جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
samin ba
فن خودرو
carworks
دنیای خودرو
CarGeek | کارگیک

Mohandesi khodroدانشکده مهندسی خودرو در سال 1379 برای اولين بار در ايران تاسيس و مورد بهره برداری قرار گرفت و موفق به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی خودرو در سه گرايش گرديد. بنيانگذار اين دانشکده دکتر محمدحسن شجاعی فرد، با سابقه‌ای بيش از 35 سال در آموزش عالی توانستند با کمک همکاران دانشگاهی خود اين رشته را در وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در مقطع کارشناسی ارشد به تصويب برساندو با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران و دو شرکت معظم خودروسازی ايران، (ايران‌خودرو و سايپا)، دانشجويان را از طريق بورسيه به اين رشته جذب نمايد. تا کنون تمامی اين دانشجويان جذب صنعت خودرو و صنايع وابسته شده اند که خود منشاء خدمات فراوانی در آن بوده‌اند. البته برخی نيز به دنبال ادامه تحصيل وارد دانشگاههای معتبر ايران و آمريکا و کانادا در مقطع دکترا شده‌اند.

اين دانشکده که در نوع خود در ايران و خاورميانه بی‌نظير است، افتخار دارد که توانست با تلاش چند ساله رشته مهندسی خودرو را در مقطع کارشناسی و دکترا نيز به تصويب وزارت آموزش عالی برساند و از مهر ماه سال 86 با جذب 29 نفر از دانش آموزان برجسته کشورمان (در مقطع کارشناسی) بر سرعت تحولات صنعت خودرو بيفزايد.

فیلم معرفی دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو و  رشته مهندسی خودرو

در حال حاضر دانشکده خودرو در کارنامه کاری خود تا پايان نيمسال اول 93-92 در مقطع کارشناسی 68 نفر فارغ التحصيل و 60 نفر مشغول به تحصيل و در مقطع کارشناسی ارشد 107 نفر مشغول به تحصيل 415 فارغ التحصيل و در مقطع دکترا 31 نفر مشغول به تحصيل و 1 نفر فارغ التحصيل دارد.

اهداف استراتژيک اين دانشکده عبارت است:

- تربيت دانش آموختگان نخبه در رشته مهندسي خودرو در مقاطع مختلف برای: ارتقاء کيفيت در صنعت خودرو و صنايع وابسته آن در داخل کشورراه اندازی و بهبود عملکرد واحدهای تحقيق و توسعه و طراحی مهندسی در صنعت خودرو و صنايع وابسته آن در داخل کشوربهبود مديريت و امکان رشد مديران در صنعت خودرو و صنايع وابسته آن در داخل کشور

- افزايش رقابت پذيری شرکتهای خودروسازی و صنايع وابسته به آن در سطح جهانیايجاد ايده های خلاقانه جديد در صنايع خودروسازیکمک به خط مشی گذاری و سياستگذاری برای صنعت خودروکمک خط مشی گذاری و سياستگذاری برای مديريت مصرف انرژی در سطح کلان در صنعت حمل و نقل کشورايجاد محيط پويا و الگويی برای پيشرو بودن برای ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه علم و صنعت، دانشگاههای ايران و منطقه

معرفی رشته مهندسی خودرو :

امروزه در اکثر جوامع پيشرفته و توسعه يافته نميتوان نياز به خودرو به معنی عام آن را در زندگی شخصی و اجتماعی انسان ها ناديده گرفت . انواع خودروی سواری، موتور سيکلت‌ها، اتوبوسها و مينی‌بوس‌ها در شهرها و اتوبوسها، کاميونها و تانکرها در بين شهرها، تراکتورها، انواع ادوات کشاورزی در روستاها، و کاميونها، لودرها و انواع تجهيزات راهسازی متحرک، از جمله کاربردهای اوليه و بديهی خودروها محسوب می‌شوند. البته کلمه خودرو معادل فارسی کلمه Vehicle است که قطارها، کشتی‌ها، هواپيماها و حتی فضاپيماها را نيز شامل می‌شود. اما مهندسی خودرو، به‌طور خاص با مواردی سروکار دارد که بر روی زمين حرکت می‌کنند و هم‌اکنون اکثر آنها دارای موتورهای احتراق داخلی هستند. البته با پيشرفت فناوری‌های جديد و افزايش روزافزون قيمت سوختهای فسيلی و همچنين افزايش مسئله آلودگی در دنيا فناوری‌های نوينی در اين زمينه به‌کارگرفته شده است و امروزه خودروها فقط از موتورهای احتراق داخلی استفاده نمی‌کنند. در ميان اين فناوری‌های برتر می‌توان به خودروهای برقی، هيبريدی،‌سلولهای سوختی و همچنين استفاده از توربينها در خودروها اشاره نمود.

خودروهای مورد بحث از قسمتهای مختلفی تشکيل شده‌اند: قوای محرکه و سيستم انتقال قدرت، شاسی و چرخها، سيستم تعليق و ترمز، سازه و بدنه، تزيينات داخلی، سيستمهای برقی، سيستمهای تهويه و ديگر سيستمهای جانبی. مهندسی خودرو، رشته‌ای است که طراحی، ساخت، بهينه‌سازی و تعمير انواع مختلف خودرو را در برمی‌گيرد. اما از آنجا که خودرو، ابزاری است که از مجموعه‌های مختلف تشکيل شده‌است و دارای کاربردهای متفاوتی است، اين رشته، ترکيبی از علوم مختلف کلاسيک و مدرن شامل علوم مختلفt مهندسی مانند مکانيک، الکترونيک، مواد و حتی علوم مديريتی است و از اينرو رشته‌ای کاربردی و کاملا جذاب است. به‌عبارت ديگر، مهندسی‌خودرو يک رشته ميان‌رشته‌ای و فراگير است. چنين رشته‌ای نتيجه پيشرفتهای بشر در اواخر قرن بيستم است.

در ابتدای قرن بيستم که علم و فناوری به آرامی در کنار هم حرکت را شروع نمودند رشته‌های دانشگاهی همچون فيزيک، رياضی و زيست‌شناسی عموما با مبنای علمی آغاز شدند. بعضا برخی از علوم مهندسی مانند مکانيک، برق، عمران که از دل علوم پايه منفک‌شده بود، نيز سربرآوردند. اما در نيمه دوم قرن بيستم با رشد انواع فناوری، مخصوصا فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم و فنون مختلف و در کنار آنها، رشته‌ها و دوره‌های دانشگاهی نيز رشد فزاينده و انفجاری را شاهد بودند، به گونه‌ای که تقريبا هر پنج سال يکبار حجم دانش توليدشده در دنيا دو برابر کل گذشته می‌شد. لذا در دهه‌های منتهی به قرن بيست‌ويکم، ابتدا گرايشهای مختلف در رشته‌ها بوجود آمد و سپس رشته‌های جديد تخصصی‌تر ايجاد شد. در قرن اخير اين گرايشها متناسب با کاربرد گسترده و نياز به استفاده از علوم مختلف از دل دانشکده‌های سنتی جدا شده و دانشکده‌های مستقلی را بوجود آوردند.

