آموزش ویدیویی تعمیرات ECU
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 405،پارس و سمند (موتور XU7 هشت سوپاپ)
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و آلترناتور
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز ABS پراید
راهنمای کامل آموزشی برق 206 مالتی پلکس
راهنمای کامل نقشه های سیم کشی پراید
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
فیلم آموزشی معرفی و دمونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
راهنمای کامل پایه های BSI و BM34 پژو 206
کتاب آموزشی سیستم گازسوز CNG سایپا
راهنمای کامل آموزشی کارگاه برق پژو 206 ایساکو
کتاب سیستم انژکتوری و مبانی الکترونیک خودرو
معرفی و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع (بخاری و کولر) کلیه خودروها
آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی سمند با موتور XU7
فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو
آموزش برق خودرو : چراغ های خودرو (مدارهای چراغ های روشنایی جلو ، خطر عقب و راهنما)
تشریح نحوه کارکرد سیستم خنک کننده موتور خودرو
راهنمای تست و خريد خودرو کارکرده
راهنمای آموزشی دوره تعمیرات ECU
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
آموزش برطرف کردن مات شدگی چراغ های جلو
پاسخ به سئوالات متداول درباره CNG
کلاس شاسی ، بدنه ، تعلیق ، ترمز ، فرمان و انتقال قدرت استاد صیاد نصیری
راهنمای محل شماره های موتور و شاسی در بازدید اولیه انواع خودروها
نحوه خاموش کردن چراغ سرویس انواع خودرو بدون دستگاه
آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو 206
جزوه کلاس تعمیر ECU
اگر خودرو یکباره خاموش کرد چه مواردی باید بازبینی گردند؟
جزوه آموزشی و عیب یابی سیستم صوتی و تصویری (مالتی مدیا) خودرو دنا
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
راهنمای تصویری انواع ECU نصب شده روی خودروهای ایرانی
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
فیلم های آموزشی گیربکس BE (پژو 405 ، پارس ، سمند ، دنا)
جدول عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو
رفع صدای تق تق فرمان هنگام چرخش
آموزش تعویض روغن و فیلتر روغن خودرو
دفترچه راهنمای کامل پژو 405 مدل های تک سوز و دوگانه سوز GLX و SLX
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
معرفی و تشریح اجزاء و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک/تیپ ترونیک AL4
راهنمای کامل نقشه های الکتریکی پژو پارس (غیرمالتی پلکس)
دفترچه راهنمای رسمی ایران خودرو پژو 206 (کلیه نسخه ها)
فیلم کامل آموزش تعویض تسمه تایم و واترپمپ موتور TU5
راهنمای تعمیرات و عیب یابی موتور M13 یورو4 سایپا پراید
استفاده از آب بجای بنزین و روشن کردن خودرو پژو ۴۰۵ بوسیله آب
آموزش سرویس و شستشوی کاربراتور موتورسیکلت CG125
جزوه راهنمای تعمیر موتور پراید
روش صحیح و حرفه ای تعویض دنده گیربکس دستی
راهنمای تعمیرات و سرویس موتور XU7 پژو405، پارس و سمند
آشنایی با سامانه مالتی پلکس در خودرو
آموزش تنظیم موتور پراید کاربراتور + آموزش بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور و دلکو
