جستجو در تمام متون و مستندات کارگیک
carworks_b2
Dkhodro_nba
carworks_nba
samin_ba
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

peykan



پیکان در ایران :

پـِیکان نام گونه‌ای خودروی سواری ایرانی است که شرکت ایران خودرو تولید آن را از سال ۱۳۴۶ خورشیدی آغاز کرد و در حدود ۴۰ سال آن را ادامه داد. از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. ودرنهایت تولیدآن درسال ۱۳۸۳ به اتمام رسید وپروندهٔ پیکان خودروی محبوب هر ایرانی بسته شد. عده‌ی بسیاری از مردم نیز معتقدند با وجود نقص هایی که پیکان دارد اگر هنوز هم پیکان تولید میشد آن را به پراید ترجیح میدادند و در مقایسه با پیکان و پراید خودروی پیکان را خریداری مینمودند.

Jeremy-Clarkson

دیدگاه‌ها  

+5 #1 جواد 1394-01-30 11:31
ساکت باش. sleeping
نقل قول کردن
-5 #2 حسین 1394-05-10 11:29
من این پیکان رو به هزار ماشین گوراز خارجی نمی دم
نقل قول کردن
+5 #3 بهروز 1394-10-18 15:47
هیچ ماشینی به جون سختی وکم خرجی پیکان نیست اگرهنوز تولید می شد بازار بعضی خودرو های داخلی مشابه کساد میشد با این قیمت کم وکارایی بالا برای ما ایرانی های کم درآمد ایده ال بود. مصرفش هم خیلی با پژو وسمند وپارس فرقی ندارد.
نقل قول کردن
-1 #4 شهرام 1395-04-22 15:01
درود بر پیکان دوستان
دوستان و هم میهنان عزیز
بیاید با هم فکرهامون را روی هم بگزاریم و دوباره پیکان اینبار تولید کنیم نه مونتاژ
البته باید تغییراتی در موتور و ضریب آیرودنامیک و سیستم تعلیق و ترمز و غیره اش بدهیم البته فراموش نکنیم شکلش زیاد بد نشود و همون شکل پیکان تا اندازه ای حفظ شود و قطعاتش ارزون و با کیفیت و از همه ممهمتر مساله سگ جونی حفظ شود و اینطور نباشد تسمه تایم مزخرف را به جای زنجیر تایمش قرار دهیم با تعداد سوپاپهاشم افزا
نقل قول کردن
-1 #5 مجتبی 1395-06-25 18:33
با سلام
مهمترین وجه برتری پیکان بر سایر خودروهای تولید داخل استفاده از سیستم چرخ زنجیر بجای تسمه تایم است که قابلیت اطمینان موتور را بالا میبرد. امروزه شرکت تویوتا هم استفاده از چرخ زنجیر بجای تسمه تایم را در برنامه خود قرار داده است. من خودم یه روآی سال مدل89 خریدم که بعد از 6 رسال بدون هیچ خرج خاصی مثل روز اولش کار میکنه. فقط حیف که تو سربالایی ها آدم رو ضایع میکنه! وگرنه در کفی دست کمی از 405 نداره. اگه ایران خودروی ... بجای تولید محصولات چرت و پرت پژو روی همین پیکان کار میکرد و آن را ارتقا میداد الان یه خودروی قابل اطمینان و کم خرج برای کسب های ضعیف و متوسط داشتیم. فقط کافی بود گشتاور دور پایین موتور OHVG2 را بالاتر ببرند. اونوقت با بنز عوضش نمی کردید.
نقل قول کردن
+2 #6 شهرام 1395-11-30 09:07
منم میگم پیکان زنجیر تایم که داره اونو حذف نکن و به جاش تسمه تایم مزخرف بگزارند
یک نگاهی به موتور S14B20 BMW می اندازیم این موتور هم دور مجازش بالاست هم آلمانیه هم با حجم کم موتور توان تولیدیش بالاست و گشتاورش زیاده
حجم موتورش 1990cc
بیشنه توانش یا حداکثر قدرتش 189 اسب بخار ( 192 ps ) در دور 6900 موتور در دقیقه است
بیشنه گشتاورش یا حداکثر گشتاورش 210 نیوتن متره
این موتور چهار سیلندر در سالهای 1985 تا 1990 میلادی تولید شد
16 سوپاپ داشت
از همه مهمتر زنجیر تایم دوبل داشت که ابدی بود
حالا یک موتور با این قدرت رو به من نشان بدهید
مسئولان همین موتور رابهینه تر بکنند و تولید کنند
میترسم اینهمه بحث موتورهای درون سوز بکنیم دوره اش تمام بشه و از رده خارج شود
نقل قول کردن
-2 #7 عادل 1396-12-14 21:22
همتای موتورپیکان ساخته نخواهدشدموتوری چدنی
وفولادی وانژکتور ی که استیل دربدنه داره وبدنش درانگلستان تست شده گیربکس قدرتی داره که کمی انرژی مصرف میکنه ولی به شما قدرت میده البته بدنه کمی تغییرات میخوادواگروسایل الکترونیکی بروزبه آن اضافه شودکه تکنولوژی روکامل صاحب بودیم
نقل قول کردن
