جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
carworks
samin ba
دنیای خودرو
فن خودرو
CarGeek | کارگیک

مقدمه و معرفی هوندا سیویک

در سال 1972 میلادی بود که هوندا اولین سری از سیویک (Civic) را روانه بازار کرد. اولین مدل از سیویک نمونه دو درب بود که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کرد و امکانات اولیه‌ای مانند بخاری و برف‌پاک‌کن داشت. سیویک از اوایل دهه 90 میلادی، وارد بازار آمریکا شد و توانست نه تنها در این بازار پررونق، بلکه در دیگر بازارهای مطرح جهان به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند به طور مثال تا سال 2006 میلادی هوندا توانسته 16.5 میلیون دستگاه از انواع سیویک را در سرتاسر جهان به فروش برساند که 7.3 میلیون از آن‌ها تنها در بازار آمریکا بوده است؛ و یا این خودرو توانسته در سال 2012 عنوان پرفروش‌ترین خودروی کانادا را برای 14 سال بدست آورد. پس مطمئن باشید که هر آنچه باشد، سیویک یک ژاپنی فوق‌العاده می‌باشد که به خوبی می‌تواند رقبای خود را پشت سر بگذارد و حال پس از سال‌ها غیبت، نسل نهم از این خودرو وارد بازار ایران شده و لرزه بر اندام هموطنی‌های خود یعنی مزدا 3 و تویوتا کرولا انداخته است.

به همین مناسبت یک نمونه از مدل 2013 سیویک را برای شما آماده کرده‌ایم تا ببینیم که این ژاپنی معروف چگونه خودرویی است و پیشرانه چشم بادامی آن چه عملکردی دارد.

طراحی هوندا سیویک

همانگونه که گفته شد، این خودرویی که به تازگی وارد بازار داخل شده نسل نهم از سیویک است که از سال 2011 معرفی و عرضه شد و نسبت به نسل قبل تغییرات گسترده‌ای را داشته است. چهره جلوی آن، که چراغ‌های کشیده‌ای دارد، اگرچه کمی خندان به نظر می‌رسد اما در عین حال کمی جدی و خشن است و در آن از گوشه‌های تیز زیادی استفاده شده که سیویک را کمی خشن، تیز و چابک نشان می‌دهد. هوندا اعلام کرده که طراحی سیویک، جوان‌پسند‌ و دارای روح است که باید گفت می‌توان با کمی ارفاق این ادعا را قبول کرد.

اگر از کنار به سیویک نگاهی بیندازید، متوجه فرم آیرودینامیک این خودرو می‌شوید که دماغه‌ای تیز دارد و درپوش موتور نیز حتی‌الامکان کوچک شده که باعث می‌شود شیشه جلو نیز بسیار بزرگ باشد و حتی در قسمت انتهایی درب جلو و در امتداد آن نیز شیشه بکار رفته تا دید کافی را به راننده بدهد. از دیگر نکاتی که در طراحی کناری سیویک به چشم می‌خورد، خطی است که از انتهای چراغ‌های عقب شروع و با گذشت از دستگیره‌های درب‌ها به بالای چرخ جلو ختم می‌شود که با نمای کلی سیویک و دماغه تیز آن هماهنگی خوبی دارد.
در نمای عقب باید گفت که هوندا چهره‌ کاملا پخته‌ای را برای سیویک در نظر گرفته و مخصوصا در نمونه‌های ۲۰۱۳ چراغ‌های آن علارغم سادگی، خودرویی با اصالت را از نظر طراحی نشان می‌دهد. فرم سپر عقب و خطوط روی آن به کمک دیفیوزری که در پایین سپر قرار دارد، کاملا متناسب با سپر جلو می‌باشد و خطوطی که روی آن استفاده شده نشان از داشتن طرز تفکری واحد در طراحی کل سیویک است.

