آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

PrideSuspention SaipaMovie

ویدئو کامل آموزشی بسیار خوب از گروه خودروسازی سایپا در خصوص :
- فنربندی جلو و عقب
- اکسل جلو و عقب
- پلوس

عيب يابی و شناخت (تعليق پرايد)

همونطور كه میدانید پرايد سيستم تعليق ظريفي دارد و در كنار اين ظرافت خاصيتهاي مثبت و منفي هم وجود دارد.مثلا شما هيچ وقت از سر و صدا متوجه خرابي اون نميشيد مگر تو دست اندازها و خيابانهاي نا هموار و وقتي متوجه ميشين كه به طور ناگهاني جلو بندي ماشين تعطيل ميشه و نياز به تعمير اساسي دارد.

اما چطوري تشخيص بديم عیب چیست ؟

پرايد تو حالت عادي فرمون سفتي داره خيلي سنگين ميچرخه که البته نياز به كلنجار رفتن ندارد.

هر وقت درجا فرمونو چرخوندين و احساس كردين فرمون ماشينتون نرم شده و انگار فرمونش هيدرو ليكه بدونين كه تعليق نياز به بازديد دارد. ( اينم از خواص جالبش )

و اين سفتي هم حدي داره و هر وقت كه احساس كردين در هنگام پارك كردن بازوهاتون خسته شد بدونين بايد حتما يه ويزيت تعليق بروید.

يا اينكه تو سرعتهاي بالا حس پرواز بهتون دست داد حتما جلو بندي مشكل دارد.

كسايي كه ميگن پرايد تعادل نداره چون جلو بندي ماشيني كه سوار شدن اشكال داشته اين حرف رو ميزنند.

هميشه فشار چرخها رو مناسب نگه دارين و كلا از لاستيكها محافظت كنيد ( بالانس و تاب برداشتن رينگ و پيچ خوردگي لاستيك يا سايييدگي).
چون جلو بندي پرايد ظريف هس لاستيكهاي نامناسب به جلو بندي آسيب جدي وارد ميكنند.

هميشه وقتي قصد دارين ماشينتونو به مدت طولاني و بلا استفاده در پاركينگ نگهداري كنين چرخها رو در حالت مستقيم قرار بدين تا عمر تعليق فرمان و پلوسها كم نشود.

اشكالات عمده  تعلیق و جلوبندی پراید :

1-وقتي احساس ميكنيد اتومبيلتون تعادل ندارد.( تو حركت با سرعت بالا نميشه زياد با فرمون بازي كرد و يا حركتهايي كه ازش انتظار داريد رو به درستي انجام نمی دهد.)

*فشار نامناسب لاستيك
* بالانس نبودن چرخها
* خرابي بلبرينگ چرخ
*تنظيم نبودن زاويه ي چرخها
* فنرها ضعيف شدن
* كمك فنر خراب شده
*لقي و آسيب ديدگي سيبكها
*شل بودن چهار شاخ فرمان
*اشكال در بازوهاي ميل تعادل

2-سفت بودن غربيلك فرمان ( فرمون خيلي سفت ميچرخه در بعض موارد حتي وقتي رو جك قرار داره)

*كم بودن فشار باد لاستيك
* سائيدگي لاستيك به شكل غير عادي
*تنظيم نبودن زاويه ي چرخها
*ساييدگي بوشهاي جعبه فرمان و آسيب ديدگي جعبه فرمان
*كم بودن گريس جعبه فرمان
*خراب شدن چهار شاخ فرمان
* گير پاژ سيبكها

3-لرزش غربيلک

*سائيدگي لاستيك
* بالانس نبودن چرخ
*تفاوت عاج لاستيك چپ و راست
*ساييدگي بوشهاي ميل تعادل
*خرابي بلبرينگ چرخ
*تنظيم زاويه ي چرخها
*خرابي اتصالات
*خرابي كمك فنر
*شل بودن كمك فنر
* اسيب ديدگي سيبكها
*تنظيم نامناسب بلبرينگ و يا فرسودگي آن

4-كشيدن فرمان به يك سمت

*فشار باد لاستيكها مساوي نيست
*اختلاف ساييدگي چرخها
*بلبرينگ چرخ خراب است
*اتصالات فرمان آسيب ديده است
*زاويه ي چرخها نامناسب است
*بازوي سگدست آسيب ديده
* فنر ضعيف است
* اشكال در سيستم ترمز (كشيدگي ترمز)
*بوش ميل تعادل آسيب ديده
* جمع شدن قسمتي از شاسي بر اثر ضربه
* تنظيم نبودن بلبرينگ چرخ جلو

5-صداي غير عادي سيستم تعليق (وقتي اتومبيل را با دست تكان ميدهيد تق تق ميكند و يا در نا همواري ها سر وصداي اضافي دارد.)

