عیب یابی خودرو از روی پارامترهای سنسورها و عملگرها با دیاگ , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

diagnostics sample diag explained

معرفی و مقدمه عیب یابی خودرو بادستگاه دیاگ

مثال جدول مقادیر استاندارد پارامترها

Diag Parameters1
photo 2016 02 14 10 58 18

سایر مطالب تکمیلی دیاگ در کارگیک :

خودروهای انژکتوری - روش های پیشرفته عیب یابی با دستگاه دیاگ-اسکنر
جدول عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو
- انواع دستگاه دیاگ

برخی پارامترهای مهم در دستگاه دیاگ و دلایل آن ها :

- دور موتور :

- دور موتور در حالت آرام معمولاً بین 800 تا 900 باید ثابت باشد.(850 برای پژو) 
- نوسانات جزئی در حد 50 واحد خیلی اهمیتی ندارند و مربوط به کثیفی سنسور یا عملکرد ECU برای تنظیم استپر هستند.
- نوسانات بیشتر اگر با صدا همراه باشند بدلیل مشکل سخت افزاری در موتور مثل یاتاقان زدن یا انحنای میل لنگ هستند.
- نوسانات یکدفعه که تداوم ندارند مربوط به خود سنسور دور موتور هستند.

زمانی که مشاهده می کنیم موتور دارای نوسان است و مشکل مکانیکی ندارد احتمالاً  2 مشکل وجود دارد :
1.مشکل در پاشش نامنظم یا حجم ناصحیح از سوخت
2.مشکل در ورودی هوا یا اندازه گیری آن

برای تشخیص این موارد باید با مشاهده پارامتر های زنده ، از وضعیت عملکرد موتور مطلع شویم. خیلی از این پارامتر های به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و یک عیب یابی صحیح به معنی تشخیص این زنجیره ها است.
فرضا در زمانی که دور موتور دچار نوسان شدید در حالت درجا شده است، باید به این پارامتر ها توجه کرد:
1.وضعیت استپر
2.زاویه دریچه گاز
3.فشار منیفولد
4.تایم جرقه
5.تایم پاشش

علائم خرابی سنسور دور موتور : 

1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت.
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.

- ولتاژ باطری :

- ولتاژ باطری در خودرو روشن باید بین 12 تا 14 ولت با نوسان کم باشد.
- نوسانات زیاد یا افزایش محسوس ولتاژ با گاز دادن بدلیل مشکل دینام (معمولاً کوتاه شدن ذغال ها) هستند.
- در صورت وجود ولتاژ بیش از 14 ولت آفتامات دینام خراب است و احتمال آسیب به بخش های حساس الکترونیکی وجود دارد.

- زاویه دریچه گاز :

- زاویه دریچه گاز در حالت دور آرام در خودروهای گاز سیمی باید 0 و در خودروهای دریچه گاز برقی که استپر ندارند براساس راهنمای آن (معمولاً 6 تا 12 درجه بسته به سردی و گرمی) باشد.
- ممکن است مشکل از عدم رگلاژ پولکی دریچه گاز باشد.
- درست نبودن زاویه دریچه گاز کلیه محاسبات ECU را به هم می ریزد.

- ولتاژ دریچه گاز :

- ولتاژ بازگشتی از پتاسومتر دریچه گاز که موقعیت فعلی آن را به ECU گزارش می دهد.
- زاویه دریچه گاز مقدار محاسبه شده ولتاژ دریچه گاز است.

علائم خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز :

در خودروهای انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمی باشند با از کارافتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده میباشد. اما در خودروهای مجهز به سنسور اکسیژن باعث میشود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که سنسور فشار داخل منیفولد خراب شود ECU اطلاعات مربوط را از روی سنسور دریچه گاز محاسبه می کند.

با از کار افتادن یا خرابی این سنسور دود سیاه از اگزوز خارج می شود قدرت و شتاب خودرو کم شده وهنگام شتاب گیری، خودرو عطسه زده و با دل زدن دور موتور بالا میرود و ممکن است باعث روشن شدن چراغ چک شود.

1- کارکرد بد موتور همراه با بالا نرفتن دور موتور از یک حد خاص.
2- ایجاد دود که ثابت نیست و بنا به شرایط متفاوت میباشد.
3-گاز خوردن بی دلیل خودرو زمانی که پا را از روی پدال بردارید.

اين سنسور از يك مقاومت متغير دوراني تشكيل شده است و با گردش محور دريچه گاز مقدار مقاومت تغيير كرده و باعث تغيير در ولتاژ خروجي سنسور موقعيت دريچه گاز مي‌گردد . اين تغيير ولتاژ بهECU ارسال شده ، تا از ميزان باز و بسته بوده دريچه گاز مطلع سازد .

ECU متناسب با درجه باز شدن دريچه گاز و يا به عبارتی ولتاژ خروجي اين سنسور ميزان گاز دادن و شتاب را تعين میكند و مطابق با آن بهترين تزريق سوخت را انجام می دهد . اتصال لغزنده اين سنسور با محور دريچه گاز هم محور بوده و با كوچكترين حركت درچه گاز ميزان بازبودن آن را حس كرده و در اثر بار و بسته شدن دريچه گاز ولتاژ خروجی از سنسور تغيير می كند و بر اثر اين تغيير ولتاژ اطلاعات ECU ارسال شده و واحد كنترل موتور نيز مخلوط سوخت مورد نياز را محاسبه مي‌نمايد . اين سنسور بر روي دريچه گاز نصب می گردد .

- زمان پاشش انژکتور :

- تعیین این مقدار از وظایف اصلی ECU است که از مقادیر دریافت شده توسط سنسورها محاسبه می شود.اگر این مقدار در دور آرام نوسان داشته باشد یا در بازه تعریف شده توسط کارخانه نباشد احتمال قوی مشکلی در یکی از بخش ها وجود دارد.
مثلاً در هنگام سرد بودن خودرو ECU از روی عمدتاً اطلاعات سنسور دمای آب علاوه بر بازکردن مجرای Bypass توسط استپر میزان پاشش سوخت را بیشتر و آوانس جرقه را جلو می برد تا خودرو راحت تر روشن شود.

تغییرات نامنظم و نوسانات ناگهانی زمان پاشش معمولاً ناشی از ارسال مقادیر ناصحیح از سوی سنسور اکسیژن است.

نحوه پاشش بنزین توسط این قطعه به این صورت است که میزان مشخصی از فشار بنزین که معمولا ۳/۵ بار است از ریل سوخت به قسمت فوقانی یا ورودی انژکتور هدایت شده و از فیلتر آن عبور کرده و با فعال شدن میدان مغناطیسی توسط سلونوئید , سوزن انژکتور بالا رفته و بنزین از سوراخ یا سوراخهای خروجی انتهای انژکتور به صورت پودر با زاویه , زمان و میزان مشخص و کنترل شده خارج میگردد.

