روکش صندلی های خودرو چقدر آب می خورد؟ , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

بررسی ها نشان می دهد که در صورت سالم بودن صندلی های خودرو، به طور متوسط با هزینه ای حدود 200 هزار تومان می توانید، ظاهر داخلی خودروی خود را با روکش های صندلی با کیفیت از جنس پارچه یا چرم، متحول کنید.

3516816518 08

به نقل از همشهری،  دخل و خرج خراسان، هم اکنون اجناس موجود در بازار روکش صندلی به دو یا شاید بهتر بگوییم به سه دسته تقسیم بندی می شوند. در این باره محمدیان، فعال صنف دوزندگان اتومبیل مشهد توضیح می دهد:

دسته اول روکش هایی که جنس پارچه ای دارند. مزیت این روکش ها این است که در رنگ های متنوع در بازار یافت می شوند. همین طور از منظر استفاده، این جنس روکش در تابستان و زمستان کمتر تحت تاثیر تغییر دما قرار می گیرند. یعنی در تابستان و در اثر گرما و تابش نور خورشید، کمتر داغ شده و در زمستان نیز سرمای کمتری را به سرنشین منتقل می کنند. با این حال باید از یک ویژگی و شاید بتوان گفت عیب این اجناس یاد کرد. روکش های جنس پارچه ای در اثر کثیف شدن با موادی همچون شیر یا روغن، به سختی تمیز می شوند. به خصوص اگر رنگ روشن تری داشته باشند که اثر لک روی آن ها بیشتر به چشم می آید.

به گفته وی، تفاوت در روکش های پارچه ای، صرفاً به جنس آن ها خلاصه نمی شود. بلکه ممکن است برخی روکش ها با یک جنس و ویژگی های ظاهری یکسان، وزن های متفاوتی داشته باشند که در این صورت می توان گفت روکش های دارای پارچه سنگین تر، نسبتاً استقامت بیشتری در مقابل فرسودگی خواهند داشت. همچنین اجناس پارچه ای بهتر، ثبات رنگ بیشتری دارند. برای همین هم هست که توصیه می شود روکش های صندلی از فروشگاه های معتبر خریداری شود.

دسته دوم روکش های صندلی نیز نوع در اصطلاح چرمی آن هاست. ویژگی برجسته این جنس از روکش ها، این است که اغلب آن ها را می توان با یک دستمال مرطوب تمیز کرد و برای همین می توان گفت برای خودروهایی که کاربری آژانس و تاکسی دارند، مناسب تر است. البته می توان گفت این قبیل روکش ها، مطلوب آن هایی که ظاهر اسپرت کابین خودرو را می پسندند نیز هست. با این حال، این روکش ها یک عیب بزرگ دارند و برخلاف روکش های پارچه ای، در اثر گرمای تابستان داغ و در زمستان بر اثر سرما، خیلی سرد می شوند که ممکن است در ابتدای ورود به کابین خودرو، بسیار به چشم بیاید. همین طور با توجه به قابلیت تعریق در بیشتر این روکش ها، معمولاً این روکش ها برای آن هایی که زیاد با خودروی خود به مسافت های طولانی می روند، توصیه نمی شود.

اما دسته سوم روکش های صندلی، آن هایی هستند که ترکیبی از چرم و پارچه در تولید آن ها به کار رفته است. بر این اساس، قسمت های نشیمن و آن بخش هایی که با بدن سرنشین در تماس است، از جنس پارچه ای است تا تعریق کمتری داشته باشد و سرما و گرما را کمتر انتقال دهد. اما بخش های دیگر مانند قسمت های در اصطلاح پاخور یا پشت صندلی های جلو و... از جنس چرمی است تا قابلیت تمیز کردن را داشته باشد.

وفایی دیگر فعال صنف دوزندگان اتومبیل نیز در این باره به دخل و خرج می گوید: عمده اجناس موجود در بازار، برای خودروهای معمول، به صورت آماده است و در کل روکش دوختنی هم اکنون به مانند سابق زیاد نیست. به گفته وی، هم اینک روکش های قابل قبول از جنس پارچه ای، برای خودروهایی نظیر ال 90، پراید و 206، عمدتاً از حدود 100 تا 180 هزار تومان است. البته در بازار، اجناس کم کیفیت تر برای این خودروها از حدود 50 هزار تومان به بالا نیز یافت می شود. اجناس خاص تر مانند روکش برای خودروهای خارجی هم قیمتی بالاتر داشته و گاه نرخ آن ها تا 350 هزار تومان هم می رسد. به گفته وی، تفاوت چندانی بین نوع داخلی و خارجی این محصولات نیست و در هر دو مورد جنس خوب و بد وجود دارد.

