جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
samin ba
فن خودرو
carworks
دنیای خودرو
CarGeek | کارگیک

تعویض مایع رادیاتور :

بسته به آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ضد یخ/ضدجوش/ضد زنگ سالی یک یا دو بار باید تعویض شود.

مراحل این کار ساده است :
1- مایع قبلی را کاملاً خالی کنید.
2- مایع جدید بریزید و هواگیری کنید.

مراحل تعویض مایع خنک کننده موتور (ضدیخ/ضدجوش/ضد زنگ):

1- بگذارید موتور کاملاً سرد بشود سپس درب رادیاتور را باز کنید. اطمینان حاصل کنید جایی برای دور ریختن ضد یخ کهنه دارید چون به شدت سمی و به حیوانات خانگی و سایر جانوران آسیب می‌رساند.

2- در قسمت پایین رادیاتور دنبال یک شیر T شکل یا درپوش بگردید. به این شیر یا درپوش، شیر تخلیه رادیاتور می‌گویند.ممکن است در برخی خودروها مثل ریو یک پیچ زیر رادیاتور باشد.در پژو405،پارس و سمند داخل کاپوت ، پائین رادیاتور دست راست است.

3- شیرهای تخلیه و هواگیری را (بر اساس نوع خودرو در فیلم ها نمایش داده شده است.) باز کنید و اجازه دهید تا مایع قبلی کاملاً خالی شود ، کمی آب از بالا در رادیاتور بریزید تا مایع قبلی کامل خالی شود.

car radiator coolant change 94 1

4- پیچ ها را ببندید و یک نوبت رادیاتور را پر کنید. (در این مرحله لازم به بستن در رادیاتور و پیچ های هواگیری نیست.)

car radiator coolant change 94

5-  خودرو را یک دقیقه روشن کرده و چندگاز بدهید تا فشار واترپمپ آب باقی مانده در مجاری خنک کننده موتور را با آب جدید جایگزین کند.

6- دوباره پیچ های تخلیه رادیاتور را باز کنید و اجازه بدهید کاملاً تخلیه شود.

7- پیچ تخلیه رادیاتور را ببندید ، آب مخصوص رادیاتور که ضدیخ/ضدجوش و ضدزنگ است را اینقدر بریزید تا از پیچ های هواگیری آب بدون حباب خارج شود.

آموزش و نکات تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو


آموزش تعویض آب رادیاتور پژو پارس ، پژو 405 ، سمند



آموزش تعویض آب رادیاتور ریو


آموزش تعویض آب رادیاتور مزدا3


سیستم خنک کاری موتور مداربسته و مدارباز پراید،پژو 206 و 405

 به هر دلیلی که نیاز باشد مایع خنک‌کننده تعویض یا تکمیل گردد بایستی عمل هواگیری انجام گیرد. اگر در مخزن رادیاتور و اتصالات سیستم خنک‌کننده موتور هوا وجود داشته باشد عمل خنک‌کاری به خوبی انجام نگرفته و بسا ممکن است خسارات مالی سنگینی را تحمیل نماید که اصطلاحا سوختن موتور از عوارض آن می‌باشد.

و اما برای هواگیری رادیاتور خودرو بسته به اینکه سیستم خنک‌کننده دارای منبع کمکی انبساط باشد یا خیر، دو روش وجود دارد:

هواگیری در سیستم خنک‌کننده بدون منبع کمکی انبساط:

در این حالت باید آنقدر آب به درون رادیاتور بریزیم تا کلیه حباب‌های آب خارج شود و باید برای هواگیری درست، این کار در حالتی انجام شود که موتور خودرو روشن باشد.

هواگیری در سیستم خنک‌کننده مدار بسته (دارای منبع کمکی انبساط):

در این روش ابتدا منبع کمکی را پر از آب رادیاتور نموده سپس آن‌را از محل خود خارج کرده و در ارتفاع بالاتری از رادیاتور قرار می‌دهیم سپس شیر آب تخلیه رادیاتور که معمولا در قسمت پایین رادیاتور قرار دارد را باز می‌کنیم تا هوای درون رادیاتور کاملا تخلیه شود.

هواگیری موتور پژو 405 ، پارس ، سمند :

عمل هواگيری معمولا بمنظور تخليه و تعويض آب رادياتور و يا تعويض و تعمير شلنگها و متعلقات خنک كننده صورت ميگيرد مضافا اينكه در مواردي جدا از سوراخ شدن سيستم خنك كننده و متعلقات مربوطه بعلت نامرغوب بودن يا خرابي درب رادياتور سيستم آب كسر و نياز به هواگيري محسوس ميگردد.

نكته : در حاليكه خودرو كاملا سرد است عمل هواگيري انجام شود در غير اينصورت آسيب به شما و موتور خصوصا سر سيلندر اجتناب ناپذير است.

لوازم كار : الف- يكعدد بطري خالي نوشابه خانواده كه ته آنرا ببريد و بوسيله نوار چسب برق چهار دور بدور سر آن بپيچيد.

ب- آچار آلن يا انبردست

ج- با توجه به نياز يك يا سه بطري آب رادياتور

د- يك تكه پارچه

مراحل كار: 1- شير بخاري داخل اتاق خودرو را روي حالت قرمز ( باز بودن بخاري بگذاريد. )

2-درب رادياتور برداشته و بطري نوشابه را وارونه داخل جاي در رادياتور فرو كنيد تا محكم و بدون نفوذ قرار بگيرد. و آنرا پر از آب رادياتور كنيد.

3- سر كپ پلاستيكي مخصوص هواگيري كه روي قاب لاكي محفظه ترموستات است را با دست جهت عكس عقربه ساعت چرخانده و در بياوريد . بگذاريد بمدت حداقل يك دقيقه آب و هواي محبوس شده در سيستم از آن خارج شود. سپس به آرامي جهت عقربه ساعت آنرا ببنديد.

4- سركپ فلزي ( برنجي) كه روي لوله باريك فلزي (برنجي) متصل به سرسيلندر و بالاي قاب لاكي محفظه ترموستات است را بوسيله آچار آلن كي يا انبر دست جهت عكس عقربه ساعت باز كنيد تا بمدت حداقل يك دقيقه آب و هواي محبوس شده در سيستم از آن خارج شود. سپس به آرامي آنرا جهت عقربه ساعت با دست ببنديد.

5-سطح آب بطري نوشابه را مجددا با ريختن آب كامل كنيد.

6- عمل شماره 3 و 4 را بهمان ترتيب يكبار ديگر بمدت هر كدام 1دقيقه تكرار كنيد و سر كپ و پيچ را محكم ببنديد.

توجه : در تمام مراحل سطح آب در بطري نوشابه ميبايستي بالاتر از 4/3 آن باشد. 7- بطري نوشابه را در آورده و آب اضافه موجود در رادياتور را با چپاندن پارچه در سر رادياتور به مقدار كمتر از يك وجب كم كنيد. درب رادياتور را ببنديد و موفق باشيد.

سیستم خنک کننده پژو 405 ، پارس ، سمند :

سیستم خنک کننده پژو که شامل اجزایئ زیر می باشد:

۱-واتر پمپ(پمپ آب):واتر پمپ که شامل یک پولی وچند پره می باشد وبر روی یک بدنه آلومنیومی ثابن است وبه کمک یک بلبرینگ وفیبرو فنر وظیفه پمپ کردن آب را برعهده می گیرد.

واتر پمپ که انرژی حرکت دورانی خود را به وسیله تسمه تایم که از سر میل لنگ می آید می گیرد وبا چرخش میل لنگ تسمه به حرکت درآمده وبا حرکت تسمه پولی واتر پمپ شروع به حرکت می کند وبا چرخش پولی پره های واتر پمپ که درون سیلندر قرار دارندودر تماس با آب داخل سیلندر است شروع به چرخش می کند وآب در تماس با پره ها شتاب گرفته وبا سرعت در درون سیلندر شروع به گردش می کند وبا خنک کردن تمام قسمت های موتور به طرف ورودی رایاتور برای خنک شدن می رود.

۲-ترموستات:ترموستات با توجه به طراحی موتور درجه بندی می شود وبرای پژو ۴۰۵ ترموستات ۸۳ درجه استفاده می شود ووقتی آب درون سیلندر دمای آن پایین باشد ترموستات اجازه خروج آب از سیلندر را نمی هد وتا وقتی که دمای آن به مقدار تعریف شده ترموستات رسد فنر جیوه ای ترموستات به عقب کشیده شده ومجرای آب باز می شود وآب با سرعت به داخل رادیاتور جهت خنک کاری وبازگشت دوباره به سیلندر می رود.

