جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
carworks
samin ba
دنیای خودرو
فن خودرو
CarGeek | کارگیک

جِی ای سی (JAC)، یک شرکت اتومبیل سازی است است که در شهر هفئی استان آن هوئی چین قرار دارد و از سال 1999 میلادی تاسیس شده است و در ایران با نام خودروی جک شناخته می شود و شرکت کرمان موتور نمایندگی فروش و گارانتی محصولات این شرکت خودروسازی را در ایران بر عهده دارد.

jac j5 sedan


تیزر استودیویی جک J۵ - کرمان موتور

معرفی جک جی فایو (JAC J5)


معرفی ، نقد و بررسی جک J5 اتوماتیک از خودروبانک

نامش j۵ است و چندان برای ما ایرانی‌ها غریبه نیست‌. j۵ دومین عضو خانواده JAC چین است که به بازار ایران قدم گذاشته. این برند چینی بخش عمده‌ای از خوشنامی‌اش را مدیون خاطره خوب تعداد محدود J۳‌های‌ هاچ‌بکی است که به بازار عرضه شده‌اند‌. کیفیت قابل توجه محصولات این برند در کنار بهره‌گیری از پیشرانه میتسوبیشی و طراحی قابل توجه شرکت پینین‌فارینا ایتالیا از جمله اصلی‌ترین نقاط قوت جک‌ها در بازار ایران هستند‌.

jac j5 at


کلیپ معرفی JAC J5 از کرمان موتور

پیشرانه های و مدل های جک J5 :

j۵ ابتدا با پیشرانه ۱,۵ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی ایرانیان را با بزرگ‌ترین محصول جک چین آشنا کرد اما کرمانی‌ها که جای یک خودرو اتوماتیک را خالی می‌دیدند‌، نسخه اتوماتیک آن را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کردند‌. j۵ در نسخه اتوماتیک تفاوت‌های عمده‌ای با مدل دستی دارد و همین تفاوت‌ها موجب شده‌اند تا اختلاف قیمت مدل دستی ۱.۵ لیتری(۴۴.۲ میلیون‌تومان) و اتوماتیک ۱.۸ لیتری(۵۵.۹ میلیون‌تومان) به حدود ۱۱ میلیون‌تومان برسد‌. پیش از ما ایرانی‌ها خود مردم چین اصلی‌ترین منتقدان صنعت خودرو‌سازی‌شان هستند که در مطالب تحلیلی و نظراتشان از JAC در کنار چند برند خودروسازی دیگر چینی به عنوان پرچمداران این صنعت یاد می کنند. JAC به‌تازگی در بین همه خودروسازان فعال در چین از جمله جنرال‌موتورز‌، فولکس واگن و... از نظر میزان تولید در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب رتبه ۲۲‌ام شد و تیراژ حدود ۲۰۳هزار دستگاه را به ثبت رساند‌.


تیزر معرفی جک جی5 با موتور 1.5

موتور 1.5 لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه بعنوان یکی از 10 موتور برتر چینی در سال 2011 شده است. نسخه عادی این موتور تنها 100 اسب بخار نیرو تولید می کند اما تکنولوژی زمانبندی سوپاپها در مدل VVT توان آن را تا 111 اسب بخار بالا برده و گشتاور را نیز به 146 نیوتن متر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتا به سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این شرکت حرفی از شتاب این خودرو نزده و تنها به مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر با سرعت ثابت 90 کیلومتر بر ساعت اشاره کرده است. اما در منابع غیر رسمی، شتاب این خودرو با این پیشرانه 11.8 ثانیه و حداکثر سرعت دست یافته، 188 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.این خودرو با موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی با توان 140 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هم عرضه می شود.

jac j5 engine

در قلب j۵ اتوماتیک موتور ۱,۸ لیتری میتسوبیشی جایگزین پیشرانه ۱.۵ لیتری در مدل دستی شده است تا فضای رقابت را روی همه هموطنان اتوماتیکش ببندد و با قوی‌ترین آرایش در زمین ایران حاضر شود‌! پیشرانه این خودرو از سری ۴G۹۳D تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن است که در چین به تولید می‌رسد و حداکثر قدرت آن در حالی عدد۱۴۱ اسب بخار را نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین رقیبش یعنی امگرند ۷، ۱۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند‌. با این حال حداکثر گشتاور ۱۶۵نیوتن‌متری j۵ در برابر حداکثر گشتاور ۱۷۲ نیوتن‌متری امگرند ۷ جای تامل دارد‌. پیشرانه امگرند ۷ بر پایه یکی از پیشرانه‌های تویوتا طراحی و توسعه یافته و جک نیز با شمشیر میتسوبیشی به میدان رقابت قدم گذاشته است‌. در این میدان تندر ۹۰ ۱۰۵ اسب بخاری با گیربکس ۴ سرعته سعی می‌کند از بیرون گود تنها به اختلاف حدود ۲۰۰ کیلوگرمی وزنش با این دو خودرو دل خوش کند‌.


نقد و بررسی JAC J5 در اوکراین

طراحی JAC J5

j۵ شخصیت متفاوتی نسبت به عمده خودرو‌های چینی دارد؛ شخصیتی که به‌سادگی نمی‌توان صفت کپی‌بودن را به آن نسبت داد. طراحی آن بر عهده شرکت پینین‌فارینا ایتالیا بوده است‌؛ شرکتی که تا‌کنون ده‌ها مدل مطرح فراری نظیر دینو‌، تستا‌روسا و چندین مدل فیات و‌... را در تاریخ ماندگار کرده است‌.

jac j5 design2

شاید عده‌ای با خود بگویند پینین‌فارینا نقشی در طراحی این خودرو نداشته و تنها از نام تجاری آن روی j۵ استفاده شده اما نکته جالب آنجاست که در سایت رسمی پینین‌فارینا در حالی که شرکت‌های چینی زیادی مدعی همکاری با این طراح ایتالیایی هستند، فقط نام JAC در بخش جوایز و افتخارات به چشم می‌خورد. به جرأت اصالت و زیبایی جک را در مقایسه با دیگر چینی‌ها می‌توان ستایش کرد اما j۵ یک زیباروی تو خالی نیست که تنها با چهره‌ای خشن به دنبال جذب مشتریان باشد‌.

JAC J5 design1

چرم و متریال استفاده شده در اتاق در بیشتر قسمت‌های داشبورد و روی در‌ها کیفیت خوبی دارند و به هیچ وجه احساس خشکی به شما دست نمی‌دهد‌. روکش چرم صندلی‌ها و فرمان نیز در نگاه اول خود را با کیفیت نشان می‌دهند اما از آنجایی که هیچ دستگاهی برای سنجش کیفیت این تودوزی وجود ندارد، بهتر است بعد از استفاده طولانی‌مدت به بررسی آنها بپردازیم‌. در سمت چپ فرمان سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها با نشان دادن نور سبز روی هر ۴ لاستیک از مناسب بودن وضعیت تایر‌ها خبر می‌دهد و سیستم صوتی نسبتا بزرگ که در میانه کنسول جای گرفته با ورودی‌ USB و ۶ بلند‌گو پشتیبانی می‌شود. مجموعه نمایشگر‌های پشت فرمان با ملودی رنگ آبی در ۳ قاب دایره‌ای بیشتر یادآور خودرو‌های جدید ژاپنی و کره‌ای است‌. کامپیوتر سفری این خودرو علی‌رغم طراحی بزرگ بیانگر اطلاعات کاملی نظیر مصرف سوخت و یا فاصله قابل پیمایش نیست‌. کیفیت تجهیزات کلی اتاق در وضعیت ایده‌آل خودرو‌های لوکس قرار ندارند اما در مقایسه با دیگر خودرو‌های چینی وضعیت قابل قبولی دارند‌. دسته دنده بزرگ به همراه کلید آزاد‌ساز آن قابلیت تعویض به صورت دستی را نیز دارند‌. 

jacJ5 inside1

ابعاد j۵ در ظاهر تفاوتی بین این خودرو و رقبا را نشان نمی‌دهند اما به محض ورود به اتاق آن به خصوص در بخش صندلی‌ها شگفت‌زده می‌شوید‌. فاصله بین دو محور این خودرو در مقایسه با برادر شیری‌اش در ایران یعنی لیفان ۶۲۰ حدود ۱۰ سانتیمتر بزرگ‌تر است که موجب افزایش بیشتر فضای پای سرنشینان عقب می‌شود‌. علاوه بر این موضوع در j۵ اتوماتیک بر خلاف مدل دستی دریچه‌های سیستم تهویه نیز برای سرنشینان عقب نصب شده است‌.