+1 #8 Mohsen Zacki 1397-01-04 18:11
سلام، کلا ما ایرانی ها به جای اینکه اهمیت به کیفیت بدیم به آپشن ها و دکمه های زیاد روی خودرو توجه می‌کنیم و ملاک خرید میشه برامون ، نه پیکان و نه پژو و حتی سمند و امثال اون ۲۰ ساله که تو کشورهای جهان اول اصلا استفاده نمیشه اگر شرکت‌های داخلی بیان به جای اینکه فکر تهیه قطعات از چین بیفتن و اون ها هم از این مورد سو استفاده کنن و خودروهای تولید خودشون رو وارد کشور کنند که البته این خودش رقابت آفرین نیست بیان کیفیت قطعات رو بالا ببرن اصلا کسی دیگه ماشین چینی نمیخره چون متاسفانه اگر توجه کرده به برچسب انرژی باشین ماشین های تولیدی قبل از سال ۹۱ و بعد از ۹۱ چقدر تغییر کرده و پایین تر اومده ولی بازم کسی توجه نمیکنه و البته مجبور میشن همین پراید و پژو و سمند رو بخرن
نقل قول کردن
-1 #9 بهروز 1397-08-16 10:42
من خودم یه کاربراتوری مدل ۸۱دارم.عالیه خیلی عالیه کلارکسون سگ کیه.مرتیکه اعصابمو خراب کرد
نقل قول کردن
0 #10 شهرام 1397-10-01 01:58
دوستان و هم میهنان عزیز
بیاید با هم فکرهامون را روی هم بگزاریم و دوباره پیکان اینبار تولید کنیم نه مونتاژ
البته باید تغییراتی در موتور و ضریب آیرودینامیک و سیستم تعلیق و ترمز و غیره اش بدهیم البته فراموش نکنیم شکلش زیاد بد نشود و همون شکل پیکان تا اندازه ای حفظ شود و قطعاتش ارزون و با کیفیت و از همه مهمتر مساله سگ جونی حفظ شود و اینطور نباشد تسمه تایم مزخرف را به جای زنجیر تایمش قرار دهیم باید تعداسوپاپهایش بی افزاییم و سیستمهای باز و بسته شدن متغییر و پاشش مستقیم سوخت و غیره د. موتورش قرار دهیم
اتاقش با ته چهره پیکان ولی پهنتر و آیرودینامیکتر و محکمتر و بادوامتر درست کنیم
چرا پیکان را اخته کردند و نسل بعدی نداشت
اگر نسل دوم پیکان درست کنند جرمی کلارکسون هم روحش خوشحال میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
نقد و بررسی فنی رنو مگان 2000
نقد و بررسی تخصصی رنو فلوئنس در ایران
معرفی ، نقد و بررسی آئودی Q5
معرفی و آشنایی با پلتفرم سمند
فلوچارت عیب یابی ترک شیشه جلو خودرو
فلوچارت عیب یابی زوزه فن بخاری
راهنمای تعمیرات و سرویس تجهیزات الکتریکی سایپا 132
راهنمای تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سایپا 132
راهنمای سیستم تجهیزات الکتریکی سایپا 111
راهنمای تعمیرات و سرویس مدارهای الکتریکی سایپا 111
راهنمای تعمیرات تجهیزات الکتریکی پراید 141
راهنمای تعمیرات مدارهای الکتریکی پراید 141
راهنمای گیربکس اتوماتیک AL4 پژو 206
فلوچارت عیب یابی برف پاک کن خودرو خوب عمل نمی کند
کارکرد دیفیوزر ، اسپویلر و اسپلیتر در خودرو
سیستم تعلیق خودرو و اجزاء و انواع آن
آموزش برق خودرو : مبحث کامل دینام و آلترناتور در خودرو
برگزیده ای از مسابقات درگ سوپر اسپرت ها تا HP +2000 و 300+ km/h
فیلم آموزشی بازکردن و وتعمیر اکسل عقب پژو 206
معرفی دانشکده مهندسی خودرو و رشته مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران
فیلم آموزشی تعویض چراغ های جلو پژو 206
نرخ نامه رسمی تعمیرات خودرو - تهران
فیلم واقعی داخل سیلندر موتور چهارزمانه در حال کار
سری کامل مستند World's Most Dangerous Roads
آسیب به موتور خودروهای لوکس بر اثر بنزین غیراستاندارد
آموزش گام به گام Autodesk Inventor 2017
دوره آموزشی خودروهای خودران
آموزش بازکردن، سرویس و عیب یابی، بستن و تنظیم موتور zm مزدا ۳۲۳
فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو
تست تصادف از روبرو و جانبی پژو 206 و پژو 207
کتاب Advanced Vehicle Technology از Heinz Heisler
ابرچالش‌های صنعت و بازار خودرو در سال 98
جزوه معرفی انواع پمپ
لغت نامه انگلیسی اصطلاحات صنعت خودرو
جزوه درسی سوخت و احتراق
سری ویدئوهای رسمی آموزشی رنو تالیسمان
آموزش تست سیم کشی و شبیه سازی سنسورهای خودرو
معرفی و آموزش کامل کار با مولتی متر
kavoshtools