۳-رادیاتورآب:رادیاتور ها در خودروها انواع مختلفی دارند وبا توجه به قدرت وحرارت موتور طراحی می شوند در گذشته از رادیاتورهای مسی در خودروی پژو ۴۰۵ استفاده می شد واین رادیاتور ها بسیار سنگین بودند وبا گران شدن مس ودیگر معایب این رادیاتورها از این موتور حذف شده وبه جای آنها از رادیاتورهای آلومنیومی استفاده می کنند این رادیاتورها بسیار سبک بوده وضریب انتقال حرارت بسیار بالایی دارند ومقاومت در برابر سایش وخوردگی آنها خیلی زیاد است ودارای یک مجرای ورودی است که آب گرم درون سیلندر از طریق جنت ورودی ده این مجرا بالاتریت نقطه رادیاتور بوده وارد شده واز شبکه های رادیاتور به سمت پایین رادیاتور می رود وچون رادیاتور در جلوی خودرو نصب می شود وبا حرکت خودرو باد به شبکه های زنبوری رادیاتور برخورد کرده وآب درون رادیاتور خنک می شود وپس از خنک شدن آب از مجرای خروجی رادیاتور به درون سیلندر می رود واین سیکل همیشه در موتور برای خنک کاری دایر است.

رادیاتور داری یک مخزن در روی خود است که می توان مقدار آب درون آن را در صورت کم بودن مقدار مایع خنک کننده به آن اضافه کرد.ودارای دو عدد شیر تخلیه است که برای تخلیه کردن آب رادیاتور از این شیرها استفاده می شود.

۴-درب رادیاتور:این درب که دارای یک سوپاپ اطمینان وفنر برگشت می باشد ودر روی مجرای ورود آب رادیاتور بسته می شود ووظیفه این درب جلو گیری از ورود هوا به درون رادیاتور(درسیستم خنک کننده که دارای فن می باشد اگر هوا وارد سیستم خنک کننده شود فن عمل نمی کند وباعث بالا رفتن دمای موتور می شود)است ووقتی فشار درون رادیاتور بالا می رود (به دلیل تبخیر مایع خنک کننده وتبدیل شدن به بخار)برای جلو گیری از ترکیدن جنت ها ورادیاتور سوپاپ اطمینان درب رادیاتور عمل کرده وفشار درون رادیاتور را از طریق یک سوراخ کوچک بغل رادیاتور به بیرون هدایت می کند وفشار درون سیستم را تنظیم می کند.

۵-موتورهای فن:در خودروی پژو ۴۰۵ از دو عدد فن برای خنک کردن رادیاتور استفاده می شود که این دو فن دارای یک حرکت کند(عادی)ویک حرکت تند (اضطراری)می باشد ودر جلوی خودرو بعد از سپر جلو بر روی سینی فن نصب می شوند.

وقتی موتور در حالت عادی ونرمال خود کار می کند واگر درون سیستم خنک کاری مشکلی وجود نداشته باشد وتمام قسمت های فوق وظایف خود را به موقع انجام دهند فن ها در زمانی که باید شروع بکار کنند عمل کرده ودر زمانی که باید از کار کردن متوقف شوند به موقعه انجام می شود واین عمل با دورکند ومعمولی انجام می شود ولی اگر دما به هر علتی درون سیستم بالا رود ویکی از قسمت ها وظایف خودرا به خوبی انجام ندهد ودمای موتور بالاتر از حد مجاز برود ای سی یو به کمک حسگر دمای آب این شرایط را حس کرده وبه دور تند فن دستور گردش را می دهد تا از سوختن واشر سرسیلندر جلو گیری می کند.

نكاتی در مورد استفاده بهينه از رادياتور و شناسايی معايب جوش آوردن خودرو

1- بهترين نوع سيال در رادياتور تركيبي از اتيلن گليكول ( ضد يخ /ضد جوش/ ضد زنگ ) با آب مي باشد كه دماي جو ش بالاتري نسبت به آب دارد در صورتي كه آب رادياتور بر اثر تبخير كم شده باشد فقط به آن آب افزوده مي شود از تعويض آب موجود در رادياتور در دوره هاي كوتاه مدت بپرهيزيد بهتر است از آبي استفاده شود كه قبلا جوشيده باشد.

2- همواره سطح سيال را در سيستم مدار باز را با باز كردن درب رادياتور چك كرده و براي گردش سيال در رادياتور هيچگاه رادياتور را لبريز از سيال نكنيد و سطح مايع خنك كننده بايستي از لبه هاي لول ها در حدود 12-10 ميليمتر بالاتر باشد . اما در سيستم مدار بسته سطح سيال را تا علامت ماكزيمم منبع انبساط پر كنيد. به منظور جلوگيري از هرگونه خطر احتمالي مراحل كنترل سطح سيال در حالت موتور سرد انجام شود .

3- از وارد آمدن ضربه به پره هاي رادياتور و به وجود آمدن هر گونه لهيدگي در سطح رادياتور جلو گيري كنيد در صورتي كه بر اثر تصادف سطح وسيعي از پره ها آسيب ديد ، نسبت به ترميم يا تعويض رادياتور اقدام كنيد

4- در صورتي كه قصد تميز كردن رادياتور از وجود حشرات و كثيفي هاي احتمالي را داريد آب را با فشار پايين از پشت رادياتور به سطح پره ها بپاشيد .

5- در صورت نشت سيال درون رادياتور از بستها و اتصالات و شيلنگها نسبت به رفع آن اقدام كرده و آن را فورا برطرف كنيد

6- هر گونه وجود چربي و ماسيدگي روغن و تركيب آن با يكريگر در رادياتور نشان از راه يابي روغن از موتور به درون سيال رادياتور مي باشد كه بايستي پس از مراجعه و رفع مشكل در تعمير گاه هاي مجاز نسبت به گرفتگي ها احتمالي اقدام شود .

7- در صورتي كه خودرو شما جوش آورده شده باشد از باز كردن درب رادياتور و يا منبع انبساط جدا خودداري كنيد چرا كه امكان آسيب هاي جدي همراه با سوختگي براي شما وجود دارد بهتر است در حالت موتور روشن ، آب به سطح پره هاي رادياتور پاشيده شود و در صورت امكان بخاري ماشين نيز روشن شود تا سرعت خنك كاري موتور افزايش يابد .

8- در صورتي كه خودرو جوش آورده شما مجهز به فن خنك كننده رادياتور مي باشد و فن يا فن ها در هنگام جوش آوردن كار نكنند ممكن است بدليل خرابي شمع آب باشد . بهترين كار اين است كه سيمهاي فن را مستقيما به باطري وصل كرده و تا رسيدن به تعميرگاه فن يكسره كار كند . ال

9- حد الامكان از مواد هاي شيميايي براي رسوب زدايي داخل رادياتور و مجموعه سيستم خنك كننده تحت هر عنواني استفاده نكنيد. و در صورت استفاده مجموعه سيستم خنك كننده را با دقت بشوييد . مواد رسوب زدا خواص خورندگي داشته و اثرات زيانباري دارند .

10- در صورتي كه سطح سيال بصورت مداوم كاهش پيدا مي كند و هيچگونه اثري دال بر ريزش و نشت سيال از لوله ها و اتصالات و رادياتور ديده نمي شود اين امكان وجود دارد كه سيال از طريق آببندي واشر سرسيلندر به درون يكي از پيستون ها رخنه كرده و در آنجا بخار شده و با دود خارج مي شود. البته بخار كردن اگزوز در دقايق اوليه روشن شدن موتور ارتباطي با اين موضوع ندارد و اين مساله يك امر طبيعي مي باشد .

11- براي ايجاد دماي يكنواخت در هنگام كار كرد موتور در تابستان و زمستان هيچگاه ترموستات را از مدار گردش مايعات خنك كننده خارج نكنيد .

12- اگر ترموستات در دماي مورد نظر باز نشود و اجازه عبور سيال را ندهد موتور جوش خواهد آورد . براي بررسي صحت عملكرد ترموستات مي توان با قرار دادن ترموستا ت در يك كاسه آب جوش از صحت عملكرد آن اطمينان حاصل كرد و در صورتي كه قصد نگهداري ترموستات كار كرده سالم خود راداريد آن را با گريس چرب كرده و دور از رطوبت نگهداريد .

