معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

این 2 ویدئو (مجموعاً حدود 1ساعت و 20 دقیقه) که توسط گروه خودروسازی سایپا تهیه شده بخوبی سیستم انژکتور و سنسورهای پراید را معرفی کرده و آموزش می دهد.

SaipaPride InjectorSystem Sensors

در پرایدهای انژکتوری (از سال 82 به بعد) 2 مدل اصلی سیستم انژکتوری کیا(مدل های قدیمی تر) و ساژم (مدل های جدیدتر) وجود دارد.

سیستم انژکتوری نسبت به سیستم کاربراتور 8 مزیت عمده دارد :

1- توزیع سوخت یکنواخت و به اندازه لازم بین سیلندرها.

2- خام سوزی کمتر بدلیل ارسال سوخت اندازه گیری شده.

3- افزایش راندمان حجمی موتور.

4- ارتفاع موتور بعلت حذف کاربراتور کوتاه تر است.

5- نیاز به سیستم کنترل حرارت منیفولدگاز (آب گرم یا حرارت سنج اگزوز) نمی باشد.

6- قدرت شتاب گیری موتور زیاد است.

7- مصرف سوخت بدلیل اندازه گیری در همه شرایط کمتر است.

8- تاثیر فشار هوا یا دمای محیط در مقدار سوخت موثر نمی باشد.


قسمت اول معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید (مدل کیا - قدیمی تر)

قسمت دوم معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید (مدل ساژم - جدیدتر)

 

دیدگاه‌ها  

+14 #1 رضا 1394-08-21 22:11
عالی ، عالی ،عالی :D
نقل قول کردن
+8 #2 یگانگی 1394-10-02 13:30
باسلام من واقعا شگفت زده شدم از این پستی که شما گذاشتید خیلی خیلی ممنون امیدوارم موفق باشید
نقل قول کردن
+10 #3 محمد 1394-11-18 10:52
بهترین سایت تعمیرات خودرو . دمتون گرم
نقل قول کردن
+9 #4 Hossein1978 1394-12-05 01:32
سلام
خیلی عالی بود
اگر مجموعه های آموزشی را در سایت بیشتر بزارید عالی میشه و افراد بیشتری به سایت سر میزنن
بازم متشکر
نقل قول کردن
+8 #5 محمد 1395-01-19 23:13
سلام ، خیلی عالیه ممنون از شما . فقط بعضی از فایلهای پس ورد میخواد پس وردشون چیه
نقل قول کردن
+2 #6 babak 1395-01-26 14:46
راز تشکر در خنده است
خنده با تشکر زیباست
تشکری که از سر دل نباشد ارزش ندارد.......تشکر میکنم از عزیزانی که زحمت میکشن و این مطالب واقعا ارزشمند رو در جهت پیشرفت صنعت خودرو میذارن.... واقعا مطالبتون عالیه . دستتون درد نکنه...خیلی عالی ان
نقل قول کردن
+4 #7 محمد رضا خروشی 1395-01-30 08:03
سلام ممنون از زحمات بی دریغ شما
نقل قول کردن
+1 #8 Abdulhossein Gh 1395-02-21 11:58
با سلام، از سایت شما نمی شود مطلبی را در نرم افزار word کپی کرد ، راه حلی دارد؟
تشکر
نقل قول کردن
+1 #9 کارگیک 1395-04-16 01:21
به نقل از محمد:
سلام ، خیلی عالیه ممنون از شما . فقط بعضی از فایلهای پس ورد میخواد پس وردشون چیه

