تحلیل و مقایسه پراید با 5 خودروی ارزان هندی + معرفی و مشخصات فنی , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

ارزانی و برخورداری از تجهیزات مناسب دو برگه برنده ای است که خودروسازهای ایرانی همواره برای ترغیب و توجیه خریداران استفاده می کنند ولی مقایسه این فاکتورها با خودروهای ارزان قیمت دیگر کشورها، واقعیت های دیگری را آشکار می کند.

saipa Pride comparision indian car 0

بر اساس استراتژی صنعت خودرو کشور، خودروهای قدیمی باید به تدریج از رده تولید خارج و محصولات جدید و به روز جایگزین آنها شوند. برای تحقق این هدفگذاری، دو خودروی پراید و و پژو ۴۰۵ دو گزینه ای هستند که مدیران شرکت های خودروساز چندین باز از اتمام تولید ان ها نام برده اند.

به گفته فعالان حوزه خودرو این محصولات به‌ویژه پراید از عمر خود فرا‌تر رفته و برای خودروساز هزینه روزافزون به همراه دارد.

چندی پیش برخی رسانه ها با معرفی خودروهای هم قیمت و یا ارزانتر از پراید به مقايسه این خودروی کره ای ساخت داخل با پنج خودرو ارزان هندي پرداختند. اما این مقایسه بدون در نظر گرفتن مشخصات فنی و استانداردهای لازم برای تولید این خودروها بود.

در اين مقايسه به ذكر مشخصات به صورت توصيفي پرداخته و محصولات نام برده بدون همگون سازي مشخصه هاي فني با يكديگر مقايسه قيمتي شده اند.

براي سنجش صحت اين ادعا در این گزارش محصولات ذکر شده را با يكديگر همگون کرده و استانداردهاي آنها را مطابق با قوانين ايران در نظر گرفته ایم و سپس قيمتهاي اين محصولات را با پرايد به عنوان اقتصادي ترين خودروي ايران مقايسه کردیم.

الف) اهميت صنعت خودرو در هند:

در سالهاي اخير صنعت خودرو در هند به دليل جمعيت زياد (بازار بزرگ داخلي)، دستمزد پايين كارگران و اقتصاد در حال رشد اين كشور مورد توجه خودروسازان جهاني قرار گرفته است. همچنين تعرفه 125% براي واردات خودروي سواري به اين كشور دليل مضاعفي بوده كه جذابيت سرمايه گذاري مستقيم خارجي را در اين کشور دو چندان نمايد و با عث ارتقاي کيفيت و مناسب شدن قيمت ها گردد.

اين صنعت به دليل حجم اشتغال ايجادي آن يك صنعت حياتي براي هند به شمار مي رود، به طوري كه به گزارش 2015 آنكتاد در ارتباط با سرمايه گذاري در جهان، 20% از ارزش افزوده توليدات در هند در سال 2014، مرتبط با صنعت خودرو مي باشد.

همچنين در سال 2013، دوازده پروژه با بيش از 100 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در صنعت خودروسازي و قطعه سازي هند، توسط شركتهاي فيات، رنو نيسان، فولكس واگن، بوش، هوندا ، اسكانيا و .... انجام شده است و اين خودرو سازان با استفاده از مزيت رقابتي هند در دستمزد توانسته اند به توليد خودرو هاي با قيمت اقتصادي بپردازند. نتايج اين سرمايه گذاريها را مي توان در دستيابي هند به رتبه ششم توليد خودرو در سال 2014 با توليد بيش از 3.8 ميليون خودرو مشاهده نمود (گزارش OICA).

ب) معرفی پنج محصول ارزان قيمت هندی و مشخصات فنی آنها:

در جدول زیر پنج محصول ارزان قيمت كه توليد آنها در هند انجام مي پذيرد به نامهاي داتسونGo(محصول گروه نيسان)، ماروتي سوزوكي آلتو 800، ماروتي سوزوكي آلتو K10، ماروتي سوزوكي سلريو و هيوندا EON جهت بررسي مد نظر قرار داده شده اند.

