عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت : خودروهای هیبرید وارداتی در کشور عملا تاثیری بر کاهش آلودگی هوا ندارند , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: برخلاف تبلیغات صورت گرفته خودروهای هیبریدی وارداتی تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی هوا ندارند.

امیرحسن کاکایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این روزها به دلیل بالا رفتن تعرفه واردات خودروهای بنزینی و هیبریدی، بحث تاثیرات خودروهای هیبریدی بر کاهش آلودگی هوا داغ شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت : خودروهای هیبرید وارداتی در کشور عملا تاثیری بر کاهش آلودگی هوا ندارند , 233-3-6b

وی با بیان اینکه خودروهای هیبرید انواع مختلفی از میکرو هیبرید تا فول هیبرید دارند، خاطرنشان کرد: براساس بررسی هایی که از سوی مسوولان مربوطه در دولت صورت گرفته، بیشتر خودروهای هیبرید وارداتی به کشور از نوعی هستند که عملا تاثیری بر کاهش آلودگی هوا نداشته اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: موتور الکتریکی مورد استفاده در خودروهای میکرو هیبرید در حد سیستم ساده استاپ و استارت خودرو در پشت چراغ قرمز است ضمن آنکه به دلیل نوع ترافیک ها در ایران که نه ایستا، بلکه در حال حرکت کند و مستمر است، عملا این خودروهای هیبریدی تاثیری بر کاهش آلودگی هوا ندارند.

وی افزود: خودروهای هیبریدی در هر نوعی که باشند همچنان از یک موتور احتراق داخلی (بنزین سوز) استفاده می کنند و دارای آلودگی هستند بنابراین موضوعات مطرح شده درباره پاک بودن خودروهای هیبریدی یک بحث انحرافی است و تنها در خودروهای تمام برقی می توان گفت که این خودروها در محدوده مورد استفاده در شهر، پاک هستند.

