Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
carworks_b2
Dkhodro_nba
carworks_nba
samin_ba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Toyota_Hybrid-Myth_Answered

1- نیاز به اتصال به منبع برق و شارژ : 

در تویوتاهای هیبریدی هرگز نیازی به اتصال به منبع برق و شارژ باطری ها نیست ، شارژ باطری ها بوسیله انرژی تامین شده از بازیافت نیروی ترمز تامین می شود.انرژی حاصل از ترمز در راه حل های خودروهای معمولی بنزینی به گرما تبدیل و از روی دیسک و لنت ترمز دفع می شود.
همچنین از موتور بنزینی خودرو نیز برای تولید انرژی الکتریکی اضافه در صورت نیاز استفاده می شود.
این موارد بصورت کاملاً خودکار اتفاق می افتند و نیازی به دخالت راننده نیست.

2- خودروهای هیبریدی برای اشخاص فنی و آشنا به تکنولوژی مناسب هستند :

در تویوتاهای هیبریدی شما به همان میزان مهارتی نیاز دارید که برای راندن هر خودرو اتوماتیک دیگری نیاز هست.
استفاده از موتور برقی ، بنزینی یا ترکیب این دو و سایر امور بصورت خودکار انجام می شود.
البته راننده می تواند حالت تنها استفاده از موتور برقی را برای سرعت های پائین انتخاب نماید.
اما برای اشخاص علاقه مند به جزئیات فنی نیز اطلاعات کاملی در صفحه نمایش اصلی از وضعیت رانندگی ، وضعیت فنی خودرو ، چگونگی رانندگی و ... در دسترس است.

3- خودروهای هیبریدی در دماهای خیلی کم یا زیاد به مشکل برمی خورند :

تویوتاهای هیبریدی در دماهای بسیار سرد و گرم در آزمایشگاه های مجهز و تخصصی آزمایش شده اند و رفتاری متفاوت از خودروهای بنزینی متداول ندارند.

4- ریسک برق گرفتگی با خودروهای هیبریدی :

براساس آمار و منطق واقعیت، شانس برق گرفتگی حتی در تصادفات شدید نزدیک به صفر است.کلیه اجزاء و سیم های فشارقوی در محفظه های ایمن بصورتی قرار گرفته اند که دسترسی به آن ها حتی بصورت عمدی بسیار سخت است.
همچنین در شرایط تصادف کامپیوتر خودرو بلافاصله با کنتاکت های قوی داخل محفظه باطری ها، برق باطری را قطع می کند و دیگر برقی در خودرو جریان نخواهد داشت.

5- اجزاء سیستم هیبریدی باعث کم شدن فضای داخلی خودرو می شوند :

امروزه اجزاء و قطعات سیستم های هیبریدی بسیار فشرده شده اند و در طراحی های امروز با ورود به یک خودروی هیبریدی از روی فضای داخلی متوجه هیبریدی بودن آن نخواهید شد.

6- باطری های خودرو هیبریدی پس از مدتی نیاز به تعویض دارند :

باطری های تویوتا هیبریدی برای طول عمر خودرو طراحی شده اند ، برای مثال در یک نمونه یک تویوتا پریوس هیبریدی 1.5 میلیون کیلومتر را بعنوان تاکسی در ونکوور کار کرده است بدون اینکه مشکلی برای باطری ها پیش بیاید یا نیازی به تعویض باطری باشد.
علاوه بر این خودروهای هیبریدی مثل سایر خودروهای معمولی به باطری های 12ولت معمولی نیز مجهز هستند و می توانند کلاً بدون سیستم برقی و هیبریدی مثل یک خودرو بنزینی معمولی کار کنند.

7- شتاب و کشش خودروهای هیبریدی کم است :

کاملاً برعکس ، خودروهای هیبریدی توان استفاده از موتور بنزینی را در کنار موتور برقی اصلی و موتورهای برقی روی چرخ (در مدل های 4چرخ متحرک) دارند و شتاب آن ها از خودروهای هم کلاس بنزینی خود بصورت قابل توجهی بیشتر است.

8- خودروهای هیبریدی قابل اعتماد نیستند :

تویوتا تا کنون بیش از 9میلیون خودرو هیبریدی ساخته و فروخته و هرگز مشکلی در قابل اعتماد بودن خودروها نبوده است.
سیستم انتقال قدرت این خودروها قطعات متحرک کمتری دارد ، استهلاک بخش های مختلف خودرو کمتر است ، مثلاً لنت ترمز بدلیل اینکه در بسیاری از موارد برای کاهش سرعت از ترمزهای برقی سیستم هیبریدی برای شارژ باطری استفاده می شود بسیار کمتر استفاده می شوند و در چندین دوره تست های JD.Power تویوتا پریوس در کلاس کامپکت کم استهلاک ترین و کم ایراد ترین خودرو شناخته شده است.

9- خودروهای هیبریدی خیلی در حفظ محیط زیست موثر نیستند :

از تولید تا بازیافت ، تویوتاهای هیبریدی حداکثر سازگاری در طبیعت را دارند.95% این خودروها قابل بازیافت است و در مورد باطری ها نیز تویوتا مقر اختصاصی و پیشرفته ای برای بازیافت باطری ها در اختیار دارد.

