نظر جرمی کلارکسون درباره پیکان (هیلمن هانتر) , Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
فن خودرو
دنیای خودرو
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

peykan



پیکان در ایران :

پـِیکان نام گونه‌ای خودروی سواری ایرانی است که شرکت ایران خودرو تولید آن را از سال ۱۳۴۶ خورشیدی آغاز کرد و در حدود ۴۰ سال آن را ادامه داد. از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. ودرنهایت تولیدآن درسال ۱۳۸۳ به اتمام رسید وپروندهٔ پیکان خودروی محبوب هر ایرانی بسته شد. عده‌ی بسیاری از مردم نیز معتقدند با وجود نقص هایی که پیکان دارد اگر هنوز هم پیکان تولید میشد آن را به پراید ترجیح میدادند و در مقایسه با پیکان و پراید خودروی پیکان را خریداری مینمودند.

Jeremy Clarkson

دیدگاه‌ها  

+5 #1 جواد 1394-01-30 11:31
ساکت باش. :zzz
نقل قول کردن
-5 #2 حسین 1394-05-10 11:29
من این پیکان رو به هزار ماشین گوراز خارجی نمی دم
نقل قول کردن
+5 #3 بهروز 1394-10-18 15:47
هیچ ماشینی به جون سختی وکم خرجی پیکان نیست اگرهنوز تولید می شد بازار بعضی خودرو های داخلی مشابه کساد میشد با این قیمت کم وکارایی بالا برای ما ایرانی های کم درآمد ایده ال بود. مصرفش هم خیلی با پژو وسمند وپارس فرقی ندارد.
نقل قول کردن
-2 #4 شهرام 1395-04-22 15:01
درود بر پیکان دوستان
دوستان و هم میهنان عزیز
بیاید با هم فکرهامون را روی هم بگزاریم و دوباره پیکان اینبار تولید کنیم نه مونتاژ
البته باید تغییراتی در موتور و ضریب آیرودنامیک و سیستم تعلیق و ترمز و غیره اش بدهیم البته فراموش نکنیم شکلش زیاد بد نشود و همون شکل پیکان تا اندازه ای حفظ شود و قطعاتش ارزون و با کیفیت و از همه ممهمتر مساله سگ جونی حفظ شود و اینطور نباشد تسمه تایم مزخرف را به جای زنجیر تایمش قرار دهیم با تعداد سوپاپهاشم افزا
نقل قول کردن
0 #5 مجتبی 1395-06-25 18:33
با سلام
مهمترین وجه برتری پیکان بر سایر خودروهای تولید داخل استفاده از سیستم چرخ زنجیر بجای تسمه تایم است که قابلیت اطمینان موتور را بالا میبرد. امروزه شرکت تویوتا هم استفاده از چرخ زنجیر بجای تسمه تایم را در برنامه خود قرار داده است. من خودم یه روآی سال مدل89 خریدم که بعد از 6 رسال بدون هیچ خرج خاصی مثل روز اولش کار میکنه. فقط حیف که تو سربالایی ها آدم رو ضایع میکنه! وگرنه در کفی دست کمی از 405 نداره. اگه ایران خودروی ... بجای تولید محصولات چرت و پرت پژو روی همین پیکان کار میکرد و آن را ارتقا میداد الان یه خودروی قابل اطمینان و کم خرج برای کسب های ضعیف و متوسط داشتیم. فقط کافی بود گشتاور دور پایین موتور OHVG2 را بالاتر ببرند. اونوقت با بنز عوضش نمی کردید.
نقل قول کردن
+2 #6 شهرام 1395-11-30 09:07
منم میگم پیکان زنجیر تایم که داره اونو حذف نکن و به جاش تسمه تایم مزخرف بگزارند
یک نگاهی به موتور S14B20 BMW می اندازیم این موتور هم دور مجازش بالاست هم آلمانیه هم با حجم کم موتور توان تولیدیش بالاست و گشتاورش زیاده
حجم موتورش 1990cc
بیشنه توانش یا حداکثر قدرتش 189 اسب بخار ( 192 ps ) در دور 6900 موتور در دقیقه است
بیشنه گشتاورش یا حداکثر گشتاورش 210 نیوتن متره
این موتور چهار سیلندر در سالهای 1985 تا 1990 میلادی تولید شد
16 سوپاپ داشت
از همه مهمتر زنجیر تایم دوبل داشت که ابدی بود
حالا یک موتور با این قدرت رو به من نشان بدهید
مسئولان همین موتور رابهینه تر بکنند و تولید کنند
میترسم اینهمه بحث موتورهای درون سوز بکنیم دوره اش تمام بشه و از رده خارج شود
نقل قول کردن
-2 #7 عادل 1396-12-14 21:22
همتای موتورپیکان ساخته نخواهدشدموتوری چدنی
وفولادی وانژکتور ی که استیل دربدنه داره وبدنش درانگلستان تست شده گیربکس قدرتی داره که کمی انرژی مصرف میکنه ولی به شما قدرت میده البته بدنه کمی تغییرات میخوادواگروسایل الکترونیکی بروزبه آن اضافه شودکه تکنولوژی روکامل صاحب بودیم
نقل قول کردن
+2 #8 Mohsen Zacki 1397-01-04 18:11
