Google-icon جستجو در تمام متون کارگیک
samin_ba
Dkhodro_nba
carworks_nba
nAMEG_7301
این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

ipco

{mp4remote}http://as7.rtl.asset.aparat.com/aparat-video/d3d5d56e87029d87c8f8adf143b1060a5868859__28658.mp4{/mp4remote}

معرفی شرکت ایپکو (IPCO)

شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، در زمینۀ توسعۀ سامانه های انتقال قدرت شامل موتور و جعبه دنده، از مرحلۀ طراحی تا شروع تولید و نظارت بر آن فعال است. هم اکنون ایپکو، از دانش حدود سی صد کارشناس خبره در زمینۀ موتورهای احتراق داخلی سمبه ­ای استفاده می­ کند. شرکت ایپکو یکی از شرکت هایی است که موفق به کسب عنوان "دانش بنیان" از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است.

هدف اصلی ایپکو تحقیق و توسعه برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده ها بویژه با استفاده از توسعۀ موتورهای گازسوز است.

تاریخچۀ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)

«مرکز تحقیقات موتور» در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. این مرکز در سال ۱۳۷۷ نخستین آزمایشگاه موتور خود را راه اندازی و با همکاری ۱۶ نفر کارشناس موتور، طرح های تحقیقاتی و کاربردی صنعت را آغاز نمود.

در سال ۱۳۷۸ موتور پیکان را افشانه ای و یک سال بعد ایران خودرو آن را به بازار ارائه کرد.

ایپکو در سال ۱۳۷۸ با هدف گردآوری کارشناسان و علاقه مندان موتور ایران، نخستین همایش بین المللی دوسالانه موتور را پایه گذاری نمود.

در سال ۱۳۸۱ در راستای ایجاد شرکت رده اولی در گروه صنعتی ایران خودرو، «مرکز تحقیقات موتور» به «شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو» تغییر کرد. کارکنان ایپکو در آن سال ۱۵۸ نفر بود.

با این تغییر راهبردی، بخش های تولید، مهندسی محصول و تضمین کیفیت شکل گرفتند.

هم اکنون شرکت ایپکو به همت حدود ۲۰۰ مهندس کاملاً متخصصی که در زمینۀ قوای محرکه دارد، به عنوان پیشرو در این صنعت به تحقیق، طراحی و تولید انواع موتورها و جعبه دنده های خودرویی مشغول است.

ارزش های شرکت ایپکو

- توسعۀ پیوستۀ نیروی انسانی وفادار، خبره و کارآمد
- ارتقاء بهره وری مدیریت طرح ها
- تفکر راهبردی همگام با توسعۀ جهانی
- اجرای راهکارهای عملی با هدف حفظ محیط زیست
- احترام به مشتریان و احساس مسئولیت در قبال جامعه
- کار گروهی و بهبود پیوستۀ فرآیندها

استانداردها و خط مشی کیفیت

- مجوز تأسیس واحد تحقیقات صنعت، ۱۳۸۰
- پروانۀ تحقیق در زمینۀ موتورهای احتراق داخلی، ۱۳۸۰
- استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ از شرکتDAR  آلمان، ۱۳۸۴
- استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ از مؤسسۀ استاندارد ایران در سال ۱۳۹۲ برای:
صحه گذاری عملکرد و دوام موتور
سنجش آلایندگی خودرو
کالیبراسیون آزمایشگاه اندازه گیری دقیق
آزمایشگاه مواد

 

