Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
Dkhodro_nba
carworks_b2
samin_ba
carworks_nba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

این 2 ویدئو (مجموعاً حدود 1ساعت و 20 دقیقه) که توسط گروه خودروسازی سایپا تهیه شده بخوبی سیستم انژکتور و سنسورهای پراید را معرفی کرده و آموزش می دهد.

SaipaPride_InjectorSystem_Sensors

در پرایدهای انژکتوری (از سال 82 به بعد) 2 مدل اصلی سیستم انژکتوری کیا(مدل های قدیمی تر) و ساژم (مدل های جدیدتر) وجود دارد.

سیستم انژکتوری نسبت به سیستم کاربراتور 8 مزیت عمده دارد :

1- توزیع سوخت یکنواخت و به اندازه لازم بین سیلندرها.

2- خام سوزی کمتر بدلیل ارسال سوخت اندازه گیری شده.

3- افزایش راندمان حجمی موتور.

4- ارتفاع موتور بعلت حذف کاربراتور کوتاه تر است.

5- نیاز به سیستم کنترل حرارت منیفولدگاز (آب گرم یا حرارت سنج اگزوز) نمی باشد.

6- قدرت شتاب گیری موتور زیاد است.

7- مصرف سوخت بدلیل اندازه گیری در همه شرایط کمتر است.

8- تاثیر فشار هوا یا دمای محیط در مقدار سوخت موثر نمی باشد.


قسمت اول معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید (مدل کیا - قدیمی تر)

قسمت دوم معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید (مدل ساژم - جدیدتر)

 

دیدگاه‌ها  

+15 #1 رضا 1394-08-21 22:11
عالی ، عالی ،عالی laugh
نقل قول کردن
+10 #2 یگانگی 1394-10-02 13:30
باسلام من واقعا شگفت زده شدم از این پستی که شما گذاشتید خیلی خیلی ممنون امیدوارم موفق باشید
نقل قول کردن
+12 #3 محمد 1394-11-18 10:52
بهترین سایت تعمیرات خودرو . دمتون گرم
نقل قول کردن
+12 #4 Hossein1978 1394-12-05 01:32
سلام
خیلی عالی بود
اگر مجموعه های آموزشی را در سایت بیشتر بزارید عالی میشه و افراد بیشتری به سایت سر میزنن
بازم متشکر
نقل قول کردن
+10 #5 محمد 1395-01-19 23:13
سلام ، خیلی عالیه ممنون از شما . فقط بعضی از فایلهای پس ورد میخواد پس وردشون چیه
نقل قول کردن
+4 #6 babak 1395-01-26 14:46
راز تشکر در خنده است
خنده با تشکر زیباست
تشکری که از سر دل نباشد ارزش ندارد.......تشکر میکنم از عزیزانی که زحمت میکشن و این مطالب واقعا ارزشمند رو در جهت پیشرفت صنعت خودرو میذارن.... واقعا مطالبتون عالیه . دستتون درد نکنه...خیلی عالی ان
نقل قول کردن
+6 #7 محمد رضا خروشی 1395-01-30 08:03
سلام ممنون از زحمات بی دریغ شما
نقل قول کردن
+3 #8 Abdulhossein Gh 1395-02-21 11:58
با سلام، از سایت شما نمی شود مطلبی را در نرم افزار word کپی کرد ، راه حلی دارد؟
تشکر
نقل قول کردن
+3 #9 کارگیک 1395-04-16 01:21
به نقل از محمد:
سلام ، خیلی عالیه ممنون از شما . فقط بعضی از فایلهای پس ورد میخواد پس وردشون چیه

