Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
Dkhodro_nba
carworks_b2
samin_ba
carworks_nba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

صنعت خودروی کشور ما همواره شرایط خاص خود را داشته است. مکانیسم های موجود در این صنعت به گونه ای تعریف شده اند که متاسفانه فرصت رشد و شکوفایی برای استعدادها فراهم نمی شود. گواه این ادعا طراحان و مدیران ایرانی هستند که اکنون در شرکت های بزرگ و مطرحی چون مرسدس بنز، ب ام و و رنو-نیسان فعالیت می کنند.

مونا سپهری یکی از این افراد است که توانسته با اراده و پشتکار بالای خود به جایگاهی در خور تحسین در صنعت خودرو دست پیدا کند. این بانوی ایرانی الاصل در سال 1963 به دنیا آمده و دانش آموخته رشته حقوق است.

mouna_sepehri

خانم سپهری در سال 1990 میلادی به عنوان یک وکیل کار خود را در پاریس آغاز کرد. وی پس از چند سال زندگی در ایالات متحده دوباره به فرانسه بازگشته و در سال 1996 به عنوان مشاور کل به رنو پیوست. پس از این اتفاق بود که به نوعی رنو وارد دوران جدیدی شد.

ایجاد ائتلاف رنو-نیسان ایده ای بود که با پیوستن خانم سپهری به شرکت رنو مطرح شد. این مدیر 56 ساله نقشی کلیدی در شکل گیری گروه موفق فرانسوی-ژاپنی ایفا کرد.

mounasepehri

در سال 1999 خانم سپهری زمینه ساز تصاحب شرکت رومانیایی داچیا توسط رنو شد. همانگونه که مستحضر هستید با عرضه محصولات ارزان قیمت داچیا، رنو جای پای خود را در کشورهای در حال توسعه محکم تر از قبل کرده است.

بعد از داچیا، نوبت به خرید شرکت سامسونگ موتورز رسید. این اتفاق در سال 2000 رخ داد و مثل موارد قبلی باز هم خانم سپهری نقشی فعال در فراهم کردن مقدمات آن داشت.

مونا سپهری که اکنون جزو تاثیرگذارترین بانوان شاغل در صنعت خودروی اروپا به شمار می رود، در سال 2007 به سمت مدیر تیم های میان کارکردی رنو منصوب شد. دو سال بعد او به عنوان رئیس دفتر مدیرعامل اجرایی اتحاد رنو-نیسان و دبیر هیئت مدیره آن مشغول به کار شد. وظیفه این بخش نظارت بر اجرای هماهنگی های خبری بین دو شرکت رنو و نیسان، هماهنگ سازی همکاری های استراتژیک و هدایت پروژه های جدید بود.

mouna_sepehri6

با توجه به توانمندی ها و کارنامه درخشانی که خانم سپهری در طول دوران فعالیت در رنو از خود بر جای گذاشته بود، فرانسوی ها در سال 2010 سکان مدیریت مذاکرات بین اتحاد رنو-نیسان و کمپانی دایملر را به این بانوی ایرانی الاصل سپردند.

ارتقای شغلی خانم سپهری کماکان ادامه داشت. او در سال 2011 به عنوان نایب رئیس اجرایی دفتر مدیر عامل و عضو کمیته اجرایی رنو منصوب شد. دو سال بعد با تصمیمات اتخاذ شده خانم سپهری به عضویت دائم هیئت مدیره گروه رنو-نیسان درآمده و هم اینک نیز در همین سمت فعالیت می کند. این ایرانی موفق دبیر هیئت مدیره رنو و مدیر بنیاد رنو هم محسوب می شود.

mouna_sepehri4

در کنار سمت های یاد شده، مونا سپهری وظیفه هدایت یک شبکه اجتماعی داخلی شرکت رنو را نیز بر عهده دارد. این شبکه اجتماعی ویژه بانوان بوده و هدف آن بحث در مورد پیشرفت های جنسیتی و تجزیه و تحلیل بهترین شیوه های استخدام، آموزش و مدیریت حرفه ای است.

مونا سپهری به غیر از سمت های متعدد خود در شرکت رنو و ائتلاف رنو-نیسان، به عنوان مدیر مستقل و رئیس کمیته مدیریت شرکت Orange، مدیر مستقل و عضو کمیته حسابرسی شرکت Danone و عضو مستقل هیئت نظارت M6 Metropole Television فعالیت می کند.

mouna_sepehri1

تعهد به تنوع جنسیتی در مشاغل گوناگون و ایجاد یک محیط کار سازگار با فرهنگ های متفاوت از ویژگی های بارز خانم سپهری به شمار می روند. او به آثار هنری مدرن و معاصر نیز علاقه وافری داشته و گام هایی را در راستای ارتقای مجموعه هنری کمپانی رنو برداشته است.

دیجیاتو

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
آموزش بازدید و تعویض دیسک و لنت ترمز تویوتا کمری (2006 تا 2015)
Classroom Manual for Automotive Electricity And Electronics
راهنمای کامل مدارهای الکتریکی چانگان CS35
نرم افزار نقشه های کامل الکتریکی تندر90 و ساندرو (VISU)
راهنماهای کامل تعمیرات سوناتا NF (موتورهای 2.4 و 3.3)
تست و مقایسه مزدا3 و کیا سراتو + تست درگ و هندلینگ
آموزش سری و موازی کردن باطری ها برای بدست آوردن ولتاژ و آمپراژ مختلف
تحلیل سیستم های تعلیق خودرو سمند
معرفی سوخت E85 پایه اتانول بعنوان سوخت خودرو
آموزش پروژه طراحی خودرو کارتینگ در CATIA v5
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
آموزش محیط کار و طراحی قطعات با CATIA v5
تقویت کاربراتور در مقابل سیستم تزریق الکترونیکی
نحوه کارکرد سیستم انتقال نیرو به چرخ ها در سیستم 4MATIC مرسدس بنز
خودروهای خودران در 2018 و چشم انداز در 2019
راهنمای ایراد شتاب گیری و گاز خوردن ضعیف موتور و گاهاً خاموش شدن آن
راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک تندر90
راهنمای تعمیرات گیربکس پادرا
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق سراتو
مدلسازی BMW i8 در AutoDesk Maya 2013
آموزش مدلسازی و طراحی قطعات با Autodesk Inventor 2018
آموزش مقدمات مدل‌ سازی و تحلیل با ANSYS
آموزش SOLIDWORKS 2018
آموزش سریع و کاربردی Autodesk Inventor 2018
مبانی و مفاهیم عملکرد گیربکس اتوماتیک
آموزش طراحی خودرو در فتوشاپ
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
مونا سپهری، فردی کلیدی در تشکیل هولدینگ رنو/نیسان
آلبوم نقشه های برقی تندر90
راهنماهای تعمیراتی هیوندای توسان نسل اول
راهنماهای تعمیراتی هیوندای کوپه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای سانتافه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای آزرا نسل چهارم
شابلون تعمیرات ECU ولئو و ساژم
چرخه اتکینسون (Atkinson cycle)
A Security Analysis of Radio Remote Controllers
10 سال با 7 مدیرعامل سایپا
Millions of Industrial Machines Equipped with RF Remotes Can Be Hacked Remotely
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ

آخرین آگهی ها

بهینه شده نمونه فابریک با جنس بهتر برای سمند ، پارس ، 405 ، ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کا ...
پروگرامر تی ان ام 5000
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تعمیرات موتور و گیربکس اسکانیا ولوو البرز بنز به همر ...
آموزش صفر تا صد برق کامیون ها و اتوبوس های نسل جدید ;کامیو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...