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک


[ aparat کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ telegram کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ facebook کانال رسمی کارگیک در فیسبوک ]

forsat
rahro

آخرین آگهی ها

آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
تستر باطری تست دینام خرید اینترنتی تستر باطری دیجیتال قیمت د ...
ایزی دیاگ 3 قیمت ایزی دیاگ لانچ قیمت دیاگ لانچ x431 pro ن ...
شرکت مهندسی موتور اسکن برگزاری دوره های آموزشی برق خودرو ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
آموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
325_photo_2019-01-02_10-32-35_thsآیکو دیاگ
4 روز و 19 ساعت قبلابزارکارالبرز
دیاگ اصلی آیکو/پشتیبانی از طرف گروه چراغ چک ...
پک آموزشی ECU بیش از 100 فیلم اموزشی ،مجموعه آموزش ECU فنی ...
سرویس وتعمیر انواع خودروهای سواری تعمیرات تخصصیef7.tu5 دا ...
تعمیرگاه مرکزی اتوچک تعمیرات تخصصی برق و مکانیک بنز و بی.ام ...
پروگرامر و دیاگ TNM / پشتیبانی توسط گروه چراغ چک ...
آموزش دوره هاي تخصصي فني خودرو در مجهزترين مركز آموزشي شمالغ ...
آموزش تعميرات تخصصي خودرو در مجهزترين مركز آموزشي شمالغرب با ...
بهینه شده نمونه فابریک با جنس بهتر برای سمند ، پارس ، 405 ، ...
تلفن آموزشگاه : 70-77199569-021 مشاوره و ثبت نام : مهندس کام ...