13- يكي از دلايلي كه سبب جوش آوردن موتور در گرماي تابستان مي شود سفتي سوپاپ ها مي باشد سوپاپ ها را فيلر گيري تابستاني كنيد و البته در زمستان فيلر گيري زمستاني .

14- در موتورهايي كه پروانه موتور نيروي خود را توسط تسمه از ميل لنگ مي گيرد صحت سلامت تسمه را با بازديدهاي دوره اي بررسي كرده و سفتي آن را مد نظر قرار دهيد در صورت پارگي و يا شل بودن تسمه موتور جوش خواهد آورد.

15- ميزان سفتي تسمه بايستي بنحوي باشد كه با فشار انگشت اشاره تسمه به اندازه يك سانتيمتر خلاف جهت نيرو جابجا شود.

16- ممكن است مشكلاتي مانند خرابي سيستم برق يا سوخت و يا نيم سوز بودن واشر سرسيلندر عامل و يا مجموعه عواملي براي جوش آوردن موتور باشد .

17- اگر خودرو شما جوش مي آورد بهتر است پس از راندن خودرو خود در يك جاده مسطح به اندازه چند كيلومتري و با استفاده كمتر از ترمز ميزان دماي رينگ لاستيك هاي چهار چرخ را با دماي دست كنترل كنيد . شايد پيستون هاي چرخ يا چرخهايي بعد از ترمز گرفتن بدرستي آزاد نشده و درگيري بين لنت و ديسك ادامه دارد . البته در تابستان نسبت به اين تست تا حدودي محتاط تر باشيد .

18- به درب رادياتور و كيفيت آن توجه كنيد . درب رادياتور همانند سوپاپ اطمينان عمل مي كند در صورتي كه در زمان جوش آوردن موتور فنر درب رادياتور از حد مجاز سفت تر باشد به مجموعه خنك كننده فشار زيادي وارد خواهد شد كه واشر سر سيلند نيز تحت فشار خواهد بود و در مواردي كه فنر درب رادياتور از حد مجاز شل تر باشد و يا آب بندي مناسبي بين نشيمنگاه و لاستيك ايجاد نكند مانع از خروج بخارات نخواهد شد و خطر بدون آب ماندن رادياتور بسيار است و شما دائما مجبور به اضافه كردن مايع خنك كننده و يا آب خواهيد بود .

19- اگر رادياتور خودرو شما خراب و يا فرسوده است نسبت به تعويض آن ترديد به خود راه ندهيد .

20- واتر پمپ را از جهت آب بندي چك كرده و از صحت سلامت آن اطمينان حاصل كنيد .




4.4932926829268 1 1 1 1 1 Votes 4.49 (820 votes)

دیدگاه‌ها  

+15 #1 حميدرضا مصفي 1394-09-23 14:04
به حجم آب سيستم خنك كننده پژو 405 اشاره نشده. ممنون ميشوم مقدار دقيق آنرا بدانم چون اعداد مختلفي بين چهار و نيم تا شش و نيم ليتر شنيده ام. اين امر جهت مقدار ضد يخ مصرفي اهميت دارد.
نقل قول کردن
+5 #2 الیاس 1394-11-27 15:41
مرسی
نقل قول کردن
+13 #3 احمد خان 1395-01-01 00:19
سمند EF7 حدود 7.5 لیتر میبره!
نقل قول کردن
-5 #4 حسن بحری 1395-01-18 10:45
سلام سربلند چند بار کف تراشی.موتور گرم کار ن میکند. من سه بار کردم حالا گرم کار میکند.حتی فن دوختند هم به آسانی جواب نمیده. ارشاد کنید.ممنونم
نقل قول کردن
+16 #5 محمد 1395-01-20 11:45
از دوستانی که ویدیو رو تهیه کردند خیلی متشکرم. من تا حالا چند تا از مشکلات ماشینم رو با همین ویدیو ها و آموزش هایی که تو نت هست حل کردم که اگه میخواستم ببرم پیش مکانیک هم پول زیادی باید میدادم هم اینکه این جوری اصولی تعمیر نمی شد. ممنونم
نقل قول کردن
+3 #6 هادی 1395-04-18 15:50
دوستان من پزو پارس دارم برای تخلیه اب رادیاتش براساس فیلمی که گذاشتید پیش رفتم ولی نتونستم که اب رادیات رو عوض کنم چون رادیات ماشینم پیچ تخیه زیری نداشت . باید چیکار کنم؟ با تشکر
نقل قول کردن
+8 #7 رضا 1395-05-15 23:54
به نقل از هادی:
دوستان من پزو پارس دارم برای تخلیه اب رادیاتش براساس فیلمی که گذاشتید پیش رفتم ولی نتونستم که اب رادیات رو عوض کنم چون رادیات ماشینم پیچ تخیه زیری نداشت . باید چیکار کنم؟ با تشکر

شما جنت بالا و پائینو باز کن کلا تخلیه کن
نقل قول کردن
+11 #8 علیرضاجعفریان 1395-05-20 18:22
باسلام وعرض تشکرازمطالب خوب وآموزنده شما/درباره گرمای خودردرفصل تابستان ،میزان بالارفتن استانداردآمپر(تاچه اندازه باشد)هم بفرمایید
نقل قول کردن
+6 #9 ناصر 1395-07-21 09:48
کارتان بسیار با ارزش است .
نقل قول کردن
+9 #10 محمد 1395-08-05 21:13
سلام کسی میدونه علامتهایه رویه در رادیاتور تیبا هست چه معنایی داره
نقل قول کردن
+5 #11 محمد 1395-08-12 19:16
ریختن آب شهری ((همون آب سفیدی که در عکس توصیه شده )) کار اشتباهیست به هیچ وجه نباید آب ریخت توی رادیاتور
فقط آب رادیاتور بریزید
آب شهری حتی جوشیدش هم موجب پوسیدگی می شه ، بصورت کامل هم تخلیه نمی شه و با اب رادیاتور قاطی می شه.
نقل قول کردن
+5 #12 دانیال 1395-08-15 13:30
سلام با عرض پوزش ،لوله پلاستیکی که به رادیات پراید وصله تا شیلنگ رادیاتور را بهش وصل کنیم شکسته ،چیکار کنم ،خیلی مهمه
نقل قول کردن
+12 #13 محمد 1395-09-06 14:18
سلام من ماشینم پرایده چن وقت پیش ضد یخ ریخته بودم با آبرادیاتور. ولی مقدارش کم بود الان میخوام یک لیتر دیگه ضد یخ اضافه کنم. چطوری اینکارو انجام بدم اگه بریزم هوا نمیگیره. لطفن توضیح بدین؟ باتشکر
نقل قول کردن
+19 #14 فرزین 1395-09-26 00:32
سلام. با تشکر از همه زحماتتون.
من پژو ۴۰۵ دارم. ۵ ماه پیش کلا شلنگ هامو عوض کردم. رادیاتورمو دادم شستن و سوراخشو گرفتن. اب رادیاتور اینان ریختام. الان چند وقته اب کم میکنه ولی تو پارکینگ اثری از نشت اب نیس زیرش. اب ریختم روش دیدم کف قهوه ای رنگی اومد بالا. واشر سوخته یعنی؟
نقل قول کردن
+9 #15 داود 1396-01-11 23:59
سلام من یه پژو پرشیا83 دارم 3 سال پیش پیچ تخلیه رادیاتورش زد بیرون واشر سر سیلندر سوزوند از اون موقع تا دو سال من کولر نگرفتم چون امپر میرفت بالا فن ها هم قشنگ کار میکرد هر جا هم میبردم سر در نمیاورد تا پارسال بردم نمایندگی بعد یه روز کامل کار کردن رو ماشین الان میتونم کولر بکیرم منتهی خیلی زود میره دور تند همیشه هم امپر آب رو وسطه تقریبا هم همه چیز مرتبط با سیستم خنک کننده رو عوض کردم فشنگی قهوه ای واتر پمپ ترموستات منتهی به نظرم هنوز خیلی غیر منطقیه که آمپر آب انفدر بالا باشه جدیدا هم شلنگ بالای رادیاتور داغ میکنه و یکمم باد میکنه تو زمستون هم کمی آب کم میکرد ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره بگه؟
نقل قول کردن
+8 #16 سامی 1396-02-04 02:58
[quote name="داود"]سلام من یه پژو پرشیا83 دارم 3 سال پیش پیچ تخلیه رادیاتورش زد بیرون واشر سر سیلندر سوزوند از اون موقع تا دو سال من کولر نگرفتم چون امپر میرفت بالا فن ها هم قشنگ کار میکرد هر جا هم میبردم سر در نمیاورد تا پارسال بردم نمایندگی بعد یه روز کامل کار کردن رو ماشین الان میتونم کولر بکیرم منتهی خیلی زود میره دور تند همیشه هم امپر آب رو وسطه تقریبا هم همه چیز مرتبط با سیستم خنک کننده رو عوض کردم فشنگی قهوه ای واتر پمپ ترموستات منتهی به نظرم هنوز خیلی غیر منطقیه که آمپر آب انفدر بالا باشه جدیدا هم شلنگ بالای رادیاتور داغ میکنه و یکمم باد میکنه تو زمستون هم کمی آب کم میکرد ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره بگه؟[/سلام دوست عزیزم ببین باد کردن شلنگ ینی موتور تحت فشاره و اولیندلیلش استفاده از اب بیشتر از زد یخ هستش و مهمترینش درست کار نکردن ترموساتارت شما...ترمو استراتتو عوض کن حتی اگه میگن سالمه مشکلت حل میشه . چک هم کن ببین داخل اب رادیاتت اثری از چربی روعن موتور هست یا نه]
نقل قول کردن
+9 #17 علی 1396-03-12 18:46
با سلام خدمت دوستان
بنده پژوپارس مدل 87 دارم جدیدا رادیان دولول نصب کردم اما الان که می خوام آب رادیات رو عوض کنم هیچ شیر تخلیه ای زیر رادیات نمی بینم، فقط ورودی و خروجی آب موتور و شیلنگها رو می بینم،اگه بخوام شیلنگ زیری که ورودی آب موتور هستش رو برا تخلیه آب قدیمی باز کنم خیلی سخته چون را دست نداره،ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی بفرمایند
نقل قول کردن
+7 #18 شهرام 1396-03-14 10:59
به نقل از فرزین:
سلام. با تشکر از همه زحماتتون.
من پژو ۴۰۵ دارم. ۵ ماه پیش کلا شلنگ هامو عوض کردم. رادیاتورمو دادم شستن و سوراخشو گرفتن. اب رادیاتور اینان ریختام. الان چند وقته اب کم میکنه ولی تو پارکینگ اثری از نشت اب نیس زیرش. اب ریختم روش دیدم کف قهوه ای رنگی اومد بالا. واشر سوخته یعنی؟