دفترچه راهنمای کامل کلیه مدل های پژو پارس نگارش 2015
آموزش تغییر کیلومتر کارکرد خودرو از روی IC صفحه کیلومتر
شرح عملکرد کاربراتور
راهنمای تعمیرات داشبورد جدید با دو ایربگ پژو پارس
انواع چراغ های خودرو و مقایسه چراغ های زنون ، هالوژن و LED
راهنمای نقشه خوانی مدارات الکتریکی خودرو
مزایا و معایب استفاده از نیتروژن برای باد تایر خودرو
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی تندر90
راهنمای تزئینات (داشبورد ،صندلی،پنجره ها و ...) پیکان و وانت پیکان
آلبوم نقشه های سوخت رسانی انواع پژو 405 و پارس
جزوه آموزشی تعمیرات ECU
لیست کامل کدهای خطای موتور و گیربکس در استاندارد OBD-II
آموزش رفع عیب گیرنده ریموت سازه پویش روی سمند ، پژو پارس و 405
راهنمای تعمیرات تزئینات پژو 405 و پارس (ملحقات داشبورد ، رادیو و رودری)
راهنمای کامل نقشه های برقی پژو 206 مولتی پلکس
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) سمند
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
لیست سرویس و بازدیدهای دوره ای محصولات ایرانخودرو
روش رفع ایراد روشن ماندن چراغ ایربگ پژو پارس ، پژو405 و سمند
جزوه دوره آموزشی تعمیرات ECU
راهنمای عیب یابی سیستم گازسوز CNG (میکسری) پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سمند با موتور ملی (سمند EF7) - نسخه انگلیسی
آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)
آموزش بازکردن داشبورد و ملحقات پژو 405 و پارس
معرفی بخش های مختلف داخل کاپوت جلو پژو 206
نقشه های سیم کشی پراید (ECUهای ساژم،زیمنس و زیمنس2گانه بای فیول) + نقشه فن 2دور و سیستم ضدسرقت والئو و زیمنس
ترمیم سپر و قطعات فایبرگلاس خودرو با جوش پلاستیک
رفع ایراد روشن شدن چراغ چک و گاز نخوردن یا با تاخیر گاز خوردن دریچه گاز پژو 206
آموزش تعمیر ترک و نشتی بخش های پلاستیکی رادیاتور خودرو
نحوه صحیح چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جا زدن پیستون
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
تشریح نحوه کارکرد سیستم انتقال قدرت دستی و نقش گیربکس ، دنده ها و کلاچ
راهنمای تعمیرات سیستم هشداردهنده دنده عقب پژو پارس و سمند
آموزش نصب برچسب دودی شیشه خودرو
نقشه های پرکاربرد سیم کشی پژو 206 (TU3-Bosch7.4.4-Bosch7.4.5-سیستم کولر و فیوزها)
معرفی انواع سیستم های چهارچرخ متحرک (4WD و AWD) و تفاوت های آن ها
دستورالعمل عیب یابی و تعویض مقاومت فن دو دور پراید
مبدل کاتالیست (کاتالیزور) خودرو
ترتیب وایرهای پراید
دستورالعمل سرویس و شستشوی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 405 و پارس و سمند
بازکردن کاپوت خودرو و مکانیزم آن
آموزش برق خودرو : مبحث کامل فن خنک کننده موتور
آموزش تعمیر گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید
فلوچارت عیب یابی "کیلومترشمار کار نمی کند"
راهنمای تعمیرات سیستم فرمان خودروهای پژو 405 ، پژو پارس و سمند
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
عیب یابی بالا بودن دور موتور حالت آرام در خودروهای انژکتوری
کاهش سرعت بوسیله ریتاردر (Retarder)
فیلم آموزشی بازکردن و وتعمیر اکسل عقب پژو 206
آشنایی با یاتاقان ، بلبرینگ و رولبرینگ