مدت زمان پاشش و همینطور میزان تحت کنترل آن اهمیت کار انژکتور را نمایان میکند , حتی خرابی و غیر کارآمد بودن انژکتور با مدت و میزان پاشش آن رابطه مستقیم دارد.اگر انژکتوری به درستی عمل نکند ابتدا بایستی به بررسی فرمانی که از ECU می آید پرداخت و در صورت صحت و مساعد بودن تمام شرایط مرتبط با ایسیو به کنکاش در مورد سلامت و کارایی خود انژکتور پرداخت.

متذکر میشود که قطعاتی همچون سنسور دور موتور , سنسور فشار منیفولد , سنسور دمای آب , دریچه گاز , سنسور اکسیژن و ... به توسط ایسیو با انژکتورها ارتباط داشته و به طبع در میزان و زمان پاشش آنها تاثیر گذارند.

- زمان شارژ کویل ها :

- اگر زمان شارژ کویل به نسبت دور موتور از بازه های تعریف شده کارخانه آوانس یا ریتارد بود باید سیستم برق کشی و کلیه سنسورها و عملگرها تست شوند و نهایت خود ECU برای صحت مدارات الکتریکی آزمایش شود.

- ادونس جرقه سیلندر :

- ECU در زمان سرد بودن یا افزایش دور آوانس جرقه را جلو می برد تا با آوانس سوپاپ ها متناسب باشد.
اگر مقدار این سنسور در بازه تعریف شده نبود در اطلاعات دریافتی از سنسورها یا عملگرها اخلالی وجود دارد.

- استپر موتور :

- استپرموتور وظیفه باز کردن مجاری موازی با دریچه گاز که به ByPass مشهور است را دارد.
- خودروهای دریچه گاز برقی استپر ندارند و بجای آن دریچه گاز با زاویه کمی باز می شود.

علائم خرابی استپ موتور :

1-خاموش شدن ماشین به خصوص در زمان رها کردن ناگهانی پدال گاز.
2-کاهش دور موتور به مقدار قابل توجه در زمان گرفتن کولر ودور آرام خودرو.
3- گاز خوردن بی دلیل پس از روشن شدن موتور خودرو.
4-ثابت نبودن بی دلیل دور موتور در دور آرام و کاهش افزایش دور خودرو بدون دلیل

- فشار و دمای هوای ورودی به مانیفولد :

- مقادیر این سنسور (یا بصورت 2سنسور مجزا در برخی خودروها) یکی از مبناهای اصلی محاسبات ECU هستند.
- مقادیر آن زمانیکه خودرو ثابت و در دور آرام است نباید نوسان خاصی داشته باشد.

علائم خرابی سنسور دما و هوای ورودی :

- با از کار افتادن این سنسور به خصوص در ماشین های بدون سنسور اکسیژن یا کاربراتی الکترونیکی باعث میشود که تنظیم موتر از حالت ایده ال خود خارج شود و موتور بد کار کند. اما در سایر خودرو ها به انضمام سنسوراکسیژن تا حدودی این خطا تصحیح میشود.

- با خراب شدن این سنسور موتور دچار لرزش در دور آرام و دیر روشن شدن در هوای سرد و مصرف زیاد سوخت خودرو میشود.

- همچنین خام سوزی که از روی بوی اگزوز قابل تشخیص است ، افت شتاب اولیه ، کله کردن خودرو با برداشتن پا از پدال گاز و بد روشن شدن خودرو می توانند از این سنسور باشند.

- خرابی این سنسور در میزان آلودگی و پاس کردن معاینه فنی موثر است.

- اين سنسور در مسير دستگاه هواي هواكش قرار گرفته است و اطلاعات مربوط به دمای هوا و مقدار هواي ورودی را به موتور را به ECU ارسال می دارد .

- این سنسور توسط يك شيلنگ ميزان خلأ‌ داخل منيفولد را حس كرده و اختلاف ولتاژ را به واحد ECU ارسال مي‌دارد.

- ولتاژ سنسور اکسیژن :

- مخلوط غنی ولتاژ بیشتر و مخلوط رقیق ولتاژ کمتر از مقدار پیش فرض کمپانی (پراید حدود 0.5 و پژو و سمند حدود 0.8)بر می گرداند.
- ولتاژ سنسور اکسیژن نباید ثابت باشد.(قفل نکرده باشد.) بلکه از مقدار تعریف شده کارخانه باید بصورت دائم و مستمر به سمت 0 نوسان داشته باشد و بازگردد.
این مورد بخاطر این است که سنسور اکسیژن مقادیر را از دود اگزوز محاسبه می کند و اگزوز خودرو بصورت مستمر وصل نیست بلکه پلت پلت می کند.

- خرابی سنسور اکسیژن باعث بد کار کردن موتور ، افزایش مصرف سوخت و خام سوزی می شود.

- خرابی این سنسور در میزان آلودگی و پاس کردن معاینه فنی موثر است.

- اين سنسور مقدار اكسيژن گازهای خروجی را كه در منيفولد دود می باشند اندازه گرفته و ولتاژی مناسب با اكسيژن موجود در سيستم كه نشانه رقيق يا غنی بودن مخلوط می باشد به ECU ارسال می كند ، ولتاژ كم نشانه زياد بودن اكسيژن و ولتاژ زياد نشانه کم بودن اكسيژن است .كنترل سوخت در اين سيستم به روش حلقه بسته انجام می گيرد.

- سنسور اكسيژن در دمای مناسب فعال می شود ، لذا سالم بودن گرمکن آن اهمیت زیادی دارد.

- دمای آب موتور :

- دمای ارائه شده توسط این سنسور برای محاسبات ECU بخصوص در زمان ساسات کشیدن کاربرد دارد.
- در صورت خرابی این سنسور خودرو در هوای سرد با استارت اول و بسادگی روشن نمی شود.
- اگر مقدار ارائه شده بصورت غیرمنطقی بالا یا پائین باشد (مثلا منفی یا مثبت 120 درجه سانتیگراد) سنسور مشکل دارد.

علائم خرابی سنسور دمای آب :

1- دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک میباشد یا بعد از گرم شدن موتور.
2- بد روشن شدن خودرو در آب و هوای سرد.
3- داغ کردن خودرو و دیر روشن شدن فن .
4- یکسره کار کردن فن رادیات.

با خرابی این سنسور فن رادیات درست عمل نمیکند وخودرو گرم کرده وجوش می اورد و دمای آب در هنگام روشن شدن فن بسیار بالاتر از قبل در پشت امپر دیده میشود وخودرو بدون هیچ دلیل مکانیکی هنگام صبح با استارت زیاد روشن می شود.

اين سنسور اطلاعات مربوط به درجه حرارت آب خنك كننده را توسط يك مقاومت حساس در برابر حرارت به واحد كنترل موتور بر اساس ولتاژ خروجي سنسور مربوطه ، گرم شدن موتور را تشخيص داده و در نتيجه مخلوط مناسبي از هوا و بنزين را در هنگامي كه موتور سرد است فراهم مي‌كند .

