Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
carworks_nba
samin_ba
carworks_b2
Dkhodro_nba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Toyota_Hybrid-Myth_Answered

1- نیاز به اتصال به منبع برق و شارژ : 

در تویوتاهای هیبریدی هرگز نیازی به اتصال به منبع برق و شارژ باطری ها نیست ، شارژ باطری ها بوسیله انرژی تامین شده از بازیافت نیروی ترمز تامین می شود.انرژی حاصل از ترمز در راه حل های خودروهای معمولی بنزینی به گرما تبدیل و از روی دیسک و لنت ترمز دفع می شود.
همچنین از موتور بنزینی خودرو نیز برای تولید انرژی الکتریکی اضافه در صورت نیاز استفاده می شود.
این موارد بصورت کاملاً خودکار اتفاق می افتند و نیازی به دخالت راننده نیست.

2- خودروهای هیبریدی برای اشخاص فنی و آشنا به تکنولوژی مناسب هستند :

در تویوتاهای هیبریدی شما به همان میزان مهارتی نیاز دارید که برای راندن هر خودرو اتوماتیک دیگری نیاز هست.
استفاده از موتور برقی ، بنزینی یا ترکیب این دو و سایر امور بصورت خودکار انجام می شود.
البته راننده می تواند حالت تنها استفاده از موتور برقی را برای سرعت های پائین انتخاب نماید.
اما برای اشخاص علاقه مند به جزئیات فنی نیز اطلاعات کاملی در صفحه نمایش اصلی از وضعیت رانندگی ، وضعیت فنی خودرو ، چگونگی رانندگی و ... در دسترس است.

3- خودروهای هیبریدی در دماهای خیلی کم یا زیاد به مشکل برمی خورند :

تویوتاهای هیبریدی در دماهای بسیار سرد و گرم در آزمایشگاه های مجهز و تخصصی آزمایش شده اند و رفتاری متفاوت از خودروهای بنزینی متداول ندارند.

4- ریسک برق گرفتگی با خودروهای هیبریدی :

براساس آمار و منطق واقعیت، شانس برق گرفتگی حتی در تصادفات شدید نزدیک به صفر است.کلیه اجزاء و سیم های فشارقوی در محفظه های ایمن بصورتی قرار گرفته اند که دسترسی به آن ها حتی بصورت عمدی بسیار سخت است.
همچنین در شرایط تصادف کامپیوتر خودرو بلافاصله با کنتاکت های قوی داخل محفظه باطری ها، برق باطری را قطع می کند و دیگر برقی در خودرو جریان نخواهد داشت.

5- اجزاء سیستم هیبریدی باعث کم شدن فضای داخلی خودرو می شوند :

امروزه اجزاء و قطعات سیستم های هیبریدی بسیار فشرده شده اند و در طراحی های امروز با ورود به یک خودروی هیبریدی از روی فضای داخلی متوجه هیبریدی بودن آن نخواهید شد.

6- باطری های خودرو هیبریدی پس از مدتی نیاز به تعویض دارند :

باطری های تویوتا هیبریدی برای طول عمر خودرو طراحی شده اند ، برای مثال در یک نمونه یک تویوتا پریوس هیبریدی 1.5 میلیون کیلومتر را بعنوان تاکسی در ونکوور کار کرده است بدون اینکه مشکلی برای باطری ها پیش بیاید یا نیازی به تعویض باطری باشد.
علاوه بر این خودروهای هیبریدی مثل سایر خودروهای معمولی به باطری های 12ولت معمولی نیز مجهز هستند و می توانند کلاً بدون سیستم برقی و هیبریدی مثل یک خودرو بنزینی معمولی کار کنند.

7- شتاب و کشش خودروهای هیبریدی کم است :

کاملاً برعکس ، خودروهای هیبریدی توان استفاده از موتور بنزینی را در کنار موتور برقی اصلی و موتورهای برقی روی چرخ (در مدل های 4چرخ متحرک) دارند و شتاب آن ها از خودروهای هم کلاس بنزینی خود بصورت قابل توجهی بیشتر است.

8- خودروهای هیبریدی قابل اعتماد نیستند :

تویوتا تا کنون بیش از 9میلیون خودرو هیبریدی ساخته و فروخته و هرگز مشکلی در قابل اعتماد بودن خودروها نبوده است.
سیستم انتقال قدرت این خودروها قطعات متحرک کمتری دارد ، استهلاک بخش های مختلف خودرو کمتر است ، مثلاً لنت ترمز بدلیل اینکه در بسیاری از موارد برای کاهش سرعت از ترمزهای برقی سیستم هیبریدی برای شارژ باطری استفاده می شود بسیار کمتر استفاده می شوند و در چندین دوره تست های JD.Power تویوتا پریوس در کلاس کامپکت کم استهلاک ترین و کم ایراد ترین خودرو شناخته شده است.

9- خودروهای هیبریدی خیلی در حفظ محیط زیست موثر نیستند :

از تولید تا بازیافت ، تویوتاهای هیبریدی حداکثر سازگاری در طبیعت را دارند.95% این خودروها قابل بازیافت است و در مورد باطری ها نیز تویوتا مقر اختصاصی و پیشرفته ای برای بازیافت باطری ها در اختیار دارد.

