آیا چیپ تیونینگ ها واقعیت دارند؟ , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

در فرهنگ عمومی چیپ تیونیگ به کلیه دستکاری های برد و مدار و مقادیر ECU و یونیت ها اطلاق می شود.

یک روش دستکاری مستقیم روی برد و مسیرها و مقادیر است ، روش دیگر استفاده از کیت هایی که سر راه مدار یا روی پورت عیب یابی نصب می شوند.

بصورت کلی اکثر این کیت ها بر مبنای تغییر سیگنال های سنسورهای دما و فشار هوای ورودی یا اکسیژن برای وادار کردن ECU به پاشش سوخت بیشتر هستند.برخی دیگر آوانس و ریتارد جرقه را نیز تغییر می دهند.

is chiptuning real

بایدتوجه کرد چیپ تیونینگ بخشی از تقویت خودرو است و به تنهایی چندان تاثیری نخواهد داشت. پاشش سوخت بیشتر زمانی که هوای بیشتری به سیلندر تزریق نشده موجب خام سوزی موتور می شود و اثر مثبتی ندارد ، از طرفی اگر هوای بیشتری در بازه نرمال به سیلندر تزریق شده باشد ، ECU از روی اطلاعات سنسور اکسیژن آن را تشخیص می دهد.

در بسیاری از مواقع خدمات انجام شده با عنوان چیپ تیونینگ در حقیقت بروزرسانی یا جایگزینی نرم افزار ECU و یونیت ها است که باگ های نرم افزار قبلی در آن برطرف شده یا مقادیر پارامترها با مقادیر مناسب برای شرایط محیطی عوض شده اند و احتمالاً خود کمپانی سازنده خودرو نیز این آپدیت ها را در نمایندگی نصب می کند.

تغییر تنظیمات عملکرد ECU عملاً در راستای تغییرات و تقویت های ایجاد شده روی خودرو است.

بسیاری از چیپ تیونینگ ها تقویت خاصی روی قدرت و شتاب خودرو ندارند و بیشتر روی اضافه کردن آپشن های مثل حالت بهینه مصرف سوخت یا حالت مناسب شتاب گیری سریع با فشار بیشتر از حالت استاندارد کارخانه بکار می روند.مواردی مثل اضافه کردن فلش روی ECUهای SSAT نیز از این قبیل هستند.

برخی دیگر از دستکاری های ECU و یونیت ها مثل تعویض یا موازی کردن کریستال نیز به تنهایی چیپ تونینگ حساب نمی شوند.

امروزه برای خودروهای تقویت شده انواع ECUهای قابل تنظیم (Adjustable) در بازار موجود هست که هم انواع برنامه های انواع خودروها را دارند هم نرم افزارهای جانبی برای تغییر و کنترل پارامترها ، به همین دلیل تغییر و دستکاری برد دیگر چندان متداول نیست.

ویدئو ذیل نصب یکی از این کیت ها و نتایج آن روی دینامومتر را نمایش می دهد و دیدن آن را به شما توصیه می کنیم :