فیلم نمای داخل و خارج JAC J5

وزن خالص این خودرو 1315 کیلوگرم و وزن آن با سرنشین 1690 کیلوگرم خواهد بود. ابعاد خودرو 4.59 طول، 1.76 عرض و 1.46 ارتفاع است. و فاصله بین دو محور 2.71 متر می باشد. گنجایش مخزن بنزین 55 لیتر و گنجایش صندوق بار 415 لیتر است که نشان از اندازه فشرده و جمع و جور خودرو دارد. ترمزهای J5 در هر چهر چرخ دیسکی و مجهز به سامانه ضد قفل است. چرخها نیز آلومینیومی 16 اینچی و تایرها نیز با اندازه 205/55 R16 می باشند.

jac j5 Cargo

ایمنی جک جی 5

j۵ در آزمایش‌های موسسه ایمنی C-Ncap موفق به کسب هر ۵ ستاره ایمنی شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفین‌، ضربه شدیدی به هیچ یک از اعضای بدن سرنشینان وارد نمی‌شود که نشان‌دهنده طراحی یکنواخت و مهندسی شده این خودرو است‌. البته این خودرو رقیبی به نام امگرند ۷ را در بازار دارد که علاوه بر این ۵ ستاره، موفق به کسب ۴ ستاره از موسسه اروپایی EuroNCAP شده است‌. با این حال j۵ اتوماتیک همانند رقیبش از سیستم‌های ترمز ABS و EBD استفاده می‌کند اما تعداد کیسه‌های هوایش ۲ عدد برای سرنشینان جلو است.


تست تصادف جک J5

تجهیزات و امکانات JAC J5

در مقایسه با مدل گیربکس دستی‌، تنها تفاوت ظاهری j۵ اتوماتیک در رینگ‌های این خودرو مشخص است‌. چراغ‌ها در جلو و عقب‌ هالوژنی هستند و ۴ شیشه و آینه‌های جانبی به صورت برقی کنترل می‌شوند‌. سیستم صوتی با ۴ بلندگو در مدل دستی به ۶ بلند‌گو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده که در طول آزمایش کیفیت خوبی از آن به گوش می‌رسید‌. بر‌خلاف مدل دستی تنظیم ۴ جهته صندلی جلو در مدل اتوماتیک به قابلیت تنظیم ۸ حالته افزایش پیدا کرده و همچنین سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز به امکانات این خودرو افزوده شده‌اند‌. سانروف نیز یکی دیگر از آپشن‌هایی است که در مدل اتوماتیک به چشم می‌خورد‌.

 jacJ5 inside0

به صورت کلی در مقایسه با مدل دستی در j۵ اتوماتیک مشتریان تعداد زیادی از آپشن‌های کارا و جدید را در کنار ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر و یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به دست می‌آورند که قطعا ارزش پرداخت ۱۱ میلیون‌تومان اضافه بها را دارد و البته در بازار جایگاه امگرند ۷ اتوماتیک ۷۱ میلیونی را نیز به شدت به خطر می‌اندازد چرا که تفاوت عمده‌ای در بخش امکانات و مشخصات فنی این دو خودرو نمی‌توان یافت اما اختلاف قیمت این دو خودرو به حدود ۱۶ میلیون‌تومان می‌رسد!

یکی از نقاط ضعفی که قبال دربررسي مدل گیربکس دستی از آن نام برده بودیم عدم وجود کنترل های روی فرمان بود که در این مدل اين نقيصه درخصوص سیستم صوتی برطرف شده است. جزئيات ديگري همانند چراغ های خودکار، وجود تنظیم نور پشت آمپر، نشانگر فشار باد تایرها، چراغ رودری ها، ورودی USB، تهویه خودکار، وجود چهار بلندگو روی درها، تعبیه فضاهای خالی مناسب جهت قراردادن اشیاء گوناگون و وجود قفل صندلی کودک در ردیف عقب سبب می گردد کابین خودرو رضایت شما را جلب نماید در این بین قیمت مناسب ۵۸ میلیون تومانی خودرو نیز عامل دیگری در جلب رضایت مشتریان است.

تست رانندگی JAC J5

روی این گیربکس ۴ سرعته هیچ خبری از کلید‌های حرکت روی برف یا رانندگی اسپرت نیست اما j۵ اتوماتیک شما را برای رانندگی اسپرت نا امید نمی‌کند چرا که کات‌آف موتور آن روی دور ۵۰۰۰ انجام می‌شود و با خیال راحت می‌توانید تا دلتان می‌خواهد آن را بتازانید و از هر گونه کات‌آف زیر ۵۰۰۰ دور در دقیقه که در لیفان ۶۲۰ دیده می‌شود، در امان باشید‌. مصرف اعلام شده توسط رسانه‌های چینی برای این خودرو ۷,۶ لیتر در سیکل ترکیبی است که البته به نظر می‌رسد در حقیقت رقمی حدود ۵ باشد که در طول مدت آزمایش امکان محاسبه آن در غیبت کامپیوتر سفری نبود و البته نحوه رانندگی با خودرو نیز نمی‌توانست عدد دقیقی را به ما نشان دهد‌.

jac j5 view1

سوئیچ j۵ با قابلیت کنترل قفل مرکزی از طریق ریموت طول بلندی دارد و در مقایسه با سوئیچ دیگر خودرو‌ها جلب توجه می‌کند‌. با چرخاندن این سوئیچ موتور با صدای نسبتا قابل توجهی روشن می‌شود و در همان ابتدا عایق‌بندی نسبتا خوب اتاق در مقابل ورود صدای موتور و محیط اطراف جالب توجه بود‌. برای شروع حرکت گیربکس را در حالت D قرار دادیم و با حرکتی نرم خودرو را به مسیری مستقیم رساندیم تا تعویض دنده‌ها و شتاب خودرو در حالت تخت‌گاز را مورد آزمایش قرار دهیم‌.

بر خلاف دیگر خودرو‌های ۴ سرعته با اشاره به تمام قدرت گاز گیربکس با کندی وارد مسیر نمی‌شود و واکنش آن نسبت به میزان فشرده شدن پدال گاز سریع است اما شتاب اولیه خودرو با توجه به ۱۴۱ اسب بخار قدرت چندان جالب توجه نیست که البته این موضوع در مقایسه با خودرو مشابهی مانند تویوتا کرولا صدق می‌کند و در مقایسه با بسیاری دیگر از خودرو‌های چینی به‌مراتب بهتر است‌.

ترمز‌گیری با توجه به وزن خالص ۱۳۵۵ کیلوگرمی که در شرایط آزمایش تا حدود ۱,۵ تن افزایش پیدا کرده بود هیچ‌گونه ضعفی را نشان نمی‌داد. تمایلی در دماغه خودرو به پایین آمدن در هنگام ترمز‌گیری نیز مشاهده نمی‌شد‌. گیربکس ۴ سرعته j۵ به صورت کلی عملکرد قابل قبولی دارد و در هنگام سبقت‌گیری شما را نا‌امید نمی‌کند، چرا که با استفاده از تعویض دنده دستی می‌توانید به راحتی معکوس بدهید و گیربکس هیچ‌گاه به اشتباه هوشمند نمی‌شود تا دنده معکوس شما را پس بگیرد.

در حالت تخت گاز گیربکس تا محدوده شش هزار دور در دقيقه مقاومت کرده، سپس دنده را به دو تعویض می‌کند و تا هنگامی هم که پدال گاز فشرده شود این روند ادامه مي يابد، جالب این‌که محدوده قرمز دور موتور همانند خودروهای اسپرت از هفت هزار دور آغاز می گردد و تعویض دنده در دور شش هزار مي تواند نکته قابل توجهی براي این گیربکس به حساب بيايد.

در این بین شتابگیری خودرو راضی‌کننده نشان می دهد و اين بيشتر به اين دليل است كه این مدل حدودا ۳۰ اسب بخار از نسخه گیربکس دستی آن با موتور ۱٫۵ لیتری ۱۱۱ اسبي قدرتمندتر است. در حالت شتابگیری نرمال دنده ها در محدوده ۲۸۰۰ به آرامی تعویض می گردند و چنانچه در سرازیری حرکت نمایید، گيربكس يك‌ دنده سنگين تر مي شود. در حقيقت در این محصولات با توجه به رده اي كه در آن قرار دارند، گزینه هايي تحت عنوان نرمال و اسپرت وجود ندارد و بيشتر نحوه فشردن پدال گاز و شیب مسیر است كه نوع تعویض دنده را براي راننده مشخص می‌کند.

با اين حال بايد گفت گیربکس کاملا با فشردن پدال گاز و عکس العمل های موتور هماهنگ نشان میدهد و اين يكي از ويژگي هاي مثبت اين خودرو محسوب ميشود. یکی از ایراداتی که معمولا درمحصولات ارزان قیمت به گیربکس های خودکار وارد مي شود، تعلل در تعویض دنده ها به یک شماره پایین تر یا همان دنده معکوس می باشد که در ۲۰۶های اتوماتيك به وضوح قابل مشاهده است، این نقیصه تاحدودی در این خودرو نیز مشاهده می شود اما شدت آن به مراتب کمتر است به نحوی كه اگر یک راننده میانسال پشت فرمان قرار گیرد شاید خيلي هم متوجه این تعلل زمانی نگردد و تنها مورد توجه جواناني قرار بگيرد كه به دنبال هيجان هستند.

جک J5 در خارج از ایران و مثلا در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می رسد. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با اشاره به تلاش JAC موتورز برای تغییر تصورات از محصولات چینی در برزیل، تلاش چینی ها را قابل توجه می داند. مخصوصا در بازاری که خودروهای اروپایی نسل قبل مثل فولکس GOL جولان می دهند.

car jac j5 catalog

مشخصات فنی جک J5 اتوماتیک 1.8 :

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده جک
کشور تولید کننده ایران - چین
نام و مدل اتومبیل جک J5 اتوماتیک
شرکت گارانتی/خدمات دهنده کرمان موتور

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segmnet
ابعاد  
وزن 1315 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55 R 16

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1834 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
ظرفیت باک 55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 141 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)  
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 78.3 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده (جلو) 4
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مستقل
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 0 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 0 ثانیه
مصرف سوخت شهری  
مصرف سوخت جاده ایی  
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP
 

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد : راننده ، سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل به همراه دزدگیر ، دارای قفل ایمنی کودک
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی ، فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک  
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری رادیو CD ، MP3 , USB
سیستمهای مولتی مدیا  
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی 4 حالته صندلی جلو و سیستم پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم صندلیهای عقب  
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آینه ها
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی ، گرمکن شیشه عقب
سیستم های سقف  
سیستم روشنایی جلو چراغ هالوژن به همراه مه شکن و دارای تنظیم ارتفاع ، چراغهای اضطراری بر روی دربها
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب داخل سپر به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو
سیستم های کمک رانندگی

 

مشخصات فنی جک J5 دستی 1.5 :

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده جک
کشور تولید کننده ایران - چین
نام و مدل اتومبیل جک J5
شرکت گارانتی/خدمات دهنده کرمان موتور

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segmnet
ابعاد  
وزن 1315 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55 R 16

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1499 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک 55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 111 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 146 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 74 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده جعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو) 5
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مستقل
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
مصرف سوخت شهری 7.5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی 5 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 6.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP
 

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد : راننده ، سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل به همراه دزدگیر ، دارای قفل ایمنی کودک
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی ، فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک  
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری رادیو CD ، MP3 , USB
سیستمهای مولتی مدیا  
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی 4 حالته صندلی جلو و سیستم پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم صندلیهای عقب  
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آینه ها
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی ، گرمکن شیشه عقب
سیستم های سقف  
سیستم روشنایی جلو چراغ هالوژن به همراه مه شکن و دارای تنظیم ارتفاع ، چراغهای اضطراری بر روی دربها
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو
سیستم های کمک رانندگی

منابع :
- نمایندگی 1732 کرمان موتور
- پدال
- دنده 6
- خودروکده


4.5 1 1 1 1 1 Votes 4.50 (862 votes)