 

دیدگاه‌ها  

-21 #1 سعید 1395-11-13 10:19
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین lol
نقل قول کردن
+14 #2 کارگیک 1395-11-13 10:23
به نقل از سعید:
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین lol

با سلام،
واقعاً فکر نمی کنم تویوتا نیازی به تبلیغ ما داشته باشه دوست عزیز. wink
نقل قول کردن
+8 #3 عرفان 1395-11-15 12:30
واقعا وقت این شده که دست از این لوس بازی ها برداریم و به سایت محترم کارگیک احترام بیشتری بگذاریم.
کارشناس ارشد مکانیک و متخصص برق خودرو
نقل قول کردن
+6 #4 عطا 1395-12-01 16:09
بسیار عالی بود
البته در طول عمر تویوتا شکی نیست و همینطور تویوتا پرتیراژ ترین خودروساز جهان هست و فکر میکنم نیاز به تبلیغ نداره. cool
نقل قول کردن
+6 #5 Sajad 1396-01-12 10:38
واقعا عالی بود
خیلی از زحمات شما تشکر میکنم
کارشناس مکانیک خودرو
نقل قول کردن
+7 #6 امیر 1396-04-09 15:41
خیلی عالی و خوب توضیح دادید ولی فرهنگ غلط به همین راحتی قابل تغییر نیست . در کامنت اول دقیقا این موضوع مشخص شده .
نقل قول کردن
+9 #7 مسعود 1396-04-09 16:55
سلام
ممنون از مطلب خونتون
طول عمر باتریش خیلی جالب بود
نقل قول کردن
+4 #8 مجید کیامهر 1396-04-09 18:04
عالی ممنونم از مطالب ارزشمندتون یه شخص فنی کار خوب درک میکنه که این ها چقدر بدرد میخورن تو کار همیشه موفق باشید
نقل قول کردن
+3 #9 جلال . مهدوی 1396-08-03 18:50
اکثریت افراد جامعه ما هنوز در مقابل هر تکنولوژی جدیدی عکس العمل نشان می دهند و مقاومت می نمایند . عده ای زیادی باور دارند پیکان بهترین خودرو می باشد . شاید علت این موضوع همانا فقر باشد . چون امکان استفاده از خودروهای جدید را نداشته اند و تجربه ننموده اند .
نقل قول کردن
+2 #10 علی 1396-11-10 22:42
علی ع:
مردم دشمن چیزهایی هستند که نمیدانند..
نقل قول کردن
+1 #11 صمد 1397-02-30 18:19
آیا خودرو هیبریدی بدون باتری فقط با بنزین هم کار می کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
پاسخ به شایعات و اشتباهات درباره تویوتا هیبریدی
هیدرولیک و عملکرد آن در سیستم ترمز خودرو
استفاده از آب بجای بنزین و روشن کردن خودرو پژو ۴۰۵ بوسیله آب
فهم عملکرد و مزایا و معایب گیربکس CVT
معرفی بخش های مختلف داخل کاپوت جلو پژو 206
چاپ 3بعدی قطعات فلزی با تکنولوژی direct metal laser sintering (DMLS)
کتاب تعمیرکار برق خودرو براساس استاندارد درجه2 فنی و حرفه ای (باتری سازی)
راهنمای تعمیرات اکسل جلو رنو ساندرو
راهنمای سیستم انتقال قدرت و پلوس ساندرو
جزوه امداد خودروهای مدیران خودرو
راهنمای کامل تعمیرات جیلی امرگرند EC7
رالی های شبانه و شرط بندی زیرزمینی در تهران
مقایسه مسیریاب های Waze و نشان
نکاتی درباره سیستم خنک کننده ، رادیاتور و جوش آوردن خودرو
فیلم آموزش بازکردن ، عیب یابی و بستن گیربکس F۲۵MR مزدا۳۲۳ + مستندات اورهال
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
دستورالعمل عیب یابی مجموعه جلو آمپر X100 و X200 (بجز کوئیک و ساینا AT)
جزوه آموزشی سیستم برق خودروی Arizzo5
جزوه برق تیگو 7 موتور 1.5TC و گیربکس DCT
راهنمای تعویض دیسک چرخ عقب برلیانس H300
راهنمای تعویض سنسور نقطه مرگ بالای خودرو وانت زامیاد
راهنمای تعویض موتور پله ای (استپ موتور) دریچه گاز خودرو زامیاد
آموزش برق خودرو : مبحث کامل فن خنک کننده موتور
صنعت خودرو در پسابرجام
آسیب شناسی صنعت خودرو
فیلم آموزشی باز کردن و بستن تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
راهنمای آموزشی دلکو و کویل
راهنمای تعمیرات و عیب یابی ایربگ راننده و کمربند پیش کشنده خانواده خودرو سورن
راهنمای تعمیرات ، عیب یابی و نقشه های ایربگ سرنشین سمند
نقشه های سیم کشی های الکتریکی مزدا 323
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
آموزش تعمیر لیفترها و اسبک های هیدرولیکی سرسیلندر تیبا
تاریخچه نیسان GT-R
راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق جلو تیبا
کتاب Gasoline Engine Management Systems and Components
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور + فیلم های تعویض آب رادیاتور 405،پارس،سمند،ریو،مزدا3
انواع نقش آج تایر خودرو
مکانیزمهای شگفت انگیز مکانیک
درگ هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر
نحوه رفع ایراد عدم عملکرد فن بخاری بعلت خرابی رزیستور در خودروهای خانواده X200
فراخوان عیب یابی ، تعویض و تنظیم سوئیچ پدال ترمز در خودروهای کوئیک و ساینا اتوماتیک (کدخطای P0504)
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو
خودروی برقی کوادرو؛تولید شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه آزاد قزوین
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور TU5 پژو 206

آخرین آگهی ها

اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی نشان برتر با سابقه 13 ساله خود در زمینه آموزش ...
آموزشگاه باطری سازی (برق خودرو)
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزش تخصصی برق خودرو -تعمیرات ECU-مالتی پلکس-تنظیم موتور- م ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
تعمیرگاه مرکزی اتوچک تعمیرات تخصصی برق و مکانیک بنز و بی.ام ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...