جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
carworks
samin ba
دنیای خودرو
فن خودرو
CarGeek | کارگیک

اونتادورلامبرگینی اونتادور در سال ۲۰۱۱ توسط اشتفان وینکلمن رئیس کمپانی لامبورگینی رونمایی شد این ماشین که قدرتی برابر ۶۹۱ اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر ۳۵۰(بعداً در تست‌های یک مجله انگلیسی به ۳۷۰ هم رسید) و ۰-۱۰۰ برابر ۲٫۹ ثانیه دارد اونتادور جانشین مورسیه لاگو است.

 lamborghini aventador 1

لامبورگینی Aventador LP 700–4 یک اتوموبیل اسپرت دو در ، دو صندلی است که ۶ ماه بعد از پرده برداری ابتدایی در [Bolognese] ، در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه ژنو به صورت عمومی معرفی گردید.جدید ترین مدل اونتادور Aventador J است که سبک تر از نمونه قبلی است و موتور قوی تری هم دارد.

نام لامبورگینی آونتادور

طبق سنت دیرین لامبورگینی هرکدام از خودروهاى تولیدى این شرکت براساس نام هاى گاوهاى اسپانیایى نام‌گذارى مى شوند.

آونتادور نام یکى از شجاع‌ترین گاوهایى است که در اکتبر سال ۱۹۹۳ در شهر اراگزا اسپانیا با مقاومت کم‌نظیرى در مقابل ماتادورها موفق به دریافت نشان شجاعت شده بود.

طراحی لامبورگینی آونتادور

«فلیپو پرینى» از مرکز استایل لامبورگینى زیر نظر طراح ارشد شرکت «مانفرد فیتزگرالد» خالق این خودروی سوپر اسپرت است .

دماغه خودرو متشکل از خطوط شکسته و تیز که در ادامه با پروفیل بسیارکوتاه سقف و دیفیوزر غول پیکر عقب تکمیل مى شود. اونتادور با طولى برابر با ۴۷۸۰ میلىمتر و پهناى بسیار زیاد ۲۲۶۰ میلى‌متر (شامل آیینه ها) در کنار ارتفاع ۱۱۳۶ میلى متر، بسیار بیش از آن چه واقعا هست عریض به نظر میرسد که جدا از نسبت ارتفاع به پهناى کم، نباید از تاثیر ورودى هاى هواى بزرگ جلو نیز غافل شد.

پیشرانه لامبورگینی آونتادور

اولین، خودروى تولید شده توسط فروچیو لامبورگینى در سال ۱۹۶۴ (یعنی GT350) مجهز به یک پیشرانه ۳٬۵ لیترى ۱۲ سیلندر بود که توانایى تولید حداکثر قدرتى برابر با ۳۲۰ اسب‌بخار را داشت تا در زمان خود یکى از پیشرفته ترین تکنولوژى پیشرانه را از آن خود کرده باشد. این پیشرانه در چندین دهه مورد بهینه‌سازى و ارتقا قرار گرفت تا در مدل‌هاى میورا، کنتاچ، اسپادا، دیابلو و در نهایت مورچیه‌لاگو مورد استفاده قرار گیرد اما مهندسان بخش تحقیق و توسعه (R&D) لامبورگینى براى ادامه دادن این رویه پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملا جدیدى را ساخته‌اند که نه تنها به واسطه تعداد سیلندرهاى آن بلکه به خاطر تولید بیشترین نیروى ممکن در تمام دورهاى موتور و بواسطه تنفس طبیعى بودنش یکى از خاص‌ترین نمونه‌هاى موجود در این صنعت به حساب مى آید.

نتیجه کار تیم R&D تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینى جدید با زاویه رایج ۶۰درجه بین سیلندرها گردید که با اندازه ۶۶٬۵ سانتى‌متری خود از بخش فوقانى تا پایین (به همراه عرض ۸۴۸ و طول ۷۸۴ میلى‌متر) به طور حتم از جمع‌وجورترین نمونه هاى ۱۲سیلندر به حساب مى آید. این پیشرانه وزنى در حدود ۲۳۵ کیلوگرم دارد.پیشرانه به کار رفته در آونتادور (با کد L539) با حجم دقیقى معادل ۶٬۴۹۸ سى‌سى توانایى تولید حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار در ۸٬۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور عظیم ۶۹۰ نیوتن متر را از دور ۵٬۵۰۰ دارد.با وجود چنین توانایى هایى میزان انتشار گازهاى آلاینده و همچنین مصرف سوخت تا ۲۰ درصد کمتر از مدل مشابه قبلى شده است.مهندسان لامبورگینى براى استفاده بهینه از اونتادور ، یک جعبه دنده فوق پیشرفته هفت سرعته ISR را براى این خودرو درنظر گرفته‌اند که فاصله تعویض دنده‌اى برابر با ۵۰ میلى‌ثانیه دارد که در مقام مقایسه با جعبه دنده دوکلاچه آئودى R8 در حدود دو برابر سریع‌تر است.

lamborghini aventador high resolution wide

شاسی لامبورگینی آونتادور

براى آنکه نیروى تولید شده توسط پیشرانه براحتى به وسیله جعبه دنده هفت‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شود، آونتادور از یک سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) بهینه‌سازى شده بهره مى‌گیرد. این سیستم که به نام Haldex IV شناخته مى شود، به صورت هوشمندانه و بسته به شرایط مسیر و حالت حرکت خودرو، نیروى تولیدى را بین چرخ هاى جلو و عقب تقسیم مى کند.سیستم دیفرانسیل خود قفل‌شونده عقب به همراه دیفرانسیل جلو به صورت الکترونیکى توسط سیستم پایداری خودرو (ESP) کنترل مى شود تا بهترین دینامیک و فرمان پذیرى براى خودرو به دست آید. البته راننده مى‌تواند از بین سه حالت ممکن شامل Strada (یا جاده)، Sport و Corsa (یا پیست) یکى را انتخاب کند که وابسته به آن پیشرانه، جعبه دنده، دیفرانسیل، فرمان و کنترل کننده‌هاى دینامیکی خودرو تغییر مى کند.سیستم تعلیق جناغى دوبل آلومینیومى آونتادور نیز در نوع خود یکى از کم نظیرترین‌ها محسوب مى‌شود. لول فنرها و کمک فنرها به صورت کامل از تکنولوژى خودروهاى فرمول وان اقتباس شده‌اند که در عین حال براى رانندگى شهرى مورد بهینه‌سازى قرار گرفته‌اند.

براى متوقف کردن طبیعتا به دیسک ترمزهایى با قطر زیاد احتیاج است. آونتادور به صورت استاندارد مجهز به دیسک هاى کربن/سرامیکى بسیار سبک شده که در جلو داراى قطرى برابر با ۴۰۰ میلى‌متر و در عقب ۳۸۰ میلى‌متر هستند تا در ترکیب با کالیپرهاى شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب، در هر شرایطى خودرو را در کمترین مسافت ممکن متوقف کنند همچنین رینگ هاى آلیاژی ۱۹ اینچی که در محور جلو با تایرهاى ۲۵۵ میلی‌متری و رینگ‌های ۲۰ اینچی محور عقب که با تایرهاى ۳۳۵ میلی‌متری پیرلى از نوع Pzero روکش شده‌اند، بیشترین چسبندگى را فراهم مى‌کنند.

مشخصات فنی لامبورگینی آونتادور

نوع موتور ۱۲ سیلندر ۴۸ سوپاپ
حجم موتور ۶۴۹۸ سی سی
حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار در 8250rpm
حداکثر گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر در 5500rpm
سیستم خنک کاری آب و روغن
حجم مخزن روغن موتور ۱۳ لیتر
حجم مخزن مایع خنک کاری ۲۵ لیتر
استاندارد آلایندگی Euro 5
حجم باک ۹۰ لیتر
مصرف شهری ۲۴٫۷ لیتر
مصرف جاده ای ۱۰٫۷ لیتر
مصرف ترکیبی ۱۶ لیتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۲٫۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر
نوع گیربکس ۷ دنده اتوماتیک ISR
محور محرک 4WD
سیستم ترمز ABS+ESP
ترمز جلو دارای ۶ سیلندر ترمز
ترمز عقب دارای ۴ سیلندر ترمز
سایز چرخ جلو ۱۹ اینچ
سایز چرخ عقب ۲۰ اینچ
کیسه هوا راننده + سرنشین+جانبی+ زانویی
طول 4780mm
عرض 2265mm
ارتفاع 1136mm

تجهیزات لامبورگینی آونتادور

صندلى هاى دستى با قابلیت تنظیم الکتریکى قسمت بالایى و کمر؛ ترمزهای ABS با توزیع الکتورنیکی نیروی ترمز (EBD)؛ سیستم کنترل کشش (ASR)؛ سیستم کنترل پایداری (ESC)؛ سیستم کمکی عبور از سراشیبى‌ها؛ کنترل الکتریکى اسپویلر عقب؛ فرمان سروترونیک حساس به سرعت؛ استارت دکمه‌ای؛ نمایشگر هفت اینچى TFT ؛ کامپیوتر سفر؛ سیستم چندرسانه‌ای با درگاه USB و اتصال iPod؛ سیستم راهیاب ماهواره‌اى با ارتباط بلوتوث؛ لامپ‌هاى باى‌زنون (BiZenon) به همراه چراغ هاى LED مخصوص روز؛ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک؛ ایربگ دو مرحله‌اى راننده؛ ایربگ سرنشین و ایربگ‌های جانبی؛ کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده بار وارده؛ فرمان چند منظوره و جمع شونده به پایین؛ ترمز دستى الکتریکى؛ ایموبیلایزر؛ قفل اتوماتیک؛ سیستم مشاهده میزان باد تایرها و ...

منبع متن : ویکیپدیا


4 1 1 1 1 1 Votes 4.00 (1571 votes)

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
Cisco Released New Open Source Security Tool to Find Security Vulnerabilities in Modern Cars
Vulnerability in Tesla Model S Let Hackers Clone The Car Key
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
مشکلات متداول کولر خودرو و دلایل آن ها
راهنمای تعمیرات سیستم خنک کاری موتور لیفان 820
راهنمای تعمیرات سیستم روغنکاری لیفان 820
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور لیفان 820
آخرین مطالب جدید شده

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

[ کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ گروه گفتگوی کارگیک در تلگرام ]

fn bb 0
rahro

آخرین آگهی ها

آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
ریمپ تخصصی - برنامه ریزی و تعمیرات ایسیو - اصلاح محدودیت سرع ...
دوره های آموزشی تخصصی خودرو و دیاگ جی اسکن ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزش تخصصی تعمیرات کلیه ایسیو ها داخلی و خارجی و ماشین سنگی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش حرفه ای بازرَسی وکنترل بدنه اتومبیل ویژه کار ...
مجتمع مهارتهای نو دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای با اراِ ...
فروش و نصب ردیاب خودرو dno برروی تمامی خودروهای ایرانی و ...