جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
CarGeek | کارگیک

jasemiH

این محتوی و ویدئو از طرف علاء­الدین جاسمی زرگانی منتشر شده است.

هیدروژن یکی از خطرناکترین و گازهای بی بو و بی رنگ است می­تواند با رسیدن به اکسیژن وبا بهتر بگوییم به محض وارد شدن به هوای آزاد به انفجار مهیبی تبدیل شود و خسارتهای جانی و مالی سنگینی را از خود بجای بگذارد .اما جوانی ایرانی بنام علاءالدین جاسمی زرگانی توانست این در گاز مخوف را در دست بگیرد و توانست آن را در کنترل خود در بیاورد و از حالت انفجار به حالت مکانیک در بیاورد و برای امتحان از خودروی شخصی خودش استفاده کرده و توانست با آب خودروی خود را روشن کند.

استفاده از هیدروژن حاصل از منابع انرژی تجدیدپذیر به استراژی جذابی جهت رفع مشکل پایداری محیط زیست شهری در بخش صنعت خودرو درون­ شهری و توانایی در جایگزینی آن با خودروهای سوخت فسیلی مطرح است. استفاده از این فناوری سکویی برای جهش به سوی انرژی هیدروژنی خواهد بود. به­ یقین این سوخت یکی از سوخت­هایی است که پیش­ بینی می­کنم در نهایت ضامن بقای نسل موتورهای احتراق داخلی باشد زیرا منبع آن آبهای غیر قابل شرب یا بهتر بگویم آبهای پسمانده است، و مساله تمام شدن آن مطرح نیست.

بنده علاء­الدین جاسمی زرگانی از فعالان دنیای بدون گازهای حاوی کربن هستم، که در زمینه هیدروژن و پیل سوختی تحقیق و مطالعه می­کنم، که توانستم با تحقیقات گسترده در عرصه انرژی جایگزین به نوآوری بزرگی و منحصربه فردی در جهان برای خودروهای شهری دست یابم. من موفق شده­ام از آب، گاز هیدروژن ارزان ­قیمت تولید کنم. با ابداع این سیستم جدید و منحصربه فرد می‎توان آن را بر روی انواع خودرو نصب کرد.

هدف بنده از این اختراع، دست یافتن به فرمول­های کارآمدتر برای افزایش عملکرد دستگاه و کاهش هزینه ­هاست. در این زمینه، کاتالیزورهای گوناگونی را آزموده و از مواد جایگزین و ارزانتر از طرح قبلی استفاده کرده­ام که در مجموع نتیجه­ بخش بوده است نتیجه اینکه هیدروژن تولید شده بی­ خطر و پرکاربردتر از نمونه ­های معمول است. ذخیره ­ی هیدروژن، آن هم در مخازن تحت فشار، همواره خطرناک و گاهی ممنوع بوده است. این اختراع دستگاهی است که می­تواند صنعت خودروهای شهری هیدروژنی را متحول کند و می­توان این گاز تجدیدپذیر را به غول توسعه­ی این صنعت نوپا در جهان تبدیل کرد.

نیاز بشر به استفاده از انرژی با صنعتی شدن به نحو چشمگیری افزایش یافته است و این نیاز موجب گردیده تا بشر از عصر استفاده از چوب و ذغال­ سنگ به عصر استفاده از سوخت­های با کربن کمتر متمایل شود. بحران­های نفتی، آلایندگی ناشی از آن، کاهش ذخایر منابع فسیلی و تصویب قانون­ های سخت مبارزه با آلودگی محیط زیست منجر به آن گردیده تا سوخت­های با کربن کمتر همانند گاز طبیعی و در نهایت هیدروژن مورد توجه قرار گیرد. هیدروژن به دلیل دارا بودن تمامی نیازها و خصوصیات یک حامل انرژی مناسب و پاک در دراز مدت می­تواند جایگزین مناسبی برای سوخت­های فسیلی باشد. امروزه هیدروژن می­تواند همانند گاز طبیعی در آینده نقش مهمی در اقتصاد انرژی داشته باشد. از دلایل برتری هیدروژن می­توان به برگشت ­پذیر بودن چرخه تولید، عدم تولید CO2 و کاهش اثرات گلخانه­ای و برتری تکنیکی و زیست­ محیطی آن نسبت به سایر سوخت­ها اشاره نمود. لذا با توجه به نکات مثبت زیست­ محیطی، اقتصادی و قوانین وضع شده، امروزه جهان به سمت توسعه پایدار با استفاده از انرژی هیدروژنی سوق داده می­شود. استفاده از هیدروژن همگام با توسعه پیل­های سوختی چشم­انداز بسیار روشنی را در آینده برای انرژی ترسیسم می­نماید. این مطالعه نشان می­دهد برای دستیابی به یک اقتصاد هیدروژنی نیازمند تجزیه و تحلیل بیشتری می­باشیم و برای گذر به عصر هیدروژنی پایدار، باید همه جنبه­ های آن به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

روش کار

در این روش جدید یک دستگاه (الکترولیز) درون خودرو قرار گرفته و زمانی که استارت زده می­شود این دستگاه شروع به تولید هیدروژن کرده، این گاز وارد لوله­ای ویژه­ای شده و سپس فشرده می­شود تا مانند سوخت برای خودروها بکار گرفته شود. لازم به ذکر است است در این خودرو ها هیچگونه تغیری در سیستم موتور انجام نخواهد گرفت و در واقع با همین موتور های موجود در کشور به این فناوری دست یافته ایم در یک کلام، آب را به سوخت پاک تبدیل می­کنیم.

از جمله ویژگی­های که هیدروژن ابداعی را از سایر گزینه های مطرح سوختی متمایز می­نماید، می­توان به مصرف منحصربه ­فرد و کاهش اثرات گلخانه­ای اشاره کرد.

سیستم هیدروژن به دلیل استقلال از منابع اولیه انرژی، سیستمی دایمی، پایدار و فناناپذیر می‎باشد. پیش­ بینی می­کنم در آینده نه چندان دور، تولید و مصرف آن به عنوان حامل انرژی به سراسر اقتصاد ایران و جهان سرایت نموده و اقتصاد هیدروژنی را تثبیت کنیم.

تولید هیدروژن از طریق تجزیه آب پدیده جدیدی نیست و سال­ها بشر به فناوری دست پیدا کرده است. اما آنچه کشف جدید این­جانب را قابل تأمل ساخته است، استفاده از الکترولیز آب با مصرف الکتریسیته کم و همچنین غیرقابل انفجاری بودن این گاز است. در حقیقت توانستم یک روش ارزان اما کارآمد برای تولید هیدروژن ابداع کنم.

گاز بدست آمده یک سوخت پاک پاک ارزان خواهد بود و مشکل جایگزین کردن سوخت­های فسیلی به وسیله سوخت­های تجدیدپذیر را رفع می­کند.

این پروژه اولین پروژه­ای خواهد بود که در سطح جهان به بهره ­برداری خواهد رسید و به دلیل ارزانی هیدروژنی، در نتیجه این سوخت، مقرون به صرفه، بی­خطر و قابل رقابت با سوخت­های رایج خواهد شد. این سوخت فاقد هیچ­گونه آلاینده می­باشد.

از جمله ویژگی­هایی که هیدروژن ابداعی را از سایر گزینه ­های مطرح سوختی متمایز می­کند می­توانیم این ادعا را داشته باشیم که هرجایی که صحبت از استفاده از سوخت های فسیلی باشد ما میتوانیم آب را جایگزین کنیم. بعنوان مثال در مصارف کلان تولید گاز شهری و تولید برق کشور در نیروگاه ها، و سوخت خودرو های کشور و از همه مهمتر بحث صادرات به جهان و بحث آلایندگی در کشور و جهان را میتوان اشاره کرد.

سیستم هیدروژن به دلیل استفاده از منابع اولیه­ ی انرژی سیستمی دائمی، پایدار و فناناپذیر است. بنابراین، پیش­ بینی می­کنم در آینده­ ای نه چندان دور تولید و مصرف آن به عنوان حامل انرژی به سراسر اقتصاد جهان گسترش یابد و اقتصاد هیدروژنی را تثبیت کنیم.

خودرو آبسوز علاءالدین جاسمی ، کلاهبرداری یا واقعیت؟


3.9987737584304 1 1 1 1 1 Votes 4.00 (1631 votes)

دیدگاه‌ها  

+20 #1 masoud 1394-07-17 12:55
سلام خدمت شما من ایده جدید دارم برای خودرو که با الکترسیته کار میکنه بدونه نیاز برق نمیدانم کجا ایدهم را بهزبان بیارم لطفآ مرا راهنمایی کنید ممنون از شما
نقل قول کردن
+19 #2 علیرضا 1394-08-30 19:30
انرژی لازم برای الکترولیز اب بیشتر از انفجار حاصل از ترکیب هیدروژن و اکسیژن حاصله هست و اصحلاک و .. هم وجود دارد
منبع خارجی برق دراین سیستم وجود دارد؟
نقل قول کردن
+2 #3 فرهاد جوانمردی 1394-09-30 19:48
برادر عزیز: این دستکاه توسط یک شرکت پرتغالی با نام "آلتیمیت سل" ساخته شده و در کشورهای مختلفی در حال استفاده میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت یورو نیوز به ادرس persian.euronews.com مراجعه نمایید.
نقل قول کردن
+11 #4 فرهاد جوانمردی 1394-09-30 20:02
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ شرکتی در پرتغال وسیله‌ای طراحی کرده که"آلتیمت سل" (Ultimate Cell) نام دارد. این وسیله به سیستم الکتریکی خودرو متصل می‌شود و برقش را از باتری ماشین می گیرد.
"آلتیمت سل" از طریق الکترولیز، هیدروژن تولید می‌کند یعنی آب را تجزیه می‌کند و مولکولهای اکسیژن و هیدروژن را در محلول موجود در دستگاه جدا می‌کند. هیدروژن از طریق کانال و دریچه هوا به درون موتور فرستاده می‌شود و در محفظه احتراق خودرو با سوخت و هوا مخلوط می‌شود. هیدروژن فرآیند احتراق را بهینه می‌کند و مقدار سوختی را که برای تولید توان مشخصی لازم است، کمتر می‌سازد.
ژکاهش مصرف 65 درصدی مصرف سوخت به کمک "آلتیمت سل"
سازندگان می‌گویند که آزمایش‌های آنها نشان می‌دهد این وسیله در همه انواع موتور بنزینی یا دیزل یا موتورهایی که با گاز کار می‌کنند به طور متوسط مصرف سوخت را سی درصد و دود لوله اگزوز را ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.شد. تا کنون ۵۰۰۰ دستگاه با قیمت حدود ۳۰۰ یورو برای هر واحد به فروش رسیده است، هر واحد از این دستگاه ها ۷۰ هزار کیلومتر کار خواهد کرد و بعد از آن باید دوباره شارژ شود.
نقل قول کردن
+4 #5 ایراندوست 1394-10-23 12:25
این طرح چندین ساله روی خودروهای سواری وکامیون در امریکا استفاده میشود مراجعه شود به مقالات اقای OZZIE FREEMANN از کالیفرنیای امریکا
نقل قول کردن
+1 #6 بهروز 1394-10-23 16:04
با عرض سلام وخسته نباشید وتشکر از زحمات جنابعالی
یک نکته مبهم در مورد راه اندازی کمپرسوره که با برق شهری کار میکند چه فکری برای اون دارید ودیگر اینکه مخزن الکترولیت فضای زیادی میطلبد وبرای کم حجمی ان چه نقشه ای دارید
نقل قول کردن
-14 #7 امیر 1395-01-12 23:43
با توجه که هزینه بسیاری داره و یک ساختار کشی عظیمی بایستی کرد بهتر است به فکر همان انرژی خورشیدی باشیم
نقل قول کردن
-15 #8 عمراني 1395-01-20 20:56
آقاجاسمي خسته نباشي.خيلي زحمت كشيده اي؛
اما بعد: از فوايد اينترنت راحتي دستيابي و خواندن متون علمي و فني است. شما حداقل اين متن www.gerdavari.com/hidrog.aspx را مي خواندي بعد اين همه زحمت مي كشيدي ، به فارسي است هم.
اينهمه خرت و پرت نميگويي كجاي ماشين خواهي گذاشت.
اصلا راندمان اين كار را حساب كرده اي.
موارد گفته شده را به آقا مسعود هم سفارش مي كنم
موفق باشي
نقل قول کردن
+4 #9 free inventor 1395-02-06 07:28
babolnovin.ir/19668 این سیتم خودرو رو با اب کار میکنه و سوخت خودرو .الکترولیز نیست.ثبت اختراع شده.معایب و تلفات الکترولیز رو هم نداره بر قرار باشید
نقل قول کردن
+8 #10 على 1395-02-14 23:55
با سلام
ضمن تشكر از انتشار اين خبر ، واقعاً براى خبرگزارى كه فيلم اين موضوع را منتشر كرده متاسفم...
در اين فيلم دو گواهى "حضور" در كنفرانس را نمايش مى دهد و ظاهراً بدليل بى سوادى خبرنگار ، ايشان هر متنى كه به زبان انگليسى باشد را جايزه نوبل مى داند!!!
نقل قول کردن
+10 #11 کارگیک 1395-02-15 00:53
به نقل از على:
با سلام
ضمن تشكر از انتشار اين خبر ، واقعاً براى خبرگزارى كه فيلم اين موضوع را منتشر كرده متاسفم...
در اين فيلم دو گواهى "حضور" در كنفرانس را نمايش مى دهد و ظاهراً بدليل بى سوادى خبرنگار ، ايشان هر متنى كه به زبان انگليسى باشد را جايزه نوبل مى داند!!!

عزیزم ایشون یک کاری رو انجام داده و فیلم گرفته گذاشته توی اینترنت بقیه استفاده کنند.
ادعایی هم نکرده.اون متن هم توضیح روش اینکار هست که سال هاست همه می دونند و انجام می شه.بقیه عزیزان هم اطلاعات و منابع تکمیلی رو معرفی کردند.
ظاهراً شما تازه با اینترنت آشنا شدی.
نقل قول کردن
+58 #12 مهدي محمدپور 1395-02-15 02:51
سلام اقاي زرگاني مرحبا افرين ادامه بديد اختراع موتور و ماشين بنزيني هم روز اول ايرادي داشته كم سرعت و يك سري معايب داشته است بعدن فكري به حال جا كردن در ماشين خاهد شد .واصولن در فرهنگ ما در طول تاريخ مردم ما بجاي تشويق سرزنش هم ميكنند در واقع كم سوادي و كم فرهنگي انها را ميرساند اگر راست ميگويند خود مخترع مشدند البته از حسادت است
نقل قول کردن
-18 #13 حمید 1395-02-15 10:55
به نقل از بهروز:
با عرض سلام وخسته نباشید وتشکر از زحمات جنابعالی
یک نکته مبهم در مورد راه اندازی کمپرسوره که با برق شهری کار میکند چه فکری برای اون دارید ودیگر اینکه مخزن الکترولیت فضای زیادی میطلبد وبرای کم حجمی ان چه نقشه ای دارید

به نظر من یک پیکان وانت از پشت حرکت کنه واین وسایل با خودش بیاره وسیم کشی ولوله کشی بشه به پژو
نقل قول کردن
+47 #14 حسین یعقوبی 1395-02-16 02:15
با سلام
هیچ اختراعی روز اول تکمیل نبوده و معایب و کاستی ها در گذر زمان همه بر طرف میشوند تلاشتون جای تقدیر داره موفق باشید
نقل قول کردن
+11 #15 کاوس 1395-02-16 15:20
احسنت بر شما واما جواب آقا حمید اخه پدر صلواتی بجای تشویق این حرفها چیه میزنی
نقل قول کردن
+37 #16 احسان 1395-02-17 11:04
با سلام و خسته نباشید به این متفکر گرامی
دوستان اگه یک زره انصاف بخرج دهید می بینید خود شما ها هنوز گام هرچند ناچیز در راه علم و دانش برنداشتین حداقل ایشان ان شجاعت و پشت کار رو داشتن که فکرشان را به عمل تبدیل کنن .اگر یک فرد دیگه از هرجای دنیا اینکار رو میکرد مطمئن باشید همه به تمجید و تحسینش می پرداختیم .
نقل قول کردن
+18 #17 مجاهد 1395-02-17 13:47
باسلام
جناب جاسمی زرگانی با امید به خدا به کارت ادامه بده بهرحال بهتر از چینه که همین کارو با هزینه بالا داره وارد کشور میکنه من به نظرات احترام میذارم ولی کسی ک کاری کرد رو تشویق کنید نه تخریبو .... بهرحال ایرانی است و مایه افتخار ماست
نقل قول کردن
+15 #18 فرهاد 1395-02-18 12:53
درود برشما
نقل قول کردن
+23 #19 امیر 1395-02-18 14:51
با سلام واحترام به همه ناظران
این موضوع که یه شخص ایرانی با حداقل امکانات موجود بتونه یه اختراع در سطح جهانی رو رقم بزنه شاید برای اکثر مردم غیر قابل باور باشه
ولی بنده به عینه مواردی رو دیدم که حداقل برای من اثبات شده که اگر ایرانی ها بهترین مخترعان جهان نباشند ولیکن قطعا بهترین بهبود دهنده های جهان هستند!
مثل ابتکار این برادر عزیزمون که سبک جدیدی رو به دنیا معرفی کرده
مملکت ما از این نوابغ کم نداره و همینها هستند که بیش از 13.6 درصد رشد علمی امروز جهان رو در سرتاسر عالم و بصورت گمنام دارند به پیش میبرن و متاسفانه این همه ارزش آفرینی به نام کشور های دیگه ثبت میشه.
آقای علاء الدین جاسمی زرگانی شخص بنده به جرأت شما در این رابطه تبریک میگم و آرزوی توفیقات روز افزون رو برای شما دارم.