اين مشخصات با توجه به تاثير آنها بر قيمت خودرو و يا استانداردهاي اجباري در ايران انتخاب شده اند، لذا از نام بردن مشخصاتي كه به صورت مشترك در محصول سايپا 131 (پرايد)، وجود داشته و يا به عنوان يك استاندارد اجباري نبوده، صرف نظرگرديده است.

در بررسي اوليه مشخص شد اندازه خودرو سايپا 131 از خودروهاي ياد شده بزرگتر بوده و امكانات ايمني (کيسه هوا و ترمز ABS) و راحتي(کولر، راديو سي دي و ...) آن نيز بيشتر مي باشد. قابل ذكر است كارايي و عملكرد موتور و گيربكس سايپا 131 از محصولات داتسونGO ، سوزوكي آلتو 800 و سوزوكي سلريو بيشتر بوده و به ميزان اندكي از خودرو هاي سوزوكي آلتو K10 و هيوندا Eon، كمتر مي باشد.

saipa Pride comparision indian car 1

ج) قيمت محصولات در هند بدون ارتقاي سطح مشخصات فنی مطابق با پرايد (سايپا 131):

قيمت محصولات براي تردد در هند شامل قيمت نمايشگاهي محصول در بمبئي و احتساب ماليات و بيمه محاسبه گرديده است. بازه قيمت اين محصولات جهت تردد در هند بين 19.7 تا 28.8 ميليون تومان مي باشد. در جدول زير به اين قيمتها به تفصيل آمده است:

saipa Pride comparision indian car 2

د) مشخصه هايي از محصولات كه ارتقاي آنها جزء الزمات قانوني ايران مي باشد و معادل سازي قيمت ارتقاي مشخصات (با تعرفه صفر درصد):

جهت دريافت مجوز تردد خودرو در ايران, نياز به رعايت استانداردهاي 51 گانه ايمني مي باشد كه از آن جمله مي توان به تجهيز خودرو به ايربگ راننده، ايربگ سرنشين و ترمز ABS اشاره نمود. همچنين از جنبه راحتي دارا بودن راديو - سي دي و کولر با توجه به اهميت آن براي مشتريان ايراني به عنوان يكي ديگر از مشخصات مد نظر قرار گرفته است.

جهت ارتقاي مشخصات محصولات نام برده و ارتقاي آنها به مشخصات پرايد(سايپا 131) و استانداردهاي اجباري ايران، قيمت ايربگ راننده 150 دلار، ايربگ سرنشين 100 دلار، ترمز ABS 150 دلار، سيستم تهويه مطبوع 300 دلار و راديو سي- دي30 دلار, بدون در نظر گرفتن زير ساختهاي لازم و هزينه هاي مونتاژ و صرفا به عنوان ارزش قطعه فرض شده است.

در زمينه كارايي و عملكرد موتور و گيربكس ضرايب چالاکي (قدرت موتور و گشتاور) مورد مقايسه قرار مي گيرد كه در مجموع با توجه به دامنه قيمتي, به ازاي ارتقاي يك واحد گشتاور و ارتقاي يك واحد قدرت موتور بر تن 10 و 14 دلار درنظر گرفته شده است. مسلم است در خصوص خودروهاي سوزوكي آلتو K10 و هيوندا Eon كه داراي ضرايب چالاکي بهتري از پرايد مي باشند، جهت تناسب با پرايد (سايپا 131) اين مقادير با علامت منفي اعمال مي گردد.

ه) مشخصه هايي از محصولات مورد مقايسه كه با برخي از مشخصات پرايد (سايپا 131 ) تهاتر شده اند:

در مقايسه انجام شده، برخي از مشخصه هاي محصولات ياد شدهمانند ظاهر و كيفيت آنها كه به نظر مي رسد نسبت به پرايد (سايپا 131 ) برتري دارد. با مشخصه هايي از جمله اندازه اتاق پرايد (سايپا 131)، چراغ برف و مه شكن جلو، آينه قابل تنظيم از داخل، فندك، جا سيگاري، داشبورد، گرم كن شيشه عقب و ... تهاتر و از محاسبه تغييرات قيمتي آنها جهت همگون سازي محصولات صرفنظر کردیم.

