4منفعت و 5زیان شهر تهران از تاکسی‌های اینترنتی , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

معاون شهردار روز گذشته با حضور در صحن علنی پارلمان محلی پایتخت با ارائه گزارش پوست‌اندازی خدمات حوزه تاکسی از سنتی به اینترنتی، نفع و زیان ایجاد شده از تردد تاکسی‌های اینترنتی برای پایتخت در وضع موجود را تشریح کرد.

به نقل از دنیای اقتصاد، محسن پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به‌عنوان متولی اصلی حوزه حمل و نقل عمومی و از آن مهم‌تر متولی اصلی تاکسیرانی شهر تهران، بدون آنکه نسبت به رقیب خدمات سنتی تاکسیرانی و آژانسی موضع‌گیری غیرکارشناسی داشته باشد، اعلام کرد: بررسی‌های مدیریت شهری نشان می‌دهد تاکسی‌های اینترنتی در وضع موجود که تعداد آنها به مراتب بیش از دو نوع اپلیکیشنی است که مشهور شده‌اند، چهار منفعت برای شهر و شهروندان تهرانی دارد اما روال خدمات ارائه شده از سوی این شرکت‌ها به گونه‌ای است که همزمان پنج زیان را متوجه شهر تهران کرده است.

taxi interneti 567

او در ابتدا به منافع حاصل از ارائه خدمات تاکسی‌های اینترنتی به شهر تهران اشاره کرد و این‌گونه توضیح داد: نفع اول این تاکسی‌های اینترنتی، کاهش بار ترافیکی است. چراکه بسیاری از شهروندانی که در بسیاری از سفرهای درون‌شهری از خودروی شخصی استفاده می‌کردند به دلیل تعرفه پایین سفر با استفاده از این تاکسی‌ها، ترجیح داده‌اند عمده سفرهای شهری خود را با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی انجام دهند. از دیدگاه معاون شهردار تهران دومین نفع تاکسی‌های اینترنتی برای پایتخت‌نشینان ارزان‌تر بودن خدمات است که از نظر پایتخت‌نشینان نیز به‌عنوان مزیت اصلی استفاده از این تاکسی‌ها از آن یاد می‌شود و این موضوع نیز مورد تایید شهرداری تهران نیز قرار دارد. در عین حال پورسیدآقایی سومین مزیت استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را برای شهر تهران، کاهش میزان اشغال معابر از بابت توقف تاکسی‌ها و آژانس‌ها و همچنین خودروی شخصی شهروندان در معابر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خدمات تاکسی‌های اینترنتی مستقل از تامین پارکینگ است. اما در حال حاضر بسیاری از شهروندانی که با استفاده از خودروی شخصی سفر درون‌شهری خود را انجام می‌دهند نیازمند تامین جای پارک برای ماشین‌های خود هستند و همچنین آژانس‌ها نیز هر کدام نیازمند جای پارک برای خودروهای در خدمت خود هستند.

به گفته معاون شهردار تهران منفعت چهارم راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی، اطلاعات به روز و زنده از نبض سفر در پایتخت است. این تاکسی‌ها می‌توانند اطلاعاتی را که به‌صورت اینترنتی و روزانه ثبت می‌کنند به‌صورت یک رکورد اطلاعاتی از بابت اینکه بیشترین جابه‌جایی مسافر درون‌شهری به لحاظ منطقه‌ای در کدام مناطق صورت می‌گیرد، پرتردد‌ترین معابر، جنس و سن مسافران، نوع تقاضای سفر مسافران و... به شهرداری تهران ارائه دهند و این اطلاعات می‌تواند در برنامه‌ریزی ترافیکی برای شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه شبیه‌سازی ترافیک براساس طرح جامع امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: چراکه برای شبیه‌سازی نیازمند ماتریس سفر، مبدأ و مقصد، میزان عرضه و تقاضا و... هستیم و در حال حاضر تیمی در حال تهیه ماتریس سفر هستند که با پیاده‌سازی داده‌ها می‌توان وضعیت ترافیکی پایتخت را در یک چشم‌انداز مشخص شبیه‌سازی کرد. پورسیدآقایی با وجود برشمردن منافع تاکسی‌های اینترنتی برای پایتخت معتقد است نحوه ارائه خدمات از بابت سطح و کیفیت سرویس و انتخاب راننده اشکالاتی دارد که باید ساماندهی و برطرف شود.او در تشریح زیان‌های وارده به شهر و شهروندان تهران ناشی از خدمات ارائه شده از سوی تاکسی‌های اینترنتی به قانون نظارت بر حمل و نقل مسافر درون‌شهری اشاره کرد و گفت: مطابق قانون باید تمامی امور مربوط به حمل و نقل مسافر زیرنظر شهرداری باشد اما خدمات شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی که تعداد آنها در پایتخت هم‌اکنون به 22 شرکت رسیده است تحت نظارت شهرداری قرار ندارد.