بله. چون مهارت در تعویض آب رادیاتور نداشتید و درست هواگری نکردید فاتحه سرسیلند خونده شده.افرادی که مهارت ندارن با همین کار ساده خرج سنگینی رو دست خودشون می گذارن.
نقل قول کردن
+6 #19 محمد 1396-05-16 02:52
به نقل از داود:
سلام من یه پژو پرشیا83 دارم 3 سال پیش پیچ تخلیه رادیاتورش زد بیرون واشر سر سیلندر سوزوند از اون موقع تا دو سال من کولر نگرفتم چون امپر میرفت بالا فن ها هم قشنگ کار میکرد هر جا هم میبردم سر در نمیاورد تا پارسال بردم نمایندگی بعد یه روز کامل کار کردن رو ماشین الان میتونم کولر بکیرم منتهی خیلی زود میره دور تند همیشه هم امپر آب رو وسطه تقریبا هم همه چیز مرتبط با سیستم خنک کننده رو عوض کردم فشنگی قهوه ای واتر پمپ ترموستات منتهی به نظرم هنوز خیلی غیر منطقیه که آمپر آب انفدر بالا باشه جدیدا هم شلنگ بالای رادیاتور داغ میکنه و یکمم باد میکنه تو زمستون هم کمی آب کم میکرد ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره بگه؟

شما مسکل سرسیلندر داری . بازش کن و عوضشکن چون زیادی تراش خورده
نقل قول کردن
+5 #20 محمد صدیق 1396-05-26 12:23
سلام
بعد از تعویض اب رادیات و هواگیری ، همین اندازه که دمای موتور نرمال باشه کافیه ؟
برای کسب اطمینان از صحت کار پرسیدم .
نقل قول کردن
+7 #21 سیدمحمود توکلی 1396-06-10 23:40
سلام پیچ تخلیه یا هواگیری کاراین پیچ را نمیدانم قسمت بالا طرف باطری روسررادیاتورازهمان جاییکه اب ازموتوربه رادیاتورمیریزدراهنمایی بفرمایید
نقل قول کردن
+2 #22 التماس 1396-07-02 01:49
سلام.مرسی از سایت خوبتون..
زمانی که پراید داشتم آب رادیاتورش رو به راحتی عوض میکردم.اما مال ۴۰۵ بلد نیستم. سیستمش فرق میکنه.((در ضمن شیر تخلیه نداره نمیتونم خالیش کنم))..هنگام عوض کردن آب رادیاتور موتور پرایدو برای هواگیری روشن میکردم..برای هوا گیری ۴۰۵ هم باید موتور روشن کرد یا نه؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
+7 #23 احمد 1397-08-28 00:48
به نقل از التماس:
سلام.مرسی از سایت خوبتون..
زمانی که پراید داشتم آب رادیاتورش رو به راحتی عوض میکردم.اما مال ۴۰۵ بلد نیستم. سیستمش فرق میکنه.((در ضمن شیر تخلیه نداره نمیتونم خالیش کنم))..هنگام عوض کردن آب رادیاتور موتور پرایدو برای هواگیری روشن میکردم..برای هوا گیری ۴۰۵ هم باید موتور روشن کرد یا نه؟؟؟؟؟؟؟
در حالت روشن هیچ کاری نباید کرد هواگیری پژو خیلی راحته کافیه یک پیچ پلاستیکی که بالای ترموستاته را باز کنید و یه پیچ برنجی هم کنارشه باید یه بطری را جوری روی در رادیات بگذاری که آب بالای رادیات قرار بگیره آنقدر آب بریزید تا هوای داخل موتور خارج بشه
نقل قول کردن
+6 #24 Mehdi 1397-10-29 19:36
سلام داداش خیییلی ممنون بابت ویدئو و توضیحات کاملتون.
نقل قول کردن
+5 #25 Saleh 1397-11-11 16:13
بسیار عالی
کارتون خیلی ارزش داره
نقل قول کردن
+5 #26 افشار 1398-01-05 16:50
سلام خسته نباشید من EF7دارم وقتی موتور خنکه (صبح ها)و روشنش میکنم موتور سنگین (سه)کار میکنه وقتی گرم میشه ولی روی گاز بد نیست در حا حرکت زمنی که در حال گاز دادن پارو از روی پدال بر میدارم یه مقداری گاز اضافه میخوره بعد نرمال میشه سوزناش رو دادم شستن ولی مشکل حل نشدتاکسی هستش مدل ۹۶ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
نقل قول کردن
+4 #27 کریم 1398-01-20 18:27
باسلام من یه پرشیا مدل ۹۲ دارم چند وقتی هست اب کم میکنه از هیچ جا هم نشتی نداره در رادیاتور که باز میکنم بعضی وقتا کف قهوه ایی مثل گل داخلشه مشکلش چیه ممنون میشم حیاتی و مهمه
نقل قول کردن
+3 #28 علی 1398-01-31 15:29
به نقل از افشار:
سلام خسته نباشید من EF7دارم وقتی موتور خنکه (صبح ها)و روشنش میکنم موتور سنگین (سه)کار میکنه وقتی گرم میشه ولی روی گاز بد نیست در حا حرکت زمنی که در حال گاز دادن پارو از روی پدال بر میدارم یه مقداری گاز اضافه میخوره بعد نرمال میشه سوزناش رو دادم شستن ولی مشکل حل نشدتاکسی هستش مدل ۹۶ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم


سلام
من هم همین مشکلات را داشتم و الان خدا رو شکر حل شده
مشکل سه کار کردن موتور ef7 اول صبح به دلیل کثیفی انژکتور یا مشکل در یکی از کوئل های ماشین که توصیه میکنم حتما کوئل بوش تهیه کنید
مشکل گاز خوردن در هنگام تعویض دنده هم به خاطر رگلاژ نبودن کلاچ ماشین هست که باید هم سطح پدال ترمز باشد
موفق باشید
نقل قول کردن
+4 #29 ماندگاری قلعه گ 1398-02-11 16:43
خیلی خیلی ازتون ممنونم تونستم بطور اساسی مشکل کم شدن اب رادیاتور رو حل کنم
نقل قول کردن
+4 #30 سجاد 1398-02-28 16:57
به نقل از داود:
سلام من یه پژو پرشیا83 دارم 3 سال پیش پیچ تخلیه رادیاتورش زد بیرون واشر سر سیلندر سوزوند از اون موقع تا دو سال من کولر نگرفتم چون امپر میرفت بالا فن ها هم قشنگ کار میکرد هر جا هم میبردم سر در نمیاورد تا پارسال بردم نمایندگی بعد یه روز کامل کار کردن رو ماشین الان میتونم کولر بکیرم منتهی خیلی زود میره دور تند همیشه هم امپر آب رو وسطه تقریبا هم همه چیز مرتبط با سیستم خنک کننده رو عوض کردم فشنگی قهوه ای واتر پمپ ترموستات منتهی به نظرم هنوز خیلی غیر منطقیه که آمپر آب انفدر بالا باشه جدیدا هم شلنگ بالای رادیاتور داغ میکنه و یکمم باد میکنه تو زمستون هم کمی آب کم میکرد ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره بگه؟

واشر ترسونده
باید واشر سرسیلندر عوض بشه
نقل قول کردن
+4 #31 علی سموری 1398-03-12 16:52
سلام..
متاسفانه با وجود مطالب بسیار مفید و اموزنده هیچ اشاره ای به پزو اس ال ایکس نشده.. تی یو فایو
فقط یدونه پیچ قسمت فایروال که طرفای شیلنگ بخاری هست..اونجا وجود داره..یعنی فقط همین یه پیچ که روی شیلنگ تعبیه شده واسه هواگیریه؟؟؟
اگه راهنمایی کنید ممنون میشم..چون داخل نت چیزی دستگیرم نشد..
نقل قول کردن
+3 #32 محمدعلی 1398-05-17 17:02
با سلام و تشکر از مطالب آموزنده و به خصوص ویدئو هایی که تهیه کرده اید
نقل قول کردن
+1 #33 Majid 1398-06-27 14:38
تشکر بابت مطالب مفید و آموزنده

یه سوال:
دقیقا تو چه مراحلی از تعویض آب رادیاتور و هواگیری موتور باید روشن یا خاموش باشه؟
نقل قول کردن
+1 #34 رضا 1398-06-30 20:10
به نقل از Majid:
تشکر بابت مطالب مفید و آموزنده

یه سوال:
دقیقا تو چه مراحلی از تعویض آب رادیاتور و هواگیری موتور باید روشن یا خاموش باشه؟

همش
نقل قول کردن
0 #35 Majid 1398-06-30 20:16
به نقل از رضا:
همش


تشکر بابت توجهتون
ولی گیج شدم
یعنی تو همه مراحل موتور خاموش باشه؟
نقل قول کردن
+1 #36 کارگیک 1398-06-30 20:41
به نقل از Majid:

تشکر بابت توجهتون
ولی گیج شدم
یعنی تو همه مراحل موتور خاموش باشه؟

سلام
بجز راهنماو فیلم ها و متون بالا می توانید به راهنماهای رسمی که به تعدد روی سایت هستند مراجع کنید و سوالاتتون را در گروه تلگرام بپرسید.مثل
cargeek.ir/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

