Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
Dkhodro_nba
carworks_b2
samin_ba
carworks_nba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Zetros_00

کمپانی مرسدس بنز همواره با خودروهای لوکسش که شما را در کمال آسایش و راحتی جابه‌جا می‌کنند، شناخته می‌شود. همه ما محصولات این کمپانی را دوست داریم؛ چراکه با راحتی و آرامش بی‌نظیر خود، بهشتی امن را برای ما فراهم می‌آورند.

Mercedes-Benz-Zetros_0

اما این بار مهندسان باهوش این خودروساز آلمانی اقدام به ساخت کامیونی با قابلیت انجام کارهای سنگین نمودند: زتروس، مقاوم‌ترین کامیون این کمپانی!!! ضدگلوله بودن بدنه، رانندگی با این کامیون را در مناطق جنگی به یک پیاده‌روی لذت‌بخش در پارک تبدیل می‌کند.

کلیپ معرفی مرسدس بنز زتروس

هم اکنون طبق برنامه، «زتروس» در گونه های دومحور 4*4 با فاصله محورهای 4800 میلی متر و سه محور 6*6 که محورهای آن در فواصل 1450+4750 میلی متری یکدیگر قراردارند، تولید می شود تا به ترتیب وزن ناخالص آنها برابر 16 تا 18 تن و 25 تا 27 تن باشد. برای انجام همه وظایف محوله در تمام سطوح، یک جعبه انتقال دو مرحله ای با نرخ ازدیاد 1 به 69/1، قدرت ورودی به چرخ ها را در شرایط سخت افزایش می دهد که به جای آن خریدار مختار است تا سفارش نصب قفل دیفرانسیل مکانیکی را برای محور عقب بدهد.

با این توضیحات مشخص می گردد که نسل تازه وارد کامیون های مرسدس، قابلیت و توان انجام سخت ترین وظایف در دشوارترین شرایط را دارد و به راحتی می توان آن را در اموری چون امداد در بلایای طبیعی، آتش نشانی جنگل ها، صنایع انرژی و . . . به کار گرفت به طوری که شاید بتوان آن را در نمونه بزرگتر مدل معروف یونیموگ دانست.

zetros_fire_rescue_multimedia_wallpaper_2_1280x1024.jpg

طراحی بدنه

طراحی قرص و مستحکم بدنه این غول آلمانی، هیچ‌گونه تردیدی در خصوص ماهیت باری و تجاری آن و قابلیت رانندگی در شرایط مختلف به جا نمی‌گذارد. قرار گرفتن کابین زتروس در پشت موتور آن، بهترین حالت را برای رانندگی در شرایط سخت بدون مختل کردن آسایش راننده فراهم می‌آورد. در این حالت، کابین در موقعیتی پایین‌تر و پشت محور جلو قرار می‌گیرد که این امر در کاهش تکان‌ها و افزایش راحتی راننده نقش بسزایی دارد.

zetros_chassis_frame_465x245_jpg.object-Single-MEDIA

2016-Mercedes-Benz-ZETROS

بارزترین تفاوت این کامیون با سایرهم قطارانش در مرسدس را باید برخورداری از طرح کابین پشت موتور(به اصطلاح دماغ دار) دانست که وجود جلو پنجره ای خاص، به آن چهره ای مهاجم و جسور بخشیده است ولی مهمترین مزیت چنین چیدمانی، پایین تر آمدن سطح کابین و در نتیجه کاهش تکان های نفرات، به خصوص در مناطق سخت گذر است. 

MercedesBenzTrucks_0

به لطف ارتفاع زیاد شاسی از سطح زمین و چرخ‌های بسیار بزرگ، رفتن به جنگل‌های بکر، سایت‌های ساختمانی، مناطق برفی و زمین‌های گلی و باتلاقی بسیار راحت است. موتور و شاسی زتروس همانندآکتروس و آکسور، اما با قدرت بیشتری است که این امر مقاومت آن را افزایش می‌دهد. در جلوی کاپوت چهارگوش، جلوپنجره‌ای عمودی با سه نوار افقی قرار دارد و ستاره سه پر مرسدس بنز نیز در وسط آن جای گرفته است.

mercedes-benz-zetros-review-tradetrucks2

شکل عضلانی گلگیرها حسی از قدرت را به بیننده منتقل می‌کند و دو راهنما قرار گرفته بر روی آنها نیز، بر زیبایی هر چه بیشتر این غول آلمانی می‌افزایند. چراغ‌های جلو نیز، بر روی سپر سه تکه که از فولاد مقاوم ساخته شده است، قرار گرفته و همین امر انجام هر کاری را بدون کوچکترین مشکلی امکان‌پذیر می‌سازد.