او همین‌طور استخدام‌های مازاد صورت گرفته و استفاده از رانندگان غیربومی در این شرکت‌ها را دومین زیان برای شهر تهران برشمرد و افزود: استفاده از رانندگان غیربومی منجر به تحریک شدید مهاجرت به تهران شده است. در حال حاضر ترکیب راننده‌های این شرکت‌ها نشان می‌دهد کوچ زیادی از شهرستان‌های اطراف تهران با انگیزه فعالیت در این تاکسی‌ها صورت گرفته است. معاون ترافیکی شهرداری تهران سومین زیان را شکل‌گیری اکوسیستم غیررسمی در حوزه سرویس‌دهی مسافرت‌های درون‌شهری کنار ناوگان رسمی تاکسیرانی دانست که باید تعیین تکلیف شوند. چهارمین زیان نیز بحران‌های اجتماعی ناشی از پیگیری انتظارات راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی از شرکت‌ها است که تبعات آن مستقیما به شهرداری باز‌می‌گردد.او ادامه داد: عدم نظارت بر کیفیت خودروهایی که به شکل تاکسی‌های اینترنتی خدمات ارائه می‌دهند باعث شده خودروهای با کیفیت پایین به لحاظ آلایندگی در مجموعه‌‌های جدید سرویس‌دهی کنند در نتیجه سهم تردد خودروهای با عمر متوسط به بالا را در شهر افزایش دهند که اثر تشدید‌کننده‌ای بر آلودگی هوا دارند. پورسید‌آقایی با تشریح این مشکلات، روز گذشته اعلام کرد اگرچه اصل موضوع فعالیت شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی را قبول داریم اما برای رفع اشکالات جلساتی را با نمایندگان تاکسی‌های اینترنتی برگزار کرده‌ایم و بنا داریم این شرکت‌ها را نظارت‌پذیر و ساماندهی کنیم.

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
اندازه گیری لقی طولی میل لنگ با ساعت اندیکاتور
آموزش صاف کردن سپر خودرو با حرارت
تهران، تقاطع سئول : صادرات سودآور یا بازاریابی ضررآفرین برای خودروی ایرانی؟- قسمت9
تهران، تقاطع سئول : وقتی قوانین سخت گیرانه هم کیفیت خودروی داخلی را بالا نبرد- قسمت8
تهران، تقاطع سئول : وقتی کیفیت خودروی داخلی داد همه را درآورد- قسمت7
تهران، تقاطع سئول : تصمیم مهم کره ای ها برای ادامه بقا در صنعت خودرو- قسمت6
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها با رقبای ۱۰۰ ساله درافتادند- قسمت5
تهران، تقاطع سئول : روزی که نیسان به ایران آمد- قسمت4
تهران، تقاطع سئول : داستان تولد پراید افسانه ای- قسمت3
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها گوی سبقت را در خودروسازی ربودند- قسمت2
تهران، تقاطع سئول : روزی که ایران و کره استارت زدند/ تاریخچه صنعت خودرو در ایران و کره جنوبی- قسمت1
آموزش رانندگی مربی تازه کار به قهرمان رانندگی Leona Chin
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
معرفی و نکاتی درباره پولیفت یا جرثقیل زنجیری (Lever Hoist)
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
آموزش روغنکاری بکس بادی (Air Impact Wrench)
Peugeot 504 pick-up 4x4
فیلم مستند لامبورگینی آونتادور از National Geographic
بوگاتی ویرون را بشناسید
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه1
نمونه سئوالات آزمون مهارت شغلی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی برقکار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی تعلیق کار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
کتب درسی مکانیک و برق خودرو دوره متوسطه
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
آموزش مکانیک خودرو : سیستم روغن کاری
آموزش مکانیک خودرو : مقدمات و آشنایی با ابزارها و وسائل کار در اتومکانیک
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
آموزش مکانیک خودرو : تفکیک و بازکردن متعلقات موتور
آموزش مکانیک خودرو : آشنایی با اصول کارکرد موتورهای احتراق داخلی و اجزاء آن
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
بروس مک لارن ؛ طراح ، مخترع ، راننده و مهندس خودرو
سکانس تاریخی تعقیب و گریز دوج چارجر و فورد موستانگ در فیلم بولیت
درگ تویوتا کمری هیبرید و کیا اپتیما
نقد و بررسی ایسوزو دی-مکس
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED

آخرین آگهی ها

فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
اصول کار کرد موتور و قطعه شناسی -سنسورها و عملگرها - شناخت ا ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تخصصی فنی خودرو: مکانیک و برق خودرو-ایسیو-مولتی پلکس-C ...
پروگرامر TNM مناسب برای تعمیرات ایسیو / تنظیمات کیلومتر / د ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
دوره تخصصی برق خودرو های خانواده هیوندا و کیا ...
ارائه خدمات حرفه ای تعمیرات انواع برد های الکترونیک خودروهای ...