Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
Dkhodro_nba
carworks_b2
samin_ba
carworks_nba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

در فرهنگ عمومی چیپ تیونیگ به کلیه دستکاری های برد و مدار و مقادیر ECU و یونیت ها اطلاق می شود.

یک روش دستکاری مستقیم روی برد و مسیرها و مقادیر است ، روش دیگر استفاده از کیت هایی که سر راه مدار یا روی پورت عیب یابی نصب می شوند.

بصورت کلی اکثر این کیت ها بر مبنای تغییر سیگنال های سنسورهای دما و فشار هوای ورودی یا اکسیژن برای وادار کردن ECU به پاشش سوخت بیشتر هستند.برخی دیگر آوانس و ریتارد جرقه را نیز تغییر می دهند.

is_chiptuning_real

بایدتوجه کرد چیپ تیونینگ بخشی از تقویت خودرو است و به تنهایی چندان تاثیری نخواهد داشت. پاشش سوخت بیشتر زمانی که هوای بیشتری به سیلندر تزریق نشده موجب خام سوزی موتور می شود و اثر مثبتی ندارد ، از طرفی اگر هوای بیشتری در بازه نرمال به سیلندر تزریق شده باشد ، ECU از روی اطلاعات سنسور اکسیژن آن را تشخیص می دهد.

در بسیاری از مواقع خدمات انجام شده با عنوان چیپ تیونینگ در حقیقت بروزرسانی یا جایگزینی نرم افزار ECU و یونیت ها است که باگ های نرم افزار قبلی در آن برطرف شده یا مقادیر پارامترها با مقادیر مناسب برای شرایط محیطی عوض شده اند و احتمالاً خود کمپانی سازنده خودرو نیز این آپدیت ها را در نمایندگی نصب می کند.

تغییر تنظیمات عملکرد ECU عملاً در راستای تغییرات و تقویت های ایجاد شده روی خودرو است.

بسیاری از چیپ تیونینگ ها تقویت خاصی روی قدرت و شتاب خودرو ندارند و بیشتر روی اضافه کردن آپشن های مثل حالت بهینه مصرف سوخت یا حالت مناسب شتاب گیری سریع با فشار بیشتر از حالت استاندارد کارخانه بکار می روند.مواردی مثل اضافه کردن فلش روی ECUهای SSAT نیز از این قبیل هستند.

برخی دیگر از دستکاری های ECU و یونیت ها مثل تعویض یا موازی کردن کریستال نیز به تنهایی چیپ تونینگ حساب نمی شوند.

امروزه برای خودروهای تقویت شده انواع ECUهای قابل تنظیم (Adjustable) در بازار موجود هست که هم انواع برنامه های انواع خودروها را دارند هم نرم افزارهای جانبی برای تغییر و کنترل پارامترها ، به همین دلیل تغییر و دستکاری برد دیگر چندان متداول نیست.

ویدئو ذیل نصب یکی از این کیت ها و نتایج آن روی دینامومتر را نمایش می دهد و دیدن آن را به شما توصیه می کنیم :

دیدگاه‌ها  

+7 #1 behnam 1395-10-17 07:34
سلام خسته نباشید
واقعا سایتون عالیه خیلی ممنون
نقل قول کردن
+2 #2 فرزاد 1395-11-17 17:07
سلام درود به تمام کسانی که با تمام وجود زحمت این سایت خوبو میکشن .یک در خواست داشتم اگه امکانس هست اگر ار دامپ تیونینگ پراید برایه ای سی یو زیمنس یا کانتینال هم دارین ممنون میشیم در اختار بگذارید مرسی
نقل قول کردن
+8 #3 علی 1395-11-17 18:19
جالبه پس هیچ کاری انجام نمیده به گفته فیلم. این گروه خوبیه تمام وسایل تجاری که به اسم تقویت توی بازار فروخته میشه رو میاره روی داینو و تست میکنه.جالبه که مدار داخلیش رو که باز میکنن اخر معلوم میشه که مدار برای عوض کردن رنگ ال ای دی دستگاهه.
یعنی هیچی توش نیست فقط یه لامپه.
تازه این ساخت المان بوده وای به حال این چیپ تیونینگایی که توی بازار ایران هستو ساخت چین هستن. و کلی پولشو میدن ملت
نقل قول کردن
0 #4 Ali Daraie 1397-07-20 17:53
سلام خسته نباشید،باتشکر اززحمات
شما،درصورت امکان نحوه تعریف سویچ و راهنمایی کامل در این رابطه لطف کنید ،باتشکر۰
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
آموزش بازدید و تعویض دیسک و لنت ترمز تویوتا کمری (2006 تا 2015)
Classroom Manual for Automotive Electricity And Electronics
راهنمای کامل مدارهای الکتریکی چانگان CS35
نرم افزار نقشه های کامل الکتریکی تندر90 و ساندرو (VISU)
راهنماهای کامل تعمیرات سوناتا NF (موتورهای 2.4 و 3.3)
تست و مقایسه مزدا3 و کیا سراتو + تست درگ و هندلینگ
آموزش سری و موازی کردن باطری ها برای بدست آوردن ولتاژ و آمپراژ مختلف
تحلیل سیستم های تعلیق خودرو سمند
معرفی سوخت E85 پایه اتانول بعنوان سوخت خودرو
آموزش پروژه طراحی خودرو کارتینگ در CATIA v5
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
آموزش محیط کار و طراحی قطعات با CATIA v5
تقویت کاربراتور در مقابل سیستم تزریق الکترونیکی
نحوه کارکرد سیستم انتقال نیرو به چرخ ها در سیستم 4MATIC مرسدس بنز
خودروهای خودران در 2018 و چشم انداز در 2019
راهنمای ایراد شتاب گیری و گاز خوردن ضعیف موتور و گاهاً خاموش شدن آن
راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک تندر90
راهنمای تعمیرات گیربکس پادرا
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق سراتو
مدلسازی BMW i8 در AutoDesk Maya 2013
آموزش مدلسازی و طراحی قطعات با Autodesk Inventor 2018
آموزش مقدمات مدل‌ سازی و تحلیل با ANSYS
آموزش SOLIDWORKS 2018
آموزش سریع و کاربردی Autodesk Inventor 2018
مبانی و مفاهیم عملکرد گیربکس اتوماتیک
آموزش طراحی خودرو در فتوشاپ
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
مونا سپهری، فردی کلیدی در تشکیل هولدینگ رنو/نیسان
آلبوم نقشه های برقی تندر90
راهنماهای تعمیراتی هیوندای توسان نسل اول
راهنماهای تعمیراتی هیوندای کوپه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای سانتافه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای آزرا نسل چهارم
شابلون تعمیرات ECU ولئو و ساژم
چرخه اتکینسون (Atkinson cycle)
A Security Analysis of Radio Remote Controllers
10 سال با 7 مدیرعامل سایپا
Millions of Industrial Machines Equipped with RF Remotes Can Be Hacked Remotely
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ

آخرین آگهی ها

بهینه شده نمونه فابریک با جنس بهتر برای سمند ، پارس ، 405 ، ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کا ...
پروگرامر تی ان ام 5000
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تعمیرات موتور و گیربکس اسکانیا ولوو البرز بنز به همر ...
آموزش صفر تا صد برق کامیون ها و اتوبوس های نسل جدید ;کامیو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...