بدليل رقابت شديد در بازار جهانی خودرو شرکتهای سازنده خودرو ناگزير به بالا بردن سرعت توليد و کيفيت محصولات خود بوده و علاوه بر اين می‌بايست به نيازهای فرهنگی و اجتماعی و مسائل مربوط به آلودگی محيط زيست نيزتوجه نمايند . مهمترين شرط برای تحقق چنين اهدافی توجه به تربيت مهندسين مجرب و آشنا به تکنولوژی روز است. دانشگاه علم‌ و صنعت ايران به‌عنوان اولين دانشکده‌ در ايران و خاورميانه در سال 1379 کار خود را با جذب دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد آغاز نمود. اين دانشکده به منظور تربيت نيروی متخصص برای صنايع خودروسازی کشور و صنايع وابسته به آن طراحی و تاسيس شده است و هم‌اکنون با شرکتهای بزرگ کشور همچون ايران‌خو‌درو و سايپا همکاری نزديک دارد. بسياری از دانشجويان دانشکده بورسيه مستقيم خود اين گروههای صنعتی بوده‌اند و هم‌اکنون مستقيما در آنجا مشغول به‌کار هستند.

طراحی‌ سرفصلهای آموزشی در مهندسی خودرو به گونه ای صورت گرفته تا دانشجويان با مراحل مختلف طراحی، ساخت و آزمايشهای استاندارد مهندسی خودروها و در نهايت تبديل ايده به محصول واقعی آشنا شوند. دانشجويان اين رشته با کسب آمادگی حين مطالعه دروس در راستای تحقيقات ابتدا درسی به نام سمينار را می‌گذرانند و متعاقبا پايان‌نامه خود را اخذ می‌نمايند. در سمينار دانشجويان با راهنمايی استاد راهنما و با مجوز دانشکده می‌توانند به بررسی انواع تکنولوژيهای روز دنيا بپردازند. در مرحله انجام پايان‌نامه، عموما دانشجويان با کمک استاد راهنمای خود با ارتباطی که با بخشهای مختلف شرکتهای خودروسازی بزرگ کشور برقرار می‌کنند، ‌پروژه‌های کاربردی تعريف می‌کنند و اگر کار تحقيقاتی آن در حيطه کامپيوتری باشد،‌ در دانشکده به کار تحقيق ادامه می‌دهند و اگر کار آزمايشگاهی مورد نياز باشد در آزمايشگاههای دانشکده و يا يکی از زيرمجموعه‌های شرکتهای خودروسازی‌ تحقيقات زير نظر استاد راهنما ادامه می‌يابد. دانشجويان عملا تحت اين فرآيند، هرچه بيشتر با صنعت خودرو از نزديک آشنا می‌شوند.

رشته مهندسی خودرو دارای سه گرايش مختلف قوای محرکه، سيستم تعليق و سازه و بدنه خودرو می‌باشد که در ادامه به معرفی هريک از اين رشته‌ها به صورت جداگانه پرداخته شده است.

گرايش قوای محرکه

امروزه قوای محرکه خودرو به لحاظ نحوه تامين انرژی و طراحی بهينه توجه طراحان زيادی را به خود جلب نموده است. هم‌اکنون قوای محرکه خودروها، غالبا موتورهای درون‌سوز از نوع اشتعال جرقه‌ای و يا اشتعال فشاری هستند. اين موتورها دارای انواع مختلفی است که می‌توان از ديدگاههای متفاوتی آنها را دسته‌بندی نمود. موتورهای دوزمانه و چهار زمانه، موتورهای کاربراتوری و انژکتوری، پاشش مستقيم (درون سيلندر) و يا غيرمستقيم (درون منيفولد)، بنزينی، گازوييلی، گاز‌سوز، دوگانه‌سوز، الکلی، تنفس طبيعی، سوپرشارژ (پرخورانی) و توربوشارژ، از انواع موتورها هستند که برمبنای احتراق داخلی عمل می‌نمايد. البته مبحث انواع سوخت های جايگزين، همچون سوخت های زيستی، هيدروژن و ديگر مواد پاک و همچنين انرژی‌های الکتريکی در قالب خودروهای برقی يا هيبريدی و يا انرژی خورشيدی از ديگر موضوعات در مبحث قوای محرکه است.

در گرايش قوای محرکه مهندسين در جهت طراحی بهينه موتور برای کاهش مصرف سوخت و بهبود پارامترهای عملکردی موتور نظير توان و گشتاور تلاش می کنند. همچنين سيستمهای جانبی همچون سيستم های خنک‌کاری موتور و سيستم‌های تهويه مطبوع خودرو از جمله مواردی است که در فضای رقابتی طراحی باعث چشمگير شدن ويژگی های يک سيستم طراحی شده می گردد. مهندسين خودرو در اين گرايش نياز به تسلط بر مکانيک جريان سيالات و انتقال حرارت ناشی از آن دارند. از نرم افزارهای تحقيقاتی در اين زمينه می‌توان به GT Power ، Kiva و AVL FIRE اشاره نمود. در شکل زير شبيه سازی ورود سوخت و احتراق در پيستون با استفاده از AVL FIRE انجام شده است.

گرايش سازه و بدنه

بدنه ايمن‌تر، زيباتر و سبک‌تر، عامل موفقيت خودروسازها در قرن بيست‌ويکم خواهد بود. امروزه طراحان کارخانجات بزرگ توانسته‌اند با استفاده از مواد پيشرفته مهندسی طرحهايی را در بدنه خودرو ارائه نمايند که تا کنون نظيرش ديده نشده بود و بعضا در روياها و تخيل يافت می‌شد. برای طراحی و ساخت چنين خودروهايی، نياز به دانش کامل در زمينه مواد، مقاومت آنها، مکانيزم ها، طراحی و محاسبات مهندسی و همچنين فرآيندهای توليد می‌باشد. ايمنی بدنه تنها با محاسبات دقيق مهندسی دست يافتنی خواهد بود. در اين راستا طراحی سازه خودرو بر اساس جذب انرژی بهينه در برخورد و تصادف اهميت ويژه‌ای دارد. نرم افزارهای شبيه‌سازی نظير Abaqus و Ansys ، LS-Dyna ، MADYMO از جمله نرم‌افزارهای مورد استفاده در اين زمينه هستند. در شکل زير آناليز مودال بدنه يک خودرو نشان داده شده است.