کابین و امکانات هوندا سیویک

بگذارید قبل از برداشتن کلید و سوار شدن به خودرو یک نکته را بگوییم که مدلی که برای تست در اختیار داریم مدل نیم فول است و در ادامه توضیح خواهیم داد که چه امکاناتی روی آن نصب شده و یا چه امکانات دیگری روی این خودرو در مدل‌های فول قابل نصب است. در هر صورت کلید را برمی‌داریم، که در این مدل از نوع سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry) نیست و باید به صورت سنتی درب این خودرو را باز و بسته، و یا موتور آن را روشن کرد. البته در مدل‌های فول، این سیستم نیز روی آن نصب شده است. وقتی به داخل کابین وارد می‌شویم، متوجه طراحی کاملا متفاوت سیویک با دیگر خودروها خواهید شد. کنسول میانی کاملا متفاوت است و همانند سفینه‌هایی است که همه چیز را در اختیار خلبان قرار می‌دهد! پشت غربالک فرمان تنها دورشمار موتور وجود دارد که به صورت نیم دایره‌ای در وسط قرار گرفته است. در بالای همین سطح نیز یک لایه‌ی دیگر قرار دارد که کیلومتر شمار و دیگر اطلاعات به صورت دیجیتالی در آن نمایش داده می‌شود. غربالک فرمان نیز بسیار کوچک و خوش دست است و در دو طرف آن چندین کلید به صورت دایره‌ای قرار دارند تا بتوان از سیستم کروز کنترل در سمت راست و همچنین از سیستم صوتی در سمت چپ استفاده کرد و به کمک چند دکمه نیز می‌توان از سیستم تلفنی که به صورت بلوتوث وصل می‌شود، استفاده کرد. کنسول میانی در برگیرنده سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع است و در مدلی که ما در اختیار داریم از صفحه نمایش در این قسمت خبری نیست اما در مدل‌های فول یک صفحه نمایش در این قسمت و به جای سیستم صوتی قرار دارد.

گیربکس سیویک به صورت ۵ سرعته خودکار است و متاسفانه امکان تعویض دستی را به راننده نمی‌دهد که شاید برای بعضی جوانان این موضوع جالب نباشد! روکش صندلی‌ها پارچه‌ای هستند و به صورت دستی تنظیم می‌شوند ولی از نظر طراحی و راحتی بسیار بی‌تقص می‌باشند. آینه‌های جانبی نیز به صورت خودکار تنظیم می‌شوند اما امکان تاشوندگی به صورت برقی را ندارند. از دیگر مواردی که در این خودرو نصب نشده‌اند اما در دیگر نمونه‌های فول می‌توان از آن‌ها استفاده کرد سانروف و دوربین عقب است.

تجربه رانندگی با هوندا سیویک

قبل از اینکه کلید را بچرخانیم و موتور را روشن کنیم بگذارید یک سری به موتور سیویک بزنیم. در تمامی مدل‌های وارد شده از سیویک یک موتور ۴ سیلندری قرار دارد که دقیقا ۱۷۹۸ سی‌سی حجم دارد و ۱۶ سوپاپ روی آن نصب شده است. این پیشرانه می‌تواند ۱۳۹ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۷ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. طبق اعلام رسمی کارخانه سیویک در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی به ۶.۶ لیتر سوخت نیاز دارد که آن را از باک ۵۰ لیتری خود تغذیه می‌کند. شتاب این ژاپنی نیز ۱۰.۴ ثانیه می‌باشد که با توجه به موتور ۱.۸ لیتری و وزن ۱۲۴۲ کیلوگرمی شتاب خوبی محسوب می‌شود.
بالاخره کلید را چرخانده و موتور سیویک را روشن می‌کنیم. تمامی چراغ‌های دیجیتالی روشن و موتور به آرامی شروع به کار می‌کند. هیچ‌گونه سر و صدایی به داخل کابین نمی‌آید و حتی در مواقع بالارفتن دور موتور نیز صدای موتور به صورتی وارد کابین می‌شود که اصلا آزاردهنده نیست. سیستم تعلیق (مک‌فرسون) نیز در دست‌اندازهای بیشمار پایتخت به خوبی اتاقک را کنترل می‌کند و ضربات ناشی از آن را به خوبی جذب می‌کند. این نکته را هم باید گفت که ارتفاع سیویک همانند رقیب خود یعنی مزدا ۳ آنچنان کم نیست که در بسیاری از سرعت‌گیرها صدای برخورد کف خودرو با سطح جاده را بشنوید و یا اینکه از سرنشینان خود خواهش کنید تا برای لحظاتی شما را ترک کنند و از خودرو پیاده شوند(!) موضوعی که در شهری مانند تهران یک پیش نیاز اصلی تلقی می‌شود.
فرمان کوچک و خوش دست سیویک به خوبی و به صورتی کم‌نظیر در این کلاس، کنترل این ژاپنی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به راحتی می‌توانید به کمک آن، این خودروی ۴۵۳۰ میلیمتری را به هر سمت که می‌خواهید هدایت کنید و از نظر هندلینگ بی‌شک در حد و اندازه‌های مزدا ۳ محسوب می‌شود.
در سمت راست کیلومتر شمار دیجیتالی یک خط افقی قرار دارد که از 0 تا 20 مندرج شده و به صورت لحظه‌ای مصرف سوخت شما را گزارش می‌دهد تا در هر لحظه از رانندگی حواستان به بنزین‌هایی که با استاندارد یورو ۵ در حال سوختن هستند نیز باشد.