آشنایی و شرح عملکرد موتور دیزل
جزوه آموزشی ایساکو در خصوص داشبورد جدید خانواده پژو پارس و پژو 405
اطلاعیه رسمی روش ریست نمودن BSI پژو 206 و 207
نقشه کامل ECU ساژم اس2000 (Sagem S2000)
کتاب تعمیرات اساسی موتور و گیربکس پژو 405 ایساکو
آشنایی با مقاومت فن 206 و رانا
جزوه آموزشی سیستم تعلیق پژو405 ،پژو پارس ،سمند و پژو206
جزوه آموزشی کلاس دزدگیر اتومبیل
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED
آموزش تنظیم زوایای چرخ های خودرو
فیلم آموزشی باز کردن و بستن تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
راهنمای عیب یابی سیستماتیک برق پراید
نرخ نامه تعمیرات خودرو - تهران
محل سوکت عیب یاب انواع خودروها
آشنایی با علائم الکتریکی و طریقه نقشه خوانی در برق خودرو
جزوه آموزش گیربکس اتوماتیک تندر 90
جزوه دوره آموزشی کولر پراید
راهنمای تعمیرات وانت مزدا B2000i
روش رفع ایراد عدم گاز خوردن موتور TU5 پژو 405 و پارس LX
لیست فیوزهای جعبه فیوز BSI
آموزش تصویری نصب چراغ و میکروسوئیچ داشبورد 206
فیلم آموزشی بازدید سیستم تعلیق ، تنظیم ارتفاع و شارژ كردن گوی ها سیتروئن زانتیا
راهنمای تعمیرات ، معرفی و جانمایی دسته سیم های الکتریکی خودرو پژو 405 و پژو پارس
روش تعویض اجزاء چراغ جلو پژو 206 (لامپ و موتور)
راهنمای تعمیرات سیستم تهویه مطبوع(بخاری و کولر) پژو405 ،پارس ،سمند ،روآ ،وانت پیکان
شرح کامل خروجی سوکت های BSM,BSI و ECUهای بوش پژو 206
آموزش تعویض ترموستات و هواگیری مدار گردش آب پژو 206
معرفی موتور XUM (پارس ELX جدید) و مقایسه آن با موتور XU7 (سمند، سورن، 405 و پارس)
راهنمای تعریف و کددهی انواع ریموت های دستی ایرانخودرو و سایپا بدون دستگاه
راهنمای کامل تعمیرات مکانیکی و الکترونیکی گیربکس AL4
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
جدول گشتاورهای لازم پیچ و مهره ها در تعمیرات خودروهای پراید
فیلم آموزشی تعمیرات پلوس پژو (۴۰۵ - پارس - سمند)
دستورالعمل تعمیرات بنزهای C240 پلیس
مشخصات انواع ECUهای مگنت مارلی ، ساژم ،والئو ، زیمنس و بوش نصب شده روی خودروهای داخلی
راهنمای تعمیرات تعلیق، سیستم فرمان و ترمز پژو 206
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) تندر 90
دفترچه راهنمای استفاده مزدا3 قدیم و جدید
میزان شارژ گاز کولر خودروهای ایران خودرو
دستورالعمل رفع صدای زوزه گیربکس BE3 پژو پارس ، 405 ، سمند
نحوه بررسی و عیب یابی کویل پژو 206و 207i
آموزش بازکردن مجموعه داشبورد و تجهیزات داخلی پژو 206
دستورالعمل عیب یابی روشن شدن چراغ چک
سیستم تعلیق خودرو و اجزاء و انواع آن
راهنمای فنی محرک برقی قفل درب های جانبی پژو 405 ، پژو پارس ، سمند و پژو RD
راهنمای تعمیرات و سرویس موتورسیکلت CG125 و CG110
راهنمای امدادخودرو سمند و سورن مالتی پلکس
روش عیب یابی کویل ساژم با استفاده از اهم متر
آموزش تعویض روغن LHM و تستهای رگولاتور ، گوی آكومولاتور و شیر اطمینان سیتروئن زانتیا
آموزش پاک کردن بخار و آب‌بندی چراغ خودرو
راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی تیبا + نقشه ها
راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405 وپارس و سمند و دنا