دیدگاه‌ها  

+7 #1 behnam 1395-10-17 07:34
سلام خسته نباشید
واقعا سایتون عالیه خیلی ممنون
نقل قول کردن
+2 #2 فرزاد 1395-11-17 17:07
سلام درود به تمام کسانی که با تمام وجود زحمت این سایت خوبو میکشن .یک در خواست داشتم اگه امکانس هست اگر ار دامپ تیونینگ پراید برایه ای سی یو زیمنس یا کانتینال هم دارین ممنون میشیم در اختار بگذارید مرسی
نقل قول کردن
+7 #3 علی 1395-11-17 18:19
جالبه پس هیچ کاری انجام نمیده به گفته فیلم. این گروه خوبیه تمام وسایل تجاری که به اسم تقویت توی بازار فروخته میشه رو میاره روی داینو و تست میکنه.جالبه که مدار داخلیش رو که باز میکنن اخر معلوم میشه که مدار برای عوض کردن رنگ ال ای دی دستگاهه.
یعنی هیچی توش نیست فقط یه لامپه.
تازه این ساخت المان بوده وای به حال این چیپ تیونینگایی که توی بازار ایران هستو ساخت چین هستن. و کلی پولشو میدن ملت
نقل قول کردن
0 #4 Ali Daraie 1397-07-20 17:53
سلام خسته نباشید،باتشکر اززحمات
شما،درصورت امکان نحوه تعریف سویچ و راهنمایی کامل در این رابطه لطف کنید ،باتشکر۰
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
تبلیغ پراید 131 ، سایپا اسطوره اعتماد به نفس
آموزش پاک کردن بخار و آب‌بندی چراغ خودرو
عملکرد موتور 4 زمانه احتراق داخلی سوپاپ با چرخه اتو
تشریح نحوه کارکرد موتورهای 4زمانه احتراق داخلی متداول
تلفظ صحیح برندهای خودرو مشهور آلمانی
آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو 206
آموزش برق خودرو : چراغ های خودرو (مدارهای چراغ های روشنایی جلو ، خطر عقب و راهنما)
نقد و بررسی و مشخصات فنی و امکانات هایما اس 7 (Haima S7)
نقد و بررسی 3 نسل اخیر تویوتا کمری در ایران
معرفی نقد و بررسی تویوتا آریون (TOYOTA Aurion)
معرفی رله دوبل و دیاگرام داخلی و عملکرد
انواع سوکت ها و کانکتورهای برق و الکترونیک پژو-سیتروئن
اگر خودرو یکباره خاموش کرد چه مواردی باید بازبینی گردند؟
تشریح نحوه کارکرد سیستم انتقال قدرت دستی و نقش گیربکس ، دنده ها و کلاچ
انواع مدل های متداول در گیربکس خودرو
آموزش سرویس روغن و فیلتر پژو 405 ، پژو پارس و سمند و ...
نکات جازدن بوش سیلندر موتور بلدوزر
آسیب پذیری ریموت ها و سیستم Keyless Entry و سرقت خودروهای مدل بالا + جزئیات فنی و ویدئوهای نفوذ
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
آموزش تغییر کیلومتر کارکرد خودرو از روی IC صفحه کیلومتر
آموزش تعمیر گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید
اندازه گیری لقی طولی میل لنگ با ساعت اندیکاتور
آموزش صاف کردن سپر خودرو با حرارت
تهران، تقاطع سئول : صادرات سودآور یا بازاریابی ضررآفرین برای خودروی ایرانی؟- قسمت9
تهران، تقاطع سئول : وقتی قوانین سخت گیرانه هم کیفیت خودروی داخلی را بالا نبرد- قسمت8
تهران، تقاطع سئول : وقتی کیفیت خودروی داخلی داد همه را درآورد- قسمت7
تهران، تقاطع سئول : تصمیم مهم کره ای ها برای ادامه بقا در صنعت خودرو- قسمت6
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها با رقبای ۱۰۰ ساله درافتادند- قسمت5
تهران، تقاطع سئول : روزی که نیسان به ایران آمد- قسمت4
تهران، تقاطع سئول : داستان تولد پراید افسانه ای- قسمت3
تهران، تقاطع سئول : وقتی کره ای ها گوی سبقت را در خودروسازی ربودند- قسمت2
تهران، تقاطع سئول : روزی که ایران و کره استارت زدند/ تاریخچه صنعت خودرو در ایران و کره جنوبی- قسمت1
آموزش رانندگی مربی تازه کار به قهرمان رانندگی Leona Chin
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
معرفی و نکاتی درباره پولیفت یا جرثقیل زنجیری (Lever Hoist)
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
آموزش روغنکاری بکس بادی (Air Impact Wrench)
Peugeot 504 pick-up 4x4
فیلم مستند لامبورگینی آونتادور از National Geographic
بوگاتی ویرون را بشناسید

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
لوازم یدکی و خدمات خودرو عسگری عرضه کننده قطعات سایپاو ایرا ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
اصول کار کرد موتور و قطعه شناسی -سنسورها و عملگرها - شناخت ا ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تخصصی فنی خودرو: مکانیک و برق خودرو-ایسیو-مولتی پلکس-C ...
پروگرامر TNM مناسب برای تعمیرات ایسیو / تنظیمات کیلومتر / د ...