جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
carworks
samin ba
دنیای خودرو
فن خودرو
CarGeek | کارگیک

یکی از دغدغه های گروه خودروسازی سایپا، افزایش ایمنی مصرف کنندگان محصولات و برخورداری آنان از محصولی با کیفیت و برابر با استانداردهای جهانی می باشد.

گروه خودروسازی سایپا در جهت ارتقاء کیفی و مقاوم سازی محصولات خانواده سایپا شامل: سایپا111 – سایپا 132 – سایپا 141 –و سایپا 131 در سطح استاندارد های جهانی پروژه X100 را از ابتدای سال 87 در دستور کار خود قرار داد.

این پروژه بر ارتقاء استاندارد خودرو در حوزه تصادفات از جلو و جانب و تقویت و استحکام بیشتر بدنه و همچنین ارتقاء استاندارد سیستم روشنایی خودرو و زیبایی تزئینات داخلی و راحتی بیشتر سرنشین تمرکز دارد. در اجرای این پروژه ابتدا طراحی جدید قطعات بدنه با رویکرد تغییر در ابعاد، فرم و جنس قطعات موجود و افزودن قطعات جدید تقویتی آغاز گردید که در این راستا می توان به طراحی و ساخت 65 قطعه جدید اشاره نمود، که مهمترین آنها عبارتند از: (کفی جلو ،سینی جلو پا، قطعات تقویتی داشبورد فلزی ،قطعات تقویتی ساید (ستون جلو، ریل سقف ، ریل کفی )،قطعات تقویتی سرشاسی ، قطعات تقویتی داشبورد فلزی، قطعات تقویتی ستون وسط، قطعات تقویتی آستر دربهای جلو )

از مهمترین ویژگی های پروژه X100 افزایش قابلیت جذب ضربات ناشی از تصادفات است به گونه ای که ارزیابی های انجام شده بر اساس استانداردهای روز اروپایی نشان دهنده کمترین آسیب وارده به سرنشین می باشد .
با طراحی بیش از 50 قطعه در بخش تزئینات داخلی و به موازات تغییر در ظاهر و نمای قطعاتی نظیر داشبورد، رو دری، کنسول و صندلی با افزودن قطعات تقویتی فلزی، مجموعه مورد نظر مقاوم تر شده و ایمنی سرنشین نیز افزایش یافته است.

اصلاح ارگونومی صندلی و استفاده از عایق های با کیفیت مطلوب تر جهت جذب صدا همزمان با بهبود عملکرد سیستم تهویه که راحتی سفر را برای سرنشین فراهم می آورد از دیگر ویژگی های این پروژه می باشد.

در این پروژه چراغ های جلو یکپارچه و مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع پخش نور از داخل خودرو شده اند.

نصب ترمز ABS بر روی کلیه مدل های خانواده سایپا و تقویت فنرهای جلو و عقب توام با ایجاد قابلیت نصب کیسه هوا از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این پروژه می باشد.

لازم به ذکر است که جهت حصول اطمینان از موفقیت این پروژه کلیه آزمون های ارزیابی محصول در مراکز معتبر بین المللی انجام و از مراجع ذیصلاح قانونی نیز تاییدیه اخذ گردیده است.

ضمنا" با توجه به اقدامات صورت گرفته به منظور پوشش هزینه ها، قیمت این خودروها بر اساس مجوز کمیته قیمت گذاری خودروها با حداقل ممکن افزایش یافته است.

علاوه بر پروژه مذکور که گامی بسیار ارزشمند در جهت ارتقاء ایمنی محصولات گروه خودروسازی سایپا است، فاز دوم آن نیز تحت عنوان HP+ در دستور کار قرار گرفت که در نیمه اول سال جاری به تدریج محصولات تولیدی خانواده سایپا بر اساس پلت فرم X100، تحت پوشش پروژه HP+ اعم از موتورهای بنزین سوز و دوگانه سوز (پایه گاز سوز)قرار گرفته اند که از مزایای این طرح می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• بهبود فنی سیستم سوخت رسانی در حالت های مصرف بنزین و گاز
• افزایش حداکثر توان موتور به میزان 10.8 درصد در موتورهای بنزین سوز و 12.4 درصد در موتورهای پایه گاز سوز
• کاهش مصرف سوخت به میزان 8.4 درصد در خودروهای بنزین سوز و 8.5 درصد در خودروهای با موتور پایه گاز سوز به گونه ای که مقدار آن به 31/6 لیتر در صد کیلومتر برای خودروهای بنزین سوز و 85/6 متر مکعب در صد کیلومتر برای خودروهای با موتور پایه گاز سوز رسیده است.
• افت توان کمتر در زمان استفاده از گاز و امکان مدیریت هوشمند در بهره برداری از سوخت بنزین و گاز

توضیح و تست تصادف پراید X100

به گزارش سایپا نیوز، غلامرضا محمدی-مدیر آدیت و ارزیابی شرکت سایپا  با اشاره به نقش اساسی و مهم سهامداران و ذی نفعان در یک بنگاه اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت حضور و نقش ذی نفعان در یک بنگاه اقتصادی در گروه سایپا نیز به این مهم توجه خاصی شد و تمامی ذی نفعان در 4 گروه، جامعه-مشتریان-دولت-سهامداران تقسیم بندی شد که برای گروه جامعه سه آیتم حفظ محیط زیست،کاهش آلایندگی و مدیریت بهینه سوخت خودروهای مد نظرقرار گرفته است. برای گروه مشتریان نیز تولید محصول با کیفیت، خدمات پس از فروش با کیفیت، قیمت مناسب و تنوع محصول مد نظر می باشد. در گروه دولت نیز نگاه ارتقاء محصولات در راستای انطباق با استانداردهای 51 گانه دنبال می شوند و در گروه سهامداران نیز با نگاه انتفاعی به هزینه کمتر و سود بیشتر دقت می شود.

وی برنامه های ارتقاء سطح کیفی محصولات را در 5 آیتم دسته بندی کرد و گفت: گروه خودرو سازی سایپا ارتقاء پلت فرم جهت انطباق سطح استانداردهای محصولات جاری با استانداردهای 51 گانه، انطباق محصولات با الزامات قانونی و ایمنی، ارتقاء کیفی محصولات سایپا جهت انطباق با استانداردهای زیست محیطی، ارتقا سطح کیفی محصولات جاری با نگاه کاهش مراجعات به نمایندگی و تامین رضایت مشتریان و ارایه برنامه طراحی و توسعه محصولات جدید جهت جایگزینی با محصولات قدیمی را برنامه ریزی کرده و با جدیت به دنبال رسیدن به این اهداف می باشد.

محمدی در مورد شاخص های کیفیت که در حوزه خودرو سازی مورد توجه می باشد گفت: در شاخص کیفیت محصولIVA و در جدول موسسه  بازرسی و کیفیت ایران در سال 82 عدد542 را در محصول پراید داشتیم و با اصلاحاتی که در این محصول انجام شده به عدد2/81 در سال 93 رسیدیم که نشان از برنامه ریزی دقیق در این حوزه است. علاوه بر این در شاخصCSI  یا رضایت مشتری نیز از عدد 46 در سال 82 به 2/62 در سال 93 رسیدیم. این در حالی است که در این شاخص تغییرات بسیار اندک است و با اصلاحاتی که در پلت فرم X100 در سال 89 انجام شد این رشد صورت پذیرفت.

وی افزود: در شاخص C100 یا بازگشت خودرو به نمایندگی جهت تعمیر نیز از عدد 83 در شش ماهه اول سال90 به عدد 42 در سه ماهه اول سال 93 دست یافته ایم که نشان از دقت نظر و بهبود در فرآیند کیفی تولید می باشد.

مدیر آدیت و ارزیابی شرکت سایپا افزایش کیفیت را با قیمت خودرو در ارتباط مستقیم دانست و گفت :در سال 74 با قیمتی معادل210 ماه حقوق حداقل دستمزد توان خرید پراید وجود داشت و این درحالی است که در سال 93 با پس انداز 26 ماه حقوق قابلیت خرید پراید وجود دارد و این یعنی به لحاظ قیمتی رشد نسبی وجود نداشته و از طرفی به لحاظ کیفی بر اساس موارد ذکر شده در بالا بسیار رشد کرده ولی نا رضایتی مشتریان بالا است که این نشانگر بالارفتن توقعات مشتریان است.

وی نیازمندی مشتریان سایپا را در اضافه کردن آپشن های رفاهی و ایمنی همچون گیربکس اتوماتیک، کروزکنترل ، مولتی مدیا ، کنترل سفری و... دانست و گفت: بر همین اساس و طبق نقشه راه گروه سایپا تا سال 1404 ایجاد سبد متنوعی از  محصولات در دست اقدام است و بر همین اساس ایجاد تدریجی  پلتفرم های جدید از جمله پلتفرم x200 و خودروهای تیبا، تیبا2 و ساینا به جای محصولات گروه x100  در حال اجراست.


4 1 1 1 1 1 Votes 4.00 (1686 votes)

دیدگاه‌ها  

+15 #1 حسین 1395-04-26 01:32
باورش سختهو سخت.خالی بندها
نقل قول کردن
+13 #2 محمد امین 1395-05-13 18:45
عجب !!!
دقیقا کاری رو کردن که ایرانخودرو رو سمند انجام داده
فیلمهای تست تصادف رو هم جعل کردن مثل ایرانخودرو.
نقل قول کردن
+8 #3 Mohammad 1395-09-30 22:00
وقتى دنده عقب رو عضو آپشن ميذارن ديگه چه انتظارى ميشه از امنيت اين آشغال داشت؟! به جاى اين آشغالا ميشه با همين پول يه ماشين خارجى قديمى خريد (مثلا گلف-تويوتا كريسيدا-شورولت-هوندا-...)شايد قديمى باشن ولى به مراتب كيفيتش از خودرو هاى ملى بهتره يا حداقلش به اندازه يه ماشين داخلى احتياج رفتن به نمايندگى رو نداره يا مثلا ديگه تو يه تصادف ماشين مثل پرايد جمع نميشه.
نقل قول کردن
+9 #4 م 1395-10-24 11:17
فقط دروغ
نقل قول کردن
-21 #5 رضا 1395-12-07 03:11
خداحافظ آدم است...بعضیا فرغن هم ندارن نشستن ارادت ز پراید میگیرند. من زانتیادیدم له شده فامیل داریم مدل 85داره پراید همه جام میره اتفاقی نیفتاده. این توجیهات ضعف ایمانه. من پرایدو باهیچ خودرویی عوض نمیکنم. خسته نباشن سازندگانش. دم شون گرم.
نقل قول کردن
0 #6 Sasan 1396-02-17 16:44
چرا انقدر با چشم بسته و ندونسته حرف میزنید.به قول رفیقمون یارو فرقون هم نداره داره از پراید ایراد میگیره.من خودم سال ۹۰ یه پراید hp+ خریدم خیلی هم راضی ام.دوبار تصادف شدید داشتم ولی خداروشکر هیچکس هیچیش نشد.پرایدای جدید واقعا با قدیمیا فرق کردن بهتر شدن.
نقل قول کردن
+2 #7 سلمان 1396-11-20 14:30
به نقل از حسین:
باورش سختهو سخت.خالی بندها

باورکن درسته من اوتاقشو برش خورده دیدم واقعا تقویت شد ولی بازم پرایده چیکارمیشه کرد
نقل قول کردن
+4 #8 سلمان 1396-11-20 14:33
به نقل از Mohammad:
وقتى دنده عقب رو عضو آپشن ميذارن ديگه چه انتظارى ميشه از امنيت اين آشغال داشت؟! به جاى اين آشغالا ميشه با همين پول يه ماشين خارجى قديمى خريد (مثلا گلف-تويوتا كريسيدا-شورولت-هوندا-...)شايد قديمى باشن ولى به مراتب كيفيتش از خودرو هاى ملى بهتره يا حداقلش به اندازه يه ماشين داخلى احتياج رفتن به نمايندگى رو نداره يا مثلا ديگه تو يه تصادف ماشين مثل پرايد جمع نميشه.

داداش گلم کل دنیا این مشکلو دارن به طور مثال اگه شرکت سازنده خودرو های لوکس دنیا تو ایران بود بازم ماها نمیتونستیم بخریم
نقل قول کردن
-8 #9 Suzuku 1000 1396-12-06 14:22
شمایی که میگی ماشین قدیمی بهتر فکر اینو نمیکنی که پراید صفر بری بخری تا ۲ سال از گارانتی میتونی استفاده
نقل قول کردن
+4 #10 محمد 1397-06-24 22:01
اگه راست میگن ببرن موسسه یورو اونجا تست رو انجام بدن، یک ستاره که چه عرض کنمن، نیم ستاره هم نمیگیره.
نقل قول کردن
+9 #11 رضا 1397-06-25 22:36
خخخخخ شما بیا 10 تا ایربگ رو این لگن نصب کن و جلوش تیر اهن بذار چه فرقی میکنه؟!!! با یه تصادف کوچیک مچاله میشه و سر نشینها ش رو میکشه. چه اصراریه بعد 30 سال باز این اشغالو تولید بکنن . اگر واقعا تواناییشو دارن که این پفک نمکی رو مقاوم سازی بکنن چه کاریه یه ماشین روز بیارن تولید کنن بجاش
نقل قول کردن
0 #12 مهدی 1397-06-30 09:45
سلام بنده خودم ماشین پراید دارم مدل ۸۱تا الان خرجش نکردم .تنها ضعف پراید ضعف شاسیش هست که راحت جمع میشه بعد اگر مردم میرند پراید میخرند مردم رو نمیشه ملامت کرد چون با اون پول ماشین بهتر نمیتونند بخرند ولی خودم با چهل میلیون هرگز پراید نمیخرم
نقل قول کردن
+3 #13 رضا 1397-07-04 10:23
به نقل از مهدی:
سلام بنده خودم ماشین پراید دارم مدل ۸۱تا الان خرجش نکردم .تنها ضعف پراید ضعف شاسیش هست که راحت جمع میشه بعد اگر مردم میرند پراید میخرند مردم رو نمیشه ملامت کرد چون با اون پول ماشین بهتر نمیتونند بخرند ولی خودم با چهل میلیون هرگز پراید نمیخرم

شما گاری هم بخری استفاده کنی 20 سال و بلکه بیشتر بدون اینکه براش هزینه بکنی یا فقط چرخ و لاستیک بخری هزینه دیگه ای نداره! بر فرض صحبت شما درست باشه و کیفیت و قطعات پراید انقدر بالاست که از سال 81 تا بحال هیچکدام خراب نشده و کیفیتشان از بنز و بی ام و هم بالاتره اما وقتی با یه تصادف کوچیک خدای نکرده خودت و خانواده در معرض خطر مرگ و قطع نخاع قرار دارند و اگر این اتفاق بیفته اونوقته که با خودت میگفتی کاش به پول پراید حداقل یه ماشین دست 2 خارجی و محکم میخریدی و خرج و مصرفش هم بالا بود اما امنیت داشت و به اون روز نمیفتادی. مسئله اینه که ایمنی پراید از اساس مشکل داره و نباید مردم جانشان را مفت از دست بدن
نقل قول کردن
+1 #14 یاسر امیری 1398-01-31 23:11
این تست پراید با سرعت ۱۰ تا بوده که این قدر جمع شده
حیف این مردم که ۴۰ سال قوطی میدن بهشون اونم با پول هنگفت پراید که ادم میکشه مگه براشون مهمه سازنده ها و مسلولین مردم براشون که مهم نیس از اون ور تلاش میکنند جان یه نفر نجات بدن از این ور خودشون دودستی مردم میکشن لاقل از چینی ها یاد بگیریم چطور پیشرفت کردن
من خودم کارگرم پول ندارم نه پراید نه پژو نه سمند و.. بگیرم اونم از رو مجبوری اگه بگیرم چون لازم دارم وگرنه سوار این قوطی های ادم کش نمیشم
نقل قول کردن
+1 #15 گشتاسب 1398-05-03 19:24
خخخخ واقعا راسته میگن خلایق هر چه لایق .چقدر حمایت میکنید از خودرو سازها .پراید مساوی هست با تابوت البته تقصیری ندارید ماشین خوب سوار نشدن اینا
نقل قول کردن
0 #16 علیرضا 1398-06-21 23:48
به نقل از Suzuku 1000:
شمایی که میگی ماشین قدیمی بهتر فکر اینو نمیکنی که پراید صفر بری بخری تا ۲ سال از گارانتی میتونی استفاده

گارانتی تو کجای ایران و تو چه قطعاتی و چه شرکتایی معنی داره ؟؟اصن گارانتی تو ایران معنی داره؟هیچ معنی نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
Cisco Released New Open Source Security Tool to Find Security Vulnerabilities in Modern Cars
Vulnerability in Tesla Model S Let Hackers Clone The Car Key
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
مشکلات متداول کولر خودرو و دلایل آن ها
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری موتور لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم روغنکاری لیفان 820
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور لیفان 820
آخرین مطالب جدید شده
fn bb 0
rahro

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
ریمپ تخصصی - برنامه ریزی و تعمیرات ایسیو - اصلاح محدودیت سرع ...
دوره های آموزشی تخصصی خودرو و دیاگ جی اسکن ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزش تخصصی تعمیرات کلیه ایسیو ها داخلی و خارجی و ماشین سنگی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش حرفه ای بازرَسی وکنترل بدنه اتومبیل ویژه کار ...
مجتمع مهارتهای نو دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای با اراِ ...
فروش و نصب ردیاب خودرو dno برروی تمامی خودروهای ایرانی و ...