جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
samin ba
فن خودرو
carworks
دنیای خودرو
CarGeek | کارگیک

Toyota Hybrid Myth Answered

1- نیاز به اتصال به منبع برق و شارژ : 

در تویوتاهای هیبریدی هرگز نیازی به اتصال به منبع برق و شارژ باطری ها نیست ، شارژ باطری ها بوسیله انرژی تامین شده از بازیافت نیروی ترمز تامین می شود.انرژی حاصل از ترمز در راه حل های خودروهای معمولی بنزینی به گرما تبدیل و از روی دیسک و لنت ترمز دفع می شود.
همچنین از موتور بنزینی خودرو نیز برای تولید انرژی الکتریکی اضافه در صورت نیاز استفاده می شود.
این موارد بصورت کاملاً خودکار اتفاق می افتند و نیازی به دخالت راننده نیست.

2- خودروهای هیبریدی برای اشخاص فنی و آشنا به تکنولوژی مناسب هستند :

در تویوتاهای هیبریدی شما به همان میزان مهارتی نیاز دارید که برای راندن هر خودرو اتوماتیک دیگری نیاز هست.
استفاده از موتور برقی ، بنزینی یا ترکیب این دو و سایر امور بصورت خودکار انجام می شود.
البته راننده می تواند حالت تنها استفاده از موتور برقی را برای سرعت های پائین انتخاب نماید.
اما برای اشخاص علاقه مند به جزئیات فنی نیز اطلاعات کاملی در صفحه نمایش اصلی از وضعیت رانندگی ، وضعیت فنی خودرو ، چگونگی رانندگی و ... در دسترس است.

3- خودروهای هیبریدی در دماهای خیلی کم یا زیاد به مشکل برمی خورند :

تویوتاهای هیبریدی در دماهای بسیار سرد و گرم در آزمایشگاه های مجهز و تخصصی آزمایش شده اند و رفتاری متفاوت از خودروهای بنزینی متداول ندارند.

4- ریسک برق گرفتگی با خودروهای هیبریدی :

براساس آمار و منطق واقعیت، شانس برق گرفتگی حتی در تصادفات شدید نزدیک به صفر است.کلیه اجزاء و سیم های فشارقوی در محفظه های ایمن بصورتی قرار گرفته اند که دسترسی به آن ها حتی بصورت عمدی بسیار سخت است.
همچنین در شرایط تصادف کامپیوتر خودرو بلافاصله با کنتاکت های قوی داخل محفظه باطری ها، برق باطری را قطع می کند و دیگر برقی در خودرو جریان نخواهد داشت.

5- اجزاء سیستم هیبریدی باعث کم شدن فضای داخلی خودرو می شوند :

امروزه اجزاء و قطعات سیستم های هیبریدی بسیار فشرده شده اند و در طراحی های امروز با ورود به یک خودروی هیبریدی از روی فضای داخلی متوجه هیبریدی بودن آن نخواهید شد.

6- باطری های خودرو هیبریدی پس از مدتی نیاز به تعویض دارند :

باطری های تویوتا هیبریدی برای طول عمر خودرو طراحی شده اند ، برای مثال در یک نمونه یک تویوتا پریوس هیبریدی 1.5 میلیون کیلومتر را بعنوان تاکسی در ونکوور کار کرده است بدون اینکه مشکلی برای باطری ها پیش بیاید یا نیازی به تعویض باطری باشد.
علاوه بر این خودروهای هیبریدی مثل سایر خودروهای معمولی به باطری های 12ولت معمولی نیز مجهز هستند و می توانند کلاً بدون سیستم برقی و هیبریدی مثل یک خودرو بنزینی معمولی کار کنند.

7- شتاب و کشش خودروهای هیبریدی کم است :

کاملاً برعکس ، خودروهای هیبریدی توان استفاده از موتور بنزینی را در کنار موتور برقی اصلی و موتورهای برقی روی چرخ (در مدل های 4چرخ متحرک) دارند و شتاب آن ها از خودروهای هم کلاس بنزینی خود بصورت قابل توجهی بیشتر است.

