Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
nAMEG_7301
carworks_nba
Dkhodro_nba
samin_ba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

mr_Mansory

فعالیت های کوروش منصوری از زبان خودش

کوروش منصوری متولد 1339 در چالوس، موسس کمپانی MANSORY میباشد . او در سال 1989 کمپانی MPdesign را تاسیس کرد . شرکتی که قطعات تیونینگ دیگر شرکت‌های معتبر را تامین می‌کرد. اما این برای کوروش کافی نبود! او تعریف دیگری از تیونینگ داشت. او می گوید شرکتهای مختلف تیونینگ قطعات مورد نیاز را از شرکتهای مختلف تهیه می کنند و روی خودروها سوار میکنند. اما منصوری قطعات مورد نیاز را طبق سلیقه مشتری خود تولید می کند و تنها قطعه ای که تولید نمی کند لاستیک است .

و سال 2004 اولین محصول کمپانی خود را رونمایی کرد؛ یک آستون مارتین DB9. درست یکسال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند Mansory، دومین فرزند باز هم از آستون‌مارتین متولد شد اما این‌ بار مدل Vanquish S با یک پوشش مشکی براق به همراه المان‌های زرد و طلایی، ترکیبی که می‌توان آن را سنت طراحی این شرکت خواند. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.

سال ۲۰۰۶ بود که برای اولین‌بار سراغ بنتلی رفت. مدل کانتیننتال GT. از دور چهره تهاجمی‌اش، تغییر ماهیت آن را نسبت به نمونه استاندارد نشان می‌داد. منصوری برای نخستین بار از کیت‌های تقویت پیشرانه استفاده کرد، حاصل کار خودرویی با ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت شد.

سال ۲۰۰۶، سال پرکاری برای او بود. یک آستون‌مارتین ونتیج هشت سیلندر به اضافه دو بنتلی کانتیننتال GTC و Spur از کارخانه‌اش بیرون آمد. آستون را در دو مدل ساخت. یکی زرد و دیگری تمام مشکی. می‌گویند ایده معلوم بودن کالیپرهای ترمز از پشت رینگ با این خودرو آغاز شده است. او برای بنتلی‌های گفته شده برنامه ویژه‌ای ترتیب داد. فضای کابین آنها را تلفیقی از حس و حال کلاسیک و اسپرت در نظر گرفت.

به ۲۰۰۷ که می‌رسیم، مدل انحصاری با نام Le Mansory به چشم می‌خورد. او توانست مجوز نام‌گذاری این خودرو را با تلاش زیاد از آن خودش کند. این خودرو نیز همان بنتلی کانتیننتال GT بود که تا بن دندان آرایش شده بود. سرعت نهایی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است

او اولین کسی بود که به سراق تیونینگ بوگاتی ویرون رفت , زیرا کسی تا بحال جرأت آن را نداشته که ادعا کند که میتواند این هیولای 1001 اسبی را وحشیتر کند ولی منصوری این کار را کرد و به نظر خود کوروش منصوری , این بهترین اثر خلق شده توسط کمپانی منصوری است.همچنین در تهران خودمان یک دستگاه پورشه پانامرا و یک پورشه کاین ساخته ی کمپانی منصوری تردد میکند. یکی از سیاست ها جالب منصوری این است که نام مشتریان و قیمت محصولاتش محفوظ است و این باعث شده تا هر نوع مشتری با هر سمت و پیشه ای را به سوی خود جلب کند !

Mansory_Bentley-GTC

از تیونینگهای دیگر او میتوان به benz SLS AMG , porsche panamera , grandtourismo اشاره کرد . همچنین در نمایشگاه 2012 ژنو کمپانی منصوری با ارائه ی لامبورگینی آونتادور عنوان بهترین تیونر را کسب کرد.

مصاحبه جام جم با کوروش منصوری

شرکت منصوری (به انگلیسی: Mansory) :

منصوری شرکت تیونینگ خودروی بریتانیایی مستقر در آلمان است، که در سال ۱۹۸۹ توسط یک مهاجر ایرانی‌تبار، بنامکوروش منصوری تاسیس شد.

MANSORY_Firmenzentrale_in_Brand

این شرکت که در سال‌های نخست، در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تامین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت‌های مطرح تیونیگ فعالیت میٰ‌کرد، در اواسط دهه ۱۹۹۰ با هدف توسعه فعالیت‌هایش، به شهر مونیخ، آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل‌های خاصی از خودروهای شرکت‌های رولز-رویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود.

شرکت منصوری در سال ۲۰۰۱، نخستین کارخانه تولیدی خود را، راه‌اندازی کرد، که در پی آن بطور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی خود نمود. این شرکت هم‌اکنون دارای ۲ کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس می‌باشد و دفاتر بین‌المللی آن، در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپور مستقر می‌باشند.

برخی از شرکت‌هایی که منصوری تاکنون با آنها مشارکت داشته، عبارتند از: استون مارتین، لامبورگینی، مرسدس بنز، فراری، آئودی، رنجرور، پورشه،مازراتی، رولز-رویس موتور کارز و بنتلی.

شرکت منصوری هم‌اکنون در حوزه‌هایی چون طراحی داخلی هواپیماهای تجاری و کشتی‌های تفریحی، طراحی و تولید لوازم خانگی، تجهیزات اداری وکالاهای لوکس فعالیت می‌کند.

تاریخچه منصوری

کوروش منصوری در سال ۱۹۸۹ میلادی کمپانی ام‌پی‌دیزاین (به انگلیسی: MPdesign) را در کشور انگلستان تأسیس نمود، شرکتی که خدمات مهندسی و قطعات تیونینگ دیگر شرکت‌های معتبر را تامین می‌کرد. شرکت منصوری فعالیت خود در تیونینگ خودروهای لوکس را با محصولات بنتلی، استون مارتین، فراری و رولز رویس آغاز نمود. اما آنچه این شرکت می‌خواست بسیار فراتر از این بود، بنابراین در سال ۲۰۰۱ در شهر برند، آلمان کارخانهٔ مستقلی جهت تیونینگ، طراحی و ساخت قطعات اتومبیل و ارتقا خودرو، تاسیس نمود.

در سال ۲۰۰۴ از اولین محصول این کمپانی، که یک استون مارتین دی‌بی۹ تیونینگ‌شده بود، رونمایی شد. درست یک‌سال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند منصوری، دومین محصول تیونینگ شده این شرکت، باز هم تیونینگ شده‌ای از کمپانی استون مارتین بود و آستون مارتین ونکوئیچ را با یک پوشش مشکی براق، به همراه المان‌های زرد و طلایی، ترکیب نموده بود. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.

در ماه نوامبر ۲۰۰۷ شرکت منصوری اقدام به خریداری شرکت پورشه-تیونینگ، از شرکت سوئیسی راین‌اسپید نمود، که در پی آن، توسعه و فروش قطعات تیونینگ خودروهای پورشه، ب‌ام‌و و رنجرور را در دست گرفت.

تا اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، شرکت منصوری تیونینگ محصولات شرکت‌هایی چون لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز و آئودی را نیز به فهرست خود اضافه کرد و با راه‌اندازی خط تولید خودروهای لوکس سفارشی، با تمرکز بر خودروهای سوپراسپورت، تا اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی، به برندی شناخته شده در بازار تیونینگ خودروها، تبدیل گردید.

امروزه این شرکت طیف گسترده‌ای از خودروهایی با برندهای: استون مارتین، ب‌ام‌و، لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز، آئودی، رنجرور، پورشه، بنتلی، رولز رویس، مک‌لارن، بوگاتی، مازراتی و لوتوس کارز را بطور ثابت تولید می‌نماید.

شرکت منصوری در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۲۰۱۲ با ارائه لامبورگینی اونتادور، عنوان بهترین تیونر را کسب کرد.

محصولات منصوری

خودروهایی که تاکنون از خط تولید کارخانه منصوری خارج شده‌اند، در حالت عادی نیز به‌عنوان خودروهایی سوپراسپرت و لوکس شناخته می‌شوند.

mansory_carbonado

- آئودی :آئودی آر۸

- استون مارتین :آستون مارتین دی‌بی‌اسآستون مارتین ونکوئیچآستون مارتین ونتیجاستون مارتین دی‌بی۹

- بنتلی :بنتلی کانتیننتال جی‌تیبنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپار (۲۰۰۵)

- بوگاتی :بوگاتی ویرون

- پورشه :پورشه پانامراپورشه کاررا جی‌تیپورشه کاینپورشه ۹۱۱

- ب‌ام‌و :ب‌ام‌و ایکس۵ (ای۷۰)ب‌ام‌و ایکس۶ب‌ام‌و سری ۷

- رنجرور :رنج روور اسپورت

- رولز-رویس موتور کارز :رولز-رویس فانتوم (۲۰۰۳)رولزرویس فانتوم کوپهرولزرویس گوست

- فراری :فراری ۴۵۸ ایتالیافراری ۵۹۹فراری انزو

- لامبورگینی :لامبورگینی اونتادور

- لوتوس :لوتوس اوورا

- مازراتی :مازراتی گران‌توریزمو

- مرسدس بنز :مرسدس بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جیمرسدس بنز اس‌ال‌کامرسدس بنز سی‌ال‌اسمرسدس بنز کلاس اممرسدس بنز کلاس جیمرسدس بنز کلاس جی‌المرسدس بنز کلاس سی‌المرسدس بنز ویتو

- مک‌لارن :مک‌لارن ام‌پی۴-۱۲سیمک لارن اس‌ال‌آر

bentley-fs-2016_Mansory

حوزه فعالیت منصوری

در حالی که شرکت‌های تیونینگ خودرو جهان، قطعات مختلف را از شرکت‌های دیگر دریافت و بر روی خودرو نصب می‌کنند، شرکت منصوری تمامی قطعات مورد نیاز خود، بجز لاستیک و تایر را در کارخانجات خود، در آلمان و سوئیس تولید کرده و این وجه تمایز اصلی این شرکت با دیگر تیونینگ کنندگان است.

و یکی از برجسته‌ترین کارخانه‌جات تولیدکنندهٔ قطعات تیونینگ برای خودروهای لوکس و خودروهای سوپر اسپرت محسوب می‌شود، هر چند بیشترین تمرکز این شرکت بر روی ماشین‌های اروپایی و آمریکایی‌ست اما محدودیتی در نحوهٔ عملکرد خود ندارد، به‌طوری که در کارنامهٔ آن، انواع گوناگونی از خودروها شامل انواع شاسی‌بلند، سدان و سوپر اسپرت به چشم می‌خورد.

کورش منصوری مالک و مدیرعامل منصوری، در شرکتش تکنولوژی و دستگاه ساخت فیبر کربن را در اختیار دارد و به دلیل دارا بودن سالن رنگ مدرن، مدل‌های رولز رویس فانتوم را برای کمپانی رولز-رویس رنگ می‌کند.

شرکت منصوری هم‌اکنون تکنولوژی طراحی و تولید پلت فرم مستقل خودرو را داراست، که این شرکت را، در سال‌های اخیر، از یک تیونینگ کننده صرف خودرو، به یک شرکت خودروسازی تبدیل نموده است و این یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.

Mansory_1

منابع :
- ویکیپدیا
- carnp
- پدال
- دنیای خودرو

دیدگاه‌ها  

0 #1 یونس ماشین باز 1395-07-22 16:08
اقا کورش بجای رسیدی که واقعا دیگه کارت از بی نظیر و حرف نداری گذاشته !!! هرچند داری برای رقیب کار میکنی ولی باز دمتگرم که پرچمدار ایرانی
نقل قول کردن
0 #2 حمید رحیم بخش 1397-09-03 10:51
به نقل از یونس ماشین باز:
اقا کورش بجای رسیدی که واقعا دیگه کارت از بی نظیر و حرف نداری گذاشته !!! هرچند داری برای رقیب کار میکنی ولی باز دمتگرم که پرچمدار ایرانی

درود بر هر که نامش کوروش است و نام آور است آقای منصوری عزیز آرزو میکنیم همیشه در قله های اوج سربلند و پیروز باشید که به عنوان یک ایرانی و هم وطن به شما افتخار کنیم !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
چینی ها چگونه تسلا S را هک کردند؟
سمند سورن توربوشارژ
آموزش تعمیر ترک و نشتی بخش های پلاستیکی رادیاتور خودرو
Toyota Builds Open-Source Car-Hacking Tool : PASTA (Portable Automotive Security Testbed)
آسیب پذیری ریموت ها و سیستم Keyless Entry و سرقت خودروهای مدل بالا
راهنمای سیستم ایموبیلایزر ضدسرقت رنو کپچر
راهنمای تعمیرات سیستم کلاچ نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات سیستم فرمان نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات ترمز نیسان پاترول
نقشه ها و تصاویر قطعات یدکی پراید صبا
نقشه های الکتریکی کیا سراتو (2009–2007)
راهنمای سیستم شبکه LAN نیسان مورانو
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور نیسان مورانو
ویدئو معرفی موتور TCe 120 استفاده شده در رنو کپچر و رنو کلیو
تشریح کامل تعاریف و عملکرد چرخ ، رینگ و لاستیک
معرفی و تست سیستم راننده خودکار تسلا
پرونده کامل پژو پارس ، مشخصات فنی ، امکانات و معرفی و مقایسه مدل های مختلف آن
تعمیرات ایسیو زیمنس بایفیول
آشنایی با یاتاقان ، بلبرینگ و رولبرینگ
کوروش منصوری،مهاجری از چالوس ، سلطان دنیای تیونینگ خودرو
چگونه یک خودرو را برقی کنیم؟
راهنمای کامل تعمیرات چری تیگو5
تشریح عملکرد مدار فن خودرو
نقد ، بررسی و مقایسه کیا اپتیما و هیوندایی سوناتا نسل قدیم و جدید از اسب بخار
بررسی و شناخت موتور XU7 و اجزاء، سنسورها و عملگرهای آن (پژو۴۰۵ ،پژوپارس ،سمند ،سورن)
مستند امداد خودرو ایران در نوروز (اسب بخار)
دستورالعمل عیب یابی گیربکس BE
راهنمای تعمیرات موتور زانتیا
نکات و آموزش تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو
زتروس ، چهره خشن مرسدس بنز
معرفی و آزمایش فنی مرسدس بنز E250 + مقایسه با BMW 528
جدول مقایسه فنی و امکانات تیپ های مختلف پژو 206
آموزش استفاده از هیتر و هویه و لحیم کاری در تعمیرات ECU
لحیم کاری برد SMD و نکات آن
شرح عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو
موتور احتراقی بدون پیستون و میل لنگ تویوتا برای تولید انرژی الکتریکی
معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه Bosch MP 7.3 پژوپارس ELX و سمند سریر
تشریح فناوری های موتور دیزل با فیلم ها و انیمیشن های کوتاه
آفرود در کویر مرکزی ایران
کامپیوترهای مکانیکی کنترل آتش

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
دیاگ کاترپیلار و پرکینز Cat ET3
دیاگ دوو دوسان Doosan
دیاگ ماشین آلات کشاورزی و موتورهای هیتاچی Hitachi DR-ZX ...
دیاگ ماشین آلات لیبهر Liebherr
دوره تخصصی جامع تقویت و تیونینگ خودرو در آموزشگاه فن خودرو ...
آموزش تخصصی و فوق تخصصی کامل کامیون ها واتوبوس های نسل جدیدد ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش های تخصصی تعمیرات خودرو شامل:تعمیرات ecu تست موتور ...
الکتروصنعت پارس مبین ، تولید کننده لوازم و تجهیزات تعمیرگاهی ...
ما در آموزشگاه فن خودرو اولویت خود را بر روی کیفیت آموزشی و ...