Electronic Components Of Car 7532

دیدگاه‌ها  

+16 #1 مرتضی رستمی 1394-11-24 15:28
باسلام و خداقوت
و تشکر از زحمات شما
بنده مکانیک هستم
جسارتا محل قرار گرفتن سنسور دمای اب روی منیفولد هوا ذکر شده که جای تصحیح دارد
با تشکر
نقل قول کردن
+5 #2 کارگیک 1394-11-24 15:47
به نقل از مرتضی رستمی:
باسلام و خداقوت
و تشکر از زحمات شما
بنده مکانیک هستم
جسارتا محل قرار گرفتن سنسور دمای اب روی منیفولد هوا ذکر شده که جای تصحیح دارد
با تشکر

با سلام و تشکر اصلاح شد.
نقل قول کردن
+10 #3 احمد 1395-01-31 13:01
سلام بهترین سایت ایران هستین :-)
نقل قول کردن
+14 #4 ایرج مهدیاب 1395-02-06 23:02
باتشکراز برنامه خوبتان اگر ممکنه درمورد خودروهای دوگانه سوز شرکتی بیشترتوضیح بدین
نقل قول کردن
+3 #5 رضا سیسی 1395-03-10 12:01
اقا خسته نباشید. خدا قوتتون بده.امیدوارم موفق باشید.
نقل قول کردن
+9 #6 محسن158 1395-04-17 15:54
ممنون واقعا اطلاعات خوبی بود
نقل قول کردن
+4 #7 مرتضی رستمی 1395-04-18 01:54
با سلام
مثل همیشه عالی و کامل،
ممنون از زحمات همگیه شما
سپاسگذار
نقل قول کردن
+4 #8 علی نوروزی 1395-05-18 10:36
سلام خواستم بپرسم مصرف بنزین خودرو رانا که 37 تا کارکرده چقدر باید باشه کلیه پارامتر ها چک شده امل بازم مصرف بنزین بالا هستش حدود صدی 15 لیارزمان پاشش بنزین هم ۲ میباشد اما کمی در حالت ایستاده بوی بد خام سوزی داره اما اول صبح یا تو هرشرایطی تک استارت روشن میشه و درحالت سلو خوب و نرم کارمیکنه
نقل قول کردن
+7 #9 امیر علی 1395-07-02 22:00
سلام.۲۰۶ تیپ ۶مدل ۸۹ .چراغ موتور روشنه ولرزش و قدرت کاهش یافته. قبلا با قطع کردن باطری وبعد از ۵دقیقه وصل کردن ،چراغ خطر موتور خاموش ولرزش موتور درست می شد.مکانیکی انژکتور تمیز کرده،شمع ها عوض کرده،فیلتر بنزین تعویض کرده ،کیل را امتحان کرده اما درست نشده.
نقل قول کردن
+3 #10 محمد 1395-07-10 20:40
خدا قوت
نقل قول کردن
+15 #11 پاکنوش طلایی 1395-07-16 22:47
باسلام:سمند lxمدل 1390 با موتور پژو معمولی بعد از ترمز یا تعویض دتده معکوس چراغ stop روشن شده و پیغام فشار روغن پایین است پخش می شود مشکل چیست؟باتشکر
نقل قول کردن
+6 #12 محمدرضا صابرى 1395-08-12 23:56
عالى بود
نقل قول کردن
+5 #13 حسن 1395-09-02 20:03
من یک سوال دارم اگر دوستان میتونن جواب بدهند
پارامتر HC از آلاینده ها که زیاد باشه دلیل چیه
تشکر
نقل قول کردن
0 #14 حمید 1395-09-17 21:27
به نقل از حسن:
من یک سوال دارم اگر دوستان میتونن جواب بدهند
پارامتر HC از آلاینده ها که زیاد باشه دلیل چیه
تشکر

با سلام.hc معمولا بخاطر بخارات روغن کارت و یا وجود روغن در سیلندر که علت آن وجود رو؛ن اراف سوپاپ هست که باید رفع عیب گردد که از لاستیک های دور سوپاپ و گیت آن میشود
نقل قول کردن
-2 #15 شهرام خانی هستم 1395-10-13 23:53
به دادم برسید ...پژو 405....89 با سیستم زیمنس دارم دور ارام نوسان دارد شاید تا العان پانصد هزار تومان خرجش کردم اما درس نشده .همه سنسور ها را تعویض وایسیو راهم تست کردم .بعضیها میگن توی مدل 89 این طبیعیه می خواستم کمکم کنید دیوانه شدم
نقل قول کردن
+3 #16 رامین 1395-11-02 10:44
با سلام .
ماشین من سمند SE هست . به صورت دستی گازسوز شده است. مدتی هست که ماشین به سختی روی بنزین روشن میشه و اگر هم روشن شه به سرعت خاموش میشه . باید با فشار دادن و رها کردن سریع و پشت سر هم پدال گاز سعی در روشن نگه داشتنش بکنم . وقتی دور موتور بالای 3 یا 4 باشه راحت گاز میخوره اما وقتی رها میکنم انگار بنزین قطع میشه و ماشین خاموش میشه . لازم به ذکره که روی گاز به راحتی کار میکنه
نقل قول کردن
+5 #17 حسام 1395-11-16 15:19
با عرض سلام و تشکر به خاطر سایت بسیار خوب و مطالب بسیار مفیدتون خواهشمندم در صورت امکان شرایط کپی برداری رو از مطالب سایتتون روفراهم کنید
نقل قول کردن
+5 #18 فرشاد 1395-11-25 00:37
به نقل از پاکنوش طلایی:
باسلام:سمند lxمدل 1390 با موتور پژو معمولی بعد از ترمز یا تعویض دتده معکوس چراغ stop روشن شده و پیغام فشار روغن پایین است پخش می شود مشکل چیست؟باتشکر

فشنگی تک سیم سوکت طوسی رنگ نزدیک فیلتر روغن رو عوض کن
نقل قول کردن
+3 #19 فرشاد 1395-11-25 00:43
به نقل از شهرام خانی هستم:
به دادم برسید ...پژو 405....89 با سیستم زیمنس دارم دور ارام نوسان دارد شاید تا العان پانصد هزار تومان خرجش کردم اما درس نشده .همه سنسور ها را تعویض وایسیو راهم تست کردم .بعضیها میگن توی مدل 89 این طبیعیه می خواستم کمکم کنید دیوانه شدم