سلام، کلا ما ایرانی ها به جای اینکه اهمیت به کیفیت بدیم به آپشن ها و دکمه های زیاد روی خودرو توجه می‌کنیم و ملاک خرید میشه برامون ، نه پیکان و نه پژو و حتی سمند و امثال اون ۲۰ ساله که تو کشورهای جهان اول اصلا استفاده نمیشه اگر شرکت‌های داخلی بیان به جای اینکه فکر تهیه قطعات از چین بیفتن و اون ها هم از این مورد سو استفاده کنن و خودروهای تولید خودشون رو وارد کشور کنند که البته این خودش رقابت آفرین نیست بیان کیفیت قطعات رو بالا ببرن اصلا کسی دیگه ماشین چینی نمیخره چون متاسفانه اگر توجه کرده به برچسب انرژی باشین ماشین های تولیدی قبل از سال ۹۱ و بعد از ۹۱ چقدر تغییر کرده و پایین تر اومده ولی بازم کسی توجه نمیکنه و البته مجبور میشن همین پراید و پژو و سمند رو بخرن
نقل قول کردن
0 #9 بهروز 1397-08-16 10:42
من خودم یه کاربراتوری مدل ۸۱دارم.عالیه خیلی عالیه کلارکسون سگ کیه.مرتیکه اعصابمو خراب کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
جدول مقایسه فنی و امکانات تیپ های مختلف پژو 206
آموزش استفاده از هیتر و هویه و لحیم کاری در تعمیرات ECU
لحیم کاری برد SMD و نکات آن
شرح عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو
موتور احتراقی بدون پیستون و میل لنگ تویوتا برای تولید انرژی الکتریکی
معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه Bosch MP 7.3 پژوپارس ELX و سمند سریر
تشریح فناوری های موتور دیزل با فیلم ها و انیمیشن های کوتاه
آفرود در کویر مرکزی ایران
کامپیوترهای مکانیکی کنترل آتش
مونتاژ موتور 4 زمانه احتراق داخلی 4 سیلندر
مقایسه آنرود و آفرود هیوندای ix35 و سوزوکی گرندویتارا
ماجرای ماشین خریدن جناب خان
معرفی موتور فرمول 1 رنو
نقد و بررسی تخصصی کیا اپتیما جدید در ایران
ترمزگیری صحیح در مسابقات رانندگی
آموزش تشخیص عیب و تعویض باتری
توضیح مکانیزم عملکرد گیربکس دستی دیفرانسیل عقب
معرفی BMW M4 GTS
قدرت میدان مغناطیسی موتور الکتریکی تویوتا پریوس
نمایش و توضیح عملکرد گیربکس روی گیربکس بازشده پراید
آموزش بازدید مجموعه کمک فنر و تعلیق خودرو
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
آموزش بازکردن ، عیب یابی ، کنترل ابعادی و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K
نحوه صحیح چیدمان دهانه رینگ ها در هنگام جا زدن پیستون
آموزش عیب یابی لقی و دمونتاژ و مونتاژ بلبرینگ اکسل جلو پراید
آموزش بازکردن داشبورد و ملحقات پژو 405 و پارس
10 روش برتر متداول و اقتصادی برای تقویت خودرو
10 روش برتر متداول و اقتصادی برای تقویت خودرو
آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)
آموزش سنجش کمپرس سیلندر موتور
انواع و عملکرد چند نمونه متداول از پمپ های هیدرولیک
2019 Toyota New Engine and CVT Transmission for 2.0-liter Class Based on TNGA
تست مرگ تویوتا هایلوکس توسط جرمی کلارکسون
تشریح زوایای چرخ ها و اثر پیچیدن خودرو بر چرخ
آموزش تنظیم زوایای چرخ های خودرو
انتقال قدرت هیدرواستاتیکی و مزایای آن
فیلم آموزشی تعمیر تاکومتر (دورسنج موتور) پژو 206 + معرفی و آشنایی با تاکومتر
نگاهی به موشک سوخت مایع و پیشرانه آن
بررسی و مقایسه تسلا S و مرسدس بنز S550
بهبود ضریب درگ (آیرودینامیک) مزدا3 هاچ بک

آخرین آگهی ها

آموزش تخصصی و فوق تخصصی کامل کامیون ها واتوبوس های نسل جدیدد ...
آموزشگاه فنی پیشتازان صنعت خودروهای دیزل باهدف برگزاری آموزش ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال 1383 بامجوز رسمی از سازمان ف ...
با توجه به پیچیدگی های کدینگ و پروگرامینگ خودروهای آئودی و ف ...
دستگاه تنظیم فشار باد وای دی 409 ، ساخت کمپانی یانتک میباشد ...
یکی از با اهمیت ترین موارد داشتن دستگاه تستر ایسیو این هست ک ...
خدمات صافکاری و نقاشی.تعمیرات تخصصی برق و الکترونیک. ...
فروش ای سی یو ، جعبه فیوز ، نودها و ABS انواع خودروهای داخل ...
دوره تخصصی جامع تقویت و تیونینگ خودرو در آموزشگاه فن خودرو ...
تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو
فروش ابزار آلات خصصی تعمیرگاهی خودورو موتورسیکلت ...