با سلام،
هیچ فایل یا سرویسی در کارگیک پسورد نمی خواهد و استفاده از آن ها کاملاً آزاد و رایگان است.
در صورتیکه مشکلی برای مشاهده فایل ها یا فیلم ها دارید نرم افزار های مورد استفاده خود مانند نرم افزار مرورگرPDF و فلش پلیر را بروزرسانی یا تعویض کنید تا مشکل شما حل شود.
نقل قول کردن
+3 #10 Sd 1395-04-16 13:46
با سلام ،عالی بود
نقل قول کردن
+2 #11 حجت 1395-04-31 21:47
با سلام
پراید من مدل 93 هس تو تابستان اول صبح وقتی هوا خنکه موتور با یه نیش استارت روشن میشه ولی وقتی 2 الی 6 ساعت میمونه زیر آفتاب ماشین استارت نمیخوره باید 3.4 بار استارت بزنی تا روشن بشه
نقل قول کردن
+2 #12 meysam 1395-05-20 12:42
سلام خسته نباشید
خواهشا در مورد ماشین های من درآوردی شرکت های ایرانی هم مطلب بذارید. بنده یه پراید نیمه انژکتور 83 دارم دنبال نقشه های برق و هر مطل و آموزش فنی در موردش هستم الانم با دیر کار افتادن فنش درگیرم یه فشنگی هم بیشتر نداره چندین بارم اونو عوض کردم ولی درست نشده لطفا منو راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+6 #13 Mohamad 1395-05-30 10:53
به نقل از meysam:
سلام خسته نباشید
خواهشا در مورد ماشین های من درآوردی شرکت های ایرانی هم مطلب بذارید. بنده یه پراید نیمه انژکتور 83 دارم دنبال نقشه های برق و هر مطل و آموزش فنی در موردش هستم الانم با دیر کار افتادن فنش درگیرم یه فشنگی هم بیشتر نداره چندین بارم اونو عوض کردم ولی درست نشده لطفا منو راهنمایی کنید

سلام داداش این مدل پراید یه فشنگی داره یه سنسور دمای اب سنسور دمای اب کارش ارسال اطلاعات به ecuهستش تا فن روشن شه این سنسور در کنار سوزن های انژکتور قرار داره ولی فشنگی اب کارش فقط تنظیم امپر دمای اب هستش و ربطی به فن کردن نداره و روی مینوفلد دود و زیر شمع سیلندر شماره ۱ قرار داره
نقل قول کردن
+4 #14 کاربر 1395-06-25 00:21
با سلام
ماشین من پراید ساژم مدل 87 هست
مدتی هست بعضی وقتها مخصوصا موقعی که ماشین گرمه دور موتور بالا می ره. استپر و سنسور دریچه گاز رو با یک ماشین دیگه تعویض کردیم ولی خیلی تغییر نکرد فقط کمی بهتر شد
دریچه گاز و سنسور مپ هم تمیز شده. دستگاه که می زنیم خطا می ده موقعیت دریچه گاز نامشخص.
به نظر شما مشکل از کجا می تونه باشه
ممنون از پست خوبتون
نقل قول کردن
+4 #15 سیاوش 1395-07-22 17:01
ازاموزش بسیار عالی که گذاستید بسیارلذت بردم
درمورد پرایدنیم انژکتور قدیمی فیلم تعمیراتی بیشتری بذارید ممنون میشم
نقل قول کردن
+6 #16 یعقوب 1395-10-11 21:25
سلام خسته نباشید واقعا دست مریزاد مطالب سایت همه عالی هستن فقط یه سوال داشتم اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم در سیستم های انژکتوری دارای دلکو مثل پراید مدل کیا و یا دوو سیلو اوانس و ریتارد چگونه انجام میشود ایا توسط ای سی یو انجام میشود یا مکانیکی مثل اوانس وزنه ای و خلا
خیلی ممنون میشم اگه جواب بدیم
نقل قول کردن
+6 #17 امیر 1395-11-16 12:45
سلام ممنون از مطالب قشنگتون
من خودم تعمیر کار هستم این مطالبتون علمی هستش درکش بهتر میشه واسه ماها
من نمیتونم ویدیو هاتون رو دانلود کنم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+4 #18 Mohammad 1396-05-11 12:47
Salam mamnon az sayte khobeton
نقل قول کردن
+3 #19 افشار 1396-06-19 09:16
درود ب سایتهایی ک حسود نیستن و انتشار اطلاعات فنی میکنند
نقل قول کردن
+5 #20 جواد 1396-09-18 15:02
کارگیگ همیشه گل کاشته مرسی که هستی
نقل قول کردن
+3 #21 حامد 1396-12-08 15:55
شرکت سایپا همیشه معلومات مفیدی را در اختیار ما گذاشته واقعا ممنونیم
نقل قول کردن
+3 #22 Sina 1397-01-11 13:35
سلام.اگه میشه نقشه سیمکشی که به سوکت دلکوی پراید نیمه انژکتور مدل 82 میاد رو بزارید ممنون میشم.هرکاری کردیم روشن نشد .تعمیرکارا میگن مگنت سوزانده .ولس من شکم به سیمکشی هست که نقشه اش رو ندارم.
نقل قول کردن
+2 #23 Akbar 1397-06-17 01:44
سلام لطف کنید همین فیلم اموزشی با همین محتوی برای پژو هم بذارید ممنون
نقل قول کردن
+1 #24 Nader 1397-07-24 23:34
به نقل از meysam:
سلام خسته نباشید
خواهشا در مورد ماشین های من درآوردی شرکت های ایرانی هم مطلب بذارید. بنده یه پراید نیمه انژکتور 83 دارم دنبال نقشه های برق و هر مطل و آموزش فنی در موردش هستم الانم با دیر کار افتادن فنش درگیرم یه فشنگی هم بیشتر نداره چندین بارم اونو عوض کردم ولی درست نشده لطفا منو راهنمایی کنید