 

دیدگاه‌ها  

-24 #1 سعید 1395-11-13 10:19
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین lol
نقل قول کردن
+15 #2 کارگیک 1395-11-13 10:23
به نقل از سعید:
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین lol

با سلام،
واقعاً فکر نمی کنم تویوتا نیازی به تبلیغ ما داشته باشه دوست عزیز. wink
نقل قول کردن
+9 #3 عرفان 1395-11-15 12:30
واقعا وقت این شده که دست از این لوس بازی ها برداریم و به سایت محترم کارگیک احترام بیشتری بگذاریم.
کارشناس ارشد مکانیک و متخصص برق خودرو
نقل قول کردن
+5 #4 عطا 1395-12-01 16:09
بسیار عالی بود
البته در طول عمر تویوتا شکی نیست و همینطور تویوتا پرتیراژ ترین خودروساز جهان هست و فکر میکنم نیاز به تبلیغ نداره. cool
نقل قول کردن
+6 #5 Sajad 1396-01-12 10:38
واقعا عالی بود
خیلی از زحمات شما تشکر میکنم
کارشناس مکانیک خودرو
نقل قول کردن
+7 #6 امیر 1396-04-09 15:41
خیلی عالی و خوب توضیح دادید ولی فرهنگ غلط به همین راحتی قابل تغییر نیست . در کامنت اول دقیقا این موضوع مشخص شده .
نقل قول کردن
+8 #7 مسعود 1396-04-09 16:55
سلام
ممنون از مطلب خونتون
طول عمر باتریش خیلی جالب بود
نقل قول کردن
+4 #8 مجید کیامهر 1396-04-09 18:04
عالی ممنونم از مطالب ارزشمندتون یه شخص فنی کار خوب درک میکنه که این ها چقدر بدرد میخورن تو کار همیشه موفق باشید
نقل قول کردن
+2 #9 جلال . مهدوی 1396-08-03 18:50
اکثریت افراد جامعه ما هنوز در مقابل هر تکنولوژی جدیدی عکس العمل نشان می دهند و مقاومت می نمایند . عده ای زیادی باور دارند پیکان بهترین خودرو می باشد . شاید علت این موضوع همانا فقر باشد . چون امکان استفاده از خودروهای جدید را نداشته اند و تجربه ننموده اند .
نقل قول کردن
+2 #10 علی 1396-11-10 22:42
علی ع:
مردم دشمن چیزهایی هستند که نمیدانند..
نقل قول کردن
+1 #11 صمد 1397-02-30 18:19
آیا خودرو هیبریدی بدون باتری فقط با بنزین هم کار می کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
آموزش طراحی دوبعدی و سه بعدی در SolidWorks
آموزش گام به گام طراحی 3بعدی خودرو در Blender
آموزش برطرف کردن مات شدگی چراغ های جلو
آموزش مهندسی خودروهای خودران
قانون خودرو متعارف ؛ خسارت تصادف با پورشه كمتر از خسارت تصادف با رنو ساندرو و 207
بررسی لنت ترمز و انواع آن و معرفی اجمالی سیستم ترمز خودرو
هیدرولیک و عملکرد آن در سیستم ترمز خودرو
روش نصب سنسور دنده عقب سراتو
راهنمای فن خنک کننده و فلپ های کنترلی رنو کپچر
نحوه رگلاژ ترمزدستی خودروهای برلیانس H300
روش رفع ایراد کپ کردن موتور در خودروهای با EMS SSAT
راهنمای تعمیرات اکسل جلو تندر90
راهنمای تعمیرات موتور 4G6 میتسوبیشی گالانت و لنسر
تحقیق گازسوز کردن خودرو
جزوه سیستم سوخت رسانی و برق و انژکتور خودرو
جزوه راهنمای سیستم سوخت رسانی بنزینی کاربراتوری
نقشه و Pin Layout و استراتژی سیستم سوخت رسانی SSAT و SSAT Bifuel
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4
آموزش پنچرگیری لاستیک خودرو
مقدمه ای بر تعمیرات نرم افزاری و برنامه ریزی ECU
معرفی شمع های سوزنی ایریدیوم و پلاتینیوم
استرات بار (استرس بار) و مزایای آن برای هندلینگ و تعلیق خودرو
آموزش کاربردی طراحی قطعات الکترو-مکانیکال با SOLIDWORKS - طراحی کوادکوپتر
آموزش تکنیک های حرفه ای طراحی در SOLIDWORKS
معرفی و تشریح اجزاء و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک/تیپ ترونیک AL4
مبانی و مفاهیم عملکرد گیربکس اتوماتیک
Bertha Benz: the journey that changed everything
آموزش تنظیم (رگلاژ) عقربه‌های پشت آمپر پژو ۲۰۶
ساختار ایستگاه های سوخت رسانی CNG
تشریح ریمپ ECU و شرح Remap ایسیو ساژم S2000
آشنایی و شرح عملکرد موتور دیزل
دستورالعمل بازدید دستکاری صفحه کیلومتر در خودروهای X100 و X200
دستورالعمل عیب یابی و تعویض مجموعه کویل ، وایر و شمع انواع پراید
آموزش یادگیری عمیق ، شبکه های عصبی و پردازش تصویر برای خودروهای خودران
شرح و آموزش پولیش رنگ و بدنه خودرو
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی : پراید گران نیست، با قیمت‌های بالاتر صادر می‌کنیم
معرفی و آموزش عیب یابی ، تمیز کردن ، بازکردن و تعمیر استپر موتور
آموزش بازدید و تعویض دیسک و لنت ترمز تویوتا کمری (2006 تا 2015)
Classroom Manual for Automotive Electricity And Electronics
راهنمای کامل مدارهای الکتریکی چانگان CS35

آخرین آگهی ها

آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
قیمت دستگاه شارژ گاز کولر خودرو وکیوم اتوماتیک گاز کولر خرید ...
مشخصات ،قیمت و خرید لاستیک در ار برند برایت پولی پرزان پاریز ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کام ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کام ...
پروگرامر ایسیو نگار خودرو قیمت دستگاه پروگرام ای سی یو با ...