Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
nAMEG_7301
carworks_nba
Dkhodro_nba
samin_ba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

در فرهنگ عمومی چیپ تیونیگ به کلیه دستکاری های برد و مدار و مقادیر ECU و یونیت ها اطلاق می شود.

یک روش دستکاری مستقیم روی برد و مسیرها و مقادیر است ، روش دیگر استفاده از کیت هایی که سر راه مدار یا روی پورت عیب یابی نصب می شوند.

بصورت کلی اکثر این کیت ها بر مبنای تغییر سیگنال های سنسورهای دما و فشار هوای ورودی یا اکسیژن برای وادار کردن ECU به پاشش سوخت بیشتر هستند.برخی دیگر آوانس و ریتارد جرقه را نیز تغییر می دهند.

is_chiptuning_real

بایدتوجه کرد چیپ تیونینگ بخشی از تقویت خودرو است و به تنهایی چندان تاثیری نخواهد داشت. پاشش سوخت بیشتر زمانی که هوای بیشتری به سیلندر تزریق نشده موجب خام سوزی موتور می شود و اثر مثبتی ندارد ، از طرفی اگر هوای بیشتری در بازه نرمال به سیلندر تزریق شده باشد ، ECU از روی اطلاعات سنسور اکسیژن آن را تشخیص می دهد.

در بسیاری از مواقع خدمات انجام شده با عنوان چیپ تیونینگ در حقیقت بروزرسانی یا جایگزینی نرم افزار ECU و یونیت ها است که باگ های نرم افزار قبلی در آن برطرف شده یا مقادیر پارامترها با مقادیر مناسب برای شرایط محیطی عوض شده اند و احتمالاً خود کمپانی سازنده خودرو نیز این آپدیت ها را در نمایندگی نصب می کند.

تغییر تنظیمات عملکرد ECU عملاً در راستای تغییرات و تقویت های ایجاد شده روی خودرو است.

بسیاری از چیپ تیونینگ ها تقویت خاصی روی قدرت و شتاب خودرو ندارند و بیشتر روی اضافه کردن آپشن های مثل حالت بهینه مصرف سوخت یا حالت مناسب شتاب گیری سریع با فشار بیشتر از حالت استاندارد کارخانه بکار می روند.مواردی مثل اضافه کردن فلش روی ECUهای SSAT نیز از این قبیل هستند.

برخی دیگر از دستکاری های ECU و یونیت ها مثل تعویض یا موازی کردن کریستال نیز به تنهایی چیپ تونینگ حساب نمی شوند.

امروزه برای خودروهای تقویت شده انواع ECUهای قابل تنظیم (Adjustable) در بازار موجود هست که هم انواع برنامه های انواع خودروها را دارند هم نرم افزارهای جانبی برای تغییر و کنترل پارامترها ، به همین دلیل تغییر و دستکاری برد دیگر چندان متداول نیست.

ویدئو ذیل نصب یکی از این کیت ها و نتایج آن روی دینامومتر را نمایش می دهد و دیدن آن را به شما توصیه می کنیم :