ایا فشنگی آب رو عوض کردید کله سبز در غیر اینصورت یا عیب از استپ موتور یا مسیر سیم در داخل جای پوسیدگی روکش سیم بوجود امده یا از ایسییو هست که اول ریست اگر نشد فلش دانلود کن یا ایسی استپ موتور ایراد دارد
نقل قول کردن
0 #20 رضا 1395-12-11 21:58
با سلام
من یک سمند EF7مدل ۹۳ دارم مدتی هست هنگام تعویض دنده بین دنده ۱ و ۲ وقتی تا وقتی پام رو از روی کلاچ بر ندارم دور موتور پائین نمیاد . از ECU و استوپر موتور تا شمع و وایر رو هم عوض کردم درست نشد . هر بار که این مشکل پیش میاد باید ماشین رو خاموش و چند بار سوئیج رو باز و بسته کنم یا سر باطری رو جدا کنم تا خوب بشه. لطفا راهنمایی کنید . باسپاس
نقل قول کردن
-2 #21 مصطفی 1395-12-11 23:26
به نقل از رضا:
با سلام
من یک سمند EF7مدل ۹۳ دارم مدتی هست هنگام تعویض دنده بین دنده ۱ و ۲ وقتی تا وقتی پام رو از روی کلاچ بر ندارم دور موتور پائین نمیاد . از ECU و استوپر موتور تا شمع و وایر رو هم عوض کردم درست نشد . هر بار که این مشکل پیش میاد باید ماشین رو خاموش و چند بار سوئیج رو باز و بسته کنم یا سر باطری رو جدا کنم تا خوب بشه. لطفا راهنمایی کنید . باسپاس

سنسور پدال کلاچت خرابه یا شل شده
نقل قول کردن
0 #22 رضا 1395-12-12 12:45
به نقل از مصطفی:
سنسور پدال کلاچت خرابه یا شل شده

ماشین من سنسور پدال کلاچ نداره
نقل قول کردن
+2 #23 ابراهیم 1395-12-13 22:20
سلام من ماشینم ریو هست ومصرفش صدی تقریبا۱۲لیتر داخل شهر مصرفشه در حالی که ریو دوستانم داخل شهری ۷.۵ -۸هستش شمع ووایر وسوزن انژکتور نو وکاتالیزور ودیسک وصفحه عوض شده تغییری نکرده از کجا بفهمم سنسور اکسیژنم سالمه هیچ خطایی هم نداره یا اینکه عیب موتوریه به نظر اساتید ایراد از کجاست؟
البته یمقدار بالاتر یه خودرو رانا همین مشکل منو داشت ولی مشکلش بی جواب مونده بود.
نقل قول کردن
+3 #24 hasan 1395-12-15 11:47
سلام اطلات خیلی مفیدی دادین اگرمقدور هستش درمورد دیاگ هم اطلات بدید
نقل قول کردن
+3 #25 رضا 1395-12-18 00:24
به نقل از رضا:
ماشین من سنسور پدال کلاچ نداره

ببخشید کسی نمی دونه مشکل ماشین من چیه . ممنون میشم راهنمایی کنید .
نقل قول کردن
+1 #26 ميثم 1396-01-05 14:32
ماشينم پرشا سال (1392) هستش
خام سوزي داره سنسور اكسيژن و پارامتر هارو چك كردم ،مشكلي نداشت در كل ايراد نرم افزاري و يا برقي نداشت .ميگن احتمال داره مكانيكي باشه
ايراد مكانيكي چيه و چطور ميشه تشخيص داد؟
نقل قول کردن
+2 #27 محمدرضا 1396-01-06 10:53
سلام. ماشن من پژو 405 مدل 83 هست. جدیدا موقع استارت اولیه دور موتور روی 1100 هست و یه کم بی دلیل گاز میخوره. بعد از گرم شدن در حالت درجا دور موتور روی 900 قرار میگیره. به نظرتون علتش چیه؟ دیاگ زدم میزان هوای ورودی 3.3 تا 4.1 رو نشان میداد... ممنون
نقل قول کردن
+4 #28 majid 1396-01-11 06:11
باسلام وخدا قوت ،پراید ۱۳۱seمدل ۹۲در مواقعی ریپ میزنه وماشین کپ میکنه وچراغ چک روشن وخاموش میشه دیاگ زدم خطایی نشون نمیده لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+3 #29 مختار گراوندی 1396-01-11 23:33
تشکر میکنم بابت تمامی زحماتی ک میکشید
نقل قول کردن
+4 #30 بهزاد رضائی 1396-01-12 12:02
سلام
خسته نباشید بدون هیچ شک و تردید بعد از سالها گشت و گذار در فضای مجازی در زمینه فنی و تخصص بهترین هستیید
پاینده و بر قرار باشید
نقل قول کردن
+3 #31 محمد 1396-01-16 21:04
به نقل از رضا:
با سلام
من یک سمند EF7مدل ۹۳ دارم مدتی هست هنگام تعویض دنده بین دنده ۱ و ۲ وقتی تا وقتی پام رو از روی کلاچ بر ندارم دور موتور پائین نمیاد . از ECU و استوپر موتور تا شمع و وایر رو هم عوض کردم درست نشد . هر بار که این مشکل پیش میاد باید ماشین رو خاموش و چند بار سوئیج رو باز و بسته کنم یا سر باطری رو جدا کنم تا خوب بشه. لطفا راهنمایی کنید . باسپاس