گر مرد رهی میان خون باید رفت
از پای فتاده سرنگون باید رفت
تو پای به راه در نه و هیچ مپرس
هم راه بگویدت که چون باید رفت
نقل قول کردن
-5 #20 عمراني 1395-02-19 21:01
شوربختانه هموطنان ما در باره هرچيزي بدون حداقل اطلاع نظر مي دهند!
عزيز دلاني كه اختراع اختراع مي كنيد!
يا نمي دانيد اختراع چيست يا اين ويدئوها رانگاه نكرديد و چشم بسته چه چه و به به مي كنيد.
موتور خودرو موجود، سيستم الكتروليزآب موجود كمپرسور موجود ودردنيا موتور هيدروژن سوز هم موجود.
اين بزرگوار يه سري وسايل رو سرهم كرده كه حتي در فيلمش هم موتورش را روشن نمي كند. حتي اگر اين موتورروشن شود و راه برود هم بازده وراندمان اين كار چقدر است؟
مثل ايراني براتون ميزنم تادرك كنيد:كاراين آغا در صورت به سرانجام رسيدن بااين همه ايزار و سايل و ماشين آلات آفتابه خرجه لحيم كردنه و بهتزبگويم سگ اخته كردنه. يعني يعني:انرژي مصرفي آن (برق براي الكتروليز آب و توليد هيدروژن) بيشتر و البته خيلي هم بيشتر ازانرژي خروجي موتور براي به حركت درآوردن چرخهاي خورو است.
شما را جستجو و مطالعه در گوگل شريف و اينترنت عظيم دعوت مي نمايم
نقل قول کردن
+16 #21 علی 1395-02-20 08:52
باسلام و عرض ادب
ضمن احترام به دیدگاههای دوستان،از دیدگاه بنده یکی از مشکلات عدم پیشرفت ما ایرانی ها اینه که یکدیگر را هیچوقت قبول نداریم و همیشه ازدیدگاه حسادت و یا چشم همچشمی به همدیگه نگاه میکنیم، قطعا فردا روزی که این اختراع به تولید انبوه برسه اولین کسایی که برای جذب این اختراع صف میکشن همین دوستان منتقدی هستن که بدون هیچ توضیحی انتقاد میکنن، دوستان هرنوع اختراع و کار جدیدی در مراحل اولیه خود دارای معایبی میباشد که به مرور زمان رفع عیب میگردد. بعنوان مثال آیا میدانستید سازنده دستگاه جارو برقی قریب به 512 مرتبه شکست خورده است. با آرزوی موفقیت برای همه دوستان و همچنین جناب آقای مهندس زرگانی، (هیچوقت یک ایرانی را بدلیل تخریب نکنید).موفق باشید
نقل قول کردن
-2 #22 علی 1395-02-21 07:31
بی دلیل صحیح میباشد
نقل قول کردن
+2 #23 حسین 1395-02-23 18:16
با دیدگاه آقا علی موافقم

معما چو حل گشت ......
نقل قول کردن
+14 #24 احمد 1395-02-29 21:48
اونهای که انتقاد می کنند خوب شما اینکار را می کردید کی گرفتتون دمت گرم آقای زرگانی
نقل قول کردن
+8 #25 قاسم سیلاوی 1395-03-01 18:50
با سلام تشکر ویژه از آقای زرگانی...ان شاءالله به درجات والاتر نائل بشی. ..
نقل قول کردن
+8 #26 قاسم سیلاوی 1395-03-01 18:51
احسنت بر شما ...
نقل قول کردن
+12 #27 سالار 1395-03-04 09:37
برای مردم بی فرهنگ سرزمینم با تمدن 2500 ساله متاسفم که همیشه وقتی یه هموطنشون کاری انجام میده به جای حمایت وتشویق فقط حرف مفت میزنن-خاک بر سر احمقتون کنن که لیاقت ندارید.
بابا این بنده خدا اختراعش ثبت جهانی شده--جناب زرگانی درود بر شرفت
نقل قول کردن
+3 #28 امیدفرزین 1395-03-08 17:57
باسلام اینجانب امیدفرزین اینجه برون ازاستان گلستان هستم طرحی که شما الان ساختید مادرسال 1388 نمونه سازی صنعتی آن راانجام دادیم لطفابامن درارتباط باشید تا دراین عرصه درکشورایران راهنماییتان کنم
باسپاس فرزین
نقل قول کردن
+21 #29 کبیر 1395-03-09 23:18
به آدمهایی که به شما حسادت میکنند احترام بگذارید ید زیرا تنها آنها هستند که قلبا برتری شما را باور دارند
نقل قول کردن
+5 #30 باقر 1395-03-12 03:16
افرین اقای جاسمی ادامه بده کارت عالیه
اون کسانی ک نظر منفی میدن گوه بخرن وساکت بشن
حسودی میکنن یه نفر پیشرفت کنه
نقل قول کردن
+2 #31 وحید 1395-03-17 22:44
دست مریزاد به هموطنمون که این اختراع رو انجام دادن
تو کشورمون اگه از این کارها حمایت بشه
و سرمایه تحقیقاتی در اختیار افراد قرار بگیره و کار به صورت تیم تحقیقاتی دانشگاهی ادامه پیدا کنه
از طرف خودرو ساز ها هم حمایت بشه و به عنوان یک راهکار جدید دنبالش برن جهش بزرگی در صنعت خودروسازی کشورمون رخ میده
حتی تو صنایع دیگر که اشاره شده از قبیل نیروگاهها
نقل قول کردن
+3 #32 وحيد 1395-03-18 16:44
دمت گرم اقاي جاسمي انشااله موفق باشي
نقل قول کردن
0 #33 نعیم 1395-03-20 10:44
با سلام به دوستان من از پشت کار این عزیز لذت بردم ولی متاسفانه با دوستان مخالف هم عقیده هستم انتظار دارم دوستان با اگاهی بیشتری وقتشونو بگذارند برای چنین تحقیقاتی . تحقیقاتی که سالها پیش انجام شده و نتیجه نداشته چون راندمان پایینی داشته الان بی فایده هست .کسی قصد تخریب کسی رو نداره ولی بی سوادی بعضی از دوستان این جور ازمایشات یا بهتر بگم کپی برداری های ضعیف رو تضعیف روحیه هم میهنیهای عزیزمون میدونن . این پروزه سالهاست منقضی شده . کاش این همه وقتو انرزی رو واسه کپی برداری استفاده نمی کردن.
نقل قول کردن
+3 #34 ی.رخیصی 1395-04-02 21:13
اگر برای آسان کردن زندگی مردم باشد،باشد که
والاتراز اختراع است.
موفق باشید آقای جاسمی
نقل قول کردن
+4 #35 میکائیل 1395-04-03 04:40
به نقل از بهروز:
با عرض سلام وخسته نباشید وتشکر از زحمات جنابعالی
یک نکته مبهم در مورد راه اندازی کمپرسوره که با برق شهری کار میکند چه فکری برای اون دارید ودیگر اینکه مخزن الکترولیت فضای زیادی میطلبد وبرای کم حجمی ان چه نقشه ای دارید

یه دستگاهی هس به اسم اینورتر که برق باتریه ماشین رو به برق شهری تبدیل میکنه
نقل قول کردن
+4 #36 اکبر 1395-04-19 11:37
از زحماتی که کشیدی تقدیر و تشکر میکنم امید وارم که بتونی کارتو عملی بکنی تشکر.
نقل قول کردن
-11 #37 مهدی 1395-05-15 22:47
اکسیژن چطور با هیدروژن ترکیب وآب را میسازد؟
نقل قول کردن
+4 #38 فاضل 1395-05-24 04:38
درود بر شما آقای جاسمی زرگانی انشالله موفق باشید
نقل قول کردن
-15 #39 احسان 1395-06-06 19:36
سلام به دوستان
این طرحی که این آقادرست کرد من درسال۷۶وقتی اولین بارفهمیدم الکترولیز چیه طراحی کردم تازه اون موقع کلاس سوم راهنمایی بودم حتی طرح من خیلی پیشرفته تر ازاین بود وحتی طرحم رو برای مسابقه علمی اون زمان بردم ولی کسی حمایت نکرد ومن هم سنم کم بود کاری از دستم برنمیومد
نقل قول کردن
-4 #40 مهندس منجزی 1395-06-11 15:43
اسلام یا حبیبی نور العین احسنت و اکملت به سعی ها
درست است که جناب آقای زرگانی توانسته با سعی و تلاش فراوان و امکانات موجود اقدام به راه اندازی خودروی با سوخت هیدروژنی نماید
اما نباید از این مسئله غافل شد که هیچ کدام یک از عزیزانی که پاسخ منفی داد ه اند نمی دانند ان دستگاه الکترولیز اب از چه مکانیزیمی برخوردار است ای کاش اقای زرگانی علاوه بر استارت زدن خودرو یه دوری هم توی اهواز باهاش میزد
می دانم اول راه است و باید تشویق کرد انشائ ء موفق و موید باشید
نقل قول کردن
-5 #41 سام 1395-06-18 11:20
با سلام
مردم خر فرض کردین اخه همه مگه بی عقل هستن گاز هیدروژن که از لای دیواره ای فولاد و سرامیک عبور میکنه چون گاز فراری است و باید دردمای منفی 135 درجه متراکمش کرد چطور بعد از کاتالیز در یه تیوپ معمولی ویه کمرسور معمولی ساکشن میشه .درحالی که دانش مندان دنیا درحال پیدا کردن راهی برا ساخت مخازن ذخیره هیدروزن هستن >اگه تیوپ معمولی میتونست هیدروژن رو ذخیره کنه الان بهترین نسل های هیدروژن سوز داشتیم .خنده دارش وصل کردنش به رگلاتور گاز س ان جی :D
نقل قول کردن
-1 #42 سام 1395-06-18 11:38
با سلام
نمیادم معجزه شده است یا ترکیب عناصر به هم خورده است .چرا وقتی چیزی را نمیدانیم حرف میزنیم بحث میکنیم این اخراع است ،کشور انگلیس پتنت میکند برید یکم به فیلم نگاه کنید از نظر علمی برسی کنید که بلوف است یا حقیقت .از نظر علمی مگرممکن است هیدروژن را درتیوپ ذخیره کرد با شیلنک معمولی انتقال داد اگر اینطور بود 2 ده دانشمندان جهان خر بودن که از ابزارمعمولی استفاده نمی کردند تا این کارا بکنند .هیدروژن مگر آب یا گاز یا بنزین است در هر ظرفی بریزیم هیدروژن فارترین گاز است که حتی از جداره های مخازن فولادی هم رد میشود به دلیل ساختار اتمی که دارد از میان ملکولهای اجسام عبورمیکند وباید دردمای خیلی پایین آن را متراکم کرد.میتوانید تحقیق کنید.ولی این آقا یا جادو کرده است یا معجزه که هیدروژن را درتیوپ ذخیره وبا کمپرسور معمولی ساکشن و با ریگلاتور گاز سی ان جی آن را به متور انتقال میدهدواقعا دمت گرم که هیدروزن را رام کردی .لطفا به علم توهین نکنید
نقل قول کردن
+2 #43 کارگیک 1395-06-18 16:22
به نقل از سام:
با سلام
مردم خر فرض کردین اخه همه مگه بی عقل هستن گاز هیدروژن که از لای دیواره ای فولاد و سرامیک عبور میکنه چون گاز فراری است و باید دردمای منفی 135 درجه متراکمش کرد چطور بعد از کاتالیز در یه تیوپ معمولی ویه کمرسور معمولی ساکشن میشه .درحالی که دانش مندان دنیا درحال پیدا کردن راهی برا ساخت مخازن ذخیره هیدروزن هستن >اگه تیوپ معمولی میتونست هیدروژن رو ذخیره کنه الان بهترین نسل های هیدروژن سوز داشتیم .خنده دارش وصل کردنش به رگلاتور گاز س ان جی :D

عزیزم ایشون یک کاری رو انجام داده و فیلم گرفته گذاشته توی اینترنت بقیه استفاده کنند.
ادعایی هم نکرده.اون متن هم توضیح روش اینکار هست که سال هاست همه می دونند و انجام می شه.بقیه عزیزان هم اطلاعات و منابع تکمیلی رو معرفی کردند.
ظاهراً شما تازه با اینترنت آشنا شدی یکم بهت شوک وارد شده.
نقل قول کردن
+8 #44 ایران دوست 1395-06-31 09:43
دوستان عزیز سلام علیکم
واقعا برای همه کسانی که نظر منفی داده اند متاسفم، چرا که اگر همین آقا توی کشوری مثل ژاپن و یا امریکا و یا سایر کشورهای پیشرفته کار میکرد مسلما رویش سرمایه گذاری کلانی میکردند و بهش افتخار میکردند ولی متاسفانه ما ایرانیها فقط دنبال چندر غازی یارانه هستیم و اون را افتخار میدونیم اگر بنده توی این کشور مسئول بودم بزرگترین سرمایه در اختیارش میگذاشتم و لو اینکه با شکست مواجه شود شما اگر دقت کنید همین کامپیوترهایی که امروز جلوی من و شماست یک روز حد اقل یک اتاق بزرگ جای میگرفته است ولی امروزه به انداره کف دست هم نیست پس بیایید تفکر مثبت داشته باشیم و به آقای زرگانی هم بابت کارشون صمیمانه تبریک میگم
نقل قول کردن
+1 #45 محمد 1395-07-19 13:31
واقعا دستون درد نکنه خیلی عالی بود
نقل قول کردن
-21 #46 عباس هارونی 1395-07-23 21:46
با سلام و خسته نباشید.
این طرح در سال ۱۳۷۵ توسط بنده به جشنواره خوارزمی ارسال شده است . و به نام من ثبت شده است
نقل قول کردن
+9 #47 دانشجوي فيزيك 1395-09-08 22:20
هر دانش‌آموز اول دبيرستان هم قانون بقاي انرژي را مي‌داند. به آب انرژي بدهيم تا تجزيه شود بعد اجزاي آن را دوباره تركيب كنيم تا انرژي بدهد! عزيز من انرژي لازم براي تجزيه آب بيشتر از انرژي توليد شده از سوختن هيدروژن حاصل از اين واكنش است! خوب همان انرژي مورد استفاده در الكتروليزت را مستقيم بده به يك موتور برقي و خودرو را راه بنداز، چرا لقمه را دور سرت مي‌گرداني؟
نقل قول کردن
0 #48 حسام 1395-09-10 02:11
اعتماد به نفس کاذب که میگن همینه
نقل قول کردن
+3 #49 نعمتی 1395-09-12 11:58
آفرین به مخترع ایرانی این قدر چشم به خارجی ها نداشته باشید که آنها تولید کنند وشما تماشا گر با باشید از مسولین می خواهم که چنین جوانان خوش ذوق را حمایت وتشویق نماید
نقل قول کردن
+5 #50 محمد محمدی 1395-09-14 22:54
سلام. من معتقدم این پروژه به این روش کار نمی کنه. اصلا خنده داره که فقط آب بریزی تو باک و راه بری. در کنارش یه محرک دیگه لازمه. این ماشین بعد یه مدت باطری خالی می کنه. چون هیدروژن تولیدی طی 24 ساعت را احتمالا یک ساعته مصرف می کنه. میشه براش باطری جدا برای الکترولیز گذاشت و اون باطری ها را هر چند کیلومتری با برق شهری شارژ کرد. ولی بازم فکر نمی کنم بازده ای داشته باشه. به قول یکی از دوستان برق را مستقیم به نیروی محرکه تبدیل کنی بهتره. یا اینکه همراش بنزین یا گاز هم بسوزونی. یا اینکه اصلا قسمت تولید هیدروژن را بذاری توی خانه و هر بار از سر کار بر می گردی هیدروژن تولیدی را بزنی تو کپسول ماشین.
هر جا نیاز به کمپرس داشتید از یه کمپرسور کولر اضافی ماشین استفاده کنید که با نیروی خود ماشین کار می کنه و کمپرسش معرکس.
بمب هیدروژنی همجوشی دو اتم هیدروژن است و ربطی به ترکیب هیدروژن و اکسیژن نداره.
برای ذخیره هیدروژن مایع تبرید و دمای پایین لازمه نه گاز هیدروژن.
نقل قول کردن
-1 #51 میثم 1395-09-17 22:59
دمت گرم
نقل قول کردن
-6 #52 مهدی 1395-09-29 18:19
سلام جناب اقای زرگانی فعلا اب از بنزین در کشور کم است انشااله بارندگی زیاد بشه اختراع شما ارزش پیدا کنه. قارداش.
نقل قول کردن
-6 #53 امیر زرگانی 1395-09-29 19:22
علاء پسر عمو خو دیدی و خوندی ایران جماعت چه جوری فکر می کنند گفتمت بزن برو سوئد انجا ارزش ادم میدونند
نقل قول کردن
+2 #54 سعید 1395-10-11 21:29
به نقل از مهدي محمدپور:
سلام اقاي زرگاني مرحبا افرين ادامه بديد اختراع موتور و ماشين بنزيني هم روز اول ايرادي داشته كم سرعت و يك سري معايب داشته است بعدن فكري به حال جا كردن در ماشين خاهد شد .واصولن در فرهنگ ما در طول تاريخ مردم ما بجاي تشويق سرزنش هم ميكنند در واقع كم سوادي و كم فرهنگي انها را ميرساند اگر راست ميگويند خود مخترع مشدند البته از حسادت است