و) محاسبه قيمت محصولات پس از ارتقاي مشخصه هاي آنها در راستاي رعايت الزامات قانوني در ايران

قيمت محصولات ياد شده در صورت ارتقاي مشخصات آنها با محصول پرايد (سايپا 131 ) به شرح زير آمده است. اين قيمت ها با در نظر گرفتن توليد در هند و با هزينه هاي نيروي انساني آن كشور در نظر گرفته شده است.

چنانچه هزينه هاي دستمزد نيروي انساني مطابق با الزامات قانوني ايران در نظر گرفته شود حداقل ميزان 8% به قيمت تمام شده محصولات اضافه مي گردد که در محاسبات لحاظ نگرديده است. همچنين هزينه اي براي تعرفه واردات محاسبه نشده است.

در نهايت قيمت محصولات جهت آماده سازي تردد در ايران از مجموع قيمت فروش محصول در هند با احتساب ارتقاي مشخصات ياد شده متناسب با الزامات قانوني ايران، هزينه الزامي بيمه شخص ثالث (982 هزارتومان)، 4% قيمت محصول جهت شماره گذاري و 9% قيمت محصول جهت ماليات ارزش افزوده, محاسبه گرديده است.

همانگونه كه مشاهده مي شود كليه محصولات با حداقل ارتقا جهت دريافت مجوز تردد در ايران بين 9% تا 55% بيش از قيمت پرايد براي مشتريان تمام مي گردد.

saipa Pride comparision indian car 3

معرفی و مشخصات خودروهای هندی مقایسه شده :

ماروتی سوزوکی آلتو 800

تولید این خودرو در سال 2012 میلادی در هند آغاز شد و نسخه فعلی هم نسل دوم این خودرو به شمار می‌آید. این خودرو از پراید کمی کوچک‌تر بوده و از طول 3.4 متری برخوردار است و در کلاس خودروهای KEI طبقه‌بندی می‌گردد. پیشرانه سه سیلندر به کار رفته در آن، از 0.8 لیتر حجم برخوردار است و توان خروجی این پیشرانه هم معادل 48 اسب بخار و گشتاورش معادل 69 نیوتن متر است. این خودرو در تیپ پایه یا std با بهایی معادل 253 هزار روپیه یا در حدود 13/7 میلیون تومان فروخته می‌شود و تیپ مجهزتر آن که VXi (دارای ایربگ) نام دارد با بهایی معادل 344 هزار روپیه و یا در حدود 18.6 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

Alto 800 1

ایربگ راننده – سیستم تهویه مطبوع دستی – داشبورد دو رنگ – قفل مرکزی ایموبلایزر – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – پشت‌سری‌های صندلی جلو و عقب – سیستم تهویه مطبوع – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده فنجان در جلو – شیشه‌های برقی جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح مخزن سوخت – سیستم صوتی با قابلیت خوانش صفحات CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو AM/FM با دو عدد اسپیکر – دستگیره‌های همرنگ بدنه – ترمز جلو دیسکی – سپرهای همرنگ بدنه و...

گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
نحوه خرید (تیپ VXi): 292 هزار روپیه یا در حدود 16 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 6,362 روپیه یا در حدود 350 هزار تومان در ماه

ماروتی سوزوکی آلتو K10

خودروی بعدی این لیست هم یک سوزوکی است. این خودرو نمونه ارتقاء یافته آلتو 800 بوده و از ماه نوامبر سال 2014 میلادی تولید آن در هند آغاز گردید. مشخصات این خودرو به پراید هاچ‌بک بسیار شبیه است و با طولی معادلی 3/55 متر چند سانتی از آن کوچک‌تر است. خودروی مذکور از پیشرانه‌ای سه سیلندر با حجمی معادل یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب و گشتاور آن نیز برابر با 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه خود و یا همان LX با بهایی معادل 320 هزار روپیه و یا حدود 17/3 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما مدل مجهزتر آن که (O)VXi نام دارد به بهایی معادل 372 هزار روپیه و یا در حدود 20/1 میلیون تومان فروخته می‌شود. این تیپ نیز از تجهیزات ذیل برخوردار است:

Maruti Suzuki Alto K10

ایربگ راننده – قفل مرکزی با کلید– ایموبلایزر – سیستم تهویه مطبوع دستی – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – داشبورد دو رنگ – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی– پشت‌سری جلو و عقب – نگه‌دارنده فنجان‌ها در جلو- شیشه برقی جلو- راهنما بر روی آینه‌های جانبی- شیشه عقب بخار زدا- آنتن سقفی – چراغ‌های مه شکن جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو- هشداردهنده کاهش سطح بنزین – 2 عدد اسپیکر و سیستم صوتی با قابلیت خوانش CD و MP3 و نیز پورت USB – دستگیره و آینه و سپرهای همرنگ بدنه – ترمز دیسکی جلو و...

گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
نحوه خرید تیپ (O) VXi: 316 هزار روپیه یا در حدود 17.5 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 6,897 روپیه و یا در حدود 380 هزار تومان

ماروتی سوزوکی سلریو

سومین خودروی موجود در این لیست باز هم یک سوزوکی است! البته این خودرو را چندی پیش به شما معرفی نمودیم. سوزوکی سلریو با طول 3.6 متری خود تقریباً هم‌اندازه پراید هاچ‌بک است. خودروی مذکور در ماه فوریه سال 2014 میلادی معرفی شد و در حال حاضر هم در دو کشور هند و تایلند تولید می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ای سه سیلندر به حجم یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه و یا LXi در حدود 397 هزار روپیه و یا تقریباً 21.4 میلیون تومان قیمت دارد؛ اما تیپ مجهزتر آن که ZXi نام دارد از بهایی معادل 457 هزار روپیه و یا 24.7 میلیون تومان برخوردار است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره‌مند است:

Suzuki Celerio IgnitionLIVE

ایربگ راننده – هشداردهنده بستن کمربندهای ایمنی – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – قفل خودکار درب‌های خودرو– قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی- خروجی برق 12V – شیشه عقب بخارزدا – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – آینه جانبی برقی – راهنما بر روی آینه‌های جانبی – آنتن سقفی- دستگیره درب داخل از جنس کروم – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان+ CD + MP3 و پورت USB و AUX به همراه اتصالات بلوتوث – هشداردهنده کاهش سطح مخزن باک بنزین – سپرها و دستگیره‌ها و آینه‌های همرنگ بدنه – هشداردهنده نیمه باز بودن درب خودرو- 4 عدد اسپیکر و...

گارانتی: 2 سال و یا 40,000 کیلومتر
نحوه خرید (تیپ ZXi): 388 هزار روپیه یا در حدود 22 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 8,459 روپیه یا در حدود 460 هزار تومان

داتسون GO

چهارمین خودرویی که می‌خواهیم به آن بپردازیم نسخه‌ای احیاء شده از یک برند است؛ یعنی قرار است که این خودرو نام داتسون را که از سال 1986 میلادی توسط نیسان کنار نهاده شد، دوباره زنده کند. تولید داتسون GO از سال 2014 میلادی در هندوستان آغاز شد و در حال حاضر هم علاوه بر این کشور، در اندونزی هم به تولید می‌رسد. خودروی مذکور از پلت فرم V نیسان بهره می‌برد که در مدل‌های میکرا و مارچ هم به کار گرفته می‌شوند. داتسون GO به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر است و با طولی معادل 3/78 متر تقریباً هم‌اندازه پژو 206 هاچ‌بک است. البته نسخه استیشن با نام GO+ به بازار ارائه می‌شود. این خودرو با یک پیشرانه سه سیلندر ارائه می‌شود. این پیشرانه 1.2 لیتر حجم دارد. توان این پیشرانه هم معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر با 104 نیوتن متر است. داتسون GO در حالت پایه و یا تیپ D، معادل 324 هزار روپیه قیمت دارد که تقریباً معادل 17/5 میلیون تومان است ولی مدل مجهزتر آن که تیپ (O)T نام دارد از بهایی معادل 420 هزار روپیه و یا حدود 22/7 میلیون تومان برخوردار است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

Datsun GO 2014

ایربگ راننده – قفل مرکزی – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – ایموبلایزر – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع به همراه فیلتر هوای داخل – خروجی برق 12V – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – فرمان سه پره – شیشه‌های برقی جلو – ریموت بازکننده درپوش باک بنزین و درب صندوق عقب – تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – نمایشگر میانگین مصرف سوخت- 2 عدد اسپیکر- سیستم صوتی به همراه پورت AUX و AUX و نیز آمپلی‌فایر- نگه‌دارنده موبایل بر روی داشبورد – جلوپنجره با تریم کرومی – چراغ‌های هالوژن جلو – برف‌پاک‌کن‌های حساس به سرعت – کامپیوتر سفری – سیستم FOLLOW ME HOME (همراهی با سرنشینان خودرو در هنگام پارک آن در محیط‌های تاریک که با روشن نگه‌داشتن چراغ‌های جلو تا 30 ثانیه پس از پیاده شدن آن‌ها صورت می‌پذیرد) – ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو – سپرها و دستگیره‌های همرنگ بدنه و...

گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر
نحوه خرید تیپ (O)T: 356 هزار روپیه یا در حدود 19.5 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 7,775 روپیه و یا در حدود 450 هزار تومان

هیوندای EON

پنجمین خودروی این لیست محصولی از هیوندای به نام EON است. طراحی و توسعه این خودرو هم به‌طور مشترک بین هند و کره صورت پذیرفته است. هیوندای EON یک خودرو مخصوص رفت‌وآمد درون‌شهری است و با طولی 3.5 متری خود اندکی از پراید هاچ‌بک کوچک‌تر است. تولید این خودرو از ماه اکتبر سال 2011 میلادی در هند شروع شد و اندکی بعد هم تولیدش در ممالکی همچون فیلیپین، ویتنام و سریلانکا، آغاز گردید. در حال حاضر، خودروی مذکور از دو پیشرانه متفاوت بهره می‌برد. یکی از آن دو، نسخه‌ای سه سیلندر بوده و از حجمی معادل 0.8 لیتر برخوردار است و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 55 اسب بخار و 75 نیوتن متر است و دیگری هم پیشرانه‌ای چهار سیلندر می‌باشد که از حجمی معادل یک لیتر برخوردار و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 68 اسب بخار و 94 نیوتن متر است. بهای تیپ پایه این خودرو که D-LITE نام داشته و از پیشرانه‌ای 0.8 لیتری بهره می‌برد معادل 311 هزار روپیه و یا در حدود 16/8 میلیون تومان است اما تیپ مجهزتر که با کد SPORTZ ارائه می‌شود و آن‌هم نیز از پیشرانه 0.8 لیتری برخوردار است، با بهایی معادل 410 هزار روپیه و یا در حدود 22/1 میلیون تومان عرضه می‌شود. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

hyundai eon 2015

ایربگ راننده – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – شیشه رنگی – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی – خروجی برق 12V – آنتن سقفی – ایموبلایزر – چراغ‌های مه شکن جلو – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده‌های فنجان در جلو – بازکن درب صندوق عقب از داخل – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح سوخت در باک خودرو – نمایشگر تعویض دنده – سیستم صوتی به همراه رادیو AM/FM با قابلیت خوانش CD و MP3 و پورت USB و AUX به همراه دو عدد اسپیکر – سپر و آینه‌ها و دستگیره‌های همرنگ بدنه – بازکن درب باک با ریموت – کامپیوتر سفری و...

گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر
نحوه خرید (تیپ SPORTZ): 348 هزار روپیه یا در حدود 18.8 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 7,589 روپیه یا در حدود 410 هزار تومان

منابع:
- پدال
- خبرآنلاین

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
فیلم آموزشی مونتاژ (بستن) موتور TU3 (موتور 206 تیپ 2)
راهنمای کلی تعمیر و نگه داری مکانیکی و الکتریکی پژو 407
جزوه آموزش گیربکس اتوماتیک تندر 90
راهنمای تعمیرات موتور نیسان ماکسیما
بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم تست تصادف
راهنمای دسته سیم های و نقشه های الکتریکی هایما S7 توربوشارژ
راهنمای دسته سیم های و نقشه های الکتریکی هایما S5 توربوشارژ
معرفی سیستم مدار تامین و حفظ فشار در سیتروئن زانتیا
آموزش تعویض روغن LHM و تستهای رگولاتور ، گوی آكومولاتور و شیر اطمینان سیتروئن زانتیا
تشریح نحوه عملکرد سیستم تعلیق زانتیا
آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک سیتروئن زانتیا
معرفی نحوه عملکرد سیستم ترمز زانتیا
معرفی سیستم فرمان هیدرولیک زانتیا
معرفی لوله های هیدرولیک زانتیا
تعمیر اساسی شیر هیدرولیکی کنترل پینیون فرمان زانتیا
آموزش هواگیری سیستم ترمز سیتروئن زانتیا
معرفی سیستم Activa در تعلیق زانتیا
فیلم آموزشی بازدید سیستم تعلیق ، تنظیم ارتفاع و شارژ كردن گوی ها سیتروئن زانتیا
راهنمای تست و خريد خودرو کارکرده
تعمیر اساسی موتور 4A-F تویوتا
راهنمای کامل آموزشی ایساکو در خصوص تعمیرات دنا (موتور EF7 و XUM)
معرفی موتور XUM (پارس ELX جدید) و مقایسه آن با موتور XU7 (سمند، سورن، 405 و پارس)
آموزش بازدید و سرویس ترمز دیسکی جلو نیسان رونیز
آموزش تعویض کمک فنر جلو نیسان رونیز
شرح سیستم فرمان پرقدرت
عیب یابی خودرو از روی پارامترهای سنسورها و عملگرها با دیاگ
راهنمای کامل آموزشی برق 206 مالتی پلکس
معرفی و آموزش سنسورها و سیستم انژکتور پراید
آموزش تنظیم موتور پراید کاربراتور + آموزش بازکردن،تعمیر و تنظیم کاربراتور و دلکو
معرفی و آموزش سیستم CLC پراید و رنوPK
زوایای چرخهای و انواع ساییدگی لاستیک خودرو
آموزش کامل تعمیرات سیستم تعلیق پراید + لیست عیب یابی تعلیق و جلوبندی
سیستم تعلیق خودرو و اجزا و انواع آن
فیلم آموزشی بازکردن گیربکس اتوماتیک AL4 پژو206 و پارس اتوماتیک
مبانی عملکرد گیربکس اتوماتیک
معرفی و تشریح اجزاء و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک/تیپ ترونیک AL4
دستورالعمل عیب یابی و تعویض مدولاتور ABS پراید و تیبا و ساینا و کوییک
نحوه تبدیل اعداد هگز به دسیمال بدون ماشین حساب
تاثیر تغییر در اندازه فاق لاستیک بر حالت رانندگی
دستورالعمل تعویض مجموعه درب سوپاپ و واشر موتور تیبا

آخرین آگهی ها

عرضه كننده لوازم جانبی خودرو چينی ، فرانسوی ...
دوره های آموزشی تخصصی مکانیک و برق و انژکتور کیا و هیوندای ...
آموزش تعمییرات موتور گیربکس برق و دیاگ خودرو های دیزل نسل جد ...
بهبود عملکرد گیربکس در تعویض دنده‌ها افزایش کات اف حذف محد ...
آموزشگاه پیشتازان دیزل اصفهان برگزار کننده دوره های موتور گی ...
پیشتازی باشید , پیشتاز بمانید
دوره های آموزشی کاملا تخصصی و عملی ، با اعطای گواهینامه بین ...
آشنایی با گیربکس های هایوک، Al4 و هیوندای و کیا، تعمیرات، خص ...
معرفی قطعات و عیوب آنها عیب یابی قطعات مختلف قطعه شناسی و ...
کاراموتور اولین مرکز برگزاری دوره های تخصصی خودروهای هیوندا ...
آموزش تخصصی فنی خودرو: مکانیک و برق خودرو-ایسیو-مولتی پلکس-C ...
الکتروصنعت پارس مبین ، تولید کننده لوازم و تجهیزات تعمیرگاهی ...