پرطرفدارترین مطالب
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو
عیب یابی خودرو از روی پارامترهای سنسورها و عملگرها با دیاگ
معرفی و آموزش عیب یابی ، تمیز کردن ، بازکردن و تعمیر استپر موتور
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
آشنایی با مپ سنسور و نحوه تست و تعویض آن (سنسور فشار هوای منیفولد)
معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید
جزوه راهنمای عیب یابی خودرو امدادخودرو
آشنایی با سنسور اکسیژن خودرو و تشریح عملکرد و نقش آن
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
مسیر و روش تعویض تسمه های دینام،هیدرولیک و کولر در محصولات ایران خودرو
راهنمای کنترل یونیت ها و جعبه فیوزهای محصولات ایران خودرو
فیلم آموزشی بستن و مونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
پرونده کامل ترموستات + نکات و آموزش تعویض
جزوه آموزشی برق 405 ، پارس ، RD ، سمند و سورن ، CEC ، آریسان
جزوه آموزشی برق خانواده خودروهای 206 ، سمند مالتی پلکس ، رانا ، دنا و پارس مالتی پلکس + نقشه ها
کلاچ چیست؟ چرا لازم است؟ چگونه کار می کند؟
دوره آموزشی کولر خودرو
آموزش برق خودرو : مبحث کامل دینام و آلترناتور در خودرو
موتور TU5 :معرفی ، مشخصات و فیلم کامل تشریح اجزاء و باز کردن
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
پارامترهای استاندارد دیاگ انواع خودرو
آموزش و راهنماهای فیلرگیری موتور
آلبوم نقشه های برقی تندر90
شرح و آموزش پولیش رنگ و بدنه خودرو
آموزش مکانیک خودرو : تایم گیری چرخ دنده میل لنگ و میل سوپاپ موتور با علامت و بدون علامت
پاسخ به سئوالات متداول درباره CNG
معرفی رله دوبل و دیاگرام داخلی و عملکرد
جدول عیب یابی موتورسیکلت
معرفی و آموزش کامل کار با مولتی متر
آموزش سرویس روغن و فیلتر پژو 405 ، پژو پارس و سمند و ...
آموزش ویدیویی تعمیرات ECU
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 405،پارس و سمند (موتور XU7 هشت سوپاپ)
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز ABS پراید
آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و آلترناتور
راهنمای کامل آموزشی برق 206 مالتی پلکس
راهنمای کامل نقشه های سیم کشی پراید
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
فیلم آموزشی معرفی و دمونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
راهنمای کامل پایه های BSI و BM34 پژو 206
کتاب آموزشی سیستم گازسوز CNG سایپا
راهنمای کامل آموزشی کارگاه برق پژو 206 ایساکو
کتاب سیستم انژکتوری و مبانی الکترونیک خودرو
عیب یابی کلاچ و فیلم آموزشی تعویض دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دیفرانسیل جلو
معرفی و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع (بخاری و کولر) کلیه خودروها
آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی سمند با موتور XU7
فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو
بررسی و شناخت موتور XU7 و اجزاء، سنسورها و عملگرهای آن (پژو۴۰۵ ،پژوپارس ،سمند ،سورن)
آموزش برق خودرو : چراغ های خودرو (مدارهای چراغ های روشنایی جلو ، خطر عقب و راهنما)
راهنمای تست و خريد خودرو کارکرده
راهنمای آموزشی دوره تعمیرات ECU
تشریح نحوه کارکرد سیستم خنک کننده موتور خودرو
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
کلاس شاسی ، بدنه ، تعلیق ، ترمز ، فرمان و انتقال قدرت استاد صیاد نصیری
آموزش برطرف کردن مات شدگی چراغ های جلو
راهنمای محل شماره های موتور و شاسی در بازدید اولیه انواع خودروها
جزوه کلاس تعمیر ECU
نحوه خاموش کردن چراغ سرویس انواع خودرو بدون دستگاه
آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو 206
اگر خودرو یکباره خاموش کرد چه مواردی باید بازبینی گردند؟
جزوه آموزشی و عیب یابی سیستم صوتی و تصویری (مالتی مدیا) خودرو دنا
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
راهنمای تصویری انواع ECU نصب شده روی خودروهای ایرانی
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
فیلم های آموزشی گیربکس BE (پژو 405 ، پارس ، سمند ، دنا)
جدول عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو
رفع صدای تق تق فرمان هنگام چرخش
آموزش تعویض روغن و فیلتر روغن خودرو
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
دفترچه راهنمای کامل پژو 405 مدل های تک سوز و دوگانه سوز GLX و SLX
معرفی و تشریح اجزاء و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک/تیپ ترونیک AL4
فیلم کامل آموزش تعویض تسمه تایم و واترپمپ موتور TU5
راهنمای تعمیرات و عیب یابی موتور M13 یورو4 سایپا پراید
راهنمای کامل نقشه های الکتریکی پژو پارس (غیرمالتی پلکس)
دفترچه راهنمای رسمی ایران خودرو پژو 206 (کلیه نسخه ها)
استفاده از آب بجای بنزین و روشن کردن خودرو پژو ۴۰۵ بوسیله آب
جزوه راهنمای تعمیر موتور پراید
آموزش سرویس و شستشوی کاربراتور موتورسیکلت CG125
راهنمای تعمیرات و سرویس موتور XU7 پژو405، پارس و سمند
روش صحیح و حرفه ای تعویض دنده گیربکس دستی
آشنایی با سامانه مالتی پلکس در خودرو
آموزش تنظیم موتور پراید کاربراتور + آموزش بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور و دلکو
دفترچه راهنمای کامل کلیه مدل های پژو پارس نگارش 2015
آموزش تغییر کیلومتر کارکرد خودرو از روی IC صفحه کیلومتر
راهنمای تعمیرات داشبورد جدید با دو ایربگ پژو پارس
شرح عملکرد کاربراتور
انواع چراغ های خودرو و مقایسه چراغ های زنون ، هالوژن و LED
راهنمای نقشه خوانی مدارات الکتریکی خودرو
مزایا و معایب استفاده از نیتروژن برای باد تایر خودرو
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی تندر90
راهنمای تزئینات (داشبورد ،صندلی،پنجره ها و ...) پیکان و وانت پیکان
آلبوم نقشه های سوخت رسانی انواع پژو 405 و پارس
جزوه آموزشی تعمیرات ECU
لیست کامل کدهای خطای موتور و گیربکس در استاندارد OBD-II
آموزش رفع عیب گیرنده ریموت سازه پویش روی سمند ، پژو پارس و 405
راهنمای کامل نقشه های برقی پژو 206 مولتی پلکس
راهنمای تعمیرات تزئینات پژو 405 و پارس (ملحقات داشبورد ، رادیو و رودری)
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) سمند
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
لیست سرویس و بازدیدهای دوره ای محصولات ایرانخودرو
روش رفع ایراد روشن ماندن چراغ ایربگ پژو پارس ، پژو405 و سمند
جزوه دوره آموزشی تعمیرات ECU
راهنمای عیب یابی سیستم گازسوز CNG (میکسری) پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سمند با موتور ملی (سمند EF7) - نسخه انگلیسی
آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)
آموزش بازکردن داشبورد و ملحقات پژو 405 و پارس
معرفی بخش های مختلف داخل کاپوت جلو پژو 206
نقشه های سیم کشی پراید (ECUهای ساژم،زیمنس و زیمنس2گانه بای فیول) + نقشه فن 2دور و سیستم ضدسرقت والئو و زیمنس
ترمیم سپر و قطعات فایبرگلاس خودرو با جوش پلاستیک
رفع ایراد روشن شدن چراغ چک و گاز نخوردن یا با تاخیر گاز خوردن دریچه گاز پژو 206
آموزش تعمیر ترک و نشتی بخش های پلاستیکی رادیاتور خودرو
نحوه صحیح چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جا زدن پیستون
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
تشریح نحوه کارکرد سیستم انتقال قدرت دستی و نقش گیربکس ، دنده ها و کلاچ
آموزش نصب برچسب دودی شیشه خودرو
نقشه های پرکاربرد سیم کشی پژو 206 (TU3-Bosch7.4.4-Bosch7.4.5-سیستم کولر و فیوزها)
راهنمای تعمیرات سیستم هشداردهنده دنده عقب پژو پارس و سمند
معرفی انواع سیستم های چهارچرخ متحرک (4WD و AWD) و تفاوت های آن ها
دستورالعمل عیب یابی و تعویض مقاومت فن دو دور پراید
مبدل کاتالیست (کاتالیزور) خودرو
دستورالعمل سرویس و شستشوی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 405 و پارس و سمند
ترتیب وایرهای پراید
بازکردن کاپوت خودرو و مکانیزم آن
آموزش برق خودرو : مبحث کامل فن خنک کننده موتور
آموزش تعمیر گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید
راهنمای تعمیرات سیستم فرمان خودروهای پژو 405 ، پژو پارس و سمند
فلوچارت عیب یابی "کیلومترشمار کار نمی کند"
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
عیب یابی بالا بودن دور موتور حالت آرام در خودروهای انژکتوری
کاهش سرعت بوسیله ریتاردر (Retarder)
فیلم آموزشی بازکردن و وتعمیر اکسل عقب پژو 206
آشنایی با یاتاقان ، بلبرینگ و رولبرینگ
آشنایی و شرح عملکرد موتور دیزل
جزوه آموزشی ایساکو در خصوص داشبورد جدید خانواده پژو پارس و پژو 405
اطلاعیه رسمی روش ریست نمودن BSI پژو 206 و 207
کتاب تعمیرات اساسی موتور و گیربکس پژو 405 ایساکو
نقشه کامل ECU ساژم اس2000 (Sagem S2000)
آشنایی با مقاومت فن 206 و رانا
جزوه آموزشی سیستم تعلیق پژو405 ،پژو پارس ،سمند و پژو206
جزوه آموزشی کلاس دزدگیر اتومبیل
آموزش تنظیم زوایای چرخ های خودرو
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED
فیلم آموزشی باز کردن و بستن تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
راهنمای عیب یابی سیستماتیک برق پراید
محل سوکت عیب یاب انواع خودروها
آشنایی با علائم الکتریکی و طریقه نقشه خوانی در برق خودرو
جزوه آموزش گیربکس اتوماتیک تندر 90
جزوه دوره آموزشی کولر پراید
راهنمای تعمیرات وانت مزدا B2000i
نرخ نامه تعمیرات خودرو - تهران
روش رفع ایراد عدم گاز خوردن موتور TU5 پژو 405 و پارس LX
لیست فیوزهای جعبه فیوز BSI
آموزش تصویری نصب چراغ و میکروسوئیچ داشبورد 206
فیلم آموزشی بازدید سیستم تعلیق ، تنظیم ارتفاع و شارژ كردن گوی ها سیتروئن زانتیا
راهنمای تعمیرات ، معرفی و جانمایی دسته سیم های الکتریکی خودرو پژو 405 و پژو پارس
روش تعویض اجزاء چراغ جلو پژو 206 (لامپ و موتور)
راهنمای تعمیرات سیستم تهویه مطبوع(بخاری و کولر) پژو405 ،پارس ،سمند ،روآ ،وانت پیکان
آموزش تعویض ترموستات و هواگیری مدار گردش آب پژو 206
شرح کامل خروجی سوکت های BSM,BSI و ECUهای بوش پژو 206
معرفی موتور XUM (پارس ELX جدید) و مقایسه آن با موتور XU7 (سمند، سورن، 405 و پارس)
راهنمای کامل تعمیرات مکانیکی و الکترونیکی گیربکس AL4
راهنمای تعریف و کددهی انواع ریموت های دستی ایرانخودرو و سایپا بدون دستگاه
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
جدول گشتاورهای لازم پیچ و مهره ها در تعمیرات خودروهای پراید
فیلم آموزشی تعمیرات پلوس پژو (۴۰۵ - پارس - سمند)
دستورالعمل تعمیرات بنزهای C240 پلیس
راهنمای تعمیرات تعلیق، سیستم فرمان و ترمز پژو 206