با سلام،
هیچ فایل یا سرویسی در کارگیک پسورد نمی خواهد و استفاده از آن ها کاملاً آزاد و رایگان است.
در صورتیکه مشکلی برای مشاهده فایل ها یا فیلم ها دارید نرم افزار های مورد استفاده خود مانند نرم افزار مرورگرPDF و فلش پلیر را بروزرسانی یا تعویض کنید تا مشکل شما حل شود.
نقل قول کردن
+5 #10 Sd 1395-04-16 13:46
با سلام ،عالی بود
نقل قول کردن
+4 #11 حجت 1395-04-31 21:47
با سلام
پراید من مدل 93 هس تو تابستان اول صبح وقتی هوا خنکه موتور با یه نیش استارت روشن میشه ولی وقتی 2 الی 6 ساعت میمونه زیر آفتاب ماشین استارت نمیخوره باید 3.4 بار استارت بزنی تا روشن بشه
نقل قول کردن
+4 #12 meysam 1395-05-20 12:42
سلام خسته نباشید
خواهشا در مورد ماشین های من درآوردی شرکت های ایرانی هم مطلب بذارید. بنده یه پراید نیمه انژکتور 83 دارم دنبال نقشه های برق و هر مطل و آموزش فنی در موردش هستم الانم با دیر کار افتادن فنش درگیرم یه فشنگی هم بیشتر نداره چندین بارم اونو عوض کردم ولی درست نشده لطفا منو راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+7 #13 Mohamad 1395-05-30 10:53
به نقل از meysam:
سلام خسته نباشید
خواهشا در مورد ماشین های من درآوردی شرکت های ایرانی هم مطلب بذارید. بنده یه پراید نیمه انژکتور 83 دارم دنبال نقشه های برق و هر مطل و آموزش فنی در موردش هستم الانم با دیر کار افتادن فنش درگیرم یه فشنگی هم بیشتر نداره چندین بارم اونو عوض کردم ولی درست نشده لطفا منو راهنمایی کنید

سلام داداش این مدل پراید یه فشنگی داره یه سنسور دمای اب سنسور دمای اب کارش ارسال اطلاعات به ecuهستش تا فن روشن شه این سنسور در کنار سوزن های انژکتور قرار داره ولی فشنگی اب کارش فقط تنظیم امپر دمای اب هستش و ربطی به فن کردن نداره و روی مینوفلد دود و زیر شمع سیلندر شماره ۱ قرار داره
نقل قول کردن
+5 #14 کاربر 1395-06-25 00:21
با سلام
ماشین من پراید ساژم مدل 87 هست
مدتی هست بعضی وقتها مخصوصا موقعی که ماشین گرمه دور موتور بالا می ره. استپر و سنسور دریچه گاز رو با یک ماشین دیگه تعویض کردیم ولی خیلی تغییر نکرد فقط کمی بهتر شد
دریچه گاز و سنسور مپ هم تمیز شده. دستگاه که می زنیم خطا می ده موقعیت دریچه گاز نامشخص.
به نظر شما مشکل از کجا می تونه باشه
ممنون از پست خوبتون
نقل قول کردن
+5 #15 سیاوش 1395-07-22 17:01
ازاموزش بسیار عالی که گذاستید بسیارلذت بردم
درمورد پرایدنیم انژکتور قدیمی فیلم تعمیراتی بیشتری بذارید ممنون میشم
نقل قول کردن
+7 #16 یعقوب 1395-10-11 21:25
سلام خسته نباشید واقعا دست مریزاد مطالب سایت همه عالی هستن فقط یه سوال داشتم اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم در سیستم های انژکتوری دارای دلکو مثل پراید مدل کیا و یا دوو سیلو اوانس و ریتارد چگونه انجام میشود ایا توسط ای سی یو انجام میشود یا مکانیکی مثل اوانس وزنه ای و خلا
خیلی ممنون میشم اگه جواب بدیم
نقل قول کردن
+7 #17 امیر 1395-11-16 12:45
سلام ممنون از مطالب قشنگتون
من خودم تعمیر کار هستم این مطالبتون علمی هستش درکش بهتر میشه واسه ماها
من نمیتونم ویدیو هاتون رو دانلود کنم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+5 #18 Mohammad 1396-05-11 12:47
Salam mamnon az sayte khobeton
نقل قول کردن
+4 #19 افشار 1396-06-19 09:16
درود ب سایتهایی ک حسود نیستن و انتشار اطلاعات فنی میکنند
نقل قول کردن
+5 #20 جواد 1396-09-18 15:02
کارگیگ همیشه گل کاشته مرسی که هستی
نقل قول کردن
+4 #21 حامد 1396-12-08 15:55
شرکت سایپا همیشه معلومات مفیدی را در اختیار ما گذاشته واقعا ممنونیم
نقل قول کردن
+4 #22 Sina 1397-01-11 13:35
سلام.اگه میشه نقشه سیمکشی که به سوکت دلکوی پراید نیمه انژکتور مدل 82 میاد رو بزارید ممنون میشم.هرکاری کردیم روشن نشد .تعمیرکارا میگن مگنت سوزانده .ولس من شکم به سیمکشی هست که نقشه اش رو ندارم.
نقل قول کردن
+3 #23 Akbar 1397-06-17 01:44
سلام لطف کنید همین فیلم اموزشی با همین محتوی برای پژو هم بذارید ممنون
نقل قول کردن
+2 #24 Nader 1397-07-24 23:34
به نقل از meysam:
سلام خسته نباشید
خواهشا در مورد ماشین های من درآوردی شرکت های ایرانی هم مطلب بذارید. بنده یه پراید نیمه انژکتور 83 دارم دنبال نقشه های برق و هر مطل و آموزش فنی در موردش هستم الانم با دیر کار افتادن فنش درگیرم یه فشنگی هم بیشتر نداره چندین بارم اونو عوض کردم ولی درست نشده لطفا منو راهنمایی کنید