طراحی داخلی

درون کابین این کامیون بیابانی تمام چرخ متحرک، سه صندلی مجزا قرار دارد که با محفظه ای برای جای دادن بار سرنشینان تکمیل می شود. از سوی دیگر قرار گرفتن صندلی ها بین دومحور، موجب حذف ضربات وارده در عبور از جاده های ناهموار به افراد شده و بدلیل فاصله موجود تا موتور، می توان صداگیری کامل تری در محفظه موتور انجام داد و بر آرامش داخل اتاق افزود.

Zetros_06

به دلیل ارتفاع زیاد شاسی از سطح زمین، دسترسی به کابین کمی سخت می‌باشد و به کمی تلاش و ممارست نیاز دارد. اما به محض اینکه وارد کابین شوید، محیطی با ارگونومی عالی و فضای بزرگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. گفتنی است، در کابین زتروس نباید به دنبال طراحی شیک و مدرن باشید، چراکه مهندسی این کامیون به شکلی است که بیشتر بر روی کارایی تاکید کرده تا تجمل گرایی. البته کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده بسیار عالی بوده و استفاده از زتروس را همیشگی می‌سازد؛ قرار گرفتن هر چیز در جای خود، یک بار دیگر ما را به تحسین و تکریم مهندسی آلمانی وامی‌دارد.

mercedes-zetros-gets-desert-themed-luxury-interior-from-carlex-photo-gallery_10

کابین این آلمانی پر قدرت ظرفیت سه سرنشین را دارد و هر سه صندلی با کمربند ایمنی و محافظ سر تجهیز شده‌اند. خریداران در صورت تمایل و به منظور بهره‌مندی از رفاه و آسایش بیشتر می‌توانند صندلی‌های بادی را برای زتروس سفارش دهند. صندلی‌ها اگرچه کمی بیش از حد صاف و هموار هستند، اما با وجود امکان تنظیم در حالت‌های مختلف شما می‌توانید به راحتی بهترین موقعیت برای راندگی را مشخص کنید. کمپانی سازنده با ایجاد تغییراتی در کیلومترشمار قرض گرفته شده از آکسور، آن را با شرایط و اولویت‌های زتروس هماهنگ کرده است. چیدمان خوب ادوات و تجهیزات استفاده از آنها را راحت و آسان می‌سازد؛ در صفحه کیلومترشمار نیز، یک سرعت‌سنج، دورسنج، آمپر سوختو فشار باد به همراه یک نمایشگر کاربردی وجود دارد.

mercedes-benz-zetros-camper-van-by-carlex_0

در سمت راست فرمان، دکمه‌ها و اهرم‌های تنظیم آینه‌ها، سیستم تهویه مطبوع، قفل دیفرانسیل، و دنده آف رود قرار دارند؛ همچنین، شما می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را در چهار قفسه تعبیه شده زیر سقف قسمت جلو قرار دهید. محفظه قرار گرفته در قسمت میانی زیرآرنجی نیز، با وجود دو جالیوانی، از کارایی بسیار خوبی برخوردار است.

 

پیشرانه و قوای محرکه

تامین نیروی «زتروس»، برعهده موتور دیزل شش سیلندر خطی OM926LA است، پیشرانه ای جمع و جور به گنجایش 7.2 لیتر و مجهز به توربوشارژر که می تواند 326 اسب بخار (240 کیلووات) قدرت تولید کرده و گشتاور 1300 نیوتن متری آن در سرعت های دورانی 1200 تا 1600 دور بر دقیقه در دسترس است. موتور مورد بحث قابلیت خود از لحاظ دوام را قبلا در سایر کامیون های مرسدس نشان داده و سازنده به آن اعتماد کاملی دارد.

zetros_powertrain_engine

پیشرانه شش سیلندر خطی 7.2 لیتری موجود در زتروس، با تبعیت از استاندارد یورو 5 و تولید قدرتی معادل 326 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 1,300 نیوتن‌متر در بازه 1,200 تا 1,600 دور بر دقیقه، این کامیون آلمانی را به پیش می‌راند (مدل یورو 3 این پیشرانه نیز، وجود دارد). کمپانی سازنده دو نوع گیربکس برای زتروس در نظر گرفته است:
- 9سرعته هیدرولیک-پنوماتیک دستی به صورت استاندارد
-  شش سرعته اتوماتیک Allison به صورت سفارشی.

MercedesBenzTrucks

انتقال نیرو به وسیله یک جعبه دنده تعویض هیدرولیک G131 دارای هشت دنده جلو و یک دنده کرال به تمام چرخ ها صورت می گیرد اما جعبه دنده خودکار نیز برای این کامیون قابل قابل سفارش است. ترمزهای دیسکی روی محورهای تنومند چند تکه همراه با مجموعه تعلیق پیشرفته ای شامل اتصالات چند جزئی و فنرهای لول و شمش، بخش دیگری از این کامیون قدرتمند محسوب می شوند.

zetros_fire_home_Rescue_0

شایان ذکر است، پیشرانه موجود با ارائه عملکردی بی‌نظیر، با به چالش کشیدن شرایط مختلف، از پس هر کاری برمی‌آید. سیستم چهارچرخ محرک نیز، به گونه‌ای طراحی شده است که زتروس را در جاده‌های ناهموار و آف‌رود آماده حرکت می‌سازد و قابلیت حمل بارهای سنگین را به آن می‌بخشد.