ecu ماشین چه مارکیه؟
نقل قول کردن
+1 #32 محمدرضا 1396-01-23 00:08
تورو خدا کمک کنید
سلام یه پراید111مدل 93دارم Hp
بعد روشن میشه یعنی وقتی استارت میزنم ساسات نمیکنه ماشین وتر تر با دور کم روشن میشه بعضی وقتام با یه استارت روشن میشه وقتی گرم بشه یکم بهتر میشه
اقا همه جای مشهد بردم! 2روز علاف بودم از کار زندگی افتادم بقران
سنسور اکسیژن -مپ- استپر- فشنگی آب- پمپ بنزین عوض شده و تایم هم چک شده که درست باشه. پیش مهندس خانی هم بردم میگه کامپیوتر سالمه البته باز نکرد فقط استارت زد گفت سالمه!
دیاگ هم زدم فلش هم زدم .خطایی نمیده فقط میگه فشار مانوفیلد بالاس حدودا750 که میگن باید 280یا300باشه
نقل قول کردن
0 #33 سعید مرادی 1396-02-02 14:58
با عرض سلام خدمت نیروهای زحمتکش کارگیک
خودروی بنده پژو پارس مدل 79 می باشد که کامپیوتر آن از نوع مگنت مارلی هستش و از نوع mm8p میباشد که با مشکل خاموش شدن خودرو هم روی بنزین و هم گاز مواجه هستم که با زدن دیاگ زاویه دریچه گاز 2/5- بود.
میخواستم بدونم ایرادش میتونه از این باشه اگر هست علتش چیه و باید چه کاری انجام بدم.
ضمنا تا حالا چند جا بردم ولی کسی سر در نمیاره.
با تشکر فراوان از زحمات گروه کارگیک
نقل قول کردن
-2 #34 شهره 1396-04-10 11:04
با سلام و خسته نباشید
من برای پایان نامه ام دنبال مقاله و کتاب درباره ارتباطات دیتاست های گرفته شده از دیاگ ,, و ارتباط وتاسیرات سنسورها بر هم.....هستم
ممنون میشم معرفی کنید.
نقل قول کردن
+4 #35 پيمان هدايتي 1396-04-17 01:00
با سلام
بنده يه پرايد 89دارم كه زماني كه درجه آب روي خط اول مي ايسته فن رادياتور روشن ميشه ودر همين زمان چراغ چك روشن ميشه ويك لحظه ماشين كم مياره وبعدش ماشين خام ميسوزونه دياك زدم خطاي از فن ماشين بوده و
فن ماشين عوض كردم ومقاوت وهمه چيزاشو عوض كردم ولي درست نشده تمام باطري سازهاي اراك بردم ولي نميدونن از چي بايد چيكار كنم مال ايسيو يا جايي اتصالي داره
نقل قول کردن
+4 #36 نادر 1396-04-19 10:18
باسلام
بنده يه خودرو پ‍‍ژو پارس تيو فايو مالتي پلاس دارم كه شيشه سمت شاگرد كار نمي كند گاه وقتي قفل ميكند همه جا بردم درست نشده خواهشمند است راهنمايي كنيد
نقل قول کردن
+4 #37 علیرضا 1396-05-23 01:08
با سلام
لطفا اعلام بفرمایید خطای اتصال به زمین دریچه گاز مربوط به چه مواردی میشود.با سپاس
نقل قول کردن
+2 #38 صالح.جانفشان 1396-05-25 01:54
سلام من 206 تیپ 5 دارم ecu ماشین رو عوز کردم الان ماشین خطای کمبود ولتاژ در انژکتور و مدار سانویه پمپ بنزین میندازه این کار ماشین خاموش شده استارت زیاد میرنی ماشین روشن میشه در جا گاز میدی خاموش نمیشه راه که میافتی سری خاموش میکنه دسته سیم موتور هم نو نو تو رو خدا راهنمایی نکید مرسی :lol:
نقل قول کردن
-1 #39 mohsen 1396-05-28 11:47
با عرض سلام و خسته نباشید
خودور بنده تیبا مدل 94می باشد روغن کم می کند وسنسور ناک مدام خراب می شود حتی چند بار تعویض کردم
خواهشمنداست راهنمایی فرمائید ارتباطی بین هم است
اگر نه علت آن چیست و برای رفع آن چه باید کرد
با تشکر
نقل قول کردن
+1 #40 آذرمهر 1396-06-17 23:00
خیلی تشکر میکنم واقعا مطالبتون مفید.موفق باشید
نقل قول کردن
+2 #41 آذرمهر 1396-06-17 23:03
به نقل از mohsen:
با عرض سلام و خسته نباشید
خودور بنده تیبا مدل 94می باشد روغن کم می کند وسنسور ناک مدام خراب می شود حتی چند بار تعویض کردم
خواهشمنداست راهنمایی فرمائید ارتباطی بین هم است
اگر نه علت آن چیست و برای رفع آن چه باید کرد
با تشکر

نه عزیز سنسور ضربه ربطی به روغن کم کردن نداره.
نقل قول کردن
+1 #42 محمد 1396-06-26 17:11
درود بر شما
مرسی که هستید
لطفا راهنمایی کنید پژو ۲۰۶ مدل ۹۰ ای سی یو بوش ۷.۴.۵
زمان شتابگیری دورموتور روی۳ اندکی مکث دارد و بعد سریع تا تک آف میرسد
دلیل مکث چیست
سپاسگذارم
نقل قول کردن
+2 #43 علی 1396-07-05 01:04
سلام و خسته نباشید.
پژو۲۰۶تیپ۲مدل ۹۰ دارم طاهرا ماشین ایرادی نداره .یه مدت خوب کار میکنه بعد یهو اگه خیلی باهاش تند رانندگی کنی و یا جالتی که دور موتورت یه کم بالا بره .چراغ چک روشن میشه دوبار این اتفاق برام اقتاده .خطای موقت میاد.خطای سنسور پدال گاز .
و با پاک کردن رفع میشه ولی باز بعد چند وقت همین مشکل پیش میاد...ممنون میشم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+1 #44 مجید 1396-08-01 03:50
به نقل از پاکنوش طلایی:
باسلام:سمند lxمدل 1390 با موتور پژو معمولی بعد از ترمز یا تعویض دتده معکوس چراغ stop روشن شده و پیغام فشار روغن پایین است پخش می شود مشکل چیست؟باتشکر

روغن کم کرده در غیر اینصورت فیلتر روغن تعویض اگه نشد فشنگی روغن عوض کن وگرنه.اوئل پمپ یاتاقان یا میلنگ ایراد داره البته اگه مشکل سیمکشی نداشته باشی
نقل قول کردن
-1 #45 رضافراهانی 1396-08-01 20:39
سلام۲۰۶مدل۸۸تیپ۵دارم صبح موقع استارت دربعضی ازمواقع تک کارمیکنه چراغ چک روشن میشه کدخطازده احتراق ناقص سیلندر۱_۳روغن شل بنزین سوپرفیلتربنزین عوض کردم بازم درست نشدممنون میشم کمکم کنید
نقل قول کردن
+1 #46 علیرضا 1396-08-02 03:20
با سلام خودروی من پراید۱۳۱هست در حالت بنزین خوب است ولی در حالت گاز ریپ میزنه شمع هم عوض کردم
ولی درست نشده لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
نقل قول کردن
0 #47 محمدامین 1396-08-07 22:34
[quote name="رضافراهانی"]سلام۲۰۶مدل۸۸تیپ۵دارم صبح موقع استارت دربعضی ازمواقع تک کارمیکنه چراغ چک روشن میشه کدخطازده احتراق ناقص سیلندر۱_۳روغن شل بنزین سوپرفیلتربنزین عوض کردم بازم درست نشدممنون میشم کمکم کنید
سلام اگه موتور tu5 هست برو سراغ کویل
نقل قول کردن
+1 #48 javad 1396-08-24 02:16
به نقل از ابراهیم:
سلام من ماشینم ریو هست ومصرفش صدی تقریبا۱۲لیتر داخل شهر مصرفشه در حالی که ریو دوستانم داخل شهری ۷.۵ -۸هستش شمع ووایر وسوزن انژکتور نو وکاتالیزور ودیسک وصفحه عوض شده تغییری نکرده از کجا بفهمم سنسور اکسیژنم سالمه هیچ خطایی هم نداره یا اینکه عیب موتوریه به نظر اساتید ایراد از کجاست؟
البته یمقدار بالاتر یه خودرو رانا همین مشکل منو داشت ولی مشکلش بی جواب مونده بود.