دمت گرم
عالی بود
نقل قول کردن
-1 #55 مهدی 1395-10-12 17:23
تا حالا متور دیزلی آب سوز اختراع شده گ؟
نقل قول کردن
+5 #56 علی 1395-11-06 12:09
سلام
یه حکایت هست که یه روز یه نقاش ماهر به شاگردش که داشته نقاشی یاد میگرفته میگه تو دیگه ماهر شدی و از فردا میتونی خودت نقاشی کنی
برای همین یه نقاشی خوبی با نهایت مهارت میکشه و میزاره تو میدون شهر و یک بوم و قلمو میزاره و تو یه نوشته مینویسه هر کسی ایرادی میبینه یه ضربدر بزنه و مشخص کنه که کجای نقاشی ایراد داره فردا که میره و به نقاشی نگاه میکنه میبینه تقریبا همه جای نقاشی ضربدر خورده و میره پیش استاد و جریان رو تعریف میکنه و استاد میگه حالا ببین من چیکار میکنم همون نقاشی رو استاد میکشه و میزاره میدون شهر و تو یه نوشته مینویسه که هر کسی ایرادی میبینه خودش درستش کنه و فردا که میرن ببینن که کسی ایرادی برطرف کرده یا نه میبینن هیچ کجای نقاشی دست نخورده واین میشه که استاد میگه مردم خوب بلدن ایراد بگیرن و لی جرات درست کردن رو ندارن آقا به حرف های بقیه گوش نکن کارتو ادامه بده و هر کجا که احساس میکنی باید درست بشه رو خودت درست کن موفق باشی
نقل قول کردن
+5 #57 سیاوش 1395-11-06 15:13
داداش گلم موفق باشی
منم یه اختراع داشتم در مورد پیستون خودروهای اسپرت
خیلی مسخره شدم
اخر سر طرحم با موفقیت به نتیجه رسید
ممنون هز سایت فوق العاده تون
نقل قول کردن
+5 #58 علیرضا رستمی 1395-11-06 21:18
سلام و خسته نباشید .کارتون درسته ولی باید کاملش کنی.خداکنه ایران بهتون کمک کنه.من خودم خودروبدون سوخت درست کردم.ولی هیجا کمک نکرد.ناقص موند.اگه ککم کنی ممنون میشم
نقل قول کردن
+2 #59 جواد 1395-11-07 08:58
دوست من ؛واقعا کلمه ای را سزوار این همه پشتکار و زحمتت نمیدونم؛آفرین
آقایانه که هنوز در خواب خرگوشی هستند و مانند ابله ها به دنبال ایرادگیری هستند؛مکانیزمی در حال تولید مصرف میکنند از دست رفتن چند درصد هیدروژن در طی این مسیر چه اهمیتی دارد؛
اصلا میدانیددبازده یک موتور احتراقی چند درصد است؛
نکته مهم این هست که به دلیل خطرناک بودن نگهداری هیدروژن این طرح کمتر استفاده شده . وگر نه ذخیره سازی اندک مشکلی بوجود نمی آورد و قاعدتا از ذخیره گاز سی ان جی که استفاده میکنید مخاطراتش کمتر است
بر دستانت بوسه میزنم رفیق که تمام فرایند کار رو بی دریغ و با دل پاکت نشان دادی
نقل قول کردن
-2 #60 احمد 1395-11-08 00:30
سلام خسته نباشید کارت درسته ولی ببخشید نظر میدم میشه به جای کمپرسور معمولی که با برق شهری کار میکنه از کمپرسور کولر ماشین استفاده کرد یعنی یک کمپرسور جدا به ماشین نصب کنیم ویا از اینورتور که اگه بخاهیم متناصب با میزان مصرف کمپرسور که با برق شهری کار بکنه باشه بخریم حدودا 1500000تومان هست که از لحاض قیمت و اندازه کمپرسور کولر بهترین گذینه هست
نقل قول کردن
+1 #61 مرتضی 1395-11-08 16:51
با درود خدمت دوست عزیز .شما با این کار قلب منو شاد کردی ،مدت زیادیه من تو ذهنم همچین تصوری
رو دارم ،مطمئنم موفق میشوید ،البته اگه از نظر دیگران هم مثل همین آقای احمد استفاده کنید فکر میکنم زودتر به نتیجه قطعی برسید . وهمین که به نتیجه قطعی رسید ،بنده خودرو خودم را به این سیستم تجهیز خواهم کرد.
نقل قول کردن
0 #62 iman 1395-11-09 17:11
سلام من از این کار بسیار خوشحال و مسرور شدم . از خداوند میخواهم که این موتور های اب سوز جایگزین موتورهای بنزینی شود . به شما و همکارانتان تبریک میگم و ارزوی موفقیت برایتان دارم پیشنهاد میکنم که 3 تا فیلم اول را از سایتتان بردارید اصلان فیلمهای خوبی نیستند و بجای اینکه مردم و مسئولین را جذب کند آنها را منصرف میکند بهتر است ویدئو های خوب و طراحی شده برای تبلیغ کارتان داشته باشید بهتر میتوانید محصول خود را نمایش دهید .
نقل قول کردن
+1 #63 حمید جعفرزاده 1395-11-13 10:40
سلام از اختراع و ابتکار شما بسیار خوشحال و مسرور شدم. آیا می توانید دستگاه تولید برق با سوخت آب ,جهت استفاده در باغات و یا جاهیی که برق ندارند بسازید.یا بهتر بگویم ژنراتوربرق با سوخت بنزین را آبی کنید .ممنون
نقل قول کردن
-4 #64 حمید جعفرزاده 1395-11-13 10:41
ممنون از تلاش و زحماتتون
نقل قول کردن
+1 #65 بهپورقهرمانی 1395-11-16 11:41
باسلام ودرودبرشما به انهایی که انتقاد می کنند بگوییدنظرات سازنده بدهندنه اینکه تخریب کنن انهای که بدون اطلاع فقط بدنبال تخریب هستن بگوییبدبایدچینی ها بیایندبرامون هرچیزی رابسازند بگیم خوب سعی کنیید اعتماد به نفس افراد رابالا ببرییدتادیگران هم تشویق بشونددلسرد نشویدکاربزرگی انجام دادیدتبریک میگویم بهتون متاسفانه یک عده باتخریب کردن می خواهندبگویندمابیشترمی فهمیم درصورتی که تخریب وتوذهن زدن کارانسانهای کم فرهنگ است
نقل قول کردن
+8 #66 حامد 1395-11-24 11:32
باسلام
يكم فكر كنيد كامنت بزاريد بد نيست اين اقا اختراعشو به ثبت رسونده پس كسايي كه بايد كارشو ببينن و تاييد كنن تاييد كردن بعد مياييد بجاي اينكه تشويقش كنيد خرابش ميكنيد يسري از شما ها انگار با عربستان سعودي هيچ فرقي نداريد
درضمن اين اقا با اختراعش اگه بزارن بومي سازي بشه باعث ميشه هوا تمييز بمونه و از شر اين بنزين توليد داخل خراب سرطان اور راحت ميشم
نقل قول کردن
-2 #67 باقر 1395-11-24 21:51
چطور میشود با اقا جاسم ارتباط برقرار کرد
نقل قول کردن
-2 #68 سعيد 1395-11-27 10:49
سلام آقاي جاسمي من چطوري ميتونم باهاتون ارتباط تلفني داشته باشم ؟؟
نقل قول کردن
0 #69 محمدرضا 1396-01-02 10:32
من خودم مدتهاست در این ضمینه تحقیق و ازمایش کردم. باید بگم این کار نشدنیه و تنها راه حل ترکیب هیدروژن با یک سوخت دیگه مثل بنزین یا گازوییل است. و در این روش مقدار کمتری هیدروژن لازمه که حتی مخزن و کمپرسور هم نمیخاد بلکه توسط یک در ماشین تولید و همون لحظه مصرف میشه. در اینجا چالش اصلی بر سر نوع سل مولد هیدروژنه که گویا اقای جاسمی رو همین موضوع کار کرده ولی متاسفانه توضیحی ندادن که بشه طرحش رو تایید کرد
نقل قول کردن
+1 #70 رضا 1396-01-03 16:48
لطفا روی هر مقاله و مطالب سایت تاریخ انتشار اون را هم درج کنین. اینجوری بهتر میشه مطالب را پیگیری کرد.
نقل قول کردن
0 #71 ورنوس 1396-01-14 14:37
اگر کسی توانست میزان تولید انرژی که از اب توسط تجزیه ان بدست اورد به شرط اینکه هم خودرو را حرکت دهد و هم توانائی در ایجاد قدرت در تجزیه اب داشته باشد خیلی مهم است که هر گز فکر نکنم چنین کاری کرده باشی یعنی اب در خودرو بریزی و موتور خودرو به حرکت در اوری و از همان حرکت موتور نیروی لازم جهت تجزیه اب را که لازم دارد بدست بیاوری البته غیر ممکن است چنین توانائی را پیدا کرده باشی اگر چنین اتفاقی بیفتد خیانت به هر چه تولید کننده نفت کرده ای بخصوص ایران
نقل قول کردن
+1 #72 محمد رضا 1396-01-15 13:06
باسلام خدمت خوانندگان گرامی و جناب جاسمی عزیز، درابتدا آرزوی موفقیت براتون دارم.بنده در سالهای گذشته بروی پروژه ساخت نوعی پرنده نفربر عمود پرواز کار میکردم و هیدروژن را بعنوان گزینه پیشران بررسی کردم.اتفاقا ساخت خودرو هیدروژنی هم به فکرم رسید و تحقیقات کاملی کردم. درخصوص مشکل تولید سوخت از الکترولیز دوراه حل همزمان موجود است اولا استفاده از تعداد زیاد محفظه االکترولیز در حجم کم و طبقاتی و یک منبع منبسط شونده تحت فشار مثل منبع انبساط پمپ آب ، دوم ، استفاده از دوسیستم تولید گاز بصورت رزرو و بای پس و سیستم تولید برق با دینام اکسترنال و باطری مجزا. استفاده از اینورتر برای تبدیل برق خودروبه 220ولت نیاز زیادی ندارد . بیشتر توجه خودرا به دریافت و ذخیره برق خورشیدی برای تامین برق الکترولیز و همچنین مساله آب بندی لوله و اتصالات درمسیر انتقال سوخت تا انژکتور معطوف کنید چون هیدروژن بسیار ریزمولکول و ناپایدار است.مساله سردکن و انجماد سوخت با تعداد خانه های الکترولیت و مخزن انبساطی حل خواهد شد.موفق و سربلند باشید . اگه تمایل داشتید من درخدمتم.
نقل قول کردن
-1 #73 سعیدی 1396-02-02 07:50
به نقل از علی:
بی دلیل صحیح میباشد

آقا آفرین به شما به کارت ادامه بده ایشالله خدا کمک میکنه به حرف کسانی که دنبال تخریب جنابعالی هستند گوش نده من الله توفیق
نقل قول کردن
+1 #74 حسین 1396-02-02 15:05
سلام جناب مهندس واااااقعا مرحبا وماشاالله به این هوش وزکاوت شما مرد ایران زمین.شیرمادرت حلالت باشه. ان شالله به یاری امام زمان (عج) ادامه بده. خداوند یارو نگهدارت باشه.
نقل قول کردن
+3 #75 علیگک 1396-02-02 17:35
سلام...ولی میزان انرژی که لازمه هیدروژن رو ابتدا از اکسیژن جدا کنه از نظر علمی در شرایط ایدال که از اجنه هم کمک بگیری با میزان انرژی ازاد شده حاصل از سوختن مجدد هیدروژن با اکسیژن که مجددا موجب تولید آب میشه برابره....ای یعنی در شرایط ایدال با کمک اجنه اگه موتورت روشن بشه از سرجات تکون هم نمیخوری.
نقل قول کردن
+2 #76 متعجب !!! 1396-02-03 23:46
برادر عزیز سلام

با عرض معذرت .... شما شیمی اول دبیرستان رو یادت نیس ؟

من 42 سالمه یخنی حدود 27 سال پیش شیمی اول رو خوندم ... اما هنوز یادم مونده که انرژی مورد نیاز برای الکترولیز بیشتر از انرژی حاصل از ترکیب دو مولکول هیدروژن و اکسیيژن هست .. بنابراین کار شما توجیه علمی نداره ... ضمنا اگه به اصل بقای ماده و انرژی پایبند باشید ، شما نمی تونید انرژی لازم برای الکترولیز رو کاهش بدید ..مگر اینکه خواص مواد رو تغییر بدید ..
نقل قول کردن
0 #77 سعید 1396-02-06 03:52
با سلام
اختراع شما امیداوارم همانند اختراع یک دانشمند امریکایی نباشد که برای جذب سرمایه از سرمایه داران امریکایی چنین چیزی رو اختراع کرده بود در صورتی که دروغی بیش نبود.البته اسم این دانشمند یادم نیست ولی در نت جستجو کنید پیدا میکنید اسمشون رو