یکی از سیستم‌های قابل توجه روی سیویک دکمه سبزرنگی است که در سمت چپ کنسول و زیر خروجی سیستم تهویه مطبوع قرار دارد و روی آن ECON نوشته شده است. این دکمه سیستم ECO ASSIST را فعال می‌کند که باعث می‌شود به کمک تغییراتی مانند کم کردن توان و گشتاور به اندازه ۴ درصد و یا کاهش کار فن سیستم تهویه مطبوع، مصرف سوخت این خودرو کمتر از حالت عادی شود. اگر راستش را بخواهید در حین رانندگی چندین بار از این دکمه استفاده کردیم تا تاثیر آن بر روی عملکرد موتور را مشاهده کنیم اما تأثیر بسیار کمی در شتاب و یا توان تولید شده مشاهده شد و تنها گیربکس در دور موتورهای پایین‌تر اقدام به تعویض دنده می‌کرد ولی موتور نسبتا همان توان معمول را در اختیار راننده قرار می‌داد و از هر نظر کاملا راضی کننده بود.

یکی دیگر از سیستم‌های جالب و مفیدی که روی سیویک قرار دارد، دو نواری هستند که در دو طرف کیلومتر شمار دیجیتالی قرار دارند. این دو نوار، که به صورت دیجیتالی دو خط جاده را در ذهن تداعی می‌کنند، در زمانیکه شما در بهترین شرایط رانندگی از نظر میزان مصرف سوخت هستید به رنگ سبز خواهند بود تا به شما نشان دهند که شیوه رانندگی فعلی از نظر میزان مصرف سوخت در بهینه‌ترین حالت است. اما اگر شما از این شرایط فاصله گرفته و مثلا در حین شتاب باشید، این دو نوار به رنگ آبی در می‌آیند تا به شما در مورد میزان مصرف سوخت هشدار دهند.

در این خودرو سیستم VSA نیز وجود دارد که به کمک تقسیم میزان ترمز بین چرخ‌ها، کنترل و چسبندگی سیویک را به جاده بیشتر می‌کند و باعث می‌شود راننده بهتر بتواند در شرایط مختلف خودروی خود را کنترل کند. البته اگر به این سیستم احتیاجی ندارید می‌توانید به کمک دکمه‌ای که در سمت چپ غربالک فرمان و روی کنسول است، این سیستم را خاموش کنید.

قیمت و نتیجه‌گیری درباره هوندا سیویک

در نهایت به قیمت سیویک و شرایط کنونی این خودرو در بازار می‌رسیم. هوندا سیویک هم‌اکنون در بازار آزاد با قیمتی در حدود ۱۰۵ تا ۱۱۵ میلیون تومان در مدل‌های مختلف خرید و فروش می‌شود و جزو اصلی‌ترین و سرسخت‌ترین رقیب‌های تویوتا کرولا، مزدا ۳، کیا سراتو و هیوندای الانترا محسوب می‌شود. باید گفت که هوندا یکی از غول‌های بی‌چون و چرای خودروسازان جهان است و از نظر اصالت و تکنولوژی، کمتر خودروسازی است که بتواند از پس هوندا برآید.
در ایران متاسفانه هوندا سیویک نتوانسته آنطورکه لیاقت این برند است در بازار رسوخ کند ولی این موضوع چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. این نکته نیز پرواضح است که سیویک آن چهره دلربا و زیبای بسیاری از کره‌ای‌ها، که امروزه به وفور در بازار دیده می‌شوند و براحتی بفروش می‌رسند، را ندارد اما از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته و کیفیت ساخت، بی‌شک نه تنها بهتر از رقبای کره‌ای، بلکه بهتر از بسیاری از رقبایی است که در بازارهای آزاد جهانی به رقابت با سیویک رفته‌اند و در نهایت شکست سنگینی را از این ژاپنی اصیل و پرآوازه متحمل شده‌اند.

منبع متون تجربه رانندگی : خودروبانک

مشخصات فنی هوندا سیویک LX

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده هوندا
کشور تولید کننده ژاپن
نام و مدل اتومبیل هوندا سیویک LX
شرکت گارانتی/خدمات دهنده فامیلی موتور

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segmnet
ابعاد
وزن 1224 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/55 R 16

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1798 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک 50 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 139 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 177 نیوتون متر در 4300 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 77.7 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو) 5
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق سیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب اتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
مصرف سوخت شهری 8.4 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد : راننده ، سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD , VSA , HAS , ISOFLIX , SAS
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدروالکتریکی ، حساس به سرعت ، تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک دارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویری دارای سیستم صوتی حرفه ای و جدید با چنجر 6تایی و قابلیت MP3/USB/iPod Cable/AUX
سیستمهای مولتی مدیا داری نمایشگر 8 اینچی TFT ، تعداد 6 عدد بلند گو
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی به همراه گرمکن صندلیهای جلو ، پشت سری های فعال هنگام تصادف ، تنظیم دستی
سیستم صندلیهای عقب دارای سیستم تا شوندگی ، دارای سیستم پشت سری های فعال
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر ، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو
سیستم های سقف دارای سانروف
سیستم روشنایی جلو سیستم چراغ جلو زنون ، تنظیم اتوماتیک نور چراغها ، چراغ روشنایی در روز
سیستم روشنایی عقب چراغهای LED طیفی ، دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو برای جلو و عقب خودرو ، سنسور باران به همراه کنترل کننده سرعت برف پاکن ها
سیستم های کمک رانندگی سیستم مصرف بهینه سوخت ، مجهز به سیستم NAC

 

مشخصات فنی هوندا سیویک EX

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده هوندا
کشور تولید کننده ژاپن
نام و مدل اتومبیل هوندا سیویک EX
شرکت گارانتی/خدمات دهنده فامیلی موتور

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segmnet
ابعاد  
وزن 1224 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/55 R 16

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1798 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک 50 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 139 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 177 نیوتون متر در 4300 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 77.7 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو) 5
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب اتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
مصرف سوخت شهری 8.4 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

محدوده گارانتی  

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 8 عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD , VSA , HAS , ISOFLIX , SAS
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم استارت بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکترو هیدرولیکی ، حساس به سرعت ، تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک دارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی ، فرمان چرمی
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک دو منطقه ای
سیستم صوتی و تصویری دارای سیستم صوتی حرفه ای و جدید با چنجر 6تایی و قابلیت MP3/USB/iPod Cable/AUX ، دارای بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیا داری نمایشگر 8 اینچی TFT ، تعداد 7 عدد بلند گو
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی به همراه گرمکن صندلیهای جلو ، روکش چرمی ، پشت سری های فعال هنگام تصادف ، دارای سیستم تنظیم برقی برای صندلی راننده در 8 جهت ، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در 4 جهت
سیستم صندلیهای عقب دارای سیستم تا شوندگی ، دارای سیستم پشت سری های فعال ، روکش چرمی
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن ، سیستم جمع شوندگی آینه ها
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر ، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو
سیستم های سقف دارای سانروف
سیستم روشنایی جلو سیستم چراغ جلو زنون ، دارای مه شکن جلو ، تنظیم اتوماتیک نور چراغها ، چراغ روشنایی در روز
سیستم روشنایی عقب چراغهای LED طیفی ، دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو برای جلو و عقب خودرو ، سنسور باران به همراه کنترل کننده سرعت برف پاکن ها
سیستم های کمک رانندگی سیستم مصرف بهینه سوخت ، مجهز به سیستم NAC

4 1 1 1 1 1 Votes 4.00 (1354 votes)

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
Cisco Released New Open Source Security Tool to Find Security Vulnerabilities in Modern Cars
Vulnerability in Tesla Model S Let Hackers Clone The Car Key
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
مشکلات متداول کولر خودرو و دلایل آن ها
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری موتور لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم روغنکاری لیفان 820
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور لیفان 820
اطلاعات عمومی تعمیرات لیفان 820
راهنمای تنظیمات خودرو پژو 206 مالتی پلکس
Lithium-Ion Batteries A Machine-Generated Summary of Current Research
روش کالیبراسیون دریچه گاز سوزوکی گرندویتارا
دستورالعمل عیب یابی عملکرد نامناسب موتور در دور آرام تندر90
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
آخرین مطالب جدید شده
fn bb 0
rahro

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
ریمپ تخصصی - برنامه ریزی و تعمیرات ایسیو - اصلاح محدودیت سرع ...
دوره های آموزشی تخصصی خودرو و دیاگ جی اسکن ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزش تخصصی تعمیرات کلیه ایسیو ها داخلی و خارجی و ماشین سنگی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش حرفه ای بازرَسی وکنترل بدنه اتومبیل ویژه کار ...
مجتمع مهارتهای نو دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای با اراِ ...
فروش و نصب ردیاب خودرو dno برروی تمامی خودروهای ایرانی و ...