دیدگاه‌ها  

+104 #1 محبی 1394-09-02 12:45
سلام
من این ماشین و بعد از مدتها خریدم و واقعا راضی هستم اگه یه موقع میبینین ازش بد میگن دروغه بخرین که حرف نداره
نقل قول کردن
-60 #2 علیرض 1395-01-02 23:35
11ماهه که دارمش پشیمونم که خریدم گیربکسش خنگه کلا تو سر بالایی کم میاره بعدم فنش مدام تو خطه اطاقش صدا می افته مصرف بالا 13 لیتر و اینکه خوش ظاهر و بد باطن
نقل قول کردن
+27 #3 علی 1395-01-09 20:41
من که دارنده این خودرو هستم خیلی ازش راضی ام و از رانندگی با اون لذت مببرم
نقل قول کردن
+29 #4 احمد 1395-01-10 09:39
من حدود 6 ماهه که اتوماتش رو دارم عالیه حتی یه بارم خراب نشده هر کسی گفت نخرین دروغ گفته شاید این ماشین بهترین سدان موجود در ایران باشه.
نقل قول کردن
+10 #5 ali 1395-01-12 10:56
سلام من این ماشینو یک ساله دارم وقتی خریدم از سر بالایی بالا نمی رفت و ماشین طغ طغ صدا می داد بعد ما به نمایندگی های زیادی مراجعه کردیم ولی هیچ کدام پاسخ گو نبودند تا این که به نمایندگی سبلان و دماوند رفتیم و 20 هزار تومان پول دادیم و حرارت گیر را عوض کرد و کامپیوترش را تقویت کرد ولی خداییش الان ماشین مثل بنز راه میره و سر بالایی اصلا کم نمیاره ماشین عالیهههه نسبت به اتومات
نقل قول کردن
+3 #6 مجید 1395-01-27 23:30
از گفته دوستان فکر کنم اینم مثل ماشینای دیگه تو مونتاژ بگیر نگیر داشته باشه
یه سری خیلی خوبه یه سری اصاب خورد کنه
ولی در کل نسبت به قیمتش می ارزه
نقل قول کردن
-32 #7 مینا 1395-01-29 08:59
لطفا نظرات کسانی که بد گفتن هم نشر بده تا ببینی چه اشغالیه این ماشین
نقل قول کردن
+5 #8 ali 1395-01-30 13:41
اگه این ماشین وارد میشد هشتاد ملیون قیمتش بود
نقل قول کردن
+12 #9 حمید 1395-02-11 20:10
من الان 9 ماهه این ماشینو دارم به نسبت قیمتش واقعا میارزه البته نمیشه این ماشینو با ماشینه 180 میلیونی مقایسه کرد ولی نسبت به تمام ماشینهای ایرانی واقعا سرتره بخرین لذتشو ببرید چه دستی چه اتومات
نقل قول کردن
+10 #10 علي 1395-02-13 14:56
متأسفانه عادت ما ايراني ها اين هست كه هرچه داريم عالي خوبه براي ديگران بد و خراب، خواهش مي كنم نظرات خود را واقعي اعلام كنيد زيرا كاهش قيمت اين ماشين براي فروش زياد هست و افراد كمي حاضر به خريد دست دوم اين خودرو هستند.
ضمنا بهتر در نظرات خود اعلام كنيد ماشين قبلي شما چه بوده مثلا از پشت پرايد سوار اين ماشين مي شويد براي شما عالي هست يا هم رنج آن هم سوار شده ايد. البته به كساني كه پرايد دارند جسارت نشه مثال زدم.
همچنين شتاب كم در سربالايي ، صداي فن و مداوم، مانيتور كوچك سيستم تهويه هوا، صندلي باريك عقب، به صدا افتادن اتاق و ترمز گيري بد در هنگام صبح نظراتي بوده كه بيشترين آمار را داشته تا نظرات خوب.
ممنون مي شوم نظرات حقيقي بيان شود
نقل قول کردن
+14 #11 وحید یعقوبی 1395-02-14 10:50
سلام
من جک j5 دنده خریدم
واااااااااااقعا ازش راضی ام
قبلش به 206 اس دی تحویل گرفتم 7 ماه نشده روغن کم میکرد اندازه نیسان مصرف میکرد صفحه کلاجش ضعیف شد
دو شاخ کلاجش هم همینطور به مشکل خورد .
نظر من رو میخواید ؟این ماشین نسبت به قیمتش عاااالیه بخدا .
نقل قول کردن
-1 #12 Pedram 1395-02-15 07:27
مصرفش چنتا هست
تو جاده و شهری؟
اونای که دارن بگن
نقل قول کردن
+3 #13 محمدی 1395-02-18 02:32
سلام دوستان.ما با توجه با نظراتی که دادید
قصد خرید این خودرو را کرده ایم.از نظراتتون ممنون
نقل قول کردن
-7 #14 حامد 1395-02-23 01:27
سلام دوستان
با توجه به نظرات شما و تحقیق خودم بهتره ماشین خودم رو (سمند ال ایکس) رو نگه دارم چون واقعا تیزه و ازش راضی و صرفا جهت اتومات سوار شدن ، عقلانی نیست ماشینی بخرم که هم بازار فروش ضعیف تری داره و هم شانسی ممکه خوب درآد. ممنون از نظرات شما
نقل قول کردن
+9 #15 مهران 1395-02-23 12:24
یک 206 تیپ 5 دراسفند 94 باموتورتی یو 5 خریدم. مصرف سوخت بیشتراز 10 لیتردر 100 کیلومتردرسیکل ترکیبی است. سروصدای زیاد بدنه وموتوردارد. کیفیت بسیارپایین بوده وشتاب بسیارکمی دارد آنقدرکه دردنده یک موقع راه افتادن خاموش میکند... درسربالایی نیزراه نمیرود.... برخی قطات مانند جعبه فیوز با سیمهای خودش آویزون است و نصب نشده.
با سپاس ازمسئولین ایران خودنرو آشغال برو، که هرروزرا بدترازدیروز ساخته اند. تعمیر گاه مجاز نیز در مقابل شکایت بنده در مورد مصرف بالای سوخت میگوید: برو آقا 10 لیتر که خیلی خوبه بعضی از تولیدات جدید 206 تا 14 لیتر در 100 کیلومتر مصرف دارند...
ایکاش به جای 206 آشغال یک آی 20 یا ال 90 ... یا میراژ، جک ...میخریدم. واقعاً اشتباه کردم.
نقل قول کردن
0 #16 امیر 1395-02-24 13:54
باسلام از دوستانی که جک اتومات دارن خواهش میکنم اگه ممکنه مقدارمصرف واقعی شو تو شهر بگن چنده
نقل قول کردن
-4 #17 علي 1395-02-25 07:33
سلام
اقا مهران من فكر كنم به شما 206 تصادفي دادن چون ما هم خريديم اما چيزهاي كه شما تعريف مي كنيد نديدم.
درسته كيفيت اول 206 نداره اما فكر كنم ديگه شما كمي پيازش زياد كردين حتي چند تا از دوستان ما هم خريدن همه راضي هستن :lol:
نقل قول کردن
+10 #18 علي 1395-02-26 08:41
سلام
دوستان گرامي تلاش نكنيد با دروغ پردازي حقيقت را پنهان كنيد اگر واقعاً خودرو هاي توليد داخل يا چيني ايراد دارد بگوييد تا كساني كه قصد خريد خودرو را دارند ضرر نكنند. خواهش مي كنم براي اين كه بازار خريد و فروش خودروي كه خريداري كرديد را گرم كنيد چاخان تحويل مردم ندهيد يا به عنوان اين كه الكي 206 داريد بد نگوييد و يا ....... ما مردم كي مي خواهيم آم باشيم خدا مي داند.
لطفاً حقيقت را بگوييد.
نقل قول کردن
+5 #19 تورج 1395-02-28 11:56
سلام از هرکی پورسیدم از جک راضی بوده یه نفرنشود بگه من پشیمونم خریدم.میخاستم دنا ثبت نام کنم از ۱۰ نفر خریدارش پرسیدم گفت نخر. خود کارکنه نمایندگی گفت چندتا پس آوردن واسه ثبت نام رفتم نمایندگی جک از صاحبان ماشین پورسیدم گفتن فقط میاریم واسه تعویض روغن
نقل قول کردن
-8 #20 سید 1395-03-09 00:34
بهمن ۹۴جک جی۵ دنده ای خریدم .
قبلش ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۰ داشتم.
از نظر کیفیت اتاق و موتور قابل مقایسه نیستند. از خریدش به شدت پشیمون شدم و بعد از ۴ ماه با ۵ میلیون ضرر فروختمش.
نقل قول کردن
-1 #21 رضا 1395-03-13 03:35
سلام تفاوت جک j5 با برلیانس H330را میخواستم بدونم
نقل قول کردن
-1 #22 علیرضا 1395-03-20 17:17
سلام برلیانس نخرید که افتضاح مخصوصا اتوماتیکش من حتی ثبت نام هم کردم ولی باز انصراف دادم سپرش و موتورش اعصاب خورد کن
اکثرا بخاطر نامناسب بودن قدرت موتورش دارن ردش می کنن رو متورش اندازه دوو سیلو حساب کن اگه سیلو داشته باشید و باهاش تو جاده کوهستانی برید می فهمید چی میگم موتورش نسبت به اتاقش کم میاره مخصوصا اگه سرنشین به 4 نفر برسه
ایراد دوم برلیانس سپرش که براحتی میشکنه و قیمتش 1750000 تومان من که انصراف دادم خدارو شکر پولم را پس گرفتم
نقل قول کردن
-5 #23 محمد 1395-03-30 11:37
دوستان نگفتند لوازم این ماشین به راحتی گیرمیاد
نقل قول کردن
-6 #24 حامد 1395-03-31 18:20
من الان ٣ ماهه خريدم.مصرفش خيلي زياده،اندازه يه ٦ سيلندر،بردم نمايندگي گفت صفره واسه همين، ولي چرت ميگن،شتابش خوبه ولي تو سربالايي كم مياره،اطاقش يكم صدا داره، البته من به صداي اطاق خيلي حساسم واسه همين ميگم،من همه ماشيناي ايراني رو روندم
اين از همشون تو سرعت سر تره، تو ١٦٠ تازه ميشه فهميد ماشين راه ميره،ترمزشان يكم ضعيفن،چون اگه دقت كنين ديسك عقب كامل با لنت تماس نداره،اطاقش ولي انصافا قشنگه،كلا ماشين خوبيه،ايرادش كخ من تو اسن مدت ديدم يكي ترمزشه يكي هم مصرف بالا،البته چاره اي نيس،چون من ٣ ماه گشتم ٦٠ ميليون ماشين خوبي مثل اين نيس، مدلهاي پايين ماشيناي ديگه اصلا بدرد نميخوره
نقل قول کردن
-5 #25 محمد 1395-04-03 13:44
میخوام بخرم به نظرم شما جیلی بهتره یا جک ترو خدا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+7 #26 علی 1395-04-23 13:54
جنای آقای محمد. جک از جیلی به مراتب بهتره.
نقل قول کردن
-7 #27 حامد 1395-04-25 02:21
سلام من سمند lx ef7 بنزین سوز مدل 94 دارم ک صدای داشورد و اتاق کلافم کرده میخوام بفروشم چی بخرم تا 50میلیون
نقل قول کردن
-1 #28 Amir 1395-04-27 23:54
من6ماه دارم توجاده باکولر10میسوزونه ولی تو ترافیک11تورنج 60میلیون عالی عالی عالی بخرید بخدا خوبه
نقل قول کردن
+4 #29 Amir 1395-04-27 23:55
به نقل از حامد:
سلام من سمند lx ef7 بنزین سوز مدل 94 دارم ک صدای داشورد و اتاق کلافم کرده میخوام بفروشم چی بخرم تا 50میلیون

جک بخر بخدا خوبه
نقل قول کردن
-7 #30 شاهين 1395-05-01 17:30
سلام دوستان.من١٢روزه مشين جك جي ٥اتومات تحويل گرفتم.كارم تو جاجروده هر روز ميرم وميام.قبل از اين هم ريو داشتم.از نظر كلاس كاري و ظاهر و راحتي خوبه .ولي چند تا ضعف داره كه دل منو زده.اول اينكه مصرفش خيلي بالاس صدي سيزده ميسوزونه.صداي گيربكس تو ماشين زياد مياد.از همه بدتر سربالايي اصلا جون نداره.من تو راه جاجرود همش تو لائن يك ميرم اصلا قدرت نداره .من شرايطي برداشتم اگه پولتون نقده الكي ندين پاي اين ماشين.اگرم كسي وراهكار داره واسه مشكل ماشين من ممنون ميشم بگه
نقل قول کردن
0 #31 م.ه 1395-05-05 22:34
عاليه من داررم واقعا راضيم واقعا
نقل قول کردن
-5 #32 میلاد 1395-05-08 02:59
کسایی که میگن راضین ماشین اتومات نروندن. گیربکس خنگه سربالایی راه نمیره مصرف بالا سرو صدای اتاق زیاده. چرا به مردم دروغ میگین. دنده دستیش بهتره گیربکس خوبی داره تو سربالایی و شتاب عملکرد بهتری داره. اما برلیانس سرتره. چون تکنولوژی جدیدتر داره از همه مهم تر نمایندگی کرمان متور آشغاله پارس خودرو و بهمن خیلی سر ترن. از ایرانی بهتره ولی جی 5 اتومات بعد از آپدیت کامپیوتر بهتر میشه هم مصرفش هم شتابش هم عملکرد گیربکسش. اما ماشینای کرمان متور نخرین
نقل قول کردن
0 #33 رسول 1395-05-27 18:46
مطالب دوستان را خواندم .بنده 206 SD V20 مدل 89درحال حاضر دارم واز زمانی که از ایرانخودرو تحویل گرفتم تا این ساعت کلی خرجش کردم وهنوز خودروی قابل اطمینانی نشده است. به نظر بنده خودروی جک به نسبت مبلغ و ظاهر و قدرت و موتور خودروی خوب و بااطمینانی باید باشد. بنده نظر فروش صددرصدی 206 و خرید خودروی جک J5 اتوماتیک دارم. فراموش کرم که بگم موتور خودروی جک میتسوبیشی ژاپن است.
نقل قول کردن
-9 #34 مسعود 1395-06-04 16:20
با سلام خدمت آقايون جك سوار / لطف كنيد و بفرماييد كه جك جي 5 دستي بهتره يا اتوماتيك ؟؟
چون ظاهرا مصرف نوع دنده دستي كمتره و ضمنا قيمتش هم 10 ميليون كمتره و همينطور اطمينانش بيشتره چون از يك مكانيك ماهر سؤال پرسيدم.
لطفا اگه اطلاع داريد جواب بديد ممنون مشم
نقل قول کردن
-2 #35 روزبه 1395-06-09 20:39
سلام
دنده ای های مدل 95 ایا هنوز بدون سانروف هستند؟
نقل قول کردن
+5 #36 رضا 1395-06-10 10:53
سلام خیلی جالبه تو نظرات را که می خوانید متوجه نمیشین که طرف راضیه یا نه میگه (ماشین آشغالیه و فلان و فلانه )بعد از کلی بد گفتن میگه من که خداییش راضیم
نقل قول کردن
+11 #37 پارسا 1395-06-21 00:05
سلام ،،،، اقایون ،،، خانوما ،،،،،حضرت عباسی من دارم و از سواریش لذت میبرم ،،،، مصرفش ‌از پراید هم کمتره ،،،،،،، در حالت خلاص و نقطه حرکتش اینقد بی صداس که فک میکنی ماشین خاموشه ،،،، رانندگی باهاش لذت بخشه ،،،، بخر ، مبارکت باشه ،‌ حالشو ببر
نقل قول کردن
+1 #38 mohamad 1395-07-02 17:34
گیج میشه ادم والا...
نقل قول کردن
-4 #39 معصومم 1395-07-05 00:14
میخام جک اتومات بخرم شاسی
ولی دوستان میگن دستی بهتره
شما چی میگین پراهنمایی کنید؟
نقل قول کردن
+5 #40 داود افضلی 1395-07-06 08:22
سلام به همگی ، ماشین من دیروز به کیلومتر 40000 رسید 30 ماهه دارمش برعکس ماشین های ایران خودرو و سایپا تا بحال بابت خرابی رام به نمایندگی نیوفتاده ، خواهش میکنم از کسانی که ماشین چینی سوار نشدن مخصوصا اگه جک سوار نشدن نظرات خصمانه ندن ، ماشین من دنده ای هست و از خریدش به شدت راضیم ، مسافرت 2500 کیلومتری هم رفتم ، معکوس های شدیدم کشیدم و از هر نظر راضیم اتاقش ساکت و بی سر و صداست ، پیشنهاد میکنم کسانی که بین دنا و جک میخوان انتخابی کنن شک نکنن که جک خیلی بهتره ، حالا چرا گفتم دنا چون مدت کوتاهی داشتم ، هماهنگی موتور و گیربکس جک حرف نداره هماهنگی که هیچ کدوم از ماشین های داخلی مخصوصا دنا نداره
نقل قول کردن
+5 #41 مجید 1395-07-09 10:22
با سلام.
یه چیزی خیلی برا من جالبه داخل شهر از کسایی که این ماشینو دارن من پرسیدم خدا وکیلی هنوز کسی نگفته ناراضیه ولی توی سایتا یه عده خوب میگن یه عده بد این نشون میده یه چیزایی هست. من که اتوماتشو ثبت نام کردم دی ماه قراره بیاد امیدوارم پشیمون نشم
نقل قول کردن
+2 #42 بهنام 1395-07-09 20:24
من هم از خیلیها پرسیدم . حتی دوستانی دارم در صنف لاستیک هیچکس نگفت این ماشین بده مه هم جک اتومات تحویل دیماه ثبت نام کردم
نقل قول کردن
+5 #43 رضا 1395-07-12 01:19
سلام من یه جک داشتم که بعد از یک ماه تصادف کردم و فروختم ۱۸ ملیون
اولن هندلینگش بالایه ۱۲۰ افتضاهه
تو بارون افتضاهه
ترمزش مشکل داره کا دلیل تصادف منم عمل نکردن ترمز یه چرخ و عمل کردن ۳ چرخ دیگه بود
با نیم سانت انحراف اصلا به جمع کردن ماشین فکر نکنید
دروغه ۱۷۵ تا میرره من ۱۹۰ تا باهاش رفتم
اتاقش عالیه شاید از نظر اسکلت بندی تو تصادف تا ماشین های ۱۵۰ میایونی هم به پاش نرسن
ایربگ من عمل نکرد
تو یه ماه اناقش مخصوصا قسمت عقبش صدا میوفته
تو شیفت معکوس ضهیفه ولی تیپ ترونیکش عالیه رخ عقبش خستت میکنه فضای داخلش عالیه خدماتش ضعیفه قبل ثبت نام بهتون چایی شیرینی میدن ولی بهدش دیگه توقع نکنید
شرکت بیمه بدنش مضخرفه ولی شاید بازم یکی بخرم چون الان پارس صفر دارمو راضی نیستم
نقل قول کردن
-6 #44 سام 1395-07-26 00:37
اقا ماشین 0 همه ازش راضین دیگه طبیعیه
شما بیاید ببینیذ با 65 تا چه انتخاب هایی دارین ؟
کلاس می خواین مزدا 3
قدرت می خواین ماکسیما
من خودم مزدا دارم
خواهشا از پراید 206 ریو نریم سراغ جک مقابسه بزنین
جک و با مزدا ویتارا سوناتا یا حتی ماکسیما مقابسه کنید ببینید چیه
ماشینی که مدل 95 برج 1 و برج 7 10 میلیون افت قیمت داره یعنی چی؟
نمی دونم والا
نقل قول کردن
+3 #45 محسن 1395-07-26 10:08
ای بابا من که اصلا نفهمیدم یکی میگه عالی یکی میگه افتضاح آخه با مزدا 3 و ماکسیما که نشد مقایسه قیمتاشون بهم نمیخورن بعدشم از هرکی داره میپرسم میگه خوبه شاید اونایی میگن بده قبلش یه چیزی در حد سوناتا سوار میشدن خوب از لحاظ قیمتی حساب کنی زمین تا آسمونه ما که گیج شدیم بخریم یا نخریم ؟ دنده ای بخریم یا اتومات ؟ مصرفش خوبه یا بده ؟
نقل قول کردن
+9 #46 شاهو 1395-08-09 18:02
درود