*كمك فنرها خراب شده اند
*ساييدگي سيبك يا خشك بودن انها از روغن
*فرسوده يا شل شدن ميل تعادل

6-اتومبيل در پيچها خوب عمل نميكند (ماشين گيج ميزنه و رانندگي راحت نيست)

*ضعيف شدن ميل تعادل
*خرابي كمك فنرها و فنرها

7-فرمان خلاصي بيش از حد دارد

*دنده شانه هاي فرمان ساييده شده
*سيبكها آسيب ديده اند
*چهار شاخه فرمان شل است
*بوشهاي نصب بازوي پايين ساييده شده اند

8-سر پيچها از سمت چرخها صداهاي غير عادي ميآيد

*جابجا شدن ميل تعادل و آسيب ديدگي آن
*لقي چرخها و آسيب ديدگي بلبرينگ
*ساييدگي بوشها
*آسيب ديدگي پلوسها و سر پلوسها
* خرابي سه شاخ پلوس
* شل بودن اتصالات فرمان و آسيب ديدگي سيبكها

9-پلوس سر و صداي غير عادي دارد

*گريسكاري كم سيبكها
*لقي بيش از حد هزار خار پلوس
*خرابي بلبرينگ چرخها

10-هنگام شروع حركت سريع يا شتابگيري فرمان يه چپ و راست كشيده ميشه

* خرابي كمك فنرها
* لقي يا آسيب ديدگي سيبكها
* خميدگي بازوي فرمان
* چسبندگي متفاوت لاستيكها و ساييدگي نا مساوي

11-نرمي بيش از حد فرمان

*زياد بودن باد لاستيك
*ساييدگي سيبكها
*ساييدگي غير يكنواخت لاستيك

هر 6 ماه يه بار كليه ي سيستم تعليق رو بازديد كنيد :
- لقي سيبكها
- ساييدگي بوشها
- عدم پارگي گردگيرهاي پلوس و فرمان
- محكم بودن ميل تعادل در جاي خود
- آچار كشي كامل

دیدگاه‌ها  

+4 #1 سید رضا 1394-09-15 15:06
سلام و خسته نباشید میشه شرح عملکرد 4wd رو توضیح بدهید و نشان دهید چگونه در ماشین های 4wd دو محور هم زمان با هم کار میکند
نقل قول کردن
+9 #2 نیما 1395-02-15 21:38
سلام...میشه چن تا کتاب برای آموزش تعمیر پراید وپژو معرفی کنید؟

هم تعمیرات جلوبندی هم تعمیرات موتور وسیلندر و....
نقل قول کردن
-1 #3 شهاب 1395-06-09 15:34
سلام.مطالب شما مفید هست اما کم بار هست.لطفا کاملتر و شفافتر توضیح بدید.
نقل قول کردن
+4 #4 کارگیک 1395-06-09 17:02
به نقل از شهاب:
سلام.مطالب شما مفید هست اما کم بار هست.لطفا کاملتر و شفافتر توضیح بدید.

سلام،
فیلم آموزشی اتفاقاً فیلم کامل سایپا هست و توضیحات هم خوب هستند ، برای کسانی که در زمینه گیربکس پراید و تعمیرات خودرو فعالیت می کنند حداقل این مطلب پربار و آموزنده است.
احتمالاً شما گیربکس هواپیما کار می کنید و فیلم آموزشی گیربکس پراید براتون مفید نیست.
نقل قول کردن
0 #5 حمید احمدی 1395-06-17 12:28
سلا م فرمون من وقتی کامل سمت شاگردمیگیرم صدا میده مشکل از کجاست.ممنون
نقل قول کردن
+4 #6 علی 1395-06-22 12:23
به نقل از سید رضا:
سلام و خسته نباشید میشه شرح عملکرد 4wd رو توضیح بدهید و نشان دهید چگونه در ماشین های 4wd دو محور هم زمان با هم کار میکند