کاکایی اظهار کرد: در این شرایط واردات خودروهای هیبریدی به دلیل گران تر بودن آنها تنها باعث خروج بیشتر ارز از کشور و تحمیل هزینه های بیشتر به مصرف کنندگان می شود ضمن آنکه موضوع هزینه های نگهداری و همچنین وجود شبکه خدمات پس از فروش مناسب برای این خودروها موضوعی است که مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه با توجه به این واقعیات بهتر است به جای انتقاد از دولت به دلیل افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، بر مشکل اصلی دست گذاشته شود، تصریح کرد: عامل اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها، قدیمی و فرسوده بودن سیستم حمل و نقل عمومی است که باعث شده از یک سو آلایندگی این ناوگان بالا بوده و از سوی دیگر شهروندان نیز تمایلی به استفاده از این سیستم نداشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: در این شرایط دولت باید فکری به حال سیستم حمل و نقل عمومی کرده و با سرمایه گذاری در این حوزه و ارتقای این ناوگان، شهروندان را تشویق به استفاده کمتر از خودروهای شخصی کند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محسن سیف الهی 1396-10-17 19:14
به ادعای خود شرکت مثلا همین تویتا پریوس تا سرعت ۳۰ کیلومتر وبدون شتابگیری فوری از موتر برقی استفاده میکنه که از نظر من بسیار مناسب برای ترافیک نیمه روان تهرانه این موضوع استارت استپ پشت چراغ فقط توجیح برای افزایش تعرفه واردات۴درصد به ۴۵درصد خودرو های هیبریده دروغ.
نقل قول کردن
0 #2 فربد مقربیان 1396-10-18 21:59
من در کلیپ تبلیغاتی پریوس دیدم کدر سر پایینی خودرو انرژی ذخیره می کند که برای تهران که شهری در دامنه ی کوهستان است بسیار می تواند کمک کننده باشد
نقل قول کردن
0 #3 فررزاد 1396-11-05 11:59
هرکی بوده میخواسته سودی هم تو جیب خودش بره وگرنه چیزهایی که ما دیدیم و خوندیم از هیبرید اینگونه نبوده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
راهنمای کلی تعمیر و نگه داری مکانیکی و الکتریکی پژو 407
جزوه آموزش گیربکس اتوماتیک تندر 90
راهنمای تعمیرات موتور نیسان ماکسیما
بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم تست تصادف
راهنمای دسته سیم های و نقشه های الکتریکی هایما S7 توربوشارژ
راهنمای دسته سیم های و نقشه های الکتریکی هایما S5 توربوشارژ
معرفی سیستم مدار تامین و حفظ فشار در سیتروئن زانتیا
آموزش تعویض روغن LHM و تستهای رگولاتور ، گوی آكومولاتور و شیر اطمینان سیتروئن زانتیا
تشریح نحوه عملکرد سیستم تعلیق زانتیا
آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک سیتروئن زانتیا
معرفی نحوه عملکرد سیستم ترمز زانتیا
معرفی سیستم فرمان هیدرولیک زانتیا
معرفی لوله های هیدرولیک زانتیا
تعمیر اساسی شیر هیدرولیکی کنترل پینیون فرمان زانتیا
آموزش هواگیری سیستم ترمز سیتروئن زانتیا
معرفی سیستم Activa در تعلیق زانتیا
فیلم آموزشی بازدید سیستم تعلیق ، تنظیم ارتفاع و شارژ كردن گوی ها سیتروئن زانتیا
راهنمای تست و خريد خودرو کارکرده
تعمیر اساسی موتور 4A-F تویوتا
راهنمای کامل آموزشی ایساکو در خصوص تعمیرات دنا (موتور EF7 و XUM)
معرفی موتور XUM (پارس ELX جدید) و مقایسه آن با موتور XU7 (سمند، سورن، 405 و پارس)
آموزش بازدید و سرویس ترمز دیسکی جلو نیسان رونیز
آموزش تعویض کمک فنر جلو نیسان رونیز
شرح سیستم فرمان پرقدرت
عیب یابی خودرو از روی پارامترهای سنسورها و عملگرها با دیاگ
راهنمای کامل آموزشی برق 206 مالتی پلکس
معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید
آموزش تنظیم موتور پراید کاربراتور + آموزش بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور و دلکو
معرفی و آموزش سیستم CLC پراید و رنوPK
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
سیستم تعلیق خودرو و اجزا و انواع آن
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4 پژو206 و پارس اتوماتیک
مبانی عملکرد گیربکس اتوماتیک
معرفی و تشریح اجزاء و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک/تیپ ترونیک AL4
دستورالعمل عیب یابی و تعویض مدولاتور ABS پراید و تیبا و ساینا و کوییک
نحوه تبدیل اعداد هگز به دسیمال بدون ماشین حساب
تاثیر تغییر در اندازه فاق لاستیک بر حالت رانندگی
دستورالعمل تعویض مجموعه درب سوپاپ و واشر موتور تیبا
فیلم آموزشی بستن و مونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)

آخرین آگهی ها

عرضه كننده لوازم جانبی خودرو چينی ، فرانسوی ...
دوره های آموزشی تخصصی مکانیک و برق و انژکتور کیا و هیوندای ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
بهبود عملکرد گیربکس در تعویض دنده‌ها افزایش کات اف حذف محد ...
آموزشگاه پیشتازان دیزل اصفهان برگزار کننده دوره های موتور گی ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید
دوره های آموزشی کاملا تخصصی و عملی ، با اعطای گواهینامه بین ...
آشنایی با گیربکس های هایوک، Al4 و هیوندای و کیا، تعمیرات، خص ...
معرفی قطعات و عیوب آنها عیب یابی قطعات مختلف قطعه شناسی و ...
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تخصصی فنی خودرو: مکانیک و برق خودرو-ایسیو-مولتی پلکس-C ...
الکتروصنعت پارس مبین ، تولید کننده لوازم و تجهیزات تعمیرگاهی ...