Zetros_01

رانندگی با مرسدس بنز زتروس

طراحی سیستم تعلیق زتروس با وجود فنرها و کمک فنرهای پارابولیک، رانندگی نرم و راحتی را برای این سنگین وزن آلمانی فراهم می‌آورد؛ گفتنی است، با وجود چنین سیستم تعلیقی شما می‌توانید به راحتی از گودال‌هایی به عمق 0.8 تا 1.2 متر عبور کنید. استفاده از شاسی نردبانی با افزایش مقاوت زتروس، انعطاف‌پذیری آن را نیز بهبود می‌بخشد و در نتیجه عملکرد و هندلینگ فوق‌العاده‌ای برای این کامیون به ارمغان می‌آورد.

mercedes-zetros-gets-desert-themed-luxury-interior-from-carlex-photo-gallery

با یک بار تماشا و رانندگی با مرسدس بنز زتروس، محال است شیفته این کامیون نشوید. خودروساز آلمانی با کنار هم قرار دادن استحکام، کیفیت ساخت عالی، پیشرانه‌های پرقدرت و شاسی مقاوم، ترکیب بی‌نظیری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در داخل کابین نیز، هر آنچه برای راحتی و آسایش راننده و دیگر سرنشینان لازم است، وجود دارد. بدین ترتیب، می‌توان گفت کمپانی مرسدس بنز یک بار دیگر توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فرد خود را به رخ همگان کشیده است.

zetros_models_hero

منابع :
- کاتالوگ مرسدس بنز زتروس
- 1car.ir
- ویکیپدیا
- مکانیکال سیتی

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
آموزش بازدید و تعویض دیسک و لنت ترمز تویوتا کمری (2006 تا 2015)
Classroom Manual for Automotive Electricity And Electronics
راهنمای کامل مدارهای الکتریکی چانگان CS35
نرم افزار نقشه های کامل الکتریکی تندر90 و ساندرو (VISU)
راهنماهای کامل تعمیرات سوناتا NF (موتورهای 2.4 و 3.3)
تست و مقایسه مزدا3 و کیا سراتو + تست درگ و هندلینگ
آموزش سری و موازی کردن باطری ها برای بدست آوردن ولتاژ و آمپراژ مختلف
تحلیل سیستم های تعلیق خودرو سمند
معرفی سوخت E85 پایه اتانول بعنوان سوخت خودرو
آموزش پروژه طراحی خودرو کارتینگ در CATIA v5
کم فرمانی (Understeer) و بیش فرمانی (Oversteer)
آموزش محیط کار و طراحی قطعات با CATIA v5
تقویت کاربراتور در مقابل سیستم تزریق الکترونیکی
نحوه کارکرد سیستم انتقال نیرو به چرخ ها در سیستم 4MATIC مرسدس بنز
خودروهای خودران در 2018 و چشم انداز در 2019
راهنمای ایراد شتاب گیری و گاز خوردن ضعیف موتور و گاهاً خاموش شدن آن
راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک تندر90
راهنمای تعمیرات گیربکس پادرا
راهنمای تعمیرات و سرویس سیستم تعلیق سراتو
مدلسازی BMW i8 در AutoDesk Maya 2013
آموزش مدلسازی و طراحی قطعات با Autodesk Inventor 2018
آموزش مقدمات مدل‌ سازی و تحلیل با ANSYS
آموزش SOLIDWORKS 2018
آموزش سریع و کاربردی Autodesk Inventor 2018
مبانی و مفاهیم عملکرد گیربکس اتوماتیک
آموزش طراحی خودرو در فتوشاپ
آشنایی با موتور XU10 پژو-سیتروئن
مونا سپهری، فردی کلیدی در تشکیل هولدینگ رنو/نیسان
آلبوم نقشه های برقی تندر90
راهنماهای تعمیراتی هیوندای توسان نسل اول
راهنماهای تعمیراتی هیوندای کوپه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای سانتافه نسل دوم
راهنماهای تعمیراتی هیوندای آزرا نسل چهارم
شابلون تعمیرات ECU ولئو و ساژم
چرخه اتکینسون (Atkinson cycle)
A Security Analysis of Radio Remote Controllers
10 سال با 7 مدیرعامل سایپا
Millions of Industrial Machines Equipped with RF Remotes Can Be Hacked Remotely
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ

آخرین آگهی ها

بهینه شده نمونه فابریک با جنس بهتر برای سمند ، پارس ، 405 ، ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کا ...
پروگرامر تی ان ام 5000
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تعمیرات موتور و گیربکس اسکانیا ولوو البرز بنز به همر ...
آموزش صفر تا صد برق کامیون ها و اتوبوس های نسل جدید ;کامیو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...