گرايش طراحی سيستم هاي ديناميکی خودرو

راحتی سفر به معنای کاهش ضربات ناشی از ناهمواريهای سطح جاده به سرنشينان يکی از مهمترين پارامترها در طراحی خودروی مناسب به شمار می‌رود. همچنين فرمان پذيری خودرو در جاده، علی‌الخصوص در پيچهای تند موضوع مهم ديگری است که بايد به آن توجه داشت. از طرف ديگر يکی از ملزومات خودروی ايمن، داشتن سيستم ترمز کاملا مطمئن است. اين موضوعات سرفصل مباحثی هستند که به تفصيل درگرايش سيستم های تعليق، ترمز و فرمان مورد بررسی قرار می‌گيرند. برای اين منظور، دانشجويان با تکنولوژيهای مختلف روز دنيا در زمينه تعليق، ترمز و فرمان آشنا شده سپس مبانی طراحی آن را آموزش ديده، ضمن شناخت دقيق‌تر سيستمهای تعليق و فرمان، با روشهای شبيه‌سازی و حل عددی معادلات ديناميکی خودرو آشنا می‌شوند. در شکل زير دو نوع سيستم تعليق مستقل متداول خودرو نشان داده شده‌است.

 

در اين گرايش مهندسان خودرو وظيفه دارند سيستم هايی طراحی کنند که راحتی و ايمنی بهينه را برای سرنشينان خودرو به ارمغان آورد. از نرم افزارهای مرسوم در طراحی سيستم‌های تعليق می‌توان به Hyperworks ، Adams suite و نرم افزارهای شبيه سازی پروفيل جاده اشاره نمود.

پاسخ به سوالات

1- جايگاه رشته نسبت به رشته مکانيک و مقايسه توانمندی آن نسبت به اين رشته دارای ابهام است يعنی آيا پس از اتمام تحصيلات در فيلد کاری خودرو از نظر علمی مهندس خودرو توانمندتر است يا مهندس مکانيک؟

رشته مکانيک با گرايشهای مختلف توانمندی عمومی به داشنجويان می‌دهد که طبيعی است گه گستره بزرگی از مشاغل و کارها را شامل می‌شود. اما رشته مهندسی خودرو که بخش عمده آن با رشته مهندسی مکانيک همخوانی کامل دارد،‌شخص را به طور خاص آماده برای کار در صنعت خودروسازی و خدمات پس از فروش آن می‌نمايد. البته طبيعی است که يک مهندس مکانيک نيز می‌تواند بعد از مدتی همان کارها را انجام دهد، اما در شرايط مساوی، يک مهندس خودرو، فضای فکری مناسبتر و مهارتهای بيشتری دارد و اين موضوع به‌طور خودکار باعث می‌شود که اين شخص نسبت به يک مهندس مکانيک، حداقل دو سال در صنعت خودرو و صنايع وابسته جلوتر باشد .

2- با توجه به جديد بودن رشته و تخصصی بودن و هچنين وجود نداشتن اساتيدی که خود در اين رشته تحصيل کرده اند ايا پتانسيل علمی برای انتقال دروس اين رشته در اساتيد فعلی وجود دارد يا خير؟

اکثر اساتيد اين دانشکده دارای تجربه چندساله در صنعت خودرو در قسمتهای مختلف هستند. اصولا اين مجموعه براساس نيازهايی که در اين صنعت تشخيص داده‌اند، اين رشته را پايه‌گذاری کرده‌اند. البته طبيعی است که هر رشته جديدی به مرور زمان رشد و توسعه می‌يابد .

3- ارتباط اين رشته با صنعت و درگيری اين دو در چه حد است؟

اين رشته اصولا برمبنای نظرات و مسائل صنعت طراحی شده است و خودروسازی خود نيز در تکامل اين رشته نقش مهمی دارد. کارآموزان اين رشته در خودروسازی‌های بزرگ و صنايع وابسته به آن کار می‌کند و پروژه‌های کارشناسی ارشد تماما با مشارکت صنعت و موضوعی در رابطه مستقيم با مسائل اين صنعت طراحی و اجرا می‌شود .

4- در مقايسه با يک مهندس مکانيک برای اخذ کار شانس کداميک بيشتر است؟

(از نظر صاحبان صنايع) مسلما در صنعت خودرو، يک مهندس خودرو اولويت دارد. البته اين موضوع در مقطع کارشناسی ارشد ثابت شده است. اما تا ورود اولين دوره کارشناسان اين دانشکده به بازار و عملکرد خوب آنها در صنعت بايد برای قضاوت نهايی تامل نمود .

5- آيا اين رشته به اندازه کافی برای دانشگاه های معتبر آمريکا و اروپا شناخته شده اند تا برای ادامه تحصيل خارج از ايران و گرفتن فاند،شخص دچار مشکل نباشد؟

در مقطع کارشناسی ارشد به دکترا کاملا شناخته شده است و بسياری از فارغ‌التحصيلان ما براحتی وارد مقطع دکترا در دانشگاههای معتبر آمريکا و کانادا شده‌اند. در مورد کارشناسی نيز به کارشناسی ارشد، مسلما با توجه به توانمندی دانشجويان ما و جديد بودن اين رشته در سطح دنيا، اوضاع کاری و تحقيقاتی نسبت به بسياری از رشته‌ها از جمله مکانيک بهتر است .

6- به طور کلی آينده رشته برای تحصيلات خارج از ايران دارای ابهام است؟

خير، هيچ مشکلی برای ادامه تحصيل وجود ندارد .

7- چارت دروس بر چه اساسی است و آيا با علم روز دنيا در زمينه خودرو تطابق دارد يا مانند ساير رشته ها عقب افتادگی خاصی دارد؟

(ذکر اين نکته بسيار تاثيرگذار خواهد بود) اين رشته کاملا به‌روز طراحی شده است. برای آشنايی بيشتر بايد برنامه‌های ما را ديگر دانشگاهها مقايسه کنيد .

8- آيا زمينه کاری مناسبی برای دختران فارغ التحصيل اين رشته وجود خواهد داشت؟

همچون ديگر رشته‌های مهندسی می‌باشد .

9 - رقابت در کنکور ارشد با مهندسين مکانيک و طبق چارت دروس خواهد بود يا طبق دروس خودرو؟

متاسفانه امتحان ورودی کارشناسی‌ارشد در تمام رشته‌ها از دروس پايه است و از آنجا که در پايه مهندسی خودرو با مهندسی مکانيک مشترک است،‌ البته منتظر هستيم تا سری اول کارشناسان ما فارغ‌التحصيل شوند و حتما در آن موقع دروس خاصی را وارد کنکور خواهيم کرد.