نوشتن دیدگاه


این صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

براساس کلمه کلیدی جستجو کنید

یک ویدیو تصادفی از کانال کارگیک

مطالب فنی و آموزشی

آخرین مطالب جدید شده
راهنمای تعمیرات اکسل جلو رنو ساندرو
راهنمای سیستم انتقال قدرت و پلوس ساندرو
جزوه امداد خودروهای مدیران خودرو
راهنمای کامل تعمیرات جیلی امرگرند EC7
رالی های شبانه و شرط بندی زیرزمینی در تهران
مقایسه مسیریاب های Waze و نشان
نکاتی درباره سیستم خنک کننده ، رادیاتور و جوش آوردن خودرو
فیلم آموزش بازکردن ، عیب یابی و بستن گیربکس F۲۵MR مزدا۳۲۳ + مستندات اورهال
نکات و ترفندهای رله در برق و الکترونیک خودرو
دستورالعمل عیب یابی مجموعه جلو آمپر X100 و X200 (بجز کوئیک و ساینا AT)
جزوه آموزشی سیستم برق خودروی Arizzo5
جزوه برق تیگو 7 موتور 1.5TC و گیربکس DCT
راهنمای تعویض دیسک چرخ عقب برلیانس H300
راهنمای تعویض سنسور نقطه مرگ بالای خودرو وانت زامیاد
راهنمای تعویض موتور پله ای (استپ موتور) دریچه گاز خودرو زامیاد
آموزش برق خودرو : مبحث کامل فن خنک کننده موتور
صنعت خودرو در پسابرجام
آسیب شناسی صنعت خودرو
فیلم آموزشی باز کردن و بستن تجهیزات داخلی و خارجی پژو 206
راهنمای آموزشی دلکو و کویل
راهنمای تعمیرات و عیب یابی ایربگ راننده و کمربند پیش کشنده خانواده خودرو سورن
راهنمای تعمیرات ، عیب یابی و نقشه های ایربگ سرنشین سمند
نقشه های سیم کشی های الکتریکی مزدا 323
آموزش تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید از سایپایدک
آموزش تعمیر لیفترها و اسبک های هیدرولیکی سرسیلندر تیبا
تاریخچه نیسان GT-R
راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق جلو تیبا
کتاب Gasoline Engine Management Systems and Components
توضیحات و آموزش تعویض مایع رادیاتور + فیلم های تعویض آب رادیاتور 405،پارس،سمند،ریو،مزدا3
انواع نقش آج تایر خودرو
مکانیزمهای شگفت انگیز مکانیک
درگ هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر
نحوه رفع ایراد عدم عملکرد فن بخاری بعلت خرابی رزیستور در خودروهای خانواده X200
فراخوان عیب یابی ، تعویض و تنظیم سوئیچ پدال ترمز در خودروهای کوئیک و ساینا اتوماتیک (کدخطای P0504)
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو
خودروی برقی کوادرو؛تولید شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه آزاد قزوین
راهنمای تعمیرات مکانیکی موتور TU5 پژو 206
راهنمای تعمیرات داشبورد دو ایربگ پژو 405 و پارس
راهنمای تعمیرات و عیب یابی ایربگ و کمربند ایمنی خودرو رانا
آموزش نصب روکش روی خودرو
مبحث شاسی یا فریم در خودرو
تکنولوژی کاپوت شفاف لندروور (Transparent Hood)
معرفی و آموزش سیستم CLC پراید و رنوPK
نقد و بررسی تخصصی هیوندای آزرا 2014 (Hyundai Grandeur) + تجربه رانندگی در ایران

آخرین آگهی ها

آموزشگاه باطری سازی (برق خودرو)
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله خود در زمینه آموز ...
آموزش تخصصی برق خودرو -تعمیرات ECU-مالتی پلکس-تنظیم موتور- م ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
اموزشگاه فنی دنیای خودرو در سال ۱۳۸۳ بامجوز رسمی از سازمان ف ...
تعمیرگاه مرکزی اتوچک تعمیرات تخصصی برق و مکانیک بنز و بی.ام ...
آموزشگاه تخصصی فنون خودرو با سابقه 14 ساله در زمینه آموزش دو ...
دیاگ موتور سیکلت موتور برنامه لیست قیمت خرید دستگاه ایرانی خ ...
لاستیک درار اطلس قیمت دستگاه لاستیک درار اطلس لیست قیمت دس ...
عرضه كننده لوازم جانبی خودرو چينی ، فرانسوی ...
اولین بار در کشور آموزش های تخصصی با مجوز سازمان فنی و حرفه ...