Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
Dkhodro_nba
carworks_b2
samin_ba
carworks_nba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Build_a_TestLamp

مواد لازم : 

- وارنیش حرارتی (یا چسب برق)
- پراب
- گیره سوسماری
- ال.ای.دی 2رنگ 2پایه (LED 2 قطبی سبز-قرمز)
- 2عدد مقاومت 1K
- 1.5 متر سیم

LED_Test_Lamp_Guide

* ویدئو و تصویر توسط کاربران برای کارگیک ارسال شده است.

دیدگاه‌ها  

+8 #1 صادق 1395-12-02 22:15
با سلام خدمت شما دوست گرامی.
ببخشید من درست مثل آموزش شما تستر رو میسازم ولی متاسفانه فقط وقتی که تستر رو به مثبت باتری وصل میکنم چراغ روشن می شود البته دوتا رنگ چراغ ب نبت چشمک میزنه و وقتی تستر رو به منفی باتری میزنم چراغ اصلا روشن نمیشه.
لطفا راهنمایی فرماید ممنون
نقل قول کردن
+6 #2 علیرضا1994 1395-12-03 01:11
باعرض سلام و خسته نباشید
متاسفانه روی پایه مثبت چراغ LED تغیر رنگ میده و چشمک میزنه و روی پایه منفی روشن نمیشود!
نقل قول کردن
+2 #3 مجید 1395-12-03 02:58
بابا اصلاً مقاومت و اینها نمی خواد من تا دلت بخواد ساختم.
مشکل شما هم از همین مقاومت هاست.

قضیش خیلی سادست.
یک led2پایه 2رنگ می گیرین
2 سر انبرک ها حفتشون وصل می شه به یک سیم که می خوره سر مثبت led - کوچیک تره
سیم پراب هم می خوره به سر منفی led - بزرگتره
همین-هیچ مقاومت و هیچی هم سر راهش نمی خواد
پایه منفی led به سیمی که به پراب وصله
پایه مثبت led به سیمی که به هردوی انبرک ها وصله
نقل قول کردن
+8 #4 علیرضا1994 1395-12-07 01:58
دوست عزیز مجید جان
درمورد نظر شما دوتا مشکل داره
1-وقتی دوسر گیره ها به مثبت و مفی باشه و انتهاشون به یک پایه لامپ وصل باشه اتصال کوتاه رخ داده و باعث اتصالی میشود!
2-اگر گیره ها تکتک وصل کنیم لامپ به صورت چشمک زن به رنگ آبی و قرمز درمیاد و رنگ ثابتی نداره!
نقل قول کردن
+4 #5 مجید ل 1395-12-11 17:02
سلام
منم مشکلی که دوستان گفتن دارم
لطفا یکی راهنمایی کنه ,
یعنی کسی پیدا نمیشه بگه چیکار کنیم این مشکل حل بشه؟
نقل قول کردن
+3 #6 مجید 1395-12-11 18:48
به نقل از علیرضا1994:
دوست عزیز مجید جان
درمورد نظر شما دوتا مشکل داره
1-وقتی دوسر گیره ها به مثبت و مفی باشه و انتهاشون به یک پایه لامپ وصل باشه اتصال کوتاه رخ داده و باعث اتصالی میشود!
2-اگر گیره ها تکتک وصل کنیم لامپ به صورت چشمک زن به رنگ آبی و قرمز درمیاد و رنگ ثابتی نداره!

led 2 رنگ قرمز /سبز باید بگیری .
من می گم ساختم تا دلت بخواد تو میگی از نظر تئوری مشکل داره.
نه عزیزم چه اتصالی تو برق مستقیم؟
شما امتحان کن یبار با لامپ led 2پایه 2رنگ 2قطبی
2تاپایه داره ، سرش گرده ، داخل یکی از پایه ها بزرگتره
مقاومت هم نمی خواد سیم مثبت رو 1 بگیرید سیم منفی رو 1.5
نقل قول کردن
+1 #7 مصطفی 1395-12-11 18:52
به نقل از صادق:
با سلام خدمت شما دوست گرامی.
ببخشید من درست مثل آموزش شما تستر رو میسازم ولی متاسفانه فقط وقتی که تستر رو به مثبت باتری وصل میکنم چراغ روشن می شود البته دوتا رنگ چراغ ب نبت چشمک میزنه و وقتی تستر رو به منفی باتری میزنم چراغ اصلا روشن نمیشه.
لطفا راهنمایی فرماید ممنون

به نقل از علیرضا1994:
باعرض سلام و خسته نباشید
متاسفانه روی پایه مثبت چراغ LED تغیر رنگ میده و چشمک میزنه و روی پایه منفی روشن نمیشود!

یا مقاومتتون مشکل داره یا لامپ یا اتصالی دارید.
ساختش ساده تر از اونه که اگر وسایلتون سالم باشه مشکلی پیش بیاد.
نقل قول کردن
+21 #8 علیرضا1994 1395-12-12 01:52
دوستان من مشکلم برطرف شد بلاخره!
مشکل از نوع LED بوده
نوع LEDکه من و اکثر دوستان تهیه کردیم یک قطب بودن(یعنی یک قطب مثبت و یک قطب منفی داره و قابلیت تغییر قطب ها رو نداره)
از اونجایی که ممکنه هرجایی از LED دو قطب دورنگ دوپایه گیر نیاد من روشی بهتر را امتحان کردم و عالی جواب داد wink
روش من اینه دقیقا مثل فیلم آموزش اما با این تفاوت که از دوتا LED تک رنگ به رنگ سبز و قرمز استفاده کردم!
خب تفاوت کار با فیلم اینه شما دوتا LEDرو باید باهم موازی کنید یعنی دوتا پایه های هر LED به LEDدیگر وصل بشه اما با این تغییر که مثبت و منفی ها باید جابجا و معکوس باشه(پایه مثبت LEDسبز به پایه منفی LEDقرمز و منفی LEDسبز به مثبتLEDقرمز) بقیه مراحل دقیق مثل فیلم انجام شود.
کامل جواب میده من امتحان کردم و درست شد tongue

با تشکر از کارگیک و دوستان
نقل قول کردن
+19 #9 علیرضا1994 1395-12-12 01:55
به نقل از مجید:
led 2 رنگ قرمز /سبز باید بگیری .
من می گم ساختم تا دلت بخواد تو میگی از نظر تئوری مشکل داره.
نه عزیزم چه اتصالی تو برق مستقیم؟
شما امتحان کن یبار با لامپ led 2پایه 2رنگ 2قطبی
2تاپایه داره ، سرش گرده ، داخل یکی از پایه ها بزرگتره
مقاومت هم نمی خواد سیم مثبت رو 1 بگیرید سیم منفی رو 1.5


از اونجایی که ممکنه نوع LED که شما تهیه کردی هرجایی گیر نیاد بهتره از دوتا LEDتکرنگ استفاده بشه که هرجایی هست
نقل قول کردن
+1 #10 هادی 1396-05-15 18:19
به نقل از مجید:
بابا اصلاً مقاومت و اینها نمی خواد من تا دلت بخواد ساختم.
مشکل شما هم از همین مقاومت هاست.

قضیش خیلی سادست.
یک led2پایه 2رنگ می گیرین
2 سر انبرک ها حفتشون وصل می شه به یک سیم که می خوره سر مثبت led - کوچیک تره
سیم پراب هم می خوره به سر منفی led - بزرگتره
همین-هیچ مقاومت و هیچی هم سر راهش نمی خواد
پایه منفی led به سیمی که به پراب وصله
پایه مثبت led به سیمی که به هردوی انبرک ها وصله


چرا اتفاقا مقاومت میخواد !!! به 2 دلیل
1 - اگه مقاومت نزاریم یه اتصال کوتاه بین قطب های باتری پیش میاد و باتری یا منفجر میشه یا خراب میشه یا اتش میگیره و ....

2 - با توجه به اینکه ولتاژ کاری ال ای دی ها حداکثر حدود 2.3 ولت است وقتی برق +12 به ال ای دی بیاد ال ای دی منفجر میشه و میسوزه ...
نقل قول کردن
+5 #11 ali_gharibak 1396-05-20 03:59
اشتباه از آموزش است .
در مورد نوع led اصلا راهنمایی نکرده زیرا که باید گفته میشد که ged دو قطب 2 رنگ تهیه گردد.
در led های دو قطب دو عدد led در یک led طراحی شده است که زمانی قطب مثبت و منفی بین پایه ها رو عوض کنیم هر بار یکی از led های داخل آن روشن میشود . دوستانی که مدارشان اشتباه است به همین دلیل است .
نقل قول کردن
+6 #12 ❤علی سوسو❤ 1396-06-05 14:10
سلام دوستان من با مقاومت ۶۰۰ اهم امتحاد کردم جواب داد مشه بامقاومت برتر برق دی سی را امتحان کرد
نقل قول کردن
+3 #13 مجید 1396-07-16 20:07
به نقل از هادی:

چرا اتفاقا مقاومت میخواد !!! به 2 دلیل
1 - اگه مقاومت نزاریم یه اتصال کوتاه بین قطب های باتری پیش میاد و باتری یا منفجر میشه یا خراب میشه یا اتش میگیره و ....

2 - با توجه به اینکه ولتاژ کاری ال ای دی ها حداکثر حدود 2.3 ولت است وقتی برق +12 به ال ای دی بیاد ال ای دی منفجر میشه و میسوزه ...

من میگم ساختم تا دلت بخواد ، دارم استفاده می کنم شما تئوری می دی؟
نقل قول کردن
+6 #14 صادق 1396-07-16 20:27
به نقل از مجید:
من میگم ساختم تا دلت بخواد ، دارم استفاده می کنم شما تئوری می دی؟

دوست عزیز در صورتیکه بدون مقاومت روی برق آمپر بالا یا نوسان دار استفاده کنید خیلی زود led تون می سوزه باز کردن وارنیش و تعویض led هم زمانبر است.
احتمالاً به همین دلیله که تا حالا خیلی ساختید چون هر سری می سوزند. lol
نقل قول کردن
+3 #15 حمزه 1396-07-16 22:50
بسیار عالی بود
نقل قول کردن
+2 #16 مهدی 1396-07-27 10:33
لطفا راهنمایی کنید برق منفی قرمز روشن میشود برق مثبت سبز میخوام بعکس باشه گیرها رو روی قطبهای باطری جابجا کردم جواب نداد
نقل قول کردن
+1 #17 احمد 1396-08-17 05:45
باسلام
من یه مشکلی دارم همه اتصالات وصله دقیقا مثل فیلم لامپ هم سالمه ولی وقتی به باطری میزنم روشن نمیشه
لطفاً راهنمایی کنید
باتشکر
نقل قول کردن
+2 #18 dj-drone 1397-01-20 02:20
سلام،
قصدمن ازنوشتن این مطلب اینه که چون خیلی به این وسیله نیازداشتم و درجایی مشغول بودم که دسترسی به هیچ فروشگاه و خدماتی نبود خودم ساختمش،طرز کارش رو هم میگم شاید به درد یه نفرخورد.
دوعدد ال ای دی بارنگ متفاوت مثلا سبز و قرمز بصورت معکوس باهم لحیم میکنیم،یعنی پایه بلندسبزروبه پایه کوتاه قرمز وصل میکنیم وپایه کوتاهش هم به پایه بلندمقابلش،حالا یکعددمقاومت ۲.۲کیلواهم به یکی ازپایه ها لحیم میکنیم و او ن دوتاپایه هم به یک سیم که سرش پراب یاگیره سوسماری وصل میکنیم واون پایه مقاومت هم به یک سیم دیگه و همینطور پراب یا گیره سوسماری،بهترش اینه که ازیک فازمتراستفاده کنیم و در داخلش این ال ای دی ها‌ومقاومت رو جاسازی کنیم،از ته فازمتریک سیم میادبیرون که وصلمیشه به نقطه مقابلمحل تست،حال اگرسیم به بدنه وصل بشه و نوک فازمتربه ولتاژمثبت ال ای دی قرمزروشن میشه وهمینطور بالعکس،علت استفاده از مقاومت ۲.۲کیلواهم هم به خاطر دقیق بودن در نوع استفاده و در ولتاژکاری ۳-۳۰ولت هیچ مشکلی پیش نمیاد.
نقل قول کردن
+2 #19 سعید رضایی 1397-02-15 20:21
سلام و خسته نباشید
با تشکر ویژه به جهت زحماتی که برای آموزش کاربران میکشید و قدردانی از بابت مطالب ارزنده ومفیدتون
سوالی داشتم از حضورتون
آیا با این ال ای دی همیشه فازمتر یا تستر برای ولتاژهای
بالاتر هم درست کرد
مثل فازمتر
نقل قول کردن
+2 #20 نبی 1397-02-22 01:16
در این فیلم وقتی برای تست سیگنال عمل کرد ولتاژ دو سر مقامت هم به ۵ ولت رسید بنابراین ال ای دی قرم‌‌‌ز کم نور‌‌‌‌ شد ولی روی ماشین‌‌‌‌‌ ما فقط ۱۲ ولت رو دو سر مقامت ها داریم .در روی ماشین برای ۵ ولت سبز کم نور میشه
نقل قول کردن
+2 #21 میلاد 1397-04-25 20:44
خیلی عالی هستید
نقل قول کردن
+3 #22 مهدی 1397-04-29 02:21
به نقل از علیرضا1994:
دوستان من مشکلم برطرف شد بلاخره!
مشکل از نوع LED بوده
نوع LEDکه من و اکثر دوستان تهیه کردیم یک قطب بودن(یعنی یک قطب مثبت و یک قطب منفی داره و قابلیت تغییر قطب ها رو نداره)
از اونجایی که ممکنه هرجایی از LED دو قطب دورنگ دوپایه گیر نیاد من روشی بهتر را امتحان کردم و عالی جواب داد wink
روش من اینه دقیقا مثل فیلم آموزش اما با این تفاوت که از دوتا LED تک رنگ به رنگ سبز و قرمز استفاده کردم!
خب تفاوت کار با فیلم اینه شما دوتا LEDرو باید باهم موازی کنید یعنی دوتا پایه های هر LED به LEDدیگر وصل بشه اما با این تغییر که مثبت و منفی ها باید جابجا و معکوس باشه(پایه مثبت LEDسبز به پایه منفی LEDقرمز و منفی LEDسبز به مثبتLEDقرمز) بقیه مراحل دقیق مثل فیلم انجام شود.
کامل جواب میده من امتحان کردم و درست شد tongue

با تشکر از کارگیک و دوستان

تنهاکسی که کاملادرست گفت وتوضیح دادشماهستین من کامل حرف شماروتاییدمیکنم چراکه خودمم همین کاروکرده بودم
نقل قول کردن
0 #23 اقاجوادهميشكي 1397-05-07 22:19
بسيارخوب عالي بود
نقل قول کردن
0 #24 محمدرضا 1397-05-23 19:02
سلام به دوستان
میخواستم ببینم کسی میتونه راهنمایی کنه اگر بخوایم این مدار رو برای برق خانگی استغاده کنیم از چه مقاومتی باید استفاده کرد؟
متشکرم
نقل قول کردن
+2 #25 محمد منصوری 1397-05-31 21:15
قائدتا باید چراغ ال ای دی دو رنگ هر کدوم از پایه ها داری یه قطب منفی باشه تو ال ای دی های موجود سه پایه است که یک پایه مشترکا مخصوص مثبت هست و دو پایه منف دو پایه منفی و یا بر عکس میشه توضیح بدید بنده خودم مجبور شدم از دوتا ال ای دی دو رنگ مجزا استفاده کنم
نقل قول کردن
+1 #26 قاسمی 1397-07-20 19:05
به نقل از هادی:

چرا اتفاقا مقاومت میخواد !!! به 2 دلیل
1 - اگه مقاومت نزاریم یه اتصال کوتاه بین قطب های باتری پیش میاد و باتری یا منفجر میشه یا خراب میشه یا اتش میگیره و ....

2 - با توجه به اینکه ولتاژ کاری ال ای دی ها حداکثر حدود 2.3 ولت است وقتی برق +12 به ال ای دی بیاد ال ای دی منفجر میشه و میسوزه ...

برای برق خودرو همان مقاومت LED کافی است و نیازی به استفاده از مقاومت نیست.
نقل قول کردن
0 #27 amir 1397-08-25 23:40
به نقل از صادق:
با سلام خدمت شما دوست گرامی.
ببخشید من درست مثل آموزش شما تستر رو میسازم ولی متاسفانه فقط وقتی که تستر رو به مثبت باتری وصل میکنم چراغ روشن می شود البته دوتا رنگ چراغ ب نبت چشمک میزنه و وقتی تستر رو به منفی باتری میزنم چراغ اصلا روشن نمیشه.
لطفا راهنمایی فرماید ممنون

سلام خدمت شما دوستت عزیز . شما قسمتی که مقاومت هارو وصل کردی برسی کن
نقل قول کردن
0 #28 سید حسین 1397-09-07 15:50
درقسمت بالا مثبت ومنفی بعدار مقاومت ها اتصال دارند
نقل قول کردن
0 #29 hack 1397-10-09 01:56
led ---resister -----{-12
led-----resister----{+-12
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
تست و مقایسه مزدا3 و کیا سراتو + تست درگ و هندلینگ
آموزش سری و موازی کردن باطری ها برای بدست آوردن ولتاژ و آمپراژ مختلف
تحلیل سیستم های تعلیق خودرو سمند
معرفی سوخت E85 پایه اتانول بعنوان سوخت خودرو
آموزش پروژه طراحی خودرو کارتینگ در CATIA v5
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
آموزش محیط کار و طراحی قطعات با CATIA v5
تقویت کاربراتور در مقابل سیستم تزریق الکترونیکی
نحوه کارکرد سیستم انتقال نیرو به چرخ ها در سیستم 4MATIC مرسدس بنز
خودروهای خودران در 2018 و چشم انداز در 2019
راهنمای ایراد شتاب گیری و گاز خوردن ضعیف موتور و گاهاً خاموش شدن آن
راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک تندر90
راهنمای تعمیرات گیربکس پادرا
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق سراتو
مدلسازی BMW i8 در AutoDesk Maya 2013
آموزش مدلسازی و طراحی قطعات با Autodesk Inventor 2018
آموزش مقدمات مدل‌ سازی و تحلیل با ANSYS
آموزش SOLIDWORKS 2018
آموزش سریع و کاربردی Autodesk Inventor 2018
مبانی و مفاهیم عملکرد گیربکس اتوماتیک
آموزش طراحی خودرو در فتوشاپ
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
مونا سپهری، فردی کلیدی در تشکیل هولدینگ رنو/نیسان
آلبوم نقشه های برقی تندر90
راهنماهای تعمیراتی هیوندای توسان نسل اول
راهنماهای تعمیراتی هیوندای کوپه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای سانتافه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای آزرا نسل چهارم
شابلون تعمیرات ECU ولئو و ساژم
چرخه اتکینسون (Atkinson cycle)
A Security Analysis of Radio Remote Controllers
10 سال با 7 مدیرعامل سایپا
Millions of Industrial Machines Equipped with RF Remotes Can Be Hacked Remotely
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
دستورالعمل عیب یابی و رفع ایراد دیسک و صفحه کلاچ زامیاد
راهنمای تعمیرات اساسی گیربکس تندر90
نقد و بررسی و مشخصات فنی مازراتی گرن توریسمو
معرفی و آزمایش BMW M2 ، میراث اسطوره بی.ام.دبلیو
اندازه گیری رینگ های پیستون در هنگام بستن موتور

آخرین آگهی ها

بهینه شده نمونه فابریک با جنس بهتر برای سمند ، پارس ، 405 ، ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کا ...
پروگرامر تی ان ام 5000
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تعمیرات موتور و گیربکس اسکانیا ولوو البرز بنز به همر ...
آموزش صفر تا صد برق کامیون ها و اتوبوس های نسل جدید ;کامیو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...