تور مجازی دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو


وب سایت دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو


4 1 1 1 1 1 Votes 4.00 (1847 votes)

دیدگاه‌ها  

+5 #1 مرتضی 1396-03-30 22:18
سلام
ممنون از این همه مطالب کاربردی
حداقل رتبه برای ورود به دانشکده مهندسی خودرو در دانشگاه علو صنعت چقدر است؟
ممنون...
نقل قول کردن
+3 #2 Salime 1396-12-02 03:02
ببخشید رتبه لازم برای مهندسی خودرو در این دانشگاه چنده؟!
نقل قول کردن
+1 #3 ehsan 1398-01-27 01:27
سلام من فوق دیپلم الکترونیک دارم ودرحال حاظر شغلم تنظیم موتور وتعمیرات ایسیو هست...میخاستم ببینم رشته ی تحصیلی در راستای شغلم وجود داره ک بخام کارشناسی ادامه تحصیل بدم؟فنی بودم ن ریاضی
اگه کسی میدونه ج بده خیلی ممنون
نقل قول کردن
-2 #4 محسن 1398-03-11 00:21
سطح دانشکده با توجه به کیفیت ارائه شده و تیزر تبلیغاتی بسیار پایین می باشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

پرطرفدارترین مطالب
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو
عیب یابی خودرو از روی پارامترهای سنسورها و عملگرها با دیاگ
معرفی و آموزش عیب یابی ، تمیز کردن ، بازکردن و تعمیر استپر موتور
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
آشنایی با مپ سنسور و نحوه تست و تعویض آن (سنسور فشار هوای منیفولد)
معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید
جزوه راهنمای عیب یابی خودرو امدادخودرو
آشنایی با سنسور اکسیژن خودرو و تشریح عملکرد و نقش آن
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
مسیر و روش تعویض تسمه های دینام،هیدرولیک و کولر در محصولات ایران خودرو
راهنمای کنترل یونیت ها و جعبه فیوزهای محصولات ایران خودرو
فیلم آموزشی بستن و مونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
پرونده کامل ترموستات + نکات و آموزش تعویض
جزوه آموزشی برق 405 ، پارس ، RD ، سمند و سورن ، CEC ، آریسان
جزوه آموزشی برق خانواده خودروهای 206 ، سمند مالتی پلکس ، رانا ، دنا و پارس مالتی پلکس + نقشه ها
کلاچ چیست؟ چرا لازم است؟ چگونه کار می کند؟
دوره آموزشی کولر خودرو
آموزش برق خودرو : مبحث کامل دینام و آلترناتور در خودرو
موتور TU5 :معرفی ، مشخصات و فیلم کامل تشریح اجزاء و باز کردن
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
پارامترهای استاندارد دیاگ انواع خودرو
آموزش و راهنماهای فیلرگیری موتور
آلبوم نقشه های برقی تندر90
شرح و آموزش پولیش رنگ و بدنه خودرو
آموزش مکانیک خودرو : تایم گیری چرخ دنده میل لنگ و میل سوپاپ موتور با علامت و بدون علامت
پاسخ به سئوالات متداول درباره CNG
معرفی رله دوبل و دیاگرام داخلی و عملکرد
جدول عیب یابی موتورسیکلت
معرفی و آموزش کامل کار با مولتی متر
آموزش سرویس روغن و فیلتر پژو 405 ، پژو پارس و سمند و ...
آموزش ویدیویی تعمیرات ECU
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 405،پارس و سمند (موتور XU7 هشت سوپاپ)
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز ABS پراید
آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و آلترناتور
راهنمای کامل آموزشی برق 206 مالتی پلکس
راهنمای کامل نقشه های سیم کشی پراید
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
فیلم آموزشی معرفی و دمونتاژ موتور XU7 از ایساکو (خانواده 405 ، پژو پارس ، سمند ، سورن)
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
راهنمای کامل پایه های BSI و BM34 پژو 206
کتاب آموزشی سیستم گازسوز CNG سایپا
راهنمای کامل آموزشی کارگاه برق پژو 206 ایساکو
کتاب سیستم انژکتوری و مبانی الکترونیک خودرو
عیب یابی کلاچ و فیلم آموزشی تعویض دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دیفرانسیل جلو
معرفی و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع (بخاری و کولر) کلیه خودروها
آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی سمند با موتور XU7
فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو
بررسی و شناخت موتور XU7 و اجزاء، سنسورها و عملگرهای آن (پژو۴۰۵ ،پژوپارس ،سمند ،سورن)
راهنمای تست و خريد خودرو کارکرده
راهنمای آموزشی دوره تعمیرات ECU
آموزش برق خودرو : چراغ های خودرو (مدارهای چراغ های روشنایی جلو ، خطر عقب و راهنما)
تشریح نحوه کارکرد سیستم خنک کننده موتور خودرو
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
کلاس شاسی ، بدنه ، تعلیق ، ترمز ، فرمان و انتقال قدرت استاد صیاد نصیری
آموزش برطرف کردن مات شدگی چراغ های جلو
جزوه کلاس تعمیر ECU
راهنمای محل شماره های موتور و شاسی در بازدید اولیه انواع خودروها
نحوه خاموش کردن چراغ سرویس انواع خودرو بدون دستگاه
آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو 206
اگر خودرو یکباره خاموش کرد چه مواردی باید بازبینی گردند؟
جزوه آموزشی و عیب یابی سیستم صوتی و تصویری (مالتی مدیا) خودرو دنا
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ
راهنمای تصویری انواع ECU نصب شده روی خودروهای ایرانی
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
فیلم های آموزشی گیربکس BE (پژو 405 ، پارس ، سمند ، دنا)
جدول عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو
رفع صدای تق تق فرمان هنگام چرخش
آموزش تعویض روغن و فیلتر روغن خودرو
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
دفترچه راهنمای کامل پژو 405 مدل های تک سوز و دوگانه سوز GLX و SLX