فشنگی ایمن تک‌بنداز درست میشه
نقل قول کردن
+2 #25 امید 1397-08-05 08:36
دستتون درد نکنه,عالی بود
نقل قول کردن
+2 #26 امید 1397-08-06 21:30
باسلام,من یه پراید مدل ۸۶ دارم,امپر ابش بعضی موقعه ها بالا میره,فنش دیر باز می کنه,دور کند که شروع به کار می کنه ,سریع میزنه دور تند,تابحال دوبار شمعی پشت امپر عوض کردم,دوبار هم مقاومت فن,ترموستات هم عوض کردم,سوکت فن هم عوض کردم,اتصال بدنه هم براش زدم,باز درس نشده,لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #27 حامد محمدی 1397-09-04 21:12
سلام و احترام
بنده یه پراید۸۸زیمنس دارم
تمام پراید ها در دور۳۰۰۰و دنده۵سرعت انها حدودا۱۲۰کیلومتر میرسه ولی ماشین من در دور۳۸۰۰دور به سرعت ۱۲۰میرسه
خواهشا راهنماییم کنید واقعا اشفته ام کرده
نقل قول کردن
0 #28 حامد محمدی 1397-09-06 19:17
عرض سلام و احترام به برادران و خواهران
میخواستم بگم درمورد مشکل ماشین من که گفتم سرعتش در دور۳.۸به سرعت۱۲۰کیلومتر میرسه هنوز نتونستم مشکلش رو رفع کنم
خواهشا منو راهنمایی کنید
امروز رفتم پیش یه مکانیک خبره باهاش دور زد و دستگاه گذاشت گفتاز نظر موتور و گیرلیبکس هیچ عیبی نداره ولی واقعا حالمو گرفته خواهش میکنم کمکم کنید
نقل قول کردن
+1 #29 جواد 1397-09-11 08:08
به نقل از حامد محمدی:
عرض سلام و احترام به برادران و خواهران
میخواستم بگم درمورد مشکل ماشین من که گفتم سرعتش در دور۳.۸به سرعت۱۲۰کیلومتر میرسه هنوز نتونستم مشکلش رو رفع کنم
خواهشا منو راهنمایی کنید
امروز رفتم پیش یه مکانیک خبره باهاش دور زد و دستگاه گذاشت گفتاز نظر موتور و گیرلیبکس هیچ عیبی نداره ولی واقعا حالمو گرفته خواهش میکنم کمکم کنید