با سلام :
در خودرو های 2 دیفرانسیل یا 4wd علاوه بر گیربکس، از کمک گیربکس هم استفاده می شود. کمک گیربکس دارای 2 خروجی انتقال قدرت به چرخ هاست یکی برای گاردان عقب و دیگری برای میل گاردان جلو. در بالای کمک گیربکس یک سر دنده کوچک وجود دارد، که وضعیت خودرو را برای حالت خلاص ( برای استفاده از وینچ مکانیکی) و حالت 2wd برای انتقال قدرت موتور به دو چرخ عقب بدون تغیر در قدرت با همان سرعت عادی و 4wd برای انتقال قدرت با سرعت کم ولی قدرت خیلی زیاد برای 4 چرخ ایجاد می کند ( کمک سنگین) و در کمک سبک فقط انتقال قدرت به 4 چرخ با دور عادی متور بدون انتقال قدرت زیاد اما حرکت 4 چرخ
نقل قول کردن
+3 #7 نادر 1395-06-27 21:45
با سلام من پرایدم شفت داخل پلاس وقتی حرکت میکنم یه دور میزنه و امکان حرکت چرخ را نمیده بلبرینکهارو عوض کردم شفت نو خریدم گیربکس را تغمیر کردم بازم وقتی حرکت میکنم شفت دور میزنه علت این چیه لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+3 #8 افشین 1395-07-25 12:04
به این میگن سایت واقعا دستتون درد نکنه خیلی ممنون فقط فیلم دانلود هم بزارین لطفا تا این سایت کاملتر باشه ممنونم دوست عزیز
نقل قول کردن
0 #9 مهدی محمدی 1395-07-26 15:36
سلام.لطفا.اطلاعات کامل درمورد تعمیرات برقی مکانیکی خودرو کاپرا دو دیفرانسیل میخواهم.باتشکر
نقل قول کردن
+3 #10 سید محمد 1395-09-11 08:35
سلام ممنون از راهنمایتون
نقل قول کردن
+5 #11 سعید زارعی 1395-09-28 11:30
سلام خسته نباشید
نحو.ه روغن کار ی سیبک توضیح میدهید
نقل قول کردن
-2 #12 رامین سرخابی 1395-10-23 22:15
باسلام اگه میشه منو راهنمایی کنید خیلی ممنون.زیاد نمیخوام توضیح بدم جعبه فرمان پراید من اون دو بستی که داره ودو تا لاستیک به بدنه ماشین بسته میشه لقه منظورم همون بستهای هست که جعبه رو به بدنه خودرو متصل میکنه رو مگم که باعث گیجی ماشین میشه هر کاری کردم سفت نشد.تشکر
نقل قول کردن
-1 #13 امین 1395-11-11 17:35
سلام خسته نباشد ممنون از سایتتون.من یه پراید دارم که هی بلبرینگ طرف شاگرد خراب میشه وهردو چرخ جلو از بیرون سابیده میشن،هم توپی هم سردسته هارو عوض کردم کلا دیگه هرچی مربوط بود ولی درست نمیشه لطفا راهنمایی کنید.
نقل قول کردن
+10 #14 سالار 1395-11-13 08:35
سلام من یه پراید دارم که موقع برداشتن پا از روی کلاچ تقه میزنه یا رد حین حرکت با شل و سفت کردن گاز بازم تقه میزنه گفتن از دسته موتورها هست عوض کردم ولی بازم درست نشد دوستان کسی میتونه کمکم کنه؟
نقل قول کردن
+1 #15 مجید 1395-11-24 23:21
سلام پراید ۱۳۱ مدل ۹۱ دارم. بعضی مواقع در حال حرکت در دنده ۴ که هستم یک ضربه ای به ریول دنده وارد میشه که میخاد ماشین خلاص کنه نمیتونه . یعنی یک تق صدا میده زورش نمیرسه دنده ۴ خلاص کنه. میشه بگین ایراد کجاست راهنمایی کنین ممنون
نقل قول کردن
+10 #16 حسین 1395-11-28 01:31
سلام پراید من با سرعت پایین یدفعه فرمان میکشه سمت راست.اصلا گیج میزنه لطفا راهنماییم کنید علت چیه؟؟بی نهایت تشکر
نقل قول کردن
+1 #17 حج اقا محمد 1395-12-10 09:54
به نقل از امین:
سلام خسته نباشد ممنون از سایتتون.من یه پراید دارم که هی بلبرینگ طرف شاگرد خراب میشه وهردو چرخ جلو از بیرون سابیده میشن،هم توپی هم سردسته هارو عوض کردم کلا دیگه هرچی مربوط بود ولی درست نمیشه لطفا راهنمایی کنید.