معرفی و تشریح اجزاء و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک/تیپ ترونیک AL4
فیلم کامل آموزش تعویض تسمه تایم و واترپمپ موتور TU5
راهنمای تعمیرات و عیب یابی موتور M13 یورو4 سایپا پراید
راهنمای کامل نقشه های الکتریکی پژو پارس (غیرمالتی پلکس)
دفترچه راهنمای رسمی ایران خودرو پژو 206 (کلیه نسخه ها)
استفاده از آب بجای بنزین و روشن کردن خودرو پژو ۴۰۵ بوسیله آب
جزوه راهنمای تعمیر موتور پراید
آموزش سرویس و شستشوی کاربراتور موتورسیکلت CG125
راهنمای تعمیرات و سرویس موتور XU7 پژو405، پارس و سمند
روش صحیح و حرفه ای تعویض دنده گیربکس دستی
آشنایی با سامانه مالتی پلکس در خودرو
دفترچه راهنمای کامل کلیه مدل های پژو پارس نگارش 2015
آموزش تنظیم موتور پراید کاربراتور + آموزش بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور و دلکو
آموزش تغییر کیلومتر کارکرد خودرو از روی IC صفحه کیلومتر
راهنمای تعمیرات داشبورد جدید با دو ایربگ پژو پارس
شرح عملکرد کاربراتور
انواع چراغ های خودرو و مقایسه چراغ های زنون ، هالوژن و LED
راهنمای نقشه خوانی مدارات الکتریکی خودرو
مزایا و معایب استفاده از نیتروژن برای باد تایر خودرو
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی تندر90
راهنمای تزئینات (داشبورد ،صندلی،پنجره ها و ...) پیکان و وانت پیکان
آلبوم نقشه های سوخت رسانی انواع پژو 405 و پارس
جزوه آموزشی تعمیرات ECU
لیست کامل کدهای خطای موتور و گیربکس در استاندارد OBD-II
آموزش رفع عیب گیرنده ریموت سازه پویش روی سمند ، پژو پارس و 405
راهنمای کامل نقشه های برقی پژو 206 مولتی پلکس
راهنمای تعمیرات تزئینات پژو 405 و پارس (ملحقات داشبورد ، رادیو و رودری)
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) سمند
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
لیست سرویس و بازدیدهای دوره ای محصولات ایرانخودرو
روش رفع ایراد روشن ماندن چراغ ایربگ پژو پارس ، پژو405 و سمند
جزوه دوره آموزشی تعمیرات ECU
راهنمای عیب یابی سیستم گازسوز CNG (میکسری) پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سمند با موتور ملی (سمند EF7) - نسخه انگلیسی
آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)
آموزش بازکردن داشبورد و ملحقات پژو 405 و پارس
معرفی بخش های مختلف داخل کاپوت جلو پژو 206
نقشه های سیم کشی پراید (ECUهای ساژم،زیمنس و زیمنس2گانه بای فیول) + نقشه فن 2دور و سیستم ضدسرقت والئو و زیمنس
ترمیم سپر و قطعات فایبرگلاس خودرو با جوش پلاستیک
رفع ایراد روشن شدن چراغ چک و گاز نخوردن یا با تاخیر گاز خوردن دریچه گاز پژو 206
آموزش تعمیر ترک و نشتی بخش های پلاستیکی رادیاتور خودرو
نحوه صحیح چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جا زدن پیستون
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
تشریح نحوه کارکرد سیستم انتقال قدرت دستی و نقش گیربکس ، دنده ها و کلاچ
آموزش نصب برچسب دودی شیشه خودرو
نقشه های پرکاربرد سیم کشی پژو 206 (TU3-Bosch7.4.4-Bosch7.4.5-سیستم کولر و فیوزها)
راهنمای تعمیرات سیستم هشداردهنده دنده عقب پژو پارس و سمند
معرفی انواع سیستم های چهارچرخ متحرک (4WD و AWD) و تفاوت های آن ها
دستورالعمل عیب یابی و تعویض مقاومت فن دو دور پراید
مبدل کاتالیست (کاتالیزور) خودرو
دستورالعمل سرویس و شستشوی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 405 و پارس و سمند
ترتیب وایرهای پراید
بازکردن کاپوت خودرو و مکانیزم آن
آموزش برق خودرو : مبحث کامل فن خنک کننده موتور
آموزش تعمیر گیربکس و دیفرانسیل اتومبیل پراید
راهنمای تعمیرات سیستم فرمان خودروهای پژو 405 ، پژو پارس و سمند
فلوچارت عیب یابی "کیلومترشمار کار نمی کند"
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
عیب یابی بالا بودن دور موتور حالت آرام در خودروهای انژکتوری
کاهش سرعت بوسیله ریتاردر (Retarder)
فیلم آموزشی بازکردن و وتعمیر اکسل عقب پژو 206
آشنایی با یاتاقان ، بلبرینگ و رولبرینگ
آشنایی و شرح عملکرد موتور دیزل
جزوه آموزشی ایساکو در خصوص داشبورد جدید خانواده پژو پارس و پژو 405
اطلاعیه رسمی روش ریست نمودن BSI پژو 206 و 207
کتاب تعمیرات اساسی موتور و گیربکس پژو 405 ایساکو
نقشه کامل ECU ساژم اس2000 (Sagem S2000)
آشنایی با مقاومت فن 206 و رانا
جزوه آموزشی سیستم تعلیق پژو405 ،پژو پارس ،سمند و پژو206
جزوه آموزشی کلاس دزدگیر اتومبیل
آموزش تنظیم زوایای چرخ های خودرو
آموزش ساخت لامپ تست مثبت و منفی با LED
فیلم آموزشی باز کردن و بستن تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
راهنمای عیب یابی سیستماتیک برق پراید
محل سوکت عیب یاب انواع خودروها
آشنایی با علائم الکتریکی و طریقه نقشه خوانی در برق خودرو
جزوه آموزش گیربکس اتوماتیک تندر 90
جزوه دوره آموزشی کولر پراید
راهنمای تعمیرات وانت مزدا B2000i
نرخ نامه تعمیرات خودرو - تهران
روش رفع ایراد عدم گاز خوردن موتور TU5 پژو 405 و پارس LX
لیست فیوزهای جعبه فیوز BSI
آموزش تصویری نصب چراغ و میکروسوئیچ داشبورد 206
فیلم آموزشی بازدید سیستم تعلیق ، تنظیم ارتفاع و شارژ كردن گوی ها سیتروئن زانتیا
راهنمای تعمیرات ، معرفی و جانمایی دسته سیم های الکتریکی خودرو پژو 405 و پژو پارس
روش تعویض اجزاء چراغ جلو پژو 206 (لامپ و موتور)
راهنمای تعمیرات سیستم تهویه مطبوع(بخاری و کولر) پژو405 ،پارس ،سمند ،روآ ،وانت پیکان
آموزش تعویض ترموستات و هواگیری مدار گردش آب پژو 206
شرح کامل خروجی سوکت های BSM,BSI و ECUهای بوش پژو 206