مشخصات انواع ECUهای مگنت مارلی ، ساژم ،والئو ، زیمنس و بوش نصب شده روی خودروهای داخلی
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) تندر 90
میزان شارژ گاز کولر خودروهای ایران خودرو
دفترچه راهنمای استفاده مزدا3 قدیم و جدید
دستورالعمل رفع صدای زوزه گیربکس BE3 پژو پارس ، 405 ، سمند
نحوه بررسی و عیب یابی کویل پژو 206و 207i
دستورالعمل عیب یابی روشن شدن چراغ چک
آموزش بازکردن مجموعه داشبورد و تجهیزات داخلی پژو 206
راهنمای فنی محرک برقی قفل درب های جانبی پژو 405 ، پژو پارس ، سمند و پژو RD
سیستم تعلیق خودرو و اجزاء و انواع آن
راهنمای امدادخودرو سمند و سورن مالتی پلکس
راهنمای تعمیرات و سرویس موتورسیکلت CG125 و CG110
روش عیب یابی کویل ساژم با استفاده از اهم متر
آموزش تعویض روغن LHM و تستهای رگولاتور ، گوی آكومولاتور و شیر اطمینان سیتروئن زانتیا
آموزش پاک کردن بخار و آب‌بندی چراغ خودرو
راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی تیبا + نقشه ها
راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405 وپارس و سمند و دنا
راهنمای تعمیرات JAC J5 (جک جی5)
دستورالعمل عیب یابی مجموعه گیج بنزین پراید
گشتاور پیچ های خودروهای سمند ، پژو405 ،پژو پارس ، پژو206 ،پیکان و پژوRD
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
آموزش نصب کیت زنون چراغ جلو خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
راهنمای تعمیر موتور K4M استفاده شده روی تندر 90 مشابه موتور مگان 1600
جدول نوع ECU در مدل های مختلف پژو 206
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
دفترچه راهنمای خودرو برلیانس H330 سایپا
نکات و آموزش تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو
سیستم فن خودرو (راهنمای امداد خودرو ایران)
دیاگرام های سیستم های برق خودروهای پژو پارس ، 405 و آردی
معرفی رله و فیوزهای خودرو دنا اکوماکس
جزوه آموزشی نقشه خوانی برق کیا و هیوندای
فیلم کامل آموزش باز کردن و تعویض واشر سرسیلندر موتور TU۳(پژو۲۰۶ تیپ ۲و۳)
دفترچه راهنمای رسمی محصولات سایپا
راهنمای تعمیرات لیفان X60 (سیستم های الکتریکی،بدنه،تزئینات)
فیلم آموزشی باز کردن موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
راهنمای بازکردن داشبورد پژو 206
کیسه هوا (AirBag) چیست و چگونه کار می کند؟
لیست کدهای خطای موتور EF7
همه چیز درباره واردات خودرو در ایران
فیلم آموزشی بازبینی ، بازکردن ، تعویض و تایمینگ تسمه تایم کیا ریو
فیلم آموزشی تعویض چراغ و لامپ پژو 206
آموزش تصویری نصب و راه اندازی کروزکنترل پژو 206
راهنمای سریع عیب یابی و تعمیر BM34
ترتیب احتراق انواع موتور
فیلم واقعی داخل سیلندر موتور چهارزمانه در حال کار
راهنمای تعمیرات و سرویس گیربکس اتوماتیک مزدا3 (FN4A-EL)
دستورالعمل تعمیرات اویل ماژول موتور ملی EF7
معرفی و آموزش کار با میکرومتر + فیلم آموزشی
راهنمای تعمیرات خودروهای دوگانه سوز CNG
تشریح مدارهای پژو 405 و پارس
کتاب کامل و اورجینال راهنمای تعمیرات پژو 206 در ابعاد مناسب چاپ
بررسی و تحلیل سیستم سوپاپ زمانبندی متغیر (VVT) و شرح آن در موتور ملی (EF7)
دستورالعمل تعویض قطعات جعبه فرمان پراید
فیلم آموزشی بستن (مونتاژ) موتور EF7 و کنترل ابعادی مجموعه سیلندر از ایساکو
نقشه ECU زیمنس SIM 2K-34
روش عیب یابی سنسور اکسیژن پژو 206 و 207i
راهنمای کامل BSI پژو 206
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405
نحوه صحیح درآوردن و جازدن بلبرینگ چرخ جلو پژو 405 ، پارس ، سمند و دنا
راهنمای کامل تعمیرات چری تیگو5
راهنمای تعمیرات واحد کنترل هشدار دهنده (A.C.U) سمند
آموزش تعویض و سرویس لنت و دیسک ترمز جلو پژو 206 و 207
راهنمای عیب یابی و تعمیرات صفحه نشانگرهای تندر 90
راهنمای تعمیرات خودرو سمند با موتور ملی EF7
فیلم آموزشی تعویض چراغ های جلو پژو 206
بررسی سیستم های واحد کنترل الکترونیکی خودرو پژو 206
جزوه دوره آموزشی مکانیک عمومی خودرو
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
آموزش نصب صندوق پران بدون نیاز به نصب دزدگیر روی سوییچ فابریک خودرو
مقایسه عملکرد گیربکس اتوماتیک در برابر گیربکس CVT در رانندگی توسط نیسان
رفع ایراد روشن شدن چراغ فالت (Lamp Fault) در جلو آمپر
نقشه سیم کشی ECU نیسان وانت زامیاد (Bosch M 7.9.7.1)
نقشه های الکتریکی سمند
راهنمای ایرادها و عیب یابی موتور EF7
راهنمای کامل آموزشی ایساکو در خصوص تعمیرات دنا (موتور EF7 و XUM)
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز پژو 405، پارس و سمند
راهنمای تعمیرات گیربکس دستی MA5 پژو 206
نودها و فیوزها در خودروهای مالتی پلکس سمند،سورن،دنا،رانا و 206
مزایای روغن موتور سنتتیک در مقابل روغن های پایه معدنی مرسوم
راهنمای تعمیرات مکانیکی پژو پارس با موتور TU5 (مشابه 405SLX و 206 تیپ 5و6)
بررسی لنت ترمز و انواع آن و معرفی اجمالی سیستم ترمز خودرو
نقشه جعبه فیوز سمند،سورن، پژو405 و پارس غیرماکس
راهنمای تعمیرات گیربکس جدید پژو روآ
راهنمای تایم گیری موتور XU7-JP4-L4 (موتور زانتیا)
تشریح عملکرد مدار فن خودرو
بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم تست تصادف
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 206 تیپ 2و3 موتور 1400 TU3
آموزش برق خودرو : باتری خودرو
نقشه کامل سیم کشی ECU ریو
آموزش باز و بست صندلی پژو 206
جزوه آموزشی ایساکو ، سیستم انژکتور
معرفی ، موارد و راهنمای مصرف اسپری WD-40
راهنمای تعمیرات موتور و متعلقات موتور تندر90
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا(ایربگ) پراید
دستورالعمل تصویری کامل پیاده و سوارکردن گیربکس و جعبه دنده خودرو
کتابچه راهنمای تعمیرات پژو 206 صندوقدار
راهنمای سیم کشی و الکتریکی دوو سیلو و ریسر
آموزش نصب پاور ویندو و پاور سانروف جک J5
فهرست عملیات سرویس های اولیه و سرویس های دوره ای سایپا پراید
معرفی سیستم جدید مالتی پلکس ECO MUX سمند و سورن
دستورالعمل تعویض موتور فن رادیاتور 2 دور
فیلم آموزشی تعویض فیلتر هوای اتاق سمند ، پژو 405 ، پژو پارس
راهنمای تعمیرات تجهیزات الکتریکی وانت پیکان
جدول پایه های ECUهای خودروهای ایرانی
نقشه ECU بوش 7.4.4 موتور TU5JP4 (پژو 206 تیپ 5 و پژو 207)
دستورالعمل هواگیری سیستم ترمز خودروهای پژو 405 ، پژو پارس وسمند
راهنمای تعمیرات ECUهای ساژم ،زیمنس و بوش
جزوه آموزشی سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
راهنمای صداگیری ستون و قاب فرمان سمند
نحوه رفع ایراد بیرون زدن تسمه دینام پژو پارس ، 405 و سمند با موتور XU7
راهنمای تعمیرات و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دنا (کولر و بخاری)
جزوه راهنمای تعمیرات ECU زیمنس
دستورالعمل عیب یابی سیستم ترمز خودروهای پژو پارس ، پژو 405 و سمند
نحوه اندازه گیری فشار کمپرس سیلندر موتور خودرو
نقشه ها و راهنمای سیستم های الکتریکی MVM 110
نمایش و توضیح عملکرد گیربکس روی گیربکس بازشده پراید
جزوه آموزشی گیربکس BE3 خودروهای پژو 405 ، پارس و سمند
معرفی و راهنمای قطعات مکانیکی موتور 0.2NA (موتور MVM 530 و چری تیگو X33)
راهنمای تعمیرات تزئینات داخلی سمند
دستورالعمل تنظیم موتورهای خودروهای پژو405 ، پژو RD ، پیکان 1600کاربراتور
خودروهای انژکتوری - روش های پیشرفته عیب یابی با دستگاه دیاگ-اسکنر
تشریح مدارهای پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تهویه مطبوع زانتیا
آشنایی با سنسور سرعت خودرو
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
راهنمای عیب یابی سیستم سوخت رسانی تندر90
مرجع کامل تعمیرات موتور سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki J20)
راهنمای مدارهای الکتریکی و توزیع برق MVM X33
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا (ایربگ) سایپا تیبا
معرفی رله ها و فیوزها در خودروهای مجهز به سیستم الکتریکی CEC (پژو پارس)
نکاتی درباره گردگیر پلوس تندر90 و ساندرو
راهنمای کامل برق و الکترونیک زامیاد دیزل (وانت نیسان)
نقشه های کامل الکتریکی مزدا 3
راهنمای تعمیرات موتور زانتیا
لیست مدل های مختلف ECU روی مدل های مختلف برندهای مختلف خودرو
راهنمای دانلود ECU خودروهای داخلی با دستگاه دیاگ
جزوه آموزشی سیستم دوگانه سوز CNG
دلایل شاتون زدن یا شکسته شدن شاتون
نکاتی درباره نشتی روغن در موتور TU5 (پژو 206-207 ، پارسLX ، پژو 405SLX)
دستورالعمل رفع عیب روشن شدن چراغ چک موتور تیبا با خطای سنسور میل سوپاپ
آموزش تعمیر BSI پژو 206
آموزش تنظیم (رگلاژ) عقربه‌های پشت آمپر پژو ۲۰۶
تعمیر اساسی شیر هیدرولیکی کنترل پینیون فرمان زانتیا
دوره آموزشی سیستم های سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
راهنمای نصب دزدگیر تصویری پراید ، تیبا ، ساینا
حساسیتهای موتور EF7 و مراقبتهای لازم
دستورالعمل عیب یابی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 206 و 405
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) مگان
مبحث شاسی یا فریم در خودرو
روش رفع ایراد پله ای عمل کردن شیشه بالابر در خودروهای مالتی پلکس دنا و سمند
راهنمای برق MVM 530
آموزش تعمیر لیفترها و اسبک های هیدرولیکی سرسیلندر تیبا
راهنمای ایموبیلایزر، تعریف کلید و ریموت انواع خودرو
نقشه های الکتریکی پژو 206 مالتی پلکس فرانسوی
راهنمای تعمیرات گیربکس گتراگ پیکان و پژو R.D
راهنمای تغییر کیلومتر سمند مالتی پلکس از پشت آمپر ، ECU و نود FN
آشنایی با سیستم کولر خودرو و نحوه استفاده و نگه داری
راهنمای کامل تعمیرات خودرو گل
دفترچه راهنمای کامل خودرو دنا نگارش 2015
راهنمای تعمیرات و سرویس مجموعه موتور کیا ریو از سایپا یدک (موتور A5D)
روش تنظیم موتور پراید کاربراتور
راهنمای سیستم کنترل موتور JAC S5 و شرح خطاها و عیب یابی
نقشه سیم کشی ECU تندر 90
آموزش باز و بست تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
آموزش نصب سقف پاناروما فابریک پژو 206
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
آموزش تعویض بوق سمند
راهنمای کامل تعمیرات لیفان X60
راهنمای تعویض قفل های سوئیچی سمند،پارس و 405
راهنمای باز و بست داشبورد زانتیا
راهنمای تعمیرات مجموعه موتور تیبا
رفع ایراد عدم نمایش صحیح میزان بنزین در نمایشگر جلو آمپر در EMS SSAT پژو405 و پارس دوگانه سوز
راهنمای معرفی و عیب یابی سیستم ضدقفل ترمز ABS پژو 206
نمایش و توضیح عملکرد دیسک و صفحه کلاچ
فیلم آموزشی مونتاژ (بستن) موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
مشخصات دقیق و عیب یابی موتور EF7
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف
tablighat 7549