8- خودروهای هیبریدی قابل اعتماد نیستند :

تویوتا تا کنون بیش از 9میلیون خودرو هیبریدی ساخته و فروخته و هرگز مشکلی در قابل اعتماد بودن خودروها نبوده است.
سیستم انتقال قدرت این خودروها قطعات متحرک کمتری دارد ، استهلاک بخش های مختلف خودرو کمتر است ، مثلاً لنت ترمز بدلیل اینکه در بسیاری از موارد برای کاهش سرعت از ترمزهای برقی سیستم هیبریدی برای شارژ باطری استفاده می شود بسیار کمتر استفاده می شوند و در چندین دوره تست های JD.Power تویوتا پریوس در کلاس کامپکت کم استهلاک ترین و کم ایراد ترین خودرو شناخته شده است.

9- خودروهای هیبریدی خیلی در حفظ محیط زیست موثر نیستند :

از تولید تا بازیافت ، تویوتاهای هیبریدی حداکثر سازگاری در طبیعت را دارند.95% این خودروها قابل بازیافت است و در مورد باطری ها نیز تویوتا مقر اختصاصی و پیشرفته ای برای بازیافت باطری ها در اختیار دارد.

 

دیدگاه‌ها  

-28 #1 سعید 1395-11-13 10:19
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین :lol:
نقل قول کردن
+14 #2 کارگیک 1395-11-13 10:23
به نقل از سعید:
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین :lol:

با سلام،
واقعاً فکر نمی کنم تویوتا نیازی به تبلیغ ما داشته باشه دوست عزیز. ;-)
نقل قول کردن
+9 #3 عرفان 1395-11-15 12:30
واقعا وقت این شده که دست از این لوس بازی ها برداریم و به سایت محترم کارگیک احترام بیشتری بگذاریم.
کارشناس ارشد مکانیک و متخصص برق خودرو
نقل قول کردن
+5 #4 عطا 1395-12-01 16:09
بسیار عالی بود
البته در طول عمر تویوتا شکی نیست و همینطور تویوتا پرتیراژ ترین خودروساز جهان هست و فکر میکنم نیاز به تبلیغ نداره. 8)
نقل قول کردن
+6 #5 Sajad 1396-01-12 10:38
واقعا عالی بود
خیلی از زحمات شما تشکر میکنم
کارشناس مکانیک خودرو
نقل قول کردن
+7 #6 امیر 1396-04-09 15:41
خیلی عالی و خوب توضیح دادید ولی فرهنگ غلط به همین راحتی قابل تغییر نیست . در کامنت اول دقیقا این موضوع مشخص شده .
نقل قول کردن
+8 #7 مسعود 1396-04-09 16:55
سلام
ممنون از مطلب خونتون
طول عمر باتریش خیلی جالب بود
نقل قول کردن
+4 #8 مجید کیامهر 1396-04-09 18:04
عالی ممنونم از مطالب ارزشمندتون یه شخص فنی کار خوب درک میکنه که این ها چقدر بدرد میخورن تو کار همیشه موفق باشید
نقل قول کردن
+2 #9 جلال . مهدوی 1396-08-03 18:50
اکثریت افراد جامعه ما هنوز در مقابل هر تکنولوژی جدیدی عکس العمل نشان می دهند و مقاومت می نمایند . عده ای زیادی باور دارند پیکان بهترین خودرو می باشد . شاید علت این موضوع همانا فقر باشد . چون امکان استفاده از خودروهای جدید را نداشته اند و تجربه ننموده اند .
نقل قول کردن
+2 #10 علی 1396-11-10 22:42
علی ع:
مردم دشمن چیزهایی هستند که نمیدانند..
نقل قول کردن
+1 #11 صمد 1397-02-30 18:19
آیا خودرو هیبریدی بدون باتری فقط با بنزین هم کار می کند
نقل قول کردن
0 #12 محسن 1398-03-04 23:36
در کشوری که سوخت تقریبا رایگان است خودروی هیبرید کار بردی نداردولازم نیست
نقل قول کردن
0 #13 محمدرضا 1398-04-30 02:01
باسلام یک سوال داشتم .امنیت باتریها چطور هست بعنوان مثال اگراون حجم باتری مثل یاطری موبایلها منفجربشه یا اتیش بگیربگیره دیگه نمیشه کاری کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
مروری بر عملکرد شش ساله هاشم یکه زارع در ایران خودرو
آموزش و راهنماهای فیلرگیری موتور
کلاس شاسی ، بدنه ، تعلیق ، ترمز ، فرمان و انتقال قدرت استاد صیاد نصیری
راهنمای آموزشی موتور XU7 هشت و 16سوپاپ پژو 405 و سمند و پارس
آموزش نحوه استفاده از ابزار مخصوص در تعمیرات گیربکس اتوماتیک خودروهای کوییک و ساینا
TIBA Injection repair manual
لیست، تصویر و شماره فنی قطعات تیبا
معرفی انواع جک های تعمیرگاهی و نحوه و نکات کار با آن ها
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم سوخت رسانی ساینا اتوماتیک
لئوپارد ، نسخه مهندسی آلمانی زرهی های سنگین میدان نبرد
جدول زوایای فرمان و نوع سیستم تعلیق خودروهای سایپا
لیست ECUها و ICUهای محصولات سایپا (X100 ,X200, زامیاد)
دفترچه راهنمای تویوتا C-HR هیبرید
دستورالعمل بازدید و تعویض رولبرینگ عقب تیبا
دستورالعمل عیب یابی و تعویض ریموت و رسیور سایپا 132 و تیبا و تیبا2
راهنمای آموزشی سیستم های الکترونیکی ترمز رنو
رفع ایراد جوش آوردن خودرو با اصلاح دسته سیم باتری کوییک و ساینا اتوماتیک
معرفی سیستم سوخت رسانی بوش بنزینی و بوش پایه گازسوز پراید
راهنمای سیستم مدیریت موتور UAES خودرو MVM315
آشنایی با قطعات و سیستم مدیریت موتور BOSCH ME 17.9.71 موتور TU5 پژو 206 و پژو207 و پژو405 و پژو پارس
راهنمای سیستم سوخت رسانی و انژکتور H30 Cross
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو
جدول عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
پرونده کامل ترموستات + نکات و آموزش تعویض
تشریح نحوه کارکرد سیستم خنک کننده موتور خودرو
آخرین مطالب جدید شده
safety security adb
skp
rahro

آخرین آگهی ها

تعمیر قفل صندوق انواع اتومبیل هیوندا و کیا تعویض زبانه لاک ...
تولید انواع وایر شمعهای پژو405 /پراید/پیکان/زانتیا/نیسان/۲۰۶ ...
مجتمع آموزشی فنی وحرفه ای علم وصنعت برگزارمی کند :» مکانیک ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش عملی تمامی بردهای الکترونیکی خودروهای سنگین،راهسازی و ...
مجتمع آموزشی فنی وحرفه ای علم وصنعت برگزارمی کند مکانیک - ا ...
آموزش باطری سازی و مکانیکی کامیون و اتوبوس های نسل جدید اسکا ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
پروگرامر و دیاگ TNM (نسخه فول ورژن)
تعمیرات و عیب یابی و تامین قطعات گیربکس اتوماتیک تعمیر تخص ...
تجهیزات آموزشی برق و مکانیک خودرو از شرکت توان قدرت مامطیر ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
دوره تخصصی خودروهای هیبرید 09123386580 ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کام ...
تعمیر تخصصی موتور ، جلوبندی ، تسنه تایم ، آب روغن کلیه خودرو ...