سلام سنسور اکسیژنو میتونی از روی پارامترهای دستگاه دیاگ بفهمی سالمه یانه
نقل قول کردن
0 #49 javad 1396-08-24 02:18
به نقل از مصطفی:
سنسور پدال کلاچت خرابه یا شل شده

سلام روی پدال کلاچ یک فشنگی هست مثل فشنگی ترمزه اونو عوضکنی درست میشه
نقل قول کردن
+1 #50 مهران 1396-08-30 14:52
ضمن عرض سلام خدمت دوستان
می خواستم ببینم سنسور اکسیژن موقع استارت اولیه کاربرد داره یا بعد از روشن شدن خودرو کارش رو شروع میکنه؟
نقل قول کردن
-2 #51 ندا 1396-09-01 15:50
سلام .ماشین من پراید 131 مدل93 هست .گاهی خاموش میشه چه در سرعت بالا چه پایین چه ایستاده موقع خاموش شدن هم همه چراغهای چک روشنه .بعد خاموش شدن خیلی وقتا باید 10- 15 دقیقه صبر کنم بعد استارت میخوره بعضی وقتام بعد 5 دقیقه.واقعا کلافه شدم چند تعمیرگاه بردم یکی گفت استپرموتورشه تعویض کردم.یکی دیگه بردم گفت استپرش نیاز به تعمیر نداشت سالم بود قبلیه . جای دزدگیزشو عوض کن .اینکارو کردم باز دوباره همان اش و همان کاسه .بعد گفت اگه نشد کلا دزدگیر رو قطع کن اگه بازم نشد سیم کشی ماشین رو یه نگا بندازن . ضمنا گفت ایراد از موتور نیست .واقعا سر درگمم چیکار باید کنم اگه اشکال از برق ماشین باشه دیاگ نشون میده کلا ببرم دیاگ یالازم نیست .کمکم کنید ممنون.
نقل قول کردن
0 #52 محمد 1396-09-27 08:28
به نقل از ندا:
سلام .ماشین من پراید 131 مدل93 هست .گاهی خاموش میشه چه در سرعت بالا چه پایین چه ایستاده موقع خاموش شدن هم همه چراغهای چک روشنه .بعد خاموش شدن خیلی وقتا باید 10- 15 دقیقه صبر کنم بعد استارت میخوره بعضی وقتام بعد 5 دقیقه.واقعا کلافه شدم چند تعمیرگاه بردم یکی گفت استپرموتورشه تعویض کردم.یکی دیگه بردم گفت استپرش نیاز به تعمیر نداشت سالم بود قبلیه . جای دزدگیزشو عوض کن .اینکارو کردم باز دوباره همان اش و همان کاسه .بعد گفت اگه نشد کلا دزدگیر رو قطع کن اگه بازم نشد سیم کشی ماشین رو یه نگا بندازن . ضمنا گفت ایراد از موتور نیست .واقعا سر درگمم چیکار باید کنم اگه اشکال از برق ماشین باشه دیاگ نشون میده کلا ببرم دیاگ یالازم نیست .کمکم کنید ممنون.
سلام
با این علائم میتونه ایراد از سنسور دور موتور باشه
نقل قول کردن
0 #53 مجید 1396-10-12 06:48
باید سیم کشی در نزدیکی های کلاچ یا ترمز به بدنه اتصال کرده باشه من هم قبلا این مورد را داشتم
نقل قول کردن
0 #54 محسن جعفری 1396-10-15 19:18
سلام.خیلی استفاده کردم از مطالب سایت.لطف کنید راحع بع پارامترهای مهم دیاگ مطلب بگذارید.سپاسگذارم
نقل قول کردن
-1 #55 ali 1396-10-15 22:59
سلام خودرو 207مدل 96 دارم ده هزار کار کرد حالا 24 ساعت که خاموش میمونه و استارت میزنم ماشین وشن میشه و صدا پت پت میکنه بعد خاموشش میکنم استارت میزنم روشن نمیشه یعنی استارت انگار قدرت نداره یه جوری صدا میده دوباره استارت میزنم روشن میشه و خوبه و تو طول روزم ک دیگه ماشین موتورش گرمه(روشن میشه واسه کارم تو ساعتا مختلف)دیگه همچین مشکلی نداره.به نظر شما دوستان این چه عیبی میتونه باشه.(در ضمن وقتی 24ساعت خاموش میمونه ک یعنی سرد سرد میشه که بار اول روشن میکنم پت پت میکنه دودشم یه بوی بد و غیر طبیعی میده)
نقل قول کردن
0 #56 مجید 1396-10-20 18:43
سلام وقتی دیاگ اتومبیل را شناسائی نمیکند و ماشین هم روشن نمیشود عیب کجاست
نقل قول کردن
-1 #57 علیرضا 1396-12-29 21:09
سلام
من یه پراید دوگانه شرکتی دارم موتور موقع استارت زدن و دور آرام دور موتور میاد پایین و خاموش میشه بعد از ریست کردن کامپیوتر یه مدت خوبه ولی دوباره بهم میریزه روی گاز مشکلی نیست توی دستگاه دیاگ هم مشکلی از سنسور ها وجود نداره فقط سنسور اکسیژن نوسان بین ۴۴ تا ۷۸۰ رو نشون میده لطفا راهنمایی کنید ممنون
نقل قول کردن
-1 #58 وحید 1397-01-22 16:25
به نقل از ندا:
سلام .ماشین من پراید 131 مدل93 هست .گاهی خاموش میشه چه در سرعت بالا چه پایین چه ایستاده موقع خاموش شدن هم همه چراغهای چک روشنه .بعد خاموش شدن خیلی وقتا باید 10- 15 دقیقه صبر کنم بعد استارت میخوره بعضی وقتام بعد 5 دقیقه.واقعا کلافه شدم چند تعمیرگاه بردم یکی گفت استپرموتورشه تعویض کردم.یکی دیگه بردم گفت استپرش نیاز به تعمیر نداشت سالم بود قبلیه . جای دزدگیزشو عوض کن .اینکارو کردم باز دوباره همان اش و همان کاسه .بعد گفت اگه نشد کلا دزدگیر رو قطع کن اگه بازم نشد سیم کشی ماشین رو یه نگا بندازن . ضمنا گفت ایراد از موتور نیست .واقعا سر درگمم چیکار باید کنم اگه اشکال از برق ماشین باشه دیاگ نشون میده کلا ببرم دیاگ یالازم نیست .کمکم کنید ممنون.

سلام . پمپ بنبه نقل از مجید:
سلام وقتی دیاگ اتومبیل را شناسائی نمیکند و ماشین هم روشن نمیشود عیب کجاست

سلام.پمپ بنزین رو عوض کن حل میشه صد در صد
نقل قول کردن
0 #59 انوری 1397-01-31 00:43
سلام
من پراید مدل ۹۲ زیمنس دارم
هنگام صبح ماشین با تک استرت روشن میشه ولی وقتی زیاد کر میکنه وبه اصطلاح گرم میشه دیر استارت میخوره
به نظر شما ایراد از سنسور اکسیژنه؟
شایان ذکره مدتیه سوکت سنسور اکسیژنو چون خرابه دراوردم
ممنون از همتون
نقل قول کردن
+1 #60 سیاوش 1397-02-06 15:30
با سلام و احترام
ماشین من 206 تیپ 5 مدل 84 هستش و چراغ چکم دایم روشن هستش . ( تنظیم سوخت . بیش از حد رقیق )پاک میکن خطا رو با دوباره چراغ چک روشن میشه .
1- کاتالیزور ماشین رو جدید خریدم . 2- شمع ماشین جدید خریدم 3- وایر و کویل چک شدن . 4- ی سی یو چک شده و برنامشو تعویض کردن . 5-سوکت سنسور اکسیژن عوض شده . 6-چند مدل مختلف سنسور اکسیژن نصب شده ولی باز روشن شده. 7- دیسک و صفحه و فییلتر روغن و بنزین و هوا تعویض شده .8-دریچه گاز و سنسور مپ جدید خریداری شده .ولی باز روشن شده چراغ چک .
فقط فن ماشین یکسره شده با ی سیم به بی اس ام فیوزها .
نظر شما در این خصوص چی هستش ؟
سنسور و شمع هم دوده نداره و مشکل فنی هم نداره .
نظر شما چی هستش ؟
نقل قول کردن
-1 #61 MOH3N.B.Z 1397-02-08 00:42
به نقل از شهرام خانی هستم:
به دادم برسید ...پژو 405....89 با سیستم زیمنس دارم دور ارام نوسان دارد شاید تا العان پانصد هزار تومان خرجش کردم اما درس نشده .همه سنسور ها را تعویض وایسیو راهم تست کردم .بعضیها میگن توی مدل 89 این طبیعیه می خواستم کمکم کنید دیوانه شدم

احتمال داره ماشین نشتی گاز به منیفولد داره و وقتی رو بنزینه گاز هم نشتی میکنه یا ب عبارت دیگه ماشین دو سوخته میشه :-) :-) به نقل از مجید:
سلام وقتی دیاگ اتومبیل را شناسائی نمیکند و ماشین هم روشن نمیشود عیب کجاست
نقل قول کردن
0 #62 MOH3N.B.Z 1397-02-08 00:46
به نقل از مجید:
سلام وقتی دیاگ اتومبیل را شناسائی نمیکند و ماشین هم روشن نمیشود عیب کجاست

کانکتوری ک او بی دی وصل میشه بهش پایه های 4و5 منفی 16 هم مثبت با تست لامپ تست کنید7 هم دیتا فکر میکنم بعضی وقتام پین های کانکتور جا باز میکنه و عیب یاب نمیتونه متصل بشه :-) :-)
نقل قول کردن
+1 #63 هامون 1397-02-17 09:18
به نقل از امیر علی:
سلام.۲۰۶ تیپ ۶مدل ۸۹ .چراغ موتور روشنه ولرزش و قدرت کاهش یافته. قبلا با قطع کردن باطری وبعد از ۵دقیقه وصل کردن ،چراغ خطر موتور خاموش ولرزش موتور درست می شد.مکانیکی انژکتور تمیز کرده،شمع ها عوض کرده،فیلتر بنزین تعویض کرده ،کیل را امتحان کرده اما درست نشده.

سنسور اکسیژن ایراد داره نیازی به تعویض موارد ذکر شده بالا نبود..دستگاه بزن
نقل قول کردن
0 #64 محسن 1397-03-17 14:58
سلام
واقعا مطالب جالبی بود وجای تشکر داره
دمتون گرم
نقل قول کردن
0 #65 مجتبی 1397-04-19 16:50
باسلام.اساتیدمحترم خواهش میکنم کمک کنید.من یه پارس دوگانه فابریک مدل دارم که روی گاز مثل ساعت کارمیکنه ولی روی بنزین هم مصرف بالاهه هم دنده دو وسه کپ میکنه یعنی دل دل کارمیکنه دنده های دیگ کمترحس میشه.کلی کارانجام دادم شمع وایر شمع مدلای مختلف سنسوراکسیژن سنسور مپ اما درس نشده.بادستگاه هم دانلود زدم هم فلش اما بازم درس نشد.یه تنظیم موتوری دیگ فلش کرد برام بهتر شد اما یکم بگذره دوباره کپ میکنه ودوباره درست میشه.خیلی اذیت میکنه چندتاتنظیم موتورهم بردم اما کسی دردش نمیدونه.
نقل قول کردن
0 #66 سینا 1397-04-25 06:55
سلام. ماشینم پراید 132 مدل 88 یگانه است.چراغ چکم بعد یکم رانندگی روشن میشد..دستگاه گذاشتم رو ماشین..زده بود سنسور دما و سنسور میل سوپاپ خرابه...سنسور دما سنسور میل سوپاپ و مقاومت فن رو عوض کردم...ولی هنوزم چراغ چکم روشن میشه...مشکل از کجاست؟ چون دستگاه دیاگ که فقط همون دوتا عیبو تشخیص داده بود...ممنون از راهنماییتون
نقل قول کردن
0 #67 سهیل 1397-04-28 20:23
به نقل از شهرام خانی هستم:
به دادم برسید ...پژو 405....89 با سیستم زیمنس دارم دور ارام نوسان دارد شاید تا العان پانصد هزار تومان خرجش کردم اما درس نشده .همه سنسور ها را تعویض وایسیو راهم تست کردم .بعضیها میگن توی مدل 89 این طبیعیه می خواستم کمکم کنید دیوانه شدم