دیدگاه‌ها  

+7 #1 behnam 1395-10-17 07:34
سلام خسته نباشید
واقعا سایتون عالیه خیلی ممنون
نقل قول کردن
+2 #2 فرزاد 1395-11-17 17:07
سلام درود به تمام کسانی که با تمام وجود زحمت این سایت خوبو میکشن .یک در خواست داشتم اگه امکانس هست اگر ار دامپ تیونینگ پراید برایه ای سی یو زیمنس یا کانتینال هم دارین ممنون میشیم در اختار بگذارید مرسی
نقل قول کردن
+7 #3 علی 1395-11-17 18:19
جالبه پس هیچ کاری انجام نمیده به گفته فیلم. این گروه خوبیه تمام وسایل تجاری که به اسم تقویت توی بازار فروخته میشه رو میاره روی داینو و تست میکنه.جالبه که مدار داخلیش رو که باز میکنن اخر معلوم میشه که مدار برای عوض کردن رنگ ال ای دی دستگاهه.
یعنی هیچی توش نیست فقط یه لامپه.
تازه این ساخت المان بوده وای به حال این چیپ تیونینگایی که توی بازار ایران هستو ساخت چین هستن. و کلی پولشو میدن ملت
نقل قول کردن
0 #4 Ali Daraie 1397-07-20 17:53
سلام خسته نباشید،باتشکر اززحمات
شما،درصورت امکان نحوه تعریف سویچ و راهنمایی کامل در این رابطه لطف کنید ،باتشکر۰
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
چینی ها چگونه تسلا S را هک کردند؟
سمند سورن توربوشارژ
آموزش تعمیر ترک و نشتی بخش های پلاستیکی رادیاتور خودرو
Toyota Builds Open-Source Car-Hacking Tool : PASTA (Portable Automotive Security Testbed)
آسیب پذیری ریموت ها و سیستم Keyless Entry و سرقت خودروهای مدل بالا
راهنمای سیستم ایموبیلایزر ضدسرقت رنو کپچر
راهنمای تعمیرات سیستم کلاچ نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات سیستم فرمان نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات ترمز نیسان پاترول
نقشه ها و تصاویر قطعات یدکی پراید صبا
نقشه های الکتریکی کیا سراتو (2009–2007)
راهنمای سیستم شبکه LAN نیسان مورانو
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور نیسان مورانو
ویدئو معرفی موتور TCe 120 استفاده شده در رنو کپچر و رنو کلیو
تشریح کامل تعاریف و عملکرد چرخ ، رینگ و لاستیک
معرفی و تست سیستم راننده خودکار تسلا
پرونده کامل پژو پارس ، مشخصات فنی ، امکانات و معرفی و مقایسه مدل های مختلف آن
تعمیرات ایسیو زیمنس بایفیول
آشنایی با یاتاقان ، بلبرینگ و رولبرینگ
کوروش منصوری،مهاجری از چالوس ، سلطان دنیای تیونینگ خودرو
چگونه یک خودرو را برقی کنیم؟
راهنمای کامل تعمیرات چری تیگو5
تشریح عملکرد مدار فن خودرو
نقد ، بررسی و مقایسه کیا اپتیما و هیوندایی سوناتا نسل قدیم و جدید از اسب بخار
بررسی و شناخت موتور XU7 و اجزاء، سنسورها و عملگرهای آن (پژو۴۰۵ ،پژوپارس ،سمند ،سورن)
مستند امداد خودرو ایران در نوروز (اسب بخار)
دستورالعمل عیب یابی گیربکس BE
راهنمای تعمیرات موتور زانتیا
نکات و آموزش تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو
زتروس ، چهره خشن مرسدس بنز
معرفی و آزمایش فنی مرسدس بنز E250 + مقایسه با BMW 528
جدول مقایسه فنی و امکانات تیپ های مختلف پژو 206
آموزش استفاده از هیتر و هویه و لحیم کاری در تعمیرات ECU
لحیم کاری برد SMD و نکات آن
شرح عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو
موتور احتراقی بدون پیستون و میل لنگ تویوتا برای تولید انرژی الکتریکی
معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه Bosch MP 7.3 پژوپارس ELX و سمند سریر
تشریح فناوری های موتور دیزل با فیلم ها و انیمیشن های کوتاه
آفرود در کویر مرکزی ایران
کامپیوترهای مکانیکی کنترل آتش

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
دیاگ کاترپیلار و پرکینز Cat ET3
دیاگ دوو دوسان Doosan
دیاگ ماشین آلات کشاورزی و موتورهای هیتاچی Hitachi DR-ZX ...
دیاگ ماشین آلات لیبهر Liebherr
دوره تخصصی جامع تقویت و تیونینگ خودرو در آموزشگاه فن خودرو ...
آموزش تخصصی و فوق تخصصی کامل کامیون ها واتوبوس های نسل جدیدد ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش های تخصصی تعمیرات خودرو شامل:تعمیرات ecu تست موتور ...
الکتروصنعت پارس مبین ، تولید کننده لوازم و تجهیزات تعمیرگاهی ...
ما در آموزشگاه فن خودرو اولویت خود را بر روی کیفیت آموزشی و ...