راهنمای تعمیرات JAC J5 (جک جی5)
دستورالعمل عیب یابی مجموعه گیج بنزین پراید
گشتاور پیچ های خودروهای سمند ، پژو405 ،پژو پارس ، پژو206 ،پیکان و پژوRD
آموزش نصب کیت زنون چراغ جلو خودرو
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
جدول نوع ECU در مدل های مختلف پژو 206
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیر موتور K4M استفاده شده روی تندر 90 مشابه موتور مگان 1600
دفترچه راهنمای خودرو برلیانس H330 سایپا
نکات و آموزش تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو
سیستم فن خودرو (راهنمای امداد خودرو ایران)
دیاگرام های سیستم های برق خودروهای پژو پارس ، 405 و آردی
معرفی رله و فیوزهای خودرو دنا اکوماکس
جزوه آموزشی نقشه خوانی برق کیا و هیوندای
راهنمای تعمیرات لیفان X60 (سیستم های الکتریکی،بدنه،تزئینات)
فیلم کامل آموزش باز کردن و تعویض واشر سرسیلندر موتور TU۳(پژو۲۰۶ تیپ ۲و۳)
دفترچه راهنمای رسمی محصولات سایپا
فیلم آموزشی باز کردن موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
راهنمای بازکردن داشبورد پژو 206
کیسه هوا (AirBag) چیست و چگونه کار می کند؟
لیست کدهای خطای موتور EF7
همه چیز درباره واردات خودرو در ایران
فیلم آموزشی بازبینی ، بازکردن ، تعویض و تایمینگ تسمه تایم کیا ریو
فیلم آموزشی تعویض چراغ و لامپ پژو 206
آموزش تصویری نصب و راه اندازی کروزکنترل پژو 206
ترتیب احتراق انواع موتور
راهنمای سریع عیب یابی و تعمیر BM34
فیلم واقعی داخل سیلندر موتور چهارزمانه در حال کار
راهنمای تعمیرات و سرویس گیربکس اتوماتیک مزدا3 (FN4A-EL)
دستورالعمل تعمیرات اویل ماژول موتور ملی EF7
معرفی و آموزش کار با میکرومتر + فیلم آموزشی
راهنمای تعمیرات خودروهای دوگانه سوز CNG
تشریح مدارهای پژو 405 و پارس
بررسی و تحلیل سیستم سوپاپ زمانبندی متغیر (VVT) و شرح آن در موتور ملی (EF7)
کتاب کامل و اورجینال راهنمای تعمیرات پژو 206 در ابعاد مناسب چاپ
دستورالعمل تعویض قطعات جعبه فرمان پراید
فیلم آموزشی بستن (مونتاژ) موتور EF7 و کنترل ابعادی مجموعه سیلندر از ایساکو
نقشه ECU زیمنس SIM 2K-34
روش عیب یابی سنسور اکسیژن پژو 206 و 207i
راهنمای تعمیرات واحد کنترل هشدار دهنده (A.C.U) سمند
راهنمای کامل BSI پژو 206
نحوه صحیح درآوردن و جازدن بلبرینگ چرخ جلو پژو 405 ، پارس ، سمند و دنا
راهنمای کامل تعمیرات چری تیگو5
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405
راهنمای عیب یابی و تعمیرات صفحه نشانگرهای تندر 90
آموزش تعویض و سرویس لنت و دیسک ترمز جلو پژو 206 و 207
راهنمای تعمیرات خودرو سمند با موتور ملی EF7
فیلم آموزشی تعویض چراغ های جلو پژو 206
بررسی سیستم های واحد کنترل الکترونیکی خودرو پژو 206
جزوه دوره آموزشی مکانیک عمومی خودرو
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
رفع ایراد روشن شدن چراغ فالت (Lamp Fault) در جلو آمپر
آموزش نصب صندوق پران بدون نیاز به نصب دزدگیر روی سوییچ فابریک خودرو
مقایسه عملکرد گیربکس اتوماتیک در برابر گیربکس CVT در رانندگی توسط نیسان
نقشه سیم کشی ECU نیسان وانت زامیاد (Bosch M 7.9.7.1)
نقشه های الکتریکی سمند
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز پژو 405، پارس و سمند
راهنمای ایرادها و عیب یابی موتور EF7
راهنمای تعمیرات گیربکس دستی MA5 پژو 206
راهنمای کامل آموزشی ایساکو در خصوص تعمیرات دنا (موتور EF7 و XUM)
مزایای روغن موتور سنتتیک در مقابل روغن های پایه معدنی مرسوم
نودها و فیوزها در خودروهای مالتی پلکس سمند،سورن،دنا،رانا و 206
راهنمای تعمیرات مکانیکی پژو پارس با موتور TU5 (مشابه 405SLX و 206 تیپ 5و6)
بررسی لنت ترمز و انواع آن و معرفی اجمالی سیستم ترمز خودرو
نقشه جعبه فیوز سمند،سورن، پژو405 و پارس غیرماکس
راهنمای تعمیرات گیربکس جدید پژو روآ
راهنمای تایم گیری موتور XU7-JP4-L4 (موتور زانتیا)
تشریح عملکرد مدار فن خودرو
بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم تست تصادف
آموزش برق خودرو : باتری خودرو
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 206 تیپ 2و3 موتور 1400 TU3
نقشه کامل سیم کشی ECU ریو
راهنمای تعمیرات موتور و متعلقات موتور تندر90
آموزش باز و بست صندلی پژو 206
جزوه آموزشی ایساکو ، سیستم انژکتور
معرفی ، موارد و راهنمای مصرف اسپری WD-40
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا(ایربگ) پراید
دستورالعمل تصویری کامل پیاده و سوارکردن گیربکس و جعبه دنده خودرو
کتابچه راهنمای تعمیرات پژو 206 صندوقدار
راهنمای سیم کشی و الکتریکی دوو سیلو و ریسر
آموزش نصب پاور ویندو و پاور سانروف جک J5
فهرست عملیات سرویس های اولیه و سرویس های دوره ای سایپا پراید
معرفی سیستم جدید مالتی پلکس ECO MUX سمند و سورن
دستورالعمل تعویض موتور فن رادیاتور 2 دور
راهنمای تعمیرات تجهیزات الکتریکی وانت پیکان
فیلم آموزشی تعویض فیلتر هوای اتاق سمند ، پژو 405 ، پژو پارس
جدول پایه های ECUهای خودروهای ایرانی
دستورالعمل هواگیری سیستم ترمز خودروهای پژو 405 ، پژو پارس وسمند
نقشه ECU بوش 7.4.4 موتور TU5JP4 (پژو 206 تیپ 5 و پژو 207)
راهنمای صداگیری ستون و قاب فرمان سمند
راهنمای تعمیرات ECUهای ساژم ،زیمنس و بوش
نحوه رفع ایراد بیرون زدن تسمه دینام پژو پارس ، 405 و سمند با موتور XU7
جزوه آموزشی سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
جزوه راهنمای تعمیرات ECU زیمنس
راهنمای تعمیرات و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دنا (کولر و بخاری)
دستورالعمل عیب یابی سیستم ترمز خودروهای پژو پارس ، پژو 405 و سمند
نحوه اندازه گیری فشار کمپرس سیلندر موتور خودرو
نقشه ها و راهنمای سیستم های الکتریکی MVM 110
نمایش و توضیح عملکرد گیربکس روی گیربکس بازشده پراید
معرفی و راهنمای قطعات مکانیکی موتور 0.2NA (موتور MVM 530 و چری تیگو X33)
جزوه آموزشی گیربکس BE3 خودروهای پژو 405 ، پارس و سمند
راهنمای تعمیرات تزئینات داخلی سمند
خودروهای انژکتوری - روش های پیشرفته عیب یابی با دستگاه دیاگ-اسکنر
دستورالعمل تنظیم موتورهای خودروهای پژو405 ، پژو RD ، پیکان 1600کاربراتور
تشریح مدارهای پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تهویه مطبوع زانتیا
آشنایی با سنسور سرعت خودرو
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
راهنمای عیب یابی سیستم سوخت رسانی تندر90
مرجع کامل تعمیرات موتور سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki J20)