سنسور دور موتور هستش
نقل قول کردن
0 #30 علی 1397-09-15 19:05
سلام و احترام خدمت همه
من یه پراید 83 ساژم دارم یه مشکل دارم باهاش رو اعصابه
موقع شتابگیری اوایل دنده ها صدا میده
صداش مثل صدایی که اگه سرعتت 40تا باشه بزاری دنده 4 یه صدای خرخر مانند میده ماشین من تو اول دنده ها این صدارو میده
کوال و وایرشمع رو عوض کردم یخورده بهتر شد انژکتورم شستشو دادم فایده ای نداشت
اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
نقل قول کردن
0 #31 منوچهر 1397-11-29 19:19
با سلام.
یه پراید مدل ۹۱ دارم که مشکل بزرگی پیدا کرده که فکر می کنم شما بتونید برای حل آن راهنمایی خوب داشته باشید.مشکل اینه که مصرف سوخت بسیار زیاد بود بود که مجبور شدم سنسور اکسیژن را قطع کنم و تا حدودی سوخت کمتر شد اما هنوز بشدت خام سوزی دارد بصورتی که مونوکسید کربن متساعد شده با بوی بدی وارد اتاق میشه و عملا استفاده از خودرو غیر ممکن شده. ضمنا دوبار هم سنسور اکسیژن را عوض کردم ولی مشکل همچنان باقی بود تا اینکه سنسور اکسیژن را قطع کردم. به نظر خودم باید تمام سنسورها را عوض کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید باید چکار کنم و از کجا شروع کنم. ممنونم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
آموزش بازدید و تعویض دیسک و لنت ترمز تویوتا کمری (2006 تا 2015)
Classroom Manual for Automotive Electricity And Electronics
راهنمای کامل مدارهای الکتریکی چانگان CS35
نرم افزار نقشه های کامل الکتریکی تندر90 و ساندرو (VISU)
راهنماهای کامل تعمیرات سوناتا NF (موتورهای 2.4 و 3.3)
تست و مقایسه مزدا3 و کیا سراتو + تست درگ و هندلینگ
آموزش سری و موازی کردن باطری ها برای بدست آوردن ولتاژ و آمپراژ مختلف
تحلیل سیستم های تعلیق خودرو سمند
معرفی سوخت E85 پایه اتانول بعنوان سوخت خودرو
آموزش پروژه طراحی خودرو کارتینگ در CATIA v5
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
آموزش محیط کار و طراحی قطعات با CATIA v5
تقویت کاربراتور در مقابل سیستم تزریق الکترونیکی
نحوه کارکرد سیستم انتقال نیرو به چرخ ها در سیستم 4MATIC مرسدس بنز
خودروهای خودران در 2018 و چشم انداز در 2019
راهنمای ایراد شتاب گیری و گاز خوردن ضعیف موتور و گاهاً خاموش شدن آن
راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک تندر90
راهنمای تعمیرات گیربکس پادرا
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق سراتو
مدلسازی BMW i8 در AutoDesk Maya 2013
آموزش مدلسازی و طراحی قطعات با Autodesk Inventor 2018
آموزش مقدمات مدل‌ سازی و تحلیل با ANSYS
آموزش SOLIDWORKS 2018
آموزش سریع و کاربردی Autodesk Inventor 2018
مبانی و مفاهیم عملکرد گیربکس اتوماتیک
آموزش طراحی خودرو در فتوشاپ
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
مونا سپهری، فردی کلیدی در تشکیل هولدینگ رنو/نیسان
آلبوم نقشه های برقی تندر90
راهنماهای تعمیراتی هیوندای توسان نسل اول
راهنماهای تعمیراتی هیوندای کوپه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای سانتافه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای آزرا نسل چهارم
شابلون تعمیرات ECU ولئو و ساژم
چرخه اتکینسون (Atkinson cycle)
A Security Analysis of Radio Remote Controllers
10 سال با 7 مدیرعامل سایپا
Millions of Industrial Machines Equipped with RF Remotes Can Be Hacked Remotely
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ

آخرین آگهی ها

بهینه شده نمونه فابریک با جنس بهتر برای سمند ، پارس ، 405 ، ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کا ...
پروگرامر تی ان ام 5000
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تعمیرات موتور و گیربکس اسکانیا ولوو البرز بنز به همر ...
آموزش صفر تا صد برق کامیون ها و اتوبوس های نسل جدید ;کامیو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...