معرفی موتور XUM (پارس ELX جدید) و مقایسه آن با موتور XU7 (سمند، سورن، 405 و پارس)
راهنمای کامل تعمیرات مکانیکی و الکترونیکی گیربکس AL4
راهنمای تعریف و کددهی انواع ریموت های دستی ایرانخودرو و سایپا بدون دستگاه
آموزش مکانیک خودرو : بستن موتور
جدول گشتاورهای لازم پیچ و مهره ها در تعمیرات خودروهای پراید
فیلم آموزشی تعمیرات پلوس پژو (۴۰۵ - پارس - سمند)
دستورالعمل تعمیرات بنزهای C240 پلیس
مشخصات انواع ECUهای مگنت مارلی ، ساژم ،والئو ، زیمنس و بوش نصب شده روی خودروهای داخلی
راهنمای تعمیرات تعلیق، سیستم فرمان و ترمز پژو 206
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) تندر 90
میزان شارژ گاز کولر خودروهای ایران خودرو
دفترچه راهنمای استفاده مزدا3 قدیم و جدید
دستورالعمل رفع صدای زوزه گیربکس BE3 پژو پارس ، 405 ، سمند
نحوه بررسی و عیب یابی کویل پژو 206و 207i
دستورالعمل عیب یابی روشن شدن چراغ چک
آموزش بازکردن مجموعه داشبورد و تجهیزات داخلی پژو 206
راهنمای فنی محرک برقی قفل درب های جانبی پژو 405 ، پژو پارس ، سمند و پژو RD
سیستم تعلیق خودرو و اجزاء و انواع آن
راهنمای امدادخودرو سمند و سورن مالتی پلکس
روش عیب یابی کویل ساژم با استفاده از اهم متر
راهنمای تعمیرات و سرویس موتورسیکلت CG125 و CG110
آموزش تعویض روغن LHM و تستهای رگولاتور ، گوی آكومولاتور و شیر اطمینان سیتروئن زانتیا
آموزش پاک کردن بخار و آب‌بندی چراغ خودرو
راهنمای کامل تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی تیبا + نقشه ها
راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405 وپارس و سمند و دنا
راهنمای تعمیرات JAC J5 (جک جی5)
دستورالعمل عیب یابی مجموعه گیج بنزین پراید
گشتاور پیچ های خودروهای سمند ، پژو405 ،پژو پارس ، پژو206 ،پیکان و پژوRD
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
آموزش نصب کیت زنون چراغ جلو خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
راهنمای تعمیر موتور K4M استفاده شده روی تندر 90 مشابه موتور مگان 1600
جدول نوع ECU در مدل های مختلف پژو 206
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
دفترچه راهنمای خودرو برلیانس H330 سایپا
نکات و آموزش تعویض آب و هواگیری رادیاتور خودرو
سیستم فن خودرو (راهنمای امداد خودرو ایران)
دیاگرام های سیستم های برق خودروهای پژو پارس ، 405 و آردی
معرفی رله و فیوزهای خودرو دنا اکوماکس
جزوه آموزشی نقشه خوانی برق کیا و هیوندای
فیلم کامل آموزش باز کردن و تعویض واشر سرسیلندر موتور TU۳(پژو۲۰۶ تیپ ۲و۳)
دفترچه راهنمای رسمی محصولات سایپا
راهنمای تعمیرات لیفان X60 (سیستم های الکتریکی،بدنه،تزئینات)
فیلم آموزشی باز کردن موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
راهنمای بازکردن داشبورد پژو 206
کیسه هوا (AirBag) چیست و چگونه کار می کند؟
لیست کدهای خطای موتور EF7
همه چیز درباره واردات خودرو در ایران
فیلم آموزشی بازبینی ، بازکردن ، تعویض و تایمینگ تسمه تایم کیا ریو
فیلم آموزشی تعویض چراغ و لامپ پژو 206
آموزش تصویری نصب و راه اندازی کروزکنترل پژو 206
راهنمای سریع عیب یابی و تعمیر BM34
فیلم واقعی داخل سیلندر موتور چهارزمانه در حال کار
ترتیب احتراق انواع موتور
راهنمای تعمیرات و سرویس گیربکس اتوماتیک مزدا3 (FN4A-EL)
دستورالعمل تعمیرات اویل ماژول موتور ملی EF7
معرفی و آموزش کار با میکرومتر + فیلم آموزشی
تشریح مدارهای پژو 405 و پارس
راهنمای تعمیرات خودروهای دوگانه سوز CNG
کتاب کامل و اورجینال راهنمای تعمیرات پژو 206 در ابعاد مناسب چاپ
بررسی و تحلیل سیستم سوپاپ زمانبندی متغیر (VVT) و شرح آن در موتور ملی (EF7)
دستورالعمل تعویض قطعات جعبه فرمان پراید
فیلم آموزشی بستن (مونتاژ) موتور EF7 و کنترل ابعادی مجموعه سیلندر از ایساکو
نقشه ECU زیمنس SIM 2K-34
روش عیب یابی سنسور اکسیژن پژو 206 و 207i
راهنمای کامل BSI پژو 206
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق جلو و عقب پژو 405
نحوه صحیح درآوردن و جازدن بلبرینگ چرخ جلو پژو 405 ، پارس ، سمند و دنا
راهنمای کامل تعمیرات چری تیگو5
راهنمای تعمیرات واحد کنترل هشدار دهنده (A.C.U) سمند
آموزش تعویض و سرویس لنت و دیسک ترمز جلو پژو 206 و 207
راهنمای تعمیرات خودرو سمند با موتور ملی EF7
راهنمای عیب یابی و تعمیرات صفحه نشانگرهای تندر 90
فیلم آموزشی تعویض چراغ های جلو پژو 206
بررسی سیستم های واحد کنترل الکترونیکی خودرو پژو 206
جزوه دوره آموزشی مکانیک عمومی خودرو
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
آموزش نصب صندوق پران بدون نیاز به نصب دزدگیر روی سوییچ فابریک خودرو
مقایسه عملکرد گیربکس اتوماتیک در برابر گیربکس CVT در رانندگی توسط نیسان
رفع ایراد روشن شدن چراغ فالت (Lamp Fault) در جلو آمپر
نقشه سیم کشی ECU نیسان وانت زامیاد (Bosch M 7.9.7.1)
نقشه های الکتریکی سمند
راهنمای ایرادها و عیب یابی موتور EF7
راهنمای کامل آموزشی ایساکو در خصوص تعمیرات دنا (موتور EF7 و XUM)
راهنمای تعمیرات سیستم ترمز پژو 405، پارس و سمند
نودها و فیوزها در خودروهای مالتی پلکس سمند،سورن،دنا،رانا و 206
راهنمای تعمیرات گیربکس دستی MA5 پژو 206
مزایای روغن موتور سنتتیک در مقابل روغن های پایه معدنی مرسوم
راهنمای تعمیرات مکانیکی پژو پارس با موتور TU5 (مشابه 405SLX و 206 تیپ 5و6)
بررسی لنت ترمز و انواع آن و معرفی اجمالی سیستم ترمز خودرو
نقشه جعبه فیوز سمند،سورن، پژو405 و پارس غیرماکس
راهنمای تعمیرات گیربکس جدید پژو روآ
راهنمای تایم گیری موتور XU7-JP4-L4 (موتور زانتیا)