البته گفتم امیدوارم اینجوری نباشه و مثل همیشه ما افتخار کنیم به دانشمندان ایرانی مون
اختراع شما کمی با قوانین فیزیک تداخل داره ببخشید که مثال بدی زدم
نقل قول کردن
-2 #78 علی 1396-02-07 23:12
واقعا خیلی خوشحال شدم برای این اختراع
و متاسفم برای کسایی نمی ذارن این مملکت پیشرفت کنه
نقل قول کردن
-4 #79 جلال 1396-02-07 23:50
من برای سازمان پژوهشها برای ثبت اختراع از قبل ثبت شده متاسفم لطفا مسئولین پاسخ بدهند
نقل قول کردن
0 #80 مسعود 1396-02-08 09:43
این طرح را Ozzie Freeman در سال ۲۰۰۶ داد و الان هم به صورت رایگان در وب‌سایت www.water4gas.com قابل دانلود است. فارغ از عملی یا غیر عملی بودن و اقتصادی یا غیر اقتصادی بودن طرح، ادعای اختراع و جدیداً نامیده شده آقای جاسمی با عنوان دکتر بسیار تأمل برانگیز است.
نقل قول کردن
-2 #81 اميد 1396-02-08 14:59
سلام ارزوي موفقيت روز افزون برأي شما دارم
نقل قول کردن
-2 #82 فرشاد 1396-02-08 16:12
عرض تبریک و احترام خدمت جناب زرگانی‌.شما مایه افتخار و سر بلندی هستید و از تلاش وبه روز رسانی اختراعتان کوتاهی نکنید.موفق باشید
نقل قول کردن
-1 #83 مهدی 1396-02-09 09:52
با سلام.خسته نباشی هم شهری امیدوارم در کارت موفق باشی.گوش و کنایه ها رو ول کن معمولا خیلیا یا هیچی نمیدونند یا خیلی بلدند و شعورش ندارند حمایت کنند.البته سوالات خیلی از دوستان منطقیه و باید کمک گرفت ازشون ولی توجهی به حسادت و کنایه هاشون نکن.ولی من بعنوان یه حقیر که این راه رفتم نمیشه با یه کلیپ ساده و همه جا کل جزییات و اصل رو گفت.به هر حال شرایط خاصی وجود داره که ریزکاریها و اصل اختراع لو نره.موفق و پیروز باشید
نقل قول کردن
-4 #84 معزی 1396-02-09 10:02
لذت بردم مر حبا
باید به وجود این افراد بالید و افتخار کرد نه تخطئه کنیم
به قول علامه قزوینی:
خراب مملکت زدست دزد خانگیست
زدست غیر چه نالیم که هر چه هست از ماست
نقل قول کردن
-2 #85 محسن 1396-02-09 12:23
باسلام وعرض تبریک از زحمات جنابعالی
مامردم ایران همگی در ارزوی ان روزی هستیم که با استفاده از این تکنولوژی از این همه حقارت و منتی که اخر هرسال برای استفاده از بنزین بر سرمان دراوردند خلاص شویم و مهمترازان نجات جان میلیونها انسان که با تنفس در هوای به شدت الوده مخصوصا کودکان و افراد سالخورده که دچار انواع بیماریها وانواع سرطانها هستند که متاسفانه باوجود این همه طرحهای بسیار عالی که هرازچندگاهی فقط خبر اختراع انها به گوشمان میرسد وباتوجه به اینکه مسولان مملکت ما هیچگونه انگیزه ای درمورد حمایت از این اختراعات از خود بروز نمیدهند
تا با حمایت ازشما عزیزان "هم باعث سلامتی و هم ایجاد افتخار وغرور برای ایرانیان و هم ایجاد شغل در مقیاس بالا برای جوانان ضمن صادرات این فناوری مهم به دیگر کشورها شوند.
کمپین حمایتی مردمی برای خود بوجود اورید.
نقل قول کردن
+1 #86 محمد 1396-02-09 12:54
سلام هموطن ایرانی
خسته نباشید میگم به دوست عزیز ایرانی که همت کرده وهمچین موضوع مهم رو به نام خودش ویران به ثبت رسانده واز همه مهمتر بن بشریت کمک کرده دوستان عزیز آزمون خواهش میکنم دست از ایراد گرفتن بردارید حتی اگر این وسیله در کشور پرتغال مورد استفاده قرار گرفته همینکه یک هموطن توانسته با همه مشقات مدل اونرو با کمترین امکانات طراحی وازمایش کنه جای تقدیر و شکر داره
از شما و تمام ایرانیان وطن دوست تشکر میکنم لازم به کرد است فکر میکنید این مخترع جوان خیلی راحت توسط کشورهای دیگر جذب میشه بیاید و نگذارده با بی مهری کردن به همین جوانها ی با استعداد تیشه به ریشه کشور خودمان بزنیم
نقل قول کردن
+2 #87 مهدی 1396-02-09 17:17
ببینین شما یه انرژی مصرف میکنی برا شکستن ملکول آب مثلن 100 حالا وقتی دوباره میسوزونیش بیشتر از 100 انرژی ه بت نمیده!که در این حالت حداقل 80% انرژی هدر میره
بحثای فنی گاز هیدروژن به کنار! این حرف مثل اینه که بگی یه دینام میزاریم وصل میکنیم به یه الکتروموتور، دینام برق درست کنه الکتروموتور و بچرخونه بعد اونم دینامو بچرخونه و تازه ماشن هم حرکت کنه... (این ایده 8 سالگیم بود :) )
نقل قول کردن
-7 #88 کوروش 1396-02-09 19:49
دوستان درود. خداکنه کار مهندس جاسمی به سرانجام برسه. ولی من شخصا فکر میکنم که اگه همچین تکنولوژی بخواد عملی بشه ,مافیای اقتصادی وشرکتهای نفتی ایران وجهان برای جلوگیری از ورشکست شدن خودشون اسن پروژه ومبتکر آن را برای همیشه حذف خواهند کرد...
نقل قول کردن
+4 #89 محمد جواد 1396-02-09 20:17
سلام
نمی خوام زحماتتون رو زیر سوال ببرم ولی یه ابهامی وجود داره و اون اینه که شما مقداری انرژی از باطری خودرو صرف تجزیه هیدروژن و اکسیژن میکنین بعد دوباره این انرژی رو در موتور با ترکیب مجدد هیدروژن و اکسیژن به کار و گرما تبدیل میکنین. اگر این مسیری رو مرور کنیم میبینیم تنها اتفاقی که می افته اینه که فقط مقداری از انرژی باطری در اثر تولید گرما تلف میشه و هیچ کمکی به افزایش راندمان نمیکنه (مگر اینکه قانون اول ترمودینامیک نقض بشه و انرژی خود به خود ایجاد بشه) خب چه کاری یه موتور الکتریکی برای ماشین طراحی میکنیم تا مستقیم با باطری کارکنه کاری که همه جای دنیا دارن انجام میدن.
نقل قول کردن
0 #90 امیر 1396-02-09 23:02
نقش کاتالیزور را هم در نظر بگیرید در کاهش انرژی مصرفی بسیار موثر است.
نقل قول کردن
+3 #91 ali 1396-02-10 00:14
فقط من موندم اگر قراره مصرف سوخت کاهش پیدا کنه پس کی قراره پاسخ کارتلهای نفت را بده؟ همونا که دوس دارن مملکت بیشتر مصرف کنه ( ادامه تولید موتور ایران ناسیونال ) و پورسانت واردات و صادرات نفت و بنزین رو بگیره. آیا کارتلها هم با کاهش مصرف سوخت موافق هستند؟ قطعن نیستند وگرنه خودروهای کم مصرف وارداتی تعرفه 200 درصد نداشتند.
نقل قول کردن
0 #92 امیر سراوانی 1396-02-10 00:50
برادر عزیز آقای زرگانی
من فکر می کنم که بعضی از منتقدین اختراع شما ، معنی اختراع را خوب درک نکردند .
برای اینکه این عزیزان بهتر توجیه بشن که اختراع تا چه اندازه با محصول صنعتی همون اختراع میتونه تفاوت داشته باشه . سوالی رو مطرح می کنم:
آیا شما تا به حال سوار هواپیما شده اید ؟
کمتر کسی پیدا میشه که حد اقل یک بار از این اختراع کار آمد استفاده نکرده باشه.
حالا اگه از شما بخوان که با نمونه دوباره سازی شده هواپیمایی که برادران رایت ساخته بودن یه بار پرواز رو تجربه کنید . چه کسی قبول میکنه؟

بوئینگ 707 از روی همون ساخته شده .حالا میخاید باور کنید ! میخاید باور نکنید!
نقل قول کردن
+5 #93 مهندس مکانیک 1396-02-10 03:55
این طرح فقط یه نمایشه.
درواقع اگه ماشین بتونه در بهترین حالت آب رو تجزیه کنه با باطری و بعد با استفاده از ترکیب اکسیژن و هیدروژن موتور رو به گردش در بیاره توان شارژ مجدد باطری رو نخواهد داشت. خلاصه اینکه طبق قانون بقای انرژی کار تولید شده حتی اگه راندمان ۱۰۰ درصد باشه تنها به اندازه انرژی اولیه خواهد بود.
یعنی نیاز هست که هرشب باطری رو بزنی تا شارژ بشه. و اگه قرار باشه که هرشب باطری شارژ کنی که چرا از ماشین برقی استفاده نکنی.
از طرف یک مهندس مکانیک
نقل قول کردن
+1 #94 ح 1396-02-10 11:35
به نقل از masoud:
سلام خدمت شما من ایده جدید دارم برای خودرو که با الکترسیته کار میکنه بدونه نیاز برق نمیدانم کجا ایدهم را بهزبان بیارم لطفآ مرا راهنمایی کنید ممنون از شما

فقط بدان که دزد ایده در ایران زیاد است.
نقل قول کردن
+2 #95 ابوالفضل 1396-02-11 12:54
به نقل از ali:
فقط من موندم اگر قراره مصرف سوخت کاهش پیدا کنه پس کی قراره پاسخ کارتلهای نفت را بده؟ همونا که دوس دارن مملکت بیشتر مصرف کنه ( ادامه تولید موتور ایران ناسیونال ) و پورسانت واردات و صادرات نفت و بنزین رو بگیره. آیا کارتلها هم با کاهش مصرف سوخت موافق هستند؟ قطعن نیستند وگرنه خودروهای کم مصرف وارداتی تعرفه 200 درصد نداشتند.

سلام.دقیقا موافقم.همین بلایی که میگید را سر مهندس جمشید آرین در آوردن.آخرشم اختراعاتشو انداخت توی سد منجیل.فیلماش موجوده میتونید سرچ کنید.نمیذارن.
اگه این کار شدنی باشه هم نمیذارن
نقل قول کردن
-2 #96 کاظم حمیدی 1396-02-11 14:27
درود بر تو جوان فرهیخته ایرانی فقط میشه گفت احساس عجیبی دارم فوق العاده خارق العاده و باعث غرور.هزاران آفرین برتو
نقل قول کردن
-2 #97 محمد داود محبوب 1396-02-11 20:43
سلام
لطفا شرايط سرمايه گذاري و يا اخذ نمايندگي نصب بعد از مجوزهاي گرفته شده توسط شركت اب سوز رو واسه استان يزد اعلام فرماييد
سپاس
نقل قول کردن
-1 #98 علی 1396-02-11 21:13
به نظرم دولت باید روش سرمایه گذاری کنه! حیفه!
نقل قول کردن
-4 #99 بابک 1396-02-11 22:22
باید دست این آقا رو بوسید. آفرین. واقعاً اگر مردم پشت این آقا باشند و امکانات برای او فراهم کنند باور کنید دیگه هیچ نیازی به خارجی ها نخواهیم داشت ‌و میشویم قطب بزرگ خودروسازی در جهان. باید دست این جور آدمها رو طلا گرفت.
نقل قول کردن
+4 #100 حبیب 1396-02-11 22:24
جالبه، پس بیا و یه کار دیگه هم بکن، خروجی اگزوز رو دوباره بده به ورودی که اصلا هیچ سوز بشه، تمام قوانین فیزیک و شیمی هم کشکه :P ملت واسه معروف شدن چه کارایی که نمیکنن
از کارگیک دیگه توقع نداشتم
نقل قول کردن
-4 #101 شهرام 1396-02-11 23:10
استاد خسته نباشی .همینکه تونستی ماشینو رو با این روش روشن کنی خودش جای تحسین داره . دوستان عزیز خواهشا" بجای منفی بودن مثبت باشین هر اختراعی از یه پایه شروع میشه کم کم ارتقا پیدا میکنه .یه موقعی کامپیوتر اختراع شد اندازش یه اتاقو پر میکرد اما الان اونقدر روش کار شده که توی جیب جا میشه . اینم باید کم کم ارتقا پیدا کنه .مهندس واقعا" خسته نباشی .امیدوارم یروزی برسه ما هم فرهنگمون تا اونجا بالا بره که بجای منفی گرایی تشویق به ادامه راه کنیم نه اینکه منی که بلد نیستم آب رو تجزیه کنم بیام یه اختراعو که کلی براش زحمت و وقت هزینه شده رو زیر سوال ببرم .
نقل قول کردن
0 #102 مجتبی عباسی 1396-02-12 01:06
باسلام
هیدروژن سوخت خیلی خوبیه برای جایگزین کردن اون به جای سوخت های فسیلی ، برای بالا بردن جت ها و موشک ها هم استفاده میشه ، کشور های زیادی هم روی این موضوع کار کردن که برای خودرو از اون استفاده کنن اما تجهیزاتی که برای الکترولیز کردن اب و جدا سازی هیدروژ ن از او لازمع بزرگ و حجیمه میشه گفت که شما یه موتور دیگه ای در کنار موتور ماشینتون دارد و این کار رو دشوار میکنه.
نقل قول کردن
+3 #103 سام 1396-02-12 02:24
کسی که کامنتها‌رو بخونه متوجه میشه کی از قوانین فیزیک و شیمی و علم و دانش سر در میاره و کی فقط جو گیر میشه ... آخه این حرفا چیه؟!! واسه معروف شدن چه کله ملقایی که نمیزنن مردم ... حدمت دوستانی که مخالفان رو حماقت و بلاهت و‌نادونی متهم میکنن توصیه میکنم کمی مطالعه کنن... ادعای دروغین هیچ افتخاری نداره که هیچ بلکه باعث بی آبرویی هم‌میشه ..بنابراین چشم بسته حمایت نکنید از هر چیزی وقتی اطلاعات ندارین ... این آقا که کلاً همه رو فلان فرض کردن، اقلاً شما به شعور خودتون و بقیه احترام بذارید
نقل قول کردن
-4 #104 مهدی 1396-02-12 15:24
پس کی به تولید انبوه می رسه؟؟؟
نقل قول کردن
+4 #105 حریریان 1396-02-12 15:32
در فیزیک قوانینی هست که قابل تغییر نیستند یکی از مهمترین آنها پایستگی جرم و انرژی است
اگر انرژی صرف شده برای الکترولیز را با انرژی ناشی از سوختن مجدد هیدروژن بدست آمده مقایسه کنیم قطعا انرژی بدست آمده کمتر از انرژی اولیه خواهد بود زیرا قسمتی از انرژی در حین کار هدر میرود.
این وسیله از نظر قوانین موجود در فیزیک قابل توجیه نیست.
لطفا در این خصوص توضیح بدهید که چگونه این تعارض را حل کرده اید؟
نقل قول کردن
-2 #106 محمد 1396-02-12 16:26
باسلام خدمت همه
اونایی که میگن هیدروژن از فولاد رد میشه برگردن به دوران راهنمایی که با تجزیه آب توسط مغزی باطری قلمی هیدروژن رو از اکسیژن جدا میکردیم و درنهایت داخل بادکنک جمعش میکردیم.پیوستگیه مولکولهایه پلاستیک بیشتراز فولاده
چون زمان جنگ جهانی کشتی هایه هوایی رو با هیدروژن پر میکردن.
دوستایی که ایشون رو مسخره میکنن برن سرچ کنن
هیدروژن قابل جمع آوری در بالن و بادکنک هست پس میشه جمعش کرد
واین اختراع هم قابل باوره
حتی میشه بخار آب خروجی هم دوباره جمع کرد و استفاده کرد
نقل قول کردن
+2 #107 حسين 1396-02-12 18:25
امان از عوامفريبي و امان از برخي عوام. آن كس كه نداند و نداند كه نداند- در جهل مركب ابدالدهر بماند.
نقل قول کردن
0 #108 آدینان 1396-02-14 11:10
من هیچ تخصصی در این زمینه ندارم، اما همینقدر که توان حرکت از سمت یک جرقه ذهنی بسمت یک خروجی عملی رو داشتی بهت خسته نباشید و دست مریزاد میگم
دردو بر شرفت اقا که عرضه انجام یک کار رو داشتی
نقل قول کردن
-3 #109 شاهین 1396-02-16 23:12
تشکرمیکنم ازت هموطن . این پند از بزرگان است اگر در راهی که میروی دیدی که دشمن زیاد داری بدان که راه درستی را انتخاب کردی. موفق و پایدار باشی. راستی خودمم مخترع هستم ...چراغ خاموش برو جلو مرد توکلت به خدا...
نقل قول کردن
-2 #110 سعید 1396-02-17 12:42
باسلام
خداقوت جناب دکتر علاالدین جاسمی زرگانی. وقتی طرحی ثبت جهانی می شود حتما حرفی برای گفتن داشته . پس بتاز ای قهرمان
نقل قول کردن
+5 #111 محمد 1396-02-17 13:50
مشکل این بنده خدا که فکر میکنه اختراع کرده نیست. چون این آقا سوادش رو نداره و دچار جهل مرکبه. درد من اینه که چرا انقدر آموزش و پرورش داغونی داریم که اینهمه آدم بیسواد تولید میکنه.
1- 250 ساله که بشر میدونه چطور الکترولیز آب انجام بده و سالهاست که موتور هیدروژن سوز اختراع شده
هیچ اختراعی اینجا صورت نگرفته فقط یک ...یک مشت ...رو به بازی گرفته. تقریبا تمام کمپانیهای خودرو سازی تکنولوژی موتور هیدروژن سوز رو هم دارن و تمام سوخت هیدروژن بدون استثنا از الکترولیز تولید میشه.
طرف انقدر سواد نداره که توی بمب هیدروژنی فیوژن انجام میگیره و واکنش هسته ایه. توی این فرایند هیدروژنی که این آقا تولید میکنه استفاده نمیشه. اونجا تریتیوم به هلیوم تبدیل میشه.
این آقا با جهل مرکب یک عده دیگه رو سر کار گذاشته و یک ایده 250 ساله رو به خوردشون داده..
در انتها اضافه کنم که من یک دکترا و سه فوق دکترا از دانشگاههای ساوتهمپتون، بیرمنگام و گلاسکو دارم. سه سال برای کمپانی خودرو سازی جگوار-لندروور کار کردم. و الان استاد دانشگاه گلاسکو هستم. وقتی چیزی میگم سوادش رو دارم.
نقل قول کردن
0 #112 علیرضا 1396-02-18 13:29
ادیسونم که داشت لامپ تنگستن رو ابداع می کرد مسخرش می کردن و میگفتن قبلا لامپ ساخته شده و جواب نداده ، چند هزار بار ساختی جواب نداده و ل کن ...... ولی چی شد این لامپی که بالای سرمونه رو مدیون ادیسون و نشنیدن حرف مردم هستیم............. همیشه وقتی کسی کار جدیدی می کنه یا کاری میکنه که از نظر دیگران غیرمنطقی هستش این طور کوبیده و تمسخر میشه
نقل قول کردن
-2 #113 محمد 1396-02-19 02:19
دمش گرم
نقل قول کردن
+5 #114 حیدری 1396-02-20 01:22
سلام این اختراع نیست یه سری توهمه خواب دیدی بخیر تولید ماسینی با بازده بیشتر از صددر صد نه با عقل جور درمیاد نه با قوانین فیزیک
نقل قول کردن
-3 #115 یونس 1396-02-22 19:11
ایا محلی هست که خودروی شخصی را اب سوز کند
ادرسش رو دوستان قرار بدهند
نقل قول کردن
-1 #116 رضا احمدی 1396-02-23 17:33
مرحبا دوست و هموطن گرامی

هزینه ان چقدر است که ما بتوانیم از ان استفاده کنیم

مبلغ ان و چگ.نگی دسترسی به شما را هم بیان بفرمایید

توجهی به افراد حسود نیز مثل اقای جوانمرد نفرمایید که از حسادت چنین مطالبی مینویسن .

