بمب‌های متحرک در آستانه انفجار؟ , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین گفت: از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۷ روند بازرسی ادواری خودروهای گازسوز در حال انجام بود، اما از ابتدای سال ۸۸ به دلیل تغییر مسئولیت های سازمانی این فعالیت تا سال ۹۶ انجام نشد.

cng 13920203082133307419974

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی محمودیان گفت: هم اکنون هزینه بازرسی ادواری خودرویی مانند پراید نزدیک به هزینه کل مخزن گاز در این خودروست و همین مسئله تمایل به خودروهای گازسوز و ارائه خودروها برای بازرسی را کم کرده است.
وی گفت : از سال 1382 تا سال 1387 روند بازرسی در حال انجام بود، اما از ابتدای سال 88 به دلیل تغییر مسئولیت های سازمانی این فعالیت تا سال 96 انجام نشد.
محمودیان با اشاره به آغاز مجدد بازرسی از خودروهای گازسوز افزود: یکی از دلایل آغاز مجدد این بازرسی ها ، تمایل به استفاده از صنعت CNG به عنوان یکی از اهداف کلان وزارت نفت کشور است، اما مشکلی که اکنون وجود دارد این است که فرآیند بازرسی ها به دلیل فقدان زیرساخت لازم باعث شده است بخشی از فعالیت ها از نظر هزینه بیشتر شود و نیازمند اصلاح است.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین تاکید کرد: قرار بود سهمی از درآمد حوزه سی ان جی به عنوان صرفه جویی ایجاد شده ، در حوزه خدمات صرف شود که این کار عملیاتی نشده است.
محمودیان تصریح کرد : هم اکنون هزینه بازرسی ادواری برای یک خودروی پراید گازسوز حدود 220 هزار تومان است که در مقایسه با هزینه تامین مخزن سوخت که حدود 280 هزار تومان ارزش دارد، بسیار بالاست.

وی گفت: آزمون های هیدرواستاتیک پس از شش سال اول، سر سال یک بار است.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین افزود : متاسفانه این هزینه های بالا باعث شده است که تمایل به استفاده از خودروهای گازسوز کاهش پیدا کند و گزارش های میدانی نیز این مسئله را نشان می دهد.
محمودیان ادامه داد: باید راهکاری در این زمینه پیدا شود، چرا که دریافت این هزینه منطقی نیست و حتی مالکان خودروهای گازسوز به دلیل ایجاد صرفه اقتصادی برای کشور باید مورد تکریم قرار گیرند.
وی گفت: روزانه 21 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در کشور تولید می شود که معادل آن یعنی 21 میلیون لیتر بنزین وارد کشور نمی شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: ما اکنون پتانسیل افزایش ظرفیت تولید گاز سی ان جی تا 45 میلیون مترمکعب را داریم و به همین دلیل در حال پیگیری ظرفیت هایی هستیم که استفاده از سوخت سی ان جی افزایش یابد، اما متاسفانه روند بازرسی ادواری تلاش های صورت گرفته در این حوزه را تحت تاثیر قرار می دهد.

محمودیان با اشاره به ذخایر عظیم گاز در کشورمان گفت : زیرساخت های فراوانی از نظر خطوط انتقال گاز ، جایگاه های سی ان جی و دانش فنی نیازمند حمایت بیشتر از تولید خودروهای گازسوز و خدمات آن هستیم تا مصرف کننده تمایل بیشتری به این حوزه داشته باشد.
وی افزود: براساس ماده سه مصوبه هیئت وزیران سه مرکز کار بازرسی ادواری خودروهای گازسوز را انجام می دهند که این مراکز عبارتند از مراکز معاینه فنی که بازرسی ها سطح یک را انجام می دهند، مراکز خدمات فنی و آزمایشگاههای هیدرواستاتیک نیز خدمت رسانی می کنند.
محمدیان گفت : در حوزه مراکز معاینه فنی 481 مرکز وجود دارد که مشکلی در این زمینه نداریم، 900 واحد خدمات فنی فعال در کشور وجود دارد که در این زمینه نیز محدودیتی وجود ندارد، اما در زمینه آزمایشگاه های هیدرواستاتیک از ابتدای مطرح شدن بازرسی ادواری و وجود دارد.
وی افزود: مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که نهصد واحد خدمات فنی هنوز به صورت رسمی و به صورت سازماندهی شده در این فرآیند بازرسی قرار نگرفته اند.
رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین تاکید کرد: در ماه های اخیر با سازمان ملی استاندار، اتحادیه حمل و نقل همگانی و سازمان شهرداری ها جلساتی را برگزار کردیم و اسامی واحدهای خدمات فنی مجاز به آنها اعلام شده است و قرار شد از اواسط آذر ماه این اسامی به سراسر کشور معرفی می شود.

