انواع توربوشارژرهای الکتریکی معمولاً در دسته سوپرشارژرها دسته بندی می شوند.
اکثر توربوشارژرهای الکتریکی که با قیمت های ارزان در بازار موجود هستند قدرت کافی و طراحی مناسب برای افزایش موثر فشار و چگالی هوای ورودی به موتور را ندارند.
هرچند توربوشارژر(سوپرشارژر)های الکتریکی هم وجود دارند که قدرت و فشار مناسب را تولید می کنند اما اکثر آن ها استفاده خاص بر اساس طراحی موتور دارند و ارزان قیمت نیستند. توربوشارژرهای عادی از قدرت گازهای خروجی از منیفولد دود برای چرخاندن پره ها و تزریق هوای فشرده استفاده می کنند در حالیکه تامین انرژی توربوشارژر الکتریکی که توان مناسب داشته باشد خود از چالش های موجود در این مورد است.
برای مقایسه ، یک فن قوی CPU کامپیوتر خانگی حداکثر 50 تا 100 دور در ثانیه می زدند در حالیکه توربوشارژرها و سوپرشارژرهای متداول در خودرو بیش از 1000 دور در ثانیه است.
تاثیری اندکی که بسیاری از کیت های موجود در بازار روی شتاب و کشش خودرو می گذارند ناشی از بهینه سازی مجرای ورودی هوا نسبت به نسخه فابریک کارخانه است.
لازم به ذکر است انواعی از دسته سوپرشارژرها و توربوشارژرهای الکتریکی با عنوان Electric assisted turbochargers نیز وجود دارند که برای افزایش توان و کنترل تا 100هزار RPM (بیش از 1500 دور در ثانیه) استفاده می شوند و از این مبحث جدا هستند.
در ویدئو ذیل نمونه نصب ، تست دینامومتر و ساخت یک نمونه از این سوپرشارژرهای الکتریکی را مشاهده می کنید.
مطالعه بیشتر در این مورد :
- ویکیپدیا
- autoguide
دیدگاهها
ممنون از سایت خوب شما که همچین مطالبی گذاشتین
قبل فیلتر باید بسته بشه ک ب موتور آسیب وارد نشه
۵۰ اسب که شوخی نیست
الکتریکی خیر خیلی بخوای ازش حساب ببری توان بهتر در دورهای پایین تر از ۳۰۰۰ هستش و در دورهای بیشتر اینرسی تنفس موتور رو مختل میکنه مخصوصا در دورهای نهایی باعث افت توان میشه
a
اگه دقت کنید اونها کلا فیلتر رو برداشتن
در ثانی توربو شارژرهای الکتریکی هوارو فشرده نمیکنند تنها به حرکت درآوردنش کمک میکنند که دو موضوع جدا هستند
توربو شارژرهای الکتریکی همونطور که در پست قبل عرض کردم به تنفس بهتر موتور در دور پایین کمک میکنند نه بیشتر
توربو شارژر الکتریکی حتی نمیتونند فشار کافی واسه باد کردن یه تیوپ رو ایجاد کنند در حالی که یه توربو شارژر مکانیکی در بوست ۱۵ psi میتونه منیفولد xu7 ( که پلاستیکی هستش ) رو منفجر کنه
میتونی کنارش پمپ پاشش بنزین یا کپسول نیتروژن ببندی
به نقل از Datam:
سلام
کپسول اکسیژن رو کجا نصب کنیم جا نمیشه
خطر که نداره برا موتور؟؟
باید بدونیم ماشینت چیه البته کپسول اکسیژن رو میشه داخل سندوق عقب یا اگر ماشینت پراید باشه میشه پشت موتور کنار پمپ absبست
کپسول اکسیژن نصب کنی؟!؟ دمای پیستون سریع میشه 1500 درجه شمع و پیستون و سوپاپ رو ذوب میکنه
میخوای تو موتورت ریخته گری کنی!
نیترو هم که میزنن هوای موتور رو سرد میکنه اکسیژن غلیظ شه به عین حال موتور ضعیف باشه رنگ عوض میکنه
داداش کپسول اکسیژن بذاری نهایت ی درگ بتونی باهاش بزنی بعدشم وسیله و مهره ماسوره انقد باید سر هم کنی تازه خطرناک هم هست چون فشارش خیلیه . بعدشم اون موتور پات بره رو گاز دور بالا بگیره مثل استکان آبی ک ما میخوریم کل اکسیژنو میسوزونه پس کارایی نداره! بهتره سوپر شارژر بخری
ممنون از شما که اطلاعات خودتونو به اشتراک گذاشتید