راهنمای مدارهای الکتریکی و توزیع برق MVM X33
معرفی رله ها و فیوزها در خودروهای مجهز به سیستم الکتریکی CEC (پژو پارس)
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا (ایربگ) سایپا تیبا
نکاتی درباره گردگیر پلوس تندر90 و ساندرو
راهنمای کامل برق و الکترونیک زامیاد دیزل (وانت نیسان)
نقشه های کامل الکتریکی مزدا 3
راهنمای تعمیرات موتور زانتیا
لیست مدل های مختلف ECU روی مدل های مختلف برندهای مختلف خودرو
نکاتی درباره نشتی روغن در موتور TU5 (پژو 206-207 ، پارسLX ، پژو 405SLX)
راهنمای دانلود ECU خودروهای داخلی با دستگاه دیاگ
جزوه آموزشی سیستم دوگانه سوز CNG
دلایل شاتون زدن یا شکسته شدن شاتون
دستورالعمل رفع عیب روشن شدن چراغ چک موتور تیبا با خطای سنسور میل سوپاپ
آموزش تعمیر BSI پژو 206
راهنمای نصب دزدگیر تصویری پراید ، تیبا ، ساینا
تعمیر اساسی شیر هیدرولیکی کنترل پینیون فرمان زانتیا
دوره آموزشی سیستم های سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
آموزش تنظیم (رگلاژ) عقربه‌های پشت آمپر پژو ۲۰۶
راهنمای برق MVM 530
حساسیتهای موتور EF7 و مراقبتهای لازم
دستورالعمل عیب یابی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 206 و 405
مبحث شاسی یا فریم در خودرو
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) مگان
روش رفع ایراد پله ای عمل کردن شیشه بالابر در خودروهای مالتی پلکس دنا و سمند
راهنمای ایموبیلایزر، تعریف کلید و ریموت انواع خودرو
آموزش تعمیر لیفترها و اسبک های هیدرولیکی سرسیلندر تیبا
نقشه های الکتریکی پژو 206 مالتی پلکس فرانسوی
راهنمای تعمیرات گیربکس گتراگ پیکان و پژو R.D
راهنمای تغییر کیلومتر سمند مالتی پلکس از پشت آمپر ، ECU و نود FN
آشنایی با سیستم کولر خودرو و نحوه استفاده و نگه داری
راهنمای سیستم کنترل موتور JAC S5 و شرح خطاها و عیب یابی
راهنمای کامل تعمیرات خودرو گل
راهنمای تعمیرات و سرویس مجموعه موتور کیا ریو از سایپا یدک (موتور A5D)
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
دفترچه راهنمای کامل خودرو دنا نگارش 2015
روش تنظیم موتور پراید کاربراتور
آموزش باز و بست تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
نقشه سیم کشی ECU تندر 90
راهنمای کامل تعمیرات لیفان X60
راهنمای تعویض قفل های سوئیچی سمند،پارس و 405
آموزش نصب سقف پاناروما فابریک پژو 206
آموزش تعویض بوق سمند
راهنمای باز و بست داشبورد زانتیا
راهنمای تعمیرات مجموعه موتور تیبا
رفع ایراد عدم نمایش صحیح میزان بنزین در نمایشگر جلو آمپر در EMS SSAT پژو405 و پارس دوگانه سوز
نمایش و توضیح عملکرد دیسک و صفحه کلاچ
راهنمای معرفی و عیب یابی سیستم ضدقفل ترمز ABS پژو 206
فیلم آموزشی مونتاژ (بستن) موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
مشخصات دقیق و عیب یابی موتور EF7
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
جزوه کلاس تعمیرات ECU
اطلاعیه فنی سایپا درخصوص فیلرگیری انواع شمع های پراید
روش محاسبه مصرف بنزین خودرو
راهنمای تعمیرات موتور ایسوزو 6تن مدل NPR70 (موتور4HE توربودیزل)
جزوه کارگاه آموزشی سیستم مالتی پلکس سمند ، رانا و 206 ايران (P6L)
راهنمای تعمیرات سیستم های الکتریکی نیسان پیکاپ
راهنمای تعمیرات و سرویس ترمز ABS پژو 405 ، پارس و سمند
راهنمای مجموعه پمپ بنزین و درجه باک پراید و تیبا
راهنمای تعمیرات تزئینات داخل و داشبورد خودرو دنا
راهنمای تعمیرات کلاچ و گیربکس پراید
آموزش صافکاری خودرو با حرارت
راهنمای تعمیرات ، معرفی و عیب یابی سیستم های BSI و ایموبلایزر پژو 206
راهنمای کامل نقشه های الکتریکی رانا از معاونت فنی و مهندسی ایساکو
کتاب کامل (2جلد) راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک نیسان ماکسیما
موتور دورانی وانکل (Wankel engine)
نقشه های الکتریکی خودرو رانا ECO MUX
راهنمای تعمیرات سیم کشی های الکتریکی مگان
فلوچارت عیب یابی صدای شدید خودرو در دست اندازها
راهنمای عیب یابی و تعمیرات ایربگ و کمربند ایمنی سمند سورن
آموزش تعویض آینه بغل پژو 206
معرفی و آشنایی با پلتفرم سمند
جزوه آموزشی تعمیر موتور ملی EF7 ایساکو
راهنمای تعمیرات موتور دوگانه سوز OHVG پژو روآ و وانت پیکان
راهنمای تعمیرات جعبه دنده معمولی تندر90
راهنمای کامل تعمیرات دوو ماتیز
راهنمای عیب یابی ، برنامه ریزی و تعمیر سیستم رادیو و پخش تندر90
آموزش دشارژ و شارژ سیستم کولر خودرو
اطلاعیه تغییر جانمایی رله فن و استفاده از ماکسی فیوز پژو206 و رانا
انواع مدل های متداول در گیربکس خودرو
راهنمای کامل تعمیرات مدارهای الکتریکی پژو 405 و پارس
معرفی و دستورالعمل عیب یابی سیستم مالتی پلکس سمند
راهنمای تعمیرات مدارات الکتریکی و نقشه های پارس LX با موتور TU5
راهنمای تعمیرات و عیب یابی دیفرانسیل طرح تالبوتی پیکان و پژو R.D
راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سایپا131 (پراید صندوق دار) + نقشه ها
راهنمای کامل و اصلی تعمیر و نگه داری لیفان 620
نقشه Pin Outs نمایشگر جلو آمپر جدید پژو 405 و پارس
فیلم آموزشی تعویض منبع اگزوز پژو 206
راهنمای تعمیرات سیستم برق نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کننده و اگزوز موتور XU7 پژو 405 ، پارس و سمند
معرفی و آموزش عیب یابی و تعمیرات سیستم فرمان پراید
راهنمای تعمیرات موتور ملی EF7 ایساکو
رویه رفع ایراد صدا از دیسک چرخ عقب هنگام حرکت در دنده (پارسLX/سورن/دنا)
دفترچه راهنمای ولوو FH
آموزش تعمیر BM34 پژو 206
راهنمای عیب یابی موتور ، سیستم کلاچ و گیربکس و ترمزهای پراید
آموزش استفاده از هیتر و هویه و لحیم کاری در تعمیرات ECU
راهنمای سرویس و تعمیرات سیستم فرمان هیدرولیک پراید
روشن کردن مستقیم دستگاه پخش خودرو
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

[ کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ گروه گفتگوی کارگیک در تلگرام ]

آخرین مطالب جدید شده
آموزش مکانیک خودرو : سیستم جرقه زنی
موارد مهم برای کم شدن مصرف سوخت خودرو
دلایل افزایش مصرف سوخت
اصول کمک های اولیه و احیاء
جزوه دوره عمومی امداد و نجات در تصادفات
نمونه سئوالات آزمون قطعه شناسی خودرو
نمونه سوالات تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتور دیزل(پمپ ساز)
مجموعه ویدیوهای آموزشی انواع گیربکس اتوماتیک
آموزش برطرف کردن مات شدگی چراغ های جلو
همه چیز درباره دسته موتور و دسته گیربکس
موتور TU5 :معرفی ، مشخصات و فیلم کامل تشریح اجزاء و باز کردن
اصول عملکرد توربوشارژ
نمونه سئوالات آزمون سرویس و نگه داری خودرو
نمونه سئوالات آموزش تون آپ (تنظیم موتور) خودرو
آموزش نصب دوربین دنده عقب و آنتن GPS
راهنمای نصب سیستم مالتی مدیا ، دوربین دنده عقب و GPS تندر90
نحوه نصب سیستم صوتی/تصویری ، دوربین دنده عقب و رهیاب GPS برلیانس H320وH330
تفاوت عملکرد توقف و شتابگیری خودرو با لاستیک زمستانی و تابستانی
آموزش تشخیص برق دزدی خودرو
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
آموزش معرفی و تعمیر سیستم ترمز ABS
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
توزیع و انتقال وزن در خودرو
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 1
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 2
نمونه سئوالات ترمزهای پنوماتیکی
نمونه سئوالات آزمون سیستم تعلیق خودرو (جلوبندی سازی)
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
مراحل طراحی و ساخت خودرو
راهنمای راننده کامیون Axor 1843
دفترچه راهنمای کامیون کشنده البرز T375
راهنمای بدون کدکردن ECU زانتیا
سری کامل نمونه سئوالات آزمون آیین نامه رانندگی
راهنمای عیب یابی و تعویض مجموعه بخاری و اواپراتور تیبا
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
راهنمای کامل تعمیرات فوتون تونلند
نمونه سئوالات آزمون سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
نمونه سئوالات تئوری و عملی مسابقات علمی-کاربردی تعمیر موتور و برق خودرو
نمونه سئوالات آزمون برق خودرو درجه 1
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
مجموعه سئوالات نظری و عملی ارزشیابی مهارت تعمیرکار برق خودرو درجه2
نمونه سئوالات آزمون دوگانه سوز
نمونه سئوالات آزمون مهارتی گازسوز کار ایساکو
معرفی فنی و راهنمای امداد پژو 2008 ، 301 و 508
راهنمای عیب یابی و تعمیرات سیستم سوخت رسانی زیمنس یورو 4 پراید
آموزش استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات برق خودرو
معرفی و نحوه استفاده از رفرکتومتر برای سنجس مایعات خودرو
معرفی ، نقد و بررسی دانگ فنگ H30 Cross
معرفی و آموزش تعویض میکروکنترلر ECU خودرو
معرفی توربوشارژ و سوپر شارژ و تفاوت آن ها
معرفی و نحوه کار توربوشارژر
جزوه تکنیک های آموزش عملی رانندگی
نمونه سئوالات آزمون نقاشی خودرو
آموزش صافکاری خودرو با حرارت
جزوات آموزشی نقاشی خودرو
دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی
راهنمای تعمیرات سیستم صوتی و سرگرمی لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم اطلاعات راننده (پشت آمپر و نمایشگر چندمنظوره) لیفان 820
راهنمای تعمیرات قفل مرکزی و ایموبلایزر لیفان 820
راهنمای کامل تعمیرات آریزو5
راهنمای نصب کوئیک شیفتر
معرفی شمع های سوزنی ایریدیوم و پلاتینیوم
آموزش تعمیر BSI پژو 206
آموزش تعمیر BM34 پژو 206
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری،منیفولد و اگزوز پژو پارس با موتور TU5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S7
جزوه و راهنمای آموزشی برق خودرو تندر90
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف