Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
samin_ba
Dkhodro_nba
carworks_nba
nAMEG_7301
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

peykan



پیکان در ایران :

پـِیکان نام گونه‌ای خودروی سواری ایرانی است که شرکت ایران خودرو تولید آن را از سال ۱۳۴۶ خورشیدی آغاز کرد و در حدود ۴۰ سال آن را ادامه داد. از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. ودرنهایت تولیدآن درسال ۱۳۸۳ به اتمام رسید وپروندهٔ پیکان خودروی محبوب هر ایرانی بسته شد. عده‌ی بسیاری از مردم نیز معتقدند با وجود نقص هایی که پیکان دارد اگر هنوز هم پیکان تولید میشد آن را به پراید ترجیح میدادند و در مقایسه با پیکان و پراید خودروی پیکان را خریداری مینمودند.

Jeremy-Clarkson

دیدگاه‌ها  

+5 #1 جواد 1394-01-30 11:31
ساکت باش. sleeping
نقل قول کردن
-5 #2 حسین 1394-05-10 11:29
من این پیکان رو به هزار ماشین گوراز خارجی نمی دم
نقل قول کردن
+5 #3 بهروز 1394-10-18 15:47
هیچ ماشینی به جون سختی وکم خرجی پیکان نیست اگرهنوز تولید می شد بازار بعضی خودرو های داخلی مشابه کساد میشد با این قیمت کم وکارایی بالا برای ما ایرانی های کم درآمد ایده ال بود. مصرفش هم خیلی با پژو وسمند وپارس فرقی ندارد.
نقل قول کردن
-1 #4 شهرام 1395-04-22 15:01
درود بر پیکان دوستان
دوستان و هم میهنان عزیز
بیاید با هم فکرهامون را روی هم بگزاریم و دوباره پیکان اینبار تولید کنیم نه مونتاژ
البته باید تغییراتی در موتور و ضریب آیرودنامیک و سیستم تعلیق و ترمز و غیره اش بدهیم البته فراموش نکنیم شکلش زیاد بد نشود و همون شکل پیکان تا اندازه ای حفظ شود و قطعاتش ارزون و با کیفیت و از همه ممهمتر مساله سگ جونی حفظ شود و اینطور نباشد تسمه تایم مزخرف را به جای زنجیر تایمش قرار دهیم با تعداد سوپاپهاشم افزا
نقل قول کردن
0 #5 مجتبی 1395-06-25 18:33
با سلام
مهمترین وجه برتری پیکان بر سایر خودروهای تولید داخل استفاده از سیستم چرخ زنجیر بجای تسمه تایم است که قابلیت اطمینان موتور را بالا میبرد. امروزه شرکت تویوتا هم استفاده از چرخ زنجیر بجای تسمه تایم را در برنامه خود قرار داده است. من خودم یه روآی سال مدل89 خریدم که بعد از 6 رسال بدون هیچ خرج خاصی مثل روز اولش کار میکنه. فقط حیف که تو سربالایی ها آدم رو ضایع میکنه! وگرنه در کفی دست کمی از 405 نداره. اگه ایران خودروی ... بجای تولید محصولات چرت و پرت پژو روی همین پیکان کار میکرد و آن را ارتقا میداد الان یه خودروی قابل اطمینان و کم خرج برای کسب های ضعیف و متوسط داشتیم. فقط کافی بود گشتاور دور پایین موتور OHVG2 را بالاتر ببرند. اونوقت با بنز عوضش نمی کردید.
نقل قول کردن
+2 #6 شهرام 1395-11-30 09:07
منم میگم پیکان زنجیر تایم که داره اونو حذف نکن و به جاش تسمه تایم مزخرف بگزارند
یک نگاهی به موتور S14B20 BMW می اندازیم این موتور هم دور مجازش بالاست هم آلمانیه هم با حجم کم موتور توان تولیدیش بالاست و گشتاورش زیاده
حجم موتورش 1990cc
بیشنه توانش یا حداکثر قدرتش 189 اسب بخار ( 192 ps ) در دور 6900 موتور در دقیقه است
بیشنه گشتاورش یا حداکثر گشتاورش 210 نیوتن متره
این موتور چهار سیلندر در سالهای 1985 تا 1990 میلادی تولید شد
16 سوپاپ داشت
از همه مهمتر زنجیر تایم دوبل داشت که ابدی بود
حالا یک موتور با این قدرت رو به من نشان بدهید
مسئولان همین موتور رابهینه تر بکنند و تولید کنند
میترسم اینهمه بحث موتورهای درون سوز بکنیم دوره اش تمام بشه و از رده خارج شود
نقل قول کردن
-2 #7 عادل 1396-12-14 21:22
همتای موتورپیکان ساخته نخواهدشدموتوری چدنی
وفولادی وانژکتور ی که استیل دربدنه داره وبدنش درانگلستان تست شده گیربکس قدرتی داره که کمی انرژی مصرف میکنه ولی به شما قدرت میده البته بدنه کمی تغییرات میخوادواگروسایل الکترونیکی بروزبه آن اضافه شودکه تکنولوژی روکامل صاحب بودیم
نقل قول کردن
+1 #8 Mohsen Zacki 1397-01-04 18:11
سلام، کلا ما ایرانی ها به جای اینکه اهمیت به کیفیت بدیم به آپشن ها و دکمه های زیاد روی خودرو توجه می‌کنیم و ملاک خرید میشه برامون ، نه پیکان و نه پژو و حتی سمند و امثال اون ۲۰ ساله که تو کشورهای جهان اول اصلا استفاده نمیشه اگر شرکت‌های داخلی بیان به جای اینکه فکر تهیه قطعات از چین بیفتن و اون ها هم از این مورد سو استفاده کنن و خودروهای تولید خودشون رو وارد کشور کنند که البته این خودش رقابت آفرین نیست بیان کیفیت قطعات رو بالا ببرن اصلا کسی دیگه ماشین چینی نمیخره چون متاسفانه اگر توجه کرده به برچسب انرژی باشین ماشین های تولیدی قبل از سال ۹۱ و بعد از ۹۱ چقدر تغییر کرده و پایین تر اومده ولی بازم کسی توجه نمیکنه و البته مجبور میشن همین پراید و پژو و سمند رو بخرن
نقل قول کردن
0 #9 بهروز 1397-08-16 10:42
من خودم یه کاربراتوری مدل ۸۱دارم.عالیه خیلی عالیه کلارکسون سگ کیه.مرتیکه اعصابمو خراب کرد
نقل قول کردن
0 #10 شهرام 1397-10-01 01:58
دوستان و هم میهنان عزیز
بیاید با هم فکرهامون را روی هم بگزاریم و دوباره پیکان اینبار تولید کنیم نه مونتاژ
البته باید تغییراتی در موتور و ضریب آیرودینامیک و سیستم تعلیق و ترمز و غیره اش بدهیم البته فراموش نکنیم شکلش زیاد بد نشود و همون شکل پیکان تا اندازه ای حفظ شود و قطعاتش ارزون و با کیفیت و از همه مهمتر مساله سگ جونی حفظ شود و اینطور نباشد تسمه تایم مزخرف را به جای زنجیر تایمش قرار دهیم باید تعداسوپاپهایش بی افزاییم و سیستمهای باز و بسته شدن متغییر و پاشش مستقیم سوخت و غیره د. موتورش قرار دهیم
اتاقش با ته چهره پیکان ولی پهنتر و آیرودینامیکتر و محکمتر و بادوامتر درست کنیم
چرا پیکان را اخته کردند و نسل بعدی نداشت
اگر نسل دوم پیکان درست کنند جرمی کلارکسون هم روحش خوشحال میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
راهنمای تعمیرات اکسل جلو رنو ساندرو
راهنمای سیستم انتقال قدرت و پلوس ساندرو
جزوه امداد خودروهای مدیران خودرو
راهنمای کامل تعمیرات جیلی امرگرند EC7
رالی های شبانه و شرط بندی زیرزمینی در تهران
مقایسه مسیریاب های Waze و نشان
نکاتی درباره سیستم خنک کننده ، رادیاتور و جوش آوردن خودرو
فیلم آموزش بازکردن ، عیب یابی و بستن گیربکس F۲۵MR مزدا۳۲۳ + مستندات اورهال
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
دستورالعمل عیب یابی مجموعه جلو آمپر X100 و X200 (بجز کوئیک و ساینا AT)
جزوه آموزشی سیستم برق خودروی Arizzo5
جزوه برق تیگو 7 موتور 1.5TC و گیربکس DCT
راهنمای تعویض دیسک چرخ عقب برلیانس H300
راهنمای تعویض سنسور نقطه مرگ بالای خودرو وانت زامیاد
راهنمای تعویض موتور پله ای (استپ موتور) دریچه گاز خودرو زامیاد
آموزش برق خودرو : مبحث کامل فن خنک کننده موتور
صنعت خودرو در پسابرجام
آسیب شناسی صنعت خودرو
فیلم آموزشی باز کردن و بستن تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
راهنمای آموزشی دلکو و کویل
راهنمای تعمیرات و عیب یابی ایربگ راننده و کمربند پیش کشنده خانواده خودرو سورن
راهنمای تعمیرات ، عیب یابی و نقشه های ایربگ سرنشین سمند
نقشه های سیم کشی های الکتریکی مزدا 323
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
آموزش تعمیر لیفترها و اسبک های هیدرولیکی سرسیلندر تیبا
تاریخچه نیسان GT-R
راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق جلو تیبا
کتاب Gasoline Engine Management Systems and Components
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور + فیلم های تعویض آب رادیاتور 405،پارس،سمند،ریو،مزدا3
انواع نقش آج تایر خودرو
مکانیزمهای شگفت انگیز مکانیک
درگ هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر
نحوه رفع ایراد عدم عملکرد فن بخاری بعلت خرابی رزیستور در خودروهای خانواده X200
فراخوان عیب یابی ، تعویض و تنظیم سوئیچ پدال ترمز در خودروهای کوئیک و ساینا اتوماتیک (کدخطای P0504)
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو
خودروی برقی کوادرو؛تولید شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه آزاد قزوین
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور TU5 پژو 206
راهنمای تعمیرات داشبورد دو ایربگ پژو 405 و پارس
راهنمای تعمیرات و عیب یابی ایربگ و کمربند ایمنی خودرو رانا
آموزش نصب روکش روی خودرو
مبحث شاسی یا فریم در خودرو
تکنولوژی کاپوت شفاف لندروور (Transparent Hood)
معرفی و آموزش سیستم CLC پراید و رنوPK
نقد و بررسی تخصصی هیوندای آزرا 2014 (Hyundai Grandeur) + تجربه رانندگی در ایران

آخرین آگهی ها

آموزشگاه تخصصی نشان برتر با سابقه 13 ساله خود در زمینه آموزش ...
آموزشگاه باطری سازی (برق خودرو)
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزش تخصصی برق خودرو -تعمیرات ECU-مالتی پلکس-تنظیم موتور- م ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
تعمیرگاه مرکزی اتوچک تعمیرات تخصصی برق و مکانیک بنز و بی.ام ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
دیاگ موتور سیکلت موتور برنامه لیست قیمت خرید دستگاه ایرانی خ ...
لاستیک درار اطلس قیمت دستگاه لاستیک درار اطلس لیست قیمت دس ...
عرضه كننده لوازم جانبی خودرو چينی ، فرانسوی ...