البته شما مخالف قوی چون شرکت نفت و رانت خواران را نیز دارید موفق باشید
نقل قول کردن
-1 #117 مهندس مکانیک 1396-02-23 18:06
باطری ماشین بهت شاید 200 کیلومتر جواب بده تا آب رو الکترولیز کنی. احتمالا باطری ماشینت خوابیده باید 20 تومن بدی شارژش کنن.
باطری ماشینت احتمالا 70 آمپر ساعته و ولتاژش 12، پس توانی که برات تولید میکنه 860 وات ساعته.
نقل قول کردن
-1 #118 هم میهن 1396-02-24 02:10
با عرض سلام
حتما می دانید که اولین ماشین حساب یا در واقع کامپیوتری که ساخته شد و فقط چهار عمل اصلی ریاضی را انجام میداد اندازه یک اتاق ۲۴متری را داشته ، بنابراین نباید از حجیم بودن اختراع آقای جاسمی که در ابتدای راه هستند ایراد گرفت .
نقل قول کردن
+2 #119 بهنام زارعی کیا 1396-02-26 14:03
با سلام و عرض ادب. مقدار انرژی لازم برای تجزیه اب قاعدتا بدون در نظر گرفتن تلفات انرژی که در هر تبدیل انرژی رخ میدهد برابر مقدار انرژی میباشد که هیدروژن پس از ترکیب با اکسیژن آزاد خواهد کرد تا به سطح انرژی پایینتری رسیده و از ساختار با ثبات تری برخوردار شود.این بدیهیترین اصل فیزیک که اصل بقای انرژی میباشد راداریم. با این حساب مقدار انرژی الکتریکی که برای تجزیه آب به اکسیژن و هیدروژن لازم است در حالت ایده آل و راندمان 100 درصد برابر انرژی است که از سوختن هیدروژن بدست میآوریم.یعنی اگر با باطری خودرو ماشین را حرکت دهیم راندمان بیشتری بدست میآوریم. تا این طرح که ۲ بار تبدیل انرژي صورت میگیرد و با توجه به اینکه لازم است انرژی متراکم سازی را هم تامین کنید و همینطور اکسیژن خالصی را هم که بدست اورده اید رها میکنید و با هوایی که باید تصفیه شود و قطعا راندمان سوختن هیدروژن را کمتر میکند و تازه وزن متعلقات سیستم هوارسانی به سیلندرها را هم اضافه کنیم که میتواند حذف شود. در بهترین حالت این سیستم باید ذخیره هیدروژن داشته باشد.که مشکلات بسیار زیادی دارد.
نقل قول کردن
0 #120 بهنام زارعی کیا 1396-02-26 14:03
روشهایی امن برای ذخیره سازی هیدروژن در فضای بین مولکولی هست که گران و پیچیده هستند.مقدار تولید هیدروژن با مقدار سوزاندن هیدروژن نمیتواند انرژی یکسانی تولید کند مگر بپذیریم اصل بقای انرژی چیز چرندی است.بهر حال موفق باشید.سال ۸۰ پروفسور چرمینه که در ناسا کار میکرد در مقطعی به ایران امدند و برای مگا موتور موتوری ساختند که با اب کار میکرد.نمیدانم او هم از همین روش استفاده میکرد یا نه .پلی جدید ترین روش تولید انرژی از اب خودروی است که از اب شور به عنوان الکترولیت یک باطری اسمزی استفاده میکند که این روش واقعا عملی بوده و اجرایی است.
نقل قول کردن
-3 #121 كاظم سليماني 1396-03-03 15:41
بسي مايه فخر ومباهات است مردي از خطه خون وقيام ،زجر وجنگ وفقر وتنگدستي با عزمي راسخ وعقبه اي محكم كه همانا غيرت ناب خوزستاني وجنوبي به پا خيزد ودر پي ايجاد خلاقيت وابتكار در سالي كه مزين به نام اقتصاد مقاومتي، ااشتغال وتوليد ملي است ، اين كار بزرگ را به فال نيك مي گيريم وجهت به ثمر نشستن آن دست دعا به سوي باري تعالي بلند مي كنيم وتوصيه اي به افراد حسود وغير علمي وسنگ انداز وكساني كه چشمي آن ور آب دارند كه به هر قيمتي بخواهند فقط وارد كننده ماشين باشند واز تكنولوژي خبر ي نباشد خاطر نشان مي كنيم كه موضع خودشان را نسبت به شهدا وانقلاب وامام ورهبر عزيزمان مشخص كنند از صميم قلب براي جوان پرتلاش برادر جاسمي آرزوي موفقيت داريم.
نقل قول کردن
-1 #122 سعید 1396-03-05 22:45
باسلام وعرض ادب خدمت جوان رعنای اهوازی امید است با اختراع جدیدت دنیای کربنی را وداع بگوییم و اگر مشکلی دراین راه داری خواهشا اطلاع رسانی بکن تاحامیش پیدا شود /من منتظر اختراعت برای نسب بر روی ماشینم هستم ممنون سعید از سرپلذهاب /کرمانشاه
نقل قول کردن
-2 #123 حم 1396-03-27 13:08
افرین به این هم همت
نقل قول کردن
-1 #124 رشید 1396-04-06 00:16
مرحبا به شما آقای زرگانی من با تمام وجود به شما افتخار میکنم
نقل قول کردن
-1 #125 رمضان 1396-04-07 16:04
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
درسته که جاهای دیگری هم این اختراع . اختراع شده اما مهم این که کدوم کشور این اختراع را
ثبت.عیب زدایی( به کمک هم )وتولیدوصادر است.
آقای زرگانی من از تمام زحمات شما تشکر میکنم
انشاءالله در این راهی که پیش قدم شدی پیروز وموفق باشیم.
نقل قول کردن
+3 #126 آرش 1396-04-24 01:53
یه ذره عقل چیز خوبیه. حصله توضیح دادن راجع به قانون دوم ترمودینامیک رو ندارم که اگه یک کلمه کسی ازش شنیده بود این خزعبلات رو به هم نمی بافت. این هم مثل بقیه تکلیفش سریع روشن خواهد شد. البته احتمالا بعد از کلاه برداری میلیاردی از مردم بدبختی که دنبال ندادن پول بنزین هستن.
جالب برام اینه که تو کشوری که تعداد فوق لیسانس های بی کارش از تعداد توالت های عمومیش بیشتر شده چطور همچین دری وری هایی خریدار داره؟! واقعا انقدر بی سوادیم؟! انقدر جاهلیم؟! جالبه بدونید که ادعای اختراع خودروی آبسوز (حتی گفتن و شنیدنش هم خنده داره) اصلا چیز تازه ای نیست و در اقصی نقاط دنیا کلی ساله که دنبال کلاه برداری با مطرح کردن این موضوعات هستن و خیلی سریع تو دادگاه محکوم و زندانی شدن.بله رفقا. حد کشور و فرهنگ و شعورمون رو بدونیم که با کجاها قابل قیاسه و با کجاها قابل قیاس نیست. بجای این هم که بزنید تو سر و کله همدیگه، یه سرچ ساده کنید تا ببینید چی به چیه...
نقل قول کردن
+1 #127 مهدی 1396-05-07 10:12
تایید یا تکذیب نمیکنم . فقط اینو میدونم تو ایران هرکی بخواد یه کاری بکنه بقیه اونو با عقل خودشون میسنجند . نمیرن ببینن درسته یانه. تو دبیرستان میخواستم با آهن ربا یه ماشین مکانیکی بسازم که بازدهی خیلی بالا داشته باشه به عبارتی وقتی به حرکت در میاد به راحتی نایسته. طرحمو بردم آموزش و پرورش گفتن نمیشه حمایت نکردن. تو روستای ما هم امکانات نبود. سه سال بعد تو اخبار نشون داد تو یکی از استان ها دانش آموزی همونو ساخته کلی هم جایزه برده . دقیقا همونطوری بود که من می خواستم بسازم. متاسف شدم برای خودم و مسئولای منطقه ام . الان هم ایران همون حالت رو داره برید یه ماشین در اختیارش بذارین بگین جلوش چشمای ما آبسوزش کن . خیلی سخته؟؟؟
تو یخچال که انرژی خروجی از ورودی بیشتر بود فزیکدان ها چیکار کردن . یه ضریب گذاشتن بغلش گفتن باید به این ضریب تقسیم بشه . در حالی که در عمل بازدهی یخچال بیش از صد در صده . اونایی که ادعای فیزیک میکنن برن بازم بخونن. انرژی گرمایی خروجی یخچال از انرژی ورودی بیشتره. آبسوز رو هم الکی رد یا تایید نکنین.
نقل قول کردن
+1 #128 محمد 1396-05-07 22:00
سلام به جوان مخترع ایرانی .
خواهش میکنم به کارتون ادامه بدید و اختراع را کامل و به ثبت برسونید این اختراع شما به ضرر شرکت نفت است ولی شما دست از پشتکار بر ندارید . من معلم به شما افتخار میکنم .
نقل قول کردن
-1 #129 جعفر 1396-05-24 00:28
درود بر شما مهندس زرکانی
افسوس که در کشور ما کسی قدر دان شما نیست
نقل قول کردن
+3 #130 آرش 1396-06-05 18:41
به نقل از مهدی:
تو یخچال که انرژی خروجی از ورودی بیشتر بود، فیزیکدان ها چیکار کردن؟! یه ضریب گذاشتن بغلش!

ااااا!!! یخچال شما اینجوریه؟! یعنی انرژی هم تولید می کنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
+2 #131 آرش 1396-06-05 18:43
به نقل از مهدی:
اونایی که ادعای فیزیک می کنن برن باز بخونن

من که ادعایی نکردم، ولی فک کنم منظور شما من بودم؛
شما بگو کجا رو بخونم که فرمایشات گهربارتون رو توش نوشته من به جای خوندن حفظشم می کنم! چهل بار از سر می رم تا ته کتاب، از ته میام به سر کتاب! چرا انقدر عاشق حرف زدنیم؟! چرا اگه واقعا چیزی هستیم فقط گردن به بالامون توانایی داره؟! کجاست پس این همه نبوغ و استعداد و ... ؟! به کجا می خوایم برسیم از این همه جهالت و بلاهت؟!!! یخچال بازدهش بیشتر از 100
درصده؟! به تو "دانشمند جوان ایرانی" و تمام اساتیدی که می گن بازده دستگاهی بیشتر از 100 درصده پیشنهاد میدم به جای اینکه وقتتون رو با حرف زدن با امثال ما بی سوادا تلف کنید برید به جهانیان و مخصوصا ابرقدرتها بفهمونید که قانون دوم ترمودینامیک رو نقض کردین و این کشف محیرالعقولتون رو بکوبید تو دهن ماکس پلانک و کارنوی مرحوم و مشت محکمی بر دهان و اقصی نقاط دیگر ابرقدرتها بزنید. امیدوارم اسمشون رو حداقل شنیده باشید. باشد که هدایت شویم.
نقل قول کردن
-1 #132 Ali dehnavi 1396-06-17 00:09
سلام دوستدعزیز با تشکر از زحماتتون .میخوام بدونم اگر که بخوام اتومبیلم رو با روش شما مصرف سوختش رو تغییر بدم چقدر هزینش میشه
نقل قول کردن
-2 #133 parsa 1396-06-25 15:42
خوب چیز تازه ای نیستش، مشابه همین کاری رو که این آقا انجام داده توی برزیل و آمریکا خیلی جمع و جورترشم ساخته شده و حتی کشور های پیشرفته دوره های آموزشی هم برگزار میکنن.
نقل قول کردن
0 #134 M.a 1396-07-09 09:03
افرین بر جوان ایرانی ، برخی از دوستان میگن خارج از کشور بهترشو ساختن ، امکانات اونارو ببین بعد بعد بگو واسه چنین چیزی خط تولید میسازند و اون طرحو گسترش میدن حالا اگر اینهایی که جای افرین گفتن دارن میگن مهم نیست و فلان دستمال کاغذی میتونن درست کنن ، ولله همینا میرن خارج دو روز دیگه واسه خودشون کسی میشن بعد میگین فرار مغز ها
نقل قول کردن
0 #135 ابراهيم 1396-07-13 19:13
هيچ وقت نا اميد نشو
موفق باشى
نقل قول کردن
-1 #136 حمید 1396-07-17 11:12
این طرح امکان علمی داره و تنها مانع براش مافیای نفتی هست. موفق باشید
نقل قول کردن
-1 #137 شرفی 1396-07-29 04:37
باسلام خدمت همه ی دوستان وآرزوی موفقیت برای اقای زرگانی،خواهشابرای یکبارهم که شده به جای تمسخروایرادگرفتن ازنوابغ کشوریه کم تشویقشون کنیم وبهشون روحیه بدیم به خداچیزی ازمون کم نمیشه
نقل قول کردن
+4 #138 مهدی 1396-08-07 20:18
با تبریک بی کران به این جوان برومند هموطن!
یک ایده برای تکمیل طرح ایشون دارم: سر خروجی اگزوز ماشین رو بدید داخل باک آب! به همین راحتی! اینطوری دیگه نیاز به تامین آب مصرفی خودرو نیست و عملا دستگاهی اختراع کردید که بدون نیاز به هیچگونه ماده یا انرژی ، فقط انرژی پاک تولید میکنه! فوق العاده اس نه؟
با توسعه در ابعاد بزرگتر میشه نیروگاه هایی ساخت که با چند لیتر آب اولیه تا الی بینهایت انرژی مورد نیاز شهر ها مون رو تامین کنن!
التماس اندکی تفکر...
نقل قول کردن
0 #139 علی حاجی 1396-08-16 21:38
دکترشریعتی میگه در دنیای جهل داشتن جهل جرم است‌. اگه درست هم بشه مثل اریا که خودروی برقی اختراع کرد مورد حمایت قرار نمیگیره بابا اینجا ایرانه ما داریم بسمت افول رفته و از عرب ها هم عقب مانده تر میشیم عمرمون تموم شد و نتونستیم پیشرفت ایران ببینم متاسفم
نقل قول کردن
0 #140 محمدرضا 1396-08-24 08:52
احسنت برایران وایرانی جای تقدیروتشکرداره برای اختراع شم دمت گرم پرچم ایران همیشه بالاست
نقل قول کردن
0 #141 آرمان 1396-09-06 08:27
یه وانت بار لازمه جلوی ماشین راه بره و وسایل این مهندسو ببره. ۸ سال پیش همین پروژه رو در ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانت در تبریز ثبت اختراع کردن. پراید صدی ۳.۲ بنزین میسوزوند. هیدروژن به عنوان کمک و کاهنده وارد دریچه هوای ورودی میشد. کنترل پنل دیجیتالی و ایمنی داشت. این بابا اومده داستانو به رگلاتور گاز ماشین وصل کرده که هیچ ربطی به اونجا نداره. هیدروژن بایستی بعد از فیلتر هوا، وارد موتور بشه. آب و نمک هم نیست.... آب باید مقطر باشه و توسط صفحات و ورقه های خاصی تجزیه بشه. بعد از تجزیه، یکی دو مرحله عملیات رطوبت گیری مسیر شلنگ لازمه. چون تکون های ماشین، آب رو وارد لوله ها میکنه. داداش من، ظاهر داستان سادست. معلومه کابینت سازی. وگرنه میدونستی متراکم کردن هیدروژن با این کمپرسور نیست. انشاالله جون سالم بدر ببری. مردم عزیز یه کم مقالات انگلیسی مطالعه بفرمایید و با این کار دستی ها جون خودتونو به خطر نندازین
نقل قول کردن
0 #142 asghar -mollaho 1396-09-07 00:24
سلام .
هر طرح و اختراعی از روز اول هم منتقدان زیاد دارد و زحمت و پشتکار زیاد میطلبد لطفا منصرف نشوید و اگر خدمتی از من ساخته باشد در خدمتم .
موفق باشید .
نقل قول کردن
0 #143 محمدرضابهرامی 1396-09-27 11:18
باسلام خدمت مخترع عزیز خدا قوت بسیار کاره جالبی انجام داده اید لطفا به فکر کامل کردن اختراعتون باشید ملت ایران همینه کسی که کاری انجام میده مسخره میکنن و به شوخی میگیرن بعدش که اون شخص تو مملکت دیگه پروژشو عملی میکنه اون وقته که خودشون ضایع میشن آقایونی که دکترا مهندسی این علم رو دارید بجای اینکه پروژه نوپا ایشون رو جدی بگیری مسخره میکنی اگه شما سواد داشتی یکم با شخصیت صحبت میکردی بنده دیپلم رو دارم ومیدونمم گاز هیدروژن خیلی وقته کشف شده ولی یک ایرانی داره تلاش میکنه که ازش استفاده درست بشه اونم تو مملکت خودمون بهرحال زحمت کشیده پس باید تشکر بشه ازش که روحیه داشته باشه به سرانجام برسونه کارشو یکم شعور داشته باشید.
نقل قول کردن
0 #144 ابراهیم 1396-09-28 13:38
با درود فروان
سپاس از تلاش های شما
میخواستم به اون عزیزانی که دارن انتقاد میکنن و یا ایراد میگیرن و بعضی ها گفتن قبلا اختراع شده و از این جور ارحرفا عرض کنم شماهایی که اینقده به روزید و نابغه چرا از این جور کارا نمیکنید یه روروک ساده نمیتونید بسازید اونوقت دارید زحمات یه انسان رو که به فکر شما و اینده گانتونه رو خراب کنیدخیلی بدبختید.
آقای جاسمی خیلی ها هستند که به شما افتخار میکنن درود برشما
نقل قول کردن
0 #145 هادی 1396-09-29 16:58
آفرین به تلاشت . هر کی ادعا داره که تکراریه بره بهترشو بسازه . درود بر شما
نقل قول کردن
0 #146 محسن 1396-10-08 05:13
باسلام
من هم یک مخترع گمنام هستم که نه تنها به اختراعم اهمیت ندادن بلکه بارها از طرف اقایون تهدید شده ام. من برای طرح شما یک پیشنهاد دارم که میتواند مصرف اب را هم کم کرد . استفاده از دستگاههای ابساز. دستگاهی که توسط رطوبت موجود در هوا میتواند اب تولید کند. خوشحال میشم که نظرتون را در مورد این پیشنهاد بدونم.
نقل قول کردن
0 #147 mehrshad 1396-10-13 15:57
میشه کمی بیشتر توضیح بدید طرحی که شما دارید به روند الکترو لیز کمک میکنه یا کلا با هیدروژن رابطه ای نداره؟
من خودم برای بهینه سازی روند الکترولیز ایده ای دارم که دیگه جای نگرانی برای باتری ها نمیزاره
نقل قول کردن
0 #148 حامد 1396-10-18 12:28
این طرح طبق قوانین فیزیکی شدنی نیست ولی این اختراع احتمالا کار ماشین های هیبریدی رو به روش دیگه ای انجام میده به این صورت که انرژی هایی که تلف میشه رو به برق و سپس به الکترولیز آب اختصاص میده و اینجوری قوانین فیزیک هم سر جاش میمونه ولی از بعد فنی همچین کاری خیلی پیچیده تر از ماشین های هیبریدیست ولی برای ماشین های احتراقی زیادی که تو ایران هست این اختراع خیلی کار ساز میتونه باشه.
و اینکه موتوری صد در صد آبسوز به هیچ عنوان قابلیت ساخت ندارد و اینجور اختراع ها که خیلی هم ارزشمند هستند مصرف بنزین رو میتونن بیارن پایین.
نقل قول کردن
-1 #149 اسماعیل فرزانه 1396-10-27 09:27
با سلام خدمت همه اندیشمندان عزیز.
من خودم به نوبه خودم تبریک میگم و آرزوی موفقیت دارم.
فهم هر موضوع جدید برای عوام سخته و تنها با مسخره کردن جواب میدن.
من خودم طرح پیاده و سوار کردن مسافر مترو بدون توقف را سالهای اول راه اندازی مترو داشتم ولی پارسال چین این کارو کرد.
در مورد شتابدهنده های آینه ایی دوران دبیرستان با جابجا کردن فرمولها به نتیجه جالبی رسیدم ولی معلمم گفت بشین درست رو بخون بچه......
نقل قول کردن
0 #150 اسماعیل فرزانه 1396-10-27 09:32
به نقل از مهدی:
با تبریک بی کران به این جوان برومند هموطن!
یک ایده برای تکمیل طرح ایشون دارم: سر خروجی اگزوز ماشین رو بدید داخل باک آب! به همین راحتی! اینطوری دیگه نیاز به تامین آب مصرفی خودرو نیست و عملا دستگاهی اختراع کردید که بدون نیاز به هیچگونه ماده یا انرژی ، فقط انرژی پاک تولید میکنه! فوق العاده اس نه؟
با توسعه در ابعاد بزرگتر میشه نیروگاه هایی ساخت که با چند لیتر آب اولیه تا الی بینهایت انرژی مورد نیاز شهر ها مون رو تامین کنن!
التماس اندکی تفکر...

خیلی عالی بود خوشم اومد
نقل قول کردن
+2 #151 هموطن 1396-10-27 17:36
جناب مهندس عزیز
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
خواستم به عرض برسونم اختراع به چیزی گفته میشه که تابحال جایی ثبت یا نشده باشه و طرحی باشه که قابل انجام و دفاع باشه..
طرحی که شما پیاده کردید یک نمونه ساده از طرحهای خیلی پیشرفته تر خارچی مشابه هست..این سیستم که شما در موردش توضیح دادی سالهاست ابداع شده..
نمونه های بسیار زیادی از این نوع هم ابداع شده..چند نمونه از این نو سیستم حتی به تولید انبوه هم رسیده..
اونخت شما این سیستم رو حاصل زحمات و خلاقیت خودتون میدونین؟؟؟
یک سری از هم وطنان هم بجای کمی تحقیق در اینترنت و کمی تفکر میان زیر این مقاله به به چه چه میکنن...
به قول جناب فرزانه که با این طرح اگزوزشون به درجه رفیع دکترای هسته ای دست پیدا کردن..التماس کمی تفکر
نقل قول کردن
+1 #152 احمد 1396-10-28 15:21
خیلی جالبه من ساختم وامتحانش کردم جواب میده
نقل قول کردن
0 #153 نورمحمد رشیدی ن 1396-11-16 15:18
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
جسارتا باید عرض کنم که این دستگاه کاملا قبلا ساخته شده و نمونه های آن در ایران هم به فروش میرسه!
یعنی این دستگاه اختراع نیست!
اما از این موضوع بگذریم ، کار ایشون پسندیده است که سعی در استفاده از علم روز میکنه و جای تحسین داره!!
ما همه باید راه ایشون رو ادامه بدیم تا کشور از واردات بی نیاز بشه!
خدا قوت بده به ایشون
نقل قول کردن
0 #154 بهرامعلی نوری 1396-12-09 15:04
به نظر من هرکسی بتونه ایده ای داشته باشه واونو بتونه درراستای بهبود اختراعات قبلی که مخترع اولی بنا به دلایلی نتونسته عملی بکنه انجام بده یک فرد مخترع بشمار میاد هیچ چیزی ازاول کامل نبوده واختراعات مدیون تلاشهای مخترعان بیشمار میباشد اونی که موتور بنزین سوزو اختراع کرد ارزو داشت بتونه موتوری اختراع کنه که درصد کیلومتر مسافت یک لیتر مصرف بکنه
نقل قول کردن
0 #155 امیر 1396-12-10 17:15
مرحبا آقای زرگانی
ایشون هم ایده داده و هم ایدشو عملی کرده...نیازی هم به پیکان وانت جهت حمل این وسایل نیست چون خیلی از وسایل داخلی ماشین بااین ایده بلااستفاده میشه وجا برای این تجهیزات جدید بوجود میاد البته باحجم کمتر
حمایت کنیم..اون روز نیاد پشت دستمونو گاز بگیریم این اختراع از آمریکا سر در بیاره و با حسرت بگیم این اختراع مال خودمون بود که؟!!!!!
نقل قول کردن
+1 #156 افشین 1396-12-16 22:42
اینکه اقای جاسمی ادعا می کند خودرویی با صددرصدسوخت اب کار می کند ادعایی کذب است وایشان با جاسازی کردن سوخت گاز طبیعی بطور مخفی در خودروی پژو ومخلوط کردن ان با مقدار کمی گازهیدروژن ناشی از الکترولیز اب خودرو را بحرکت در می اورد و ادعا می کند خودروی ابسوز اختراع کرده است وافکار عمومی ورسانه ها را سر کار گذاشته است
نقل قول کردن
0 #157 مجید 1397-01-05 02:57
سلام من این طرح رو ساختم و دوستان درست میگن مصرف برقش خیلی زیاده البته من چیزی که ساختم فقط از اب رو تبدیل به گاز اتش زا کردم مثل گاز شهری و موادش اب و برق ۱۲ولت هستش و فقط به قول دوستان مصرف برق برای این سیستم خیلی زیاد هستش ممنون
نقل قول کردن
0 #158 حصاری 1397-01-12 07:42
سلام اگه ممکنه این موضوع راباسپاه درمیان بگذارید ایده ای عالیست خصوصا برای زیردریایی وکشتی فقط سپاه بیشتراهمیت میده
نقل قول کردن
0 #159 سامان 1397-01-23 01:04
خيلي باحال بود خوشم اومد،فقط اين دوستمون مطالعه نداشته ،و ٢ روز زمان گذاشته بدون توجه به دانش پيشين ابزار نوك تيز رو دوباره ابداع كرده كه ،اون كله كدويي كه اين آقا رو مسخره خاص و عام كرده مقصر هستش
نقل قول کردن
0 #160 SAEED AHMADY 1397-02-09 06:13
بیمارترین نظر نظر ورنوس بود! :eek:
خیانت به تولیدکنندگان نفت . زکی
درود بر شما هموطن عزیز.منم کتابی در ترکیه نوشتم بنام پدر دوم وبیشتر برای توقف خشونت در مدارس آمریکا لا خودم به آمریکا آوردم بعد هفت سال
هنوز که هموطن مانع پیشرفت کاره وکمک کار ترجمه نیست هیچ.
جالبه آمریکاییا با تعریف من از کتاب ذوق میکنن :roll:

اما دلسرد نشو
نقل قول کردن
0 #161 A 1397-03-07 16:06
آقا جان اینهمه بحث و بگیر و ببند نداره.
راه حل خیلی ساده اس. ایشون یا راست میگه یا دروغ. حالت سوم که نداره.
با ظهور چنتا متخصص و بررسی سیستمی که ساخته، به یکی از این دو جواب میرسیم: یا چیزی که درست کرده واقعی هست و یا گند کار در میاد که طرف کلاه برداره.
دیگه اینقده اره بده تیشه بگیر نداره که
نقل قول کردن
-1 #162 اسماعیل 1397-03-24 00:30
مشکل همیشه از اینجا شروع میشه هروقت شخصی
کار جدیدی انجام میده همه مدعی این هستن که
خبره اون کارن اشخاصی که هنر این اقا را زیر سوال میبرید
اگه زرنگ هستید یا علی شروع کنید بهتره ی نگاه به زندگیه دانشمندا ن قبلی بکنید قواعد همیشه پایدار
نیستن شکسته میشن وقواعد جدیدتولید میشه
پس اگر هنر کمک کردن ندارید مانع نشید اقا جاسم
دمت گرم حداقلش اینه که کسب علم وفناوری کردی
نقل قول کردن
-1 #163 یداله رحیمی 1397-04-03 18:11
سلام دوست من مواد حاصله از تولید هیدروژن چی میشه.
نقل قول کردن
0 #164 محمودخوزستان عل 1397-05-06 10:16
اولا خدا قوت دوما به نظر شخصه خودم که این قسمت از فایل کارگاه اینترانتی ودر این موضوع به این اختراع به این مهمی اصلا نباید حق نقل و قول به مخاطبین را باید می‌دادید همین که به یک موضوعی در دستگاه هوشمند و جستجو گر وقتی طلب مطالعه میکنید یعنی قصد مطالعه و تحقیق و التماس سوال دارید و از ناچار و راز ناچار درماندگی و از نادانی التماس به سرچ به جستجو می‌پردازید و بعد که خوب قانع و مشغله ای را مطالعه و کالبد شکافی ودر حقیقت مآبانه ارض ات شدید از اینکه تحقیر میشوید و از اینکه قاصر و بیارید دست به انتقاد های قاط میزنید و قطعا در این صفحه اینترانتی بیماری مخاطبان و مریض حالی شان نمایان میشود واز اینکه عددی نیستند تنها کاری که از دستشان بر می آید می‌نویسند آن هم چرت و پرت ودر آخر دست آقای زاکانی را میبوسم که در این زمینه کاملترین پکیج در رابطه با این معمای علمی در این زمینه را در ایران اسلامی سرای مادرم به روز ترین درحال حاضر موفق ترین را تحویل جامعه علم و بشریت کردند زنده باد ایران و این نقل قولها مطمئنا منافق هستند واصل ایرانی نیستند سید محمود گ ع آ
نقل قول کردن
0 #165 ناشناس 1397-05-17 02:33
خشته نباشید میگم به جوان ایرانی که این وسیله رو درست کرده اما باید بگم که این وسیله ای نیست که باعث افزایش انرژی اوتوموبیل و کاهش سوخت بشه.این دستگاه میتونه فقط احتراق بنزین درون موتور رو بهبود ببخشه.پس لطفا در مورد اسم اختراعتون اغراق نکنید در میان مردم بر خلاف مسئولین تحصیل کرده ها زیاد هستند و با واکنش مردم روبرو میشید
نقل قول کردن
0 #166 Shahram 1397-06-02 04:41
سلام
آقاي زرگاني اين يكي از بزرگترين اختراع بشريته پس چرا دولت ازش استفاده نميكنه
من اهوازي هستم حاضرم خودروي خودم را براي آزمايش در اختيار شما قرار بدم
نقل قول کردن
-1 #167 سعید 1397-07-03 17:18
دوست عزیز قبل از اینکه توهم اختراع بزنید لطفا ببین از کجا کپی کردید بعد به استناد همون مطالب بفرمایید کپی خوبی انجام دادم بعدشم مگه گاز هیدروژن شما چطوره که گفتید منفجر نمیشه و اگر منفجر نمیشه چطور ماشینو روشن میکنه ؟ یه کم فکر کنید بد نیست خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه . از اون بهتر که اخبار ایران پوشش داده حالا فهمیدیم که اخبارای ایرانم هیچی توش نیست
نقل قول کردن
-1 #168 بهمن 1397-10-19 12:27
چرا ثبت اختراع نکردی یکی بابلی بنام مهرداد بساعی همیچن نامی انرو ثبت اختراع هم کرده
نقل قول کردن
-1 #169 محمد 1397-11-22 00:38
چطوری با این مبلغ کم که هزینه تعویض یه ای سی یو هم نمیشه کل چرخه رو تغییر دادی
حالا ایناش هیچی
با هر آبی کار میکنه؟؟؟؟؟؟
آب شور
یا حتی با فاضلاب
حد اقل دروغم که میخوای بگی درست بگو
انقدر چرت بود که رشید پور قش کرد
رشید پور خاک تو سرت با این برنامت
نقل قول کردن
+2 #170 یوسف 1397-11-30 21:36
اختراع کاملا علمی است ولی مافیای سوخت هیچوقت نمی گذارند تولید بشه
نقل قول کردن
+1 #171 جعفر 1398-01-28 01:07
سلام خسته نباشید چرا مثل گاز سی ان جی گسترش نمیدهید لطفا اگر این عملی است انجام دهید با تشکر
نقل قول کردن
0 #172 دخو 1398-03-28 01:30
به نقل از سام:
با سلام
مردم خر فرض کردین اخه همه مگه بی عقل هستن گاز هیدروژن که از لای دیواره ای فولاد و سرامیک عبور میکنه چون گاز فراری است و باید دردمای منفی 135 درجه متراکمش کرد چطور بعد از کاتالیز در یه تیوپ معمولی ویه کمرسور معمولی ساکشن میشه .درحالی که دانش مندان دنیا درحال پیدا کردن راهی برا ساخت مخازن ذخیره هیدروزن هستن >اگه تیوپ معمولی میتونست هیدروژن رو ذخیره کنه الان بهترین نسل های هیدروژن سوز داشتیم .خنده دارش وصل کردنش به رگلاتور گاز س ان جی :D

بلا نسبت شما و چند نفر معدود
مردم ی که شور ... گرفتند و این کلاهبردار و شیاد را تشویق میکنند چی هستند ؟؟؟؟
نقل قول کردن
0 #173 سهیل 1398-05-07 12:20
هموطن عزیز به کارت با تمام قدرت ادامه بده و کاری هم با این ملت بدبخت خود تحریم و خودزن نداشته باش این ملت آنقدر توهی از عقل و شعور شدن که هر چیزی که با عقل نداشتشان جور در نیاد بیخود و الکی مینامند و راحت خودزنی میکنند پرژوه جناب عالی دقیقا شبیه پرژوه خودرو الکتریکی آن بزرگوار دیگه هست ولی آن هم به دلیل بیمهری و عقب ماندگی این ملت بدبخت خودفروش به سرانجام نرسید و جالبه همون طرح رو اپل درست کرد با کم و کاستیهای فراوان ولی همین ملت اون رو موفق و دستاوردی بزرگ دانستند و هیچکسی نگفت که این طرح مال یک مخطرع و زحمت کش داخلی هست و کامل و بدون نقص ، شما هم انگار نه انگار اول که تشکر فراوان دارم از شما و غذر خواهی میکنم به خاطر بیمهری این ملت ناسپاس و در آخر هم از خداوند منان خواهش دارم به ما ملت عقب مونده یک عقلی بده که گند زدیم به زندگی خودمون و منفور دنیا کردیم خود را
نقل قول کردن
0 #174 مهدی 1398-05-11 02:32
سلام من یه بچه محصلم ک چند تا طرح دارم تو یکیشون احتمال میدم ک بتونیم ماشینی بسازیم ک با برق کار کنه و با ایده ی من خودش برق خودش رو تامین کنه
نمیگم ک این ماشین به هیچ سوختی نیاز نداره یعنی برقی هستش ولی میتونه از راه های مختلف خودش رو شارژ کنه بدون اینکه متوقف بشه فقط کسیو ندارم ک به همراهش این ایده رو به تحقق برسونم اگر کمپانیی یا شخصی که برای این جور ایده ها وقت بزاره میشناسین لطفا به من معرفی کنین
این اختراع اگر عملی بشه میتونه یکی از بزرگ ترین و پر کاربرد ترین اختراعات دوره بشه
نقل قول کردن
0 #175 سنایی راد 1398-06-03 18:00
ادامه بده آقای جسمی ما با شما همراهی میکنیم خودم اولین نمایندگی ابسوز ميخوام. اردکان یزد. چون ایده دوران کودکیم بوده. دمت گرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

پرطرفدارترین مطالب
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو
عیب یابی خودرو از روی پارامترهای سنسورها و عملگرها با دیاگ
معرفی و آموزش عیب یابی ، تمیز کردن ، بازکردن و تعمیر استپر موتور
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
آشنایی با مپ سنسور و نحوه تست و تعویض آن (سنسور فشار هوای منیفولد)
معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید
جزوه راهنمای عیب یابی خودرو امدادخودرو
آشنایی با سنسور اکسیژن خودرو و تشریح عملکرد و نقش آن
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
مسیر و روش تعویض تسمه های دینام،هیدرولیک و کولر در محصولات ایران خودرو
راهنمای کنترل یونیت ها و جعبه فیوزهای محصولات ایران خودرو
پرونده کامل ترموستات + نکات و آموزش تعویض
مجموعه ویدیوهای آموزشی انواع گیربکس اتوماتیک
فیلم آموزشی بستن و مونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
جزوه آموزشی برق خانواده خودروهای 206 ، سمند مالتی پلکس ، رانا ، دنا و پارس مالتی پلکس + نقشه ها
جزوه آموزشی برق 405 ، پارس ، RD ، سمند و سورن ، CEC ، آریسان
عیب یابی کلاچ و فیلم آموزشی تعویض دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دیفرانسیل جلو
کلاچ چیست؟ چرا لازم است؟ چگونه کار می کند؟
راهنمای عیب یابی کلاچ خودرو
آموزش برق خودرو : مبحث کامل دینام و آلترناتور در خودرو
دوره آموزشی کولر خودرو
موتور TU5 :معرفی ، مشخصات و فیلم کامل تشریح اجزاء و باز کردن
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
پارامترهای استاندارد دیاگ انواع خودرو
آموزش و راهنماهای فیلرگیری موتور
آلبوم نقشه های برقی تندر90
شرح و آموزش پولیش رنگ و بدنه خودرو
بررسی و شناخت موتور XU7 و اجزاء، سنسورها و عملگرهای آن (پژو۴۰۵ ،پژوپارس ،سمند ،سورن)
آموزش مکانیک خودرو : تایم گیری چرخ دنده میل لنگ و میل سوپاپ موتور با علامت و بدون علامت
معرفی رله دوبل و دیاگرام داخلی و عملکرد
جدول عیب یابی موتورسیکلت
معرفی و آموزش کامل کار با مولتی متر
آموزش سرویس روغن و فیلتر پژو 405 ، پژو پارس و سمند و ...
آموزش ویدیویی تعمیرات ECU
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 405،پارس و سمند (موتور XU7 هشت سوپاپ)
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و آلترناتور
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز ABS پراید
راهنمای کامل آموزشی برق 206 مالتی پلکس
راهنمای کامل نقشه های سیم کشی پراید
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
فیلم آموزشی معرفی و دمونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
راهنمای کامل پایه های BSI و BM34 پژو 206
کتاب آموزشی سیستم گازسوز CNG سایپا
راهنمای کامل آموزشی کارگاه برق پژو 206 ایساکو
کتاب سیستم انژکتوری و مبانی الکترونیک خودرو
معرفی و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع (بخاری و کولر) کلیه خودروها
آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی سمند با موتور XU7
فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو
آموزش برق خودرو : چراغ های خودرو (مدارهای چراغ های روشنایی جلو ، خطر عقب و راهنما)
تشریح نحوه کارکرد سیستم خنک کننده موتور خودرو
راهنمای تست و خريد خودرو کارکرده
راهنمای آموزشی دوره تعمیرات ECU
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
آموزش برطرف کردن مات شدگی چراغ های جلو
پاسخ به سئوالات متداول درباره CNG
کلاس شاسی ، بدنه ، تعلیق ، ترمز ، فرمان و انتقال قدرت استاد صیاد نصیری
راهنمای محل شماره های موتور و شاسی در بازدید اولیه انواع خودروها
نحوه خاموش کردن چراغ سرویس انواع خودرو بدون دستگاه
آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو 206
جزوه کلاس تعمیر ECU
اگر خودرو یکباره خاموش کرد چه مواردی باید بازبینی گردند؟
جزوه آموزشی و عیب یابی سیستم صوتی و تصویری (مالتی مدیا) خودرو دنا
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
راهنمای تصویری انواع ECU نصب شده روی خودروهای ایرانی
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
فیلم های آموزشی گیربکس BE (پژو 405 ، پارس ، سمند ، دنا)
جدول عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو
رفع صدای تق تق فرمان هنگام چرخش
آموزش تعویض روغن و فیلتر روغن خودرو
دفترچه راهنمای کامل پژو 405 مدل های تک سوز و دوگانه سوز GLX و SLX
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
معرفی و تشریح اجزاء و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک/تیپ ترونیک AL4
راهنمای کامل نقشه های الکتریکی پژو پارس (غیرمالتی پلکس)
دفترچه راهنمای رسمی ایران خودرو پژو 206 (کلیه نسخه ها)
فیلم کامل آموزش تعویض تسمه تایم و واترپمپ موتور TU5
راهنمای تعمیرات و عیب یابی موتور M13 یورو4 سایپا پراید
استفاده از آب بجای بنزین و روشن کردن خودرو پژو ۴۰۵ بوسیله آب
آموزش سرویس و شستشوی کاربراتور موتورسیکلت CG125
جزوه راهنمای تعمیر موتور پراید
روش صحیح و حرفه ای تعویض دنده گیربکس دستی
راهنمای تعمیرات و سرویس موتور XU7 پژو405، پارس و سمند
آشنایی با سامانه مالتی پلکس در خودرو
آموزش تنظیم موتور پراید کاربراتور + آموزش بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور و دلکو
دفترچه راهنمای کامل کلیه مدل های پژو پارس نگارش 2015
آموزش تغییر کیلومتر کارکرد خودرو از روی IC صفحه کیلومتر
شرح عملکرد کاربراتور
راهنمای تعمیرات داشبورد جدید با دو ایربگ پژو پارس
انواع چراغ های خودرو و مقایسه چراغ های زنون ، هالوژن و LED
راهنمای نقشه خوانی مدارات الکتریکی خودرو
مزایا و معایب استفاده از نیتروژن برای باد تایر خودرو
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی تندر90
راهنمای تزئینات (داشبورد ،صندلی،پنجره ها و ...) پیکان و وانت پیکان
آلبوم نقشه های سوخت رسانی انواع پژو 405 و پارس
جزوه آموزشی تعمیرات ECU
لیست کامل کدهای خطای موتور و گیربکس در استاندارد OBD-II
آموزش رفع عیب گیرنده ریموت سازه پویش روی سمند ، پژو پارس و 405
راهنمای تعمیرات تزئینات پژو 405 و پارس (ملحقات داشبورد ، رادیو و رودری)
راهنمای کامل نقشه های برقی پژو 206 مولتی پلکس
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) سمند
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
لیست سرویس و بازدیدهای دوره ای محصولات ایرانخودرو
روش رفع ایراد روشن ماندن چراغ ایربگ پژو پارس ، پژو405 و سمند
جزوه دوره آموزشی تعمیرات ECU
راهنمای عیب یابی سیستم گازسوز CNG (میکسری) پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سمند با موتور ملی (سمند EF7) - نسخه انگلیسی
آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)
آموزش بازکردن داشبورد و ملحقات پژو 405 و پارس
معرفی بخش های مختلف داخل کاپوت جلو پژو 206
نقشه های سیم کشی پراید (ECUهای ساژم،زیمنس و زیمنس2گانه بای فیول) + نقشه فن 2دور و سیستم ضدسرقت والئو و زیمنس
ترمیم سپر و قطعات فایبرگلاس خودرو با جوش پلاستیک
رفع ایراد روشن شدن چراغ چک و گاز نخوردن یا با تاخیر گاز خوردن دریچه گاز پژو 206
آموزش تعمیر ترک و نشتی بخش های پلاستیکی رادیاتور خودرو
نحوه صحیح چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جا زدن پیستون
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
تشریح نحوه کارکرد سیستم انتقال قدرت دستی و نقش گیربکس ، دنده ها و کلاچ
راهنمای تعمیرات سیستم هشداردهنده دنده عقب پژو پارس و سمند
آموزش نصب برچسب دودی شیشه خودرو
نقشه های پرکاربرد سیم کشی پژو 206 (TU3-Bosch7.4.4-Bosch7.4.5-سیستم کولر و فیوزها)
معرفی انواع سیستم های چهارچرخ متحرک (4WD و AWD) و تفاوت های آن ها
دستورالعمل عیب یابی و تعویض مقاومت فن دو دور پراید
مبدل کاتالیست (کاتالیزور) خودرو
ترتیب وایرهای پراید
دستورالعمل سرویس و شستشوی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 405 و پارس و سمند
بازکردن کاپوت خودرو و مکانیزم آن
آموزش برق خودرو : مبحث کامل فن خنک کننده موتور
آموزش تعمیر گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید
فلوچارت عیب یابی "کیلومترشمار کار نمی کند"
راهنمای تعمیرات سیستم فرمان خودروهای پژو 405 ، پژو پارس و سمند
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
عیب یابی بالا بودن دور موتور حالت آرام در خودروهای انژکتوری
کاهش سرعت بوسیله ریتاردر (Retarder)
فیلم آموزشی بازکردن و وتعمیر اکسل عقب پژو 206
آشنایی با یاتاقان ، بلبرینگ و رولبرینگ
آشنایی و شرح عملکرد موتور دیزل
جزوه آموزشی ایساکو در خصوص داشبورد جدید خانواده پژو پارس و پژو 405
اطلاعیه رسمی روش ریست نمودن BSI پژو 206 و 207
نقشه کامل ECU ساژم اس2000 (Sagem S2000)
کتاب تعمیرات اساسی موتور و گیربکس پژو 405 ایساکو
آشنایی با مقاومت فن 206 و رانا
جزوه آموزشی سیستم تعلیق پژو405 ،پژو پارس ،سمند و پژو206
جزوه آموزشی کلاس دزدگیر اتومبیل
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED
آموزش تنظیم زوایای چرخ های خودرو
فیلم آموزشی باز کردن و بستن تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
راهنمای عیب یابی سیستماتیک برق پراید
نرخ نامه تعمیرات خودرو - تهران
محل سوکت عیب یاب انواع خودروها
آشنایی با علائم الکتریکی و طریقه نقشه خوانی در برق خودرو
جزوه آموزش گیربکس اتوماتیک تندر 90
جزوه دوره آموزشی کولر پراید
راهنمای تعمیرات وانت مزدا B2000i
روش رفع ایراد عدم گاز خوردن موتور TU5 پژو 405 و پارس LX
لیست فیوزهای جعبه فیوز BSI
آموزش تصویری نصب چراغ و میکروسوئیچ داشبورد 206
فیلم آموزشی بازدید سیستم تعلیق ، تنظیم ارتفاع و شارژ كردن گوی ها سیتروئن زانتیا
راهنمای تعمیرات ، معرفی و جانمایی دسته سیم های الکتریکی خودرو پژو 405 و پژو پارس
روش تعویض اجزاء چراغ جلو پژو 206 (لامپ و موتور)
راهنمای تعمیرات سیستم تهویه مطبوع(بخاری و کولر) پژو405 ،پارس ،سمند ،روآ ،وانت پیکان
شرح کامل خروجی سوکت های BSM,BSI و ECUهای بوش پژو 206
آموزش تعویض ترموستات و هواگیری مدار گردش آب پژو 206
معرفی موتور XUM (پارس ELX جدید) و مقایسه آن با موتور XU7 (سمند، سورن، 405 و پارس)
راهنمای تعریف و کددهی انواع ریموت های دستی ایرانخودرو و سایپا بدون دستگاه
راهنمای کامل تعمیرات مکانیکی و الکترونیکی گیربکس AL4
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
جدول گشتاورهای لازم پیچ و مهره ها در تعمیرات خودروهای پراید
فیلم آموزشی تعمیرات پلوس پژو (۴۰۵ - پارس - سمند)
دستورالعمل تعمیرات بنزهای C240 پلیس
مشخصات انواع ECUهای مگنت مارلی ، ساژم ،والئو ، زیمنس و بوش نصب شده روی خودروهای داخلی
راهنمای تعمیرات تعلیق، سیستم فرمان و ترمز پژو 206
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) تندر 90
دفترچه راهنمای استفاده مزدا3 قدیم و جدید
میزان شارژ گاز کولر خودروهای ایران خودرو
دستورالعمل رفع صدای زوزه گیربکس BE3 پژو پارس ، 405 ، سمند
نحوه بررسی و عیب یابی کویل پژو 206و 207i
آموزش بازکردن مجموعه داشبورد و تجهیزات داخلی پژو 206
دستورالعمل عیب یابی روشن شدن چراغ چک
سیستم تعلیق خودرو و اجزاء و انواع آن
راهنمای فنی محرک برقی قفل درب های جانبی پژو 405 ، پژو پارس ، سمند و پژو RD
راهنمای تعمیرات و سرویس موتورسیکلت CG125 و CG110
راهنمای امدادخودرو سمند و سورن مالتی پلکس
روش عیب یابی کویل ساژم با استفاده از اهم متر
آموزش تعویض روغن LHM و تستهای رگولاتور ، گوی آكومولاتور و شیر اطمینان سیتروئن زانتیا
آموزش پاک کردن بخار و آب‌بندی چراغ خودرو
راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی تیبا + نقشه ها
راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405 وپارس و سمند و دنا
راهنمای تعمیرات JAC J5 (جک جی5)
دستورالعمل عیب یابی مجموعه گیج بنزین پراید
گشتاور پیچ های خودروهای سمند ، پژو405 ،پژو پارس ، پژو206 ،پیکان و پژوRD
آموزش نصب کیت زنون چراغ جلو خودرو
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
جدول نوع ECU در مدل های مختلف پژو 206
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیر موتور K4M استفاده شده روی تندر 90 مشابه موتور مگان 1600
دفترچه راهنمای خودرو برلیانس H330 سایپا
نکات و آموزش تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو
سیستم فن خودرو (راهنمای امداد خودرو ایران)
دیاگرام های سیستم های برق خودروهای پژو پارس ، 405 و آردی
معرفی رله و فیوزهای خودرو دنا اکوماکس
جزوه آموزشی نقشه خوانی برق کیا و هیوندای
راهنمای تعمیرات لیفان X60 (سیستم های الکتریکی،بدنه،تزئینات)
فیلم کامل آموزش باز کردن و تعویض واشر سرسیلندر موتور TU۳(پژو۲۰۶ تیپ ۲و۳)
دفترچه راهنمای رسمی محصولات سایپا
فیلم آموزشی باز کردن موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
راهنمای بازکردن داشبورد پژو 206
کیسه هوا (AirBag) چیست و چگونه کار می کند؟
لیست کدهای خطای موتور EF7
همه چیز درباره واردات خودرو در ایران
فیلم آموزشی بازبینی ، بازکردن ، تعویض و تایمینگ تسمه تایم کیا ریو
فیلم آموزشی تعویض چراغ و لامپ پژو 206
آموزش تصویری نصب و راه اندازی کروزکنترل پژو 206
ترتیب احتراق انواع موتور
راهنمای سریع عیب یابی و تعمیر BM34
فیلم واقعی داخل سیلندر موتور چهارزمانه در حال کار
راهنمای تعمیرات و سرویس گیربکس اتوماتیک مزدا3 (FN4A-EL)
دستورالعمل تعمیرات اویل ماژول موتور ملی EF7
معرفی و آموزش کار با میکرومتر + فیلم آموزشی
راهنمای تعمیرات خودروهای دوگانه سوز CNG
تشریح مدارهای پژو 405 و پارس
بررسی و تحلیل سیستم سوپاپ زمانبندی متغیر (VVT) و شرح آن در موتور ملی (EF7)
کتاب کامل و اورجینال راهنمای تعمیرات پژو 206 در ابعاد مناسب چاپ
دستورالعمل تعویض قطعات جعبه فرمان پراید
فیلم آموزشی بستن (مونتاژ) موتور EF7 و کنترل ابعادی مجموعه سیلندر از ایساکو
نقشه ECU زیمنس SIM 2K-34
روش عیب یابی سنسور اکسیژن پژو 206 و 207i
راهنمای تعمیرات واحد کنترل هشدار دهنده (A.C.U) سمند
راهنمای کامل BSI پژو 206
نحوه صحیح درآوردن و جازدن بلبرینگ چرخ جلو پژو 405 ، پارس ، سمند و دنا
راهنمای کامل تعمیرات چری تیگو5
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405
راهنمای عیب یابی و تعمیرات صفحه نشانگرهای تندر 90
آموزش تعویض و سرویس لنت و دیسک ترمز جلو پژو 206 و 207
راهنمای تعمیرات خودرو سمند با موتور ملی EF7
فیلم آموزشی تعویض چراغ های جلو پژو 206
بررسی سیستم های واحد کنترل الکترونیکی خودرو پژو 206
جزوه دوره آموزشی مکانیک عمومی خودرو
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
رفع ایراد روشن شدن چراغ فالت (Lamp Fault) در جلو آمپر
آموزش نصب صندوق پران بدون نیاز به نصب دزدگیر روی سوییچ فابریک خودرو
مقایسه عملکرد گیربکس اتوماتیک در برابر گیربکس CVT در رانندگی توسط نیسان
نقشه سیم کشی ECU نیسان وانت زامیاد (Bosch M 7.9.7.1)
نقشه های الکتریکی سمند
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز پژو 405، پارس و سمند
راهنمای ایرادها و عیب یابی موتور EF7
راهنمای تعمیرات گیربکس دستی MA5 پژو 206
راهنمای کامل آموزشی ایساکو در خصوص تعمیرات دنا (موتور EF7 و XUM)
مزایای روغن موتور سنتتیک در مقابل روغن های پایه معدنی مرسوم
نودها و فیوزها در خودروهای مالتی پلکس سمند،سورن،دنا،رانا و 206
راهنمای تعمیرات مکانیکی پژو پارس با موتور TU5 (مشابه 405SLX و 206 تیپ 5و6)
بررسی لنت ترمز و انواع آن و معرفی اجمالی سیستم ترمز خودرو
نقشه جعبه فیوز سمند،سورن، پژو405 و پارس غیرماکس
راهنمای تعمیرات گیربکس جدید پژو روآ
راهنمای تایم گیری موتور XU7-JP4-L4 (موتور زانتیا)
تشریح عملکرد مدار فن خودرو
بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم تست تصادف
آموزش برق خودرو : باتری خودرو
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 206 تیپ 2و3 موتور 1400 TU3
نقشه کامل سیم کشی ECU ریو
راهنمای تعمیرات موتور و متعلقات موتور تندر90
آموزش باز و بست صندلی پژو 206
جزوه آموزشی ایساکو ، سیستم انژکتور
معرفی ، موارد و راهنمای مصرف اسپری WD-40
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا(ایربگ) پراید
دستورالعمل تصویری کامل پیاده و سوارکردن گیربکس و جعبه دنده خودرو
کتابچه راهنمای تعمیرات پژو 206 صندوقدار
راهنمای سیم کشی و الکتریکی دوو سیلو و ریسر
آموزش نصب پاور ویندو و پاور سانروف جک J5
فهرست عملیات سرویس های اولیه و سرویس های دوره ای سایپا پراید
معرفی سیستم جدید مالتی پلکس ECO MUX سمند و سورن
دستورالعمل تعویض موتور فن رادیاتور 2 دور
راهنمای تعمیرات تجهیزات الکتریکی وانت پیکان
فیلم آموزشی تعویض فیلتر هوای اتاق سمند ، پژو 405 ، پژو پارس
جدول پایه های ECUهای خودروهای ایرانی
دستورالعمل هواگیری سیستم ترمز خودروهای پژو 405 ، پژو پارس وسمند
نقشه ECU بوش 7.4.4 موتور TU5JP4 (پژو 206 تیپ 5 و پژو 207)
راهنمای صداگیری ستون و قاب فرمان سمند
راهنمای تعمیرات ECUهای ساژم ،زیمنس و بوش
نحوه رفع ایراد بیرون زدن تسمه دینام پژو پارس ، 405 و سمند با موتور XU7
جزوه آموزشی سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
جزوه راهنمای تعمیرات ECU زیمنس
راهنمای تعمیرات و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دنا (کولر و بخاری)
دستورالعمل عیب یابی سیستم ترمز خودروهای پژو پارس ، پژو 405 و سمند
نحوه اندازه گیری فشار کمپرس سیلندر موتور خودرو
نقشه ها و راهنمای سیستم های الکتریکی MVM 110
نمایش و توضیح عملکرد گیربکس روی گیربکس بازشده پراید
معرفی و راهنمای قطعات مکانیکی موتور 0.2NA (موتور MVM 530 و چری تیگو X33)
جزوه آموزشی گیربکس BE3 خودروهای پژو 405 ، پارس و سمند
راهنمای تعمیرات تزئینات داخلی سمند
خودروهای انژکتوری - روش های پیشرفته عیب یابی با دستگاه دیاگ-اسکنر
دستورالعمل تنظیم موتورهای خودروهای پژو405 ، پژو RD ، پیکان 1600کاربراتور
تشریح مدارهای پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تهویه مطبوع زانتیا
آشنایی با سنسور سرعت خودرو
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
راهنمای عیب یابی سیستم سوخت رسانی تندر90
مرجع کامل تعمیرات موتور سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki J20)
راهنمای مدارهای الکتریکی و توزیع برق MVM X33
معرفی رله ها و فیوزها در خودروهای مجهز به سیستم الکتریکی CEC (پژو پارس)
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا (ایربگ) سایپا تیبا
نکاتی درباره گردگیر پلوس تندر90 و ساندرو
راهنمای کامل برق و الکترونیک زامیاد دیزل (وانت نیسان)
نقشه های کامل الکتریکی مزدا 3
راهنمای تعمیرات موتور زانتیا
لیست مدل های مختلف ECU روی مدل های مختلف برندهای مختلف خودرو
نکاتی درباره نشتی روغن در موتور TU5 (پژو 206-207 ، پارسLX ، پژو 405SLX)
راهنمای دانلود ECU خودروهای داخلی با دستگاه دیاگ
جزوه آموزشی سیستم دوگانه سوز CNG
دلایل شاتون زدن یا شکسته شدن شاتون
دستورالعمل رفع عیب روشن شدن چراغ چک موتور تیبا با خطای سنسور میل سوپاپ
آموزش تعمیر BSI پژو 206
راهنمای نصب دزدگیر تصویری پراید ، تیبا ، ساینا
تعمیر اساسی شیر هیدرولیکی کنترل پینیون فرمان زانتیا
دوره آموزشی سیستم های سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
آموزش تنظیم (رگلاژ) عقربه‌های پشت آمپر پژو ۲۰۶
راهنمای برق MVM 530
حساسیتهای موتور EF7 و مراقبتهای لازم
دستورالعمل عیب یابی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 206 و 405
مبحث شاسی یا فریم در خودرو
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) مگان
روش رفع ایراد پله ای عمل کردن شیشه بالابر در خودروهای مالتی پلکس دنا و سمند
راهنمای ایموبیلایزر، تعریف کلید و ریموت انواع خودرو
آموزش تعمیر لیفترها و اسبک های هیدرولیکی سرسیلندر تیبا
نقشه های الکتریکی پژو 206 مالتی پلکس فرانسوی
راهنمای تعمیرات گیربکس گتراگ پیکان و پژو R.D
راهنمای تغییر کیلومتر سمند مالتی پلکس از پشت آمپر ، ECU و نود FN
آشنایی با سیستم کولر خودرو و نحوه استفاده و نگه داری
راهنمای سیستم کنترل موتور JAC S5 و شرح خطاها و عیب یابی
راهنمای کامل تعمیرات خودرو گل
راهنمای تعمیرات و سرویس مجموعه موتور کیا ریو از سایپا یدک (موتور A5D)
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
دفترچه راهنمای کامل خودرو دنا نگارش 2015
روش تنظیم موتور پراید کاربراتور
آموزش باز و بست تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
نقشه سیم کشی ECU تندر 90
راهنمای کامل تعمیرات لیفان X60
راهنمای تعویض قفل های سوئیچی سمند،پارس و 405
آموزش نصب سقف پاناروما فابریک پژو 206
آموزش تعویض بوق سمند
راهنمای باز و بست داشبورد زانتیا
راهنمای تعمیرات مجموعه موتور تیبا
رفع ایراد عدم نمایش صحیح میزان بنزین در نمایشگر جلو آمپر در EMS SSAT پژو405 و پارس دوگانه سوز
نمایش و توضیح عملکرد دیسک و صفحه کلاچ
راهنمای معرفی و عیب یابی سیستم ضدقفل ترمز ABS پژو 206
فیلم آموزشی مونتاژ (بستن) موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
مشخصات دقیق و عیب یابی موتور EF7
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
جزوه کلاس تعمیرات ECU
اطلاعیه فنی سایپا درخصوص فیلرگیری انواع شمع های پراید
روش محاسبه مصرف بنزین خودرو
راهنمای تعمیرات موتور ایسوزو 6تن مدل NPR70 (موتور4HE توربودیزل)
جزوه کارگاه آموزشی سیستم مالتی پلکس سمند ، رانا و 206 ايران (P6L)
راهنمای تعمیرات سیستم های الکتریکی نیسان پیکاپ
راهنمای تعمیرات و سرویس ترمز ABS پژو 405 ، پارس و سمند
راهنمای مجموعه پمپ بنزین و درجه باک پراید و تیبا
راهنمای تعمیرات تزئینات داخل و داشبورد خودرو دنا
راهنمای تعمیرات کلاچ و گیربکس پراید
آموزش صافکاری خودرو با حرارت
راهنمای تعمیرات ، معرفی و عیب یابی سیستم های BSI و ایموبلایزر پژو 206
راهنمای کامل نقشه های الکتریکی رانا از معاونت فنی و مهندسی ایساکو
کتاب کامل (2جلد) راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک نیسان ماکسیما
موتور دورانی وانکل (Wankel engine)
نقشه های الکتریکی خودرو رانا ECO MUX
راهنمای تعمیرات سیم کشی های الکتریکی مگان
فلوچارت عیب یابی صدای شدید خودرو در دست اندازها
راهنمای عیب یابی و تعمیرات ایربگ و کمربند ایمنی سمند سورن
آموزش تعویض آینه بغل پژو 206
معرفی و آشنایی با پلتفرم سمند
جزوه آموزشی تعمیر موتور ملی EF7 ایساکو
راهنمای تعمیرات موتور دوگانه سوز OHVG پژو روآ و وانت پیکان
راهنمای تعمیرات جعبه دنده معمولی تندر90
راهنمای کامل تعمیرات دوو ماتیز
راهنمای عیب یابی ، برنامه ریزی و تعمیر سیستم رادیو و پخش تندر90
آموزش دشارژ و شارژ سیستم کولر خودرو
اطلاعیه تغییر جانمایی رله فن و استفاده از ماکسی فیوز پژو206 و رانا
انواع مدل های متداول در گیربکس خودرو
راهنمای کامل تعمیرات مدارهای الکتریکی پژو 405 و پارس
معرفی و دستورالعمل عیب یابی سیستم مالتی پلکس سمند
راهنمای تعمیرات مدارات الکتریکی و نقشه های پارس LX با موتور TU5
راهنمای تعمیرات و عیب یابی دیفرانسیل طرح تالبوتی پیکان و پژو R.D
راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سایپا131 (پراید صندوق دار) + نقشه ها
راهنمای کامل و اصلی تعمیر و نگه داری لیفان 620
نقشه Pin Outs نمایشگر جلو آمپر جدید پژو 405 و پارس
فیلم آموزشی تعویض منبع اگزوز پژو 206
راهنمای تعمیرات سیستم برق نیسان پاترول
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کننده و اگزوز موتور XU7 پژو 405 ، پارس و سمند
معرفی و آموزش عیب یابی و تعمیرات سیستم فرمان پراید
راهنمای تعمیرات موتور ملی EF7 ایساکو
رویه رفع ایراد صدا از دیسک چرخ عقب هنگام حرکت در دنده (پارسLX/سورن/دنا)
دفترچه راهنمای ولوو FH
آموزش تعمیر BM34 پژو 206
راهنمای عیب یابی موتور ، سیستم کلاچ و گیربکس و ترمزهای پراید
آموزش استفاده از هیتر و هویه و لحیم کاری در تعمیرات ECU
راهنمای سرویس و تعمیرات سیستم فرمان هیدرولیک پراید
روشن کردن مستقیم دستگاه پخش خودرو
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

[ کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ گروه گفتگوی کارگیک در تلگرام ]

آخرین مطالب جدید شده
معرفی و آموزش کامل کار با مولتی متر
آموزش مکانیک خودرو : سیستم جرقه زنی
موارد مهم برای کم شدن مصرف سوخت خودرو
دلایل افزایش مصرف سوخت
اصول کمک های اولیه و احیاء
جزوه دوره عمومی امداد و نجات در تصادفات
نمونه سئوالات آزمون قطعه شناسی خودرو
نمونه سوالات تعمیرکار سیستم سوخت رسانی موتور دیزل(پمپ ساز)
مجموعه ویدیوهای آموزشی انواع گیربکس اتوماتیک
آموزش برطرف کردن مات شدگی چراغ های جلو
همه چیز درباره دسته موتور و دسته گیربکس
موتور TU5 :معرفی ، مشخصات و فیلم کامل تشریح اجزاء و باز کردن
اصول عملکرد توربوشارژ
نمونه سئوالات آزمون سرویس و نگه داری خودرو
نمونه سئوالات آموزش تون آپ (تنظیم موتور) خودرو
آموزش نصب دوربین دنده عقب و آنتن GPS
راهنمای نصب سیستم مالتی مدیا ، دوربین دنده عقب و GPS تندر90
نحوه نصب سیستم صوتی/تصویری ، دوربین دنده عقب و رهیاب GPS برلیانس H320وH330
تفاوت عملکرد توقف و شتابگیری خودرو با لاستیک زمستانی و تابستانی
آموزش تشخیص برق دزدی خودرو
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
آموزش معرفی و تعمیر سیستم ترمز ABS
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
توزیع و انتقال وزن در خودرو
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 1
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 2
نمونه سئوالات ترمزهای پنوماتیکی
نمونه سئوالات آزمون سیستم تعلیق خودرو (جلوبندی سازی)
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
مراحل طراحی و ساخت خودرو
راهنمای راننده کامیون Axor 1843
دفترچه راهنمای کامیون کشنده البرز T375
راهنمای بدون کدکردن ECU زانتیا
سری کامل نمونه سئوالات آزمون آیین نامه رانندگی
راهنمای عیب یابی و تعویض مجموعه بخاری و اواپراتور تیبا
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
راهنمای کامل تعمیرات فوتون تونلند
نمونه سئوالات آزمون سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
نمونه سئوالات تئوری و عملی مسابقات علمی-کاربردی تعمیر موتور و برق خودرو
نمونه سئوالات آزمون برق خودرو درجه 1
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
مجموعه سئوالات نظری و عملی ارزشیابی مهارت تعمیرکار برق خودرو درجه2
نمونه سئوالات آزمون دوگانه سوز
نمونه سئوالات آزمون مهارتی گازسوز کار ایساکو
معرفی فنی و راهنمای امداد پژو 2008 ، 301 و 508
راهنمای عیب یابی و تعمیرات سیستم سوخت رسانی زیمنس یورو 4 پراید
آموزش استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات برق خودرو
معرفی و نحوه استفاده از رفرکتومتر برای سنجس مایعات خودرو
معرفی ، نقد و بررسی دانگ فنگ H30 Cross
معرفی و آموزش تعویض میکروکنترلر ECU خودرو
معرفی توربوشارژ و سوپر شارژ و تفاوت آن ها
معرفی و نحوه کار توربوشارژر
جزوه تکنیک های آموزش عملی رانندگی
نمونه سئوالات آزمون نقاشی خودرو
آموزش صافکاری خودرو با حرارت
جزوات آموزشی نقاشی خودرو
دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی
راهنمای تعمیرات سیستم صوتی و سرگرمی لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم اطلاعات راننده (پشت آمپر و نمایشگر چندمنظوره) لیفان 820
راهنمای تعمیرات قفل مرکزی و ایموبلایزر لیفان 820
راهنمای کامل تعمیرات آریزو5
راهنمای نصب کوئیک شیفتر
معرفی شمع های سوزنی ایریدیوم و پلاتینیوم
آموزش تعمیر BSI پژو 206
آموزش تعمیر BM34 پژو 206
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری،منیفولد و اگزوز پژو پارس با موتور TU5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S7
جزوه و راهنمای آموزشی برق خودرو تندر90
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف