ترالورد با فناوری انحصاری میتسوبیشی به ایران آمد , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

این پیکاپ از خانواده برند Zhongxing چین است که پیش از این خودروی این شرکت با نام گرند تایگر وارد بازار ایران شده بود اما در کشور با نام کاپرا شناخته می‌شد.

به گزارش اخبار خودرو ،شرکت بهمن‌‌موتور در نمایشگاه خودروی تهران از جدید‌ترین پیکاپ خود رونمایی کرد. این وانت که محصولی از کارخانه چینی Zhongxing یعنی همان شرکت طراح و سازنده وانت کاپراست، با نام Terralord به بازار عرضه می‌شود.به‌نظر می‌رسد ورود این پیکاپ که پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده زمان ببرد، با توقف تولید وانت‌های مزدا و پادرا همراه خواهد بود و می‌تواند جایگزینی برای پادرا محسوب شود.این پیکاپ اولین‌بار سال گذشته روانه بازار چین شده است.

در ادامه گفت‌وگویی داشته‌ایم با مهدی دهاقین، کارشناس مسئول واحد مهندسی اداره قوای محرکه گروه بهمن که از نظرتان می‌گذرد.

ترالورد با فناوری انحصاری میتسوبیشی به ایران آمد , 58e4c0c3-4884-48f8-aa7d-55cc30b81010-700x295

نسل جدید پیکاپ‌های بهمن‌موتور که با همکاری Zhongxing چین تولید می‌شوند، جای خود را در بازار باز کرده‌اند و استقبال خوبی از کاپرا و کاپرا۲ به‌عمل آمده است. آیا همین پیشینه، مقدمه ورود پیکاپ جدید شما یعنی ترالورد بوده است؟

بله، تولید پیکاپ پادرا اوایل دهه جاری در گروه بهمن آغاز شد و در این سال‌ها با‌توجه به کیفیت و تیراژ مناسبی که دارد، به اندازه کافی در بازار شناخته شده است.

این پیکاپ بیش‌از همه به‌دلیل برخورداری ازچهارچرخ محرک، محبوبیت پیدا کرده که این سیستم در آفرود کارایی دارد و کیفیت این پیکاپ در حد خود قابل قبول است. ادارات دولتی مانند محیط‌زیست، محیط‌بانی، سپاه و نیروی انتظامی که تعداد زیادی از این پیکاپ‌ها را خریداری کرده‌اند، از کیفیت آن‌ها راضی بوده‌اند.
این پیکاپ از خانواده برند Zhongxing چین است که پیش از این خودروی این شرکت با نام گرند تایگر وارد بازار ایران شده بود اما در کشور با نام کاپرا شناخته می‌شد.

این خودرو اما در کارخانه اصلی با نام ترالورد تولید می‌شود. حجم موتور و پیشرانه قدرت این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است اما از نظر قوای محرکه تفاوتی نداشته، تنها از تک‌میل سوپاپ به دومیل سوپاپ رسیده است.

تکنولوژی انحصاری جدید میتسوبیشی با نام مای‌ویک در این خودرو به‌کار رفته است که بحث آوانساریتارد سوپاپ‌های دود و سوپاپ‌های هوا را مطرح می‌کند.

در این تکنولوژی در هر دو سوپاپ، آوانس‌ و ریتارد به کار رفته است. بنابراین‌ سوپاپ‌ها متغیر هستند و می‌توان زمان‌بندی‌ سوپاپ‌ها را براساس دور موتور تغییر داد.

همچنین یک موتور توربوشارژر در این خودرو در نظر گرفته شده است که با همان حجم ۲۴۰۰ سی‌سی از حالت تنفس طبیعی ۱۲۵ اسب‌بخار به ۱۶۰ اسب‌بخار تبدیل شده است.

طراحی این خودرو نیز کاملا به‌روز و شاسی و پلت‌فرم این پیکاپ براساس یکی از مدل‌های فورد طراحی شده است. از دیگر مشخصات فنی این خودرو می‌توان به گیربکس ۶سرعته آن اشاره کرد. آپشن‌های داخلی آن نیز به گونه‌ای است که این خودرو را در رده پیکاپ‌های لاکچری قرار می‌دهد.

این محصول در چه سگمنت قیمتی عرضه خواهد شد؟

تصور می‌کنم این خودرو در سگمنت قیمتی بین ۸۵ تا ۹۰ میلیون تومان به بازار خودرویی ایران عرضه شود.

با توجه به تفاوت کمی که از نظر قیمتی با کاپرا۲ دارد، آیا یک رقیب قیمتی برای این محصول نخواهد بود؟

مطمئنا با ورود این مدل، تولید کاپرا۲ متوقف و این مدل جایگزین کاپرا۲ خواهد شد. کاپرا۲ با قیمت ۷۴میلیون‌تومان به فروش می‌رسد، از این رو می‌توان با تفاوت قیمتی حدود ۱۱میلیون‌تومان می‌توان صاحب خودرویی شد که از لحاظ طراحی داخلی، طراحی بیرون، کلاس خودرویی با کاپرا۲ متفاوت است.

باتوجه به حجم و وزنی که این خودرو دارد، تصور می‌کنم کلاس خودرویی آن یک پله ارتقا پیدا کند و از M1 به M2 برسد و جزو مینی‌تراک‌ها محسوب شود.

چه زمانی را برای عرضه این خودرو به بازار پیش‌بینی می‌کنید؟

انتظار می‌رود تا یک‌سال دیگر این خودرو به بازار عرضه شود.

سهم داخلی‌سازی این مدل چقدر خواهد بود؟ آیا تجربه‌ای که در ساخت برخی قطعات روی کاپرا داشته‌اید، در ترالورد به کار خواهید بست؟

در زمینه داخلی‌سازی آن هنوز مذاکره‌ای با طرف چینی نشده است اما تعیین سهم ساخت داخل این خودرو در برنامه‌های شرکت وجود دارد. شاید بتوان برخی قطعات داخلی بدنه کاپرا را روی این مدل هم استفاده کرد اما فکر نمی‌کنم قطعه مشترکی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی کاپرا مطرح بود، شاسی و بدنه آن خودرو است که برای این مدل جدید کارایی نخواهد داشت.

قطعات مربوط به تریم، لاستیک و قطعات مصرفی هم در این خودرو متفاوت هستند. اگر بحث ساخت داخل مطرح باشد، باید قرارداد جدیدی در این زمینه امضا شود. این پیکاپ یک کار کاملا جدید و نسبت به کاپرا۲ متفاوت خواهد بود.

این احتمال هم وجود دارد به‌صورت CBU-CKD وارد شود. چنان‌چه خط تولید وانت مزدا یا کاپرا متوقف شود، یکی از قوی‌ترین گزینه‌های جایگزینی همین پیکاپ جدید بهمن خواهد بود.

موتور توربوشارژر ۲۴۰۰ سی‌سی، گیربکس ۶سرعته، تکنولوژی جدید و انحصاری میتسوبیشی با نام مای‌ویک و طراحی شاسی و پلت‌فرم پیکاپ ترالورد که براساس یکی از مدل‌های فورد بوده، از جمله مشخصات این خودروست. آپشن‌های داخلی آن نیز به گونه‌ای هستند که این خودرو را در رده پیکاپ‌های لاکچری قرار می‌دهد

مشخصات فنی و ویژگی‌ها

مدل بنزینی این خودرو به یک موتور ۲.۴ لیتری توربو مجهز است که می‌تواند ۲۰۴اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰‌نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند. پیکاپ جدید گروه بهمن از ابعادی معادل ۵۳۴۱ میلی‌متر طول، ۱۸۸۵ میلی‌متر عرض و ارتفاع ۱۸۴۵ میلی‌متر ارتقاع برخوردار است.

از ویژگی‌های این مدل می‌توان به چهار شیشه‌برقی، تودوزی چرم، فرمان چرمی، تهویه‌دستی، خروجی برق ۱۲‌ولت، ورودی USB، سنسور پارک جلو، سیستم کنترل پایداری، آینه‌های جانبی‌برقی، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو و سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی اشاره کرد.

ترالورد اولین‌بار سال گذشته روانه بازار چین شد و حالا این خودرو در فاصله‌ا‌ی کمتر از یک سال قرار است وارد ایران شود. طراحی داخلی و کابین این خودرو مناسب به نظر می‌رسد و مواد به‌کار‌رفته در آن از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است.

میان داشبورد صفحه نمایشی کوچکی خودنمایی می‌کند که در نوع خود جالب و جذاب است. موتور این خودرو گشتاوری معادل ۳۲۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند.

بر اساس اعلام سازنده، این پیشرانه با الهام از پیشرانه‌ جیپ رانگلر طراحی و ساخته شده است. براساس ادعای شرکت ZX Auto، به واسطه نوع طراحی و استفاده از شاسی پیشرفته و سازه‌ محکم کابین، این خودرو موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از بنیاد استاندارد و ایمنی خودروهای اروپا(Euro NCAP) شده است.

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
اندازه گیری لقی طولی میل لنگ با ساعت اندیکاتور
آموزش صاف کردن سپر خودرو با حرارت
تهران، تقاطع سئول : صادرات سودآور یا بازاریابی ضررآفرین برای خودروی ایرانی؟- قسمت9
تهران، تقاطع سئول : وقتی قوانین سخت گیرانه هم کیفیت خودروی داخلی را بالا نبرد- قسمت8
تهران، تقاطع سئول : وقتی کیفیت خودروی داخلی داد همه را درآورد- قسمت7
تهران، تقاطع سئول : تصمیم مهم کره ای ها برای ادامه بقا در صنعت خودرو- قسمت6
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها با رقبای ۱۰۰ ساله درافتادند- قسمت5
تهران، تقاطع سئول : روزی که نیسان به ایران آمد- قسمت4
تهران، تقاطع سئول : داستان تولد پراید افسانه ای- قسمت3
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها گوی سبقت را در خودروسازی ربودند- قسمت2
تهران، تقاطع سئول : روزی که ایران و کره استارت زدند/ تاریخچه صنعت خودرو در ایران و کره جنوبی- قسمت1
آموزش رانندگی مربی تازه کار به قهرمان رانندگی Leona Chin
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
معرفی و نکاتی درباره پولیفت یا جرثقیل زنجیری (Lever Hoist)
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
آموزش روغنکاری بکس بادی (Air Impact Wrench)
Peugeot 504 pick-up 4x4
فیلم مستند لامبورگینی آونتادور از National Geographic
بوگاتی ویرون را بشناسید
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه1
نمونه سئوالات آزمون مهارت شغلی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی برقکار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی مکانیک ایساکو
نمونه سئوالات آزمون مهارتی تعلیق کار ایساکو
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
کتب درسی مکانیک و برق خودرو دوره متوسطه
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
آموزش مکانیک خودرو : سیستم روغن کاری
آموزش مکانیک خودرو : مقدمات و آشنایی با ابزارها و وسائل کار در اتومکانیک
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
آموزش مکانیک خودرو : تفکیک و بازکردن متعلقات موتور
آموزش مکانیک خودرو : آشنایی با اصول کارکرد موتورهای احتراق داخلی و اجزاء آن
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
بروس مک لارن ؛ طراح ، مخترع ، راننده و مهندس خودرو
سکانس تاریخی تعقیب و گریز دوج چارجر و فورد موستانگ در فیلم بولیت
درگ تویوتا کمری هیبرید و کیا اپتیما
نقد و بررسی ایسوزو دی-مکس
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED

آخرین آگهی ها

فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
اصول کار کرد موتور و قطعه شناسی -سنسورها و عملگرها - شناخت ا ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تخصصی فنی خودرو: مکانیک و برق خودرو-ایسیو-مولتی پلکس-C ...
پروگرامر TNM مناسب برای تعمیرات ایسیو / تنظیمات کیلومتر / د ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
دوره تخصصی برق خودرو های خانواده هیوندا و کیا ...
ارائه خدمات حرفه ای تعمیرات انواع برد های الکترونیک خودروهای ...