سلام خدمت شما دوست عزیز اینکه دور اروم نوسان داره دلیل فقط بر این نمیشه که سنسور ها خراب هستن البته امروزه همه تعویض کارند نه تعمیرکار و فقط میگن فلان چیزو باید عوض کنین برای رفع مشکل شما اول از همه سوکت های برقیتونو چک کنین این خیلی مهمه چون اگه یه سوکت یذره شل باشه جریان نوسان داره و باعث اختلال در ECU میشه از من به شما نصیحت اول سوکتای مهمو چک کنین
نقل قول کردن
0 #68 سعید 1397-05-09 21:43
ماشینم 405 نیش گاز ک میرم ریپ بدی میزنه سنسور مپ و وایر شم و شم نو هست
نقل قول کردن
0 #69 اسماعیل ک 1397-05-14 19:14
سلام، سمند۹۴ال ایکس سون دارم با تک استارت روشن میشه ولی بعد پارک کردن وبعد نیم ساعت دوباره استارت زدن، دیر روشن میشه، لطفن راهنمایی کنید با تشکر
نقل قول کردن
0 #70 محمد 1397-05-24 09:18
سلام ماشین من پراید مدل 92 هست وقتی ماشینمو خاموش میکنم همون موقع خوب روشن میشه ولی ۱۵ دقیقه بعد بخام روشن کنم بد روشن میشه و یکم اولش دود سیاه از اگزوز میاد
نقل قول کردن
0 #71 جواد 1397-06-20 01:01
[quote name="سعید"]ماشینم 405 نیش گاز ک میرم ریپ بدی میزنه سنسور مپ و وایر شم و شم نو هست[/quoپتانسیومتر دریچه گاز رو چک.کن
نقل قول کردن
0 #72 محسن 1397-06-31 20:06
با سلام
یکماه پیش پمپ بنزین ماشینم(پژو ۲۰۶ مدل ۹۰ ) سوخت که عوض کردم.دیروز روشن کردم برم بیرون اما بعداز ۳دقیقه درجا کار کردن ماشین، پشیمون شدم و ماشینو خاموش کردم. شب که خواستم برم هرچی استارت زدم ماشین روشن نشد و توی اکومد رفته. صدایی از پمپ بنزین نمیومد.وقتی چک کردم دیدم بنزین سر ریل سوخت نیست. سوکت پمپ بنزین رو با لامپ تست کردم که با سوییچ روشن شد. اما برخلاف یکماه پیش حتی با استارت زدن هم از اکومد در نیومد! بستهای باطری رو شب تا صبح برداشتم اما فرقی نکرد! چراغ جلو هم روشن نمیشه! باتری هم ۴ماه پیش عوض کردم. آیا بازهم پمپ سوخته یا ایراد چیز دیگه ای مثل کاهش ولتاژ و .... هست ؟ممنون
نقل قول کردن
0 #73 میلاد کورد 1397-08-02 00:44
سنسور کیلومتر تعویصض شه
نقل قول کردن
0 #74 رسول.کارشناس 1397-08-06 20:29
به نقل از mohsen:
با عرض سلام و خسته نباشید
خودور بنده تیبا مدل 94می باشد روغن کم می کند وسنسور ناک مدام خراب می شود حتی چند بار تعویض کردم
خواهشمنداست راهنمایی فرمائید ارتباطی بین هم است
اگر نه علت آن چیست و برای رفع آن چه باید کرد
با تشکر

شما احتمال زیاد مشکل فنی داری.سنسور شاید خراب نشه و با لرزش موتور چراغ روشن شه.لرزش هم میتونه از فيلر یا شيم نبودن ماشین باشه
نقل قول کردن
0 #75 رسول.کارشناس 1397-08-06 20:30
به نقل از محسن:
با سلام
یکماه پیش پمپ بنزین ماشینم(پژو ۲۰۶ مدل ۹۰ ) سوخت که عوض کردم.دیروز روشن کردم برم بیرون اما بعداز ۳دقیقه درجا کار کردن ماشین، پشیمون شدم و ماشینو خاموش کردم. شب که خواستم برم هرچی استارت زدم ماشین روشن نشد و توی اکومد رفته. صدایی از پمپ بنزین نمیومد.وقتی چک کردم دیدم بنزین سر ریل سوخت نیست. سوکت پمپ بنزین رو با لامپ تست کردم که با سوییچ روشن شد. اما برخلاف یکماه پیش حتی با استارت زدن هم از اکومد در نیومد! بستهای باطری رو شب تا صبح برداشتم اما فرقی نکرد! چراغ جلو هم روشن نمیشه! باتری هم ۴ماه پیش عوض کردم. آیا بازهم پمپ سوخته یا ایراد چیز دیگه ای مثل کاهش ولتاژ و .... هست ؟ممنون

حتما رله دوبل خودرو چک شود.
نقل قول کردن
0 #76 سعید 1397-08-08 19:37
سلام یه پراید ۹۴ دارم که یکسره کد ۰۰۳۰ میاره چند بار رفتم خطا رو پاک کردم ولی دوباره خطا میاره چراغ چک روشن نمیشه ولی نفس نداره و در دور پایین ریپ میزنه لطف کنید بگید کد ۰۰۳۰ مال کدام قسمته که تعویضش کنم ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
تشریح فناوری های موتور دیزل با فیلم ها و انیمیشن های کوتاه
آفرود در کویر مرکزی ایران
کامپیوترهای مکانیکی کنترل آتش
مونتاژ موتور 4 زمانه احتراق داخلی 4 سیلندر
مقایسه آنرود و آفرود هیوندای ix35 و سوزوکی گرندویتارا
ماجرای ماشین خریدن جناب خان
معرفی موتور فرمول 1 رنو
نقد و بررسی تخصصی کیا اپتیما جدید در ایران
ترمزگیری صحیح در مسابقات رانندگی
آموزش تشخیص عیب و تعویض باتری
توضیح مکانیزم عملکرد گیربکس دستی دیفرانسیل عقب
معرفی BMW M4 GTS
قدرت میدان مغناطیسی موتور الکتریکی تویوتا پریوس
نمایش و توضیح عملکرد گیربکس روی گیربکس بازشده پراید
آموزش بازدید مجموعه کمک فنر و تعلیق خودرو
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K
نحوه صحیح چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جا زدن پیستون
آموزش عیب یابی لقی و دمونتاژ و مونتاژ بلبرینگ اکسل جلو پراید
آموزش بازکردن داشبورد و ملحقات پژو 405 و پارس
10 روش برتر متداول و اقتصادی برای تقویت خودرو
10 روش برتر متداول و اقتصادی برای تقویت خودرو
آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
انواع و عملکرد چند نمونه متداول از پمپ های هیدرولیک
2019 Toyota New Engine and CVT Transmission for 2.0-liter Class Based on TNGA
تست مرگ تویوتا هایلوکس توسط جرمی کلارکسون
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
آموزش تنظیم زوایای چرخ های خودرو
انتقال قدرت هیدرواستاتیکی و مزایای آن
فیلم آموزشی تعمیر تاکومتر (دورسنج موتور) پژو 206 + معرفی و آشنایی با تاکومتر
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
بررسی و مقایسه تسلا S و مرسدس بنز S550
بهبود ضریب درگ (آیرودینامیک) مزدا3 هاچ بک
مقایسه تویوتا یاریس و سایپا تیبا
جدول اقدامات مرتبط با ایراد عدم نمایش صحیح مقدار بنزین خودروهای پراید و تیبا
کتابچه راهنمای نقشه های الکتریکی 206 فرانسوی
راهنمای تعمیرات بخاری و کولر نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات شاسی و بدنه نیسان پاترول
راهنمای کامل تعمیرات MVM315

آخرین آگهی ها

آموزش تخصصی و فوق تخصصی کامل کامیون ها واتوبوس های نسل جدیدد ...
آموزشگاه فنی پیشتازان صنعت خودروهای دیزل باهدف برگزاری آموزش ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
با توجه به پیچیدگی های کدینگ و پروگرامینگ خودروهای آئودی و ف ...
دستگاه تنظیم فشار باد وای دی 409 ، ساخت کمپانی یانتک میباشد ...
یکی از با اهمیت ترین موارد داشتن دستگاه تستر ایسیو این هست ک ...
خدمات صافکاری و نقاشی.تعمیرات تخصصی برق و الکترونیک. ...
فروش ای سی یو ، جعبه فیوز ، نودها و ABS انواع خودروهای داخل ...
دوره تخصصی جامع تقویت و تیونینگ خودرو در آموزشگاه فن خودرو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...