تشریح عملکرد مدار فن خودرو
بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم تست تصادف
آموزش تعویض تسمه تایم پژو 206 تیپ 2و3 موتور 1400 TU3
آموزش برق خودرو : باتری خودرو
نقشه کامل سیم کشی ECU ریو
آموزش باز و بست صندلی پژو 206
جزوه آموزشی ایساکو ، سیستم انژکتور
معرفی ، موارد و راهنمای مصرف اسپری WD-40
راهنمای تعمیرات موتور و متعلقات موتور تندر90
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا(ایربگ) پراید
دستورالعمل تصویری کامل پیاده و سوارکردن گیربکس و جعبه دنده خودرو
کتابچه راهنمای تعمیرات پژو 206 صندوقدار
راهنمای سیم کشی و الکتریکی دوو سیلو و ریسر
آموزش نصب پاور ویندو و پاور سانروف جک J5
فهرست عملیات سرویس های اولیه و سرویس های دوره ای سایپا پراید
معرفی سیستم جدید مالتی پلکس ECO MUX سمند و سورن
دستورالعمل تعویض موتور فن رادیاتور 2 دور
فیلم آموزشی تعویض فیلتر هوای اتاق سمند ، پژو 405 ، پژو پارس
راهنمای تعمیرات تجهیزات الکتریکی وانت پیکان
جدول پایه های ECUهای خودروهای ایرانی
نقشه ECU بوش 7.4.4 موتور TU5JP4 (پژو 206 تیپ 5 و پژو 207)
دستورالعمل هواگیری سیستم ترمز خودروهای پژو 405 ، پژو پارس وسمند
راهنمای تعمیرات ECUهای ساژم ،زیمنس و بوش
جزوه آموزشی سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
راهنمای صداگیری ستون و قاب فرمان سمند
نحوه رفع ایراد بیرون زدن تسمه دینام پژو پارس ، 405 و سمند با موتور XU7
راهنمای تعمیرات و عیب یابی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دنا (کولر و بخاری)
جزوه راهنمای تعمیرات ECU زیمنس
دستورالعمل عیب یابی سیستم ترمز خودروهای پژو پارس ، پژو 405 و سمند
نحوه اندازه گیری فشار کمپرس سیلندر موتور خودرو
نقشه ها و راهنمای سیستم های الکتریکی MVM 110
جزوه آموزشی گیربکس BE3 خودروهای پژو 405 ، پارس و سمند
نمایش و توضیح عملکرد گیربکس روی گیربکس بازشده پراید
معرفی و راهنمای قطعات مکانیکی موتور 0.2NA (موتور MVM 530 و چری تیگو X33)
راهنمای تعمیرات تزئینات داخلی سمند
دستورالعمل تنظیم موتورهای خودروهای پژو405 ، پژو RD ، پیکان 1600کاربراتور
خودروهای انژکتوری - روش های پیشرفته عیب یابی با دستگاه دیاگ-اسکنر
تشریح مدارهای پراید
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تهویه مطبوع زانتیا
آشنایی با سنسور سرعت خودرو
معرفی، شرح عملکرد و نکاتی درباره جک هیدرولیک روغنی
راهنمای عیب یابی سیستم سوخت رسانی تندر90
مرجع کامل تعمیرات موتور سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki J20)
راهنمای مدارهای الکتریکی و توزیع برق MVM X33
راهنمای تعمیرات و سرویس کیسه هوا (ایربگ) سایپا تیبا
معرفی رله ها و فیوزها در خودروهای مجهز به سیستم الکتریکی CEC (پژو پارس)
نکاتی درباره گردگیر پلوس تندر90 و ساندرو
راهنمای کامل برق و الکترونیک زامیاد دیزل (وانت نیسان)
نقشه های کامل الکتریکی مزدا 3
راهنمای تعمیرات موتور زانتیا
لیست مدل های مختلف ECU روی مدل های مختلف برندهای مختلف خودرو
راهنمای دانلود ECU خودروهای داخلی با دستگاه دیاگ
جزوه آموزشی سیستم دوگانه سوز CNG
دلایل شاتون زدن یا شکسته شدن شاتون
نکاتی درباره نشتی روغن در موتور TU5 (پژو 206-207 ، پارسLX ، پژو 405SLX)
دستورالعمل رفع عیب روشن شدن چراغ چک موتور تیبا با خطای سنسور میل سوپاپ
آموزش تعمیر BSI پژو 206
آموزش تنظیم (رگلاژ) عقربه‌های پشت آمپر پژو ۲۰۶
تعمیر اساسی شیر هیدرولیکی کنترل پینیون فرمان زانتیا
دوره آموزشی سیستم های سوخت رسانی و جرقه انژکتوری خودرو
راهنمای نصب دزدگیر تصویری پراید ، تیبا ، ساینا
حساسیتهای موتور EF7 و مراقبتهای لازم
دستورالعمل عیب یابی پمپ هیدرولیک فرمان پژو 206 و 405
راهنمای تعمیرات و سرویس بخاری و سیستم تهویه (کولر) مگان
مبحث شاسی یا فریم در خودرو
روش رفع ایراد پله ای عمل کردن شیشه بالابر در خودروهای مالتی پلکس دنا و سمند
راهنمای برق MVM 530
آموزش تعمیر لیفترها و اسبک های هیدرولیکی سرسیلندر تیبا
راهنمای ایموبیلایزر، تعریف کلید و ریموت انواع خودرو
نقشه های الکتریکی پژو 206 مالتی پلکس فرانسوی
راهنمای تعمیرات گیربکس گتراگ پیکان و پژو R.D
آشنایی با سیستم کولر خودرو و نحوه استفاده و نگه داری
راهنمای تغییر کیلومتر سمند مالتی پلکس از پشت آمپر ، ECU و نود FN
راهنمای کامل تعمیرات خودرو گل
دفترچه راهنمای کامل خودرو دنا نگارش 2015
روش تنظیم موتور پراید کاربراتور
راهنمای تعمیرات و سرویس مجموعه موتور کیا ریو از سایپا یدک (موتور A5D)
نقشه سیم کشی ECU تندر 90
راهنمای سیستم کنترل موتور JAC S5 و شرح خطاها و عیب یابی
آموزش باز و بست تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
آموزش نصب سقف پاناروما فابریک پژو 206
آموزش تعویض بوق سمند
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
راهنمای کامل تعمیرات لیفان X60
راهنمای تعویض قفل های سوئیچی سمند،پارس و 405
راهنمای باز و بست داشبورد زانتیا
راهنمای تعمیرات مجموعه موتور تیبا
رفع ایراد عدم نمایش صحیح میزان بنزین در نمایشگر جلو آمپر در EMS SSAT پژو405 و پارس دوگانه سوز
راهنمای معرفی و عیب یابی سیستم ضدقفل ترمز ABS پژو 206
نمایش و توضیح عملکرد دیسک و صفحه کلاچ
فیلم آموزشی مونتاژ (بستن) موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
مشخصات دقیق و عیب یابی موتور EF7
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
جزوه کلاس تعمیرات ECU
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف
tablighat 7549