شما حتما سگدست ها و سیبک را نشون بده من هم همین طور بود ـ انحراف سگدست باعث خرابی بلبرینگ میشد
نقل قول کردن
+2 #18 حج اقا محمد 1395-12-10 09:55
به نقل از مجید:
سلام پراید ۱۳۱ مدل ۹۱ دارم. بعضی مواقع در حال حرکت در دنده ۴ که هستم یک ضربه ای به ریول دنده وارد میشه که میخاد ماشین خلاص کنه نمیتونه . یعنی یک تق صدا میده زورش نمیرسه دنده ۴ خلاص کنه. میشه بگین ایراد کجاست راهنمایی کنین ممنون

یحتمل برنجی ۴ گیربکستون مرخص شده ـ اگه فقط تو ۴ این اتفاق میفته ـ برنجی ارزونه اما هزینه باز و بست گیربکس زیاده
نقل قول کردن
0 #19 رامین طایفه 1395-12-13 14:05
باسلام ماشین پراید من وقتی درجا کار میکنه میلرزه شدید همه چیز رو عوض کردم شمع وایر کوئل انژکتور رو شستم ولی خیلی میلرزه اگه میشه بگید چیکار کنم
نقل قول کردن
0 #20 محمد 1395-12-16 14:15
سلام خسته نباشید
یه بار پرایدم لنت چسپوند بعد درست کردنش چراغ abs و ترمزدستیش(کم رنگ) روشن شده به دستگاه هم وصل کردم اخطار سنسور چرخ عقب رو نشون میداد اونم عوض کردم بازم خطاش پاک نشد مسیر سیم کشیشم بازدید کردن اونم سالم بود میخواستم نظر شما رو هم بدونم ؟ البته الان کلا ترمز abs ندارم
نقل قول کردن
-1 #21 باقری 1395-12-26 18:15
سلام.
فرمون پراید من توی سرعت پایین موقع چرخاندن مثل عقربه ساعت عمل میکنه.علتش چیه؟قبلا بدون گیر می چرخید ولی الان نه
نقل قول کردن
0 #22 حمید 1396-02-13 14:59
سلام کمک جلو پراید روغن داده بود بردم نمایندگی عوض کردن ولی الان تو دست اندازها که رد میشم صدا تق تق میاد دوستان باید چکار کنم مشکل چیه
نقل قول کردن
+1 #23 فرید 1396-02-31 01:45
پاسخ به سوال سالار که میگه موقه حرکت ضربه به چرخها وارد میشه احتمال زیاد دنده دیشلی گیربکسه این تکونها بعدا شدیدتر میشه طوریکه تو فرمونم حس میشه مخصوصا سر چیچ
نقل قول کردن
+6 #24 یوسف 1396-04-01 17:37
سلام خسته نباشید من چند ماهه که توی دست اندازهای کوچک از سمت شاگرد صدای تق تق میاد انگار فلز میخوره به فلز چند جا بردم کسی سر در نیاورد کمک جلو رو هم باز کردن جلو بندی و تا این حد بگم که جعبه فرموتن باز کردن و بوش زدن ولی فرقی نکرد فرمان ماشینم هیدرولیک هست پراید مدل 90 ممنون میشم راهنمایی کنین
نقل قول کردن
+8 #25 علی 1396-04-12 08:05
ماشین من تو دست اندازها مخصوصا جاده های ختکی از طرف جلو سمت راننده صدا میکنه.
نقل قول کردن
0 #26 جلال 1396-07-23 09:31
سلام ماشین من پراید گیج می زنه انگار رویخ راه میره لطفا ایرانزاد چیه به هرکس نشان دادم نتونسته درستش کنه ممنون از راهنمایی تان
نقل قول کردن
+3 #27 محمد 1396-09-06 12:02
سلام خسته نباشید
ماشین من پرایده و سر صبح تایر سمت راننده صدای تق تق میده وقتی ماشین گرم‌میشه بعد ۱ ساعت رانندگی دیگه صدا نمیده
میخاستم ببینم مشکل از چیه؟
نقل قول کردن
+2 #28 حجت 1396-10-06 07:59
به نقل از جلال:
سلام ماشین من پراید گیج می زنه انگار رویخ راه میره لطفا ایرانزاد چیه به هرکس نشان دادم نتونسته درستش کنه ممنون از راهنمایی تان

لاستیک عوض کن
نقل قول کردن
+1 #29 پرویز 1396-12-07 23:26
به نقل از حجت:
لاستیک عوض کن

سلام من یه پراید دارم مدل ۸۷وقتی مکانیک جک میزنه چرخ جلو تو حرکت خیلی میلرزه علت چیه ده تامکانیک بردم عیبش مشخص نشد
نقل قول کردن
+1 #30 ح.آزادبخت 1396-12-12 09:20
باسلام وخسته نباشید،
یه سوال برام پیش اومده،درموردنحوه بستن توپی سرکمک جلو،که اون علامت راهنماروی توپی بسمت گلگیربسته بشه یا موتور؟ ازهرکی پرسیدم،نظری متفاوت داشته،بدون دلیل،
...
درموردسوال #24 یوسف،درموردخودرو شما،ممکنه ایراد چیز دیگه باشه،ولی همین مورد برام پیش اومده که چندین جلوبندی بردم،کلی خرج گذاشتن رو دستم،ولی رفع نشد،شاگردیکی از دوستان،مشغول تعویض گردگیرها بود که گفت گردگیر قرقرقری فرمان هم خرابه،موقع بازکردن،گفت خود قوقوری هم خرابه، بعداز تعویض متوجه شدم،صدا قطع شده،که فهمیدم ایراد همین لقی قورقوری بوده که کسی پیداش نکرد
نقل قول کردن
+2 #31 ح.آزادبخت 1396-12-12 09:29
باسلام مجدد،
واسه تنظیم درست چرخ ها، یا اصطلاحا میزان فرمان،اصولی ترین و صحیح ترین فاصله جلو و عقب چرخ چقدر باید باشه؟
آخه قبلا بیاد دارم،میگفتند واسه پلوس جلوها،فاصله باید یکی باشه،
الان بعضی میگن یک سانت،بعضی میگن سه سانت و....
آخرش با صاف شدن لاستیک روبرو میشم و فاصله اصولی روپیدا نمیکنم
نقل قول کردن
+2 #32 Ali 1396-12-17 16:28
باسلام لطفا راهنمایی کنید. چرخ عقب سمت چپ به سمت داخل کج هست اکسلو عوض کردم باهم کجه تغیری نکرده باید چکار کنم هر تعمیر کاری که میرم یه نظر متفاوتی میده راهنمایی کنید لطفا.
نقل قول کردن
0 #33 مجید 1397-01-09 04:27
سلام من وقتی پامو از روی گاز برمیدارم فرمون میلرزه و ماشین خودشو میکشه به چپ لطفا رها نمای کنید
نقل قول کردن
+1 #34 رادنیک 1397-05-23 03:42
سلام. با تشکر از مطالب بسیار مفیدتون. دوست عزیز من یک سوال دارم ممنون میشم لطفا من رو راهنمایی کنید. ۴ ماه پیش جعبه فرمان پراید مدل ۸۱ رو عوض کردم بعد از ۱ ماه متوجه یک صدا شدم که زمانی که میخوام شروع به حرکت کنم و یا در جا ایستادم و فرمان رو به سمت چپ و یا راست میپیچونم یک صدای تقه بلند از فرمان میاد ، اما در حین حرکت با سرعت بیشتر از ۱۰ کیلومتر اگه بخوام به چپ و یا راست حتی با پیچش کل فرمان ، دیگه اون صدا رو نمیده. به یه جلوبندی ساز هم نشونش دادم اون گفت به خاطر نویی جعبه فرمونه پیش یه جلوبندی سازه دیگه رفتم اون با زیر قربالک فرمون یعنی زیر داشبورد متوجه شدم یه پیچ رو صفت کرد چون فرمون صفت شد اما صدا فقط کمتر شد اونم یه مقدار. اینم بگم از این پراید زیاد استفاده نکردم توی این ۴ ماه و از سال ۸۱ هم صفر خریدمش و کلا ۱۲۰ هزارتا بیشتر کار نکرده و تصادف هم نداشته. به نظر شما این صدا از چی میتونه باشه ممنون میشم از کمکتون. با تشکر از شما
نقل قول کردن
+1 #35 محمد 1397-05-29 13:02
به نقل از حمید احمدی:
سلا م فرمون من وقتی کامل سمت شاگردمیگیرم صدا میده مشکل از کجاست.ممنون