مدل ٩٣ اتومات خريدم ٤٧ ميليونبدون خط و خش با آحدود دوميليون آپشن اضافه داخل كابين خسته كننده نيست شتاب و سرعت در حد اكسنت و حتي نزديك به سراتو و النترا مصرف شهري ٩ با رانندگي استاندارد و حداكثر سرعت مجاز اتوبان فقط تعويض قطعات مصرفي كيفيت رنگ معمولي كيفيت مونتاژ خوب و بهتر از دو خودروساز اعظم كيفيت سواري جاده خوب عملكرد ترمز ها معمولي قدرت مانور معمولي سيستم صوتي و مانيتور هفت اينچي و جي پي اس خوب كيفيت كابين و چرم صندلي خوب ايمني و هندلينگ نرمالي دارد بعيد ميدونم كسي كه به افت قيمت دست دوم اين ماشين اونم بدليل قسطي فروشي خودروهاي چيني است رو درنظر داشته باشه و براش مهم نباشه از سواريش پشيمون بشه مگه از پشت اپتيما يا كمري هيبريد و خودروهاي كم نقص سوار اين ماشين بشه و در هرصورت اگه ماشين هاي بالاتر بخريد بازهم ايراداتي نسبت به خودروي لول بالاتر حس ميكنيد اين قانون ادميزاد است
نقل قول کردن
-1 #47 محمد 1395-08-16 09:47
سلام.دوستان .قصد خرید خودرو بین قیمت 45الا 55 ددارم .خواهشن نظر واقعی درخواست دارم .من پارس داشتم .میخوام جک دنده ای .یا دنا بگیرم کسانی که از نظر فنی ومدت بیشتری این دو خودر داشتن نظرتان محبت تصمیم درست بگیرم .تشکر
نقل قول کردن
+2 #48 علیرضا 1395-08-16 14:13
من هم یه j5 اتوماتیک ثبت نام کردم و انشاله بهمن ماه تحویل میگیرم. در موردش خیلی خیلی تحقیق کردم و با چند نفر که داشتن هم مشورت کردم… این خودرو با توجه به قیمت و امکانات و کیفیت در مقابل خودروهای داخلی، عالیه… متاسفانه اسم چین بین مردم ما بد در رفته، ولی گذر زمان این تفکرات رو تغییر میده.
به قول یه بنده خدایی، یه زمانی ملت فقط ماشین آمریکایی قبول داشتن! بعدها شد فقط اروپایی (آلمانی)! بعدها شد ژاپنی! بعدها شد کره ای!… روزی که ما از آفریقا و کشورهای خیلی سطح پایین تر ماشین بیاریم مونتاژ کنیم، اون موقع همه میگن چینی خوبه!
خداوکیلی روند رشدشون رو ببینید، عالیه… چین واقعا مردم پرتلاشی داره و نون زحمتشون رو دارن میخورن، کاش ایران هم یاد بگیره…
الان هم با افتخار میگم، حداقل نصف لوازم منزل و انشاله خودروی ما چینی هستش و راضیم
نقل قول کردن
+27 #49 علی 1395-08-20 13:40
سلام من تا حالا ماشین بالاتر از پراید سوار نشدم ولی از جک خیلی خوشم میاد البته پولش رو هم ندارم ولی در کل ماشین قشنگیه تو رنج خودش انشالله خدا یه کار کنه منم بتونم یه اتوماتیکش رو بخرم
نقل قول کردن
+7 #50 محمد 1395-08-21 19:52
انشاءالله علی جان
نقل قول کردن
0 #51 قاسم 1395-08-28 15:11
سلام
تنها مشکل جک مثل بقیه ماشین های چینی افت قیمت شدیده.
بهتر از ماشین های داخلیه .حداقل قطعاتش چینی درجه یک نه مثل قطعات اشغال چینی مشین های داخلی
نقل قول کردن
0 #52 محمد 1395-08-30 18:11
من الان 1 ساله کا اتومات شو دارم ماشین عالی فقط خرج روغن گردم ماشین قبلی پارس بود ولی جک اتومات عالی
نقل قول کردن
0 #53 حسین 1395-09-03 19:07
سلام دوستان من میخوام جک اتومات بگیرم البته شرایطی خواهش میکنم راهنماییم کنید
نقل قول کردن
+1 #54 امیر مسعود 1395-09-10 18:21
سلام دوستان .. من از خودروهای ساخت وطن پیکان . پراید . پژو جی ال ایکس . سمند سورن . پرشیا داشتم اما جک اتومات با توجه به قیمت و کارایی خوبش از همه اونا بهتره .. به نظر من اگه میخواهید پول خوب بدید و ماشین خوب سوار بشید بهترین گزینه جک هست مخصوصا اتومات
نقل قول کردن
0 #55 محمد حسن 1395-09-20 23:12
من که امشب یه دنده ایش را خریدم. انشاالله که خوب باشه و نظر خیلی از دوستان درست باشه
نقل قول کردن
-3 #56 بنیامین 1395-09-25 12:49
دوستان سلام من ال90 دارم ک میخوام تا یک ماه اینده جک دنده ای بگیرم .اقا محمد حسن لطفا شما که تازه خریدین یک نظری بدید.
ممنونم
نقل قول کردن
-4 #57 مرتضی 1395-10-03 19:05
ریو رو فروختم این خریدم، خاک بر سر من، ریو جسدش به این میارزه، با ریو صدهزار تا راه رفتم آخ نگفت، جک صداش در اومده تو ده هزار تا، ریو و ورنا کجا این کجا
نقل قول کردن
+3 #58 ایمان 1395-10-29 15:47
سلام به همگی شما.منم یه چند ماهی هست که جک جی 5 اتوماتیک سوار میشم . از لحاظ ظاهری چه داخل و خارج خودرو واقعا با ماشینای تو رنج قیمت خودش از همشون سرتره.فقط تنها بدیش اینه که گیربکس 4 سرعته اتوماتیکه که اگه یه طرحی بدن 6 سرعته کنن خیلی بهتر میشه. در کل من ازش راضیم.سواریش مثل مزدا 3یه.من ماشین بالای 100 میلیونم داشتم. فقط خواستم به اونایی کمک کنم که نوشته بودن تورو خدا در مورد جک راستشو بگین
نقل قول کردن
0 #59 R.CR7 1395-11-10 20:08
با سلام. دوستان من میخوام یه ماشین تو حدود 60 میلیون بگیرم. تو مدل جک j5 و برلیانس h330 اتوماتیک موندم به نظر شما کدوم بهتره یا مدلهای دیگه هست ممنون میشم کمک کنین در ضمن الان هم پرشیا دارم شتاب جک از پرشیا بهتره به نظر شما؟ ممنون میشم کمک کنین
نقل قول کردن
+8 #60 مهدى 1395-11-14 23:01
سلام به همه .
اولا اين ماشين و با ماشينايه آشغاله داخلى مقايسه نكنين
دوما من قبلا mvm315 داشتم كه اون از جك عقبتره ولى بازم از ماشينايه ايرانى بهتر بود . الان نگين چون ماشين بالاتر سوار نشدم اينجورى ميگم نه چون الان من ام جى ٦ دارم . ماشينه توليد داخلو نخرين هرچى ميخوايين بخرين
نقل قول کردن
+3 #61 مسعود 1395-11-16 00:59
باسلام
چند مدتیه جک اتومات گرفتم
قبلا پارس الیکس پارس عادی سمند ای اف سون ال 90 پروتون سوار شده بودم
خداییش جک از همه شون به مراتب سرتره
الته ایراداتی داره همچون شتاب کم در سربالایی ها که با تعویض به دنده ای رفع میشه یه ایراد دیگه مصرف بالا
ایراد دیگه کم ارتفاع بودن از زمبن واینکه بعضی مواقع کف ماشین به دست انداز واینا میخوره
درکل ماشین بی سروصدا ولوکسیه
البته هنگام روشن کردن بخاری صدای زیادی میده ویااینکه شبا چراغای روی فرمان که مخصوص دی ودی هستش نداره
درکل راضیم نسبت به قیمتش
نقل قول کردن
+5 #62 کریم مهمراد 1395-11-19 14:52
خدا لعنتتون کنه .پدرمو دراوردین.هرکدومتون یه چیز میگین.تاحالا ده بار هی ثبت نام کردم هی انصراف دادم. عجب جماعتی هستیم ما ایرانیا . اصلا واسه هم خوبی و خیر نمیخوایم. همون پیکان از سرمون هم زیاده.لعنتیا... :-?
نقل قول کردن
0 #63 مجید 1395-11-19 20:17
به نقل از کریم مهمراد:
خدا لعنتتون کنه .پدرمو دراوردین.هرکدومتون یه چیز میگین.تاحالا ده بار هی ثبت نام کردم هی انصراف دادم. عجب جماعتی هستیم ما ایرانیا . اصلا واسه هم خوبی و خیر نمیخوایم. همون پیکان از سرمون هم زیاده.لعنتیا... :-?

خدا تو رو لعنت کنه که با این سطح فهم و شعور می خوای 1 تن آهن رو با 50 لیتر بنزین بندازی زیر پات بیفتی تو شهر.
نقل قول کردن
+2 #64 امیر 1395-11-24 08:06
به نقل از R.CR7:
با سلام. دوستان من میخوام یه ماشین تو حدود 60 میلیون بگیرم. تو مدل جک j5 و برلیانس h330 اتوماتیک موندم به نظر شما کدوم بهتره یا مدلهای دیگه هست ممنون میشم کمک کنین در ضمن الان هم پرشیا دارم شتاب جک از پرشیا بهتره به نظر شما؟ ممنون میشم کمک کنین

تو این رنج قیمت ماشین مناسبی است. بنده پس از کلی تحقیق یک ماه هست که اتوماتیکشو گرفتم. پشیمون نخواهی شد. تو همین دوره آب بندی به اندازه کافی قدرت داره و کم نیاورده مهم اینه که شما دنبال سواری مطمئن و با آرامش هستید نه کورس گذاشتن...
نقل قول کردن
+2 #65 حمید 1395-12-23 17:22
سلام دوستان من دو ساله J5 اتومات دارم قبلش هم 206 مدل 84 و رانای مدل 91 داشتم.صادقانه میگم این ماشین با ماشینای ساخت داخل اصلا قابل مقایسه نیست تا حالا غیر از تعویض روغن و سرویس دوره ای به نمایندگی مراجعه نکردم و کاملا راضیم.خدمات پس از فروش خوبه وبه گفته تعمیرکار نمایندگی تا حالا هیج جکی برای تعمیر نیومده.مصرف شهری با توجه به اتومات بودن بیشتر از 11 لیتر نیست.قدرت و شتابش بعداز 5000 کیلومتر خیلی بهتر میشه.قیمتش هم نسبت به امکاناتش خوبه.من توصیه میکنم شک نکنید
نقل قول کردن
+4 #66 حمید 1395-12-23 17:34
سلام دوستان اصلا تو خریدش شک نکنید من دو ساله اتوماتش رو دارم و کاملا راضیم قدرت و شتابش بعداز 5000 کیلومتر بهتر میشه.تا حالافقط برا تعویض روغن و سرویس دوره ای رفتم نمایندگی.تعمیرکارش میگفت تاحالا هیچ جکی برا تعمیر اساسی نیوده.قیمتش نسبت به امکاناتی که داره خوبه(البته در مقایسه با ماشینای داخلی)مصرفش تو شهر 10تا 11 لیتره
نقل قول کردن
+4 #67 مجید 1396-01-13 19:03
سلام من زانتیا 405 206 پراید همرو سوار شدم بله ماشین دنده ای شتاب داره ولی شما که تازه ماشین اتومات اون هم 1800 سیسی سوار میشی باید بدونی چجوری باهاش برونی تا کم نیاره من دوسال ونیم هستش که جک جی 5 اتومات دارم تا الان فقط روغن و فیلترهاشو عوض کردم سربالایی هم اوکیه اوکیه مصرفشم تو جاده صدی نه و نیم هستش خیلی راضیم باهر ماشین ساخت داخل هم کل میندازم بابت کیفییتش وراه رفتنش
نقل قول کردن
+2 #68 شهاب 1396-01-15 03:37
شاید برای کسانیکه قصد خرید دارن خوندن این همه نظر متفاوت عجیب باشه (نظرات مثبت زیاد نظرات منفی هم زیاد)
میخوام بهتون دلیل تفاوت نظرات رو بگم. 2 دلیل داره:
1- تفاوت در سطح انتظارات : فک کنین کسی که 405 داشته میاد جی5 میخره خب قطعا از ماشین جدیدش خوشحال خواهد بود چون 405 بسیار قدیمی و سطحش خیلی پایین تره ولی در مقابل یکی که پول بیشتری داره و تجربه ماشینای گرون تر داره میاد بخاطر قیمت اقتصادی تر جی5 میخره همون روز اول ناراضی میشه و مثلا میگه ای بابا با 80 تا دست دوی فلان ماشینو میخرم خیلی بهتره این چیه دیگه چینی آشغال
2- شانسی بودن ماشین : باتوجه با اینکه خیلی از مراحل تولید دستی انجام میشه گیر یکی که پول این ماشینو با مصیبت جور کرده همون ماشینی می افته که در مونتاژش ضعیف عمل شده و گیر یکی دیگه اون جی5 می افته که خوب از آب در اومده

نتیجه اینکه اگر تجربون تا حالا ماشینای ارزون تر بوده و دلتون بزرگه از این بابت که ممکنه ماشینی که مشکل بیشتر داره گیرتون بیاد , بدون معطلی بخرید. در غیراینصورت طرفش نرید و این همه هم نظرات ضد و نقیض ارسال نکنید دعوا هم نکنید باهم
نقل قول کردن
-2 #69 پيمان 1396-01-20 11:51
به نقل از علیرض:
11ماهه که دارمش پشیمونم که خریدم گیربکسش خنگه کلا تو سر بالایی کم میاره بعدم فنش مدام تو خطه اطاقش صدا می افته مصرف بالا 13 لیتر و اینکه خوش ظاهر و بد باطن

در سربالايي كم مياره مشكل از عادت رانندگي تون هستش اگه پرايد هم داشتيد همين را ميگفتيد
نقل قول کردن
+1 #70 حسین 1396-01-22 17:05
سلام
آقا ما که آخرش نفهمیدیم اتوماتشو بخریم یا نه!!! :o
نقل قول کردن
+3 #71 Hamed 1396-01-23 17:11
با سلام
من ٧-٨ ماه پيش هم پست گذاشته بودم
الان ١ ساله اتوماتشو من ميرونم.كسايي كه ميگن سربالايي كم مياره اصلا واقعيت نداره با يه معكوس كردن يا اگه دنده دستي بكنن هيچوقت كم نمياره
در مورد صداي داخل اطاقش من بردم كلا ابر كشي كردم سقفشو سينشو الان صداش خيلي كم شده ٥٥٠٠٠ هم پول دادم
تنها ايرادي كه من تو اين مدت ديدم ترمزهاش هستن اونم وقتي وقتي كه ٤ نفر سوار ميشن واقعا ضعيفه
اطاق داخلش هم كاملا جاداره و اذيت نميشين
توصيه اي كه دارم اگه شرايطي ميخرين بهترين گزينه است. با ٢٠ ميليون ماهي ٢ تومن ارزش داره.ولي اگه ٦٠ تومن نقد دارين ماكسيما يا سوناتا يا مزدا ٣ مدل پايين از اين بهتره شك نكنين
چون اگه برين نمايندگي حداقلش ٩٠ تومن پول روغنشه پس از لحاظ نگه داري زياد با ماشين هاي مدل بالا فرقي نداره.افت قيمتشم در نظر بگيرين برا يك سال حداقل ٦-٧ تومن افت داره
در كل ارزش روندن داره بخرين پشيمون نميشين.كسايي هم كه ميخوان برليانس بخرن جك خيلي از اون سرتره موتورشم ٣٠٠ تا از اون بيشتره. فكر كنم همه چيرو كامل گفتم
نقل قول کردن
+1 #72 hamid 1396-01-24 11:15
به نقل از علي:
سلام
اقا مهران من فكر كنم به شما 206 تصادفي دادن چون ما هم خريديم اما چيزهاي كه شما تعريف مي كنيد نديدم.
درسته كيفيت اول 206 نداره اما فكر كنم ديگه شما كمي پيازش زياد كردين حتي چند تا از دوستان ما هم خريدن همه راضي هستن :lol:

منم یه 206 صفر گرفتم بعد 2ماه گیربکسش خراب شد نمایندگی قطعه نداشت خلاصه با بد بختی بعد 2ماه قطعش عوض شد فروختم راحت شدم
نقل قول کردن
+3 #73 محمود 1396-01-24 12:29
سلام
من دو ساله جک دنده ای دارم .... واقعا ماشین بی دردسریه چند بارم باهاش مسافرت خارج از کشور رفتم ..فقط لاستیکاشو عوض کردم با هانکوک ماشین نرم تر شد...تا حالا به جزبرای تعویض روغن به نمایندگی مراجعه نکردم. موتور و گیربکسش مرگ نداره تسمه تایمم نداره زنجیره ...با خیاله راحت می تازونمش
نقل قول کردن
+2 #74 محمود 1396-01-24 12:32
به نقل از پيمان:
در سربالايي كم مياره مشكل از عادت رانندگي تون هستش اگه پرايد هم داشتيد همين را ميگفتيد

گیربکسش و باید قلقش دستتون بیاد ...روشن بودن فن باید ترموستات و عوض کنین ..مصرف سوخت و باید شمع سوزنی ngk بندازی تو سر بالاییم اصلا کم نمیاره موتور میتسوبیشی هیولایی روش نصبه که ارتقا یافته لنسره برای کورس و حالت اسپرت طراحی شده باید با دور موتور بالا برونید.
نقل قول کردن
+1 #75 محمود 1396-01-24 12:33
به نقل از حسین:
سلام
آقا ما که آخرش نفهمیدیم اتوماتشو بخریم یا نه!!! :o

هم دنده ای هم اتومات دو تاشم خوبه ...دنده ای برای کل کل خوبه اتومات برای لذت بردن از رانندگی
نقل قول کردن
-1 #76 عرفان 1396-01-24 23:10
با سلام به همه دوستان، میخواستم بدونم در مسافت های طولانی صندلیش راحته یا نه؟ میگن خیلی خشکه راسته؟
نقل قول کردن
+1 #77 محمد 1396-01-29 16:36
به نقل از عرفان:
با سلام به همه دوستان، میخواستم بدونم در مسافت های طولانی صندلیش راحته یا نه؟ میگن خیلی خشکه راسته؟

سلام من دارم این ماشین رو
من راضی بودم ازش تو سفر خیلی اذیتم نکرد و راحت بود
نقل قول کردن
+1 #78 ابراهیم 1396-01-30 12:42
این ماشین در کل ماشین خوبیه اما یه اشکال داره اونهم پایین بودن شاسی ماشین هستش که در برخی جاها زیر ماشین و رکابها با زمین تماس پیدا میکنه متأسفانه .
یکی از توصیه هایی که به دوستان در زمینه نصب آپشن دارم اینکه سیستم استارت خودرو را تحت هیچ شرایطی کی لس نکنید چون هم قفل فرمان و هم سیستم ضد سرقت خودرو کاملا از کار می افته و عملا کار دزدها را آسون کردید.
نقل قول کردن
+2 #79 رضايي 1396-03-18 10:12
من چهارماهه جك جي 5 دنده اي دارم حدود 4000 كاركرده.ماشين نرم؛ خوش فرم؛ سريع‘ دلنشين‘ مطمئن درپيچها وقدرتمند درسربالايي .متوسط مصرف در جمع 6.5 ليتر.چراغها وترمز بسيار قوي.سانروف عالي ومطبوع.و..و... ضعفش هم كمي ارتفاع و مشكل در موقع مسافر زياد ودست اندازهاي بلند.دركل با توجه به قيمتش عاليه.
نقل قول کردن
-1 #80 ماشین 1396-03-23 20:12
سلام دوستان بین 207 کارکرده اوتومات و جک جی5 دنده ای مدل 94-93 کدوم بهتره؟
نقل قول کردن
+2 #81 فربد 1396-05-05 11:41
دوستان من خودم ٢٠٦ اتومات دارم ٤ ساله . اتوماتو بايد بدوني باهاش چجوري بروني . خوب طبيعيه وقتي وارد سربالايي ميشي جون ماشين كم ميشه . فقط با فشار پدال گاز يه معكوس ميدي و مشكل حل ميشه و اصلا نيازي به استفاده از دنده دستي نيست . ٢٠٦ اتومات ١١٠ اسبه و جك١٤٠ اسب كه نشون ميده قدرت خوبي بايد داشته باشه . فقط موضوع مصرفش هست كه به نظرم ١١ ليتر زياده . ولي تو اين رنج قيمت با ١٤٠ اسب بخار و اتومات بودن و ساير اپشن ها مثل كروز و سانروف و غيره به نظرم خوب و منطقيه
نقل قول کردن
0 #82 كاظم 1396-07-27 10:12
به نقل از علی:
سلام من تا حالا ماشین بالاتر از پراید سوار نشدم ولی از جک خیلی خوشم میاد البته پولش رو هم ندارم ولی در کل ماشین قشنگیه تو رنج خودش انشالله خدا یه کار کنه منم بتونم یه اتوماتیکش رو بخرم

سلام دوست عزيز ، اميدوارم تا حالا خريده باشي ;-)
نقل قول کردن
0 #83 حمید درتومی 1397-01-23 14:40
ماشین عالیه.
نقل قول کردن
+1 #84 مسعود 1397-02-07 15:23
اين ماشين مصرف سوخت بالايي داره مثل تمام ماشين هاي ايراني ولي اين كه سر بالايي نميره اصلا چيز مهمي نيست انقد عقده گاز دادن نداشته باشيد با اين ماشين ميتونيد با سرعت مطمئنه و عادي از سر بالايي بالا بريد بعدم زيبايي كابين خيلي مهمه و مثل ال نود پلاستيك باز يافتي با چهره زشت و زننده و معلوم نيس شاسي بلنده يا كوتاه(خخخ)مقايسه نكنيد لطفا دنبال كلاس كار و زيبايي باشيد نه سرعت و فشار زياد براي نشان دادن كيفيت ماشين كه پيامدي جز خرابي ماشين ندارد
نقل قول کردن
0 #85 تورج 1397-06-08 22:39
سلام، من این ماشینرو سال 95 گرفتم ومدام ازش استفاده میکنم واقعا ماشین خوبیه
نقل قول کردن
+1 #86 محمد 1397-11-23 17:13
سلام
به تمامی دوستان.من این ماشینو اردیبهشت 94 خریدم تا الان 61 هزار کارکرد طی این 4سال فقط سرویس دوره ای وبنزین برای این ماشین هزینه شد انصافا"ماشین اذیت کن نیست.اما باید ببیند انتظار شما از این ماشین چی هستش؟
در ابتدا عرض کنم مثل 206تند وتیز نیست.ولی ماشین قدرت خوبی داره،هندلینگ خوبی دراره من جاده چالوس زیاد میرم سرپیچ این ماشین تهش نمی کشه چون قبل از این من 206 تیپ4فرانسه وپژو2000فرانسه داشتم سرپیچ سرعت یک کم زیاد بود ته ماشین می کشید.در خصوص سربالایی اولا"باید پرگاز حرکت کنید ماشین به محض کم آوردن دنده معکوس میکشه ویا باید از دنده تیپ ترونیک استفاده کنید.لاستیک فابریک ماشینو حتما"عوض کنید چون لاستیکش خشکه وماشین ارتفاعش پایینه با عث کوبش اتاق میشه،با عوض کردن لاستیک هم ترمزگیری خوب میشه وهم ماشین خیلی نرم میشه.درکل این ماشین برای مصرف خانوادگی خوبه.درضمن من توجاده قدیم قم با این ماشین 180رفتم ماشین خیلی خوب قابل کنترل بود وچون اتاقش سنگینه خیلی نشون نمیده.
نقل قول کردن
0 #87 میثم 1398-02-28 03:23
با عرض سلام خدمت تمامی دوستان ،من تا قبل از خرید جک خ خودرو های داخلی داشتم ،الانم یک ساله جک اتوماتیک
دارم ،درسته سربالایی کم میاره ولی واقعا راضی ام ،خیلی
خیلی نرمه و رانندگی باهاش لذت بخشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

▼ (اسکرول کنید...)

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S5
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری هایما S7
جزوه و راهنمای آموزشی برق خودرو تندر90
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری رانا
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری دنا پلاس
فیلم و دفترچه راهنمای آموزشی مشتری H30 Cross
دفترچه راهنمای رسمی کلیه محصولات ایران خودرو
راهنمای استفاده از پایه های رله در برق خودرو
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
دستورالعمل رفع ایراد عدم انطباق کانکتور کیلومتر شمار تیبا2 و روشن شدن چراغ EBD بجای ABS
دستورالعمل رفع ایراد نفوذ آب به داخل CCN سمند مالتی پلکس
راهنمای کنترل و اصلاح پیکربندی سمند مالتی پلکس SMS
معرفی نودهای سیستم مالتی پلکس SMS سمند و سورن
راهنمای پیکربندی نوع ECU در خودرو Dena SMS MUX Bosch ME17
اصول عملکرد سیستم کروزکنترل ایران خودرو
راهنمای عیب یابی گیربکس اتوماتیک سوزوکی گرندویتارا با تست استال
راهنمای تعمیرات ECU زیمنس ریو
راهنمای تعریف کلید خودرو H30 Cross
بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
منیفولد هوای ورودی متغییر
راهنمای تعمیرات گیربکس دوکلاچه اتوماتیک جک S5
Cisco Released New Open Source Security Tool to Find Security Vulnerabilities in Modern Cars
Vulnerability in Tesla Model S Let Hackers Clone The Car Key
ليست سرويس هاي دوره ای خودروهای تحت پوشش سایپا
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی پژو RD
روش رفع ایراد عدم عملکرد برف پاک کن در سیستم هوشمند CEC پژو پارس
معرفی سیستم ترمز ABS با مدل Bosch ABS8 و مدل TEVES MK70 پراید
معرفی قطعات EMS جدید SSAT سازه پویش سایپا X100 (پراید)
دستورالعمل شستشوی ریل سوخت وانت نیسان دوگانه سوز
اطلاعیه جابجایی سوکت های انژکتور در دسته سیم انژکتور جهت رفع ایراد MisFiring
مشکلات متداول کولر خودرو و دلایل آن ها
آخرین مطالب جدید شده
fn bb 0
rahro

آخرین آگهی ها

آموزش تخصصی موتور و گیربکس اتومات ، al4 , پژو ، ال 90 و 20 ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
ریمپ تخصصی - برنامه ریزی و تعمیرات ایسیو - اصلاح محدودیت سرع ...
دوره های آموزشی تخصصی خودرو و دیاگ جی اسکن ...
تعمیرموتور وانواع گیربکس های کره ای،ژاپنی ،چینی و اروپایی ...
آموزش تخصصی تعمیرات کلیه ایسیو ها داخلی و خارجی و ماشین سنگی ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزش حرفه ای بازرَسی وکنترل بدنه اتومبیل ویژه کار ...
مجتمع مهارتهای نو دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای با اراِ ...