فشنگی ایمن تک‌بنداز درست میشه
نقل قول کردن
+1 #25 امید 1397-08-05 08:36
دستتون درد نکنه,عالی بود
نقل قول کردن
+1 #26 امید 1397-08-06 21:30
باسلام,من یه پراید مدل ۸۶ دارم,امپر ابش بعضی موقعه ها بالا میره,فنش دیر باز می کنه,دور کند که شروع به کار می کنه ,سریع میزنه دور تند,تابحال دوبار شمعی پشت امپر عوض کردم,دوبار هم مقاومت فن,ترموستات هم عوض کردم,سوکت فن هم عوض کردم,اتصال بدنه هم براش زدم,باز درس نشده,لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
تشریح فناوری های موتور دیزل با فیلم ها و انیمیشن های کوتاه
آفرود در کویر مرکزی ایران
کامپیوترهای مکانیکی کنترل آتش
مونتاژ موتور 4 زمانه احتراق داخلی 4 سیلندر
مقایسه آنرود و آفرود هیوندای ix35 و سوزوکی گرندویتارا
ماجرای ماشین خریدن جناب خان
معرفی موتور فرمول 1 رنو
نقد و بررسی تخصصی کیا اپتیما جدید در ایران
ترمزگیری صحیح در مسابقات رانندگی
آموزش تشخیص عیب و تعویض باتری
توضیح مکانیزم عملکرد گیربکس دستی دیفرانسیل عقب
معرفی BMW M4 GTS
قدرت میدان مغناطیسی موتور الکتریکی تویوتا پریوس
نمایش و توضیح عملکرد گیربکس روی گیربکس بازشده پراید
آموزش بازدید مجموعه کمک فنر و تعلیق خودرو
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K
نحوه صحیح چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جا زدن پیستون
آموزش عیب یابی لقی و دمونتاژ و مونتاژ بلبرینگ اکسل جلو پراید
آموزش بازکردن داشبورد و ملحقات پژو 405 و پارس
10 روش برتر متداول و اقتصادی برای تقویت خودرو
10 روش برتر متداول و اقتصادی برای تقویت خودرو
آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
انواع و عملکرد چند نمونه متداول از پمپ های هیدرولیک
2019 Toyota New Engine and CVT Transmission for 2.0-liter Class Based on TNGA
تست مرگ تویوتا هایلوکس توسط جرمی کلارکسون
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
آموزش تنظیم زوایای چرخ های خودرو
انتقال قدرت هیدرواستاتیکی و مزایای آن
فیلم آموزشی تعمیر تاکومتر (دورسنج موتور) پژو 206 + معرفی و آشنایی با تاکومتر
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
بررسی و مقایسه تسلا S و مرسدس بنز S550
بهبود ضریب درگ (آیرودینامیک) مزدا3 هاچ بک
مقایسه تویوتا یاریس و سایپا تیبا
جدول اقدامات مرتبط با ایراد عدم نمایش صحیح مقدار بنزین خودروهای پراید و تیبا
کتابچه راهنمای نقشه های الکتریکی 206 فرانسوی
راهنمای تعمیرات بخاری و کولر نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات شاسی و بدنه نیسان پاترول
راهنمای کامل تعمیرات MVM315

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
با توجه به پیچیدگی های کدینگ و پروگرامینگ خودروهای آئودی و ف ...
دستگاه تنظیم فشار باد وای دی 409 ، ساخت کمپانی یانتک میباشد ...
یکی از با اهمیت ترین موارد داشتن دستگاه تستر ایسیو این هست ک ...
خدمات صافکاری و نقاشی.تعمیرات تخصصی برق و الکترونیک. ...
فروش ای سی یو ، جعبه فیوز ، نودها و ABS انواع خودروهای داخل ...
دوره تخصصی جامع تقویت و تیونینگ خودرو در آموزشگاه فن خودرو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...