سلام احتمال داره دنده دشلی خورد کرده
نقل قول کردن
0 #36 هادی 1397-06-31 12:46
سلام، با ماشیمن پراید (131 اس ای) هرچند متر که راه میرم صدای تق میاد (عمر ماشین سه و نیم سال - لاستیک، طبق و صفحه کلاچ چند ماه پیش عوض شده)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
اندازه گیری لقی طولی میل لنگ با ساعت اندیکاتور
آموزش صاف کردن سپر خودرو با حرارت
تهران، تقاطع سئول : صادرات سودآور یا بازاریابی ضررآفرین برای خودروی ایرانی؟- قسمت9
تهران، تقاطع سئول : وقتی قوانین سخت گیرانه هم کیفیت خودروی داخلی را بالا نبرد- قسمت8
تهران، تقاطع سئول : وقتی کیفیت خودروی داخلی داد همه را درآورد- قسمت7
تهران، تقاطع سئول : تصمیم مهم کره ای ها برای ادامه بقا در صنعت خودرو- قسمت6
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها با رقبای ۱۰۰ ساله درافتادند- قسمت5
تهران، تقاطع سئول : روزی که نیسان به ایران آمد- قسمت4
تهران، تقاطع سئول : داستان تولد پراید افسانه ای- قسمت3
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها گوی سبقت را در خودروسازی ربودند- قسمت2
تهران، تقاطع سئول : روزی که ایران و کره استارت زدند/ تاریخچه صنعت خودرو در ایران و کره جنوبی- قسمت1
آموزش رانندگی مربی تازه کار به قهرمان رانندگی Leona Chin
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
معرفی و نکاتی درباره پولیفت یا جرثقیل زنجیری (Lever Hoist)
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
آموزش روغنکاری بکس بادی (Air Impact Wrench)
Peugeot 504 pick-up 4x4
فیلم مستند لامبورگینی آونتادور از National Geographic
بوگاتی ویرون را بشناسید
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه1
نمونه سئوالات آزمون مهارت شغلی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی برقکار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی تعلیق کار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
کتب درسی مکانیک و برق خودرو دوره متوسطه
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
آموزش مکانیک خودرو : سیستم روغن کاری
آموزش مکانیک خودرو : مقدمات و آشنایی با ابزارها و وسائل کار در اتومکانیک
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
آموزش مکانیک خودرو : تفکیک و بازکردن متعلقات موتور
آموزش مکانیک خودرو : آشنایی با اصول کارکرد موتورهای احتراق داخلی و اجزاء آن
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
بروس مک لارن ؛ طراح ، مخترع ، راننده و مهندس خودرو
سکانس تاریخی تعقیب و گریز دوج چارجر و فورد موستانگ در فیلم بولیت
درگ تویوتا کمری هیبرید و کیا اپتیما
نقد و بررسی ایسوزو دی-مکس
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
اصول کار کرد موتور و قطعه شناسی -سنسورها و عملگرها - شناخت ا ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تخصصی فنی خودرو: مکانیک و برق خودرو-ایسیو-مولتی پلکس-C ...
پروگرامر TNM مناسب برای تعمیرات ایسیو / تنظیمات کیلومتر / د ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
دوره تخصصی برق خودرو های خانواده هیوندا و کیا ...