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

[ کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ گروه گفتگوی کارگیک در تلگرام ]

آخرین مطالب جدید شده
اصول عملکرد توربوشارژ
نمونه سئوالات آزمون سرویس و نگه داری خودرو
نمونه سئوالات آموزش تون آپ (تنظیم موتور) خودرو
آموزش نصب دوربین دنده عقب و آنتن GPS
راهنمای نصب سیستم مالتی مدیا ، دوربین دنده عقب و GPS تندر90
نحوه نصب سیستم صوتی/تصویری ، دوربین دنده عقب و رهیاب GPS برلیانس H320وH330
تفاوت عملکرد توقف و شتابگیری خودرو با لاستیک زمستانی و تابستانی
آموزش تشخیص برق دزدی خودرو
کتب درسی مکانیک و برق خودرو
آموزش معرفی و تعمیر سیستم ترمز ABS
جزوه عیب یابی و تعمیر ECU + نحوه پروگرام کردن و تغییر کیلومتر
توزیع و انتقال وزن در خودرو
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 1
نمونه سئوالات آزمون تعمیرکار موتورسیکلت درجه 2
نمونه سئوالات ترمزهای پنوماتیکی
نمونه سئوالات آزمون سیستم تعلیق خودرو (جلوبندی سازی)
آموزش نحوه بازبینی و تست وایر شمع خودرو
آموزش مکانیک خودرو : بازدید و عیب یابی موتور و تشخیص انواع صداهای موتور
آموزش مکانیک خودرو : عیب یابی سرسیلندر (سوپاپ ها و واشر سرسیلندر) و عوامل روغن سوزی در موتور
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
مراحل طراحی و ساخت خودرو
راهنمای راننده کامیون Axor 1843
دفترچه راهنمای کامیون کشنده البرز T375
راهنمای بدون کدکردن ECU زانتیا
سری کامل نمونه سئوالات آزمون آیین نامه رانندگی
راهنمای عیب یابی و تعویض مجموعه بخاری و اواپراتور تیبا
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور
راهنمای کامل تعمیرات فوتون تونلند
نمونه سئوالات آزمون سیستم سوخت رسانی و جرقه انژکتوری
نمونه سئوالات آزمون اتومکانیک درجه2
نمونه سئوالات تئوری و عملی مسابقات علمی-کاربردی تعمیر موتور و برق خودرو
نمونه سئوالات آزمون برق خودرو درجه 1
نمونه سئوالات پرتکرار برق خودرو درجه2 فنی و حرفه ای
مجموعه سئوالات نظری و عملی ارزشیابی مهارت تعمیرکار برق خودرو درجه2
نمونه سئوالات آزمون دوگانه سوز
نمونه سئوالات آزمون مهارتی گازسوز کار ایساکو
معرفی فنی و راهنمای امداد پژو 2008 ، 301 و 508
راهنمای عیب یابی و تعمیرات سیستم سوخت رسانی زیمنس یورو 4 پراید
آموزش استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات برق خودرو
معرفی و نحوه استفاده از رفرکتومتر برای سنجس مایعات خودرو
معرفی ، نقد و بررسی دانگ فنگ H30 Cross
معرفی و آموزش تعویض میکروکنترلر ECU خودرو
معرفی توربوشارژ و سوپر شارژ و تفاوت آن ها
معرفی و نحوه کار توربوشارژر
جزوه تکنیک های آموزش عملی رانندگی
نمونه سئوالات آزمون نقاشی خودرو
آموزش صافکاری خودرو با حرارت
جزوات آموزشی نقاشی خودرو
دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی
راهنمای تعمیرات سیستم صوتی و سرگرمی لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم اطلاعات راننده (پشت آمپر و نمایشگر چندمنظوره) لیفان 820
راهنمای تعمیرات قفل مرکزی و ایموبلایزر لیفان 820
راهنمای کامل تعمیرات آریزو5
راهنمای نصب کوئیک شیفتر
معرفی شمع های سوزنی ایریدیوم و پلاتینیوم
آموزش تعمیر BSI پژو 206
آموزش تعمیر BM34 پژو 206
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری،منیفولد و اگزوز پژو پارس با موتور TU5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S7
جزوه و راهنمای آموزشی برق خودرو تندر90
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری موتور لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم روغنکاری لیفان 820
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور لیفان 820
اطلاعات عمومی تعمیرات لیفان 820
راهنمای تنظیمات خودرو پژو 206 مالتی پلکس
Lithium-Ion Batteries A Machine-Generated Summary of Current Research
روش کالیبراسیون دریچه گاز سوزوکی گرندویتارا
دستورالعمل عیب یابی عملکرد نامناسب موتور در دور آرام تندر90
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
پاسخ به 20 سئوال متداول درباره شمع خودرو
نحوه نصب ایکودیاگ در ویندوز7
صفحه از    ::    صفحه قبل   |   صفحه بعد
تعداد ردیف
fn bb 0
Rahroo001

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش تخصصی تعمیر موتورهای بی ام و سری ۳ و ۵ موتور های N4 ...
آموزش تعمیرات ایسیو برق کامیون از مبانی آموزش مکانیک دیزل آ ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزش برای تعمیرات خودرو های مالتی پلکس ...
برگزاری دوره ی تعریف ریموت و سوئیچ خودروهای داخلی و خارجی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزش تمامی برد های اسکانیا ولوو البرز ایسوزو بنز کامیون و ا ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کام ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزش صفر تا 100 کارشناسی خودرو (از پراید تا بنز ...) به صور ...
برگزاری دوره های کارشناسی بدنه و فنی خودرو ...