اظهارات وفایی درباره نرخ روکش های چرمی نیز حاکی از آن است که محدوده قیمت این اجناس برای خودروهای معمول بازار به مانند روکش های پارچه ای است.

البته باید توجه داشت که نرخ های یادشده، بدون هزینه نصب است. در این صورت و اگر اقدام به خرید روکش خودرو از فروشگاه کردید، باید طبق نرخنامه صنف دوزندگان اتومبیل، هزینه نصبی بین 25 تا 35 هزار تومان برای خودروهایی نظیر پراید، سمند، تیبا، پارس، ال 90 و دنا بپردازید. در مجموع همان طور که از نظر شما گذشت، می توانید با صرف هزینه ای در حدود 200 هزار تومان، یک روکش صندلی خوب برای خودروی خود (خودروهای مرسوم در بازار) تهیه کنید و از زیبایی و تمیزی صندلی های خودروی خود، لذت ببرید.

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
آموزش پنچرگیری لاستیک خودرو
آشنایی با سنسور اکسیژن خودرو و تشریح عملکرد و نقش آن
آموزش نصب برچسب دودی شیشه خودرو
تبلیغ پراید 131 ، سایپا اسطوره اعتماد به نفس
آموزش پاک کردن بخار و آب‌بندی چراغ خودرو
عملکرد موتور 4 زمانه احتراق داخلی سوپاپ با چرخه اتو
تشریح نحوه کارکرد موتورهای 4زمانه احتراق داخلی متداول
تلفظ صحیح برندهای خودرو مشهور آلمانی
آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو 206
آموزش برق خودرو : چراغ های خودرو (مدارهای چراغ های روشنایی جلو ، خطر عقب و راهنما)
نقد و بررسی و مشخصات فنی و امکانات هایما اس 7 (Haima S7)
نقد و بررسی 3 نسل اخیر تویوتا کمری در ایران
معرفی نقد و بررسی تویوتا آریون (TOYOTA Aurion)
معرفی رله دوبل و دیاگرام داخلی و عملکرد
انواع سوکت ها و کانکتورهای برق و الکترونیک پژو-سیتروئن
اگر خودرو یکباره خاموش کرد چه مواردی باید بازبینی گردند؟
تشریح نحوه کارکرد سیستم انتقال قدرت دستی و نقش گیربکس ، دنده ها و کلاچ
انواع مدل های متداول در گیربکس خودرو
آموزش سرویس روغن و فیلتر پژو 405 ، پژو پارس و سمند و ...
نکات جازدن بوش سیلندر موتور بلدوزر
آسیب پذیری ریموت ها و سیستم Keyless Entry و سرقت خودروهای مدل بالا + جزئیات فنی و ویدئوهای نفوذ
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
آموزش تغییر کیلومتر کارکرد خودرو از روی IC صفحه کیلومتر
آموزش تعمیر گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید
اندازه گیری لقی طولی میل لنگ با ساعت اندیکاتور
آموزش صاف کردن سپر خودرو با حرارت
تهران، تقاطع سئول : صادرات سودآور یا بازاریابی ضررآفرین برای خودروی ایرانی؟- قسمت9
تهران، تقاطع سئول : وقتی قوانین سخت گیرانه هم کیفیت خودروی داخلی را بالا نبرد- قسمت8
تهران، تقاطع سئول : وقتی کیفیت خودروی داخلی داد همه را درآورد- قسمت7
تهران، تقاطع سئول : تصمیم مهم کره ای ها برای ادامه بقا در صنعت خودرو- قسمت6
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها با رقبای ۱۰۰ ساله درافتادند- قسمت5
تهران، تقاطع سئول : روزی که نیسان به ایران آمد- قسمت4
تهران، تقاطع سئول : داستان تولد پراید افسانه ای- قسمت3
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها گوی سبقت را در خودروسازی ربودند- قسمت2
تهران، تقاطع سئول : روزی که ایران و کره استارت زدند/ تاریخچه صنعت خودرو در ایران و کره جنوبی- قسمت1
آموزش رانندگی مربی تازه کار به قهرمان رانندگی Leona Chin
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
معرفی و نکاتی درباره پولیفت یا جرثقیل زنجیری (Lever Hoist)
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
آموزش روغنکاری بکس بادی (Air Impact Wrench)

آخرین آگهی ها

ما در آموزشگاه فن خودرو اولویت خود را بر روی کیفیت آموزشی و ...
ابزار شناسی - دینام - استارت - سیم کشی - رله ها - برف پاک کن ...
آموزشگاه پیشتازان دیزل اصفهان برگزار کننده دوره های موتور گی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
لوازم یدکی و خدمات خودرو عسگری عرضه کننده قطعات سایپاو ایرا ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
اصول کار کرد موتور و قطعه شناسی -سنسورها و عملگرها - شناخت ا ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید