جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
carworks
samin ba
دنیای خودرو
فن خودرو
CarGeek | کارگیک

کاربراتور نام وسیله‌ای در اتومبیل است که وظیفه دارد سوخت مورد نیاز موتور در سیستم‌های کاربراتوری را در کلیه شرایط به نحوی آماده کند که موتور با بهترین شرایط ممکن کار کند. این وسیله در سال ۱۸۸۵ میلادی توسط کارل بنز اختراع گردید.

Carburetor

کاربراتور مهم ترین قطعه در سیستم سوخت رسانی به شمار می رود. وظیفه اصلی کاربراتور، تهیه مخلوط هوا و سوخت با نسبت مشخص در شرایط مختلف و ایجاد مکش روی مجرای خروج سوخت است. این کار توسط ونتوری که روی بدنه کاربراتور قرار دارد، انجام می شود. پس از این که صفحه گاز باز شد، مکش هوا توسط سیلندر، انجام و به کاربراتور منتقل می شود. به علت کاهش مقطع عبور، سرعت هوا در هنگام عبور از ونتوری، افزایش و در مقابل فشار محفظه کاهش می یابد.

مکش ایجاد شده به طور قابل ملاحظه بیش تر از سایر مقاطع است. ازاین رو، اگر مجرای سوخت، به این قسمت متصل شود، سوخت، مکیده می شود و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر انتقال می یابد. محفظه گاز، ساسات، بدنه، قسمت راه انداز، پمپ شتاب دهنده، و ونتوری از جمله اجزای تشکیل دهنده یک کاربراتور است. ونتوری در بدنه اصلی قرار دارد. صفحه گاز در محفظه گاز و صفحه ساسات در محفظه ساسات است. قسمت راه انداز و پمپ شتاب دهنده نیز در کاربراتورهای پیشرفته، به منظور جبران برخی کاستی های کاربراتورهای اولیه، طراحی شده اند. کاربراتورها انواع مختلفی دارند که در ادامه به شرح مختصری از آن ها پرداخته شده است.

Carburetor

کاربراتور مي بايستي خواسته هاي زير را برآورده سازد:

۱) تهيه مخلوط صحيح هوا و سوخت براي شرايط مختلف کار موتور در زماني بسيار کوتاه

۲) مصرف کم سوخت در وضعيت کار عادي موتور

۳) امکان تأمين حداکثر قدرت در حالت بار کامل

۴) روشن شدن موتور در هر دما و کارکرد منظم آن در حالت دور آرام

۵) پايداري تنظيم هاي انجام يافته براي مدتي طولاني و امکان تنظيم با توجه به شرايط کاري موتور

۶) سادگي، قابليت اطمينان و دوام

۷) سهولت تعمير و نگهداري

طرز کار کاربراتور :

عامل اصلی کار کاربراتور ایجاد خلأ در روی مجرای خروج سوخت (ژیگلور) است. ایجاد خلاء براساس دو قانون مهم در مکانیک سیالات بنام‌های معادله پیو ستگی و معادله برنولی بوجود می‌آید. این کار توسط قسمتی از کاربراتور به نام ونتوری یا گلوگاه انجام می‌گیرد. با بازشدن صفحه گاز هوا توسط سیلندر موتور مکیده شده و به داخل کاربراتور جریان می‌یابد. در هنگام عبور از ونتوری به علت کاهش مقطع عبور سرعت هوا افزایش یافته و فشار محفظه ونتوری کاهش میابد، و مکشی ایجاد می‌کند که به مراتب از سایر مقاطع کاربراتور بیشتر است. بنابراین چنانچه مجرای سوخت به این قسمت متصل شود، سوخت مکیده شده و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر وارد می‌شود. سوخت به حالت اتمیزه با نسبت استکیومتری با هوا ترکیب می‌شود.

Carburetor

با كاهش سطح مقطع عبور ماده در گلوگاه سرعت افزايش يافته و فشار كاهش ميابد.

carburetor2

مکانیزم عملکرد کاربراتور


شرح مکانیزم کاربراتور موتورسیکلت Suzuki GS150R

انواع کاربراتور


کاربراتورها را می‌توان از جهات مختلف دسته بندی کرد:

براساس جهت حرکت سوخت

- کاربراتور صعودی
- کاربراتور نزولی
- کاربراتور افقی

۱- کاربراتور صعودی:

در این کاربراتور هوای ورودی از پایین کاربراتور وارد شده و در حین بالا رفتن با سوخت پاشیده شده از ژیگلور مخلوط می‌شود از این نوع کاربراتور بدلیل کاهش راندمان حجمی موتور در اتومبیل‌های سواری استفاده نمی‌شود وتنها در ماشینهای کشاورزی وموتورهای دریایی مورد مصرف دارند.

Carburetor3

این نوع کاربراتور، بیش تر در گذشته به کار می رفته است؛ زیرا در این نوع از ورود سوخت به صورت مایع به موتور جلوگیری می شود. در حال حاضر، با توجه به این که در این نوع دسترسی به کاربراتور از نقطه نظر انجام خدمات سرویس و تعمیرات، راحت نیست و نیز روشن شدن موتور در هوای سرد با مشکلات عدیده ای همراه است، کاربری زیادی ندارد. کاربراتور خودروهای قدیمی دهه 1960 معمولاً از این نوع بوده اند.

۲- کاربراتور نزولی:

در این نوع کاربراتور هوای ورودی از بالای کاربراتور وارد شده و با سوخت تحت تاثیر نیروی جاذبه مخلوط شده و حرکت می‌کند این نوع تاز کاربراتور راندمان حجمی بالایی دارد.

Carburetor4

در این نوع ، نیروی جاذبه به جریان یافتن مخلوط سوخت و هوا به داخل موتور، کمک می کند و در نتیجه تغذیه موتور بهتر انجام می شود. به علاوه، دسترسی به کاربراتور از نقطه نظر انجام خدمات سرویس و تعمیرات نیز بهتر است. به همین دلیل، بسیاری از خودروهای قدیمی از این نوع استفاده می کردند. این نوع کاربراتورها می توانند یک مرحله ای یا دو مرحله ای باشند. کاربراتور مدل های قدیمی خودروهای نیسان، پراید، و پژو از این نوع بوده است.

۳- کاربراتور افقی:

در این نوع کاربراتور سوخت و هوا به صورت افقی حرکت کرده و راندمان حجمی کمتری از کاربراتور نوع نزولی دارد.

Carburetor5

مزیت اصلی این نوع، فضای کمی است که در زیر درپوش موتور اشغال می کند. ونتوری این نوع، ثابت یا متغیر است. کاربراتور خودرو پیکان از نوع کاربراتور با جریان هوا به صورت افقی می باشد و ونتوری آن متغیر است.

بر اساس ونتوری

کاربراتور ونتوری ثابت:

در این نوع کاربراتور جریان هوای عبوری از ونتوری خلا نسبی یا مکشی ایجاد می‌کند که سبب تخلیه سوخت از نازل می‌شود تنوع این کاربراتور زیاد است و همگی بر اساس روش مشترکی کار می‌کنند.

کاربراتور ونتوری متغیر:

در این نوع کاربراتور با تغییر شرایط وارد بر موتور سطح موثر ونتوری نیز تغییر می‌کند.

براساس تعداد دهانه
- یک دهانه
- دو دهانه
- چهار دهانه

بیشتر موتورهای کوچک کاربراتور یک دهانه دارند اما استفاده از کاربراتور دو و چهار دهانه‌ای سبب افزایش راندمان حجمی موتور می‌شود که این افزایش راندمان حجمی در دورهای بالا از اهمیت زیادی برخوردار است اگر این سوال پیش اید که می‌توان از یک کاربراتور تک دهانه با قطر زیاد استفاده کرد باید گفت که در این صورت مکش ونتوری به اندازه‌ای ضعیف خواهد شد که نمی‌توان نسبت سوخت هوا را بوسیله ان تنظیم کرد.

۱- کاربراتور یک دهانه:

این کاربراتورها دارای یک ونتوری یک پیاله بنزین و یک سوخت پاش است.

۲- کاربراتور دو دهانه:

این کاربراتور دارای دو ونتوری یک پیاله بنزین مشترک و دو سوخت پاش است این نوع از کاربراتور اساساً دو کاربراتور تک دهانه‌ای است که در یک مجموعه جمع شده‌اند از دهانه دوم به دو روش می‌توان استفاده کرد در روش اول از هر دهانه کاربراتور برای ارسال سوخت – هوا به نیمی از سیلندرها استفاده می‌شود در روش دوم دهانه اول به همه سیلندرها سوخت هوا می رساند تا اینکه دریچه گاز مثلاً بیشتر از ۴۵ درجه باز شود از این زمان به بعد دریچه گاز دوم نیز به تدریج باز می‌شود در این طرح عملکرد موتور در دورهای متوسط به بالا بهتر می‌شود.

۳- کاربراتور چهار دهانه:

این کاربراتور دو کاربراتور دو دهانه‌ای است که در یک مجموعه جمع شده‌اند این کاربراتور به صورت مرحله‌ای عمل می‌کند در مرحله اول مانند یک کاربراتور دو دهانه عمل کرده و در مرحله دوم که با ازدیاد خلا موتور شروع می‌شود مانند یک کاربراتور چهار دهانه عمل می‌کند دو دهانه اول به همه سیلندرها سوخت می رسانند با بازشدن بیشتر دریچه گاز دو دهانه بعدی نیز وارد می‌شود این چهار دهانه سوخت هوای اضافی مورد منیاز برای شتاب گرفتن را فراهم می‌کنند.

آموزش تنظیم موتور،بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور ودلکو پراید


سرویس کاربراتور موتورسیکلت

CarbNomenclature


4 1 1 1 1 1 Votes 4.00 (1306 votes)

دیدگاه‌ها  

+14 #1 بهمن 1394-11-10 12:42
سلام
مطالب سایت خوبن
ولی سایت خیلی درهم برهمه
بهترنیست مطالب سایتو براساس نوع خودرو جدا کنید؟
نقل قول کردن
+10 #2 امیرمحمد 1395-02-24 22:46
سلام. لطفا آموزش کاربراتور موتورسیکلت هم بزارید
نقل قول کردن
+5 #3 hadirezaei 1395-06-30 00:47
سلااااام سالها دنبالش بودم دمتون گرم واقعا زحمت میکشین براس یایت تشکر تشکر تشکر :D
نقل قول کردن
+22 #4 آقایی 1395-07-15 18:14
یعنی هیچکس جرأت نداره از کاربراتور پژو۲۰۰۰توضیحات کامل بده
نقل قول کردن
+6 #5 ایزاک 1395-10-13 15:18
خیلی عالی و جامع ممنون خیلی کمک کرد بهم
نقل قول کردن
+3 #6 سعید 1395-12-10 00:21
سلام
من یک آردی کاربراتوری دارم اما از وقتی که خریدمش وقتی دارم باهاش با دنده ۵ میرم دور موتور از ۴ رد نمیشه یعنی از ۱۴۰ تا بیشتر نمیره میخواستم بدونم مشکل از چیه به نظره شما؟؟؟
دوستان اگه کسی اطلاعی در این باره داره لطفا راهنمایی کنه
ممنون میشم
نقل قول کردن
+16 #7 محمد 1396-01-09 22:56
سعید جان خود شما داری میگی ماشینت RD هست
بو گاتی که نیست از 140 بالا بره
تازه کاربراتوری هم هست
نقل قول کردن
+8 #8 هادی 1396-03-10 05:52
به نقل از محمد:
سعید جان خود شما داری میگی ماشینت RD هست
بو گاتی که نیست از 140 بالا بره
تازه کاربراتوری هم هست

220 هم میره چرا نره من یه تنظیم بزارم و یه سوزن ژیگلور عوض کنم واسش مث هواپیما میشه
نقل قول کردن
+8 #9 هادی 1396-04-03 16:21
سلام از سایت خوبتون
چطور دانلودشون کنیم
نقل قول کردن
+4 #10 صادق 1396-08-26 13:41
سلام عالي بود اگه ترجمه اسم قطعات كاربراتورو ميگذاشتيد هم بهتر ميشد ممنون از زحمات شما
نقل قول کردن
+4 #11 اسفندیار 1396-11-14 23:54
سلام . من میخوام کابراتور پژو 405 یا حجم کمتر و برا اردی بزارم . اما هیچ جا توضیحاتی در مورد کابراتور پژو نیست . حداقل جایی هم ک بشه اینو استوک یا نو تهیه کرد هم پیدا نکردم تا حال
نقل قول کردن
-4 #12 رضا از تهران 1397-01-20 02:27
با سلام . من یه اری کاربراتوری دارم - چند بار توی حرکت دیگه گاز نخورد تا دیگه روشن نشد . شمع-بلاتین- فیوزدلکوو وایرها و شمعها خوبن . کابراتور هم باز شده وتمیز شده - فیلتر هوا هم نو هستش ولی باز روشن نمیشه در ضمن واشر فیبریه دهنه کاربراتم نو انداختم وبنزین به کاربرات میاد وبرقش هم درسته . لطفا راهنمایی کنید . فقط جهت اطلاع از چند ماه قبل از منیفولد دود کمی نشتی داشت . ممنون از همکاریتون .
نقل قول کردن
+5 #13 شهرام 1397-04-14 09:40
کاربراتوری دارمسلام رضا از تهران اگه ماشینت همه چیش درسته ولی روشن نمیشه یا واشرسرسیلندر ترسوندی یعنی ازش پریده یا سوخته که باعث افت کمپرس میشه یا بین سیت و سوپاپ اشکالی پیش آمده خلاصه باید سیلندر بازشه
نقل قول کردن
+1 #14 bobi 1397-06-04 20:46
به نقل از سعید:
سلام
من یک آردی کاربراتوری دارم اما از وقتی که خریدمش وقتی دارم باهاش با دنده ۵ میرم دور موتور از ۴ رد نمیشه یعنی از ۱۴۰ تا بیشتر نمیره میخواستم بدونم مشکل از چیه به نظره شما؟؟؟
دوستان اگه کسی اطلاعی در این باره داره لطفا راهنمایی کنه
ممنون میشم

با سلام این به این معنی هست که موتور اتومبیل شما باشرایط حاضرو دردنده پنج گشتاور لازم را نداره و دلایل زیادی میتونه داشته باشه
1-کثیفی فیلترهوا2-تنظیم نبودن زمان جرقه شمع ها (دلکو) 3-بازنشدن دریچه دوم کاربراتور درصورتیکه از نوع دو دهنه باشد4-عدم تناسب ضریب کرانویل پینیون دیفرانسیل با گیربکس یا بازده نیروی موتور 5-انداختن لاستیکهای بزرگ در عقب (قطر دایره لاستیک نه پهنای آنها)
نقل قول کردن
+1 #15 کاظم 1397-08-17 01:30
اقا من ماشینم خام میسوزنه اونم فقط موقعی که پامو از روگاز تو دورهای بالا بر میدارم ماشینم پژو۲۰۰۰.تاوقتی پام روگازه هیچ بویی نمیاد مثلا ووسرعت۱۲۰ دتده پنج ک پامو ازروگاز برمیدارم فجیح بوی بنزین میاد و چشمو میسوزونه.
دریچه دومو که باز کنم واویلا توماشین نمیشه نشست.توروخدا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+2 #16 کاظم 1397-08-17 01:35
سلام من ی پژو۲۰۰۰دارم.دوبارم تنظیم موتور بردم کامل سرویس کردم اما مشکل برطرف نشده.ماشینم خام میسوزونه.تو شرایط عادی خیلی معلوم نیس ولی تودوره موتوره بالا مثلا وقتی ماشین ۱۲۰تا تو دنده ۵ میره پارو که از رو گاز برمیداری فجییح بوی بنزین میاد و چشمو میسوزنه تا وقتی پاروگازه چیزی معلوم نیس.یاوقتی که درچه دومو چ تو دنده سنیگن چ سبک باز میکنی افتضاح بو میاد.مشکل از هواکشیدن میتونه باشه؟کلافه شدم کله سوزنارو عوض کردم تنظیم کردم واشرهارو ولی فایده نداشته
نقل قول کردن
+2 #17 كيوان 1397-11-07 00:36
سلام و خسته نباشيد
بنده هوندا سيويك مدل ١٩٩٢دارم كاربراتورشم ٢دهنه هست،،،اما خيلي اذيت ميكنه،،، ميشه بدونم ايا ميتونم يه كاربراتور بي دردسر سوار كنم روي ماشينم يا خير؟؟؟
نقل قول کردن
+1 #18 شهرام 1397-11-24 08:22
سلام من خواستم از دوستان بپرسم آیا کسی اطلاعاتی راجع به کاربراتور تویوتا استیشن 3اف داره .بیشتر در مورد پیچهای تنظیم هوا وسوخت؟جای دقیقشون وخواستم
نقل قول کردن
+3 #19 محمدامین 1397-12-02 22:25
به نقل از کاظم:
سلام من ی پژو۲۰۰۰دارم.دوبارم تنظیم موتور بردم کامل سرویس کردم اما مشکل برطرف نشده.ماشینم خام میسوزونه.تو شرایط عادی خیلی معلوم نیس ولی تودوره موتوره بالا مثلا وقتی ماشین ۱۲۰تا تو دنده ۵ میره پارو که از رو گاز برمیداری فجییح بوی بنزین میاد و چشمو میسوزنه تا وقتی پاروگازه چیزی معلوم نیس.یاوقتی که درچه دومو چ تو دنده سنیگن چ سبک باز میکنی افتضاح بو میاد.مشکل از هواکشیدن میتونه باشه؟کلافه شدم کله سوزنارو عوض کردم تنظیم کردم واشرهارو ولی فایده نداشته

ژیگلورها را چک کنید
نقل قول کردن
+3 #20 حمید 1397-12-15 11:49
سلام دوستان میشه کاربراتورراتبدیل به انژکتور کرد ؟؟؟؟
نقل قول کردن
+3 #21 رولی 1398-01-01 08:41
سلام
پاترول ۶سیلندر دارم، کاربراتور نو تعویض شده، ولی بوی بنزین تو کابین می‌پیچه از وی می تونه باشه؟؟
نقل قول کردن
0 #22 حسین نراقی 1398-01-28 15:29
سلام. ممنون از مطالب مفید تون . سئوال داشتم.موقعی که ماشین را خاموش میکنم مدتی طول میکشه تا موتور خاموش بشه . مشکل کجاست . پراید کاربراتوری هست . بازهم ممنون از شما تشکر
نقل قول کردن
0 #23 مهدی 1398-02-08 12:54
به نقل از حسین نراقی:
سلام. ممنون از مطالب مفید تون . سئوال داشتم.موقعی که ماشین را خاموش میکنم مدتی طول میکشه تا موتور خاموش بشه . مشکل کجاست . پراید کاربراتوری هست . بازهم ممنون از شما تشکر

آوانس _ریتارد دلکو
نقل قول کردن
-1 #24 مجید 1398-02-12 00:25
سلام .نیسان کاربراتوری دارم سر بالا سر گاز خوب میره ولی کمی فشار رو گاز بدم حالت پت پت داره...چه کار بایستی کنم...
نقل قول کردن
+3 #25 حمید 1398-03-28 13:46
زیاد در باره کاربراتور توضیح داده نشده. وینتوری هارو نگفتین.مدار ساسات. مدار نیمه بار تمام بار مدار شتاب دهنده سیستم های الکتریکی هیچکدام رو نگفتین
نقل قول کردن
0 #26 مهدی 1398-05-22 19:16
سلام دلیل وجود بنزین در روغن موتور موتورسیکلت چیست؟
نقل قول کردن
+1 #27 Mr sky 1398-05-25 02:39
من پیکان مدل81دارم.خیلی سالاره.گیربکسش آلمانیه پنج دندس که با دنده عقب میشه شش دنده...بیشتر از160نمیره...ماشین کم میاره یکم.کاربراتورش رو تنظیمم کردم بازم همونجوریه.ب نظرتون چیکار کنم ک 200تا بره...ممنون میشم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #28 یاشار 1398-06-16 03:35
به نقل از Mr sky:
من پیکان مدل81دارم.خیلی سالاره.گیربکسش آلمانیه پنج دندس که با دنده عقب میشه شش دنده...بیشتر از160نمیره...ماشین کم میاره یکم.کاربراتورش رو تنظیمم کردم بازم همونجوریه.ب نظرتون چیکار کنم ک 200تا بره...ممنون میشم راهنمایی کنید

داداش منم یه پیکان مدل 80داشتم همینطوری بود برای اینکه 200 تا سرعت برم مجبور شدم بفروشمش و یه گالانت بگیرم چون پیکان بیشتر از اون نمیره.
نقل قول کردن
0 #29 محمد 1398-06-16 21:32
با سلام من يه پژو 2000 دارم وقتی گاز میدم خوب گاز نميخوره مثل اینکه ميخواد خفه کنه در حالت دور ثابت ریپ ميزنه اطفا کمک کنید.اگه بشه تو واسه سرویس کردن کاربراتور توضیحات کاملی بدین لطفا
نقل قول کردن
0 #30 محمد 1398-06-17 21:07
لطفا در باره کاربراتور پژو اطلاعاتی بدین. قسمت مثلثی شکل داخل کاربراتور رفته چطوره میشه باز کرد قسمت برنجی که ساچمه قرار داره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
Cisco Released New Open Source Security Tool to Find Security Vulnerabilities in Modern Cars
Vulnerability in Tesla Model S Let Hackers Clone The Car Key
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
مشکلات متداول کولر خودرو و دلایل آن ها
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری موتور لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم روغنکاری لیفان 820
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور لیفان 820
آخرین مطالب جدید شده

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

[ کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ گروه گفتگوی کارگیک در تلگرام ]

fn bb 0
rahro

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
ریمپ تخصصی - برنامه ریزی و تعمیرات ایسیو - اصلاح محدودیت سرع ...
دوره های آموزشی تخصصی خودرو و دیاگ جی اسکن ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزش تخصصی تعمیرات کلیه ایسیو ها داخلی و خارجی و ماشین سنگی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش حرفه ای بازرَسی وکنترل بدنه اتومبیل ویژه کار ...
مجتمع مهارتهای نو دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای با اراِ ...
فروش و نصب ردیاب خودرو dno برروی تمامی خودروهای ایرانی و ...