وی گفت : در برخی از استانها آزمایشگاه هیدرواستاتیک وجود ندارد و مردم می توانند با مراجعه به این واحدهای خدمات فنی که دانش فنی و افراد متخصص دارند ، مشکل خود را حل کند.
محمودیان درباره کاهش هزینه های بازرسی در صورت فعال شدن واحدهای خدمات فنی تصریح کرد : بخش قابل ملاحظه ای از هزینه بازرسی ادواری مربوط به آزمون هیدرواستاتیک است که برای خودرو پراید با دو مخزن به 136 هزار تومان می رسد.
وی گفت: در واقع این 136 هزار تومان از 220 هزار تومان فعلی کم می شود و هزینه های بازرسی بسیار کاهش پیدا می کند.
محمودیان به تغییر نگرش و آزمون هیدرواستاتیک تاکید کرد و گفت: با نگاهی به رویه های جهانی می شود شکل آزمون ادواری و هزینه های آنها بسیار متفاوت با کشور ماست و به همین دلیل
نیازمند برخی اصلاحات در این رویه هستیم.

وی درباره راه حل های رفع این مشکل توضیح داد: حوادث شکل گرفته در سالها اخیر 63 مورد بود که همه آنها در جایگاههای گاز اتفاق افتاده و در زمان سوخت گیری خودروها بوده است.
رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین گفت : از این 63 مورد 43 مورد به دلیل دستکاری مخازن اتفاق افتاده است و به 20 به دلیل خوردگی و استهلاک بوده است.
وی افزود: براساس گزارش های موجود ، از سال 1392 حوادث مربوط به خوردگی سطحی مخازن در حال افزایش است و این 20 مورد در واقع در این همین بازه زمانی بوده است و قبل از سال 1396 نیز آزمون های ادواری متوقف شده بود.
محمودیان گفت: می توان فرآیندها را اصلاح کرد که زمینه کاهش هزینه شود و می توان حدود 80 درصد مشکلات را بر طرف کرد مانند فرایندی که در زمینه کپسول های گاز خانگی اکنون صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها  

+5 #1 علی خسروی 1396-09-13 18:04
با وارد شدن گاز به قول خودشون انرژی پاک به عرصه خودرو ایرانی بدبخت شد اخه هم هزینه نصب گاز به خودروش اضاف شد هم هزینه استحلاک خودرو حالا هم که باس منتظر انفجار باشه ممنونم دولت عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
اندازه گیری لقی طولی میل لنگ با ساعت اندیکاتور
آموزش صاف کردن سپر خودرو با حرارت
تهران، تقاطع سئول : صادرات سودآور یا بازاریابی ضررآفرین برای خودروی ایرانی؟- قسمت9
تهران، تقاطع سئول : وقتی قوانین سخت گیرانه هم کیفیت خودروی داخلی را بالا نبرد- قسمت8
تهران، تقاطع سئول : وقتی کیفیت خودروی داخلی داد همه را درآورد- قسمت7
تهران، تقاطع سئول : تصمیم مهم کره ای ها برای ادامه بقا در صنعت خودرو- قسمت6
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها با رقبای ۱۰۰ ساله درافتادند- قسمت5
تهران، تقاطع سئول : روزی که نیسان به ایران آمد- قسمت4
تهران، تقاطع سئول : داستان تولد پراید افسانه ای- قسمت3
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها گوی سبقت را در خودروسازی ربودند- قسمت2
تهران، تقاطع سئول : روزی که ایران و کره استارت زدند/ تاریخچه صنعت خودرو در ایران و کره جنوبی- قسمت1
آموزش رانندگی مربی تازه کار به قهرمان رانندگی Leona Chin
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
معرفی و نکاتی درباره پولیفت یا جرثقیل زنجیری (Lever Hoist)
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
آموزش روغنکاری بکس بادی (Air Impact Wrench)
Peugeot 504 pick-up 4x4
فیلم مستند لامبورگینی آونتادور از National Geographic
بوگاتی ویرون را بشناسید
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه1
نمونه سئوالات آزمون مهارت شغلی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی برقکار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی تعلیق کار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
کتب درسی مکانیک و برق خودرو دوره متوسطه
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
آموزش مکانیک خودرو : سیستم روغن کاری
آموزش مکانیک خودرو : مقدمات و آشنایی با ابزارها و وسائل کار در اتومکانیک
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
آموزش مکانیک خودرو : تفکیک و بازکردن متعلقات موتور
آموزش مکانیک خودرو : آشنایی با اصول کارکرد موتورهای احتراق داخلی و اجزاء آن
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
بروس مک لارن ؛ طراح ، مخترع ، راننده و مهندس خودرو
سکانس تاریخی تعقیب و گریز دوج چارجر و فورد موستانگ در فیلم بولیت
درگ تویوتا کمری هیبرید و کیا اپتیما
نقد و بررسی ایسوزو دی-مکس
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED

آخرین آگهی ها

فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
اصول کار کرد موتور و قطعه شناسی -سنسورها و عملگرها - شناخت ا ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تخصصی فنی خودرو: مکانیک و برق خودرو-ایسیو-مولتی پلکس-C ...
پروگرامر TNM مناسب برای تعمیرات ایسیو / تنظیمات کیلومتر / د ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
دوره تخصصی برق خودرو های خانواده هیوندا و کیا ...
ارائه خدمات حرفه ای تعمیرات انواع برد های الکترونیک خودروهای ...