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

[ کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ گروه گفتگوی کارگیک در تلگرام ]

آخرین مطالب جدید شده
اصول عملکرد توربوشارژ
نمونه سئوالات آزمون سرویس و نگه داری خودرو
نمونه سئوالات آموزش تون آپ (تنظیم موتور) خودرو
آموزش نصب دوربین دنده عقب و آنتن GPS
راهنمای نصب سیستم مالتی مدیا ، دوربین دنده عقب و GPS تندر90
نحوه نصب سیستم صوتی/تصویری ، دوربین دنده عقب و رهیاب GPS برلیانس H320وH330
تفاوت عملکرد توقف و شتابگیری خودرو با لاستیک زمستانی و تابستانی
آموزش تشخیص برق دزدی خودرو
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
آموزش معرفی و تعمیر سیستم ترمز ABS
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
توزیع و انتقال وزن در خودرو
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 1
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 2
نمونه سئوالات ترمزهای پنوماتیکی
نمونه سئوالات آزمون سیستم تعلیق خودرو (جلوبندی سازی)
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
مراحل طراحی و ساخت خودرو
راهنمای راننده کامیون Axor 1843
دفترچه راهنمای کامیون کشنده البرز T375
راهنمای بدون کدکردن ECU زانتیا
سری کامل نمونه سئوالات آزمون آیین نامه رانندگی
راهنمای عیب یابی و تعویض مجموعه بخاری و اواپراتور تیبا
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
راهنمای کامل تعمیرات فوتون تونلند
نمونه سئوالات آزمون سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
نمونه سئوالات تئوری و عملی مسابقات علمی-کاربردی تعمیر موتور و برق خودرو
نمونه سئوالات آزمون برق خودرو درجه 1
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
مجموعه سئوالات نظری و عملی ارزشیابی مهارت تعمیرکار برق خودرو درجه2
نمونه سئوالات آزمون دوگانه سوز
نمونه سئوالات آزمون مهارتی گازسوز کار ایساکو
معرفی فنی و راهنمای امداد پژو 2008 ، 301 و 508
راهنمای عیب یابی و تعمیرات سیستم سوخت رسانی زیمنس یورو 4 پراید
آموزش استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات برق خودرو
معرفی و نحوه استفاده از رفرکتومتر برای سنجس مایعات خودرو
معرفی ، نقد و بررسی دانگ فنگ H30 Cross
معرفی و آموزش تعویض میکروکنترلر ECU خودرو
معرفی توربوشارژ و سوپر شارژ و تفاوت آن ها
معرفی و نحوه کار توربوشارژر
جزوه تکنیک های آموزش عملی رانندگی
نمونه سئوالات آزمون نقاشی خودرو
آموزش صافکاری خودرو با حرارت
جزوات آموزشی نقاشی خودرو
دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی
راهنمای تعمیرات سیستم صوتی و سرگرمی لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم اطلاعات راننده (پشت آمپر و نمایشگر چندمنظوره) لیفان 820
راهنمای تعمیرات قفل مرکزی و ایموبلایزر لیفان 820
راهنمای کامل تعمیرات آریزو5
راهنمای نصب کوئیک شیفتر
معرفی شمع های سوزنی ایریدیوم و پلاتینیوم
آموزش تعمیر BSI پژو 206
آموزش تعمیر BM34 پژو 206
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری،منیفولد و اگزوز پژو پارس با موتور TU5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S7
جزوه و راهنمای آموزشی برق خودرو تندر90
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری موتور لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم روغنکاری لیفان 820
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور لیفان 820
اطلاعات عمومی تعمیرات لیفان 820
راهنمای تنظیمات خودرو پژو 206 مالتی پلکس
Lithium-Ion Batteries A Machine-Generated Summary of Current Research
روش کالیبراسیون دریچه گاز سوزوکی گرندویتارا
دستورالعمل عیب یابی عملکرد نامناسب موتور در دور آرام تندر90
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
پاسخ به 20 سئوال متداول درباره شمع خودرو
نحوه نصب ایکودیاگ در ویندوز7
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف
fn bb 0
Rahroo001

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تخصصی تعمیر موتورهای بی ام و سری ۳ و ۵ موتور های N4 ...
آموزش تعمیرات ایسیو برق کامیون از مبانی آموزش مکانیک دیزل آ ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزش برای تعمیرات خودرو های مالتی پلکس ...
برگزاری دوره ی تعریف ریموت و سوئیچ خودروهای داخلی و خارجی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزش تمامی برد های اسکانیا ولوو البرز ایسوزو بنز کامیون و ا ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کام ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزش صفر تا 100 کارشناسی خودرو (از پراید تا بنز ...) به صور ...